Moikka vaan kaikille ja tasapuoleisesti :wave:
Uusille tervetuloa ja ei muuta kuin keskusteluun vaan mukaan - ehtimisen ja jaksamisen mukaan...
Meillä on tässä ollut näitä alkuaikojen "ongelmia" niin ei ole tullut täällä juuru käytyä, kun aika on kirjaimellisesti mennyt kyllä ihan muissa puuhissa :heart:
Meillä oli siis tytöllä kovat masuvaivat (ilmaa.. ) ja ne loppui/helpotti suuresti vasta, kun tajusimme isännän kanssa ostaa tuttipullon mikä on tarkoitettu koliikkilapselle, kun siitä ei tule ilmaa niin paljon ja joutuu hiukan näkemään vaivaa ruokansa eteen
Ihanaa, kun auttoi! Neuvolasta kysyin tuota koliikkia, että onko meidän Annilla niin ei saatu "siunausta" asialle, kun meni masuvaivat noin helpolla pois.
Noiden vaivojen takia piti lopettaa relatipat ja deetipat, kun alusta oli lähdettävä, että harmittava tauko tuli, mutta tänään aloitin uudelleen
Nyt onkin sitten uusia huolenaiheita, mutta siinä ei liene mitään uutta
Mä olen nyt tytön lämpöä seuraillut parisen päivää (peräsuolesta ) ja korkein arvo tänään (37,5 ) joten.. ei vielä kuulemma kuumetta, kun on sanottu että sitten pitää huolestua, kun on lämpöä 38 ja vauva on lötkö :| Sit toinen oire on että Annilla tulee aivan mahdottomasti limaa...
siis mulle on kyllä sanottu, että normaalia, mut silti... muutaman kerran tullut ihan pelkkää limaa.. kuhan ei ripuliksi muutu!! |O |O Sit vielä olis tytön ihan punainen pylly.. Siis huh huh! Mä olen nyt meinannut, että annan sen olla viikonlopun ilman vaippoja ja saa nukkua olohuoneessa muovisen hoitoalustan päällä missä pyyhe ja lakana päällä, että ei mene sit kaikki pinniksestä pissiin.. (vaikka muovifrotee on sielläkin.. ) helpompi tuossa huoltaa ilman vaippaa ja voi syöttää samassa paikassa :heart: Mä toivon, että ilmakylpy, Bepanhen-voide ja vesipesu ja hyvä kuivaus auttaa eikä tarvii maanantaina mennä neuvolaan/sairaalaan kyselemään, että mitä tehdä :snotty:
Oli meillä tuossa sit sellainenkin ongelma, että Anni kun on yleisesti nukkunut mun sylissä ja olen vaan hoidellut ja sylitellyt ym..ja isäntä yleensä sit syöttänyt, että ehdin edes jossain vaiheessa levätä niin meille kävikin niin, että mä kun aloin syöttää tyttöä ni ei syönyt kun ihan vähän ja senkin todella pitkän ajan kanssa, kun halus vaan sylissä nukkua, halata ym.. Noh, pari päivää siihen meni että tytön sain syömään ja söi kyllä niinä päivinä todella vähän!! Siitä jo hiukka huolestuin, mut eipä kait sit ollut ongelmaa
Nyt siis syö kaikkien kanssa :saint:
Saatiin tuttavapariskunnalta rintareppu
Toivottavasti tyttö pitää siitä
Se olisi kätevä, kun pystyy tekemään omia hommia tytön ollessa repussa.. esim siivota, leipoa, laittaa ruokaa :saint: Ihan kun mulle tehty
Olette puhuneet tuosta liikkumisesta.. Meillä ollaan kyllä menty suht normaalisti....eli jos on tarvinnut käydä kaupassa niin tyttö mukana ja muutamassa kylässä käyty (mut ei kyllä ole ollut pieniä lapsia )... meillä siis suht normaalia elämää sillä saralla.
Ulkona en ole vielä nukuttanut, kun ihan vaunulenkeissä... silloin Anni tykkää nukkua, mutta niitäkään ei tehdä yli 10 asteen pakkasella..kun sellaisen rajan antoivat neuvolasta meille. Parveke meillä kyllä on, että siinä voisi nukuttaa, mutta meidän talossa on niin kamalasti tupakoivaa ihmistä, että ei viitsi ihan noin pientä laittaa vielä tupakan savuun.., vaikka eihän sitä kukaan sen naamalle puhalla, muta silti...
vaikka ei mua haittaa tupakoivat ihmiset, mut jotenkin se oma pikkuinen on eriasia.. :snotty:
Nyt jos menis nukkumaan, kun tyttökin alkaa hiljalleen nukahtaa... :heart:
Suvi ja Anni 1 kk :heart: