joulutonttujen odottajat

millimenninkäiselle onnittelut tuplaodotuksesta!

Me taasen saimme eilen varhaisultrassa huonoja uutisia. Lääkäri määritteli kyseessä olevan tuulimunan, sillä oikean kokoista sikiötä eikä sykettä enää löytynyt raskauspussista. Viime viikollahan molemmat vielä havaittiin. Omasta mielestäni ennemminkin kyse on keskenmenosta, koska sikiö/alkio sekä syke oltiin aiemmin havaittu, mutta eiköhän se diagnoosi selvene, kun luultavasti ensi viikolla pääsen jatkotutkimuksiin ja ilmeisesti tyhjennykseen, jos ei kohtu itsestään tyhjene. Tämä oli meille sitten jo toinen menetetty vauva puolen vuoden sisällä ja ensimmäisen la olisi ollut viikonloppuna.

Apeissa tunnelmissa poistun joukoistanne, mutta parempaa onnea ja jatkoa teille kaikille!
 
Tinkatar :hug: pahoittelut ja voimia jatkoon.. ihmeen kaupalla kaikesta selviää.. :hug:

täällä alkaa hyväksymään tämän tuplaodotuksen.. paljon on tullu luettua juttuja ja kaupungilla tänään pongasin 5:det kaksoset.. ja rattaat oli myös nättejä kun kauhistelin sitä en en halua sellaisia jättiläiskärryjä.. :ashamed:
jännä että jotkut on heti sinut tällaisesta uutisesta.. mulla kyllä menee aikaa että hyväksyn ja totun.. ei mikään superhyvä uutinen.. mut miehen mielestä kuin lottovoitto!! :LOL:
vatsaa tosiaan jo turvottaa ja kyllä jo tarkkasilmäinen huomaa odotuksen.. kukaan ei vaan vielä viitsi kysyä mitään.. :D

millimenninkäinen ja murut 7+4
 
Voi Tinkatar :'( :hug: Ei löydy sanoja lohduttaa, mutta paljon jaksamista. Joillekin tämä kaikki on niin vaikeaa, mutta jos jostain hyvää niin osataanpa arvostaa sitten kun kaikki sujuu hyvin. Vaikka ei kyllä reilulta monesti tunnu. Meillä ainut mahdollisuus raskauteen oli hoidot, ja sitten tämä raskaudenalku on ollut yhtä jännitysnäytelmää vuotoineen ja hematoomineen.

Saparo-81, minä lopetin polttamisen kuin seinään alkion siirron jälkeen. Ei ollut mitenkään kamalan helppoa, ja pidin huolta ettei tupakkaa ollut kotosalla saatavana. Mutta kyllä sitä tahdonvoiman avulla pystyy lopettamaan, kun on näin tärkeä asia kyseessä. Vieläkin tekee välillä mieli sauhutella, mutta siinäpä sitten tekee... Tsemppiä lopettamiseen, kyllä se onnistuu kun niin päätät!
 
heippa kaikille!

taidan olla paljon taustalla, kun enemmän kirjoittelen tonne keskenmenon jälkeen plussanneisiin, mutta toivon teille kaikille joulukuisille oikein hyvää, ihanaa ja leppoisaa (okei, vähän jännittävää ja väsyttävääkin) odotusaikaa!! nautitaan tästä täysin sydämin! :heart:
millimenninkäiselle onnittelut kaksosista!! aivan loistavaa! vaikka tietty vaatii totuttelua...mutta ajattele että oikein tuplaonni! :hug:

oikein mukavaa toukokuun alkua teille mammat..
heissan! :wave:

katherine 5+5
 
Saparo-81 Täällä on myös yks tupakoitsija :ashamed: Kovasti pyrin vähentään, ja kun ens viikolla on varhaisultra ja jos sieltä tulee hyviä uutisia(löytyy ihmisenalku ja/tai sattuis näkee sykkeen)niin loppuu sen jälkee mulla ihan kokonaan siihen paikkaan!Näin olen päättänyt...vielä stressaan niin paljon sitä ultraa, että ei tosikaan! Toivottavasti sieltä tulee sit iloisia ja ihania uutisia :heart:
 
Vauvahaaveita Mulla ollut vähän sama idea että sitten ultran jälkeen (joka ens ti) lopetan kokonaan! Vielä ei ole jotenkin oikein edes sisäistänyt että tuolla massussa saattaisi joku olla! :) Tulee olemaan lopettaminen mulle kyllä vaikeaa!! Tulen olemaan kuin perseeseen ammuttu karhu jonkin aikaa! :LOL:
 
Mä poltin aikoinani 7vuotta tupakkaa,mutta lopetin kuin seinään,kun aloin odottamaan esikoista. Kovalla tahdolla se onnistuu,kun vain päättää,että nyt ei enää. Eikä ole enää tehnyt mielikään =) !Tosin mua myös auttoi paljon se,ettei mun mies polttanut. Että tsemppiä tytöt,kyllä se siitä kun mietitte mikä rikkaus teidän mahassa kasvaa =) :heart:

Voi Tinkatar :hug: ,ei tiedä mitä sanoisi. Jaksamisia :hug: :hug:
 
maarith
Luin noita teidän kaikkien juttuja ja jäin miettimään,että kuinka täällä näin moni on päässy ultraan jo näin pienillä viikoilla?
Meillä neuvolantätönen selitti,että pääsen nyt uuden systeemin mukaan ultraan 10-12 viikoilla..no silleen kyllä pääsi jo vuonna 2006,kun edellistä odotin,joten ei siinä mitään uutta ole..mutta oliskohan se sekottanu nyt jotain?? Vai onko kaikilla teillä ollu joku erityinen syy minkä takia olette päässy ultraan? Vai oletteko kaikki käyny yksityisellä puolella ultrailemassa?
 
DoB
Aurinkoista perjantaita :)

Tinkatar olen tosi pahoillani, tuntuu varmasti ihan kamalalta :'( Kovasti jaksamista teille :hug:

Saparo-81 ja vauvahaaveita tsemppiä lopetukseen! Mitä nopeammin niin sen parempi :heart:

Täällä mennään jo rv 9+2, kyllä tää menee nopeesti. Kohta saa jo kertoa kaikille :D
 
Maarith, yksityisellä minä olen ainakin käynyt jo useampaan otteeseen ultrattavana. Meillä raskaus saanut alkunsa ICSI-hoidolla, ja samassa hoitopaikassa käyn ultrattavana. Ens viikolla taas seuranta-aika hematooman vuoksi. Olen ymmärtänyt, ettei julkisella juurikaan alkuraskaudenultria tehdä kuin hyvästä syystä. Meillä kyllä olisi hyvä syy, mutta tuntuu turvallisemmalta käydä tutussa paikassa, jossa luottaa lääkärin ammattitaitoon.

Tuosta tupakoinnista vielä. Minäkin tosiaan sauhuttelin yli 10vuotta välillä todella paljonkin, ja ihan seinään kykenin tahdonvoiman avulla lopettamaan. Motivaatio oli niin kova tässä asiassa, luulenkin että moni muu asia ei olisi minua saanut lopettamaan. Alussa tupakkaa mietti joka välissä, mutta nyt jo paljon harvemmin.
 
Onnea tuplista millimenninkäinen :flower: :)

Täällä paha olo jatkuu ja taitaa vaan mennä pahemmaksi :x Tunnin välein ku syö ni pysyy kasassa jotenkin..ja väsymys on armoton..päivät menee lepäillessä ja eilen olin nukahtanut tv:n ääreen..
Kahelle kaverille olen kertonut raskaudesta,ultran jälkeen sitten muillekkin.Mulla ultra 6.5 ja eka neuvola sitten 8.5.

Viikkoja nyt jotain 9..ultrassa sitten selviää.
 
Suuret pahoittelut Tinkattarelle, en osaa edes kuvitella miltä tuntuu :'( :hug:

Täällä aivan älytön pahoinvointi, pahoin pelkään etten ensi viikolla pysty menemään töihin (nyt tänään vapaapäivä). Oksentelen tuon tuosta, ja pyörryttää niin pahasti. En kyl tykkää olla saikulla, mutta nyt taitaa olla paras ratkaisu. Ensi viikolla 3 tenttiä, ja siihen päälle vielä 20h töitä ei kuulosta kovin hyvälle. Stressitaso on nimittäin tosi korkealla, enkä haluais ylirasittaa itseäni vauvan kustannuksella. Mut katsotaan, miten tää olo tästä - lähteekö paranemaan, vai huononemaan. Veikkaan jälkimmäistä :x :D

Niin ja täällä joku kyseli, niin me mennään ekaan ultraan rv 8+3 ja yksityinen on. Tosi pieni hinta siitä helpotuksesta!

DD ja pieni enkeli 6+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Hoitoalalla minäkin, enkä todellakaan voinut olla kahteen viikkoon lähelläkään työmaata tän pahoinvoinnin ollessa pahimmillaan :x Yövuorot olen jo lopettanut kokonaan.
Mä oon sinnitelly, kun en millään haluis vielä olla pois töistä, molemmista aiemmista olen ollut puolesta välistä raskautta sairaalassa ja vuodelevossa niin varmaan tältäkin jossakin vaiheessa joudun vuodelepoon ja pois töistä kokonaan, mutta saas nähdä - jos yrkkii koko ajan niin ei voi sit mitään, tänään on iltavuoro ja ajattelin että käyn kokeilemassa, luovutan sit jos ei tuu mitään töistä.
 
Oikein hyvää perjantaita kaikile!

Osaisitteko vastata sellaiseen kysymykseen, että millähän viikoilla ultrassa pitäis jo varmasti näkyä "jotain" ? Haluttaisiin miehen kanssa varmuus että onko tuolla masussa oikeesti pikkunen ja varmasti oikealla paikalla...joten ajateltiin että jos yksityiselle varailisi aikaa, mutta ei vain oikein tiedetä että millon pitäisi... :ashamed:

maria & pikkunen 7+0
 
Maria, nythän siellä näkyy sykkeen lisäksi jo:

Raskauspussi, vesikalvopussi, ruskuaispussi
Fysiologinen napatyrä
Aivojen kaikki osat, selkäranka alkaa häämöttää
Mahalaukku (30%)
Pääperämitta (istumapituus): 16 mm (12-20mm).

Eli varaa vain pian :) Mie mielelläni menisin jo ens vkolla itsekin, kun eka neuvola on 7+3, mutta otettiinkin silti varmuudenvuoksi eka ultra siitä viikon päästä.
 
kiitoksia vastauksista! helpottaa kovasti ku tietää että voisi jo mennä sinne, ettei tule vain turha reissu :) loppuisi jo ainakin tämä stressaaminen , kun saisi tietää... minkäänlaisia oireita täällä ei kyllä ole vieläkään, tuntuu aika hassulle kun kaikki puhhuu tuosta pahoinvoinnista, mutta täällä ei mitään merkkejä siitä, mutta pitää vain yrittää olla iloinen kun sitä ei ole..mutta jotenkin vielä tulee epävarmempi olo tän raskauden takia, kun ei mitään oireita ole vielä..

maria & pikkuinen 7+0
 
aika menee tosiaan aika nopsaan, kun on tuo 2,5-vuotias tyttö pitämässä vauhtia :p Minullakin jo rv 9+3...Lääkärineuvola olis 15.5. Siellä kuunnellaan sydän äänet ja tehdään eka sisätutkimus, yök.

Tinkatar pahoitteluni keskenmenosta :hug:
 
Saparo-81 Mulla sama homma...en oikein osaa ajatella että olisin raskaana, johtuen osaksi myös siitä että ei oo ollenkaa minkäänlaisia oireita (rinnat nyt vähän arat) :/ Niin toivon koko sydämmestäni että saadaan kummatki ens viikolla hyviä uutisia( mulla varhaisultra torstaina) :heart: :heart: Ja helpottaa tää murehtiminen ja stressaaminen jonkinverran |O
 
Heissan. Entinen suunapäänäpersienä tässä huutelee :wave:
Mä lopetin itse tupakoinnin välittömästi kun sain plussan. Eikä oo tehny yhtään edes mieli :x
pahoinvointi vaivaa välillä enemmän, välillä vähemmän. hieman jännittää, et mitenkähän huominen sujuu kun pitäisi ajella Ouluun parin tunnin matka jenkkejä katselemaan... Toivottavasti olisi nyt sitten se parempi päivä.
Eka neuvola piti olla maanantaina, mutta karmean pahoinvoinnin takia jouduin sen perumaan. Nyt jos ensi viikolle yrittäisi saada uuden ajan.
Onko teillä muilla ollu pinna kireellä nyt raskausaikana? musta tuntuu että kaikki ärsyttää mua ihan suunnattomasti, paitsi mies ei pahemmin. Mä oon muutaman ystävän varmaan suututtanut jo oikeesti, kun oon sanonut omat mielipiteeni vähän turhankin suoraan välillä, kun tuntuu että niillä on jotenkin niin typeriä ongelmia... Johtuneeko tämä nyt sit siitä, että itse olen kaveripiirissäni ensimmäinen lasta odottava, että ei oikein jaksa enää jotkut yhdenillanjutut kiinnostaa...En mä mitään lapsiasioita haluakaan niitten kanssa puhua, mutta jotenkin ne vaan tuntuu niin lapsellisilta välillä :ashamed: Ja kun ne valittaa miten mä oon nykyään niin tylsä kun en lähde baariin enkä röökille ja aina mä oon väsynyt. Joka ilta joku on tulossa kylään tänne ja sit ne loukkaantuu jos pyydän tulemaan päivisin, kun olen illalla jo niin väsynyt, etten jaksa passata tuntitolkulla vieraita. Ärtymystaso vaan nousee...
Mutta tämmöistä tänne; ärinää ja murinaa :kieh:


Horropops ja papu 8+3
 

Yhteistyössä