Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Nimra
Meillä on sit vähän samansuuntaisia mietteitä... Me nyt ei olla miehen kans oltu syntyessä kun ihan normimittaisia (n 3,6 kg ) mutta mulla on varmaan tuo rd "lihavoittanut" vauvaa.. Ainakin mä luulen niin, vaikka arvoissa ei ole kyllä ollut mitään, mutta olen toki myös joskus herkutellut. Mua vaan ahdistaa se tosiaan, jos sinne sektioon joutuu suunnittelematta, kun se on iso operaatio ja sellaiseen haluaisin ainakin itse aikalailla valmistautua henkisesti, mutta taidanpa varulta valmistautua muutenkin... :whistle:

Mä olen siis vain 156 cm ..ja äidilläni oli leikattu, kun oli ollut milli vaan tilaa lantiossa ja mulla on kaksi ja alatiesynnytystä siis hommataan!! Jep jep...mitähän merkitystä tuolla yhdellä millillä on lisää ?

Mulla on mennyt kans lähellä yläkäyrää tuo vaavin paino.., mut painoarvio oli/on 38+1 niin 3,6 kg :eek: ja ensin mulle sanottiin, että tuo on tuleva syntymäpaino ja tuon ns syntymäpainon antoi sama lääkäri joka teki eilen sisätutkimuksen, kuvautti lantion ja teki uuden painoarvion... totesi vaan, että varmaan sillä ensimmäisellä kerralla on tullut otettua arvio vähän alakanttiin :headwall: :headwall: Mahtaakohan nyt ottaa vähän yläkanttiin :headwall: inhoittavaa, kun on jotenkin niin ristiriidassa tuo lääkäri jo itsensäkin kanssa.. :ashamed:
 
pinja79
mulle tehtiin ekasta paino arvio aamulla ennen leikkausta ja oli 2.3kg ja poika paino 2.360kg mut toisesta tehtiin perjantain aja poika synty ti-ke yönä arvio oli 3kg ja poika paino 3.86kg eli pikkusen meni pieleen... kyllä ne sairaalassa tarkkaan miettii sen et leikataanko suosiolla... mulla oli raskausmyrkytys ja sit istukka lakkas toimimasta niin leikattiin tuo eka...
 
Mikähän mahtaa olla nykyisin käytäntö tuon vauvan ekan neuvolan suhteen. Esikoinen täyttää nyt 12 v. ja asuttiin tosin Tampereella kun syntyi, mutta terkka tuli silloin meille kotiin. Onkohan tämä tapa hävinnyt kokonaan vai onko neuvola-kohtaista..? Ja kuinka pian tuo on sairaalasta kotiin pääsyn jälkeen?
 
Nimra
Minnuu väsyttää kun supparit tahtoo valvottaa yöt ja päivällä kun yrittään jollainlailla pysyä pystyssä ja laittaa kotia ja hiukan siivota niin välillä alkaa kyllä silmiä painaa :ashamed: Noh, ehkä se siitä..

Sain onneksi tehtyä nuo omatekoiset Nalle Puh joulukortit niin ei tarvii niistä enää huolta kantaa, huomenna on sitten taas viikkosiivouspäivä :D Onneksi ei tarvii nyt vielä mattoja pihalle, kun viimeviikonloppuna se tehtiin :p

Kissallakin alkoi sopivasti tuo juoksuaika niin täällä se käppäilee pylly pystyssä mouruten kämppää huoneesta toiseen... :LOL: :LOL: Voi raukkaa, kun ei miestä missään :D

Mä tajusin just tässä vähän aikaa sitten miehen kanssa, että me ei olla mietitty nimeä vauvalle ollenkaan :eek: :eek: Siis ei ole edes ajatuksissa leijannut... Silläkin asialla voi kohta puoleen olla kysyntää :LOL: joten täytyy varmaan miehen kanssa alkaa palaveerata :whistle:

Toivottavasti nyt tosiaan käynnistäisivät silloin viimeistään LA:na kuten mä ymmärsiin viimeisestä lääkärikäynnistä - Siihen nyt on vielä aikaa jonkun verran, mutta ei hurjasti! Olishan se hienoa saada esikko itsenäisyyspäivänä :heart:

Onko muilla esiintynyt napsahtelua tuolla alapäässä/mahassa ? Mitä ihmettä se oikein on ? Mä olen vasta nyt tajunnut, että sellaista ihmeellistä napsuntaa kuuluu aina silloin tällöin...ihmettelen vaan :whistle:

Nimra + :heart: 38+3
 
Eikös ne tuolla joulukuisissa ole puhuneet, että mahan napsuminen olis jotain kalvojen paukkumista?? Muistelisin näin..

Mä sanoin miehelle kans jo aikoja sitten, että mulla on sellanen olo, että viides päivä lähetään laitokselle ja kuudes päivä syntyy. Noh, tuskin kun la on vasta 24. :) Tuli vaan sellanen olo... Saahan sitä toivoo oikein kovasti.

Pullataikina nyt kohoomassa, kun mies on pikkujouluissa ja yritän vaan jotain tekemistä keksiä. Saa nyt nähdä, kohooko se mihinkään!

Oon kans miettinyt tuota terkan käyntiä kotona.. Mitenkähän on käytäntö? Me siis asutaan maalaiskunnan puolella.

Onko vauvautuneet ottamassa vauvalle sitä rotavirusrokotetta? Neuvolassa viimeks sano siitä, että vielä se on maksullinen..n. 150e. On se kyllä niin, että kaikissa hyvissä muutoksissa kestoo älyttömän kauan ennen kuin tulevat käytöntöön ja kaikki huonot tulee heti. Esim. mulle sanottiin eka lääkärikäynnillä, ettei sulla vielä ehditä pudottaa keskiraskauden lääkäri pois, mutta kylläpä ehdittiin hyvin! Mutta nyt tuo rokote on tulossa ilmaiseksi vasta ensi syksynä. Ärsyttää!!

Milja +vaavi 35+3..vasta..
 
Nimra
Ei meilläkään, kummallakaan ole juuri ystäviä täällä Jyväskylässä. Työn kautta on oikeastaan kaikki tutut... ja mitä sitten täällä kaksplussalla teidän kanssa juttelee.. Kiitti, kun muistelit tuota napsumista... Mä sitä jo ihmettelin kovasti :whistle:
 
pinja79
vauvan eka neuvola on neuvola kohtainen.... esikko kun oli keskonen niin mentiin neuvolaan et saatiin paino mut täl toisella neukku täti tuli kotia alkuviikosta kun perjantaina oltiin kotiuduttu :)
 
Saako liittyä seuraan? Plussasin tänäaamuna, kp 28/28, yrityskertoja takana 1. Oon ihan äimänä. Enkä voi melkein uskoa tätä. Pitää vain toivoa, että kaikki sujuis hyvin. Oon Jyväskylän mlk:n puolelta ja ikää on 27.

päärynärouva: Mehän ehdittiin hetki olla tuolla keski-suomen kuumeilijoiden listoilla yhtäaikaa. Mites on mennyt?
 
Nimra
merkkari Älä kovasti nyt huolestu tuosta mahtumisesta :| En tahtonut pelotella.., kun mä stressaan jo sen takia, että äidilläni on sama ongelma ja mulla se ahtaus on tosiaan todettu...neuvolassa muistaakseni se raja on tosiaan 150 cm milloin mennään siihen arvioon sairaalaan, mutta mä pääsin(kin ) takia, kun käyn kontrollissa rd-diagnoosin takia ja siksi, kun vauvan painoarvio oli 38+0 (+) niin jo 3,6 kg, vaikka arvot ovat olleet ihan jees, kun olen kotimittauksia tehnyt :D

Mandy Onnea plussasta :flower: :wave: ja tervetuloa keskusteluun mukaan!

Me sitten eilen päätettiin isännän kanssa nimivihtoehdot ;) Me kun ei tiedetä kumpi on tulossa niin tehtiin kummallekin puolelle vaihtoehto :D Ne on miestä niin komeet :whistle:

Anni Linnea Karvinen tai Aapo Elias Karvinen

 
Hei!

Ensimmäistä tässä odotellaan. Vaikka en vieläkään usko tuota testiä. :) Minä 27 v. ja mies 30 v.

Mielestäni mulla ei ole ollut mitään maatajärisyttäviä raskausoireita. Siks odottelinkin menkkojen alkavan huomenna. Jostain syystä en jaksanut odottaa huomiseen vaan tein testin tänään. Maha on kyllä ollut melkein joka päivä jostain kohti kipeä, ylävatsakin. Siksi en uskonutkaan plussaan. Nännit on ollu arat ja rintoihin tullu repäiseviä kipuja silloin tällöin. Eli ei mitään suurta. Kylmä mulla on aina, niin nytkin. Lämmöt mulla on normaalisti jopa alle 36. Nyt näytti olevan 36.4.

Meitä taitaa olla aika monessa eri raskauden vaiheessa olevia naisia täällä mukana. Kiva päästä höpöttelemään. =)

Milja-85 Milloin sulla on laskettuaika? Monesko tulossa?
 
Mandy Ensimmäinen on myös tänne tulossa. Ite olen 23 ja mies 26. Ja jouluaattona olisi suuri päivä..tosin nyt tuntuu, että menee kyllä yliaikaiseksi. Mutta ei silti enää ihan hirveesti viikkoja jäljellä =) Tiistainen neuvolalääkäri, niin jännittää, onko siellä tapahtunut vielä yhtään mitään.
 
Nimra
merkkari No olen mäkin hiukan sellainen, että ajattelen ja stressaan asioita....ja mies sit täälläkin jo välillä ihan herppaa, että hyvin se menee, turhaan sä nyt huolestut :D Mut tao se sit tällaisen ajattelevaisen ihmisen päähän... |O Noh, yritän luottaa siihen, että kaikki menee hyvin ja vaikka meniskin johonkin kiireelliseen hätäsektioon (kuten äidillä ) niin haluan tosiaa luottaa siihen, että hommat menee hienosti, vaikka olenkin lukenut kyllä myös nykyään huonojakin kokemuksia... tuolta K-SKS :( Se laittaa kyllä välillä miettimään, mutta en halua murehtia asioita etukäteen liikaa, sillä silloin ne ainakin ottaa itseltä liikaa ajatuksia haltuun ja menee viimeisetkin unet :(

Täällä ne vaan kalvon poksumiset masussa jatkuu, mutta supparit hävisi taas yön jälkeen kuin pieru saharaan |O |O |O Haluun ne takaisin!!! :wave: :wave: Jos kävis kaupassa ja sit siivoilis niin saisi niitä ehkä jo sit takaisinkin päin :D
 
Nimra
Mulla menee hermo tuossa eräässä keskustelussa... |O |O |O |O |O Ei pitäis mennä..

On mullakin vielä aikaa, kun LA on itseänäisyyspäivänä, mut jotenkin MYÖ JO KAIVATAAN VAUVAA MIEHEN KANS :heart: :heart: Isäntä on jo ihan yhtä malttamaton, kun mä :LOL: :LOL:
 
Merkkari: Mitä alaa olet? Kätilö? Gynekologi? Terkkari? Joku muu? Ja ootko sairaalalla ollu töissä? Sama mulla, tieto lisää tuskaa, toisaalta se voi helpottaakin sitä.

Kotikäynnit on tosiaan riippuvaisia neuvolasta ja itseasiassa vielä terkkaristakin... Tiedän että ainakin kaupungin alueella kuokkalassa osa tekee kotikäyntejä, muista en tiiä.

Milja-85: Missä päin asut? Ollaan aika samassa tilanteessa, paitsi että mulla on laskettu aika reilu puoli vuotta sua myöhemmin eli vasta 14.7. Mäkin oon 23, mies 25 ja eka tulossa. Mun kavereista kukaan ei ole raskaana, eikä siis kai edes suunnittele...sellaset puolitutut on... Me asutaan nyt lohikoskella, mutta rakennetaan joskus parin vuoden päästä palokkaan paritalo siskon kanssa :D Täällä palstalla onkin kiva kun kaikki on samalta alueelta suurinpiirtein niin vähän tutustuu edes saman seudun odottajiin.

 
Nimra
Huomenta

Kävinpä tuossa aamutuimaan neuvolassa ja siellä ol sit seuraavaa:

Pissa: Puhdas
Hemoglobiini: 134
Paino: -300g/vko (nyt yht. 11,5 kg )
Verenpaine:130/80 (ekalla mittauksella sain samalla supparin... vähän arvot heitti :D )
SF-mitta:36 cm (nousua 0,5 cm/vko, vauva työnsi just ennen mittausta pyllyn navan kohdalta ylös :LOL: )
Vettä: Normaalisti
Turvotus:+
Liikkeet: ++
Syke:150

Sain ajan viikon päähän, ens viikon maanantaina siis.. =) Ai juu... Neuvolatäti sanoi, että eo tämä pää kyllä enää heilu, että kyllä siellä kiinnittyneenä ollaan :whistle: ja sanoi, että aikalailla on laskeutunut, vaikka mitta kasvoikin.. Selitin viimeyön kivuista ja sanoi, että tokkopa tulet enää maanantaina tänne.. :eek: Kuulosti niin kohdunsuuta avaavilta kivuilta :p Siis joko tämä tosiaan olis täältä tulossa :heart:

Mä käsitin tuolla Huhtasuon neuvolassa, että täällä ei tehdä kotikäyntejä..sinne mennään sit käymään muutaman päivän jälkeen, kun ollaan kotiuduttu :D Mulle terkka sanoi, kun on tuosta synnytystavasta vielä hiukan "arpomista", että mahtuuko vai ei niin en saisi odotella kotona sit ihan liian myöhäiseen vaiheeseen, että osaavat siellä sitten tutkia kunnolla ennen tositoimia B)

Sain tänään tuolta Lasten Oma Kirjakerhostakin lähetyksen ja nyt olis jo niin ihanaa lukea tulevalle murulle... :heart:

Neuvolassa oli kolme melkein vastasyntynyttä tarkastuksessa ja Voi Että!!! Siis silloin massua silitin samalla ja tavallaan vasta tajusin, että HEI, Meillekin tulee nyytti :heart:

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :wave:
 
kukkaiskeiju Asun Vaajakoskella. Meillähän oli näitten mammojen kanssa tuossa elokuussa pieni tapaaminen, meitä oli silloin viisi paikalla (Ippu, Koiramamma, Jensku, Savita ja minä). Eli kolmella on jo vauvat kotona :) Käytiin sillon syömässä Foodissa ja oli kyllä mukava jutella vauvajutuista..juuri muita puheenaiheita ei ollutkaan :) Olisko innokkaita uuteen tapaamiseen?? Tosin joulu on jo niin lähellä, että ehtiikö kukaan.. Se pitäis olla ennen tai jälkeen joulun/vuodenvaihteen. Tosin itsellä vuoden vaihteen jälkeen voi mennä aikaa, ennen kuin lähden kun tuo la on 24.12.

Mandy En osaa valitettavasti vastata tuohon kalakysymykseen mitään. Mulla huomenna neuvolalääkäri ja aion kysyä, miten on kraavilohen ja lipeäkalan kanssa jouluna (olettaen, ettei ole vielä syntynyt..voi kun olisikin jo!).

Kävin äsken tekee lumityöt ja nyt on niin hiki pinnassa..huoh..mutta tekee ihan hyvää. On nimittäin kunto mielettömän heikko..ei oo kovin hyvä juttu synnytyksen kannalta. Tänään täytyy vielä mennä kävelee vähän.

Nimra Mäkin liityin kirjakerhoon, tosin siihen Vau-kirjaan kun siinä ei oo pakollista ostomäärää. Tosin eiköhän noista olis se kaks pakettia tullut tilattua joka tapauksessa. Sain sellasen kehtolaulukirjan ja -cd:n ja unireivun..ihania :) Voihan sille vauvalle lukea jo nyt! Ite oon laulanut sitä Sininen uni-biisiä..se on jotenkin kiva.

Milja +vaavi 35+5
 
pinja79
kiva lukea teidän odottajien juttuja.... haikein mielin kerään taas vaatetta ja tavaraa kirppikselle :( viimeviikolla lähti turvakaukalo, matkikset ja kaukalopussi uuteen kotiin :( kyllä on haikea mieli luopua vauva tevarasta ja todeta että on tuo meidän vauva jo iso :)

pinja ja pojat
 
Hih, olis kiva joskus tavata! Tosin tää mun raskaus ei vielä itestä tunnu kovin todelta, kun ei oo masua enkä ole käyny virallisessa ultrassakaan vielä...no viikon päästä on se sitten. Mutta jos sellasta ollaan joskus järjestämässä niin mielelläni mä ainakin osallistun! Voishan se olla sitten reilusti ens vuoden puolellakin.

Väsyttää...just tulin tentistä ja kaveria tässä koulun koneella vielä odottelen!
 

Yhteistyössä