Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Nimra
perjantaina 5.12 klo 09:45 menimme polille tarkistukseen (pissa puhdas, hyvä tasainen käyrä, sisätutkimus ok..paikat auenneet ja pehmenneet ) ja sit ultralla lääkäri totesi, että kyllä tämä näyttää nyt olevan niin iso (yli 4 kg ), että käynnitys me tänään aloitellaan ja antoi meidän viedä auton kotiin ja hiukka syödä...ja kotoa sit kamat kasaan..ruokaa naamaan ja pikkuveli sitten vei meidät sairaalaan. Olimme siellä ehkä joskus klo 13 ja pääsin huoneeseen jossa otettiin sitten käyrää..ja isäntä lähti veljeni kanssa sitten pois ja lupasin ilmoitella..

Noh, käyrää otettiin kaksi kertaa ja supistuksia tuli 9 min välein (en itse huomannut ) ja vauvan syke oli 180 ( eli LIIKAA ) ja minut siirrettiin synnytyssaliin kokoaikaiseen tarkkailuun (mistä lääkäri näkee vointini ja vauvan voinnin ) muihinkin huoneisiin. Noh, en ehtinyt sitten olla siellä salissa juurikaan 15 min pidempään, kun lääkäri saapui ja sanoi että kiireellisenä mennään =) SYYNÄ: Vauvan huono syke, joka johtui napanuoran mekaanisesta puristuksesta (ELI:Oli puristuksissa vartalon ja kohdunseinän välissä ) ja ahtaan lantioni takia eivät halunneet riskerata, kun kyse oli kuitenkin vauvan hapensaannista.

Leikkaus itsessään sujui ihan hyvin mikäli se tuntui kyllä erittäin epämiellyttävältä |O ja kauhe repiminen ja tunkeminen siellä tuntui. Kaikki tehtiin spinaalipuudutuksessa..ja mä taisin siitä kuulemma "toipua" siitä liiankin nopeaa, kun jalkani pelasi jo salissa lääkäreiden ommellessa mua kiinni :LOL: Hyvä etten potkassu lääkäriä :whistle: Totesi vain, että täällähän liikkuu jalalt :LOL:

Jälkikivut on muuten KAUHEET |O |O mutta IHANA VAUVA ARKI pelastaa :heart:

mandy Onnea mukavasti menneestä ultrasta :wave:

tapaamisesta Meillekään ei käy ennen joulua, kun ollaan juuri kotiuduttu ja oma olo on sektion jälkeen todella heikko, joten ehkäpä sitten toiste... ;) Idea on kyllä hyvä!

erika tervetuloa joukkoon :wave:

 
Meikällä on sitten kohtutulehdus.. Sain eilen antibioottikuurin. Sisi on tänään ainakin piereskelly paljon. Jotenkin jännitän et antibiootit vaikuttaa sen massuun.. No toivotaan parasta.

Positiivista tänään oli munuaislääkärin soitto. Vihdoin oli proteiinin määrä virtsassa lähtenyt laskuun ja seuraavat kokeet vasta 4 kuukauden päästä. Eli koepalaa ei oteta! Jotein positiivista siis munkin terveydessä :)
 
pinja79
eli voisin järjestää meillä tapaamista tuossa tammikuussa, miltä esimerkiksi 19.1 kuulostaa? siihen olisi senverran aikaa et ehtis kaikki kalenteriin varata... ja joa on isompia sisaria niin ne voi toki ottaa mukaan...


pinja ja pojat
 
Hei! pitkästä aikaa.. Saa nähä suostuuko kone nyt mun kans yhteistyöhön. Pari kertaa tänne oon kirjottanut ja en oo vaan saanut tekstiä lähetettyä. Sit ei oo hermot enää kestäny uutta viestiä alottaa.. :D Muutenkin aika vähissä noi hetket jolloin koneelle pääsee, ja useimmiten sillonkin vauva sylissä eikä sit hirveesti pysty kirjottelee..

Onnea paljon kaikille vauvan saaneille ja plussanneille! Tosiaan ei ole aikoihin tullu tänne kirjoteltua,joten ihan yleisesti onnea kaikille!!! Kivoja nimiäkin on pikkuiset saaneet! Meillä olis ristiäiset nyt sunnuntaina. Mukavaa kyllä sit jo ihan virallisesti päästä nimeä käyttämään. Kotioloissa kyl ollut jo käytössä, mut ei vielä muuten hirveesti oo huueltu sitä... Sen verran harvinainen nimi on (1 samanniminen) että vähän jänskättää reaktiot.. :p

Meidän neiti on ollut aika huono uninen ja välillä meinannut olla aika rankkaa tämä vauva-arki.. Ei mikään ihme jos valvoo 15 h putkeen, välissä saattaa nukkua parit 1/2 h päikkärit. yöt on suurimmaksi osaksi mennyt valvoessa. Illalla alkaa hirveä levottomuus ja rääkyminen. :( Syliin kun ottaa niin onneksi vähän rauhottuu ja usein nukahtaakin,mutta heti jos yrittää sänkyyn laittaa niin huutaminen alkaa samantien... Onneksi sit jossain vaiheessa yötä yleensä rauhottuu ja on sit itekin saanut aamupäivällä etes vähän nukuttua. Välillä kyl ollut voimat aika vähissä. Onneks tuo mies sit viikonloppusin voi ottaa enemmän vastuuta ja valvoa... Ihanaa, mutta rankkaa vauva-aikaa. Voin vaan kuvitella miten rankkaa on niillä, joilla koliikkivauva joka rääkyy jatkuvasti...

Täällä näköjään kovasti tapaamisia suunniteltu. olispas mukavaa kyllä osallistua! Jos vaan mukaan vielä mahtuu niin tulisin mielelläni. Raskaana ollessa kovasti vannotin että minähän en sit vauvan kanssa kotiin jumiudu neljän seinän sisälle, vaan kuinka kävikään.. Eipä sitä tuu päivisin lähettyä mihinkään vaunulenkkiä lukuunottamatta. Ei yksinkertaisesti jaksa! Vieraatkin alkuinnostuksen jälkeen ollu aika vähissä, joten kyllä alkaa pikkuhiljaa seinät kaatumaan päälle.... Mutta en nyt ihan varmaks osannu kattoo et mikä se torstain treffien tilanne on, joko on kiintiö täynnä..? Jos ei niin :wave:

Jos sitä nyt alkais vähän useemmin täälläkin kirjottelee, mukava olis kuulumisia vaihdella. Oon kyl lukemassa käynyt teidän juttuja, mutta nyt mennyt vaan taustaillessa viime ajat.


Jaksamista masun kasvattajille! (sitä aikaa ei kyl ole ollut ikävä..) Mutta luulen että jossain vaiheessa viel ikävä tulee... Aika kultaa muistot.. :p
 
Huomenta!

Pinja: En vielä varmaks osaa niin pitkän ajan päähän sanoo, mutta jos ei mitään ihmeitä oo niin minä ainakin tuun! Kiitos kutsusta =)

blackjoy: kuulostaa kyllä rankalle! :hug: Ootko saanu selvitettyä syytä et miks pieni ei nuku? Toivottavasti tilanne rauhottuu :)

Meillä on ollu nyt muutaman päivän aika kitkusta ku Niklaksella on nuha. Vähän väliä on nokka ihan tukossa eikä poju saa nukuttua. Yöt on kyllä nukkunu ihan hyvin, mutta päivällä on ollu melko itkunen. Onneks suolatipat ja nenänniistäjä auttaa!!
 
hellou

Mäkin uskon että tuo tammikuu olis jo parempi, vaikka ei mulla varmaan sillonkaan vielä näy maha, mutta haittaneeko tuo? Onko sinne minkä verran raskaana olevia tulossa? Ei sillä etteikö olis kiva teitä vauvallisiakin kiva tavata, mutta kun mun kavereistakaan kukaan ei ole raskaana niin olis kiva muiden masun kasvattajienkin kanssa tutustua. Eli jos ei ihmeellisyyksiä eteen tule niin voisin tammikuussa olla tulossa! Opparia kyllä väännetään sillontäpöllä, mutta josko yksi ilta irtaantuis.

 
Eeva83
Moikkelis!

Toi tammikuun tapaaminen kuulostaa hyvältä. Tulen mielelläni, mikäli vointi on ok. Täytyykin heti merkitä kalenteriin! :)

On ollut ihana viikko, kun ulkona on ollut lunta ja pakkasta. Tänä aamuna tosin sitten iski harmitus, kun tuo keli näyttää juuri päin vastaiselta: vettä ja harmaata. Toivottavasti lumet ei sula kokonaan pois, kun olishan se kiva, et jouluna ois lunta! :) Kuinkas jouluvalmistelut vauvaperheissä sekä vielä odottavilla sujuu? Itellä on jotenkin sellanen "ei mitään turhaa stressiä"-kausi. Toki olen leiponut ja laittanut vähän joulukoristeita, mutta jotenkin en jaksa mitään sellaista suurta hössötystä. Toivon, et joulunaika muutenkin sujuu mahdollisimman rauhallisesti (mitä kyllä epäilen), kun ollaan menossa vierailemaan meidän molempien vanhempien luona. Tarkoituksena on tavata muitankin sukulaisia siinä samalla.

Odotan kyllä joulua ja loppuvuotta innolla, sillä me päästään muuttamaan vuoden lopulla isompaan asuntoon. Aattelin sitten vasta pestä ja laittaa kaikki vauvajutut valmiiksi. Ihanaa saada lisää tilaa ja siten valmistautua "kunnolla" vauvan tuloon! :D Kuinka ajoissa te muut ootte laittaneet/ajatelleet laittaa vauvatarvikkeet valmiiksi?

Eeva ja Tirpula 31+0
 
Eeva: Kuulostaa ihanalta kun saa laittaa vauvalle tavaroita valmiiks...mä en ihan näin varhain vielä viitsi ;)

).(ääh, koko päivä mulla mennyt päivystyksessä, kun ei tää flunssa yskä mene millään ohi, eikä saa lääkkeitäkään niin aloin pelkään jos ei ookkaan normi flunssa. No odottelin eka kaks tuntia lääkärille pääsyä ja onneks oli tosi mukava lääkäri joka otti ihan asiana kyllä vaikka sanoin että voihan tää olla vähän turhaa kun ei kerran saa flunssa lääkkeitä syödä. No siellä selvis että mulla on ollut pitkittynyt flunssa, jonka seurauksena olen saanut korvatulehduksen joka nyt pitkittää tätä yskää... :eek: Ei kun antibiootti kuurillevaan. Onneks kävin.

Hirveesti tekee mieli lettuja...jaksaiskohan mies mulle tehdä... :D
Kukkaiskeiju & pöppiäinen 9+4
 
kukkaiskeiju Saako raskaana syödä antibiootteja? Mä oon aina luullut, et ei.

Mä oon päättänyt, että ostan tammikuun alennusmyynneistä vauvan vaatteita, jos tulee kivoja vastaan. =) Onhan se vähän aikaista, mutta kun.. :) Mun LA on elokuun alussa, joten ehkä pitää katsoa alesta jotain 68 senttisiä, että menevät sitten syksyyn/talveen. Ei tuolla alessa kuitenkaa kesäasuja taida olla.

Olo on täällä hyvä. Välillä iskee kuvotus päälle, mutta oksentanut en ole kertaakaan. Rinnat on kipeät.

Pitää harkita tuota tammikuun tapaamista. Mulla kyllä raskaus vielä niin alkuvaiheessa silloin, että ei varmaan masua paljon näy.. Mietitään.

Mandy ja nappula 6+6
 
Nyt olis ristiäiset juhlittu ja tytölle saatu nimi. Jeera Helmi Elviira tuli meidän neitistä. :) Mukavat juhlat,vaan ihanaa kun nyt ohi. Jotenki sitä onnistuu aina stressaamaan jo muutamaa päivää etukäteen ja onhan toi itse tilaisuuskin aikamoista hässäkkää,vaikka mahollisimman pienellä porukalla pidettiin,niin kyl niitä parikyt henkee oli. Ja vielä muutama polvenkorkunen vintiö siinä sakissa niin meteliä riittää!

Ippu Neuvolassa kyllä mainitsin että aika vähillä unilla mennään,mutta ei ne kyl ihmeemmin kommentoinut... On kuulema toi parin kuukauden ikä sellanen et monet voi olla aika itkusia ja levottomia.. Ja kun ei toi kipeeltä vaikuta,yleisesti ihan tyytyväinen ja iloinen vauva, välillä vaan käy vähän ylikierroksilla.. Mutta eiköhän toi unirytmikin ajan kanssa tasotu..

Nyt on kyl niin poikki, että taitaa sohva kutsua.. *haukotus* Ja ihan hetkeen en siitä nouse. :p
 
Blackjoylle onnittelut nätistä nimestä :)

Täällä meni viime yö valvoessa... Puoli neljältä alkoi säännölliset supparit 5 min välein, sitä ennen oli koko illan tullut pieniä suppareita epäsäännöllisesti. Aika kipeitäkin olivat aamusta, käytiin synnärillä näytillä, tulos oli että 3cm auki mut kohdunkaulaa vielä jäljellä. Sain luvan lähtee kotiin, jos kestän kivut ja me lähdettiin. Kotona torkuin suppareiden välissä ja iltapäivästä ne pirut väheni eka 20minsaan ja nyt tais lopahtaa kokonaan, kääk. Noh, nyt vaan odotellaan, millon alkavat uusiks... Synnärin kätilö varoittelikin, että supparit voi vielä loppua tai sitten voidaan olls jo parin tunnin päästä synnärillä takaisin. No, jospa ens yönä sais nukuttua ja sit pirteenä synnyttämään, toivotaan niin (vaikka ne supparit aika karuja olikin ja pahenevat vaan, iik)! Mut on siitä muutkin kerta selvinnyt hengissä, kai minäkin... :eek:
 
blackjoy: Varmasti rytmit tasottuu ajan kanssa =) Eli yritä muistaa että tämä on vaan väliaikasta! Onnea Jeeralle kauniista nimestä:)

merkkari: Siitä se lähtee :D Hurjasti tsemppiä matkaan ja ponnistusvoimia! Kyllä sinä siitä selviät:) Tuuhan sit ilmottelemaan kun urakka on ohi :heart:

Ja aamupalalle!! Heippa :wave:

Ippu ja Niklas 2kk
 
Mäkin tulin nopeasti teitä moikkaamaan!
Meillä mies on lomalla ja nautimme nyt sitten koko perheen voimin toisistamme. Joulupuuhat meilläkin on kovassa vauhdissa ja tekemistä tuntuu riittävän :xmas: eilen ostettiin uusi joulu cd ja sitä on kuunneltu ihan fiiliksissä!

Neuvolassa 3kk käytiin tänään ja siitä tulokset (suluissa 2kk mitat ) :
Paino 7405g (6505g )
Pituus 64,4cm (59,5cm )
Pipo 42cm (40,3cm )

Me myös saatiin Rota vahvistus ja BCG roktus. Nyt jätkä nukkunut harvinaisen pitkän ja täytyikin oikein kytätä että eihän sillä ole mitään hätiä mitiä, ei näyttänyt olevan.
Kovasti on alkanut jätkä jutella ja esineisiin tartutaan, kovin karkeita on liikkeet mutta suunta ja ajatus on oikea :D

Nyt jatkan hommiani! Terkkuja kaikille!!
Koiruus ja Topi 3kk
 
Hellou!

Koiramamma: Mihinkäs aikaan me teille tullaan sit torstaina? Ja jos osoitetta pystyt laittaan vaikka yv:nä.. Teillä on kyllä iso poika! :)

Mekin tänään neuvolassa käytiin ja ikää on nyt vähän päälle 7 viikkoa. Sisi paino 4920g ja pituutta oli 57cm. Viikonloppuna oltiin mummolassa ja oli kivaa kun ei tarvinnu mistään huolehtia. Käytiin miehen kanssa ihan kahestaankin Kuopiossa jouluostoksilla. Oikeen jo odotan joulua kun mennään eka mun porukoille jouluksi ja sit miehen vanhemmille 25. päivä ja ollaan ehkä yli viikko. Ei tartte siivota eikä tehä ruokaa :LOL:
 
pinja79
mihin perustuu lasten nimet, tai siis mistä löysitte ne... varsinkin serefia ja jeera nimet kiinnostaa kun kummatkin on tooosi harvinaisia... hengissäolevia ei taida olla kuin teidän pienokaiset :)
 
Mä laittelen y-viestiä vaikka huomenna niille joita kiinnosti tulla tänne meille :D
Elikkä Jenksu ja Milja... oliko muista? huudelkaahan jos on mennyt ohi silmien. Mites Ippu pääsetkö tulemaan?
Onnea Jeeralle nimestä :flower:
 

Yhteistyössä