Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Tere! Täällä MELKEIN Jyväskyläläinen:) Eli Muuramelainen:D Mut vasta muutin muurameen syksyllä:) Ensimmäistä odottelen, la 20.7. Itelläni ikää 19v. :) Onkos täällä ketään joka on käynyt huhtaharjulla yläasteen?
 
Uusi tulokas myös täällä. Tikkakoskella asustellaan, joten Jyväskyläläisiä ollaan vuoden vaihteessa.. :)
Kolmas tulossa ja plussan sain joulun tienoilla, joten alussa mennään. Laskettuaika näin alkuunsa on 29.8, mutta luulen että muuttuu ultrassa vielä. Ensimmäinen neuvola 16.1. ja ultra 2.2. Väsyttää ja palelee lähes koko ajan. Kauhulla odotan sitä pahoinvointia.. :ashamed:

T. Nipsuliina ja rääpäle 5+4
 
Heipat taas kaikille.

Voisinpa rustata kuulumisia tässä ajantapon vuoksi :) Ensinnäkin toivotan kyllä kaikille uusille ja vanhoille HYVÄÄ UUTTAVUOTTA 2009!! Toivottavasti on kaikilla lähtenyt hyvin käyntiin. Meillä oli vähän aamukinaa miehen kanssa mutta nyt on ihan hyvä mieli.
Leiposin tossa muutaman kaurakeksinkin, ja nam on hyviä :p

Maha senkun kasvaa ja muru siellä kovin puksuttaa jotta ois jo kiva varmaan päästä ulkomaailmaan. No mutta kohtahan se sieltä jo pääsee jos laskettuunaikaan on luottamista niin ei tässä enää 2 viikkoa pidempään raskaana ollakaan. Päästään sitten mekin täällä ihastelemaan omaa rakkauden hetelmää :heart:
Huomenna olisi sitten taas neuvola ja varmaan ihan sama rutiini juttu kun tähänkin mennessä. Eniten ehkä jännittää se että miten paljon sitä painoa on taas tullut :LOL: Pitää kyllä sitten kesäksi saada raskauskilot karistettua ja jos ei paljon tuo nahkakaan ois itteensä ottanut ja palautuisi toivottavasti kohilleen.

Mites te jo synnyttäneet, onko teillä paino miten palautunut lähtöpisteeseen? Ja onko miten ollut vaikea kiinteyttää itteesä? Vai onko tuollasia vielä edes ehtinyt kukaan miettiä ;) Varmaan vauva kumminkin vie enemmän huomiota kun oma kroppa mutta kumminkin.

Niin ja jos täällä nyt oli ketään Palokasta päin, niin olisipa kiva tavata vaikka sitten vaunulenkeillä kun me tänne miehekkään kanssa muutettiin muutama kk sitten.. eikä ole täällä päin oikein kavereita. Joutuu aina kaupunkiin ajelemaan :/

Mutta semmosia kuulumisia meiltä täältä. Koittakaahan mammat ja odottajat jaksaa taas etiäpäin ilosilla mielin =)

:heart: Sati ja muru 38+0
 
Moi kaikille ja hyvää uutta vuotta!

En ole tällä forumilla käyny taas pitkään aikaan, vaikka välillä lueskelenkin juttujanne :)
En oo näköjään muistanut ees tuota laskuttua aikaa muistanut ilmoittaa :whistle: Elikäs se on 4.8.

outiko 9+2
 
pinja79
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!

minä olin uudenvuoden kotona toivon kanssa joka oli oksennellu ma aamusta asti ja isi lähti poriin minne aleksi oli lähtenyt sedän kyydillä maanantaina. minä rupesin oksentaa ist keskiviikkona ja vuoden vahde tuli vietettyä posliinia halten... tai itse asiassa ämpäriä mut kuitenkin :)

tuosta palautumisesta:esikoisesta paino tippui itsestään ja olin syksyllä lähtöpainossa (tosin mahaa oli) mutta kesällä se oli jos sit suht hävinnyt eli reilu vuosi siinä meni... nyt toisesta paino ei lähtenyt tippuun ja piti vähän seurata et syö tarpeeksi ruokaa ja vähemmän karkkia :) mut nyt kilot on karisssut ja lähtö painossa taas ollaan mut mahaa on... on sellanen tyhjä reppu :) ekasta tuli 27kg ja tokasta 30kg ekasta tippui tuo paino 3 kiloa alle lähdön... ja nyt ajattelin et jos sais viel muutaman kilon pois... eli ois st 5kg kevyempi mitä ennen lapsia, sen mitä painoin sillon kun tapasin mieheni eli joskus 1998 :) saa nähdä miten käy!


ketkä teistä on muuten tuol facebookis? tai galleriassa?
 
mä oon facebookissa...mutta en ole tässä yleisellä puolella viitsinyt laittaa tuota nimeä näkyviin vaikka kuvistahan tunnistaa kuitenkin, enkä nyt muutenkaan tiedä miksei mua sais tunnistaa...enhän mä täällä nyt mitään niin salaista puhu... :D

Tervetuloa uudet! Kiva että tulee muitakin jotka ei ole vielä niin valtavan pitkällä raskaudessa :) Ollaan sitten kaikki innolla menossa kesää kohti.

Kukkaiskeiju & pööpöti 12+4
 
Mä voisin ilmottautua tolle äiti-ihmiset osioon :wave:
Tytöt 09/01 ja 05/06. Niin ja Sulussa asun.

Mie oon galleriassa nikillä masutu ja naamakirjasta miut löytää Marjo-Susan nimellä, saapi lisäillä kamuksi...
 
Onnea merkkarille pikkumiehestä! :heart: Tervetuloa uudet! :flower:

Itse saavuin tänään Tahkolta. Viikko siellä meni ja uskaltauduin rinteeseen parikin kertaa. On se vaan niin mukavaa tuo laskeminen! :)

Täällä ei ihmeempiä oireita. Odotellaan..

Mandy ja nappula 9+5
 
lara79
koiramamma asun vähän syrjemmällä (ritopohja) joten harvoin tulee siellä Heikkilässä asti kuljettua vaunuttelemassa mutta voihan sitä joskus muuten tulla sinne suunnalle.

Täällä kovasti odottellaan maha asukin liikkeitä, muutaman kerran on muljahduksia tuntunu jotka ehkä liikkeitä. Rakenneultra pitäs varata, onko suosituksia mukavista lääkäreistä?

tyttö (1v 3kk) taas kipeenä, ollu ihan jatkumona syksystä asti. Alotti hoidon joten sieltä kai pöpöt saa... onko muilla ton ikäset jatkuvasti kipeenä? ennen joulua oli hoidosta poissa kun kipeenä ja nyt oli joulun jälkeenpari päivää hoidossa niin heti taas kuumetta...
 
Pinja: Mä voisin tulla kahville kanssa sit 19. päivä! :)

Kävin eilen sovittamassa Kuopiossa yhtä hääpukua. Myyjä sit kysy ety minkäs kokonen olet, ni vastasin 38. Jotain 36 kokosia joskus myös tullut käytettyä, mut ajattelin pelata varman päälle et mahtuu. Se puku oli sit kaks numeroa liian suuri :) Olin pikkasen suu auki.. No eipähän tartte mitään hirveitä laihdutuksia alkaa suunnitelee :D

Joulu ja uusvuos meni kivasti, Helsingissä ja Kuopion suunnalla oltiin, eikä enterorokkokaan tarttunut!

Sisillä menee hermot...
 
Oonkohan tänne puolelle edes ilmoittanut??!

Meidän poitsu syntyi siis 29.12.08 mittoinaan 4110 g ja 51,5 cm. Sectiolla tultiin, kirjottelen siitä myöhemmin lisää. Perjantaina kotiuduttiin ja nyt opetellaan vauvaelämää. Poika syö aika usein, kun ei jaksa varmaankaan imeä niin paljon kerralla kuin olisi tarvetta. Ainut huoli tällä hetkellä on itsellä, kun virtsarakosta tulee verta.. En tiedä, onko se normaali katetroinnin jälkeen vai ei.. Jos jollain kokemusta, niin kertokaa ihmeessä!! Huomenna menen tikkien poistoon, niin täytyy siellä kysellä.

Muutenkin kertokaa sectiosta parantumisesta..itsellä mieli vähän matalalla välillä, kun miettiin, miten kauan tässä ollaan ihan rampoja..

Milja +pullaposki 5 vrk =)
 
pinja79
Moi Milja!

ihan ensiksi kovasti onnea pojasta! :flower:

itselläni on tuo sectio aleksista... oletko varma että veri tulee virtsaputkesta ettei ole jälkivuotoa? mulla oli jälkivuotoa vain vessassa käynni yhteydessä ei muuten (aleksista siis, toivosta oli sit ihan kunnon jälkivuodot). Kumminpäin sun haavas on? mul on vaakaan ja itsellä vaikutti paranemiseen se että käytin sellaisia housuja mis ei ollu saumaa mahankohdalla vaakaan ettei istuessa paina ja ostin mamma alushousuja mis on korkee vyötärö! ne oli samalla napakat ja tuki löysää mahaa niin autto myös kipuun!

jaksamisia!

pinja ja pojat
 
Moikkelis!

Tervetuloa kaikille uusille :wave:

paljon paljon onnea merkkarille ja miljalle! Nyt pääsette tekin nauttimaan vauva-arjesta :heart: Tulkaahan kirjottelemaan kuulumisia jahka ehditte! :)

En nyt taaskaan muista mitä piti kommentoida.. Paitsi että minäkin voisin tulla sinne Pinjalle nyt tammikuussa:)

Meillä meni joulut sun muut hyvin ja uutena vuotena Niklas oli ekan kerran mummon hoteissa yötä ku me oltiin kaverin mökillä. Tosi hyvin olivat pärjänneet:) Omalta kohdaltani en voi sanoo samaa, ainakaan seuraavalta päivältä. Oli niin kaamee olo, että ei ihan heti tartte kyllä uudestaan rimpsalle lähtee :snotty:

Muutama ilta on menny itkeskellen..Ei meinaa pojan maha toimia. Viimeks on tehny kakan keskiviikon ja torstain välisenä yönä :( Niin käy sääliks toista reppanaa! Ja nyt kun ei päästä edes lenkille pakkasen takia niin Niklas joutuu nukkumaan päiväunet sisällä. Ei nukuta ollenkaan niin hyvin ku ulkona!

No mutta, taas kuuluu ähinää sängystä! Pitää rientää. Hyvää alkanutta uutta vuotta kaikille!! Heippa :wave:
 
Päivittelin listaa!

Onnea Milja pienestä poika vauvasta :heart: :hug: Mulla kesti kaiken kaikkiaan noin 3kk ennen kuin olin normaalissa kunnossa. Rakauden jälkeenkin ikävä kyllä olin sen verran huonossa kunnossa että ihan peruskunnon nostamiseenkin meni oma aikansa ja toipuessa kohtu tulehduksesta.

Uusille myös tervetuloa kirjoittamaan :wave:

Nyt tissittämään poikaa!!!'
Koiruus ja Topi kohta 4kk
 
hei vaan pitkästä aikaa..
Päivittelen tietoja.. Uusi alueemme on Lohikoski. Mukavaa seutua tämäkin,. onkos muita tältä alueelta? hieman mietityttää tuo tapionkadun neuvola.. kokemuksia käynneistä..? en tiedä mikä siinä on, mutta hieman vierastan koko paikkaa, kun työn puolesta olen muiden asioita sinne hoidellut ja kuullostellut.., en toki neuvola puolelta...

Miljalle onnea lapsukaisesta!! :flower:

Audriina 34+5
 
koiramamma: Joo, ollaan nyt pari kertaa sitä mallasuutetta annettu, mut vielä ei ainakaan oo toiminu. Miten ootte sitä antanu? Minä annoin ihan isosta lusikasta, jossa teelusikallinen uutetta ja pikkusen maitoo, siis tosi vähän. Kerran koitin pullostakin antaa, jollon maitoo oli paljo enemmän, mutta ei sitä oikein suostunu ottamaan.
 
Ippu ei siis keritty antamaan kun maha jo toimi. Noh, olet varmaan kylvettänyt ja hieronut vatsaa :/ viihtyykö Niku ollenkaan masullaan? entäs jos "pumppaat jaloista"? Voithan aina soitella neuvolaan ja kysyä millä annostuksella tuota Levolacia saa antaa, alkaa olla kyllä aika pitkä aika että rupeisin pikku hiljaa toimittamaan ettei ihan juutu kiinni :whistle:
Netistä varmaan löytyy hyviä hieromis ohjeitakin vatsan alueelle jos etsit...
 

Yhteistyössä