Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Pikainen vastaus että Palokassa ollaan ja meillä voidaan vaikka joskus tässä treffata jos tuommoinen suuri karvakasa ei pelota ja koko jyväskylä ei ole tulossa! voihan sitä ehkä syömäänkin lähteä mutta silloin ilman pojua liikkeelle :)

Mandy lisäilin sut listalle! tervetuloa vaan pinoon!! :wave:

Koiruus ja Topi 2,5kk
 
Nimra
Huomenta B)

Tuo tapaaminen kuulostaa mukavalta :D Kyllä täällä kaipaa uusia ystäviä tosiaan, kun niitä ei juuri ole...ja mukavahan se on saada seuraa sit samassa tilanteessa olevista äideistä ja jo vauvansa saaneista :p

Täällä ei mitään ihmeellistä tapahdu.. :( Eilen ja toissayönä tuli vahvoja polttoja reisiin, selkään ja polviin ja useamman tunnin ajan, mutta ne meni ohi... |O |O |O (taas ) No, josko ne tulisi vaikka tänään takaisin :saint: Niitä odotellessa... Mahakin napsui eilien mahtavasti :LOL: mut sekin loppu... :kieh:

Tsemppiä kaikille :wave:
 
Soitin äsken neuvolaan. Eka tapaaminen on jo ens viikon torstaina! 6. rv silloin menossa. Nyt jännittää. :) Ultra menee todennäköisesti tammikuuna 5. päivälle.

Kiva tosiaan, että täällä on Palokastakin porukkaa! Ois ihan mukava tavata joskus ensi vuoden puolella. Mullakin keskenmenoriski pienenee vasta tammikuun puolen välin jälkeen.

Nyt lähen syömään. Työt ei kiinnosta yhtään! :) Voitte varmaan kuvitella. Ajatukset on vähän muualla.
 
Niin lääkärissä käyty, eikä siellä ollut tapahtunut mitään! Sitä kohdunkaulaa tai -suuta (mikä onkin) on kolme senttiä jäljellä ja paikat kiinteet. Vauva laskeutunut, muttei vissiin kiinnittynyt. Painoarvio keskikokoinen ja mahtuu kuulema tulemaan! Eli ei varmaan tarvii hirveesti tänä vuonna odotella =)

Kysyin kraavilohesta ja lipeäkalasta, niin sanoi, että onhan niitä suosituksia, muttei hän näe tarvetta olla syömättä. Varsinkin jos on varma hyvästä säilytyksestä. Täällä Suomessa ei niin ole sitä listeriaa.. Mä taidan siis syödä jouluna ihan normaalisti.

Ärsyttää toi kun la on jouluaattona ja mä haluisin hirveesti viettää "normaalin" joulun mun äidin luona Pieksämäellä, mutta mutta... En välttämättä uskalla lähtee. Tai mikäs siinä vaikka alkaiskin synnytys siellä, tunnissahan sieltä tänne ajaa..mutta onko se sit rauhallisempaa olla vaan täällä kotona miehen kanssa.. Hmmmmmmm. On vaan tosi outoa viettää täällä joulu, kun joka ikinen joulu ollaan oltu minun äidin luona. Onko tää sit joulu ollenkaan.... :/
 
Heissan!
Meillä mennyt tosi mukavasti vauvan kanssa. Eipä mitään suurempia ongelmia tai ihmetyksen aiheita ole ollut. Paitsi että arvon sen kanssa et pitäskö mun rasvata vauvaa vai ei, sillä kun iho on vähän kuivan olonen.. En haluis että se tottuu niin et joutuu sit "aina" rasvamaan. Tämä on siis suurin pään vaiva :) Ihan kivasti nukutaan öisin ja pitkiä päikkäreitä. Tytölle kelpaa tissi ja korvike pullosta. Huomenna on neuvola ja saa tietää paljonko tyttö on kasvanu. Ainakin nyrkit ja jalat on silmissä kasvanu.

Eilen käytiin lastenvalvojalla kertomassa että lapsella on isä. Ja nyt se on siis virallista :D Kysyin mieheltä kun lähettiin sieltä sossusta et miltäs nyt tuntuu olla isä? :LOL:

Mä olen ihan mukana, jos jotain treffejä järkätään! Olin jo itekkin miettiny et jotain vois järkätä.. Ehkä meille jo vauvautuneille olis "helpointa" kahvitella jonkun luona.. Ja arkipäivänä puolenpäivän aikaan on paras, kun meillä ainakin sillon ollaan untenmailla, kerkeis sitten itekkin höpöttää :D

jenksu ja tyttö 1kk
 
Hellou pitkästä aikaa tännekin!!!

Piti tulla semmoista kyselemään jo synnyttäneiltä, että millasia kokemuksia K-SKS:sta? Eli millasta henkilökuntaa, millaset huoneet osastolla jne ? Mua niin jotenkin jännittää se sairaalassa olo.... En ole ikinä potilaana sielä ollut...

Omassa navassa ei mitään erikoista...Vauva on kiinnittynyt ja viimeksi lääkärissä paikat pehmenneet... Aikas tuskanen olo tän mahan kanssa + kipuilujen.... Alkasin olee täysin valmista kauraa synnyttämään!!! uh! Nyt saunaan...

Sapis ja typy 37+6
 
Moi!

Olis kiva järkätä jotain tapaamista, kun ei mullakaan niitä kavereita täällä liiaksi ole. Jos onnistuis tavata jossain tuolla kaupungilla vaikka.....

Tänne ei ihmeempiä kuulu...Hirmuinen väsymys vaivaa, vielä kolmisen viikkoa harjoittelua päiväkodissa jäljellä, pitäis jaksaa... Harmittaa kun en oo jumppaankaan päässyt viikkoihin, kun on ollut niin tiukka aikataulu harjoittelun kanssa.

Vaikka tuntuu että siihen maaliskuuhun kun pienen pitäis syntyä, on ihan hirveen pitkä aika vielä niin, onhan sitä aikaa jo tähänkin asti kulunut melko nopeesti. Huomenna alkaa jo 26 viikko, ja sittenhän on enää jotain 10 viikkoa, niin voi alkaa jo odotella josko se tosiaan syntyis. Oli muuten tänään synnytysvalmennus..... :)

Mutta nyt täytyy palata kirjoittelemaan koulutehtäviä (melkein kiinnostaa)... Täällä oli muutama ihan loppumetreillä menossa, eli tsemppiä teille ja tervetuloa uusille :)

T: Mira
 
Nimra
Mandy Mukavaa tulevaa neuvolakäyntiä :wave:

Merkkari Ei kannata olla kateellinen..., vaikka mulla paikat on jo ihan hyvin "levällään" :LOL: niin täällä kotosalla ollaan vielä ja jakaantumatta |O |O

Milja Kyllä siellä vielä alkaa tapahtua, voihan olla että piankin alkaa tapahtua..... se saattaa ihan yx kax tapahtua niin ettei itse tajua ollenkaan :p Mä olen syönyt kyllä noita lohia ym. Mä en jotenkin osaa olla epäileväinen, kun en halua kuitenkaan normaalista elämästä luopua :whistle: ja onhan niitä terveitä lapsosia saatu ennenkin :D

Tuosta tapaamisesta sen verran, että itsellä on polttoja ja vihlomisia siihen malliin, että en välttämättä ihan heti uskalla lähteä :/ kun ei tiedä tosiaan että milloin ja missä... ja onhan se kurja jos just vedet tulee jossain kylässä :LOL: ja yhteisessä tapaamisessa..., mutta tulen erittäin mielelläni JOS kykenen :wave:

Jenksu Mukava, että sujuu kivasti :p

Saparo Toivon kovasti jaksamista sinne :hug: En osaa sanoa oikein tuohon sairaala-asiaan...kai jokainen kokemus on hiukka erilainen ja on niitä hyviä ja huonoja puolia, mutta eiköhän suunnilleen ole ihan OK paikkana ja hoitohenkilökunta :whistle:

Mira Jaksamista myös sinne :wave:

Mä kävelin tänään piiitkästä aikaa ja miten oli IHANAA, kun pitkästä aikaa pystyi kävelemään ja mä ihan ihmettelinkin, kun kävelin melkein kuin ei mahasta ois ollut tietoakaan :eek: :eek: :eek: Mitenhän se niin helposti kävikin :snotty: ? Mä olen niin pitkään tuskaillut järkyttävän Iskias-vaivan kanssa niin että oli ihanaa oikeasti kävellä kunnolla :D

Kävin katsomassa myös työkaverini poikaa (2 kk ) ja meinas melkein tippa tulla linssiin, kun hänellä niin kuin minulla on aiempia menetyksiä niin jotenkin oli vieläkin ihanampaa nähdä hänen poikansa terveenä ja hänet onnellisena äitinä :heart: Minäkin haluun jo sen nyytin :headwall: :heart: No, hän kertoi sit synnyksestä ja sain ihan hyvät neuvot, vaikka synnytys on aina vähän erilainen kaikilla.. mutta eräs asia minkä hän sanoi niin jäi elävästi mun mieleen... Sanoi suoraan, että Itkua sitten tulee ja ihan silkasti ILOSTA :heart: Mä varmaan rääyn ihan naama punasena... Kyllä sitä niin odottaa ja odottaa!! Johan tässä on mennyt yli 3 v ja kaksi menetystä...ja nyt ollaan tässä tilanteessa :p IHANAA! Sain häneltä myös nuo äippäpaketin kestovaipat ja ihana apu sekin, kun tulemme niitä vauvalla käyttämään niin auttaa tosi paljon !!

Mulla on viimeisen 3 päivän aikana (ainakin ) tullut ihanan kipeitä suppareita ja eilinen ilta meni sit kärvistellessä ja niitä tuli jo ihan mukavalla vauhdilla, mut loppui sit... |O aamupäivällä.. ja nyt ei ole vielä oikeastaan tullut mitään tuntemuksia (tänään ) ,mut jos taas illalla :whistle: Ihana juttu kuitenkin, että niitä tulee kun mulla on tosiaan olleet supparit niin availleet paikkoja :LOL: niin mä haluun niitä runsaasti lisää :p :wave:

Nyt makoilemaan..

Nimra + KultaMuru 39+0 POKS
 
Saparo: Mulla ainakin ihan ok fiilis sairaalasta, ekaa kertaa minäkin sairaalassa jouduin makaamaan.. Mulla käynnistettiin synnytys niin alkuun olin osastolla 4 hengen huoneessa, eka tuntu ihan kamalalta mut siihen tottui. Synnytyksen jälkeen sitten olin kahden hengen huoneessa jossa sain onneksi olla yksin. Synnytyksen jälkeen tuli kyl monta kertaa itku, että haluan jo kotiin, ei siellä kovin kivaa ollut. Ei ollut tekemistä ja mies oli töissä. Mä pääsin sit onneks vähän aikasemmin pois sieltä. Henkilökunta oli ihan mukavaa.. Aika vaihtelevaa porukkaa kyllä. Eka hoitaja lykkäs heti vauvalle lisämaitoa kysymättä. Seuraavan vuoron hoitaja sit ei halunnu antaa lisämaitoa kun oli hanakasti imetyksen kannalla. Ja tällasta jatku koko ajan.. Ei oikein tienny et mitä mieltä kukakin oli imetyksen sujumisesta. Joka ei siis mulla oikeen sujunu alkuun. Mutta ihan perus mukavia. Enkä jaksanu niistä välittää jotka ei niin mukavia ollut. Jotenkin tuntui kyl et osa piti ihan uusavuttomana ja ihankun en olis etukätee ottanu mistään asioista selvää.. Voihan johtua tietty siitäkin et ikää on vasta 21.. Mut kyllä sielä sen pari päivää kestää :D
 
jenksu mua ahdistaa ehkä eniten se, että joutuu olemaan huoneessa missä on enempi porukkaa... Sit siinä ramppaa vieraita yms eikä saa yhtään olla rauhassa.... Mies onneksi jää heti lomalle kun lapsi syntyy, joten saa sielä olla mua viihdyttämässä päivät sitten! Harmi kun niitä perhehuoneita ei enää ole, että voisi mies yötkin sielä viettää... Noh, toivottavasti sinne ei tarvitse pidemmäksi aikaa jäädä!! Mahdollisimman pian kotiin vaan...
 
Hei mulla kanssa kivat kokemukset sinällään henkilökunnasta ja huonetovereista. Mä olin kanssa eka neljän hengen huoneessa jossa oli aivan ihana huonekaveri. Kävinkin häntä etsimässä jälkikäteen ja oli saanut vauvansa rv 32 eli oli siellä ennen aikaisen riskin takia. Ilman vauvaa ja vauvan kanssa oli kahden hengen huoneessa välillä yksin ja välillä oli kaveri. Mähän siis viihdyin yli viikon siellä :whistle: mutta henkilö kunta on ok, kannattaa kysyä ja pitää huoli että kaikki eteenkin imetystä neuvotaan kunnolla ja huolella!!! Mukavaa olimyös osastolla pienet sopet ihan kuin olohuoneet, missä ainakin mä otin sitten vieraat vastaan. Eli on muitakin mahdollisuuksia kun se oma huone.

Sori kirjoitus erheet, nyt on kiirus1!!
 
Onpas täällä ollut hiljaista tänään.

Päätin valmistaa suojakaasun pakatun loheni, kun en siitä kieltoa mistään löytäny. Taisin aiemmin puhua tyhjiöpakatusta.

Parina päivänä on huimannut ja sydän hakkaa hullunlailla. Taitavat nuokin oireet liittyä alkuraskauteen. Ostin toisspäivänä kirjan, jossa kerrotaan päivä päivältä, mitä mun mahassa tapahtuu. :) Ajateltiin miehen kans, että luetaan aina yhdessä viimeistään illalla, missä mennään.

Tsemppiä kaikille! Varsinkin teille poksahtamispisteessä oleville. :) Kyllä ne kaikki on yleensä ulos tulleet. Siis vauvat. :D
 
Nimra
:wave: Iltoja

Mandy Kuulostaa kivalle tuo kirjaidea :p

Mulla ei ole kokemusta noista huoneista, mutta toivottavasti ne on ihan ok ja siellä saisi suht mukavasti lepäillä... mitä nyt pystyy ja tarvii :D ja toivon kyll opastusta imetykseen ja kylvettämiseen ym, jos siellä nyt sellaista annetaan .... ?

Että mä olen väsynyt... ja kipeä |O Mä olen siivonnut koko päivän ja äsken käytiin miehen kanssa kaupassa... niin mä olen aivan "rikki" :headwall: Siis mun vasenta kylkeä on särkenyt puolipäivää.. sellainen viiltävä/pistävä kipu.. ja harkkasupparit on kestäneet melkein koko päivän |O |O Välillä viiltää tuolta alapäästä... On tääkin ja MITÄÄN EI TAPAHDU |O |O

No sain kuitenkin asunnon kuntoon ja isännälle ruokaa ja muuta tarviketta tarpeeksi kaappiin niin ei tarvii sit "hätäillä", JOS sitä pääsis lähipäivinä jo synnärille :whistle: Eihän isäntä mikään uusavuton ole, mutta helpompi itsellekin, että on kaikkea tarpeellista kaapissa eikä tarvii sit heti alkaa siivota, JOS ja KUN kotiutuu.. ellei siihen sairaalan lähtöön nyt monia viikkoja mene :eek:

Huomenna ajattelin mennä kävelylle... jos nekin saisi taas noita suppareita illaksi...niin kuin eilen, mutta TAAS loppui muutamassa tunnissa.. :x

Juuri äitini soitti ja sanoi, että sillä menee puoli päivää töissä, kun vastailee ihmisten kyselyihin, että joko joko ?!?! |O |O Siis EI SAA KIUSATA! Minä EN JAKSA :headwall: (Anteeksi tämä avautuminen :ashamed: ) Porukat asuu vielä pienellä paikkakunnalla (Saarijärvi ) niin siellä kaikki tuntee ja tietää toisensa niin...nyt on sit koko kylä yhtä MEIDÄN odotusta.. :/

Vauvakin on ollut tosi hiljainen, mutta eilen olikin vähän vilkkaampi päivä, joten ehkä ottaa tämän loppuajan jo rennommin, mutta eipä nuo liikkeet ole enää muutamaan viikkoon ollut muuta kuin sellaista kääntymistä ja kyljen työntämistä..suunnalta toiselle.. :| On kai ihan normaalia, näin uskon :D Olen mä muutamia kertoja ollut kyljelläni, että laskeskelen liikkeitä, mutta sit se jotenkin unohtuu... En ole nyt enää sit stressannut, kun niitä liikkeitä on kuitenkin päivittäin ihan ok tasaisesti...

 
Saparo-81 Mulla ihan hyvät kokemukset K-SKS:sta, vaikka jouduinkin neljän hengen huoneeseen ja nukkuminen oli sen vuoksi vaikeampaa. Kätilö oli mukava, kannustava ja asiansa osaava. Muuten henkilökunta oli melko vaihtelevaa. Osa oli oikein ystävällisiä ja auttavia, mutta löytyi myös melko töykeitäkin hoitajia. Imetykseen tuli melko nihkeästi apua vaikka sitä kyselinkin.
 

Yhteistyössä