Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Moikka!

Pitääpäs alkaa kyselee sitä pelkopoliasiaa sitten että varmana pääsen! Kun kyllä muutenkin vähän oon paniikissa sitten sen synnyttämisen suhteen, ei vielä kauheet pelot mut uskon et sitten kun mahakin alkaa kasvaa niin alkaa se synnytyskin pelottaa hiukkasen enemmän. Joskus nuorena kun en tahtonu lapsia ihan vaan sen synnytyksen takia... :eek:

Onko kukaan muuten ilmoittautumassa tuonne Odottavien äitien kuntovoimistelu ja rentoutus "kurssille" ? Alkaa 12.9(-12.12) Ite ajattelin mennä vähän kuntoileen :) Ajattelin myös että jos aaltoalvarissa ois jotain mammajumppaa mut siellä hinnat taas niin kovia :/ Mutta siis onko teistä kukaan ajatellu tota kuntovoimisteluu?

Ralleihin ei ainakaan tämä tyttö lähe kun ei oikein nappaa, joskus tullu niitä metsiä samoiltua.. niinkin paljon et kierrettiin vaan ympyrää siel metäs ku etittiin rataa :D

Voi Ippu sua.. Onneks ne liikkeet tuli kuitenkin ja sait rauhottua =)

Kuka tuon kuntovoimistelu kurssin järjestää? Missä, minkä hintanen? Kansalaisopistolla nimittääin alkaa pari kurssia äityisjoogaa, 12 h/20e, olin ajatellut sinne mennä, mutta tuo kuntoilu vois tehdä ihan hyvää!!

Ralleihin mennään sunnuntaina, johonkin Laukaan hovi lähettyville.. (?). Voi voi!! Ralleista puheenollen, eilen lähti miehen isä tekemästä täältä remonttia. Oli meillä yhteensä 11vk!! Ei kylläkään koko ajan, mutta silti.. Ja eilen oltiin ihan innoissamme, että jes loma alkaa ja saadaan vihdoin olla vaan kahestaan. Niin, tänään sitten soitti minun serkku ja pyys rallejen ajaks yöpaikkaa!!!!! Voi jestas, enhän mä osannu niin äkkiä edes keksiä mitään tekosyytä! :headwall: Nyt sydän syrjällään odottelen niiden puhelinsoittoo, ovatko tulossa. Yritin jopa sanoa ettei ole kuin yksi patja, josta lähtee ilmat pellolle. Ei vissiin hirveesti serkkutyttöä heivauttanut..

Milja :hug: mä meinasin kuolla alku kesästä kun miehen veljet viihtyi jälleen viikkotolkulla koulujen loppumisen jälkeen täällä meillä! Ihania on molemmat, mun mielenterveys eteenkin nyt raskaana ei meinannut kestää kolmen viikon rupeamaa! :D Mä olen ihan ollut poissa koneelta kun mies on kesälomalla ja ei raaski käyttäää lomaa tässä lorvailuun.

Nyt otan iiissooon kupin mansikkamaitoa ja painun sohvalle lepäämään :D tänään juostiin kaupungissa rallihumussa. Käytiin syömässä Huviretkessä ja pörräiltiin kaupoissa. Ostin mm. muovitettua froteeta :attn: kannattaa ostaa metritavarana! katsoin lastentarvikkeesta että 50cmx70cm makso noin 7 euroo.. kuitenkin 120cmx 100cm oli 11e että jos vaan sakset löytyy niin ehdoton säästön paikka. Ajattelinkin tuonne oman lakanan alle sen viritellä ennen kuin leikkaan, ei mene petari pilalle jos vaikka lapsivedet lorahtaisikin sänkyyn!

Jumppaan vaan tyttöret, mä kerkee jakautua ennen syksyisten kurssien alkua. Katselenkin sitten suosiolla noita vauvajuttuja jos niistä innostuisi/ jaksaisi sinne raahautua.

Voikaahan hyvin!

Koiruus ja pentunen rv 34+2

Hmm..onkohan se ihan normaalia, että näin iltaisin tuntuu, että maha oikeesti räjähtää?? Tai siis yleensä on nähny et raskaana olevat kävelee selkä kaarella sillai taaksepäin, mutta musta tuntuu, etten voi kävellä kuin eteenpäin kallistuneena.. :|

Tuntuu jo nyt, että napakin pullistuu ulos hetkenä minä hyvänsä!! Rv vasta 19+2..

Nyt taas huolissaan..

Morjens taas!

Milja-85 tuntuuko toi mahan räjähtely missä asennossa? Mulla nimittäin joskus tosi kipee kun on vasemmalla kylellään mutta muuten ihan jees. Pystyy mahallaankin vielä nukkumaan :D

Niin ja se Odottavien äitien kuntovoimistelu ja rentoutus kurssi järjestetään Puistokoululla, Puistokatu 7-9 keskiviikkoisin klo 18.00-19.00 Ilmoittautuminen siihen on tunnin alussa ohjaajalle harjoituspaikassa ja lukukausimaksu on 16e. Tulkaa mun kanssa ettei tarvi yksin mennä :eek: ;)

Tosin nyt alkoi kuulostaa toi äitiysjoogakin kiinnostamaan.. alkaako millon ja millon täytyis ilmoittautua? En ole ikinä kyllä joogannut mutta nythän ois hyvä hetki aloittaa :)

Ei se sillai kipeä ole, mutta tuntuu vaan, että pullahtaa sekä maha että napa ulos kokonaan.. Kuulostaa tosi järkevältä. Ja se tuntuu, kun lähtee kävelee tai seisoo, ei ollenkaan makuulla tai jos istuu. Kai se on vaan turvotusta, nyt nimittäin näköjään sormetkin ihan turvonneet! Ja saunaan pitäs lähtee :LOL: Nyt jo ihan turvonnu, niin entäs myöhemmin :eek:

Toi jooga alkaa.. hmm..mies on hävittäny mun lapun tästä pöydältä!! Noh, jokatapauksessa, ilmoittautuminen oli 29.8. klo 9.00 alkaen netissä. Ja se jooga on ke 16-17.30. Muistaakseni syyskuussa alussa. Mä oon joskus käyny joogassa, mutta en oikein jaksanu keskittyä sillon siihen.

Alkaako toi jumppa jo nyt lähiaikoina?? Olis kyllä hyvä tehdä jotain..ihan mitä vaan :LOL:

Nyt vaan milja ananasta ja mansikoita naamaan niin että maha narahtaa :LOL: laittaa nesteet liikkeelle ja vetta myös litratolkulla! Onneksi itse olen säästynyt pahimmalta vaikka viimesiä viikkoja viedään näin elokuussa...

Niinpä :LOL: Mä jo voivottelen tässä et syönköhän mä liikaa! Syönköhän..!!

Joo, koiramamma tosiaan se alkuaika kun miehen isä oli täällä, meni mulla sillai sumussa, kun oli niin kova pahoinvointi. En edes jaksanu ajatella koko asiaa. Mutta nyt viimeset kolme viikkoo savu noussu päästä. Koko kesä menny, melkein! :kieh: Makuuhuoneessakin ollu aika hiljasia aikoja.. :LOL:

Nyt on maha mullakin niin täynnä että kohta räjähtää! Mut ihan vaan pitsan ansiosta..(suurin osa kyllä tuli aikalailla samoin tein pönttöön..mitähän mä siihen ajattelemattani laitoin ku ukkoo tuntuu vaivaavan samalla tavalla:LOL: ) Vielä ois mansikkarahkakin oottamassa..Varmaan kohta taas maistuu :p

Mä oon kyllä ehdottomasti lähössä jumppaileen! Niin on ärsyttäny ku kesällä ei oo mitkään kurssit pyöriny. Mua kiinnostais ihan älyttömästi bailatinomama, mut varmaan maksaa aika paljon. Et varmaan pitää tyytyä noihin halvempiin vaihtoehtoihin! Sativamä varmaan ainaki liityn sun seuraan sinne kuntovoimisteluun! Se tuntuu kivemmalta ku jooga ku se on niin hidastemposta. vaikka tuskin toi kuntojumppakaan mitään hirveetä rehkimistä on =)

Voi hyvänen aika mitä oot Miljajoutunu kestämään! Ei ihme jos savu nousee korvista :LOL:

voihan pylly!! Nyt mä olen huijannu teitä kaikkia ja itteeni kans ton Kuntovoimistelun tiimoilta.
Katoin tänään sit vähän TARKEMMIN sitä lappua niin se oli se lukukausi 12.09-12.12.07
|O |O |O Itku pääsee.. olin ihan tulilla tosta jo itekki!! Koitin kattoo jkln kaupungin sivuilta vastaavaa kurssia/jumppaa mutta ei ollut. Toivottavasti tulisi nyt jotain edes..

Anteeksi kaikille :ashamed:

ei kun onpas siellä joku tuollainen http://www.jyvaskyla.fi/liikunta/erlikalenteri/odottavat_synnytta_aidit
Käykääs kattoon. Ite soitan sinne kyllä heti maanantaina että onko jo alkanut kurssi vai millon alkaa..

Tuolla ko. sivuilla luki, että pääosin ne kurssit alkais 1.9. ja kestää kevääseen asti. Mutta savita jos soitat sinne, niin ilmoitatko täällä, mitä ne sanoo? Mihin esim. ilmoittaudutaan? Mä tulen kans tonne jumppaan!! =) Toivottavasti tehdään käsivarsien lihaksia :LOL: En kohta jaksa vauvelia edes kantaa, kun oon menny niin rapakuntoon! Oikeesti, tuntuu kissan kantelukin jo uuvuttavan. Tosin painaa se vajaa 6kg..iso kolli =)

Toivottavasti alkaa se kurssi jo heti syyskuun alussa, niin ehtii vähän aikaa käymään ennen synnytystä! Kovaa vauhtia kun sekin aika lähestyy :heart: Niin tosiaan jos viitit sativa ilmotella täällä sit, että mitä ne siellä sanoo!
=)

paistelin äsken lettuja tuossa, tai siis yritin..Vaan kolme onnistu hyvin ja loput meni ihan muussiks :eek: Että semmonen letunpaistaja oon minä :D

JEE!! Huomenna on 4d-ultra!! Ihanaa, saa nähä pikkusen ihan kunnolla :heart: Vielä on vähä väännön alla, että kysytäänkö sukupuoli vai ei..Mä haluaisin tietää, mutta mies on vähä vastaan..saas nähä!

Terve vaan kaikille!

Ei ole tullu käytyä täällä pariin viikkoon, kun lomat pukkas päälle. Nyt on Rallit käyty kattomassa ja arki koittaa... plää. Voisin kyllä sanoa, että viime vuosi ralleissa meni huomattavasti näppärämmin. Siellä metsässä ei ole kovin helppo rämpiä masun kanssa... mutta elossa selvisin:)

Rakenneultrassakin käytiin ja kaikki oli kunnossa. Makasin siinä pöydällä jonkun puolituntia, kun se opetti jotain toista siinä samalla. Mutta mukavaa oli. Ja ihmeellistä, kun samalla tunsi ja näki tuon pikkusen liikkeet. Kun olin jo hetken maannu siinä, ni sitten alkoi jostain kuuulumaan kauheaa huutoa. Siellä oli jollakin just synnytys käynnissä. Kyllä meni meikäläisen naama varmaan kalpeeks. Että kyllä se synnytys vissiin vähän jännää...

Mammajoogaan meinasin minäkin mennä, jokos se lehtinen kansalaisopiston kurssiesta on tullut? Ei ainakaan meidän postiluukusta. Siellö ainakin oli kun kattoin netistä.

Nyt pitää mennä, neuvola kutsuu taas:)

Kyläläinen ja pikkune rv22

Eksyinpä tänne lueskelemaan juttuja ja näköjään löytyi muitakin jkl:n odottajia.. Nyt innolla ilmottaudun itsekin mukaan, kovasti alkaa jo vauva-asiat mielessä pyöriä. Eikä ole oikein samassa tilanteessa olevia kavereita, joten vauva"höpinät" jääneet aika vähiin... Olisin kanssa innokas ihan livenä tapaamaan, jos vaikka löytyisi sit äippälomallekin vaunuilu yms. seuraa. Hieman pelottaa jo, että mitenkä pitkiltä ne päivät alkaa tuntumaan sit lomaillessa. Harvemmin tulee kotona oltua kovin pitkää pätkää, meininki enemmänki ollut sellaista "tuli perseen alla ja monta rautaa tulessa".. :p
Jos sitä vähän esittäytyisi.. ; Eli olen vm. 83 esikoisen odottaja. Kuukauden ajan ollaan asusteltu tässä kuokkalan tuntumassa.(tosin jkl:ssä asuttiin jo aikaisemmin,toisella puolella kaupunkia vaan.) Perheeseen kuuluu minun ja miehen (vm.82) lisäksi sekarotuinen 9 v. koiruus ja lokakuussa tarkoitus olis sit vielä yhden ukkelin/akkelin liittyä pesueeseen. :)
Tosiaan samassa tilanteessa olevat kaverit olis enemmän ku tervetulleita. Hirveen innokas en ole kirjottelemaan koneella (tosin nythän sitä ois aikaa opetella tämäkin homma...), mutta etenkin lenkkiseura yms kiinnostaisi!
LA on 13.10 , nyt siis rv 31 pompsahti käyntiin. :)

Tervetuloa blackjoy mukaan höpisemään raskausajan juttuja =) On tosiaan kiva jutskailla samassa tilassa olevien kanssa kun on sit ymmärryskin näitä asioita kohtaan eri luokkaa kuin sellaisten kanssa, jotka ei oo tai oo koskaan ollukaan raskaana! Ja sitä tapaamista ollaan nyt alustavasti suunniteltu ensi viikolle, että sinne sitten vaan =)

Niin, ja vielä semmosta piti sanomani, että vaikka itekin oon aika vauhdikas menijä ja näin, niin ei oo kyllä tämä lomailukaan tuottanu minkäänlaisia vaikeuksia :D Tai no mä oon opiskellu oikeestaan koko kesän et en nyt sinällään ihan lomallakaan oo ollu...Mut ootan kyl jo kovasti että saan tän viimesen tentin tehtyä ja voin omistautua kokonaan raskaudelle, ostella tarvikkeita ja lukea vauvalehtiä jne... =)

Ja vielä lähtee..Miten niin muka mulla ajatus pätkii?? :LOL: Niin sitä vaan, että mä myös kaipailen sitä lenkkiseuraa! Oon hirveen laiska käymään itekseni ku ei voi jutella kellekään, mutta haluisin kuitenkin käydä. Että täältä ainakin saat lenkille kaverin =)

Helou!
Tervetuloa joukkoo blackjoy! Hyvin on ainakin multa luonnistunut tää kotona oleminen. Jäin erityisäippälomalle jo helmikuun lopussa. Vähän tylsää välillä, mutta aina sitä jotain keksii.

Joku oli kyselly et miks käyn äippäpolilla.. Mulla oli raskauden alusta asti proteiinia ja verihiukkasia virtsassa. Kävin sit kaikenlaisia näytteitä antamassa ja päädyin käymään sisätautipolilla.. Nuo mun "arvot" ja testit näytti siltä et munuaisissa olis jonkin sortin vajaatoimintaa, joka ei vielä ole mitenkää vaarallisella tasolla. Mutta nyt siis seurataan äippäpolilla ja sisätautipolilla. Synnytyksen jälkeen sit mahollisesti ottavat jotain koepalaa munuaisista.. Et sellasta :)

Mä kattelin tossa et kansalaisopistolla alkais tosiaa toi jooga, johon ajattelin mennä. Vaikutti ainoalta vesijumpan lisäksi mihin pääsen, kun mulla on koulua tiistai ja keskiviikko iltasin. Joku muu tulossa tohon maanantai aamunryhmään? Tietty jos ensin mahtuu koko ryhmään :) se viimenen jooga kerta tossa ryhmäs oli sopivasti kolmepäivää enne laskettua aikaa..

Mitäs päivää tolle ensi viikon tapaamiselle oli ajateltu? Ja mitä aikaa? Mulla tosiaan ti ja ke klo 16 eteenpäin koulua ja muuten möllötän kotona. Elikkä millon vaan käy mulle. Paras tietty olis päiväs aikaan kun mies on töissä ja mulla ei ole mitään tekemistä :)

jenksu 28+4

Missä päin ippu asut? Meinasitko heti lenkille lähteä vai sitten vauvan kanssa? :D
Voisin lähteä vaikka heti mutta on toi miehen poika "vahdittavana" (eli se on ollu aamusta asti ulkona, kävi vaan syömässä) :)

Jee, vastauksia tullu! ( Joku vähän innoissaan ku ei oo oikeen tottunu tällasiin kirjottelee... :LOL: ) Että moi vaan Ippu83 ja jenksu! Täytyypä tosiaan käydä tääl nyt lueskelemassa viestejä, ettei sit ihan missaa sitä tapaamista. Jos vaan aikataulu sit sopii, kuitenki vielä töissä tulee painettua täyttä viikkoo. Vuorotyötä ja vaihtelee aika paljon työajat,tosin nyt on yövuoroja enää muutamia. Ne alko tuntumaan jo vähän turhan rankoilta. (Ei ehkä ihan fiksua että yks päivä menee sit toipuessa yövuorosta kipuillessa ja itkiessä... ) :/
Toisaalta kyllä jo oottaa et alkaa äippäloma,pääsee sit vähän rauhottumaan.. Eilen veljen vaimo toi pinnasängyn ja kassillisen vauvakampetta ja itellä oli lähinnä epätodellinen olo kun se innokkaana touhotti ja esitteli niit' pikkusia vaatteita yms.. Ite ei olla vielä yhtään mitään vauvajuttuja osteltu, ja muutenki tuntuu et täs' alkaa vasta pikkuhiljaa tajuamaan et joku sieltä tosiaan on tulossa.... Nyt koissu vinkuu siihen malliin et ei auta laiskottelu vaan ulos on lähettävä.. :wave:

Moikka taas!

jenksu: Mä voisin kans olla kiinnostunu tulemaan myös tuohon joogaan..ku joku aiemmin sano et se on kans keskiviikkoiltasin, niin sit aattelin ennemmin sitä jumppaa. Mut jos se on maanantai aamuna, niin voisin kyl ehkä tullakin. Paljonko se maksaa, millon alkaa ja kauanko kestää? Niin ja sitä lenkkeilyä vois kyllä yrittää jo ennen vauvan syntymääkin! Mä asun halssilassa..Missäs sinä majailet? Lähetään kimpassa =)

Ei oo siitä tapaamisesta vielä mitään tarkempaa sovittu..Pitää koittaa semmonen ajankohta sopia, että kaikki halukkaat pääsee. Ei oo esim.koiramammaa ja miljaa hetkeen täällä kuulunu..katellaan sitä myöhemmin!

Sit kuulumisia 4D-ultrasta! :heart: Kaikki oli aivan loistavasti ja kyllä taas semmonen rakkauden tunne valtas kun näki sen pienen :heart: Kaikki rakenteet oli kunnossa ja koko vastas päivälleen viikkoja. Toinen on jo 953g! Niin, ja se sukupuoli..No sekin nyt tiedetään :D Itseasiassa se gynekologi vähän vahingossa sen möläytti kun ei tainnu ymmärtää mitä sanoin. Kun oltiin siis sovittu ton miehen kanssa, että jos se sukupuoli siinä näkyy, niin ok, mut ei tarvii sen kummemmin sitä ettiä. No lääkäri ei tosiaan ihan ymmärtäny sitä ja kerto sen. Sukupuoli ei näkyny siinä 4D:ssä kun nöpönen piti jalkojaan ristissä, mutta näky sit tavallisessa ultrakuvassa. Ei me sitä nimittäin oltas siitä tavallisesta ultrakuvasta osattu kattoo, mut sit kun se näytti, niin siinähän komeili pippeli ja kivespussit :heart: ETTÄ POIKA ON MEILLE TULOSSA :heart: Ja ei tuo ukkokaan nyt mitenkään pahoillaan sit kumminkaan ollu, vaikka saatiin tietää =) IHANAA!! Pienen pieni oma poika siellä masussa majailee :heart: Oli toi 4D-ultra kyllä muutenkin aika mahtava kokemus kun niin selvästi näki kaiken. Oli ihana kattoo kun toisen huulet oli mutrullaan ja maiskutteli suutaan koko ajan. Sit hiero kasvojaan käsillään ja mytisteli ihan vimmatusti. Sanokin lääkäri, että onpas hyvin aktiivinen kaveri :heart: Onneks ihan alussa nähtiin pienosen kasvot kun myöhemmin ei niitä suostunu enää näyttämään vaan piti käsiään naaman eessä. Toinen oli niin ihana pusuhuuli :heart:

Herranen aika kun tuli romaani kirjotettua :D Mut oon niin innoissani nyt tuosta pikkusesta pojasta! Nytpäs taidan lähtee kattomaan sen DVD:n tosta ultrauksesta! HYVÄÄ ILLAN JATKOA!

Ippu ja nöpöpoju :heart: 26+2

Ippu: Jos oikein osasin netistä tutkia niin se olis 1.9-20.10 maanantaisin 10-11.30. 20e oli hintaa, eli ei paljon. Ja ilmottautuminen oli 28.8 klo 9.00 alkaen.. Noi ryhmät kai täyttyy aika nopeesti kun on niin edullisia. Mulla onkin just sopivasti ultra 9.15 sillon, saankohan jonottaa puhelimessa tonne samaan aikaan :LOL: Mä asustan lohikoskella, et menis toi lenkkeily varmaan siihen et tapais "puolivälissä" eli keskustas ja menis kahville =)

Tevehdys!

Meillä mies on lomaillut tämän viikkoa joten ole kerennyt paljoa koneella notkumaan. Ensi viikon tapaamisesta ehdottaisin perjantaita koska tilin saldo on aivan onneton ja kuuluisa palkkapäivä koittaa pe, pääsis vaikka ennen tapaamista hoitamaan asioita ja ostamaan viimeisiä puuttuvia tavaroita vauvalle.

Ippu hirmu hyvä homma että kaikki oli kunnossa :heart: ja suloinen pikku prinssi siellä köllimässä...

Blackjoy laitoin sut listalle, oikein paljon tervetuloa kirjoittelemaan!

Kyläläisellekin oli tullut oikein mukavia uutisia ultrasta, oikein paljon onnea niistä!

Meillä ei mitään ihmeellistä ole sattunut. Kivuliaita supistuksia tulee silloin tällöin ja harjoitussuppareita päivittäin. Ensiviikolla onkin lääkäri, on muuten aika moinen suhari :D mutta hyvä että tarkistavat tuon kohdunsuun tilanteen ja muutenkin alapään voinnin vaikka itse tutkimus miehen pällistellessä ei kovin ihana olekaan.

Voikaahan paksusti kaikki jyväsmammat!
Koiruus ja pentunen rv 34+6

Helou!

jenksu: No ei kyllä oo pahan hintanen tuo, joten voisin kyllä kans ilmottautua! Täytyy vaan koittaa pitää mielessä tuo päivämäärä ettei mene ohi. Ihana päästä jotain tekemään ku on tässä nyt joku aika menty vähä lusmuillen.. Sähän voit muakin muistutella tuosta sitten lähemmin, vai mitä? :D Ja joo, voi se lenkkeily kääntyä sit ihan kahvitteluks :LOL: Mut jos saadaan tuo meidän kakkosauto kuntoon, niin voin kyl ajella vaikka joskus sinne lohikoskelle päin ja jos siitä sitten ihan oikeelle lenkille suuntais...tai jotain.

koiramamma: Perjantai käy ainakin mulle ihan hyvin! Ja ajallakaan ei niin väliä..Sanokaa te, joilla on oikeesti jotain tekemistä :LOL: Ei hitsi sulla kyllä ei oo enää pitkä aika tohon synnytykseen! Sehän voi pienonen tulla periaatteessa ihan millon vaan =) Joko sua jännittää?

Mun pitäis keksittyä tuohon tenttiin lukemiseen, mutta ei nyt yhtään malta! Koko ajan vaan aattelen tuota poikaa :heart:

Yhteistyössä