Kiva, kun tulee uusia joukkoon
Meitä alkaakin jo olla täällä melkoinen sakki ja eihän se haittaa ollenkaan! Päinvastoin, ihana kuulla uusia juttuja ja vaihdella ajatuksia ja kokemuksia kaikesta niin esikoiden kuin monilapsisten kanssa
Neuvot ja niksit, kun on AINA tarpeen, vaikka itse sitä yritti kai olla sitä mieltä, että tietää kaiken ja kyllä sitä pärjää, mutta ei ole sellaista päivää ettei tulis joku kysymys mieleen...tai uusi juttu mihin ei itse vielä vastausta tiedäkään
Taidan ensin kommentoida teidän muiden juttuja...ja laittaa sitten tätä omaa napsua tänne taas.., sitä tuntuu riittävän
kai se vaan esikon kanssa on jotenkin niin, että juttua riittäis vaikka kuinka..
NullPoints En osaa itse valitettavasti sanoa tuohon kakka asiaan, mutta uskon kuulemani perusteella, että pieni vauva voi olla ihan moniakin päiviä kakkaamatta
Toivottavasti teillä helpottaa tuo rytmi myös piakkoin =)
Juli Tuo pumppaaminen ja ostoksille lähteminen on varmasti loistava juttu, kun itsekin käyn (tosin en imetä ) niin yksin kaupoilla niin on se kuitenkin sellaista erilaista ja rentoa, vaikka vauvaa rakastaa ja kaipaakin yli kaiken, koko ajan
Terhikki Tsemppiä sinne rytmin löytymisen kanssa. Se kyllä on joskus, kun jotain asiaa odottaa niin...tuskaisan pitkä aika odotella
, mutta Ai että, kun se aika sitten koittaa niin
Meillä myös tyttö nukkuu sylissä tosi hyvin, tuntuu että ihan vaikka vetelis aamusta iltaan :saint: Onpas mummolla ollut mielipide... Mä oisin varmaan omalle mummolle kyllä jotain sanonut... :ashamed: Eihän tuo nyt sentään sylivauvaa tarkoita tai sitten täällä on todellinen sylivauva
Hyvä kuitenkin, että yöt sujuu suht mukavasti ja on muutenkin rauhallinen. En ihan kamalasti ole pitänyt Annia lattialla, mutta silloin kun pidän niin joskus viihtyy tosi hyvin ja joskus tuntuu, että ei viihdy ollenkaan...eli olemme vaihtelevalla menestyksellä
Sona mukavaa, että siellä on ollut rauhallinen yö ja toivotaan sen jatkuvan. Nuo rauhalliset ja pitkät yöunet ovat siis enemmän kuin lottovoitto, itse ainakin olen sellaiseen lopputulokseen päässyt
Ihana juttu, jos mahavaivat on loppuneet... Täytyypä itse ostaa tuota jauhetta, kun tuo Idoform loppuu kohta ja uutta täytyy antaa.. mä en lämpene tuohon Relaan, kun aiheutti aiemmin ihan kauheet itkut
Olivia tsemppiä sinne graduntekoon
Tuo itkuisuus kyllä vaikuttaa kaikkeen tekemiseen, se on totta ja vie paljon aikaa päivästä. Mä olen kanssa erittäin suunitelmallinen ihminen ja osaksi perfektionisti (joissakin asioissa :ashamed: ) ja kaipaan välillä sitä aikaa, kun ehdin esim. tehdä kaiken juuri silloin, kun haluan mutta niin se elämä ainakin omalta osalta on muuttunut ja on ollut PAKKO osata ottaa itse rennommin, vaikka opettelu siihen on ollut KOVA
Onneksi osaan myös olla spontaani niin saan ne asiat tehtyä
NeitiKat: toivottavasti siellä on huutaminen helpottunut :wave: ja tosiaan meillä oli kyllä noiden tippojen kanssa sellaista säätämistä, että huh huh!! Varmaan löytyy kaikki purkit ja purnukat tuolta kaapista ja vielä paria eri jauhetta :headwall: joten ollaan kyllä kokeiltu ja kokeiltu ja NYT on rauha maassa
Kirjoita vain, vaikka ei olisi muuta kuin napinaa..Se helpottaa, kun saa hiukan purkaa tuntojaan
menninkäinen: toivottavasti siellä ollaan jo parannuttu, sairastaminen on niin... |O |O Kovasti sinne jaksamista. Onpas teillä ollut oikein kunnon vaaka!! Meillä oli "vaan" sellainen tavallinen digivaaka minkä täti toi tullessaan.. Tuollainen olisi ollut ihan kuvauksen arvoinen
Meidän tytöllä on myös tuollainen lievä vieraskoreus
kotona ollaan sit päivisin miten halutaan... ja millä päällä milloinkin huvittaa :headwall:
Katherine: teillä on vielä niin pieni, että rytmiä ei tosiaan ole.. ei ainakaan meillä ollut..siinä 6 vko iässä suunnilleen tuli (selvästi ) pidemmät unet, muuten oli ihan milloin sattuu hereillä ja söi ja kitisi.. Jaksuja! Ei mulla ole kyllä ollut mitään syylisyyden tunteita.., vaikka esikko saatiinkin ja älä sinäkään pode syyllisyyttä, kun hoitaa ja rakastaa ja huolehtii niin minusta silloin on hyvä äiti. Ei se syyllisyys saa tulla siitä, että antaa esim mies antaa pullolla rinnasta pumpattua maitoa, kun sinä nukut että jaksat taas, sillä hyvinvoivat vanhemmat ovat lapselle/lapsilleen parasta
Kiva, että et ota liikaa stressiä ja mies on ihanana tukena ja turvana siellä ja saat keskittyä vauvaan ja siihen imetykseen, varmasti se alkaa hiljalleen siitä suttaantua.
tintta: Mä nukuttaisin muuten tyttöä parvekkeella, mutta en jotenkin raaski, kun meillä tässä talossa on tupakoivia asukkaita joka puolella parveketta ja mä en vaan raaski pientä laittaa sen savun sekaan :ashamed: vaikka ei se nyt naamalle tule, mutta kuitenkin... on vielä liian pieni, eikä neuvolastakaan kovin annettu sille asialle positiivista valoa, joten nukkuu pihalla ainoastaan vaunulenkeillä... Me kylvetetään kerran viikossa ellei nyt ihan "pakko" ole useammin, kun Annin iho on ihan tosi kuiva kylvyn jälkeen, vaikka ostin apteekista Ceridal kylpyöljyä ja suihkeöljyä..
Ente: teilläkin oli nukuttu pidemmät yöunet, hienoa Onnea siitä
Toivottavasti teillä helpottaa mahajutut - Meillä ei enää ihan joka syötöllä anneta Cuplatonia..., mutta ei kovin enää kitisekään :snotty: Komiat on mitat teidän nyytillä!
Findy: Onnea nimestä, se ON ihana
Hyvin on Sisu kasvanut ja juuri ne uudet asiat mitä oppii niin kiva niitä on nähdä!
Viivi:
Anteeksi oli "pakko" nauraa :ashamed: Tuo sinun kirjoitus tuosta rytminkääntämisestä oli melkein kuin täältä... (kuukausi sitten ) Toivottavasti rytmi kääntyy paremmaksi teillä :wave:
keukeu: Hyvä, että teillä on nuo Disflatyl tipat auttaneet, se on aina HURRAA huudon paikka, kun löytyy tippa mikä auttaa
Ainakin täällä..
On teidän pojalla kokoa kanssa kuten monella muulla on myös varsinkin pituus ihan silmään pistävä, kun Anni oli noin 1,5 kk "vasta" 56 cm... tosin ei äitikään mikää pitkä ole B) Metrin kun kasvaa ni se on siinä...
Isäänsä onkin sitten matkaa seuraava 40 cm tuosta 156 cm
syysusva: täällähän on monella ollut onnistuneita öitä, kuten teilläkin! Se on mukava asia, että ainakin silloin tällöin niihin saa paremman hetken..itsensäkin takia. Meillä ei meinaa tuo nukkuminen ihan aina kyllä onnistua.. ei nukahda kyllä omaan sänkyyn vieläkään suoraan... :kieh: :kieh: ja täytyy olla tosi naatti, että nukahtaa heti. Nyt olen käyttänyt sellaista äitini neulomaa (puuvillaista ) unipussia ja siinä nukkuu ihan kivasti, kun ei pääse liiemmin heiluttelemaan käsiä ja jalkoja (vaikka tilaa onkin )
maarith: Ihana kertomus sinulla, niin..niin se vaan on, että vauvat ovat ihmeellisiä..kyllä siinä rakastuu uudelleen :heart: Joo, itsekin haluan että netti aika pienee, mutta silloin kun on varsinaisesti vapaa-aikaa eli kaikki tehty ja Anni nukkuu niin silloin olen koneella, kuten nyt
KIITOS KAIKILLE, jotka vastasitte mun D-vitamiini asiaan, mahavaivat loppu samalla kun lopetin D-vitamiinin :wave: Eli ei enää itkua kitinää
punahattu: kovasti sinne jaksamista "todellisen" arjen keskelle ja onhan siinä tosiaankin tekemistä, kun on useita lapsia ja silloin on sitä tekemistäkin aivan erilailla, joten kovasti puhkun täältä voimia sinne :attn: Kyllä se nimi sieltä sitten putkahtaa
Niin tuosta vauvan/lapsen kasvamisesta niin kyllä se on niin, että ei sitä näin esikon äitinä tajunnut ollenkaan, että se aika menee ihan kuin lentäen :x Ei tosiaan huomaan, kun niin kasvaa =) Jos sä olet saanut tuoremehua... niin mun pikkuveli sai reilun kuukauden ikäisenä kylmää maitokahvia
nasu: kiva, että sielläkin pidempi uni pätkä yöllä. Harmi, jos et itse tosiaan saanut nukutuksi koko aikaa :hug: Mulla tuppaa olemaan sama homma, että jos havahdun niin alan kuunnella sitä ähinää.. JOS se sieltä tulee :headwall: :headwall: Hyvä, että pumpusta on apua, mä en saanut silläkään irrotettua, kun 20 ml yhteensä kummastakin rinnasta, vaikka pumpattiin oliko melkein 3 vko niin 4 h välein, sit lopetin ja mennään korvikkeella (pelkästään ) ja jouduinhan mä alussakin antamaan korviketta melkeinpä kaiken.. OIH, ne hymyt on jotain todella kauniita :heart:
sintzi: toivottavasti siellä on kakka-asia parantunut ja rauhoittunut muutenkin arjen hulina :hug: kiva, että siellä on isovelikin paremmin jo ottanut siskon vastaan :wave:
babyseven: Onnittelut sinnekin hyvästä kasvamisesta ja onnittelut samalla hyvistä öistä
Ihana kuulla, että arjessa on tekemistä ja päivät menee mukavasti hulinalla
Ihanaahan se on, kun on paljon lapsia! Vai, että vauvakuume... :saint: Eihän siinä mitään, silloin on vaan tehtävä
Mukavia matkoja teillekin tulossa
nevi: meillä myös noita näppylöitä..tosin ei onneksi montaa, mutta selvästi havaittavissa ja Annilla ikää reilu 1,5 kk...välillä huomaa, että hinkkaa naamaa paitaan, jos pitää vatsalleen omalla olalla tai masun päällä :| Kunpa ei ala sen enempää vaivata :x
heleneh: No, välillä ei tule jouluvauvaa..
Hurjasti kyllä meni ohi lasketun ja täytyy myöntää, että kuulostaa kyllä hurjalle tuo vesi asia, että olis voinut viihtyä ja viihtyä vieläkin vaiks kuinka pitkään
Mieheni muistaakseni luki jostain, että joskus on jossain ollut äiti joka oli odottanut lastaan 2 v !!! :headwall: että sillai :snotty: (oli jossain kehitysmaassa kai... ) Mukavaa arkea teille ja nauttikaahan pikkuisesta :heart:
katherinelle: Toivottavasti pian saa pikkuinen apua :hug: ja kovasti sinne teille toivotellaan jaksamista :wave:
Marttan: Tervetuloa ja kirjoittele, kun ehdit ja jaksat...
Mussupussu: jaksamista sinne pitkien imetysaikojan ja mahavaivojen kanssa :hug: Toivottavasti hammassärkykin helpottaa.. Sinulla ainakin kuluu päivät mukavasti, kun käyt kaupoissa, tosin siinä on juuri tuo rahan meno
Siksi itse kierrän mahdollisimman "metsässä", että ei menis rahaa..
Kiva, että nyt on sit kauppakirja talosta tehty, ONNEA! Uuden auton hankkimisessa onkin sitten... no, onneksi meillä ei miehellä ole korttia, joten sen saapi melkein itse valita :saint:
sartsa: Joo, pumppaamalla vain ja sit kylille. Kyllä se on ihan ok juttu, että äitikin pääsee joskus "pidemmäksi" ajaksi pois. Meillä on Nuk-tuttipullo ja koliikkia ehkäisevällä korkilla ja ihan sairaan hyvä pullo muutenkin
valas: Siellä ollaan sitten uutta tilattu..
Vai on ne helpompi hoitaa, kun on enempi
Toivottavasti rytmi nyt siellä menisi parempaan suuntaan! Kovin myöhään tosiaan valvoskelette pikkuisen kanssa.. :hug: Jaksamista sinne oman olosikin kanssa, varmasti raskasta, toivottavasti helpottaa pian! No onpas jännä, että vauva on alkanut panttaamaan kakkaakin.. :| toivottavasti luumu jelppaa :wave:
pihapiiristä: täällä asumme kerrostalojen ja lammen välissä, että täällä on hyvöt ulkoilumahdollisuudet, mutta kuten yleensäkin kerrostaloelämässä...niin ketään EI tunne ja kamalan vaikea tutustua, kun yleensä ihmiset tuntuu olevan aika arkoja.. :/ Joten ainakin itse kaipaan kamalasti seuraa :wave:
tutin syömisestä: meillä se kelpaa vaihtelevalla menestyksellä
Yleensä kyllä ihan ottaa kiltisti ja tiputtaa nätisti pois, kun nukahtaa tai ei vaan jaksa/halua imeä.
lapsen kasvamisesta: Meillä Anni on nyt siis hiukka vajaa 7 vko ja viimeksi, kun kävimme neuvolassa niin olisko ikää ollut noin 1,5 kk ja painoa oli 4,7 (3,8 noin ) ja pituutta löyty 56 cm (51cm ) ja pää oli 37,8 (35cm )
Sit jos pääsisi kirjoittamaan tätä omaa juttua ja siitä taitaakin tulla aikalailla lyhyt, kun neiti tuossa juuri parhaillaan taitaa heräillä.. Aistii, kun isäntä on tulossa pian työstä kotiin niin saa kunnon syöttäjän
Sinne se 2 dl maitoa taas humpsahtaa
Meillä on yöt aikalailla rauhassa nyt menty ja nukkuu tosi hyvin, viimiestään klo 24 ollaan nukkumassa ja nukutaan ainakin tuonne klo 7 aamusella, joten kuten viimeksi "hehkutin" ainakin vielä ollaan hyvässä mallissa
Tyttö on topakka ja pirteä :heart: Nauraa niin julmetusti ja eilen jo leikki itse helistimillä
Se niiden paikkoja vaihtoi sängyssä puolelta toisella...
ja sit nukahti :heart:
Itkee kyllä kovasti, kun nälkä on B) Isäänsä tosiaan tullut..., kun aina pitäs ollaa ruokaa laittamassa
Kovasti aina kakkaa ährää
niin hauskan näköistä, mutta ei tosiaan ole mitenkään vaivalloisen oloista, mutta hauskaa katsella vierestä, kun toinen on niin tosissaan ja ah, kun se sieltä on ulos niin hymyilee ja sit inahtaa, että :"jokos sen vaipan viihtis isä tai äiti vaihtaa
"
Kovasti olen yrittänyt nyt olla Annin seurana päivät, että nukkus yöt hyvin ja kehitän meille aina sitten retkiä (missä äitikin väsyy ) eli käymme ystävieni luona, kun muutamilla on parin kuukauden ikäiset vauvat ja yhdellä jo hiukan vanhempi vesseli
Tässä tämä siis menee.. kovasti odotan, että saan parturiajan itselle ja miehelle ennen nimiäisiä ja uusia vaatteita tuossa jo tilailinkin ja osa on siis jo tullut... ja päälläkin jo :ashamed:
Eipä tänne ihmeitä, arki rullaa jo ihan mukavasti :heart: ja isäntää aina odotellaa ilolla kummatkin kotiiin... Saas nähdä, että miten ikävä tulee kesällä, kun lähtee useaksi kuukaudeksi tekemään gradun työosuutta Saksaan :| Toivottavasti pääsee kuitenkin suht usein käymään ja ehkä mekin sinne uskaltaudumme... Mikähän on sopiva ikä lapsen lentää ?
Nyt ei kai mitään ihmeellistä.. kai mä kaiken kirjoitin :headwall: Vielä täytyy tänään käydä kaupassa, kun tuntuu että oma syöminen on pelkkää napsimista |O |O
Suvi ja Anni n. 7 vko :heart: