Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Tosi kauniin nimen ootte jenksu tylleröiselle keksiny! Ei varmasti ihan heti vastaan tule! :heart:

Ultrista...Halvimmillaan ultra yksityisellä maksaa varmaankin tuon n.60-70e minkä merkkari mainitsi. Ja minun käsittääkseni ei seuloihinkaan kuulu ultria. Tai ainakin veriseulassa, johon ite osallistuin, otettiin vaan verta ja se oli siinä.

Voi että on välillä haikeeta lukee teidän juttuja, joiden raskaus on vasta ihan alussa!!:) Sillon oli kaikki niin uutta, jännää ja ihmeellistä! Ja mä tykkäsin raskausajasta tosi paljon! Tuntuu, että omalla kohdalla siitä on jo ikuisuus! Vaikka siis tietenkin on maailman ihanin asia kun oma rakas on jo syntyny :heart: :heart:

Merkkarilla on jo lupaavia ennusmerkkejä!! Ihan kohta saat sinäkin oman nyytin :heart: Tsemppiä tulevaan koitokseen ja paljon ponnistusvoimia :) En nyt yhtään muista et oliko joku muukin ihan synnytyksen kynnyksellä...Mut jos oli, niin paljon onnea matkaan!

Nytpä rupeen ootteleen lenkille pääsyä, poju varmaan herää ihan kohta!

Heippa ja hyvää vointia!

Ippu ja Niklas 7vk 5pv

Niin joo tosiaan :D Meilläkin oli ristiäiset!! :LOL: Niklas Luka Anton tuli pojulle nimeks! Juhlakalu valvo koko ristiäisten ajan rauhallisena ja tyytyväisenä! Ilmeiseti tykkäs nimestään :D :heart:

Terve!
Päärynärouva: Jyväskylässä tarjotaan kaikille tosiaan vaan se alkuraskauden ultra. Yli 30-vuotiaiden seulaohjelmassa tarjotaan mahdollisuutta noiden veriseulojen lisäksi mennä myös nt-ultraan. Eli alle 30-vuotiaat ei pääse edes tuohon nt-ultraan. Rakenne ultrat aika lailla maksaa varmaan tuon 60-100?, 4D vaihtelee ilmeisesti 140-200?, siitähän saa kyllä sit dvd:nmukaan ja yhtälailla siinä katsotaan rakenteet.

Merkkari: Kohta sit nyyttiä menet hakemaan! Tsemppiä matkaan! :heart:

).(Heh, mies otti eilen musta taas masukuvan...ja siis viikkojahan on tänään vasta 8+6, mutta halus alottaa ajoissa :D No, mulla oli nyt pienempi maha kun viimeks :LOL:
Edelleen parantelen täällä, sais mennä jo ohi tää flunssa, ei jaksais sairastaa...

Nimralle onnittelut suuret!! :heart:

Täällä tänään siivottu oikein kunnolla. Ärsytti kun eilen piti (olis ollu mieskin apuna) mutta oli niin vetämätön olo. Mutta nyt sain kaiken tehtyä mitä piti. Tai jouluverhot täytyy vielä silittää ja laittaa ja vähän tonttuja ikkunoihin :) Mä en silti saa täällä sellasta jouluntunnelmaa aikaseks kun oman äidin luona on... :ashamed:

Mahan kanssa ei mitään uutta, siinä se on edelleen =) Polvet huutaa halleluja kun ei jaksa enää kantaa tätä ruhoa. Voin kuvitella, mitä tuskaa taas illalla on kun nyt on siivonnu..

Milja +vaavi 37+5

niin ja kivat nimet kummankin vauvelit saanu! =)

Onnea Nimra :heart: :flower: Nyt ei sunkaan enään tarvi jännittää lapsen terveyttä kun oot sen nyytin siihen vierelles saanut :) Olitkohan muuten juurikin se synnyttämään tullut äiti jonka tieltä lähettiin pois synnytyssalista kun oltiin siellä tutustumassa?

:heart: Sati ja muru 34+4

Onnittelut vauvan saaneelle! :flower:

Omia kuulumisia.. Tänään on jotenkin niin täysi olo :x turvotusta näemmä pukkaa.. Pientä vihlontaa tuntunut myös ylävatsassa, mitähän lie on. Vauvakin tuntuu möyrivän vatsassa oikein kunnolla :D Kamalan väsynyt olokin koko ajan, johtuu matalasta hemoglobiinista, joka viikko sitten oli neuvolassa 115. Jospa tuo lähtisi nyt raudan syömisen myötä pikkuhiljaa nousuun tai ei ainakaan laskisi enempää.

Viikon vasta olen ollut kotosalla ja koittanut totutella tähän kotona oloon, ja aamupäivällä oli jo tunne, että mitenkähän tässä saa aikansa kulumaan :D Tähän asti ollut kaikkea tekemistä niin paljon ja nyt ykskaks loppui kiire.. Jospa tuo helmikuu tulisi nopeasti. Ulkonakin tuntuu olevan niin liukasta, kun koiruuden kanssa kävin kävelemässä. Kävelytyyli alkaa jo muistuttaa melko lailla pingviiniä :).

nessu ja "herne" 29+2

kukkaiskeiju: Me ollaan myös miehen kans ajateltu ottaa joka viikon ensimmäinen päivä kuva mun mahasta. :) Nyt ei oo kyllä vielä mitään katsottavaa, mutta kuvataan silti. Ehkä sitten loppuraskaudesta on hauska verrata.

Mä varasin tänään ajan alkuraskauden ultraan. Se olis sit jo huomenna, jolloin raskausviikkoja on 6+2. :) Tuli sellanen olo, että haluan käydä tarkistamassa, mitä tuolla mahassa tapahtuu. Voi sitten hyvillä mielin kertoa porukoille jouluna masuasukista, jos kaikki näyttää hyvälle. Mehiläisessä maksaa 46 ? (otettu kela-korvaus jo pois)+10 ? toimistomaksu. Jos lääkäri tekee sisätutkimusta, voi tulla lisähintaa.

Mandy ja nappula 6+1

Minuakin on alkanut pikkuhiljaa houkuttelemaan tuo varhaisultra. Mulla on eka neuvola-aika 16.12. Nyt on menossa vko 5+6. Mehiläisessä on meidän työterveyskin niin siellä sitten varmaan kävisin. Kun ei ilmeisesti ihan mahottomia maksakaan.

Moikkelis koikkelis ihan pika pikaa :)
Tulin tänne kurkkimaan että joko alkaa ihmiset jakautumaan ja olihän täällä Nimra saanut ihanan tytön :heart: :hug: :heart: ONNEA!!!
Ippu meillä kyllä jätkä kakkailee kerran päivässä ja joskus on tunkki useamminkin pöksyissä. Meillä tuntuu tuo d-vitsku laittavan vatsan toimimaan :D kannattaa hieroa kahdella sormella kevyesti painaen myötäpäivään navan ympäriltä ;) niin niitä mummojakin kakatetaan! :LOL:
Treffit!!! Hei tulkaa ihmiset meille :D käviskö ensiviikolla vaikka torstai? Meillä tosiaan on täällä iso koira että jos se ei menoa haittaa niin teretulemasta ja tietenkin js ei nyt ihan koko Jyväskylää ole paikalle saapumassa niin hyvä ois :D

Nyt tissittelemään :wave:
Koiruus ja Topi ensi viikolla 3kk

No hei :) Mulla LA 2.5.09 esikoinen tulossa. olen 16 kerkeen juuri ja juuri täyttää 17. Olen ihan onneni kukkuroilla vauvasta :heart: hei mitähän siellä äitiys polilla tehdään kun mulla on se nyt 15.12 ja jännittää hirveeswti. rv. 18

Koiramamma: Mulle sopis ens viikon torstai hyvin. Olen siis mukana! Sisi kerkes jo vähän totutella koiriinkin, kun oli veljen kääpiövillakoira täälä viikonlopun. Sisi vaan naureskeli kun se nuoli naamaa ja äiti vahti vierestä ettei pure, pentu kun on :)

Nimralle onnittelut pienokaisesta!
Täällä voidaan taas pahoin :x Olen jo niin täynnä tätä oksentelua, tuntuu ettei jaksais enää millään :/ Väsymystäkin pukkaa taas. Muita oireita ei juurikaan ole. Ensi viikolla olisi vuorossa lääkäri/neuvola.
Tapaamisesta: Olisin myös innokas treffailemaan, mutta olen päivisin töissä, eli mulle ei käy kuin arki illat tai sitten viikonloppuisin päivällä. Ja minullahan on tuo esikoinen reilu vuoden vanha, niin voisin ottaa hänetkin mukaan tapaamiseen jos siellä olisi seuraa myös hänelle...
Halinalle ja pikkukakkonen rv 13+3

Koiramamma: Mä oisin kyllä oikein innokas tulemaan, mutta just toi torstai saattaa olla semmonen päivä etten pääse. Meinattiin lähtee jouluostoksille ens viikolla ja voi olla, että torstai on ainut päivä jollon mies ehtii.. Mut jos sille käy joku muukin päivä niin sit tuun oikein mielelläni =)

Nimra Paljon Onnea koko perheelle pienokaisesta! :flower:

jenksu Onnea Sisille hienosta nimestä.

Päärynärouva Itse kävin raskauden aikana sekä niskaturvotus- että rakenneultrassa yksityisellä. Niskaturvotusultrassa kävin GynePraxisella ja rakenneultrassa kävin Ritva Österbackilla. Jälkimmäinen makso kelakorvauksen jälkeen 90 ?. Teki kyl perusteellisen tutkimuksen (eli myös sisätutkimuksen).

Koiramamma Meillä näköjään melkein saman ikäiset muksut. Typylle tuli tänään täyteen 3 kk. Mielenkiinnosta kyselen, että mitä Topi jo osaa? Meillä alettu viihtymään paremmin vatsallaan (aiemmin ei viihtynyt yhtään) ja osataan kääntyä vatsalta selälleen. Tieäd sitten miten tietoista tuo on. :) Jutellaan kovasti ja nauretaan melkein ääneen.

Hei!
Mäkään en uskalla tuota torstaita luvata, saatan olla porissa vielä silloin.

Mandy: Hih, mä kyllä menisin noille treffeille vaikka ei mullakaan masu vielä näy... Onhan se tunnelma ehkä vähän eri sit kun se jo näkyykin ja on ehkä sitten todellisempi.

Erika: Miks meet äitipolille? Iän takia vai jonkun muun syyn? Riippuu ihan siitä mitä siellä tehdään. Kovasti onnea vauvasta!

).( Pitänee mennä syömään jotain kunvähän tuntuis niinkun alkais oksettaan... :whistle:

koiramamma Mä voin tulla periaatteessa ihan mikä päivä vaan. Jos ilmaantuu jotain (esim. lähtö synnärille!) niin sitten jään pois.. Mutta joo, muuten tänne kävis. Jos Ipulle ei käyny se torstai, niin vois siirtää päivää? Olis huippu nähä Ippukin ja Niklas =) Tosiaan savitakin on jo niin pitkällä! Tuntu sillon kesän tapaamisessa, että meillä olis enemmänkin viikkoeroa.. Muilla tapaamisessa olleista onkin jo vauvat, paitsi meillä =)

Me käytiin myös alkuraskauden ultra tuolla Österbackilla ja oli muistaakseni 70e. Käytiin se siis ennen kuin oli se julkisen ultraus. Ja sit 4d ultra käytiin Terveystalolla, makso 196e. Mutta oli sen arvonen :heart:

Jaksamisia kaikille, jotka kärsivät pahoinvoinnista!! Täällä se on huono muisto vain.. Koettakaa ajatella, että se menee ohi..ainakin yleensä.

Milja +vaavi 37+6

Moikkelis koikkelis!
Ennen kuin enempää ihmiset innostuu ilmoittautumaan niin lykkäsen tähän väliin ihmis kiintiön :D eli jos vaikka max 5 ihmistä lapsukaisineen niin ei olla kuin sillit purkissa. Ei tule sitten kellekään semmoista oloa että mua ei haluttu jos jossain vaiheessa joutuu sanoo että nyt on tupa täys eli nopeimmat syövät hitaat :LOL: Laittakaa ihmeessä noottia jos olen sisäistänyt jotain väärin, aivot kun ovat muisto enää..
Paikalle on saapumassa:
Jenksu
Milja
(Ippu )
(Halinallesta en nyt oikein ottanut selvää olitko tulossa vai et ) :LOL:

Meillä jätkä vieläkin nukkuu yö uniaan, mä sentään sain itseni ylös tuolta sängystä :p Käytiin vieläpä mun mielestä ihan ihmisten aikoihin nukkumaankin että ei olla edesvalvottu. Jätkä nukahti joskun 23 aikoihin ja mä vähän sen jälkeen.
Eilen käytiin viemässä joulukortit postiin. Laitoinkohan mä tänne sen kuvan? :whistle: täytyy kattoa ja laitella jos on unohtunut. Heti ilmeni että Eniro on jakanut meille vääriä osoitteita :eek: :( kiva kiva kuinkahan moni ei saa meiltä sitten korttia tänä jouluna! ja tosi ihanaa kun mä hitto maksoinkin niistä sen 40e!!!
Murmeli Topi on syntynyt siis 16. syyskuuta eli ens tiistaina tulee 3kk täyteen. Viime viikosta lähtien on jutellut ja kujertanut hirmuisen paljon, eteenkin kun alkaa olemaan nälkä niin juttua rupeaa tulemaan. Yleis pätevä sana on tällä hetkellä "häy" sitä sanotaan vaikka millä äänen painolla ja kovuudella :LOL: Myös nyt on ruvennut parin päivän sisään tarraamaan esineisiin ja eteenkin äitin hiukset saa tukka pöllyä, kauheen karkeita on vielä liikkeet käsissä mutta suunta on oikea. Lisäksi niitä käsiä ihmetellään silmät suurena ja syödä mussutetaan, välillä tarjotaan äitillekin maistiaisia :D Mahallaan viihtyy ihan suht koht hyvin. Lattialla olen pitänyt ihan hävettävän vään mutta koira perkule täytyy aina teljetä pois jaloista ettei käy haaveria. Jokin aika sitten kääntyi mahalta selälleen, nyt ei ole taas tehnyt sitä vähän aikaan. Selältä kääntyy kyllä kyljelleen. Yöllä möyrii siellä omassa sängyssään aika lailla.
Heh, tule ensi viikolla katsoman mitä jätkä osaa :D

Nyt juomaan tuota kahvetta tuttelin kera kun unohtu osaa maitoa eilen :p
Koiruus ja Topi kohta 3kk

Jepulis olin kuvan laittanut :D
Ai niin ihania nimiä olitte antaneet, niitäkin tässä hössötyksessä unohdin kehaista :heart: :LOL:
Lisäilin sut Erika tuonne meidän listalla joka löytyy etusivulta :wave: tervetuloa vaan kirjoittamaan!!

Tervetuloa Erika! :flower:

Tässäpä vähän mun päivän kuulumisa. Elikkäs varhaisultra takana. :) Kuvassa näkyi tumma raskauspussi (sitä nimeä lääkäri käytti) ja sen sisällä hetken etsimisen jälkeen tutinaa. Se oli sydän. :heart: Muuten kaikki näytti ihan puurolle. Gynekologi sanoi näkevänsä yhden sikiön, joka on kohdun sisällä. Pituutta hurjat 6,1 mm! En kyllä tajua, mistä se sen mitan nappas, kun mun mielestä siitä ei oikein erottanut mitään. Mutta uskon ja luotan. :D Ja hymyilen. Enkä edes itkeny. Ihmeellistä!

Eeva83
Heippa!

Onnea vauvan saaneille! :flower: Täällä sitä itsekin tuota hetkeä odotellaan malttamattomana... :) Onnea vauvoille myös kauniista nimistä! :) Oliko vaikeaa päästä miehen kanssa sopimukseen nimestä? Ja oliko nimen päättäminen ylipäätään helppoa? Mä oon miettiny, että kuinka sitä osaa päättää, minkä nimen lapselle sit antaa. Me ollaan jo alustavasti mietitty vaihtoehtoja, mutta ajateltu, että lopullinen ratkaisu tehdään sitten vasta, kun vauva on syntynyt. Miten sitä kuitenkaan osaa päättää, mikä se lopullinen nimi on... äh, olipas hankalasti selitetty...

Mäkin olen kiinnostunut tapaamisesta, mutta ens torstaina mulle ei valitettavasti sovi, ollaan jo suunniteltu siihen muuta. Sittenhän onkin jo joulu, joten miten ois tapaaminen (vaikka toinen sellainen) sitten joulun jälkeen? Ilmoitelkaahan, jos on kiinnostuneita!

-Eeva ja Tirpula 30+3

Koiramamma: En tule tapaamiseen tällä kertaa, jospa sitten seuraavalla kerralla. Tämä joulukuu on muutenkin niin kiireistä ja lähdemme joulun viettoon mummolaan jo ensi viikolla ja tullaan vasta ensi vuoden puolella takaisin kotiin Jyväskylään. Mutta jos tammikuussa saataisiin järkättyä jotain miitinkiä niin olisi oikein mukavaa. :)

Yhteistyössä