Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Hei vaan taasen...
Tulinpahan sellaista kyselemään, että onko kukaan käynyt rakenneultrassa Pertti Kairalla? Kertooko hän vaavin sukupuolta?
Meillä olis aika ultraan parin viikon päästä ja olisi mukava tietää kumpi on tulossa.

Halinalle ja pikkukakkonen rv 18+3
 
Halinalle81 me käytiin Kairalla rakenneultrassa silloin kuin viikkoja oli 23+4 ja hyvä ultraaja oli ainakin minun mielestä. Meille ei kertonut sukupuolta, vaan sanoi että "sukupuolihan jätetään sitten arvailujen varaan" ja me sitten oltiin että ok. Mie ehkä oisin halunnut tietää sukupuolen mutta kun mies ei tahtonut niin en sitten viitsinyt alkaa kyselemään.. ja nyt onkin ollut kivempi jännittää kumpi sieltä tulee :heart: Mutta tosiaan, voi olla että se kertoo sukupuolen jos sitä pyytää ja kysyy. Muuten kyllä kävi pikkuisen voinnin hyvin läpi, näytti kädet ja jalat ja kielikin lipoi muksulla :) Kotiin vietäväksi antoi lausunnon ja muutaman kuvan (joista en kyllä sitten enää saanut oikein kotona selvää että mitä esittää mikäkin kuva ^^ ) sekä laskun ;) :LOL: Mut juu, semmoset kokemukset meiltä Pertti Kairasta.
 
Meille syntyi pikkuinen ihana Prinsessa 11.1.09 aamuna klo pikkasen vajaa kuus.
Painoa 3755g ja pituutta 51 cm ja pipo 36.5cm...Kaikki meni hienosti...Tänään kotiuduttiin.
Mutta kylläpäs oli paikat muuttuneet sitten viimesen käynnin..huh...ei yhtään sama paikka missä esikko ja keskimmäinen syntyi... :p

Onnellinen Daizz perheineen... :heart:
 
Kiitos kaikille...onnitteluista.

Mä pikaisesti vain et lisäsin profiiliin kuvan meijän rakkaasta peikko tytystä... :heart:

Pinja79 meillä isäntä olo koko ajan mukana...Ja saliin käveltii samaa matkaa...

daizz...vauvan tuoksusta...
 
pinja hienostihan tuo pikku ukkokasvaa, eli tiistaina tarkistuksessa 10,4kg ja 76cm et ihan kivan kokoinen jässikä.. kehitys menee hienosti ja muita ongelmia ei ole ollu nyt kuin infektio astma mikä todettii jokunen aika sit.. :( mut tosi reipas ja ikiliikkuja pieni mies ja edellee kiltti kuin mikä.. :heart:

ite kävin tiistaina kans jo toisessa ultrassa ja siellä kaik oli hienosti.. sydän tykytteli ja sintti vasta s tasan sitä mitä pitikin.. :heart: et toivotaa et menis kaik hienosti ja päästäs vauvan tuoksuja sit tuhnuttelee kans syksymmällä.. :)

onks täällä pinossa muute ketää klexane piikittelijöitä?? tää piikittää ja ei ole olleskaa mukavata.. :ashamed:

peikko ja sintti 8+5
 
Onnea daizz!!

Pinja: Mä en pääsekään kahville maanantaina, kun olen helsingissä. Mut ens kerralla sit.

Meillä on tyttö ottanut täsmällisen aika taulun ruokailun suhteen, 150ml menee 09.00, 12.00, 15.00, 18.00, 20.00. Ja yöunille menee kasin jälkeen.. Edelleen on heräilly aika useesti öisin, mut nukahtaa tutille ja syö sit joskus 5 aikaan yhen kerran. Et mukavasti menee. Ens viikon torstaina olis 3kk neuvola ja rokotus tulee, iik!
 
pikainen kysymys kun en kehtaa soitella neuvolaan.. mihin aikaan alkaa noi tutustumiset synnärille.. huomenna olis mutta ei ole tullu laitettua aikaa mihinkään ylös.. tai siis en löydä sitä mistääm.. onko jotenki tietty aika aina vai joka ryhmä kohtanen aika??
 
Audriina, itse olen menossa tänään synnärille tutustumaan. Näkyy olevan tuossa lapussa, että 15.30- alkaa.

Niin ja onnea daizz nyytistä!

Omaa napaa: vime viikolla neuvolassa käyty, verenpaineet vähän koholla ja oma paino oli noussut vajaassa 3 viikossa +2kg :ashamed: proteiinit myös plussalla. Sijainen oli, seuraillaan kuulemma tilannetta. Tuon viime nla-käynnin jälkeen on turvotus lisääntynyt, ja tänä aamuna vaa'alla käydessä se näytti 1,3kg enempi kuin viime viikolla :$ Käsissä ja jaloissa tuntuu turvotus pistelynä ja puutumisena, kai se on neuvolaan päin soiteltava ja käytävä mittauttamassa verenpaineet varmuuden vuoksi, ettei raskausmyrkytystä meinaa tehdä... Niin ja sf-mitta oli 29 cm, viikkoja viime käynnillä oli 33+4. Eipä minulla mikään suuri maha kyllä olekaan.

Viime käynnillä selvisi myös, että käyn kuulemma th:lla, jolla minun ei pitäisi käydä vaan neuvolan toisella th:lla :p Sekavaa, mulla on th:t vaihtuneet useasti neuvolasta johtuen ja nyt on menossa ja neljäs eri nainen ja senkään luona ei pitäisi käydä... no eikö tuo ihan sama ole kellä käyn, kun ei noita käyntejä enää kumminkaan montaa ole, toivottavasti.

Vauvaa varten alkaa kohta kaikki olla valmista, vaunutkin ja turvakaukalo nyt hommattuina :) Vauvan liikkeet ovat nyt muuttuneet erilaisiksi, vähempi tuntuu liikkuvan, mutta kun liikkuu, niin sen tuntee kyllä!

nessu ja herne 34+5
 
Tuosta hammastarkastuksesta kyselin viimeks neuvolassa, ja tuomio oli että tän vuoden puolella on lopetettu ilmaset tarkastukset .. vielä viime vuoden puolella olis saanu sen.. mäkin sain jo lapun siitä ilmasesta tarkastuksesta aikoinaan, mutta nytpä se on hyödytön.. kantsii varmaan soitella omaan hammashuoltoon ja varmistaa asia.. mutta näin mulle infottiin ainaki..
onhan se joo hyvä että jostain karsitaan, varsinki ku koko ajan toitotetaan kuinka tärkeetä äidin suun hoito on raskausaikana ja imetysaikana.. ihme touhua..

Juu tänään synnärille tutustumaan.. jeij...
 
Mandy-81: Me ostettiin esikoiselle (nyt 1v4kk) sellainen gracon autobaby telakalla. Se on nyt odottamassa pikkukakkosta kun ostettiin esikolle suurempi turvaistuin. Meidän poitsu mahtuu kyllä vieläkin kaukaloon kokonsa ja painonsa puolesta ja välillä jos mennään pojan kanssa jonkun toisen auton kyytiin niin otetaan tuo kaukalo, ettei tarvitse irroittaa isompaa istuinta omasta autosta pois. Me ainakin tykäkään tuosta kaukalosta ja se on erittäin kätevä kun ei tarvitse mitään turvavöitä erikseen viritellä, senkun napsauttaa vaan kiinni telakkaan.

Hammastarkastuksesta vielä, mullekkin sanottiin ekalla neuvolakäynnillä, että odottavalle äidille tarjotaan yksi ilmainen tarkastuskäynti, mutta täytyykin kysyä sitä vielä parin viikon päästä neuvolasta uudelleen että onko se käytäntö nyt muuttunut.
 
Tervees.
Mie käytin hyödyksi viimevuonna sen ilmaisen hammastarkastuksen.. ja hyvä että käytinkin.. löyty vähän nimittäin reikiä :ashamed: Niitä pitäsikin sitten mennä paikkailemaan kun saa aikaa varattua lapsen synnyttyä. Mutta siitä ei kyllä ole käsitystä onko sitä tarjousta odottaville äideille enää tänä vuonna. Viime vuonna siis sen sai ilmaiseksi.
Meillä oli LA tänään, ja mitään ei vauvasta kuulu :kieh: Siellä se vaan mahassa pyllyä heiluttaa puolelta toiselle muttei aikomustakaan varmaan ulos päin tulla. Eilen kyllä jo neuvoin sitä että rohkeesti alas vaan :D Ja mikä möyrintä oli kun menin nukkumaan.. niin paljon puski mahaa että kipeetä teki, ja olin sitten uuvuksissani nukahtanut selälleen, mitä en ole koko raskauden aikana tehnyt kun vauva on aina painanut huonosti jos selällään on ollut. Ihmettelin kyllä kovasti kun keskellä yötä heräsin selältäni. Nyt vaan toivois että tulis jo pieni maailmaan. Kun ei oo supistellutkaan yhtään. No mutta ehkä kohta.

:heart: Sati ja muru 40+0
 
Voi luoja täytyy kommentoida tuota synnytysvalmennusta... olipahan muuten kokemus.. siis kertakaikkisen tylsä ja mitään sanomaton.. en tiedä muiden mielipiteitä kyseisestä tapahtumasta.. mutta meille turhanpäivänen... |O olisin jättänyt väliin jos olisin tienny millanen se on... noh.. se tälläkertaa..

Ja Sativalle tsemppiä!! jospa se kohta tulis maailmaan!!
 
pinja79
mandy: meil oli tuo autobaby ostettiin aksulle ja sit se oli toivolla myös, nyt myytiin pois! kaukalo on hyvä mut jalkaan tulee mustelmia jos kantaa käsi suorana :) mut kun ottaa tohon kyynärtaipeessa niin ei ongelmaa... kaverillani on tuo

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=799&valikoimaid=6

se kun on ollut tarjouksessa hiukan alle 300e... siin on toisin päin se kantamahdollisuus niin on mukavampi kantaa, mut kahvat tulee tosi lähelle lasta... kannattaa käydä tos lastentarvikkeella katsomassa ja kantamassa...

kuulin et tuol synnäril on nuo lepohuoneet vastasyntyneiden tehon käytössä ja et äidit oottelee saliin pääsyä käytävällä sängyissä ja sit niis tutkimushuoneissa on useampi äiti odottamassa saliin pääsyä ja isät odottelis jossain muualla esim kahviossa....

pinja porissa koko perheen voimin :)
 
pinja79

eeva83
hemuli80
ippu83
merkkari
blackjoy


meil vaunupaikka on alhaalla lukollisessa huoneessa joten soitelkaa kun ootte rappukäytävässä niin tuun auttaa vaunut paikalleen...

ja jensku ei siis pääse tulemaan....


pinja
 
Daizz Onnea ihanasta tytöstä, tosi soma tukka :heart:

Pinja mies lupasi mennä tuolloin 19. pv töihin linkillä joten minäkin pääsisin mukaan tapaamiseen, onko vielä kutsu voimassa? Laittele mulle vaikka yv:tä niin tiedän minne eksyä!

Mä oon täällä naureskellut koko aamun kun Topi "puhui" viime yönä unissaan :LOL: sellaista kauheaa mölinää ja silmät kiinni kun katoin että onko se muka hereillä, nauro vaan omille jutuilleen ja jatko uniaan. Meillä mieskin on aika levoton tapaus öisin pari yötä sitten nukutti oma peittoaan minkä oli käärinyt rullalle kainaloon :LOL: antoi vielä pusunkin ja kaikki, siin kohtaa kyllä reopesin nauramaan ja voin kertoa että ukko oli ihan pihalla kun mä hirmun keskellä yötä!

Palokan puolella ei järjestetty enää viime vuonna edes tutumis käyntiä synnärille, ilmaisesta hammastarkista nyt puhumattakaan! Varmaan nyt kunta liitoksen myötä Jyväskylänkin palvelut ajettiin alas niin kuin täällä oli jo ennenstään, ei tosiaankaan mitään valmennuksia ole ollut!!! :headwall: :kieh:

Nyt pumppaamaan maitoa kun illalla päästään Haraldiin syömään ja pappa maksaa JEEE!!! en ole oikein sinut missään ravintolassa imettämään, ootteko muut imettäneet missä ja milloin vaan?

Koiruus ja puhelias Topi 4kk
 
Eeva83
Heipä hei!
daizz Valtavasti onnea pikkuisen johdosta! :flower:

Pinja Valitettavasti mäkään en pääse tulemaan maanantaina, täytyy olla kotona paimentamassa remonttimiehiä! :( Ainahan nää kaikki menee tietenkin päällekäin, ihan kuin niitä remppamiehiä ei olis tässä jo ooteltu! Aargh! Hyvä kuitenkin, että ne päättää saapua maanantaina, et saadaan asunto kuntoon ennen vauvan syntymää!

Mekin oltiin eilen synnärillä valmennuksessa ja kieltämättä oli vähän pettymys koko juttu. Paljon tärkeää infoahan sieltä tuli, mutta aika kuiva kokonaisuushan se oli... No, tulipahan käytyä! ;)

Onpa hölmöä, jos tuo ilmainen hammastarkastuskin on nyt lopetettu. Tuntuu, että kaikesta mahdollisesta säästetään: sairaalasta poistetaan perhe- ja lepohuoneet, hammastarkastukset poistetaan, perhevalmennuksia ei juurikaan ole... Tuntuu vähän ihmeelliseltä! Luulis, että Jyväskylän kokoisessa paikassa olis hyvät palvelut!

Jep jep, kuulumisiin taas!

-Eeva ja Tirpula 35+6
 

Yhteistyössä