Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Alkuperäinen kirjoittaja pinja79:
käykö kukaan mammoista tos elixialla salilla?
Mä käyn. Tänään mietinkin siellä jumpassa, että oispa hassua olla tietämättään samassa salissa jonkun teidän kanssa. Pari näytti olevan selvästi raskaana. Ite yritin vetää turvonnutta mahaani kovasti sisään. Tajusin yhtäkkiä, että sehän on tosiaankin turvoksissa ja joku tuttu vois luulla, että oon raskaana. :)

Onnea pienokaisille hienoista nimistä!

Mandy ja nappula 7+1
 
Hitto ku supistaa! Sain pari tuntia nukuttua suppareiden välissä, äsken oli pakko nousta kun kävi niin kipeetä... Ei päässyt "unesta" riittävän nopeesti pystyasentoon, makuulla supistukset oli kamalia. Mut edelleen tulee vaan 10 min välein... Miks supparit alkaa aina öisin?! :eek:

Toivon kovasti, että tänä yönä saatas lähteä ihan oikeasti hakemaan vauva kotiin eikä tultas enää takaisin kaksistaan! Kunpa nää ei enää hiipuis...
 
pinja79
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Alkuperäinen kirjoittaja pinja79:
käykö kukaan mammoista tos elixialla salilla?
Mä käyn. Tänään mietinkin siellä jumpassa, että oispa hassua olla tietämättään samassa salissa jonkun teidän kanssa. Pari näytti olevan selvästi raskaana. Ite yritin vetää turvonnutta mahaani kovasti sisään. Tajusin yhtäkkiä, että sehän on tosiaankin turvoksissa ja joku tuttu vois luulla, että oon raskaana. :)

Onnea pienokaisille hienoista nimistä!

Mandy ja nappula 7+1

milläs tunneilla sää käyt :D mää käyn tos terve selkä tunnil ja sit siin chiball tunnil :) kovasti sie on mahakkaita näkynyt :)
 
Blackjoy Meidän neiti oli myös aluksi todella huono uninen. Välillä tuntui ettei nuku ollenkaan, kun valvottiin yötä päivää. Pisimmät unet oli puolen tunnin luokkaa oli sitten yö tai päivä. Noin 4 viikon päästä alkoi onneksi helpottaa, vaikka illat levottomia tuonkin jälkeen. Meillä syynä oli erittäin pahat ilmavaivat, joihin onneks auttoi Disflatyl-tipat. Kaikkea mahdollista muutakin koitettiin. Tällä hetkellä neiti nukkuu hyvin (herää max 2 kertaa yössä) ja päivälläkin nukkuu 3-4 tuntia yhteensä. Iltaisin tosin voi mennä parikin tuntia nukuttaessa. Mutta jaksamista vauvelin kanssa. Kyllä se ajan kanssa helpottaa (niin kuin aina sanotaan =) )

Niin ja Jeeralle kovasti onnea kauniin nimen johdosta!

Eeva83 Jouluvalmistelut on ihan hyvässä vauhdissa. Eipä tuosta tuu kyl otettua suurempaa stressiä. Oon leiponu vähän ja laitellu koristeita. Lahjat on puoliks ostettu, mut vielähän tässä on aikaa.

Mitä noihin vauvatarvikkeiden valmiiksi laittoon tulee, niin meillä isommat hankinnat tehtiin hyvissä ajoin (noin puolessa välissä raskautta), mutta sitten noita pieniä juttuja, kuten vaatteiden pesua, yms. valmistelin vasta mammalomalla. Vähän meinas lopussa tulla kiire. Typyn nukkumakoppa valmistui vasta sillä aikaa, kun olin vauvan kanssa sairaalassa.
:)

Kukkaiskeiju Pakko kommentoida tuota sun massuasukin nimeä....meillä oli sama sillo raskausaikana.

MerkkariKovasti tsemppiä matkaan! Hienosti se menee.
 
Merkkarille sup sup sup :hug: kovati ponnitusvoimia koitokseen, eiköhän se ollut menoa tällä kertaa!

Pinja mä voin laitella niitä asuinalueita jos niitä tahdotte. Eli kaikki jotka toivoo auinalueen tietoihinsa ensimmäiselle sivulle niin vinkkailkaa mulle niin lisään! :attn:

YV:tä laitoin ylihuomisen johdosta :wave: ;)

Nyt taas takaisin hommiin!! Jaksuja kaikille...
Koiruus ja Topi Toljander 3kk
 
Nimra
Moikka vaan kaikille...
Mä olen ollut nyt vähän ylityöllistetty...niin olen ollut poissa..joihinkin pinoihin olen väliin kirjoittanut.

Mukava kuulla, että täällä on saatu kokoontuminen aikaiseksi. Mä olisin tosiaan mielelläni tullut, mutta meillä on tuo neiti vielä sen verran nuori, että en viitsi ihan noin pienen kans viel paljoo liikkua..., mut taas toisaalta onkohan sillä niin väliä minkä ikäinen on
Meillähän Anni on 1 vko ja 4 päivää


Täällähän saatetaan kohta saada vauva uutisia... Tsemppiä kovasti merkkari ja tulehan sitten kertoilemaan kuulumiset ... hurjasti sinne jaksuja ja tosiaan niitä ponnistusvoimia :wave:

koiramamma Meillä olis tuo Sulku asuinalueena, että jos viitsit sen lisätä B)

Meillä on alkanut tosiaan mennä ihan kivasti.. Neidille on nyt annettu noita Cuplaton-tippoja massuvaivoihin ja näyttäis ihan auttavan mukavasti, kun viime yönäkin heräs vaan pari kertaa syömään ja nukahti tosi kiltisti heti syönnin jälkeen
Joskus on tosiaan hetkittäin tahtojen taistelua, mutta lienee ihan normaalia.. :LOL: Hyvin ollaan kyllä jaksettu koko porukka eikä oikeastaan ole sillai mitenkään maata mullistavasti elämä muuttunut neidin tulon myötä, mutta ehkä siihen on tosiaan osa syy se, että neiti on "helpohko" :snotty:

Mä muistan, kun moni sano, että tee sit ruokaa valmiiksi pakkaseen, että jaksat ja nuku varastoon ym...olis siis pitänyt tehdä kaikki jutut varmaan puolen vuoden ajalta varastoon,....ja mä en tehnyt mitään :whistle: ja aikaa on siis nytkin, vaikka teen nuo "tekemättömät" asiat ihan samalla tavalla kuin ennen Annia.

Mä jo odottelen, että Anni kasvaa ja päästään telmiin pihalle..ja kesällä kunnolla vaunuileen ym.. siis oikeen ihanaa, kun saa odottaa tuollaisia!!! Mä jo nään itseni tuossa Kangaslammen rannalla työntelemässä vaunuja :heart:

Maanantaina kävin neuvolassa poistattamassa tikit ja samalla kävin sit puntarissa (pelko perseessä :LOL: ) ja ilokseni totesin, että melkein kaikki raskauskilot ovat hävinneet!! Joten saa olla kyl tyytyväinen :D Mulla tuli jotain 12-13 kg ja nyt on jäljellä siis.. 2,7 kg


Nyt täytyy taas joutua muihin askareisiin, mutta Oikein Hyvää Joulua Kaikille ja Onnellista Uutta Vuotta 2009 ellen käy täällä sitä ennen... niin jo näin etukäteen toivotukset :xmas:

Nimra + Anni 1 vko 4 päivää :heart:
 
Tapaamisesta... luettuani tuon Jenksun viestin niin kyllä mulle käy että tulette päivälläkin, en tajunnut että kaikkihan on kotosalla jo siihen aikaan :LOL: eli jos ehdottamani ajankohta huono niin ehdotelkaahan parempi! Mulle kun käy klo 12 eteenpäin miten vaan...

Pinja laitoin sulle alueen tietoihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinja79:
käykö kukaan mammoista tos elixialla salilla?

Mä käyn myös tuossa terveselässä. :) Myös tykkään total+core-tunneista ja nyt uutena pilateksesta. Mua ei voi vielä oikein mahasta tunnistaa, kun sitä ei vielä oikein ole. :)

Mandy ja nappula 7+3
 
tervehdys!
Olen taas kotiutunut, ihanaa! Opparia siis olin tekemässä ja mukavasti saatiinkin eteenpäin.

Teillä on huomenna se tapaaminen, toivottavasti on mukavaa :wave:

Murmeli83: Joo, se pöppiäinen on varmaan suomessa muutenkin aika yleinen työnimi...se oli eka pömppis, heh, vatsan pömpötyksen takia, mutta vääntyi sitten pöppiäiseksi :heart: :D

Meillä poksahti eilen! Eli
kukkaiskeiju ja pöppiäinen 10+1
 
Moikka!

meillä oli muuten kanssa tuo pöppiäinen yhtenä työnimenä...

Ja siitä tapaamisesta..Meillekin kävis kyllä paremmin tuo päivä, esim. tuo klo 13. Päästään kyllä illallakin.. MUt päivä olis parempi. Mites on, haluutko koiramamma et tuodaan jotain tullessamme, esim. kahvileipää?? Minä tuon ainakin ihan mielelläni! =)
 
Moikkelis!
Tapaaminen
Mulla oli kunnian himoinen haave paistaa teille joulutorttuja mutta jos haluatte pöytään jotain tuoda niin en estele :LOL: :D Klo 13 passaa hyvin eli vaihdetaan se aika siihen...

Mandylle lisätty asuinpaikka :wave:

Koiruus ja Topi 3kk
 
No voi hitto. Meillä on huomenna päivällä just klo 13 vyöhyketerapia tytöllä.. Eli minä en tuohon aikaan pääse.. Täytyy sit seuraaville treffeille koittaa päästä... Jos ei sit esim tuntia myöhemmin kävis, kahen aikoihin..? On muuramessa tuo vterapia, kahen jälkeen sieltä varmaan jo ennättäsin tulee...
 
Vähän laiskan puoleisesti tulee täällä käytyä, vaikka aikaa päivisin riittäisi :D Mutta onnittelut blackjoyn tytölle nimestä :) Niin ja minulle voi lisätä asuinalueeksi tuonne etusivulle Kuokkalan.

Neuvolakuulumisia... Oma paino oli kahden viikon takaisesta noussut vain 500g, mikä ei hirveästi haittaa, kun tuo näkyy olevan melko herkästi noususuuntainen :whistle: valkuaista löytyi taas kertaalleen, edellisellä kerralla ei ollut. Verenpaineet oli kuitenkin ok, turvotusta on vain vähän ollut. Hemoglobiini oli noussut rautakuurin ansiosta 120:n :). Sf-mittaa terkka mittaili pari kertaa ja sai vain 26,5, eli vain 0,5 cm kasvua edelliskerrasta :eek: Itseä tuo vähän mietitytti, että miten se näillä viikoilla (30+5) pysähtyy tuolla tavoin...? Viime aikoina on supisteluja ollut enemmän, osa melkoisen kipeitäkin jo. Sain ylimääräisen lääkäriajan, kun minulla on n. kuukausi sitten löydetty sattumalta streptokokki-bakteeri. Meijän neuvolalääkäri tuntuu olevan melko nopea näissä asiakkaidensa tapaamisissa/tutkimisessa, ja tämä lääkäri totesi vain että supistelee, noh, tuostapa saat 10 päivän antibioottikuurin ja sillä selvä :eek: En halua arvostella lääkärin ammattitaitoa, mutta tuntui vaan niin kummalliselta ettei millään lailla tutkinut minua, katsonut onko paikat kiinteät ja kiinni, kun tosiaan välillä on niin kipeitäkin supistuksia... Itseä ainakin nuo huolestuttivat :/ Nyt vaan siis vaihtui välillä antibiootti, kun olen koko ajan syönyt antibiootteja toistuviin virtsatietulehduksiin... Noh, kaipa tuo lääkri tietää asiansa ja minä hermoilen turhaan.. :headwall: Sf-mitan lääkäri suostui mittaamaan uudelleen, kun kysyin, että onko tuollainen notkahdus normaalia. Totesi mitattuaaan, että "on tuo ainakin 28 cm, miten lie terkka mitannut" :whistle:

Joku kyseli, miten aikaisin on vauvan tavaroita, vaatteita laiteltu jo valmiiksi. Minä jo joutessani ne pesin ja laittelin kaappeihin :LOL: Taidan olla vielä turhan aikaisessa, mutta eipähän tule kiire ja odottavan aika käy pitkäksi.

nessu ja herne 30+5
 
Kiitos minunkin puolesta kaikille koiramamman luona olleille! Kiva oli nähdä muitakin samassa tilanteessa olevia. Varsinkin kun ei omassa kaveripiirissä pahemmin vielä "lapsellisia" ole.. Täytyy ottaa pian uusiks, kunhan tuossa nyt saa jouluhässäkät ohi. Alkuvuodesta sit..? :) Ja meillä kyllä saa tulla käymään millon vaan jos meinaa omat seinät kaatua päälle. Voin puh.numeron antaa jos laittaa yv:tä. Nyt pitää lähtee vähän haukkaamaan raitista ilmaa vaunulenkin merkeissä! Hauskaa joulunodotusta kaikille!
 
Nessu: Olipas aika jännää porukkaa teillä neuvolassa. Hih, mielenkiinnolla heti lueskelin, olen ollut siellä harjoittelussa, mutta siellähän on aika paljon noita terkkareita ja lääkäreitä. Siitä että olet huolissasi kasvusta, onko sulla ollut aina sama mittaaja? Siinä nimittäin tulee helposti "käsiala"-näyte, eli eri mittaajilla kyllä voi heittää vaikka sentinkin niin tekee kyllä jo notkahduksen käyrään.

Mäkin haluan jo laittaa vauvalle valmiiks!!! No ehkä on vähän aikasta... :D
 
Nimra
Kiva, että teillä on tapaaminen sujunut hienosti :wave: Varmasti ollut mukava nähdä, harmi vain kun itse ei päässyt :| Anni on tosiaan vasta 2 vko ni en uskaltautunut sit lähtemään, kun rytmi ja syömiset ja kovat pulauttelut (välillä ) on vähän haasteellisia :whistle: vaikka pääsääntöisesti tyttö on kiltti kun mikä :heart: Noita itkua nyt on välillä kaikilla... mut onneksi ei vielä ole äitiynyt pahaksi ja niiden kanssa pärjää :D Yöllä on joskus hauskaa, kun ei millään halua nukkua...möllöttää vaan silmät auki =) Noh, ehkä se "oikea" rytmi sieltä vielä tulee :D

Kaikille masun kasvattajille suuresti onnea ja tsemppiä teille jotka kohta pääsette nyyttejä hakemaan.. :hug:

Tosiaan... Mitenhän merkkarilla on mennyt ? Jokohan piakkoin saadaan vauvauutisia :heart: Ihanaa, kun tulee lisää vauvoja :D

 
Onkohan ne kaikki muut KSKS:iin menijät jo menny, kun ketään ei täällä näy..?? Mietin sitä, että kannattaako sitä peräruisketta tai sitä ottaa kun ne tarjoo kun menee sinne. En haluais joutua miettimään, että mitä kaikkee sieltä tulee kun ponnistaa.. Mutta jotenkin inhottaa koko ajatus siitä vedestä (?), mitä ne laittaa..

Vauvalla ihan hirvee myllerrys päällä, välillä tuskan hiki päällä. Ja sit viiltääkin niin pirusti välillä!

Milja +vaavi 39+1
 
Meillä oli tänään taas neuvola....Siellä oli paikalla vaan kaks harjoittelijaa ja saivat aikaan melkoisen paniikin...sydänääniä kuunnellessa sykkeet heitteli tosi reilusti 145 ja sit seuraavaks olikin jo 220....ja sf mittakin oli kolme senttiä lyhempi ku kuukaus sitten mitatessa.....lietsoivat sitten sitä paniikkia siinä ja lähettivät samantien äippäpolille....

Mutta hyvä että laittoivat sinne polille tutkittavaksi, kun imeisesti kaikki on nyt kuitenkin hyvin.Siellä otettiin pikkuiselta sydänkäyrää pitkät tovit ja ihan tasaisesti oli noin 150 kokoajan, miettivät että joku häiriö ehkä neuvolan laitteessa ollut kun nyt ei kuitenkaan näkynyt mitään poikkeavaa. Ultrallakin kurkattiin vauvaa ja kaikki oli niin kuin pitääkin, ja lapsiveden määrä oli normaali, että ei se sf ainakaan siks olis kutistunut. Siihen eri mittaan selityksenä sanoivat ensinnäkin että kun eri ihminen mitannut ja siinä viime mittauksessa vauva ollu pää ylös päin ja nyt taas oli kääntynyt pää alas, syvemmälle lantioon....

No olipas taas sekavaa selitystä...Mutta toivottavasti nyt kaikki on sitten kuitenkin hyvin. ainakin ne tutkivat niin hyvin tuolla polilla, että jospa uskaltais luottaa.Tällä hetkellä vauvan paino olis kuulemma jotain 1200g ja syntymäpainoakin veikkasivat; 3700g.

Ilmoittauduin muuten kansalaisopiston äitiysjoogaan ma aamulle, onko muita täältä tulossa?

Niin ja siitä tammikuun tapaamisesta, olisin mielelläni tulossa....

Huomenna lähdetään joulun viettoon eli oikein mukavaa joulun aikaa ja uutta vuotta kaikille ja miljalla ainakin oli synnytys aika ajankohtaista, eli tsemppiä siihen :)

T: mira ja vauveli 28+2, Keljosta
 

Yhteistyössä