Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Kuulostaa niin ihanalle toi Ipun kirjotus =) Sitä vaan toivoo, että olis jo aika, että oma vauveli olis toisella puolella mahaa!

Neuvolakäynti oli tänään, eipä siellä ihmeitä:
rv 32+6
hemppa 121 (noussu sillä Maltoferillä)
paineet 137/88
pissi puhdas
syke 145 (oma syke 108..aika korkee..)
ja rt (ultralla varmisti)
mitäs muuta, ainiin sf 31,5 eli ihan yläkäyrällä..mitenkähän iso sieltä on tulossa!! hui..

Huomenna täytyy mennä käymään töissä selvittää jotain tilinpäätöstä! En tajua, miten se pomo edes kehtaa pyytää sairaslomalla tulemaan!! Uskomatonta.. Mutta ei kai se auta kuin käydä siellä pyörähtää. Sen jälkeen en sit mene kun vasta vauvaa näyttää. Se mun sijainenkin soittaa melkein päivittäin jotain pikku asioita..miettis vähän ensin ite ennen kun soittaa. Mua vaan ärsyttää niin! Muut on varmasti saanu olla äitiyslomalla ihan rauhassa..ja mä oon nyt vielä sairaslomalla. Huh..mikä vuodatus tuli..

Ja sit huomenna taas pääsee jumppaamaan =)

Milja +vaavi 32+6
 
Pientä synnytystarinaa tässä..

Menin siis käynnistykseen torstaina 23.10. Laskettu aika oli siis silloin. Aamulla klo9 sain ekan sytotecin. Paikat oli auki reilu sentin
ja kaulaa vielä jäljellä. Mitään vaikutuksia ei tullut. Seuraavan lupasivat antaa klo 15. Kolmelta sitten laitettiin ekaks käyrälle, jossa näkyi
supistuksia. Joteain outoja fiiliksia mulla alkoi
mahassa jo olemaankin. Kätilö sitten totes ettei anntea vielä toista sytotecia, jospa ne supistukset siitä vaikka kovenis. Mä sitten kävelin
sairaalan käytävillä, ja tuntu et 3-5min välein tuli supistuksia, mutta eivät olleet kipeitä. Mieskin kävi sairaalassa pyörähtämässä, mutta
lähti vielä kotiin nukkumaan kaheksan jälkeen. Yhdeksän aikaan alkoi sitten oikeesti jo sattua ne supistukset ja kymmenen aikaan sain jotain
kipulääkettä piikillä peppuun. Se aiheutti vaan väsymystä ja sekavuutta. Suihkussakin kerkesin istumaan jonkin aikaa ja peräruiskeen saada.
Yöhoitaja tais huomata et olin siinä vaiheessa jo tosi kipee ja päätti kattoa paikat. 4cm oli auki ja kaula hävinnyt. Hoitaja vaan totes et
nyt lähetään synnytyssaliin. Kello tais olla jotakin puoli yksi yöllä.. Minä sitten soitin miehelle että äkkiä sairaalalle. Salissa päättivät sitten puhkasta ensin kalvot ja sitten
epiduraali. Kun lääkäri tuli puhkasee kalvoja, se totes et vedet on jo menny. Ja mä en ollu huomannu mitään. Mulla oli tosi huono olo aina
supistusten aikana ja se oli tosi inhottavaa. Silmätkään ei meinanny pysyä auki se kipulääkkeen takia. Tippaa tökkivät käteen kolmeen eri kohtaan ennen kun saivat sen ja epiduraalin laittokaan ei siinä kohtaa tuntunu miltään. Tosin eihän se epiduraali kerinny edes vaikuttaa, kun heti alko ponnistuttamaan kun pudute oli laitettu..
Ponnistus vaihe kesti 29minuuttia. Eli aikas nopeeta tuli.

Tytön sain heti rinnalle ja apgar pisteitä tuli 9. Jälkeiset tuli pienen painelun avustuksella. Ja repeämiin laitettiin 6 tikkiä. Synnytys
oli kyllä helpompi ja nopeampi juttu kun olin ajatellu. Voisin vaikka joskus uudestaankin.. :)

Jenksu ja tyttö 13pv
 
Hei pitkästä aikaa!

On ilmeisesti tämä työttömän arki niin kiireistä, ettei ole ehtinyt kirjoittamaankaan. :) Jotenkin päivät vaan menee niin nopeesti. Tällä viikolla oli niin kaunista syksyä, että oleilin paljon ulkona. Ei tullu paljon tietokoneella käytyä. Ehkä ihan hyvä niinkin välillä!

Käytiin toissa torstaina ultrassa. Hege oli sopivasti selkä meihin päin eikä tietenkään halunnut kääntyä, mitä nyt muuten vain heilui minkä ehti. Lääkäri ei ihan kaikkea saanut haluamallaan tavalla näkyviin, mutta ilmeisesti terve vauveli pitäis olla kasvamassa. Sukupuolta ei setä edes yrittänyt katsoa, mutta se ei minua häiritse. Pysyypähän jännitys loppuun asti ja sukulaiset saa keskenään kiistellä siitä, kumpi on tulossa. Jokaisella kun ON mielipide. Ja kannattaakin arvailla, 50 %:n mahdollisuus osua oikeeseen! :LOL:

Laskettu aikakin saatiin nyt järkeistettyä, eli neuvolakirjassa lukee 12.3. Hyvä niin. Neuvolan täti saa vain rustata uusiksi sen todistuksen Kelalle, ni ei tarvii etuilla äitiyslomalle. Ja varmaan tää laskettu aika on nyt aika oikeassa, koska kuukautisten perusteella se olis ollu 11.3.

Se jäi vähän ultrasta häiritsemään, että istukka oli vielä ihan alhaalla. Lääkäri sanoi, että ehkä se sieltä nousee. Entäs jos ei? Onko kellään muulla kokemuksia tai tietoa asiasta? Mietin, pitäiskö tässä ruveta kinuamaan neuvolasta jotain tarkistusultraa jonkin ajan päästä, että näkis, nouseeko se sieltä vai ei. Vähän huono juttu, jos istukka on ensimmäisenä tulossa ulos, kun pitäis synnyttää...

Muuten odottelu sujuu ihan mukavasti. Masussa majailee vilkas asukas, joka jaksaa muksia äitiään päivin öin. Maha vaan pomppii, kun Hege innostuu mylläämään, ja sillon ei kyllä nukuta. Onneks saa aamulla nukkua pitempään, jos on tarvetta. Ei varmaan pää kestäis, jos pitäis joka aamu nousta kuudelta töihin. Yleensä meillä on nimittäin potkutuokio ennen puoltayötä, ja sen jälkeen vasta saa käydä nukkumaan. Stten vähän nukutaan ja herätään taas urheilemaan viiden tai puoli kuuden maissa aamulla.

Lopetin rautakuurin, kun masu alko olla turhan hellänä. Joka ilta oli kauheen paha olo ja hirvee närästys. Täytyy yrittää jonkin ajan päästä uudestaan, jos vaikka sujuis paremmin. Tosin ultralääkäri oli sitä mieltä, ettei pienistä rauta-arvon putoamisista kannata niin välittää, kun ravinteet imeytyy kuitenkin koko ajan paremmin ja paremmin. Tiedä häntä sitten, mikä on viisainta. Kunhan ei nyt ihan älyttömästi ainakaan tippuis.

Oltiin viime viikonloppuna sukulaistytön hautajaisissa. Oli aika rankkaa olla raskaana mukana, kun kuollut vielä oli itsekin lapsi ja sit välttämättä mietti kaikenlaista ikävää... :( Oli pakko ottaa vastaan kaikki tilaisuuden tunteet. Raskaus on herkistäny tosi paljon. Tuntuu välillä, että oon ihan ylisentimentaalinen ja itken millon mistäkin syystä - jos pitää laulaa jotakin kaunista tai elokuvassa on jotain tunteellista tai vaikka vaan ajatukset sattuu harhailemaan, kun kävelee ulkona... Välillä hävettää oikein itteäänkin, kun tunteenpurkauksille ei oo mitään rajaa. Tätäkö se tuleva äitiys teettää? Muuttuu ihan hirvittäväksi pehmoksi. Ja pahimmat tunnekuohut taitaa olla vasta edessä sitten synnytyksen jälkeen. Osaakohan sitten muuta tehdäkään kuin itkeä? =)

Hyvää viikonloppua kaikille! Erityisesti uusille nyyteille siellä äitien kainaloissa.

Luovis ja Hegesippus 22+2
 
päärynärouvalle tervetuloa! Vieläköhän tuo Koiramamma päivittelee tätä saittia??! Onko teillä muuten sitä "jo kuoriutuneet Jyväskyläläiset"-saittia? Olis kiva lukea..en ole vain löytänyt sitä. Jos sitä kuukauden päästä itsekin sinne sitten pääsisi :)

Ylihuomenna on synnärivalmennus..vähän jännittää.. :)

Milja +vaavi 33+4
 
Heissan!

Nykyään elämä on semmoinen ettei paljoa kerkiä koneella notkua, JOTEN olisko joku halukas ottamaan listan päivitykset itselleen? Kaikista parastahan olisi jos joku sieltä alkupäästä viitsisi. Mikään ihmeellinen hommahan tuo ei ole... lisäilee vaan nimen listaa ja avot!

Päärynärouvalle tervetuloa minunkin puolesta sinut tuonne listalle päivittelin :wave:

Luovis mää olen antanut itseni ymmärtää että se istukka kasvaa kohdun mukana eli kun kohtu kasvaa isommaksi niin istukka nousee, sehän on siellä kiinnyttynyt tiettyyn kohtaan eikä "silleen" siirry mihinkään... Onnittelut vielä hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Jenksulle kiitos synnytyskertomuksesta, mukava niitä on lukea!

Kukkaiskeiju on lisätty listaan! Tervetuloa vaan kirjoittelemaan :wave: olitkos sä muuten tuolla esikoista haaveilevissa? joku samantyylinen siellä ainakin oli :whistle: ONNEA!!!

Milja voitko sä olla silleen että et heti vastaa jos soittaa töistä tämä tuplauuno? että joutus vähäsen miettimään itse, sanot että olit suihkussa tai jotain kun soitat takasin jonkun vartin päästä... Sullakin nuo viikot vaan kertyy, tuntuu että aika menee ihan mielettömän nopeeta! Mullahan oli ihan mieletön sf-mitta mutta ei tuo ollut kuin vajaa 4kilonen että enemmän siihen kai vaikuttaa se vartalon malli...

Ippu ihanaa kuulla että teilläkin on lähtenyt arki mukavasti käyntiin! joko olette saaneet nimen päätettyä? ja mitäs se iskä sai ensimmäisenä isänpäivänä?

Hemuli jos vaan viitsit niin laita ihmeessä Jykyläpino vauvapuolelle mä olen siellä heti kärppänä! Mielettömän isot osanotot koiruuden puolesta :hug: itse olisin ihan rikki jos jotain tuolle meidän karvaturrille kävisi! kamalaa, etkös sä täällä Palokassa asunut myös, kyllä joku autoilija on taa näyttänyt oman tyhmyytensä kun ei ole jäänyt katsomaan kunka kävi! Isot halaukset!!!

Rouses lukkyä pyttyy tai siis pottaan :LOL: :D Musta tuntuu ihan mielettömän kaukaiselta tommoset touhut, oletko sä jotenkin markkinoinu tota pottaa vai miten se käytännössä tapahtuu tuo vaipoista luopuminen? täällä taas typerä esikoisen äiti kyselee tyhmiä :D

Mirallekin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! ja voimia koulun loppurutistamiseen! Sulla taisi se harjoittelukin jo olla pulkassa ja oppari enää tekemättä! Koitahan jaksaa rutistaa!

Lennameli meillä tosiaan makso Mehiläisessä ultra 96e, joten se hintä näköjään riippuu siitä kuka ultraa! Tulehan säkin kertomaan kuulumisia!

Meillä Topi on löytänyt nyrkkinsä, koko viime viikon harjoitteli niitä laittamaan suuhunsa ja nyt aina vaihtelevasti niitä sinne saa laittetuakin. Samaten olen alkanut pitämään poikaa lattialla jos tuo kääntyily alkaisi kiinnostamaan :p :D nyt täytyy paljastaa miten idiootti mä olenkaan, siis mä tajusin viime viikolla että herran jumala mä en ole kertaakaan pitänyt poikaa lattialla ja se on kohta 2kk :eek: ei vaan ole tajunnut että eihän se enää mikään vastasyntynyt ole. Noh nyt ollaan treenailtu lattialla oloa. Meillä vaan tuon koiran takia pitää olla älyttömän tarkkana ettei se haluu vähän "leikkiä" vauvan kanssa, ei se varmasti tahalleen tekis mitään mutta on muutama pikku koirakin saanut kyytiä kun tämä läppäsee tassullansa eli silleen on raisu :/ tai ei siis ymmärrä omaa kokoaan vaan kuvittelee olevansa ihan pikkiriikkinen. Onneksi ei kauheemmin muuten ole ollut ongelmaa, kyllähän Tara nyt on reagoinut aika voimakkaasti vauvan tuloon ja on siitä tullut semmoinen herkkyys esiin, mökömonttu (eli sellainen lipaston alunen) kutsuu aika usein kun joutuu rouvaa komentamaan jaloista. Ihan hulluna se olis tuohon maitoon mitä tisseistä pursuaa ja olenkin joskus sitä sille antanut kun on tullut ylimääräistä, tulee vissiin pentuajat toisella mieleen :LOL:
Viikonloppuna kävin kaverin kanssa baarissa ja voi video kun oli mukavaa, Topsu oli iskän kanssa kotona ja niillä meni ihan mukavasti kaksisteen! Erityisen ylpeä olen siitä että en retkahtanut polttamaan humalasta huolimatta! Ens kuussa tulee vuosi täyteen kun ollaan oltu miehen kanssa polttamatta, sen kunniaksi ollaan lähdössä kaksiteen ravintolaan syömään. Muutenkin olin ihan kiltisti vaikka vuoteen en ole juonutkaan, vähän jännitti sekin että kilahtaako nuppiin ihan kympillä kun vähäsen korkkia haistaa :D Nyt taas jaksaa olla neljänseinän sisällä. Isänpäivänä annoin miehelle lahjaksi sukat ja bokserit, kuvan Topista sekä kaksi sikaria kun niitä harrastaa... ihan tyytyväinen oli vaikka mamma vähän haisikin pahalle :LOL:

Jospa sitä sitten yrittäs vähän näitä kotihommiakin kun poika nukkuu päikkäreitä tuolla vesisateessa, ei millään viitsi itse lähtee mitään vaunuja lykkimään tämmösellä kelillä!
Jakselkaahan kaikki!!!

Koiruus ja Topi 8vko :heart:
 
Nimra
Hei Kaikille !!!

Ensimmäisenä anteeksi..., kun en ole täällä kovin paljoa kirjoitellut, mutta täällä päässä ollaan oltu niin huonokuntoinen, että ei ole mihinkään huvittanut mennä, tehdä...tai mitään muutakaan :$ Todellakin on ollut hiljaiseloa :eek:

Mies on kyllä uhrautuvasti jaksanut katsella.., mutta kyllä hänenkin soisi jo nähdä virkeempi ja reippaampi vaimo =) Kyllä mä jaksan suunnilleen joka päivä tehdä ruoan ja jottain leipoa, mutta eipä tän kodin pystyssä pitämisen jälkeen sit oikein juurikaan muuta jaksa eikä pysty tehdä :snotty:

Tässä on tulleet liitoskivut TODELLA pahoina ja harjoitussupistukset tekee olosta niin EPÄmukavan, että eilenkin meni valvoessa yli kahteentoista, kun en kärsinyt nukkumaan mennä :/ Sitten tuo jalkoväli... Siis en tiedä, että johtuuko noista liitoskivuista vai mistä, MUTTA ... Mä en kärsi nostaa/levitellä siis yhtään, kun jokainen asennon muutos SATTUU |O siis yölläkin, kun kylkeä kääntää niin HUH HUH ajattelee, että ratkee koko alapää :eek:

Kävely on kyllä kans....mites sen nyt sanoisi...? Noh, kävelen sen mikä on "pakko", mutta kauppaan en kykene enää menemään edes yksin, kun ei kassit pysy käsissä, jos vähänkään painaa enemmän ja mies siis AINA mukaan "kantojuhtana" :LOL:

Oli mulla tuossa veristä vuotoakin, mutta syystä ei tiedetä...Ei ainakaan mitään löydetty :) MUTTA sitten siis meijän Tirppi vaan kasvaa ja kasvaa....., vaikka en söis mitään ja sokeriarvot ovat pysyneet aina hyvinä =) Höh, mä en vaan tajua.. :whistle: Tuossa vähänaikaa sitten kävin keskussairaalassa.. niin Tirppi oli 36+1 ja 3,3 kg!!! Siis voi kökkö |O Kamalaa miten iso sieltä on tulossa.. :ashamed:

Noh, 17.11 on tarkistus vauvan koosta ja sitten katsellaan vielä tuota synnytystapa-arvioita.. :whistle: Me ollaan veljen kanssa oltu sellaisia vajaa 4 kg...ja isäntä (siis aviomies) on ollut suunnilleen samankokoinen.., joten mistä tämä on tän kasvupyrähdyksen saanut ?!?! :headwall: Isännän isän puolensuku...noh, siellä on ISOJA =) mutta sitten taas minun isän puoli on pikkuisia "tirppejä" :LOL: Kun nyt ei tulis mitään 5 kg mötköä eikä sokerivauvaa..., vaikka mä epäilen..kun sokruarvot on ollut OK :)

Onnea vain kaikille uusille tulijoille!!!! Ja Onnea omien nyyttien saaneille :heart: :heart: Ihanaa ja onnellista aikaa kaikille, tasapuolisesti :hug:

Omaa vauvaa jo kovasti odotellaan tänne kotin tulevaksi :heart: Isäntäkin jo niin tohkeissaan, että isyyslomalle jään sitten :wave: Ihanaa, kun toinen on noin ONNELLISEN oloinen :heart: ja onhan se nyt muutenkin :LOL: mut ihana, kun näkee...toisen ilon ja sen jännityksen ja odotuksen!

Mulla vaan on mielessä, että sais jo syntyä..ehtis hiukan sit jouluksi jo rauhoittua :p Vielä tässä tosiaan on varmaan viikkoja... ennen kuin oma nyytti on sylissä :whistle: Tosin, mikäs olis yhtä ihanaa odotettavaa kuin OMA RAKAS lapsi ? ...ja vielä sopivasti joulu"lahjaksi" :D

Nyt täytyy taas mennä... lepäilemään, mutta seurailen kyllä välillä täällä ja kovasti kaikille vielä onnea ja iloa niin odotukseen kuin jo vauva-arkeenkin :wave:

Nimra + Tirppi 36+6
 
Minäkin kävin tänään neuvolassa. Oma paino oli hiukan tippunu, vaikka olen kyllä syönyt ihan kunnolla ja lenkkejäkin on tultua koiran kanssa tehtyä harvemmin. No, eipä haittaa niin ei ole niin hirveästi sit hävitettävää :D Hemppari ja verenpaineet oli onneksi hiukka nousseet niin eipä pyörrytä enää niin paljoa. Vauvan painoarvioksi kätilö arvioi 3100g. Pissa oli puhdas ja vauvan sydänäänet vahvat ja syke huiteli melkein 150 :heart: Vauva ei ole vielä kiinnittynyt vaan oleilee tosi ylhäällä ja siksi vauveli pyöriikin vielä ihan miten sattuu. Viikon päästä oliskin sit äitipolilla synnytystapa-arviointi.
Hyviä vointeja kaikille!

T. Kahvikissa ja ikiliikkuja rv 37
 
Koira-mamma: Joo, mä olin siellä esikoista haaveilevissa ja nyt sitten tärppäsi! Onnittelut sinulle! Uhkasin tulla hoitamaan sinua osastolle, mutta en tainnut juuri silloin olla kyllä töissä, että huti meni :D Mä voin harkita ottaa kontolle ni tuon listan päivityksen. En kyllä ihan joka päivä käy, mutta ika usein kuitenkin.Eli siis, harkitsen :D

Ja vielä ).( eli tosiaan tänään tehtiin ohjaajan kanssa yksi ultra, vaikka viikkoja on niin vähän että epäiltiinsaadaanko mitään näkyviin niin huonolla laitteella. Mutta saatiin me hyvin epämääräinen mutta selkeä pieni möntti! Laitan teille kuvankin, mutta on tosiaan aika hailu, kun ei ollu mikään huippu näkyvyys meillä

http://www.aijaa.com/v.php?i=3081578.jpg

Hih! mutta siellä se on!!! Siinä myöhemmässä ultrassa näkyy sitten tietty sydän jutut, tässä ei niitä näy. Muuten huonon olonolen saanut hallintaan niillä pienillä kovilla rinkeleillä Ja nenän limakalvot on ihan ylikuivat, yhhyh...tiuhenevaa pissihätää en kyllä ole huomannut, mutta mies ravaa sitten öisin munkin puolesta Ja väsyttäää aivan hirmusesti edelleen!

Muuten sain tänän harjottelun suoritettua! Jesh! Ei enää ikinä palkatonta työtä! Ja otin eka kertaa tänään papa-näytteen, oli varmaan aika tuskasta sille asiakkaalle... No, toisaalta ei se kyllä ainakaan mitenkään tuskaselta näyttäny!

Eipä tänään muuta...alan katsoon kolmen päivän salkkarit nauhalta kun oon aina nukahtanu heti kotiin tullessa niin jääny sitten välistä! Mutta eipä muuta kun palailen!

Kukkaiskeiju & vauva-keiju 5+2
 
koiramamma juu olivat sanonu että 70-90e, ite en tajunnu kysellä ees hintaa, tuo 70e oli vaan semmone mitä kuulin :D oon varautunut kyllä n. 100euron kieppeille :)

päärynärouva tervetuloa, tutuilta seuduilta tulet! itse olen Multialta kotoisin, nykyään kyllä Jyväskylässä asustelen mutta Multialla käyn töissä. :)

tänään ollut vähän heikompi päivä, tein läheisempää tuttavutta wc:n lattian kanssa pyörtymisen muodossa! Lääkäri sanoi ettei mitään vakavaa, verenpaine oli ok lääkärissä jo, hemppaa ei kattonu ees. Sano et se on saattanu heittää tai sitten juminiska on tehny temput. Nyt kuitenkin viikko saikkua ja seurantaa. Ei muuten kummempaa.

AINIIN Möykky liikkuu jo niin että minäkin ne tunnen, hurja mylläys välillä :)

terkuin lennameli ja Möykky 19+1
 
Hei kaikki!
Mä oon kyllä ollu tosi laiska nyt tän kaks plussan suhteen, tuntuu että se aika minkä ennen vietti koneella, meneekin nyt sitten nukkuessa. Mulla on huono olo jokseenkin hävinnyt. Välillä nostaa päänsä kyllä, mutta pääasiassa on ihan hyvä olo, paitsi tuo väsy... Ja nyt on sitten alkanu se vessassa ravaaminen, niinkun kuvittelin että selviäisin ilman sitä

Soitin myös neuvolaan. Aika on 5.12. Se terkkari oli kyllä ihan outo, tai se oli oikeastaan sijainen... tässä on suurin piirtein hassuin kohta meidän puhelusta...
Mä: niin menkat alko ...
se: no sit sulla olis sellanen 7 viikkoa nyt.
Mä, mutku mulla oli ovis vasta.... niin on kyllä oikeasti jotain 5 -6
Se: No jos sulla sillon oli ovis niin eihän sulla ole kuin 2 viikkoa nyt...
Mä: ööh...



Sit se pirulainen katto munpapereista että ai sä ootkin alalla, no kyllä sä varmaan sit tiedät viikkos ite. Ja kun kysyin paljon varaan aikaa siihen eka käyntiin niin oli vaan että no normaalisti sellasen puolitoista tuntia, mutta sä varmaan tiedätkin jo nää kaikki niin ei tarvi niin paljoa... Ei vetele, mä haluan saman kohtelun kun kaikki muutkin odottajat!!! Ja mun mies ei tiedä mitä mä tiedän, mä haluan että sekin kuulee ja muutenkin.Äh, no sain kuitenkin varattua ajan ja toivotaan että se oikee terkkari sitten on vähän tasa-arvosempi...

Jaen kyllä vamaan ole oikea ihminen tätä päivittämään kun itsekin aika harvoin käyn...
 
Nimra
merkkari Olishan se jännä, että näkis samoja ihmisiä synnärillä mitä täälläkin ja kun ei juuri ole tuttuja täällä Jyväskylässä niin olis sillai mukavampi ja ehkä sitä sais vaiks lenkkikamua tms... ?

Itse kävin tänään sairaalassa kontrollissa... ja siellä oli sitten seuraavaa:

Vauvan painoarvio oli ny t(rv 38+1 ) 3,6 kg ja mulle tehtiin magneettikuvaus lantioon, että nähdään mahtuuko toinen tulemaan ulos alakautta... Sitten lääkärin katsottua kuvat niin saan tietää, että onko sektio vai alatiesynnytys... :whistle: Sydänkäyrä ei siellä onnistunut.., mutta ultratessa lääkäri sanoi, että hyvältä näyttää.. Noh, TOIVOTAAN!! Ihmettelen vain, että voiko tuollainen olla mahdollista !!?!??!

Alapääntilanteen tuo lääkäri tarkisti myös, kun vähän valittelin omaa oloa ja tuskaa iltaisin niin kohdunkaula pehmentynyt ja melkein hävinnyt, sisäsuu auki ja ulkosuu oli vielä kiinni, että jospa se tästä lähtis käyntiin!!!!!!!! :D Suppailee kyllä mukavasti tuon tutkimuksen jälkeen... Ai juu, vauva oli suht alhaalla.. ja sairaalakassi on valmiina :p

Nyt lepoon - Palailen taas :wave:

Nimra + :heart: 38+1
 
Omanapaisesti lääkärineuvola kuulumisia kirjoittelen eiliseltä päivältä.
Elikkä Topi 2kk sai sitten neuvolassa Rota rokotteen ja mitään kummallista ei ainakaan vielä ole ilmaantunut. Vähän on ollut kiukkusempi ja pari kertaa huutanut oikein kunnolla (ei ole muuten kotona aikasemmin IKINÄ huutanut :eek: :D ) Sitten ne kuuluisat mitat: painoa oli tullut taas erinomaisesti 6505g (3650g ) ja pituutta 59,5cm (52cm ) ja pipo oli 40,3cm (34cm ) että tällänen jässikkä! Lääkäri tarkistli jätkää. Sydämmestä löytyi hienoinen sivuääni, mutta meille tehtiin sairaalassa olo aikana se ultraäänitutkimus sydämeen niin ei siihen sitten ottanut mitään muuta kantaa kuin että semmoinen siellä on :/ Silmien karsastusta ruvetan tutkimaan tarkemmin jos ei sitä itse lopeta seuraavaan nevolaan mennessä, ei siis ole kokoaikaa vinksallaan vaan aina välillä. Pikkuvarpaat meillä on kaatuneet eli silleen että jää muiden varpaiden alle ja nämäkin pitäisi korjaantua aikanaan kun pääsee jaloilleen. Muuten oli aivan terve ja jäntevä jätkä! No minä sitten :whistle: Tuo alapään tilanne on hyvin kuiva ja limakalvot ovat olemattoman ohuet, kyllä teki aivan kaueeta sen sisätutkimuksen jälkeen, hirvittävä polte :eek: :( muuten kaikki arvot oli hyvät Hb 140 verenpaneetkin 120/80 ja paino -12kg :D eli 5kiloa olis pudotettavaa. Pissa oli puhdas...

Siinäpä niitä meidän kulumissia taas, yritän keritä kunnolla kommentoimaan tällä viikolla. Viikonloppuna jäädään pikkumiehen kanssa kaksisteen kun mies lähtee kavereitaan moikkaamaan tuonne omalle kotipaikkakunnalleen. Noh minä se säntään äitin helmoihin joten ei kait mitään hätiä mitiä

Koiruus ja Topi 2kk
 
Nimra
merkkari Meillä ei ainakaan huhtasuolla mun mielestä ole edes sellaista ultraa jolla tuo arvion voisi tehdä.. Mulle sanottiin tiistaina neuvolassa, että täällä laitetaan keskussairaalaan synnytystapa-arvioon naiset jotka ovat 150 cm... mä olen 156 cm :D ja vauva on siis kasvamassa isoksi ja äitini on kaksi kertaa leikattu, kun ei ole mahtunut..., joten haluavat varmistella..ja toisaalta saattaa olla, että kallistun itse tuon sektion puoleen, kun onhan se varmempi niin ettei sit oikeasti repeä jokapaikka :/

Mua vaan hirvittää, kun vauvalta ei saatu kunnon sydänkäyrää :( ja sit ne jotkut verisuonet mitkä tarkistetaan ultralla niin niistäkään ei saatu kunnon "käyrää", mutta ei lääkäri kyllä sanonut mitään hälyyttävää, mutta parin keskenmenon jälkeen sitä ottaa aika vakavasti kaiken mitä kuulee ja kun nyt olis ensimmäinen elävä lapsi... Kunpa pikkuisella olisi kaikki kunnossa!!!

 
lennameni: ahaa.. kiva tietää et oot täältäpäin...

tääl on alkuraskaus sujunu ok. eka neuvola olis sit 10.12 et viel ois muutama pvä :LOL:
no ehkä se menee nopeesti. olo on välillä ok ja välil ihan kaamee, mut hyvin jaksaa.

en oikeen nyt jaksanu kommentoida muiden juttuja ku väsyttäää |O
mut hyviä jatkoja kaikille...
 
pinja79
Nimra, miksi sokerivauvaa epäilet? määkin käyn poikien kaa tos huhtasuolla :) asun puparissa!

toivo nousee tukeevasten :) ja on niin söpö kun nousee lelulaatikkoa vasten ja kurottaa jotain lelua niin makaa sit sen laatikon päällä tai on siel sisäl :)

toivol oli neuvola ja 8200g(3860g) ja 71.5cm (47cm) on tuollainen tosi hoikka poika nykyään!

pinja ja pojat (toivo 200308 ja aleksi 210306)
 
Nimra
Lääkäri soitti kuvista mitä otettiin lantiosta... Oli erikoislääkärin kanssa niitä katsellut... No, kuulemma ihan muuten normaali, vaikka jokin mitta oli 9,8 cm ja raja-arvo on 10 cm ...sanoi, että ei nyt ainakaan vielä laiteta sektio aikaa, että lantiohan venyy synnytyksessä Joo, no toivotaan, että tuo mitta EI haittaa.. Äidilläni mahtuminen oli kiinni millistä... joten Noh, sanoi että varmaan käynnistävät sitten seuraavalla käynnillä ellei ole niin iso, että pitää leikata. Seuraava käynti on siis 5.12 Enpä tiedä tulinko puhelusta hullua hurkaammaksi Liikkeitä yritän vaihtia, kun vauveli ollut äärettömän hiljainen eilisestä lähtien..

Nimra + 38+2
 
Perjantaipäivää tännekin! Kohta pitäis alkaa täälläkin taas poksumaan mammat =) Meitä joulukuisia on vissiin noin kymmenkunta, ihan mukavasti =) Oliko joku muu muuten viime viikon tiistaina synnärillä valmennuksessa??

Mulla oli eilen neuvola:
rv 35+1
painoa tullu taas 1138/vk (yhteensä tullu jo 18 kg!!) tuntuu epätodelliselta, tosin turvotusta on aikas lailla...
paineet 132/79
pissi puhdas
hemppa 123 (vaikka huimaa päivittäin!)
sf 33 (vähän yläkäyrällä, saa nähdä, mitä lääkäri sanoo ens ti kokoarvioksi)
syke 145
niin ja rv edelleen

Neuvolantätä sanoi mulle siinä pedillä, että vauva hermostuu nyt tästä selkämakuuasennosta, ethän sinä nuku selällään. Niin tottakai mä oon nukkunu! Tai usein vaihdan asentoa, mutta oon kuitenkin nukkunut. En tienny, että se noin kiellettyä olis, luulin lähinnä, että jos mulle itelle ei tule huono olo, niin vauvallekaan ei!! Viime yö menikin sitten vahtiessa etten mene selälleen.. huoh..

Nimra toivottavasti tosiaan mahtuu tulemaan se vauveli sulla! Se on ikävää, jos ensin yrittää normisynnytystä ja kuitenkin joutuu sektioon. Tai ainakin itsestä tuntuis kaikkein huonoimmalta vaihtoehdolta..tosin kokemusta ei ole. Mutta toivotaan! Sulla ei kyllä ole enää montaa päivää :)

Taidan yrittää käppäillä tuohon kauppaan ja vaikka leipoo jotain.. Miehellä tänään kurssi ja huomenna pikkujoulut :kieh: niin joudun "viihdyttämään" itteeni jotenkin =)

Milja +vaavi 35+2
 
Nimra
Milja Joo mä todella toivon sitä - Mä kun vihaan kaikkea ei ennalta määrättyä..siis sellaisia "hätä"tilanteita, kuten tässä voi käydä, että ensin kaikki hyvin ja SIT mennäänkin HÄTÄsektioon, kun ensisynnyttäjä tosiaan niin haluaisin, että KAIKKI otetaan tosissaan huomioon, mut kaippa nuo lääkärit tietää ? :whistle: :whistle: Haluan ainakin nyt siihen luottaa etteivät saa aikaan mulle mitään synnytystraumaa!!! :kieh: Koska haluan kyllä alatiesynnytyksen, JOS se on mahdollinen ilman SUURIA repeämiä ym.. mut ei mua välilihan leikkaus tai muutama nirhauma haittaa, MUT jos koko soppa repee niin |O |O |O |O

Me varmaan järkätään miehen kans tutuille tänään meillä pikkujoulut niin ehdin heitä vielä "palvella", kun ei ole vauvaa (ihan vielä ) Nyt pesen pyykkiä, tiskasin ja sit pitäis vielä marinoida lihat ja käydä kaupassa... :kieh: Tosi mukavaa tässä tilassa :whistle:
 
Nimra Niinpä, ite ainakin oon miettinyt tuota "vaihtoehtoo", jos käy noin (ihan minkä syyn takia vain).. Mulla on aika kova luottamus lääkäreihin, en tiedä pitäiskö aina olla :LOL: Mutta lähinnä kun itse ei ymmärrä/tiedä mitään tän alan asioista, niin parempi jättää niille. Jotenkin en osaa muutenkaan ajatella koko sektioo. Tuntuu, että pysyis mitenkään järissäni siinä, kun tietää, että maha revottaa auki..huh.. Pelkkä ajatuskin.. Itekin olen vain 157 pitkä, mutta lantio ei oo mitenkään hirmu kapea (ainakaan näin ulkoapäin), niin luultavasti onnistuu synnytys alakautta. Tosin toi sf ollu ylärajoilla ja mies ollu 4600g, niin ihan vähän kans mietityttää.

Pitäis tänään tehdä myös kaalilaatikko (nam), mutta pulliakin tekis mieli.. ja pipareita!
 

Yhteistyössä