Onko kohtuutonta että TV ja musiikki kuuluu naapurin puolelle?

vierailija
Johtuen huonosta äänieristyksestä. Kuuntelen päiväsaikaan normaalin puheenvoimakkuudella noin tunnin verran.

Naapuri alkaa ryskäämään ja koristelemaan kostoksi. Muuten elävät täysin hiljaa.

Kuulokkeita en voi enää käyttää kun pahentaa tinnitystä.

vierailija
Mun mielestä ääniä saa kuulua normaaliin aikaan eli 7.00-22.00

Mutta ton vuoksi en edes harkitsisi muuttavani kerros- tai rivitaloon.
Olen muuttanut rivitalon päätyasuntoon jotta saisin elää rauhassa, omakotitalo yksin elävälle ehkä liian kallis. Seinämme ei ole edes kiinni toisissaan eli tää on kaksikerroksinen rivari, makuuhuoneeni ja heidän asuntonsa välissä kulkee portaat ja makuuhuoneessa yleensä katson leffoja tai kuuntelen musiikkia.

Mikään ei tunnu riittävän. Elokuva kestää yleensä 1h 30min tai maximissaan 2h, musiikin kuuntelun jätän 30min-1h. Tätä kuuntelua tapahtuu yleensä kello 11-13 välillä tai 18-20 välillä, lopetan ajoissa.

vierailija
Niin ja siis musiikin kuuntelua en ajoita samalle päivälle. Musiikkia kuuntelen keskimäärin vain 3 kertaa kuukaudessa.

Että se on jo telkkarin katsomista yhdelle päivälle max 2h tai musiikkia 1h.

Ei molempia samalle päivälle ja muuten en möykkää. Olen rajoittanut toimimistani jo todella paljon naapurien takia ja koitan ottaa heitä parhaani mukaan huomioon.

vierailija
Sä saat kuunnella normaalilla voimakkuudella taloyhtiön sääntöjen puitteissa.
Mitä jos naapuri nostelee puntteja tms silloin kun kuulee ääniä sun puolelta, eikä kehtaa muulloin kun arvelee että häiritsee sua?
Jos hän ryskää tahallaan, niin se on hänen ongelmansa, ei sun. Jos se on epänormaalin kovaa ääntä mikä häiritsee sua, niin valita.

vierailija
Olen muuttanut rivitalon päätyasuntoon jotta saisin elää rauhassa, omakotitalo yksin elävälle ehkä liian kallis. Seinämme ei ole edes kiinni toisissaan eli tää on kaksikerroksinen rivari, makuuhuoneeni ja heidän asuntonsa välissä kulkee portaat ja makuuhuoneessa yleensä katson leffoja tai kuuntelen musiikkia.

Mikään ei tunnu riittävän. Elokuva kestää yleensä 1h 30min tai maximissaan 2h, musiikin kuuntelun jätän 30min-1h. Tätä kuuntelua tapahtuu yleensä kello 11-13 välillä tai 18-20 välillä, lopetan ajoissa.
No kyllä ne äänet sitten aika kovalla on, jos tuonkin jälkeen vielä kuuluu naapuriin tai sitten siellä ei ole MITÄÄN fylliä seinien välissä. Ja se kannattas korjata jo ihan lämmöneristyksenkin kannalta... Ja toiseksi, 7 - 22 välissä saa kuulua elämisen ääniä, vaikka sitä musiikkia, joten naapurin on turha siitä nokkaansa koko hernepeltoa vetää. Jos haluaa hiljaisuutta, tuollainen asumismuoto on väärin valittu.

Mulla on vähän sama ongelma, mutta meillä paritalossa on seinät vastakkain. Eli ymmärrän, että ääniä kuuluu. Mulla on kaksi koiraa, jotka herkästi reagoi ääniin, kun olen töissä ja tästä tulee välillä napinaa, kun ne haukkuu sen takia. Silloinkaan ne ei kyllä hauku koko aikaa, vaan haukahtaa muutaman kerran ja sitten rauhottuu. Mutta tulen iltavuorostakin jo hyvissä ajoin ennen kymmentä, eli meillä on hiljaista jo kymmeneltä. Hän tosin väittää, että ne haukkuu yölläkin, mutta jännä juttu, että mä en sitä kuule, vaikka ne nukkuu samassa sängyssä... Naapuri uhkailee poliisillakin, mutta ei vissiin ymmärrä, että en ole tehnyt mitään rikollista... Eli kyllä näitä ammattivalittajia löytyy joka paikasta, missä naapurit on seinän takana.

vierailija
No kyllä ne äänet sitten aika kovalla on, jos tuonkin jälkeen vielä kuuluu naapuriin tai sitten siellä ei ole MITÄÄN fylliä seinien välissä. Ja se kannattas korjata jo ihan lämmöneristyksenkin kannalta... Ja toiseksi, 7 - 22 välissä saa kuulua elämisen ääniä, vaikka sitä musiikkia, joten naapurin on turha siitä nokkaansa koko hernepeltoa vetää. Jos haluaa hiljaisuutta, tuollainen asumismuoto on väärin valittu.

Mulla on vähän sama ongelma, mutta meillä paritalossa on seinät vastakkain. Eli ymmärrän, että ääniä kuuluu. Mulla on kaksi koiraa, jotka herkästi reagoi ääniin, kun olen töissä ja tästä tulee välillä napinaa, kun ne haukkuu sen takia. Silloinkaan ne ei kyllä hauku koko aikaa, vaan haukahtaa muutaman kerran ja sitten rauhottuu. Mutta tulen iltavuorostakin jo hyvissä ajoin ennen kymmentä, eli meillä on hiljaista jo kymmeneltä. Hän tosin väittää, että ne haukkuu yölläkin, mutta jännä juttu, että mä en sitä kuule, vaikka ne nukkuu samassa sängyssä... Naapuri uhkailee poliisillakin, mutta ei vissiin ymmärrä, että en ole tehnyt mitään rikollista... Eli kyllä näitä ammattivalittajia löytyy joka paikasta, missä naapurit on seinän takana.
En ymmärrä, miksi huudattaisin musiikkia tai telkkaria kun omasta mielestäni laitan volyymia päälle just sen verran että kuulen sen riittävästi itse. En usko että kuulossa on vikaa kun ihmisten kanssa pystyn käymään normaalisti keskusteluja ja ei tarvii koko ajan kysyä ai että mitä sanoit? ja kukaan ihmisistä kenen kanssa oon tekemisissä ei valita että puhuisin huutamalla eli heidänkin mielestä osaan normaalin äänenkäytön.

Naapurini on siis tosi asiallinen ja heistä ei kuulu lähes mitään. On vissiin äänettömät kodinkoneet myös, joita on nykyaikana mahdollisuus saada. Puhuvat kuiskausvolyymilla, ovat tarkkoja askeläänistä ja ilmeisesti haluaisivat vaatia minua elämään myös hiljaa, eikä normaalisti. Heidän koiransa haukkuu myös muutaman kerran päivässä ja mulla on melukynnys korkealla kunhan minua ei aleta kiusaamaan, mutta se koiran haukunta kuulostaa ihan kuin tapahtuisi mun asunnon puolella! yleensähän sitä kaikissa rivitaloissa ja kerrostaloissa äänieristys on huono, säästösyistä. Kun muutin tähän ja kuuntelin silloin vielä leffat, musiikin kuulokkeilla niin silloin jos yöllä lähettelin whatsapp ääniviestejä normaalisti puhuen ystävän kanssa alkoi heidän puoleltaan seinään poraus... YHDEN ainoan kerran erehdyin lunta lapioimaan terassilta klo 22-23 välisenä aikana, tiputettiin kostoksi sisällä painot lattiaan niin että kunnon jysähdys kuului ulkona... kun laitoin pesukoneen päälle illalla klo 18 alkoi kiroilu siitä... jos lapset potkivat ulkona palloa ja kiljuvat päiväsaikaan, kiristi se myös hermoja... jos menin yöllä suihkuun, kehdattiin tulla soittamaan ovikelloa...

Ja he ilmeisesti yleensä aina kuuntelevat musiikkinsa ja tv-ohjelmat kuulokkeilla, en usko että ovat kotonaan täysin ilman näitä aktiviteetteja kyseessä kuitenkin nuori pariskunta 30-35v ja kun heillä on tapana elää hiljaa, niin kolmen vuoden asumisen aikana ovat 2 kertaa soittaneet musiikkia ilman kuulokkeita, enkä usko että heillä on tapana huudattaa, niin kaikui selkeästi mun asunnon puolelle.

MIKÄ VAIVAA TÄLLÄISTÄ PARISKUNTAA?

mun mielestä ketään ei saa häiritä kovilla äänillä ja musiikilla. nykyisinhän on mahdollisuus kuunnella kuulokkeiden kautta. itse kuuntelen varulta kuulokkeista, koska ei yhtään tiedä miten ääni kuuluu naapuriin. naapurista ei ikinä kuulu mitään ääniä, joskus kuulee kun ulko-ovi pamahtaa kiinni ja lapset juoksee. mutta ei mitään muuta. ilmeisesti täällä on hyvä äänieristys

vierailija
mun mielestä ketään ei saa häiritä kovilla äänillä ja musiikilla. nykyisinhän on mahdollisuus kuunnella kuulokkeiden kautta. itse kuuntelen varulta kuulokkeista, koska ei yhtään tiedä miten ääni kuuluu naapuriin. naapurista ei ikinä kuulu mitään ääniä, joskus kuulee kun ulko-ovi pamahtaa kiinni ja lapset juoksee. mutta ei mitään muuta. ilmeisesti täällä on hyvä äänieristys
Et sitten ottanut ilmeisesti huomioon sitä, että kuulokkeita en pysty enää terveyssyistä käyttämään. Ne pahentaa mulla tinnitusta! mielelläni muuten kuuntelisin kuulokkeilla kun äänentoisto parempi, saa ihan erilaisen kuuntelu kokemuksen. Joten ole hyvä ja kerro, miten pieneksi minun pitäisi itseni nitistää? täysin hajuttomaksi, mauttomaksi, näkymättömäksi, kuulumattomaksi jotta mikään ei naapuria häiritsisi!?

Jos en terveysongelmista johtuen pysty kuulokkeita käyttämään, niin eikö minulla ole sitten oikeutta koskaan nauttia musiikista tai leffoista, vaikka yritän tehdä sitä mahdollisimman vähän ja päiväsaikaan. V*ttu.

vierailija
Jos naapurisi ovat tosiaan mukavia ihmisiä, niin voisitko harkita ihan puhuvasi heille asiasta? Kysyt, että haittaavatko äänet heitä ja selitä kuuloketilanteesi. Sano, että et mielestäsi pidä liian kovaa ääntä, mutta ole valmiina kuulemaan heidän mielipiteensä. Mainitse myös koirasta, jos käyvät vaikeiksi! Parempi puhua suoraan kuin valittaa täällä.

vierailija
viiskymppinen isoäiti, sinäkin olet aikaihminen ja lyhyessä aloituksessa lukee selkeästi että kuulokkeita en pysty käyttämään enää, koska tinnitus pahenee. Mitä sinä et siinä ymmärtänyt?

Tuo on sama kuin tarjoaisi allergiselle ruokaa, että voit sinä tästä vähän ottaa, vaikka allergia oireita tulisi....

Eli sinä tarjoat ratkaisuksi sellaista, johon toinen on jo todennut että ei pysty - vaikka haluais ja sivuutat toisen ihmisen tarpeet niin kuin niitä ei ois olemassakaan.

vierailija
Jos naapurisi ovat tosiaan mukavia ihmisiä, niin voisitko harkita ihan puhuvasi heille asiasta? Kysyt, että haittaavatko äänet heitä ja selitä kuuloketilanteesi. Sano, että et mielestäsi pidä liian kovaa ääntä, mutta ole valmiina kuulemaan heidän mielipiteensä. Mainitse myös koirasta, jos käyvät vaikeiksi! Parempi puhua suoraan kuin valittaa täällä.
Olen kysynyt, mutta heidän mielestään mun asunnon puolelta ei kuulu heille MITÄÄN ääniä. Ois silloin aika jännät taikaseinät kyseessä koska heidän koiran haukkumisensa kuuluu kyllä selvästi mun asunnon puolella ja kun soittivat itse musiikkia niin se kuului selvästi. Kuulokeongelmasta en sanonut mitään, kun väitti ettei muka mun puolelta kuuluvat äänet haittaa, mutta on se jännä että aina kun kuuntelen leffoja, alkaa heidän puoleltaan jumalaton jyskytys ja kolistelu... ei siitä jää epäselväksi että osoittaa nyt mieltään siitä että muka musiikki ja leffat liian kovalla.

Vaikka oiskin vähän kovemmalla, en usko että että on kun en omista edes mitään kotiteatteria tai subbareita, niin onko se nyt ylitsepääsemätön haitta jos sulla on vain yksi seinä naapuri, seinä telkkari edes naapurin seinää vasten ja jos tunnin ajan päivässä kuuluu 'möykkää' ???

En usko että heillä ois muuta realistista valittamista minusta kuin tuo, tuo jurppii jostain ihme syystä heitä eniten.

vierailija
Näitä ongelmia alkaa rivitaloissa ja kerrostaloissa syntymään, kun niitä ei rakenneta kunnolla. Ei laiteta kunnollista äänieristystä, vaikka varmasti sekin ois mahdollista tehdä jos haluttais, mutta kun halutaan säästää.

Jo on aikoihin eletty, kun nykyään on nää kaikki hiljaisuusfriikit, ollaan töissä vissiin niin ylikuormittuneita ettei ilman psyykelääkkeitäkään enää jakseta ja sitten kun asutaan taloyhtiössä ja jos naapurista kuuluu vähänkin ääntä, niin pimahdetaan!

Ei kukaan 2000-luvulla valittanut, nuoriso sai silloin aika vapaasti bilettää viikonloppuisin jopa kerrostaloissa ja lähes kaikki ihmiset kuuntelivat kotonaan televisiota, musiikkia ilman kuulokkeita. Nykyään lähes jokainen nuori varsinkin kulkee kuulokkeet päässä, niin itsekkin kun olen nuori 29v niin naapuri varmaan olettaa että tahallaan jätän kuulokkeita käyttämättä, että tiedän kyllä sellaisten olemassaolon ja voisin helposti olla häiritsemättä naapureita jne.

Hohhoijaa

Kun ihmiset eivät yhtään ajattele, että ihmisillä on erilaisia rajotteita ja haluaisin vaan elää tavallista elämää. Sitten aletaan osoittamaan mieltä, kun ollaan keksitty että hei täällähän on huono äänieristys! minä voin tehdä kaikenlaista kostokolistelua ja naapurin elämästä mahdollisimman helvettiä, kun hän tuottaa jotain sellaista ääntä mistä itse en pidä ja ei suostu tottelemaan mun itse keksimiäni sääntöjä. Sikshän tuo naapuri heti kun tänne muutettiin, uuteen rivitaloon, me kaikki asukkaat ja kun laitoin yöllä kaverille whatsapp ääniviestejä joissa puhuin normaalisti niin alkoi poraamaan seinään tai kun KERRAN, vain kerran ajauduin lapioimaan lunta terassilta kello 22-23 niin ihan kuin ois tiputtanut pommin lattiaan, kuului ulkona asti se jysäys... HALUS KATO TEHDÄ MULLE HETI SELVÄKSI ETTÄ PERKELE MITEN TÄÄLLÄ ELETÄÄN !!!!!

Yhteistyössä