***JOULUTONTUT -08, tammikuussa 2009 !***

Voisinpa sanoa itsekkin, ettei se imetys todellakaan oo mikään hyvän äidin mitta. Osastolla yksi ihana hoitaja näin sanoikin, nuori oli joten varmaan osas tajuta asian paremmin, kun jotku muut. Siellä yks vanha nainen oli tyyliin ruoska kädessä ruoskimassa selkään, että IMETÄ,IMETÄ!!! |O ..Ja kehtas sanoa viel että "on sun hommas hoitaa lapselles ruoka"!!!..Mä olin ihan puulla päähän lyöty...Eihän mulla tullu koko sairaalaolon aikana maitoo yhtään...siinäpä yritä hommata sitä ruokaa...tosi paska fiilis siitä jäi :ashamed:

Maito mulla nousi heti seuraavana päivänä ku kotia päästiin *yllätys* Pientä stressiä ja paineita vissii luotiin osastolla...

Mäki ihan omalla päätöksellä oon osaimetyksellä..maitoa multa ei hirveesti heru...muutaman kerran imettelen, ja muuten saa neiti sitte pullosta. Tyytyväinen on, ja sehän se pääasia on!

vauvis neiti 2vk+
 
Huomasin tuossa toissa päivänä, että mulla taitaa olla peräpukama :/ ...Ei oo vaivannu mitenkää, enkä oo ollu tietonen että mulla semmonen on...suihkussa käydessä hokasin pikku pahkuran...Onko muilla tullu?..Meneekö itekseen ohi?...Koska se ei mua haittaa mitenkää, niin oon iteksee mietiskelly josko se menis ohi =)
 
Toi vuodatus oli niin mun suustani, että kiitos kun kirjoitit sen :D Rauhoitti kummasti :heart:

Siis oikeesti.....onko sulla maitoo riittäny...KÄÄÄÄÄÄÄK! Imetän kyllä, muuta onko se nyt siis kaikkien tiedossa oltava mun maitorauhasteni eritysvoimakkuus ;) :|

No, mutta pikkuvauveli on suloinen 3viikkoinen peikkopoika ja muuten vauvaarki on ihan jees :heart:
Kaikille voimia yön tunteihin :D
T.Torpeedo
 
vielä iltapläjäys...roikun täällä kun tyttö nukkuu ja mies kaupassa... :saint:
vaikka vois ihailla tuota ihmettä, mutta kiva se on joskus kirjoittaa tuntemuksiakin tänne.. ( joskus...hah hah haa, just edellisen melkein kirjotin :LOL: )

torpeedo tuota itekin mietin, että siis ihme utelu, onko maitoo riittäny jengi on ihan peestä jotka tollasia kyselee...mun anoppi kans heti neuvomaan kun laitokselta tultiin että " anna korviketta, jos ei tuu tarpeeks, pitää rytmi saada vauvalle " joo, onneks sillon toisesta korvasta sisään toisesta ulos...en onneks sillon pahottanu edes mieltä, en tajunnu, mut jälkikäteen taas nyt pistää vihaks :eek: siis mun imetys alko sujumaan tasan silloin kun tajusin että muuthan ne mulle paineita luo, ja kun aloin vaan ite uskoon hommaan no johan läks sujumaan. ja tällä en tarkoita missään nimessä, että näin pitäs muillakin tapahtua...no way, vaan sitä että just esim. anoppi ( ainahan se on pahin hah hah hah ) tuntu lisäävän paineita ja myös neuvolan terkka, vaikka onkin mukava muuten, ja kaikkien utelut... sitten aloin lataa jengille takas ja muutenkin vit.t muiden mielipiteistä.... |O
anoppi ei tainnut muistaa / tietää ettei vastasyntyneelle voi saada rytmiä ihan heti...ja appiukkoakin pitänee hieman mollata tänne kun ei muuten viitti..ihmetteli miks en ristiäisiin kakkuja ite tee kaikkia...nyt ehkä voisinkin kun saanu nukkua, mutta sillon valvottu monta yötä ja harjoteltu muutenkin touhua, niin ei paljo viittiny ottaa paineita jostain fucking kakuista!!!! tilaan ne kyllä. sekin tais olla unohtanu tai ei edes tiedä mitä arki vauvan kanssa on... ei kai ne pahalla...mutta urveloita kun on, niin ei aina osaa hyvälläkään niiden juttuja ottaa, mutta kyllä mä niistä tykkään ja anteeksantoa kai opeteltava, että saa nauttia elämästä...kaikki vihan tai sen kaltset tunteet on niin kuluttavia...pitää vaan ite oppia sanomaan enemmän suoraan asioista...no kai tää äitiys opettaa... :whistle:

vauvahaaveita täällä ainakin yks pukama!! :LOL: j A EN tee mitään, korkeintaan peräpukama voidetta laitan ja kuumaa vettä voi suihkutella...niin se neuvo terkka kun raskausaikana jo oli alussa, mutta luulen että menee ohi itekseenkin...käski "työntämään takas suoleen " hellästi sitä suihkussa..mutta en oo kokeillu..yök kuulostaa muutenkin liian ällöltä mun makuun... ;)

okei...viikonloppuja mammat...nautitaan ihmeistämme :heart:
 
Kiva, että täällä ainaki yks pukama-kaveri :LOL: ...itekki aattelin, että annanpa sen rauhassa tuolla olla, ku ei vaivaa mitenkää, ja suoli toimii :D :D ...
Jos sitä voidetta kävis joku päivä ostamassa, ja kokeilis josko sen sillä sais pois...

Neidinki sain nukkumaan 20 min. sitte..huh!huh!...oli siinä taas tekeminen :whistle: ...No, tyttö söiki sitte varmaan jonku lähemmäs 100ml maitoa, liekkö yöksi tankkas...jos meinaa taas vetästä semmoset 6 tunnin unet niinku eilen :D :saint:

Raastavaa kuunnella ku toinen huutaa kurkku suorana, ku ite yrittää äkkiä lämmittää maitoa :ashamed: Yritin siinä imettääkin ennen korviketta, mutta eipä se kauaa jaksanu imee, ku tajus että maitoo ei tuu sillä vauhilla ku neiti haluais :LOL:

Saanu äitinsä kärsimättömän luonteen... :D Vaikkakin tuntuu että on nyt parin viikon aikana tullu tuota kärsivällisyyttä jostain kumman syystä lisää =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Huomasin tuossa toissa päivänä, että mulla taitaa olla peräpukama :/ ...Ei oo vaivannu mitenkää, enkä oo ollu tietonen että mulla semmonen on...suihkussa käydessä hokasin pikku pahkuran...Onko muilla tullu?..Meneekö itekseen ohi?...Koska se ei mua haittaa mitenkää, niin oon iteksee mietiskelly josko se menis ohi =)
Täällä kanssa yksi pukama ilmoittautuu :LOL: Tuli ensimmäisen kerran tässä raskaudessa, kuten myös närästys, suonikohjut, ennenaikaiset supistukset yms. Liekö ikä tehnyt tehtävän, en enää ole mikään kaksikymppinen, enkä muuten enää edes kolmikymppinen :LOL: En ajatellut myöskään tehdä mitään, menee kuulemma ajan kanssa ohi, kun ei vaivaa mitenkään.

Oltiin tänään neidin kanssa soppailemassa, joo lapsilisät tuli ja meni heh heh. Kuusi tuntia heiluttiin kaupoissa ja liekö se väsyttänyt pikku-neidin, nukahti tänään pitkästä aikaa ilman iltakukkumista. Innostuin sitten itse leipomaan, tein täytekakun - sydämen muotoisen - ja sitten vielä kokeilin Bebe-leivosten tekemistä. Ristiäisiä varten ajattelin kokeilla etukäteen. En vielä maistanut, toivottavasti ovat hyviä.
Jos haluatte kurkkia ohjetta ja kuvia, niin laitan niitä huomenna kotisivuilleni. Siellä on muutenkin kaikkea ohjetta, kuvia ja höpinää meidän perheestä, jos jaksatte/ehditte/haluatte kurkistaa.

http://pikkumyy69.vuodatus.net/

Nyt nukkumaan, jotta jaksaa huomenna aamusta lähteä mummua katsomaan!

Tiina ja Nipsu tunnin päästä kuukauden ikäinen
 
On ihan pakko kommentoida! Kävin Tiina katsomassa nuo kotisivusi ja olet siis sekä tuore äiti että mummo jo?! WAU! Et kyllä yhtään mummolta näytä. ;) Olis mun mielestä tosi outoa, jos mun äiti tekis vielä iltatähden... Mutta toisaalta aivan ihanaa! Se on kyllä jo yli 50 vuotias, mutta mahdollista se vielä olisi. Hyvin epätodennäköistä kyllä. En tiedä meneekö nyt liian henkilökohtaiseksi, eikä oo pakko vastata jos et haluu, mutta mites sun aikuiset lapset, joilla siis omiakin lapsia jo, suhtautuu sun vauvaan? Kuvista päätellen tosi hyvin. :) Todella kauniita lapsia sulla ja aivan ihana pikkuinen prinsessa! Noi leivonnaiset näyttää tosi hyviltä; ihanko harrastelet vai oletko ammattilainen? Meillä ristiäiskakut pyöräyttää anoppi. Jotain kinuski-kermakakkuja lupaili. Se on ammattilainen ja varmasti tulee hienommat, kuin jos MÄ olisin alkanu jotain leipomaan. Teen enemmänkin gourmet-ruokia, tyyliin alkupaloja ja pääruokia, mutta harvemmin panostan jälkiruokaan tai leivonnaisiin. Nyt on muuten vauvan kanssa ollu haastavaa tehdä peruskotiruokaa, kun ei saa käyttää vahvoja mausteita. Maustan sitten yrteillä... Tarjotaan ristiäisissä suolasena palana ainaisen voileipäkakun sijaan kolmioleipiä. Täytteinä kylmäsavulohi-katkarapu ja kinkku-rucola. Tehdään tahnat, joiden pohjana creme fraiche ja tuorejuusto. Sitten ihan perus-coctailkarjalanpiirakat munavoilla ja feta-pinaattipiirakkapaloja. Äidin miesystävän äiti tekee pullapitkon ja äidin äiti tuo pikkuleipiä. Nuorin kutsutuista on 20-vuotias (mun veli), joten mitään "lastenpöytää" ei tarvita. Pappikin kyseli oikein moneen kertaan tapaamisessamme, että oletko ihan varma ettei yhtäkään lasta ole tulossa ristiäisiin... Meidän piti laittaa maanantain Hesariin nimi-ilmoitus, mutta missattiin vika jättöaika. No, päätettiin laittaa se ens sunnuntain Hesariin, ellei sitäkin unohdeta. :LOL:

Mulla yks kivulias peräpukama, mutta ei se oo mitään verrattuna tohon hammassärkyyn, joka siis vaivaa VIELÄKIN. Tässähän alkaa olla jos jonkinmoista vaivaa...

Pitkästä aikaa "oltiin sillai", kuten mies asian ilmaisee. Se ei sit hirveen kauaa kestäny. :LOL: Vois kyllä olla useammin, kun kerran kuussa. :ashamed: Ei hirveesti tee mieli mitään seksihepeniä laittaa päälle, kun läskimakkarat tursuu ja tissit valuttaa maitoa...

Jätetään nyt noi "imetysasiantuntijoiden" kommentit ihan omaan arvoonsa. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tai sit vois keksiä jonku pirullisen, nasevan vastakommentin. :kieh:

Arki rullaa hyvin ja rauhallisesti. Käytiin neuvolassa ottamassa eka satsi rota-rokotetta ja punnittiin ja mittailtiin samalla. Hyvin tyttö kasvaa! Tasaisesti ja varmasti. Sen kunniaks ostin taas vähän vaatteita... :$ Käytetään kuitenkin edelleen Pampersin newborn-vaippoja, vaikkei tuo nyt enää mikään vastasyntynyt ole. Vaipoista ei ollakaan täällä vielä ajatuksia vaihdettu. Mikä merkki? Mikä koko? Kerta vai kesto?

Nyt on pakko ruveta siivoamaan tätä sikolättiä huomisia ristiäisiä varten. Onks pakko jos ei taho? Mies just sopivasti karkas johonki huutokauppaan.

Aino & Lumi 2 kk

Meidän neidillä on edelleen kuvagalleria: pikkuneiti.dy.fi ,mutta ei olla jaksettu sitä päivitellä. Ehkä ristiäisten jälkeen...
 
Täällä taas mahtava yö takana :D ...Neiti nukku 21.30-03.30, sitte heräs syömään ja nukku sit 05.00-08.00 =) ..neljäs yö jo yhdellä syötöllä...ihanaa, jos tämä rytmi pitää...saa isi ja äitiki nukkua hyvin =)

vaipoista...täällä on liberoa, pampersia ja muumia...(saatu lahjaksi, niin siksi laaja valikoima). Pampersissa on se pienin koko(mikä alkaa olemaan jo kohta pieni), liberossa on sitte se toiseksi pienin, ja muumeissa sama homma...en nyt muista niitä minkä painosille yms. on....ku vaipat on irtaallaan hoitopöydän laatikossa.

Täällä olis ristiäiset 21.2...vielä ei oo tarjoiltavia mietitty...jotain pientä laitetaan, ku pienet on ristiäisetki...ainoastaa lähiperhe on tulossa. Isyydentunnustuskin olis 2.2. ja jälkitarkastus olis sitte 12.2. Pitää yrittää saada hoitaja vaaville ton jälkitarkastuksen ajaksi (jos ei mies töistä pääse) nii voi käyä rauhassa siellä. Vaunuilla joutuis muuten sinne menemään, ja kuljettaa pikkuista sylissä yläkertaan jossa ei oo edes hoitopöytää mihin pikkuisen laittais siksi ajaksi ku äitiä ronklataan...
 
te muut pukama-mammat... :D Onko teillä jotain hyvää voidetta suositella..nimiä?merkkiä?
Ajattelin jotaki käyä ostamassa,ja kokeilla jos pukamat sais sillä hoidettua pois.

Ja sama juttu täällä katherine , en minäkää iletä tunkee mun takalistoon mitään :LOL: Ku sanoit tosta "takaisin sisään työntämisestä" :x
Mun mielestä se paikka on ainoastaan "exit only" :D
 
Moikka,

Oli pakko tulla hehkuttamaan kun ekan kerran pikku-ukkeli nukkui 23.30-5.18 ja sillonkin vasta ähisi mutta mulle iski huoli ja menin jo lämmittelee maidon valmiiksi ja syötin ukkelin. =)
Tänään sitten olin niin täynnä virtaa pitkistä yöunista että kävin parin tunnin vaunulenkin heittämässä, ja nyt sitten jalat ja takapuoli huutaa lihaskivusta.Viimeksi kävellyt kunnon reipasta lenkkiä Egyptissä marraskuun alussa niin heti tuntuu että lihakset veltostunut kolmessa kuukaudessa. :ashamed:

Ristiäiset meilläkin 21.2 vasta ja varasin seurakunnalta tilat kun en jaksa sitä siivoomista ja hässäkkää kotona.Kakut ja voileipäkakut tulee leipomosta tilauksella niin ei tarvitse alkaa stressaa niistäkään, eli nyt pitäisi vaan nimi keksiä.Tai no ehkä me se jo tiedetään mutta katotaan nyt monta kertaa keretään sitä muuttamaan tässä ajassa.

Aviollisia puuhasteluja kanssa kokeiltu ja ei tuntunut pahalta vaikka olin synnyttämisen jälkeen taas sitä mieltä ettei ikinä. :LOL:
Mä ajattelin kun ekasta tuli repeämiä ja episiotomia että onneksi toisesta enää ei tule(luulin että kudokset venyy, tosin ei ehkä reilu 9 vuoden välein) niin johan nyt tuli sitten pelkästään repeämiä ja siksi istuminen ja ajatuskin tehnyt pahaa sellasista puuhista.

Vaipoista:Täällä pamperssit ja liberot käytössä mutta ei muumit kun silloin aikoinaan aina katkesivat teipit ja tuli läpi pissat ja lisäksi esikko sai vaippaihottuman niistä niin nyt en uskalla edes kokeilla.

Imetyksestä:Kerran päivässä imetän edelleen ja muuten tulee pullosta maidot.Vauvan tulevat kummit käväisi niin odottelin että nekin olisivat kyselleet imetyksestä mutta ihme kyllä ei.Kaikki muut sitten kyselevätkin ja aiheuttavat huonoa omaatuntoa aiheesta.No kyllä tästä selvitään ja en vaan jaksa enää edes miettiä aihetta.Pääasia että vauva kasvaa ja voi hyvin.

Nyt tarvii hävitä, kaikille hyvää viikonloppua. :flower:

Johanna ja Pikku-ukkeli 3vk ja 2pv :heart:
 
Mun äiti soittelee lähes joka päivä ja aina muistaa kysyä "mites imetys, onnistuuko " :eek: . Olen jo monta kertaa sanonut, että kiitos kysymästä mutta ahdistaa tuollainen jokapäiväinen kysely, mutta ei mene jakeluun. Hän itse epäonnistui imetyksessä (tai ei imettänyt ketään lapsista oikeastaan lainkaan) ja oikein sanoi, että lapsen takia toivoisi mun lasta imetettävän puolivuotiaaksi. KIITOS vain paineiden luomisesta tuoreelle esikoisen äidille, hemmetti! Ihan älytöntä, on äitiydessä muutakin kuin imettäminen, eikä se ole mikään hyvän äidin mitta. Toistaiseksi minä täysimetän, mutta en todellakaan aio vaipua epätoivoon, JOS jotain ongelmia tulee, enkä ymmärrä miksi ihmisten pitää tuosta aiheesta koko ajan kysellä. Antaisi ihmisten imettää tai olla imettämättä rauhassa. Mulle tämä on ainakin kuitenkin suht intiimi asia, josta en halua kaikkien kanssa keskustella.
 
Paremmalla tuulella tänään.

Heti helpotti ku lopetin tissistressin ja otettiin pullo käyttöön.
Miten sanoisi " mukava" kuulla et muilla samanmoisia ajatuksia ja kokemuksia tuosta imetyksestä ja ihmeellisestä painostuksesta

Pukamista olette puhuneet; mä liityn joukkoon pukamien, elikkäs 1 kpl pukamia ilmoittautuu. Joskin teillä ei ilmeisesti kivuliaita. Itse jouduin viime viikolla menee hakee lääkkeet ku alkoi tulee kakkimuksen mukana hieman verta ja pukama oli ärtynyt :kieh:

vaipoista meillä on käytössä libero, ei oikein lämmetty muille joita ollaan kokeiltu

vaakamamboa me kanssa kerran kokeltu ja hyvää teki, niin psyykkeelle kuin hmmm... :saint:
Kyllä se värkki näköjään toimii vaikka joutui venymään ja vanumaan...

Meillä selviää ensi viikolla tuleeko muutto 780km päähän. Hieman tilanne jönnittää mutta toisaalta samapa se missä min tuon naperon kanssa elämää ihmettelen.
Saa nähä miten minä melkein koko 31vuotisen elämäni eteläsuomessa asunut akka kotiudun pohjois suomeen, mutta välillä pitää kokeilla uutta ja tehdä asioita rakkauden ja rakkaan hyväksi. =) Ainahan sitä voi "maitojunalla" palata takas...

Kat ja pikkuneiti jo 6 vkoa ja muutama päivä
 
Ihan vaan galluppina kyselen että ne jotka on harrastanut sitä vaakamamboa, oliko repeämiä ja tikkejä kuinka paljon? Itteeni kyseinen vähän jännittää ku oli eppari ja repeämiä jonkin verran. Tikkien määrää lääkäri ei "suostunu" kertomaan eli ei mitään käsitystä... Toki ennen lopputarkastusta en ala mihkään :)
 
Tosi nopea päivitys...

Vaipoista; täällä käytössä jo Pampers 3-koon vaipat. Libero ja Pampers oli ensin sekaisin käytössä, sitten Liberon 2-koko tuntui olevan tiukka - kaupassa ei ollutkaan Pampersin kakkoskokoa ja ostettiin kolmosta, ja hyvältä vaikuttaa.

Tykätään noista Pamperseista siksi että niissä on mielettömän joustavat sivut, ja ne tuntuu ihanan pehmoisilta pikkuisella.

Ristiäisiä ei ole lyöty lukkoon, menevät varmasti helmikuun loppupuolelle. Punahatun kanssa samoilla linjoilla, meinattiin josko varattaisiin seurakunnan tila juhlakäyttöön ja myöskin tilattaisiin isoin osa tarjottavista. Aiemmat ristiäiset on pidetty kotona, mutta on sen verran pienet tilat ettei jaksaisi nyt ahtautua tänne.

Nukkumisesta; pieni on heti muuttanut jo tutuksi tullutta yöunirytmiään, olen parin päivän ajan syönyt itse heikommin ja tainnut vaikuttaa maitoon - pieni nukkuu korkeintaan pari tuntia ekallakaan pätkällä ja loppuyö 1-2 tunnin välein. No en odotakaan että vielä säännöllistä rytmiä olisi, harmittaa vain kun välillä tuo yöunille käynti venyy - viime yönäkin vasta kahden jälkeen pääsin petiin :/ Toistaiseksi olen jaksanut ilman isompia väsymyspuuskia, mutta pelottaa että jos jatkuu näin niin jossain vaiheessa napsahtaa. Täytynee tänään koittaa päästä päivätorkuille kun miehellä vapaata, ensi viikosta tulee taas hulinaa kun on kaikenmaailman neuvolaa ja hammaslääkäriä...

- Terhikki ja Poika huomenna 4 vkoa -
 
Hyvää sunnuntaita arvon äipät... :saint:

jive ihmettelen itsekin miksi imetys niin kiinnostaa kaikkia, täälläkin anoppia tuntuu kiinnostavan, ja kun onnistuu ihan hyvin, tuppaa neuvojaan, ei vissiin usko että onnistuu :saint: käske korviketta antaa kun yöt katkonaisia jne... haloo...kai ne on katkonaisia kun on 3 viikon ikänen neiti :eek: mutta yritän vaan olla tuohtumatta ja jätän sille kertomatta meidän arkeen liittyvät asiat jos en halua kommentteja niihin, puhun sitten ihan yleistä löpinää ja huomaan että itellä kestää hermot paremmin :saint: muutenkin yritän neuvot ym. ottaa vaan lunkisti ja jos ikeasti tulee hyviä neuvoja tietty voi kokeilla, mutta nyt tuntuu olevan vaan pätemistä tai jotain... itsellä huomaa kun yrittää ottaa " ei niin vakavasti" niin oma olo parempi ja sanoa sitten jos joku oikeasti painaa. Tsemppiä äitisi neuvoihin myös!!!

keukeu en mäkään ala mihkään ennen loppukontrollia...ja tuskin heti sen jälkeenkään... jotain muuta asiaan liittyvää voi tehdä mutta itse "sitä" ei nyt juuri tee mieli..ja ihmettelen ja ehkä vähän kateellisenakin luin punahatun touhuista.... :LOL: kun saman ikänen hälläkin...

tintalla ihanat kotisivut!! taidat olla aika konkari kaikessa leipomisessa ja muussa :saint: ja lapset ja lapsenlapset pyörii siinä mukana :saint:

joo täällä heräilty melkein tunnin välein viime yö...mies oli reissussa niin toki neiti laitto äipän lujille...tai oikeastaan ei edes laittanu, kun itekin jakso ihmeen hyvin, ehkä just imetys ym. oli kans niin rentoa kun mies ei ollu vieressä ni ei tarvinnu varoa että herääpi hän tms... en antanu yhtään lisämaitoa ja veikkaan että nälkä se piti hereillä neitoa...sitten vaan imettelin tunnin välein alkuyön, kun muuten nukkunu lisämaidon kans 4h putkeen, mutta ajattelin nyt "kiihdyttää" tätä omaa tuotantoa neidin tarpeiden tasolle niin päästään kokonaan tosta lisämaidosta...
siihen vinkkejä kaipaankin, kun meillä tää sujuu aika hyvin imetys siis, mutta alkuilta kun neiti haluis koko ajan tankata, niin tissit on tyhjinä..tai siltä tuntuu...kuulemma sieltä tulee kun antaa vaan, mutta helpommallahan sitä joskun haluu päästä ja antaa pullosta niin saanu nukkua sen 3-4h putkeen..nyt ajattelin "sinnitellä" ja päätin etten anna lisämaitoa vaan imetän sitten vaan sen alkuillan ja yön vaikka väsyttää...sitten keskiyöstä eteenpäin tissit onkin niin täynnä että jo melkein puolikas rinta riittää tytölle ja sammuu syötyään. niin sis kysymys miten saada alkuillan maidontuotanto vastaamaan kysyntää?? hah hah hahh-- siis ei kai muuta konstia kun imettää sitten vaan "vajaallakin" ? :saint: mutta joo hermoille se välillä ottaa kun se on sitten vaan sitä tunninkin ja yli... mutta kai tässä on tarkotus sitten kasvattaa niitä hermojaan tulevan varalle.. ;)

jeps...meen laittaan pyykkärin päälle, siellä on taas komeat pinot oottamassa, siis mieletöntä kuinka pyykkivuori ja roskapussien koko on kasvanut tässä kolmen viikon aikana... :eek: :saint:

ja vaippagalluun meillä kertakäyttöset toistaseks käytössä... en oo jaksanu vielä alkaa kestoileen vaikka niitäkin nyt on jonkin verran laatikossa.. kai se pitäs, vähän painaa tää luonnon kuormittaminen, mutta nyt en jaksa sitä potea, kun pääasia ollu että tyttö voi hyvin ja ite ehtii levätä sen verran että jaksaa vauvaa hyvin hoitaa.. enkä kyllä tiedä edes alotanko kestoilemaan, saa nähä... voi olla että kuormitetaan luontoa kertseillä koko vaippa-aika... :ashamed: ja taas syyllisyys...pask.t...oon päättäny että syyllisyys saa painua hevonkuuseen...muutenhan tää menee jo vaikeeks ;)

ihana mies soitti eilen kolme kertaa ( on siis yhen yön reissussa työporukkansa kanssa ollut )ja viestitteli että rakastaa ja on ikävä jne... tais olla ihan hyvä että läks :saint:

nyt neitoa lohdutteleen... vikisee täs kantoliinassa juuri.

kathe ja reilu 3 viikkonen tytsi
 
Heips, Oltiin pojan kanssa yö sairaalassa, to-pe. kova yskä oli ja vähän yskii vieläkin,ottivat sitten tarkkailuun mutta kun oli kuitenkin virkeä ja maito maistu niin päästiin kotiin sitten jo seuraavana päivänä.Vähän oli lämpöäkin. :|

Ristiäiset on meilä 31.1,nimi ehkä päätetty..Vähän vielä mietitään. Tarjottavat oon tilannut leipomosta ja siivousfirmasta tulee siivoja sitten perjantaina,ite en tällä kertaa tee mitään valmisteluja.
Vaipoista meillä on kokeiltu eri merkkeja,lidlin vaipat istuu pojalle tosi hyvin,mutta täällä ei ole lähellä lidliä joten ei niitä tule sitten käytettyä. En tiedä vielä mihin merkkiin kallistun.
Painoa pojalla oli kun sairaalassa punnitsivat niin 6,3kg.Pitutta arvelisin että ainakin 60cm. 62cm vaatteet alkaa käydä jo pieniksi.
Öisin syö 1-2 kertaa,onneksi nukahtaa heti ja omassa sängyssä nukkuu aamuyöhön ja sitten siirtyy viereen.

Katherinelle:meillä oli keskimmäisellä refluksi,tai ei kait siitä varsinaisesti voi parantua ikinä mutta ei hän enää oireile,ikää nyt 3v3kk. Ei käyty sen tarkemmissa tutkimuksissa,losec mups lääkitys oli ja se oli kyllä tosi hyvä.
 
Pakko hehkuttaaaa!!!!me ostettii Rela tippoja ja ne autto heti,kakkaa tulee ja ilmaa samoin, meillä on ihan eri neiti nykyää, nukkuu ja on tyytyväinen hymytyttö, IHANAA :D
Oltii torstaina neuvolassa ja neiti painoi 5250g ja 57cm...sntymäpainohan meillä vähä epäselvä mut pituutta 4cm alle 4viikossa :eek: Eli korviikkeella kasvaa loistavasti(tuntee vieläkin syyllisyyttä kun imetys ei onnistunut...)
Isoveli oli toissayön mummolassa ja teki hyvä kaikille, tuntuu et sen mielestä siskokin nyt kivempi!
Puuhailusta...kerran kokeiltu ja ei sattunu mut alapää ei tuntunu vielä ihan omalta.
Pukamia on vaikka muille jakaa, tulivat loppu odotuksessa ja nyt alkaa pikkuhiljaa häviämään.
Vaipat on Pamperssit niinku veljelläki, tuntuu et ne on mukavimmat lapsen päällä.
Ristiäisiin tilaan voileipäkakut ja muuten teen itse, en oo miettiny viel kui se kahden lapsen kanssa onnistuu,mutta...
mut nyt mennää syömää!

Sini ja neiti 3,5viikkoa
 
Nopeesti vaan nyt taas....

Katherine tutulle kuulostaa tuo sun imetys jutut... Eli alkuillasta on täälläkin rinnat tyhjät ja sit yöllä rinnat taas täyttyy....
Mä aloitin antaa illalla pullon, koska todellakin rinnat olivat aina aivan tyhjät. Ja ei sekään et tyhjät, mut kipeet. Hyvin se uppoo herran naamaan, mut sit joudun kyl röyhtäyttää miljoona kertaa, muuten ne sapuskat nousee helposti uloskin...
Nyt on siis ollut herralla se imutus kausi. Eli rinnassa on kiinni koko ajan ja rinnat on tulessa. Herra siis tilailee lisää juotavaa...... Rasittavaa tietty on, mut nyt on tuo kausi taas ohi, niin kaikki hyvin.
Tuo lisäpullo ainakin sopii mulle ihan hyvin, koska ilman sitä minusta tuntuu et milloin herra juo olis vielä enemmänkin sekaisin, eli iltaisin olisi liikaa kysyntää.
Päivä kerrallaan mennään siis.
Kysymykseen miten saa maidontuotannon vastaa kysyntää? Ei oo vastausta mulla ainakaan. Tuo pullo helpottaa ja herra juo sit yöllä ja aamulla ne maidot sit jotka ovat keräytyneet yöllä. Näin täällä ainakin.

NP ja Tirri 1kk+1pvä
 
Täällä on käytössä cuplaton-tipat, ja näyttää auttavan...ei neiti itke enään niin rajusti ja yötki menee sillä 1-2 syötöllä, kun aikaisemmin nukku eka pätkän OK, ja sen jälkee heräilikin tunnin välein...nyt nukkuu yöt tosi hyvin. Yks mitä kans mietittii, oli se ku aikasemmin oltiin annettu tuttelia...ja luin sitte että nan vois olla mahaystävällisempää, joten alettii kokeileen sitä...tuntu että mahan vääntelyt, raivoitkut alko heti sen jälkee :| ..no, nyt sitte ollaan taas siirrytty tutteliin, ja cuplaton- tippoihin...En sitte tiiä mikä oli loppujen lopuksi syy...masuvaivat, vai korvikkeen vaihdosta johtuvat vaivat...mutta pääasia että tyttö on nyt suht tyytyväinen, vaikkakin valveilla ollessa kitiseekin välillä ihan turhaa :D
 
Pakko tulla tänne hehkuttamaan..meiän tyttä on nukkunut jo kolmena peräkkäisenä yönä klo.24.00-8.00 välisen ajan!! Eli koko yön! Ihanaa kun saa nukkua =)
Meillä mennään nykyään pelkästään korvikkeilla :( Aluksihan mulla meni rinnanpäät ihan verille ja tuli ne tulehdukset siihen päälle, yritin kovasti pumppailla vauvalle maitoa, mutta pikkuhiljaa sen tulo vaan hiipu...ensiksi oli tosi huono omatunto siitä kun en pystynyt enään äidinmaitoa antamaan, mutta kyllä nyt vaan on jotenkin helpottunut olo, kun ei tarvitse koko ajan tippa linssissä olla pumppailemassa kipeitä rintoja..ehkäpä se tyttä kasvaa ihan hyvin tuolla korvikkeellakin... :/

Täällä oli joku jo uskaltautunut pupuilemaan.. =) itteeni jotenkin jännittää ihan hirveesti! Eikä mulla ees tullut nihraumaakaan synnytyksessä! Kait sitä vaan pelkää millaiseksi tuo alapää on muuttunut.. :/ tosin ei mulla ole jälkivuotokaan vielä kokonaan loppunut, ensiviikolla on kontrolli siitä kohtutulehdus jutusta ja katotaan joudunko kaavintaan..kait voisin silloin kysästä lääkäriltä josko sitä jo uskaltais...ihanku mä siihen jonkun lupaa tarvitsisin :LOL: no joku vaan siinä pelottaa... :ashamed:
 
täälläkin pelottaa vähän noi sänkyhommat.... :eek: ..vaikkakin, ennen tarkastusta ei mitään meinata kyl tehdäkkää.
Tuntuukohan se enään edes samalta?Käykö kipiää?...Tuntuu että entä jos sieltä repee jotaki :LOL: ...
No, ajan kanssa...
Alakerta noin muuten jo tuntuu suht normaalilta, pientä kiristystä välillä tuntuu, ja jälkivuoto alkaa olemaan jo loppu suoralla...välillä ei tuu yhtää mitään, ja välillä jotain pientä tulee siteeseen.
Pyyhkimään en oo uskaltanut vielä...suihkuttelen edelleen, ja paperilla sitte painelen kuivaksi päällisin puolin... =) ja ilmakylpyjä antelen sillon tällön...

Ja voi sitä gyne raukkaa, joka tekee mulle sen tarkastuksen..saa kyl raivata tietä että näkee jotaki :LOL: :LOL: ..ku eipä tässä oo uskaltanu paljon höyläillä tms...ihan vaan senki takia ettei mitään pöpöä pääsee nyt tonne alakertaan, ja jos siel ei ookkaa kaikki ihan täysin kunnossa, nii parempi olla tunkematta mitää ylimäärästä nyt sinne :D
 
Katherine; täällä kokemus myös illan 'tyhjistä' maitovaroista. Meillä siis poika aloittaa iltatankkauksen noin klo 21 aikaan, ja siis todellakin tankkaa - tissiä vaihdetaan usein ja syö kokoajan kunnes yöunille viimein nukahtaa (non 00 tai 01 tällä hetkellä). Rinnat on jo puolivälissä tankkausta tyhjäntuntuiset ja kieltämättä aratkin, mutta lisämaitoa en anna.

Tämä ihan siitä syystä että tuon nyt keskimmäisen kanssa totuin siihen että illat todellakin oli tankkausta varten, tyttö viihtyi tissillä kolmesta neljään tuntia niin että välissä oli korkeintaan 5min tauko. Tein hyvin pian niin että laitoin itseni ajoissa iltakuntoon, huolehdin että käden ulottuvilla oli syömistä ja juomista ja asento hyvä.

Pian kävin niin että tuon tankkauksen ansiosta tyttö alkoi nukkua yönsä heräämättä, jo kaksikuisena!

Nyt siis tiedän ettei kysymys ehkä niinkään ole maidon riittämättömyydestä tai pojan nälästäkään, vaan todellinen iltatankkaus menossa jotta jaksaa yön nukkua. Vielä tosin tämä ei sitä neljää tuntia pidempään nuku, mutta ikääkin vasta sen kohta neljä viikkoa.

Olen itse koittanut kuitenkin muistaa että nimenomaan alkupäivästä huolehdin omista juomisista ja syömisistä todella hyvin, ettei ainakaan niiden puutteen takia maitoa olisi illalla liian vähän.

Mutta joka tapauksessa niin täällä mennään nyt että päivällä rinnat oikeinkin täyden tuntuiset, iltaa kohden sitten tyhjät läpyskät :D . Ja kuten totesitkin niin tyhjäthän ne ei silti ole... sellaista se vain on, ja hyvähän se että vauva tyhjentää maitovaraukset kerran päivässä totaalisesti niin ei pääse pakkautumaan.

Pidän tärkeimpänä neuvolassa todettavia punnituksia, ainakin huomaa saako tarpeekseen syötävää.

Ja heti totean että tämä ei tietenkään sovi kaikille, tuollaiset imetyssessiot ovat todella rankkoja kuitenkin ja kaikilla ei ole edes mahdollisuutta sellaisiin.

- Terhikki -
 
Pikaseen tulin kertomaan ristiäisistä. Nyt on vieraat häädetty omiin koteihinsa ja rauha maassa. Tyttö hymyili ja naureskeli kirkossa koko seremonian ajan, ei itkenyt kertaakaan! Toinen kummeista lauloi niin uskomattoman kauniisti Ave Marian ja Lainaa Vain -kappaleen. On siis ammattilaulaja.

Tarjottavat hävisivät nopeasti vieraiden suihin ja tyttö sai ihania lahjoja. :heart: Hyvin mahtuivat vieraat meidän kotiin ja autot pihaan ja viereiseen puistoon.
Nimeksi annettiin: Lumi-Emilie Henriette
Saa tyttö sitten itse vanhempana päättää, mitä nimeä haluaa käyttää, mutta me kutsumme Lumiksi tai Lumi-Emilieksi (lausutaan Lumiemilii). Henriette tulee minun suvustani. Sukunimi on miehen. Syystä, että kaikki lapset kastetaan samalle sukunimelle ja kun ei olla vielä varmoja naimisiinmenovuodesta, on helpompi sitten joskus muuttaa vain yhden ihmisen, siis minun, sukunimi.

Aino&Lumi-Emilie 2 kk
 
Mussupussun vaaville onnea kauniista nimestä :heart: . Täällä oltiin jo jossain vaiheessa varmoja nimestä, mutta nyt taas ei ollakaan - saa nähdä meneekö arpomiseksi :whistle:

Täällä on pitkästä aikaa tunne että 'voi kun vauva heräilisi jo syömään' :eek: . Oli meinaan harvinainen ilta ja yö - vaavi nukahti jo joskus ysin ja kympin välillä syliin syötyään kertaalleen (ei siis tankkaussessiota), ja nostin sänkyyn. Nukkui pari tuntia (itse valvoin kun ajattelin kokoajan että kohta herää), ja söi puoliltaöin. Siitä unille taas, seuraavat syönnit klo 3, 6 ja 8.

Ajattelin illalla jo ettei sillä millään voi riittää unta aamuun asti, kun oli tuota iltaysiäkin ennen jo torkkunut sylissä. Mutta niin tuo vaan nukahti jopa helpostikin aina syötyään.

Nyt ei ole sitten syönyt taas kuin kerran vähän tuon kasin jälkeen, ja mun maitovarastot alkaa olla ylitäydet :whistle: . Tottunut kuitenkin alusta asti siihen että vaavi on kokoajan syömässä, ja nyt jo illasta lähtien ollut kokoajan vähintään toinen rinta täysi.

On siis tainnut hetkeksi meillä laantua tiheän syömisen kausi - johan sitä kestikin nämä ensimmäiset neljä viikkoa :D

Hauskasti huomaa että tuollainen pikkuinenkin jo kaipaa 'virikkeitä' - välillä ei yksinkertaisesti malta olla sylissä / syömässä mitenkään päin, mutta kun laittaa lattialle peiton päälle tai leikkimatolle niin johan tykkää pötkötellä ja ihmetellä.

Että niin se aika vaan kuluu ja vaavit kasvaa, vielä äsken oli vaan sylivaavi eikä muu kelvannut. Odotan kovasti sitä aikaa kun alkaa löytämään käsiään ja jalkojaan, tarttumaan leluihin jne. Hymyt lisääntyy joka päivä, ja isin kanssa on jo harjotellut juttelua.

On se vaan niin suloinen :heart: :heart: :heart:

- Terhikki ja Poika 4vkoa -
 

Yhteistyössä