**JOULUVAUVAT 2007** Tammikuussa



Mä en yksinkertaisesti ole ehtinyt koneelle... Olipas tekstiä tullut... =)

Meillä nuo masuvaivat jatkuu edelleen vyöhyketerapiasta huolimatta. :( Ekan kerran jälkeen neiti huusi 15-21 illalla suoraa huutoa koko ajan. Keskiviikkona oli sitten todella hyvä päivä, tyttö<nukkui koko päivän. Koko vyöhyketerapian huusi suoraa huutoa eka kerralla. Toka kerta meni jo palon paremmin ja hän oikein nautti ja nukkuikin todella hyvin koko päivän, mutta illat huudetaan. Eilen nukkui taas päivän hyvin, mutta koko ilta meni huutaessa. Mikään ei siihen huutoon auta. Vaikka kuinka yrittäisi. Tulee aika epätoivoinen olo. Vatsa selvästi vaivaa, koska tiukkoja pieruja tulee ja kakka edelleen piukassa. Ei tule itsellään millään... :( Muuten neiti on kyllä niin ihana... :heart: Hymyjä satelee sitten kun on parempi olla ja kädet käy ja viuhtoo eri suuntiin. :D

Tutista ollut puhetta... Meillä sitä kovasti yritetään tyrkyttää, mutta harvemmin kelpaa... Jos kaukaloon nukahtaa, niin sitten kelpaa tutti, kun taitaa pysyä hyvin suussa siinä asennossa... :D

Toipumisesta Ollut myös puhetta. Mulla toipuminen ollut todella hyvää vauvan isosta syntymäkoosta huolimatta. Ei tarvittu tällä kertaa epparia enkä revennyt yhtään, joten olo on normaali. Pikkuisen isoa pissahätää on välillä vaikeampi pidättää... :ashamed: Spinningpyörää olen polkenut jo pari viikkoa silloin kun miews on vauvaa vahtinut ja lenkillä käynyt. kakkosasiankin sain jo synnärillä hoidetuksi ja vatsa toimiikin nyt paremmin, kun olen luumumehua juonut...

Tosta veden juottamisesta vauvalle. Meille vyöhyketerapeutti suositteli sitä antamaan ruokailun jälkeen ja pitkin päivää ihan pienet hörpyt, kun kuulemma liukastuttaa suolta ja edistää sen toimintaa... Ollaan pieniä määriä annettu välillä...

Jälkitarkastus on parin viikon päästä ja ehkäisyä en ole miettinyt. Se on varma, etten ota hormonikierukkaa. Se oli mulla viimeksi ja ei sopinut yhtään. Eka vuoden tuhrutteli lähinnä joka päivä, sitten en enää vuotanut oikeastaan ollenkaan, mutta mulla jouduttiin kierukka ns. repimään irti ultran avulla, kun ne langat oli leikattu liian lyhyiksi, niin lääkäri ei saanut sitä kunnolla irti, jäi pikkuiset traumat. tyydyn varmaan pillereihin, vaikka ei ne mulle sovi varmaan, kun ei ennenkään ole sopinut... :(

Imettämisestä: Mulle on tullut kauhee stressi siitä ja olen jo miettinyt lopettamista. Mulla ei ole hajuakaan paljonko sitä maitoa tulee ja joudun edelleen jonkun verran antamaan lisämaitoa. Neuvolassa kun sain noottia, kun neiti oli 2 viikossa kasvanut sen + 800 grammaa, ett pitäis jättää korvike pois, mutta kun huomaan, ettei neiti ole tyytyväinen aina rinnan jälkeen ja sitten alkaa hutaminen ja on pakko pikkuisen lisämaitoa antaa... Mulla on kauhee stressi siitä. Huomaan, ett välillä tulee paremmin ja välillä taas ei... :( Onko kellään mitään hyviä vinkkejä. Kävin imetystukisivuilla, mutta en oikein sanut vastauksia. En todellakaan haluaisi, ett imetys kaatuu siihen, ett mä pelkään ett neiti kasvaa liikaa ja stressaan koko ajan sitä. Eikö vauvan kuulu saada olla sitten pikkuisen bvauvan pullea nykyisin? Ja paljonko tällaisen 1kk:tta vanhan 5130 grammaa painavan tytön kerta-annos maitoa mahtaa olla?

Suzyco: Tuntuu kuin lukisi omaa tekstiä... Meillä kun on ihan sama homma ton meidän neitin kanssa. Miehen isyysloma loppuu nyt ja hän menee maanantaina töihin. kauhulla odotan miten pärjään vauvan kanssa, joka huutaa koko ajan kun on hereillä. Kun on sitten vielä tuo 4-vuotias tyttö hoidettavana. Pelottaa hirmuisesti... :eek: Ja ymmärrän noi tunteesi täysin. Mulla oli esikoisesta silloin just hermo niin kireellä, ett kerran mäkin suutuin vauvalle ja yksinkertaisesti oli pakko jättää hänet hetkeksi omaan sänkyyn huutamaan ja mennä vessaan itkemään, niin loppu olin silloin. Olen kyllä nytkin, mutta kun tiedän, ettei asialle mitään voi, niin on pakko vaan kestää. ja sitten tietää, että se helpottaa kyllä, usko pois. Kohta huomaat, ett hän alkaa tarkkailla kaikkea yhä enemmän ja itkun määrä pikku hiljaa vähenee. ja mene ihmeessä vyöhyketerapiaan, sillä kyllä siitä apua on muutenkin, vaikkei itkut välttämättä lakkaisikaan. Se auttaa verenkierrossa ja muissa tärkeissä asioissa... Voima :hug: sulle... Ja kaikille muillekin joilla tosissaan arki rankkaa tavalla tai toisella...

Mä olen ottanut jo nöyrän asenteen tätä "koliikkia" Kohtaan. En sille mitään voi, vauva huutaa, koska sen on paha olla, yritän helpottaa hänen oloaan kaikin mahdollisin keinoin, jos se ei auta, niin se ei ole enää minun käsissä. kaikkeni olen kuitenkin lapseni eteen yrittänyt tehdä. Ja syli on tärkeä, kun vauva huutaa. Meillä ei ole kyllä kummaltakaan lapselta syliä puuttunut...

Painosta ollut puhetta. Mulla tuli tosiaan se + 22 kg ja 12 on tähän mennessä lähtenyt... Tavoite on kesä. Siloin haluaisin taas olla normaalimitoissa... =)

Siivoamisesta yms touhuiluista ollut puhetta. Mies on toppuutellut useaan otteeseen, että enkä voisi levätä sitten, kun vauva vihdoin nukkuu, mutta en voi.. Siivoan ja touhuan kaikenlaista. En vaan pysty olemaan paikoillani. Kun on hetki omaa aikaa käytän sen terapeuttisesti siivoamiseen... Mulla on kauhea addiktio, ett kodin täytyy aina olla siisti... ghmmmmm onkohan vakavaa?????


Tämmöistä tänne... Tuli taas romaani... kiitti, jos joku viitsii lukea... Ja vauva heräs taas... Johan se 20 min nukkuikin... :kieh:


Riikkuli ja pikku-neiti tasan kuukauden
 
Heippa

mistähän kaikesta täällä on ollut puhetta... muisti pätkii :whistle:

Ainakin kodinhoidosta, itselläni on jäänyt nyt hieman vähemmälle siivoilu, mutta yritän kuitenkin jossain kunnossa kodin pitää :). Imuroidaan kaksi kertaa viikossa ja lattiat/pölyt olen koittanut pyyhkiä noin kahden viikon välein.

Ehkäsystä: Itse olen ajattelut kokeilla noita minipillereitä :whistle: Pitää keskustella th:n kanssa kun menen jälkitarkastukseen.. Jospa lääkäri sitten kirjottaisi "toisessa" jälitarkastuksessa reseptin.

Meillä neiti on alkanut saamaan tissiraivareita :snotty: Välillä syö kuin unelma, kuten yöllä eli syö ja jatkaa unia, mutta varsinkin iltaisin toinen huutaa naama punaisena vaikka tissi on suussa :| Noh meillä ei oikeastaan muuten itketä, joten antaa toisen välillä kehittää keuhkoja :).
Onko muilla alkaneet jo kuukautiset? Itse epäilen, että minulla alkoi :eek: Jälkivuoto loppui reilu viikko sitten ja nyt taas vuodan :whistle: Vaikuttaako kuukautiset jotenkin imetykseen? Eli voisko nuo tissiraivarit johtua, että maitoa tulee vähemmän tms? Sori tyhmät kysymykset :headwall: Eli täysimetän tyttöä.

Mutta nyt on lähdettävä vaihtamaan tyttö kuiviin ja vaihtamaan juhlatamineita niskaan - olemme menossa setäni 50-vuotis päiville :)

-Veeruska ja neiti nöpönenä 5 vk+1pv-
 
Voimia Riikkuli..rankalta kuullostaa. Toi avuttomuuden tunne on tuttu mullekkin.

Meilläkin valvotaan taas..että meninkin kehumaan että nukkuu paremmin ja vatsa ei vaivaa :headwall:
Viime yö meni puolen tunnin,tunnin pätkissä taas. Ähräs,pungers,kitisi. Kiemurtelee,syö syö ja syö. Syö varmaan vatsakipuunsa,ei tollasia määriä voi syödä ilman että vatsaan koskee. Vetää rinnoista ja kun ne alkaa olemaan pelkkää nahkapussia niin pakko siirtyä korvikkeeseen..desikaupalla sitä sitten,nytkin söi aamukasista lähtien kunnes äsken nukahti vasta.

Nyt paska olo ja paha mieli..mun maito ei riitä eikä pidä näköjään totakaan lasta tyytyvaisenä. Väsyttää ja pinna on niin kireenä että tekis mieli vaan huutaa ja itkee..tää aamu mennykkin vollottaessa kun lapset vaan kitisee enkä mä osaa niitä hiljentää :( Poika jo parempi,ei kuumetta tänäänkään mutta kitisee helposti enkä mä repee sen kanssa leikkimään kun tyttö vaan ähkii ja vinkuu.
Tulee vaan järjettömän paha mieli kun kumpikaan ei osaa kertoo mikä vaivaa ja mä en voi auttaa muuta kun sylillä..sekin jotain. Pari kertaa mäkin sitten ärähdin pojalle ja sekin vituttaa. Ei se niitten vika ole että itkettää..

Mies on tän ja huomisen töissä ja sitten alkaa isyysloma vasta..sillekin tuli tiuskittua ja nyt se on kait mulle vihanen. :ashamed:

Täytyy ottaa nyt itteesä niskasta kiinni ja lopettaa tää itsesäälissä kieriskely..suihkuun jos pääsis edes. Kämppä sekasin ja sekin ahdistaa. Kummatkin nukkuu nyt ja sain äsken syötyä aamupalan (vasta).

Täytyy yrittää tota vettä kanssa antaa ja sitten vaihtaa korvikettakin. Ja kait sitä maitoo tulee vielä jonkun aikaa..mutta mä tuskin imetän kuukausikaupalla enää. Harmi mutta en mä rupea enempää stressaamaan,jos ei onnistu niin ei sitten. Huono äiti :ashamed:

Mä meen nyt suihkuun "myrskyämään".

Koittakaa muutkin jaksaa.
 
Veeruska..mulla kanssa menkka-olo..hormoonit hyrrää ja alavatsaa juilii. Mä mietin kanssa että vaikuttaako ne maidon tuloon tai jotain..vai alkaako mulla menkat siks että maito on selvästi vähentyny ja "ohuempaa"?
Tiedä tuosta..
Tavallaan toivon että menkat alkais niin selittyis tääkin olo niillä
;)
Mä ja tyttö 4 vk
 
Alkuperäinen kirjoittaja apa:
taas pikakommentti... Mulla ei kyllä hormonikierukka lisänny vuotoa vaan loppu vuoto kokonaan. ei tullu tipan tippaa koko aikana ko se oli. kuparikierukasta oon mieki kuullu, että voi aiheuttaa runsasta vuotoa. ukko tissillä nii hankala kirjottaa.

Ööö juu, siis tämä pieni ukko on tissillä, se iso on vielä töissä :snotty:
Ai niin niinhän se olikin... :ashamed: Mut se olikin sit se tossa hormoonikierukassa kun oli sama kuin ne minipillerit (vai oliko? :ashamed: ) ja ne ei toiminu mulla kun vuosin jatkuvasti... Kiitos apa korjauksesta. :)

liinuli: Mä kans pelkäsin, et kun jälkivuoto loppuu niin alkaa menkat. :kieh: Onneks nyt mulla jo muutama päivä sit loppui, jos sais vaikka vaippaihottuman paranemaan ennen menkkoja. :kieh: Ja siksi aattelin et vois kokeilla sitä luovuttamista, et jos ei jaksa olla niin tarkkana niin sit lopettaa... Onhan se tarkkaa kun itellekin pakastaa, mut ei kuitenkaan ihan niin tarkkaa... :) Ja en tupakoi, et ainakin yks kriteeri täytetty. :D

Riikkuli: Mä oon kans itekseni joskus miettinyt, että päivällä kun vauva nukkuu, niin miksei sitä ite sillon sit vois. :headwall: Ei, sillon pitää siivota, häärätä, pyykätä (ihan niinku pesukone ei vois päällä olla ku ite nukkuu :D) ja jos ei muuta niin kattoo telkkua... :whistle: Meillä melko hyvin yöt menee, mut silti... Ei sitä päivällä oikeen osaa nukkua... :ashamed:

Et sä Myrskynmerkki mitään huono äiti ole. :hug: Se maidon riittäminen kun ei itsestä kiinni ole. Toista mieltä olisin (siis hyvästä ja huonosta äitiydestä ) jos et korviketta antaisi vaan väkisin haluaisit pitää vauvan omalla maidolla vaikka se ei riittäisi. Höpöhöpö juttuja et korvikkeella lapsensa ruokkivat ois huonoja äitejä. Tai äidit jotka on väsyneitä. Höpöhöpö sanon minä. :) :hug: Ei se äiti mikään yli-ihminen ole, joka tahdonvoimalla saa maidon riittämään, ei väsy koskaan eikä ikinä ainakaan omaa aikaa kaipaa (vaikka sitten sitä et sais suihkussa käydä yksin). Hyvä äiti on (mun mielestä ainakin) sellanen, joka huolehtii et lapsi saa ruokaa, turvaa, rakkautta ja kaikkea muuta tarvittavaa. :)

Täällä vauva heräs hetki sitten, meni parvekkeelle 9.30 maissa ja nyt heräs ja kakkii sohvalla. :D Esikoinen oli herännyt jo ennen seiskaa ja mies nousi tytön kanssa, mä en oo edes kuullut et esikko on meidän sängyssä käyny pyörimässä... :whistle: Vaikka meillä vauva nukkuu öisin hyvin, niin hävettää ihan tunnustaa et eilen meinas itku tulla... Taas oli hiljaista niin kauan kun olin hereillä, mutta kun maate pääsin niin alko ähkääminen -täydessä unessa. :kieh: Miten se voi olla niin, sama tutka kai kuin se et herätään kun äiti saa kahvin tai ruoan eteensä... On noissa lapsissa se on/off/volyme nappi vaihtunut tutkaan... :kieh: :D Eipä oo ainakaan se insinöörin suunnittelema kun toimii moitteettomasti. :LOL:

Huomenna menen esikoisen kanssa taas sinne liikunnan ihmemaahan (tai isäntähän siellä viimeks oli...) ja neiti on ihan innoissaan kun hänellä on harkkarit. :D Mies on vauvan kanssa kotona, niin me päästään viettämään tyttöjen aikaa... ;) :D Ja sitten anoppi tarjoutui viemään tytön ensi viikonloppuna katsomaan Muumi jääshowta. :) Isäntä menee sitten sinne mukaan, kun ei tuo esikoinen mummun kanssa yksin mihinkään mene.. :whistle: Tiedä sitten mikä siinä on... :/ (Miehen vanhempien kanssa ei lähde minnekään yksin, ei halua jäädä edes niille ilman meitä, saati että siellä nukkuis... Mut mun vanhemmille menee mielellään, ja siellä menee itse nukkumaan... Ja mun vanhempien kanssa lähtee yksinkin liikkeelle ilman yhtään mutinoita ja itkuja... Toki oon tyytyväinen et on näin päin, mut... :D)

Nyt rutinat loppui sohvalla, joten jos menen vaihtamaan vaipan ennen kuin pikkuneidille tulee kiljuva nälkä. :D

Shamandalie ja Tyttö :heart:
 
Täällä on monella huolia synnytyksestä palautumisesta..
Enkulille ensinnäkin että kyllä se pimppa siitä synnytyksestä
vielä palautuu ja kilot karisee! Mä muistan ite ton tunteen ensimmäisen
synnytykseni jälkeen, eppari oli kipee melkein puoli vuotta ja
paskominen, seksi jne.. ei ollut niitä lempparipuuhia todellakaan!
... Mutta mutta voin sanoa että kyllä niistä toipuu ja palautuu,
sitten syntyi vielä toinen tyttö perään mutta sen jälkeen rupesin treenaamaan ihan tosissani ja olin ihan mega kunnossa, seksi
oli parempaa kun koskaan ikinä ja ainoatakaan merkkiä ei synnytyksistä
jäänyt!! Se vie oman aikansa mutta vaatii myös vähän työtä, tsemppiä.

Ja sitten tästä omasta palautumisesta, sektio oli rankka kokemus, ja palautuminen jos ei puhuta alapäästä kesti tosiaan paaaljon kauemmin.
Mutta nyt 7vkoa kulunut ja olen ihan täysin toipunut! Mitä nyt
arpi on sellainen kova ja tunnoton..
Kilot on kaikki karisseet ja joudun syömään ihan hulluna kun imetys
tuntuu vievän niiin paljon energiaa.

Sit vielä Tuitsulle ja muille kenen mies on muuttanut sohvalle,
täällä sama, mä nukun tytön kanssa yläkerrassa 180x210 sängyssä
kahdestaan :LOL: , mies nukkuu alakerrassa vierassängyllä..
Mutta ei haittaa yhtään, se nukkuu hyvin ja me nukutaan hyvin,
no problem.. Mä voin "vierailla" sen vieressä yöllä salaa kun tai JOS
tulee tarvis ;) .. Me ajateltiin että siirretään tyttö vasta sitten omaan
sänkyynsä kun nukkuu täysiä unia.. Eli varmaan joskus kesällä! :whistle:

Ja sitten kaikille epätoivoisille mameille täällä kanssa yksi jonka
baby on iltaisin levoton, yliväsynyt raivoaja.. saman kaavan mukaan
mennään every f....ing night! Aamuisin ja päivisin kyllä ollaan niin
ihania ja rauhallisia, nukkuu ja syö niin kiltisti että.
Kyllä se kohta asettuu, pakkohan sen on. |O ( :) )

Tänään ajattelin illalla maistaa hiukan viiniä ja rentoutua,
joskohan nyt avaisi sen toukokuussa Italiasta tuodun viinin... :p

Porsche ja Nanna 7vkoa

http://www.aijaa.com/v.php?i=1468930.jpg
 
Ihanaa, meillä alkaa olla vauvan nimestä miehen kans yksimielisyys! Omasta mielestäni nimi sopii nyt oikein hyvin meidän kahden muun lapsen nimiin. Viikon päästä sunnuntaina sitten kastepäivä. Tänään voisi jo ostaa kaupasta kynttilät ja lautasliinat. Maanantaina voisin soittaa leipomoon, kakun ja pikkuleivät tilaan valmiina, niin ei tarvi niistä stressata ja pitäisiköhän kukkakauppaankin soittaa etukäteen kastekimpusta..

Vauvan masu on päivä päivältä parempi ja nyt ehtii nauttia tästä ihanasta pojasta aivan eri tavalla kuin itkevän nyytin kanssa. Vähän väliä ajattelen, että miten jotain näin ihanaa voi olla...ja toisaalta tunnen haikeutta, että kohta tämä on jo iso poika...luultavasti meidän perheen viimeinen vauva, nyyh.. Viime yö meillä ei silti ollut kovin häävi, vaikkei masu vaivannutkaan. En käsitä miksi vauva heräsi niin tiheästi eikä kuitenkaan ollut kuin yhden kerran nälkäinen. On nää vauvat kyllä oikeita arvoituksia.

Tutista ollut puhetta, meillä tahtoo herra vaan yökätä tutin pois. Onneksi tutille ei kovin paljon enää ole tarvettakaan. Mutta nyt siirryn babystylen verkkokauppaan tilaamaan kissaverkkoa vaunujen päälle. :wave:

Polka ja poika 7 vk
 
myrskynmerkki :hug: :hug: :hug: Täältä saat vertaistukea. Mulla alkaa myös tuo maidontuotanto olemaan kulutusta jäljessä. Kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa. Korvikkeeseen ollaan täälläkin turvauduttu... :headwall: Neiti kasvaa aivan mielettömällä vauhdilla, 8 päiväisenä painoi jo 4 kiloa (syntymäpaino 3640), eikä meikäläisen entiset a-kupit pysy perässä millään :'( Vaikka eihän tuo rintojen koko vissiin mitään merkkaakaan... Kämppä täälläkin ihan levällään, äiti väsynyt ja isälläkin pinna kireällä :( Masentaa, kun koko ajan vaan sataa ja sataa ja on pimeää! Ulos ei olla päästy kertaakaan. Anteeksi nyt vaan tää purkaminen... :headwall:

Porsche, haluatkos jakaa jumppavinkkejä täällä? =) Itse olen pikkuhiljaa koittanut noita lantionpohjan lihaksia reenailla... Aika toivottomalta tuntuu ainakin näin aluksi :ashamed:

Mies on meilläkin "sohvakomennuksella", tosin ihan yhteisestä sopimuksesta ;) . Mies herää jokaikiseen vauvan tuhahdukseen, joten on parempi, ettei ainakaan vielä nuku samassa huoneessa. Vaavi nukkuu meillä alkuyön omassa vuoteessaan, mutta olen yleensä aamuyöllä ottanut viereen nukkumaan. Näin saan ainakin alkuyöstä itse kunnolla nukuttua muutaman tunnin.

Viime yö olikin yhtä riekalointia |O En vieläkään tiedä, mikä mahtoi olla eniten vialla; vaippa, nälkä vai mahavaivat. Samapa tuo, lopputulos oli yhtä karjumista yhteen saakka yöllä. Kaikkea mahdollista helpotusta kokeiltiin... *huoh* Nyt tämä äippä vois ottaa pienet tirsat kunnes neiti taas heräilee...
 


Te kellä vauva itkuinen, vatsavaivoja tms, niin moniko viikkoisena ne alkoi?. Ajattelin et meillä neiti tulee pian tasan 3 vk, niin voiko yhtäkkiä alkaa viel koliikki tms ? On nyt niin kovin tyytyväinen.....

Koska tulikaan ensi hymy?
 
Lantionpohjanlihasten jumppa, lenkkeily vaunujen työntäminen, geishakuula treeni (geishakuulat kotona ensin esim. ruoanlaitossa,sen jälkeen niiden kanssa lenkille jne.. airopikki... Jumppatunneilla hyppely tuntuu aluksi kauheelta, saa pelätä että pissat lorahtaa housuun mutta ei kauaa! Toki moni asia vaikuttaa, mä ole mikään ekspertti neuvomaan :LOL: mutta nämä toimi mulla, ja sen huomasi muuten tässä kolmannessa raskaudessa ei ollut kertaakaan paineentunnetta alapäässä, karkailua tai mitn pullistumia.
Ja yhdyn tohon ehdottomasti että intiimisti voi olla ilman seksiäkin, vaikka kyllä se seksikin poikaa tekee :D
 
hei vaan.. Täällä kanssa aika tiukilla ja nyt vihdoin pääsin hieman tuulettumaan virtuaalimaailmaan..

Poika oli kolme päivää ja kolme yötä huutamatta sen kahden vyöhyketerapian jälkeen. Kunnes se taas alkoi. Mahaa itkeäät päivällä hieman vähemmän, mutta legendaariset yöhuudot ovat ollet jo kaksi yötä. Lopulta sain pojan eilen nukahtamaan kun puin sille kevyttoppapuvun ja kunnes nukahti syliin niin siirsin vaunuihin ja siellä unta maistuikin 5 h!!!
Soitin terapeutille ja se tuumasi että saattaa olla hyvinkin ohimenevä kausi, mutta maanantaina mennään taas sinne kuitenkin.
Jotenkin masentaa tämä tilanne kun taas täytyy kerätä ajatukset koliikista kun ehdin jo nauttia itkuttomista öistä. Niin taas vajottiin pohjalle ja sieltä täytyy päästä ylöspäin. No ensiviikolla on lääkärineuvola ja aion ottaa asian todella esille ja kyllä tässä miettii jo että onko tuo poika terve. Kaikki ajatuksethan sitä käy mielessä..

Myslivelli meidän pojan koliikki alkoi tasan kun täytti kolme viikkoa.
Hymyä vielä odotellaan. Poika nyt kuukauden.

Mutta tulen paremmalla ajalla taas. Pakko yrittää nukkua kun siihen mahdollisuus..
 
:hug: rillukka, toivottavasti tuo vyöhyketerapia alkaisi tuottamaan tulosta, vaikka takapakkia nyt tulikin. Yritä lepäillä kaikki mahdolliset hetket... Jaksamisia...

Kiitokset linkkivinkistä Asrai! :wave: Porschen mainitsemista grishapalloista innostuneena tässä mietiskelin, että pitäiskö sijoittaa niihin smartballseihin, taikka terveysinstrun kuuliin... Onko täällä ketään kuulien käyttäjiä? Voittekos suositella jotain?

Koskakohan sitä saapi lähteä ohjattuun jumppaan? Mulla on vielä tikitkin tallessa, joten eipä sinne ihan näillä hetkillä asiaa ole, mutta kiinnostaisi silti tietää. Onko joku joulukuisista jo käynyt jumpassa, tms?
 
Imettämisestä täälläkin stressataan vaikka yritän olla stressaamatta... alkuun tuntu, ettei poika malta imeä ja oikea imuotekin oli kovasti hakusessa. Sitten löytyi se ote, mutta tuntuu, ettei maito joka kerralla (etenkään myöhäisillan maitomaratooneilla) millään riitä... sillon tulee niitä rintaraivareita eikä kellään oo enää kivaa... Siinä vaiheessa, kun tunnen että itse alan väsyä ja tissit huutaa hoosiannaa, luovutan suosiolla ja pistän korviketta mikroon. Tuolla kun vain on niin pohjaton vatsa ja hillitön ruokahalu.
Neuvolatäti kävi eilen. Poika oli tuolloin viikon ja yks päivää vanha ja paino oli syntymäpainosta noussu 300grammaa, että ei tuo ainakaan nälässä ole ollut... :whistle: :whistle: Sanoi täti neuvolan, että pikkuhiljaa varmaan oma maito riittää kokonaan ja voidaan noi korvikkeet jättää pois. Noh, katsellaan rauhassa ja eletään tuon lapsen nälän mukaisesti niin, ettei tissit ihan mahottomasti kipeydy.

Nyt tuntuu, että tällä pyllyllä pystyy jo istua, vau! Toki, jos jättää pitemmän tauon kipulääkkeistä, niin kyllä tuntuu taas kivut melkosesti... huh. Ehkä tällä kropalla uskaltais illalla saunaankin...

Seksiä tekis pääkoppa hirmusesti mieli, mutta alapää ei uskalla ajatellakaan ottavansa sinne mitään tai ketään vielä vastaan. Sen verran kipuilua kuitenki. Eikä oo mielessä mitkään ehkäisyasiatkaan pyöriny. Toisaalta, tekis mieli jo toista vauvvaa... tai raskaanaoloa. Ja perusajatus, että mitä lyhyempi ikäero lapsilla, sitä paremmalta ajatus tuntuis... (tiiä sitte käytännössä?!), joten ei kai tässä mitää ehkäsyjä tarvitakkaa?!

Kotitöistä: Nyt kun pystyy jo liikkuakin,niin voi noita kotitöitä tehäkki. Mulla ku ottaa psyykkeen päälle jos on hirmusen sekasta... Tänään mielessä muksun huoneen kaaoksen selvittäminen, pakastimen sulatus ja makkarista yhen romulaatikon sisällön tyhjennys oikeille paikoilleen. Mies on sitä mieltä, että mun pitäs vaan olla ja levätä, mutta mähän en pysty missään kaaoksessa lepäileen ku mieltä vaan stressaa ne asiat, mitä pitäs tehä....

 
On tää niin hekumaalisen ihanaa ja samalla kuitenki vaikeeta aikaa.
Rillukalle täältäkin voimia, hitto se ottaa päästä kun epätoivo muuttuu
toivoksi mutta samassa muuttuu taas epätoivoksi ja vaikka kuinka yrittää ottaa rennosti väsymys, vitutus ja kaikki siltä väliltä valtaa mielen. Eihän näin saisi tuntea vai mitä.. mutta näin se on! :hug:
Ja joku vielä jaksaa yksin ilman miehen tukea.. :/

Ja ne ketkä miettii jo nyt toista lasta tai ei missään nimessä voi ajatella.. never say neverr. Mulla piti lapsiluku jäädä 100% hunndry prosent kahteen :LOL: ja nyt olo on ehkä maailman onnellisin kolmannen myötä!
Mutta kerkeshän siinä ajassa vaihtua mielen mukana mieskin :ashamed:
;) :heart: :D
 
|O |O |O mein kodin on vallannu nuo prkl:n pikkuotukset! en oo tissiposki, mut mun vaan menee niiiiiiiiiiiin hermo niihin. Meillä on kaikki mahdollinen nyt jääkaapissa, roskiin ei uskalla laittaa mitään ja niitä rasioita on ollu jo muutaman päivän mut helv mikään ei tehoa!!!! Onko kellään hyviä vinkkejä..

Veeruska kyseli menkoista, mä oon "kärsiny" jo kolmet!!!!!!!!!! tai just alko kolmannet :( mulla oli jälkivuodon ja menkkojen välis viis päivää ja sit vuosinki ku seula! :headwall: olin iha et mitä pirua tapahtuu, tokat menkat oli samanlaiset mut nää näyttäis onneks jo normaaleilta. :)

myslivelli kysyi ekaa hymyä, meillä se tuli noin 7 vkon iässä, tosin mein aikataulu kehityksess voi poiketa normaalissta jonkun verran Emmin ennenaikasuuden takia..

Snoopy kysyi jumpalle menosta, siskoltani kyselin joka ainakin luulee jotain tietävänsä

=) sano että alottaA voi kyllä piankin synnytyksen jälkeen, mutta suositteli alottamaan kotijumpalla ja etenkin vatsaa tekemään varovasti, alkuun ihan vaan lihaksia jännittämällä. ja muistamaan myös selkälihakset.. ja vielä että kaikkia vatsan seudun lihaksia ei pelkästään pysty- vaan myös sisemmät ja vinot vatsalihakset reeniin mukaan..ite totesin että ei mulla taida olla tollaseen aikaa =)

meillä on menny aikasemmin yöt tosi hyvin, 3 h välein syöty ja nukahdettu hienosti sen jälkeen mutta nyt..............
melkein koko viikko kitisty ja ähisty, nukahda ei millään. ja jos nukahtaa niin herää n.tunnin päästä ähisemään ja kitisemään. yön eka pätkä menee iha ok, noin kaks tuntia mut viime yön sit valvoin kolmesta neidin kans sohvalla, toki välillä torkahdellen mut en oikein uskaltanu nukkua siinä. päivisinki nukkuu samalla ähinällä.
olin eilen jo valmis luovuttaan tytön pois :'( sit alko oma parku et miten ihmeeessä voin ees ajatella tollasta.. ja sit tietty tuli isukille tiuskittua aivan turhaan, se kun päästi mut vielä nukkuun kahdeltatoista ja jäi ite valvoon tytön kans..
mut neiti ei enää jaksa olla kiinnostunu oleen tässä koneella ...
pitkä ilta edessä..
ulpu ja emmi 10 vkoa
 
Mikä muuten teiän muitten yleisvointi on ollu?

Musta tuntuu, että etenki nyt ku imetys on alkanu ees jotenki sujua ja lapsi voi kohtuullisen hyvin, niin oma vointi menee alamäkeä... :/ oon yrittäny syödä ja juoda säännöllisesti, ja lisärautaa + vitamiineja (Greuterfruitsaft) oon nyt alkuviikosta alkanu ottaan. Eilen mies kysy huolissaan, kuinka mä voin. Olin kuulemma ihan tuhkan värinen. Tuumasin, että muuten jees, mutta vähän huippaa... tänään sama homma. Tuntuu, että tuo laps imee mut kuiviin.
Toisaalta... menihän sitä verta synnytyksessäki se 800ml + jälkivuoto, joka ei vielkään oo loppunu. Sairaalassa ku pari päivää synnytyksen jälkeen vaa'alla kävin, oli tippunu viis kiloa ja nyt tuntuu, että mitä peiliin kattelen, ni kilot vaan karisee. Mun kroppa ei taija pysyä nyt tässä uuessa systeemissä ihan mukana...

Olo on tosi poikki ja ne voimat, mitä on, menee tuohon pieneen ja kotitöihin... vaikka, kyllä mä eilisiltanaki nukuin parin tunnin päiväunet. Tätä myötä hormonitki heittää pahemman kerran... itku tosi herkässä tai vaihtoehtosesti yritän hillitä itteeni, etten tolle miehelle saa tämän tästä raivareita, vaikkei tässä suurempaa syytä raivoiluun pitäs olla. Tänäänki se laitto ruuan ja huolehtii kyllä kovasti. Mä oon vaan niin hiton väsyny. :ashamed:
 
Enkuli mä menetin sektiossa verta 2l + tämä jälkivuoto joka on kestänyt 7vkoa.. Yleisvointi on ihan jees.. mitä nyt kova nälkä koko ajan.
Oletko kokeillut multitabs vitamiineja imettäjille? Sen lisäksi kalanmaksaöljykapselit. Kyllä mä koen että olo on hyvä tilanteeseen nähden.
 
mun on pitäny jo monesti kysyä että miten kauan tein pikkuset on rinnalla kerralla, ja kauanko imetätte yhdestä??
kun musta tuntuu että en ehdi ees alottaan mein neidin kans toista rintaa. Lisäks kun emmi on rinnalla maks vartin välillä röyhtästen niin pulauttaa reippaasti kuitenki.
Mun tissit on aina ennen ollu sellaset pinkeet ennen imetystä mut nyt ne on vaan sellaset lollot... mut kyl sieltä silti maitoo piisaa. mistä lie johtuu tällänen lollahtaminen =)
sitte on pitäny kysästä että joko teillä jokellellaan?
 
Heissan pitkästä aikaa!!

En edes kaikkia juttuja ehtinyt lukea. Silmäilin vain. Me kerettiin tytön kanssa käväistä osastolla mutka. :'( Yllättäen alkoi limaa kertyä tytölle vaikka ei ollut nuhaa eikä yskää eikä mitään flunssa oireita. 3 vrk meni siellä kun piti imeä sitä limaa pois. Erittäin sitkasta oli eikä se kotikonstein olisi sieltä pois tullut. Epäilivät heti rs-virusta mutta kahden testin jälkeen näytti tulos negatiivista joten se ei sit sitä ollut. Arvoitukseksi jäi mikä sen limaisuuden aiheutti. Ottivat vielä ennen kotiutusta kokeita että jos vaikka selviäisi arvoitus. Vielä vähän limaa pukkaa mut nyt pystyy jo itse imaisee ne pihalle suolatippojen pehmitettyä sitä. Lääkäri sanoi että jos kuume nousee niin heti lääkäriin kun on noin pienestä kyse ja jos limaisuutta ilmenee noin pienellä niin yleensä tarkkailuhoitoa osastolla vaatii. Mut tosi reipas tyttö on ollu kaikesta huolimatta. Ei ole itkeskellyt vaikka kipeenä ollut.

Anteeksi omanapaisuuteni heti alkuun! :ashamed:

Jaksuja kaikille kenen vauvat valvottaa tai ovat masuvaivaisia! Kyllä taas itseä muistutti miten kauheeta on kattoa vierestä kun toisella on vaikia olla eikä voi ite helpottaa asiaa!

Kommentoin niihin mihin muistan kun en jouda lähtee nyt kattelee taaksepäin!

Veden juottamisesta: En juota vettä vauvalle mutta muutaman pisaran tiputan tytön suuhun aina silloin tällöin keitettyä vettä jos se vähän auttais tuohon sammakseen. Hikan hoitoon sitä vois käyttää jos se vain alkais juomaan sitä! :x Mutta enpä oo pakolla juottanu.

Seksistä: tekis mieli ku uskaltais rueta!! |O Pelottaa se tulehdus vaara ja me kun ei niistä kumiukoista suuremmin välitetä! :ashamed:

Kotitöitä teen silloin kun jaksan. Olen sanonut miehelle että teen ku jaksan ja huvittaa ja valittaa ei auta jos on vähän sekaista tai pyykkivuori on kasvanut. Ei sen puoleen ei se oo kyllä valittanutkaan mutta kaiken varalta piti ilmaista se jo etukäteen ettei siitä tarvi tapella ainakaan. MEillä nyt mies tekee itsekki kotitöitä niin se helpottaa. :)

Imettämisestä: imetän niin kauan ku maitoa riittää. Olen päättänyt olla ressaamatta siitä! Ei se tee yhtään huonompaa äitiä minusta jos sattuu että vauvani on jostain syystä korvikkeilla. Olipa se syy sit mikä tahansa! Mut onneksi on vielä riittäny maitoa ja tytölle on painoki nyt noussut tasan kilon verran syntymäpainosta ja huomenna tulee täyteen tasan 1kk! Ja vaikka sairastellutki tuossa nyt.

No tämän verran muistin tällä tovia! =) Palailen nyt lukemaan juttujanne vähän tarkemmin ja yritän päästä kirjoittelemaanki taas!

Jaksuja kaikille!!

Lumienkeli ja tyttö päivää vaille 1kk
 
Kiiuska ilmoittautuu pitkän tauon jälkeen :D omaa napaa päivät menevät vaihtelevasti: poika kitisee harvoin, pääosin nälkäänsä ja tankkaa tissiä päivisinjotain 8 kertaa (syöttökerta 20min) ja öisinkin syö parin tunnin välein, joskus on väliin mahtunut 4-5h taukoja mutta nämä luksusyöt ovat harvinaisia ja silloin mamma ei nuku itse kun ihmettelee miksei poika herää jo syömään. ollaan siirrytty pamperseissa kakkoskokoon kun poika paskoo vaipat niin täyteen kertarysäyksellä ja äänekkäästi niinkuin iso mies, mies oli itse suljetussa huoneessa 20 metrin päässä kun imetin olohuoneessa ja kuuli kun pojan suoli tyhjeni. mitään kestoilua en nyt jaksaisi edes kuvitellakaan...olen niin tyytyväinen hajuttomaan vaipparoskikseen ja kertiksiin. en tajua miten sitä kakkaa voi tulla niin hirveästi melkein joka vaipanvaihtokerralla.

myslivelli: saitko vastausta tähän kyselyysi: Vauvan äänistä: Pitääkö muiden vauvat sellasta possun vinkunaa, vetää niin kuin ilmaa nieluunsa....tai jotain ja sit rohisee kovin syönnin jälkeen....kai se on sitä maitoa , tai löysä kurkunpää tms. MUilla?

meidän elmerillä tämä vaiva, onko sulla maitoa suihkuttavat tissit niinkuin mulla, vinkuu ja kakoo kun ahnehtien syö tissiä ja rohisee syönnin jälkeen.

inhoon kun paita on aina märkä liivinsuojista huolimatta ja toinen tissi vuotaa kun toista lutkutetaan, sideharsoa pidän tissin päällä ettei tulvisi.
jonkinlaista itkua olen parin päivän aikana tihrustanut, itkun määrä on suoraan verrannollinen väsymystilaan. niin paljon kaikkea uutta opittavaa ja tuntuu ettei aika riitä kaikkeen, eilen unohdin antaa sitruunaa pojalle sammaksen ehkäsyyn. neuvolan täti ei ollut varma onko sillä sammasta vai ei ja joudun tosiaan tutin kanssa laittamaan sitruunamehua pari kertaa päivässä.

silmien väristä koska muotoutuu lopulliseen formaattiinsa? tällä hetkellä pojalla siniharmaat, mulla vihreät ja miehellä ruskeat, voiko vielä muuttua ruskeiksi?

t. K ja poju 19 päivää
 
Itse kävin jumpalla reilu viisi viikkoa synnytyksestä mutta ohjaaja sanoi että kuusi viikkoa on suositeltavaa odotella. Käski vaan ottaa rauhallisesti. Se oli kyllä eniten jalka- ja käsijumppaa ja jonkun verran vatsaa/selkää.. ei ollut sellasta hyppelyä...

Te joilla tissi vuotaa kuin seula kun toisesta syöttää, ostakaa ihmeessä sellainen maidonkerääjä niin saatte huomaamattanne maitoa talteen ja pakkaseen :) Ja mitä sitten jos sitä tulee pakastettua 20-30ml kerralla, niitähän kyllä sitten voi sulattaa useamman kun nälkä iskee.

Silmien värin muodostumista mekin odotellaan, täällä suvulla valtaosin ruskeat silmät ja mulla siniharmaat, neidillä tällä hetkellä vielä siniset, saa nähdä jääkö siniseksi. Jotkut ovat sanoneet että voi vielä vuodenkin iässä muuttua, tiedä siitä sitten...

Tissit on täälläkin välillä tyhjät kuin kaksi nahkareppua mutta silti imetän vaan ja tuntuu niistä tulevan. Itse käytän rintakumia niin siitä kumista näkee aina että tuleeko sinne maitoa vai ei niin se vähän lohduttaa kun huomaa että kyllä sieltä jotain tulee... Olettekos kokeileet juoda pilsneriä/alkoholitonta olutta? Mulla ainakin jonkun kerran tuntui tehoavan mutta tiedä sitten oliko sattumaa vai mitä mutta tissit täyttyi :)

Vettä oon yrittäny antaa neidille muutaman kerran kun on ollut hikka ja sehän tietty tulee just ruuan päälle niin ei auta tissiäkään tyrkyttää.. mutta ei se ala vettä juomaan, irvistelee vaan =)

Lumienkeli Kyllä se kumi on pieni paha sitten kun alkaa riittävästi haluttaan, huomasin vaan... :whistle:

Ulpu Ootko yrittäny laittaa suolaa niihin paikkoihin mistä ne muurahaiset tulevat? väittävät tämän auttavan. meillä kun tuli murkkuja sisälle, siroteltiin vana suolaa ympäri talon jalkalistojen viereen.. ei menny montaa päivää niin ei näkyny murkkuja enää.. tiedä sitten taaskaan oliko sattumaa vai toimiko suola...

Enkuli Yleisvointi täällä ainakin ollut koko ajan hyvä. Nyt aloin syömään noita raskausajaksi ostamiani vitamiineja ettei mee purkki hukkaan :ashamed: ootkos ajatellu käydä mittaamassa hemoglobiinin?

Illat meillä edelleen valvotaan... eilen taas oli neiti myöhään hereillä mutta kohtuu rauhallinen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja apa:
Ööö juu, siis tämä pieni ukko on tissillä, se iso on vielä töissä :snotty:
:LOL: Toi oli hyvä!

Plääh, meninkin manaamaan niistä mahavaivoista... :headwall: Eikös ne tullut meilläkin takas, ja tietysti entistä pahempana. Oon nyt yrittänyt antaa Cuplatonia säännöllisesti, toivotaan että lähtee parempaan suuntaan taas. Tossa poitsu huusi ihan suoraa huutoo, rauhottu vaan siks aikaa että ajoin vanhempien luota kotiin. Ilmeisesti turvaistuimessa oli hyvä istuu kun siinä menee kippuraan, niin helpotti oloa. Ja kotona taas hillitön huuto, veti itteensä ihan kaarelle. Etin netistä jo vyöhyketerapeuttejakin, ja tossa meiän lähellä näyttäis olevan yks hoitola, jos tää jatkuu samanlaisena, niin soitan taatusti heti maanantaina sinne.

Inhottaa kun itteä alkaa ärsyttää toi huuto ja sit tulee suutahdettua ja huudettua, ihan sama kun Suzycolla, ja joku muukin siitä kirjotti. Kun ei se vauva ilkeyttään ja v***tuillakseen rääy vaikka joskus väsyneenä sellanenkin mielessä käy. Ehkä se on just se oma riittämättömyyden tunne mikä rassaa. Kun on olevinaan huono äiti kun muksu huutaa pahaa oloaan, eikä saa autettua. :ashamed:

Mitäs muuta täällä palstalla on puhuttu ainakin seksi ja ehkäsy on ollu monella mielessä. Seksi vois olla ihan kivaa taas, mutta tuntuu et siihen ei tällä menolla tuu tilaisuutta, tai jos tuleekin niin mieluummin sitte nukkuis. No, ei tartte huolehtia sen enempää ehkäsystäkään!
 
Hei vaan taas kaikille

Olen käyny lukee aina teidän jutut mutta yleensä niin että samalla olen syöttäny Verttiä niin etten ole voinu vastailla samalla... ja sitte oeln jo unohtanut mitä kaikkea olinkaan aikonu kommentoida...

Ainakin tuosta vauvojen itkuisuudesta heti kohta syötön jälkeen... oletteko miettiny onko vaikutusta sillä mitä ite olette syöneet olisko mahdollisesti sielä osa "syy" :eek: kun meillä ainakin huomasin että reilusti mausteinen ruoka ja tuore ruisleipä näyttää tekevän vatsanväänteitä ja samoin kun söin enemmän kukka- ja parsakaalia, ja edellisillä lapsilla meinas omena olla sellanen joka väänteli, ja kaveri ei kestäny juoda kahvia koko imetysaikana... eihän ne välttämättä kaikilla tee vatsanväänteitä mutta kannattaa varmaa miettiä ja testata jättää muutamana päivänä väliin ja kattoa onko vaikutusta ;)

Joulumamma taiskin jo kertoa tuosta maidonkerääjästä ja voin liputtaa samaa :wave: mulla on yleensä jääkaapissa pikkupurkki mihin kerään sen päivän maitotilkkaset ja sitte illalla pakastan :LOL: ja saa näppärästi pakkaseen maitoa ja säästää liivinsuojia :LOL:

Tulenpa taas jossain vaiheessa kommentoimaan kun muistan mitä :eek: ja jos yrittäis tänään saada vaikka imuroitua alakerran kun jo muutaman päivän olen sitä lahjakkaasti siirtäny :(

 
että tuli paniikki eilen... menin illal syöttään Miron sänkyyn makuulteen ja vetäs niin henkeen maitoa et puklas sit tosi paljon, raukalla meni ihan nenään maidot ja ei meinannu saada henkeä, kako ihan hirveesti... siis voiko olla hirveämpää tilannetta... :eek: :eek: mietin jo et pityääkö mun soitta jotain apua, mut onneks sit helpotti.. tärisin paniikissa varmaan 2tuntia enkä edes tajunnut vaihtaa puhtaita vaatteita Mirolle.. yöllä heräsin joka äännähdykseen ja katoin et on hengissä.. ja muutenki heräsin välil kattoo et hengittää...
tulipa taas omaa...


Ulpu23: Täällä poitsu ei kauaa syö rintaa.. max sen 10-15min. ja yleensä syö vain toisen rinnan... joskus röyhtäisee välil ja haluaa sitten lisää..
jokellella täälä ei vielä, mut ihan kuin nyt eilen ja tänää ois vähä hymyillyt han oikeesti.. :heart: :heart: voiko olla mahdollista, Miro nyt 1kk2pv.

nyt sitte miettiin mitä tekis tolle esikon huoneelle.. tavaraa on enemmän kun laki sallii... :LOL: :LOL:

Liinuli84 + Miro 1kk2pv sekä pojun ihanat hymyt :heart: :heart: :heart:
 
Mä oon täällä ihan että häh... eilinen ja tämä päivä olleet niin rauhalliset ja seesteiset ettei meinaa uskoakaan. Eilen heräiltiin joskus puolen päivän tienoolla, sitten neiti söi ja nukahti, nukkui sohvalla parin tunnin päikkärit. Taas syötiin ja valvoskeltiin tyytyväisenä. Sitten kuuden maissa lähdin kävelylle vaunujen kanssa ja neiti nukahti ja nukku ulkona+sisällä n. 3,5h, söi ja seurusteli hetken. Sitten nukahti taas ja sain laskettua OMAAN sänkyynsä nukkumaan joskus klo 23 jälkeen, me saatiin käydä saunassa rauhassa ja kattoa leffaa... uskomatonta. Kahden maissa syötin taas ja otin riskin ja laskin taas omaan sänkyynsä ja sinne nukahti. Viiden syötöllä sitten jätin viereeni tuutimaan, on se niin ihana kun se siinä kainalossa tuhisee :heart:

Tänään sama jatkuu *koputtaa puuta*

ja nyt neiti heräs :) arvas että hänestä puhutaan :)
 

Yhteistyössä