Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Ensiksi pitää mainita et mun mielestä toi oxynorm oli kauhee lääke! HYI.. Menin vaan ihan "känniin" siitä.. Mulla tosin tais olla synnytys siinä kohtaa jo ihan vauhdissa kun laittovat sen piikin. Ihan horkassa kuljin sielä käytävil supistusten kanssa. Synnytyssalissa ei meinannu silmät pysyy auki kun se lääke vaikutti ja oksetti aina kun tuli supistus.. Oletan ainakin et noi johtu siitä lääkkeestä.

Ippu: Kiva kuulla sustakin! Koskas tulet kaupunkiin olis kiva nähdä!

Kukkaiskeiju: mäkin asustan lohikoskella. Liikun maastokuvioisten emmaljungan vaunujen kanssa, tule vetäsee hihasta jos näet :)

Paljon tuntuu olevan porukkaa taas jotka haluis tavata. Joten yritetäänkö järkkää treffit? Onhan tässä ennen jouluakin vielä aikaa.
 
Minäkin kannatan treffaamista :wave:
Olisi tosiaan kiva saada ystäviä täältä ja varsinkin odottavia tai jo nyytin saaneita. :)
Mullekkaan paikka ei ole ongelma kun on auto käytössä. Mulle käy vaan illat arkisin tai viikonloppuna myös päivällä.
 
jenksu: hih, pitää tulla jos törmään :D Harmi ettei sulla oxynorm ollut auttanut, toisaalta samat reaktiot ilokaasukin aiheutti monille, tietty siinä oli se parempi puoli että siitä pääsi eroon jos tuli huono olo... no lääkkeet on aina lääkkeitä...

Kuinkas moni muu täällä on tällai niin alkuraskaudessa ettei masu vielä näy? Itsellä on viikkoja vasta 8+ eli ihan alussa mennään, ja vieläpä esikoista odotellaan, etten varmaan osaa vielä kauheasti jutustella vaipoista :D (ei hätää, opin varmaan nopsasti...) Ei, mut siis ideana että en tunne edes ketään raskaana olevaa ja olis tosiaan kiva saada jutskata muidenkin raskaana olevien tai jo vauvan saaneiden kanssa. Mulla kyllä sisko innoissaan mua tsemppaa ja opastaa, sillä on jo kolme lasta :D

Mulla loppu koulu niin treffaus periaatteessa käy oikeastaan millon vaan, paitsi jos ennen joulua ajattelitte niin 15-18.12 mä oon porissa käymässä niin sillon ei mulle tietenkään käy.

Voi kun mä innostuin kun on samalta alueeltakin porukkaa! Oliskohan vielä samoissa viikoissa meneviä, että sais arvuutella kuka synnyttää ekana tai ollaanko yhtä aikaa sairaalassa :)
 
Minä myös haluan treffata =) Ihan jo vaikka ennen joulua tai jälkeenkin, ei oo väliä. Meille käy periaatteessa ihan koska vaan, auto on niin voidaan ajella kaupunkiin millon tahansa. Oon jenksun kaa samoilla linjoilla, että ois helpompaa vauvojen kanssa tavata jonkun luona..Jos joku haluaa kotiinsa :D Me asutaan täällä korvessa, niin tää on varmaankin poissuljettu vaihtoehto, mutta jos esim. koiramamma haluaa ottaa vieraita vastaan, niin hieno homma =)

Meillä on lauantaina ristiäiset :heart: Pappi kävi eilen kylässä ja halus nimen jo papereihinsa. Siinä sitten oltiin vähän että ööööö..Ei oltu lyöty lukkoon vielä nimeä, mutta oli sitten vaan äkkiä päätettävä:) Toisaalta ihan hyvä, niin eipähän tartte enää jahkata sen asian kanssa! Rupes jo ihteekin ärsyttämään kun ei osannu päättää!

Meillä menee edelleen oikein hyvin! Poika nukkuu yöt tosi hienosti; herää syömään vaan kerran ja sit aamulla seuraavan kerran. On muutenkin tosi tyytyväinen ja rauhallinen. Tosin nyt on pari päivää ollu iltasin aika itkunen :( Veikkaisin sen johtuvan masuväänteistä. Kakkaaminen on vähentyny tosi paljon, tekee kuitenkin joka päivä. Onko teillä koiramamma tapahtunu muutoksia sontimisen suhteen? :D Ihana seurata kun poju kasvaa ja se tapahtuu muuten ihan uskomattoman nopeesti! On kasvanu kokoa ihan hirmusesti ja tutkailee ja tarkasti ympäristöään :heart: On aivan mahtavan näkönen kun silmät pyöreenä kattelee ja kuuntelee:)

Nyt taidan pyyhkästä suihkuun kun poika on vielä unten mailla! Mut suunnitellaan niitä treffejä! Jos joku on innokas tapaamaan jo ennen joulua, niin mä oon messissä :D

jaksamista kaikille! :wave:
 
Huomentapäivää!

Mies oli kipeänä alkuviikon, hirveä yskä ja sillä nous kuumekin. Mä sitä hoivasin ja arvatkaa vaan sainko tartunnan!!! |O Kurkku on ihan pirun kipeä, alko viime yönä. Kuumetta ei kai vielä ole noussut, en oo kyllä mitannutkaan... täähän tästä enää puuttuikaan. Sit kun joutuu yskimään niin alkaa oksettaan...mikä kierre :LOL:

Parempaa päivää muille!

Kukkaiskeiju & pöppiäinen 8+2
 
Nimra
Kukkaiskeiju Voihan rähmä... Tuo flunssa on niin sieltä ja syvältä |O |O Koita pärjätä siellä ja nythän on sitten miehesi vuoro sua hoitaa :heart:

Joo, mulle kans se tapaaminen kyllä kuulostaa ihanalta, mutta mä veikkaan että mulla joko leikataan tai käynnistetään synnytys ensi viikolla, joten saatan olla hiukka kiireinen, mutta eihän aina kaikki pääse paikalle :snotty: Joten sopikaa tapaaminen jonnekin ja tulen sitten jos ja kun synnytykseltä ja sairaalasta pääsen.. :wave: Mielelläni kyllä tulen tapaamiseen!!! Huomenna on luultavasti viimeinen polikäynti ja siellä sitten katsotaan, että mitä ja milloin tässä omassa olossa tapahtuu... Siis "suuria" muutoksia :p

Täällä on taas valvottu aamu neljään... kolmas yö peräkkäin.. :kieh: :kieh: En mä saa tirpin liikkeiltä, monotuksilta, supisteluista, kolotteluilta unta.. ja yöt ja päivät menee jo kärvistellessä :D mutta eipä näillä kivuilla vielä synnärille tarvii lähteä :headwall: |O Olisin kyllä VALMIS =) Lisää olen kuvia tehnyt.. :heart: (teen Disneypiirroksia pinniksen reunoille ja osasta tauluja.. )

Mä olin eilen kauppareissun ja grillaamisen jälkeen aivan tsippi :ashamed: ja kipee.. siinä se ilta ja yö sit tuleekin selitettyä.. mitäs touhotin! :eek: Oma moka.. :snotty:

Mies tuumas, että tänään vois käydä jossain kahvilla.. ja ehkä mä lähdenkin :heart: Onhan se ihan ihan idea vielä käydä yhdessä kahdestaan jossain, kun sit voi olla, ettei enää kahdestaan juurikaan liikuta. :LOL: :LOL: :heart:

Kyllä tuo isäntä joka katselee mun masua siihen malliin, että TULIS JO, isäkin haluaa :D Kyllä se on niin kaivattu ja rakas että.. Yhtenä päivän tuumasin, kun suppareita tuli jo ihan mukavasti ja tuntien ajan säännöllisesti, että pitäiskö näitä ihan kellotella niin mies tuumasi, että Ai jaa, alkaako täällä jakautuminen :LOL: Ihana, kun odottaa!

Nyt on kyllä mentävä muihin puuhiih...suihkuun ja sit sinne kahville :wave:

Ai juu, mä muistin sen mun lääkärin väärin .. se on vasta huomis aamuna, joten kertoilen sieltä sit huomenissa uutiset :heart: ja sen päätöksen, että mitä tehdään jos tehdään ja MILLOIN B)
 
pinja79
merkkari: juu niin mäkin oisin kaivannut kavereita mut ei ollu kivaa sanoo tuoreille mummoille,papoille,iospapoille ja isomummoille että ette saa tulla sairaalaan... näätte pojan sit kotona... no aksuhan oli sit siel tehol niin sinnehän ei ois saanu tulla kun mummot ja papat mut kun oli joku tauti liikkeellä niin vain isä sai tulla! mut mun kaveri näki aksun tehol! se on opettajana tuol amk.ssa niin sen opiskeliat hoito aksua sillon ja se tuli katsoon opiskelijoita! kyl oli kiva nähdä välil joku muukin kun mies!


viikonloppuna oltiin miehen perheen luona porissa...

onko täällä porukkaa jotka pääsisi meille joku arki aamu esim. tiistaina 16.12 vaik 10-12?
 
Heeissan tännekin Piiiiitkästä aikaa :wave:
Ei ole pahemmin tullut kirjoiteltua tännekään kuulumisia mutta nyt sitten ajattelin pistää vähän tekstiä teillekin. Meillä oli tänään neuvola ja kaikki oli edelleen hyvin :) Raskaus mennyt muutenkin aivan loistavasti ilman vaivoja tähänkin asti siis. Vauva tosin oli kääntynyt taas väärinpäin eli pää oli ylhäällä... Nyt sillä olisikin sitten pari viikkoa aikaa kääntyä takaisin oikeinpäin. Ja eiköhän se käänny, tai ainakin siihen tahtiin se tuolla möyryää että taitaa heittää päivittäin kuperkeikkaa :D

Mutta tuollaiset oli tulokset korttiin :

Rv 34+0
painoa tullut + 0.653/vko yht 11.6 kg
RR 103/61
pissa puhdas
lapsivedemäärä norm.
Kohdunpohjan kork. 28.5
tarjonta PT
syke 140
liikkeet ++

Parin viikon päästä onkin sitten lääkärintarkastus ja siinä sitten kahtellaan että onko vauva minkä kokonen ja onko se sopiva tohon mun lantioon nähden.. Sitten sen jälkeen niitä kertoja onkin kerran viikossa. Ja kohtahan se vauva on maailmassa muutenkin <3
Huomenna tutustumiskäynnille Keski-Suomen Sairaalan synnytysosastolle, onko muita ketä on tulossa sinne?
Ikävä kyllä lukea tuosta osastosta että on aika omatoiminen paikka.. mie kun luulin et opastettaisiin vähän enemmän. Mut jos sitä sitten vaatis isommalla kädellä? En tiedä.

Iloista odottelua kaikille odottajille ja ilosia päiviä jo lapsokaisen saanneillekin =) Mie alan valmistuu jääkiekkopeliin kun miehet sai houkuteltua mukaan :p

:heart: Sati ja muru 34+0
 
Painon muutos/vk -180g
RR 126/78
U-Prot. +1
U-Gluk. -
B-Hb 143
SF-mitta 18cm
syke +145
Liikkeet +

Paino oli taas tippunut mutta ei haittaa, kun muutenkin ylimääräistä! Sokerirasitukseen pitäisi varailla aikaa vielä ennen vuodenvaihdetta :)
Kaikki oli siis ihan kivasti :)

Tervetuloa nessu, itsekin asustelen täällä Kuokkalan hoodeilla :D

Saatiin tänään nuo Kelan paperitkin neuvolasta ja pitäisi nyt niihin syventyä. Saatiin myös tuo helistin-dvd jonka mies lupasi mun kanssa katsoa.

Räntäisin terveisin lennameli ja Möykky 22+0
 
Oli pakko tulla vaan lyhykäisesti kommentoimaan, että ei oo mahollista et sativa oot jo noin pitkällä!!! Herranen aika! Just mietin sua yks päivä kun et oo niin pitkään aikaan kirjottanu ja aattelin, että sullahan sitä ootusta on vielä jäljellä runsaasti! En oo yhtään pysyny perässä tässä ajan juoksussa :D No, mut onnellista odotuksen loppua!
 
Mulla oli se eka neuvola eilen (rv 5+4). :) Lasketuksi ajaksi päivittyi tässä vaiheessa 2.8.

Tuli jos jonkinlaista esitettä. Käytiin läpi terveystiedot ja elämäntavat. Sit meinasin järjestää hieman dramatiikkaa, kun verikokeen oton jälkeen alkoi heikottaa. Meinasin pyörtyä kahteenkin kertaan. Sit hoitaja ihmetteli, kun mun verentulo ei heti tyrhetynyt. En tiiä, enkö sitten tajunnut painaa sitä lappua tarpeeksi. Mutta nyt kuitenkin aion mennä testeihin, jossa katotaan onko mulla verenvuototautia. Suvussa on ja ihan lähelläkin, siskolla nimittäin.

Ultra onkin 7.1. ja lääkärille mennään 15.1. Oih, sit ollaankin jo pitkällä. Toivottavasti kaikki menee hyvin sinne asti! :heart:
 
Mäkin kävin tänään ekassa neuvolassa. Neuvola täti laitto korttiin että raskausviikkoja jotain 9 vaikka on katottu ultrassakin että oli vaan 7+6 sillon eli nyt 8+3. Ja itsekin tiesin kun mulla on niin paljon pidempi tuo kierto. Sano vaan että nokun sulla on vielä se uus ultra niin vaihdetaan se sitten...hirvee järki kun muuttuu varmasti...

Muten verenpaine oli hyviä ja hb tais olla 130. Ihan mukava neuvolan täti...

On ollu kyllä aika huono olo, kun tuli tää flunssa ja kuume tähän pahoinvoinnin lisäks. Eilen sitten oksensin ekan (ja toivottavasti viimeisen) kerran. Yskä kyllä varmaan edisti sitä asiaa... Uh, väsyttää, etten nyt ala enempää kommentoimaan, toisen kerran sitten. Hyvää päivänjatkoa! :wave:
 
Munkin verenpaine oli hyvä toisella mittauksella. Oon sellanen mittarijännittäjä, että eka tulos näytti vähän korkeita tuloksia. Hemoglobiini oli 120.

Kysymys: Oletteko syöneet D-vitamiiniä näin talvikuukausina? Mä syön sitä Multitabsin raskaus monivitamiinia. Pitää varmaan käydä ostamassa myös Minisun d-vitamiinia lisäksi. D-vitamiinin tarve kait on 10 milligrammaa. Oon kyllä yrittäny juoda maitoa paljon, mutta en osaa arvoida, että saako siitä tarpeeksi Deetä.
 
Nimra
Moi. Synnytys vaihdettiin sektioon kun vauvan sydänkäyrä oli liian nopea ennen käynnistyspillereitä, joten sektio kiireellisenä.

Kultaa rakkaampi ja arvokkaampi rakas syntyi 5.12 klo 15.14 pituutta 51 cm ja painoa 3780 g ja pipo 37,5 cm.. :heart:

http://www.ekarvinen.net/nikond200/pikkuinen.jpg

Äiti ja isä on onnellisia ja syvästi kiitollisia kaikille tukijoille :wave:

 
Onnea nimra!!! Suloinen vaavi!!! :heart:

Mandy: Mä syön kaks päivässä niitä raskausmultitabs niin niistä saa juuri sen 10 mikrogrammaa tota d-vitamiinia. Juon kyllä maitoakin, että ehkä riittäis jos ottais vaan yhden päivässä.
 
Onnea Nimralle uudesta tulokkaasta :hug:

Ja Nessulle tervetuloa, meillähän menee viikotkin melkein samassa ;)

Mä aloitan lomailun sitten joulun jälkeen, tai äippäloma alkaa vasta helmikuun alussa, mutta jatkan jaksamiseni mukaan opintoja kotoa käsin, opparin kirjoittamista.....

Hyvää itsenäisyyspäivää
T: Mira ja pikkuinen 26+4
 
Paljon Onnea Nimralle!!

Meillä vietettiin tänään ristiäisiä ja nyt olo on hiukka väsynyt. Tyttö oli rauhallinen ja nukkui melkeen koko ajan eri ihmisten sylissä. Nimeksi tyttö sai Sisi Alexandra Serafia.
 
mandy81: mun kahel siskolla on verenhyytymishäiriö, mut onneks mulla ei ku se testattiin heti kun tuli tietoon et niil on se. toivon todella et sulla ei sitä oo, mut jos on niin hyvähän se on tietää niin osaa ain varautua eri tilanteisiin.


nimra: paljon onnea :flower:

[/b]jensku ihanan nimen ootte valinnu tytölle.

omaa napaa: eli eka neuvola olis keskiviikkona. katsellaan nyt mitä siel sit on. toivon todella et saisin sen ultran mahd, pian.

sit kysymys: tääl on nykyään sit sellanen käytäntö (keuruu) et ei oo kuin yks ultra ja se on viikolla 10-12 ja siin todetaan vaan et on oikeesti raskaana ja tarkistetaan se niskaturvotus kai??. mietin vaan et ku ei oo sitä rakenne ultraa niin paljon se maksais sit jossain jyväskylän yksityisellä vai olisko mulla mahdollista päästä keskussairaalaan jos maksan sen itse????? siis ihan tavallinen ultra kelpais.

pääryskä ja papuska 8+1
 
Jep, taitaa olla ihan yleinen käytäntö näillä seuduilla että nlasta saa sen yhden ultran. Jos osallistut niihin seulontajuttuihin, niin sitten saa useamman ultran, kait??? Korjatkaa, jos olen väärässä. Mä olen käynyt vain siinä rakenneultrassa kahdelta viimeiseltä,kun on ollut noita sydänjuttuja ensimmäisillä lapsilla. Hintoja kannattaa kysellä suoraan lääkärikeskuksista, jos aikoo siis yksityiselle ultraan.
 

Yhteistyössä