joulutonttujen odottajat

Aika jännää, kun alkaa sivut tökkii, kun ketju menee pitemmäksi. Noh, pitää laittaa sitten uusi, kun kuu vaihtuu torstaina.

Täällä mennään ilman oireita. Tai no lievää pahoinvointia on, mutta pysyy hyvin kurissa. Himo on tullut jäätelöön ja hedelmiin. Esikoista odottaessa oli himo suklaaseen. :p

Vajaa pari viikkoa neuvolaan.

Viipi 8+1
 
Annukka84, Tuisku -84- päivitteli ainakin huhtikuussa listaa.

Täällä kans lievää pahoinvointia, mutta selvin oire on ehkä kuitenkin väsymys. Herkistelijäluonne olen aina ollut, mutta nyt tässä tilassa melkein mikä tahansa saa tipan linssiin. B)

Mulla on jo reilun viikon kuluttua neuvola (silloin 7+3 tai 7+4), ja kolme päivää enää alkuraskauden ultraan. :) Kahtena yönä oon nähny unta, että vuoto alkoi sittenkin :eek:
 
tervehdys pitkästä aikaan..
oon ollut niin väsynyt etten o jaksanu mitenkään koneelle raahautua, voisin vaan nukkua mutta ei oikeen onnistu kun toi 2v neiti pitäis hoitaa.. neiti on ihan yli mustasukkanen tietokoneelle ei tarvi kun istahtaa koneelle niin se huutaa kun syötävä :headwall:
kävin ekassa neuvolassa, kuhan kyseli taustoja eikä osanut vastata mun kysymyksiin. jäi tosi huono fiilis siitä tätistä. toivottavasti kestän sitä koko 9kk
mulla on muuuten jo ihan selvästi erootuva vauvamaha :eek: hassua miten se voi näkyä näin aikasin? kaverit jo naureskelee että sun on enään turha tota salassa pitää
juu mutta palaan takaisin vaakatasoon ennekuin enempää rupeaa huimaamaan..'
hauskaa päivää kaikille :flower:
nasu 8+3
 
Minäkään en pääse lukemaan tuota toista ketjua. Mua häiritsee oireettomuus, mitään erityisiä raskausoireita ei ole. Limakalvot on turvonneet ja herkät ja mieliala herkkä, mutta ei juuri muuta. Ei kyllä enää minkäänlaista tuhrutteluakaan. Todella vaikea uskoa, että tuolla masussa on elämää... Vauvahaaveita, mulla on myös ensi viikon torstaina ja täysin samoilla päivillä varhaisultra! Mulla se on klo 8, monelta sulla :D?

Jive rv 5+1
 
Jive- Ei ole mullakaan tällähetkellä oireita oikeastaan minkäänlaisia. Rintamus on vaan levinnyt kuppikoolla ja on aika pinkeä.. :LOL: mitään vuotoja mulla ei ole ollu, joten pitäskö olettaa kaiken olevan ok? Närästystä oli vielä viime viikolla ja nyt sekin on loppu, välistä vaan huono olo jos ei muista syödä ja hirveästi väsyttää. Huomenna paukkuu taas viikot, eli nyt 6+6.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viipi:
Aika jännää, kun alkaa sivut tökkii, kun ketju menee pitemmäksi.
Olisiko mitenkään mahdoton ajatus siirtyä kuukausipinoista viikkopinoihin? Tai vaikka puolen kuun pinoihin? Kun nuo pitkät ketjut tosiaan ovat usein hankalia, sivut eivät aukea tai ei saa vastattua tms.

Kiitoksia Jivelle vastauksesta, eli todennäköisesti täällä tyttöä sitten odotellaan ;) . Mulla onkin sun ja Vauviksen jälkeen päivää myöhemmin varhaisultra (jolloin viikkoja 7+5). Pitäisi ainakin sykkeen näkyä, jos siellä joku on! (Nyt alkoi jännittää...)

Palailen paremmalla ajalla pidemmin jutuin
:wave:

t. Grynna 6+2
 
Mun mielestä (useammalla foorumilla kun jäsenenä olen) on vähintäänkin erikoista ettei täällä noiden ketjujen kokoa ole millään tavalla rajoitettu. Todellakin tökkii pahasti kun sivuja on noin monta. Mielestäni ketjuissa pitäisi olla jokin sivu/viestiraja jonka jälkeen ketju menee automaattisesti kiinni ja täytyy aloittaa uusi.

Foorumeista puheenollen, onko teistä kukaan seurannut perhekerhon keskusteluja? En tiennyt että netistä voi vielä löytyäkin noin alkeellisia palstoja ja noin alatyylistä keskustelukulttuuria! Onneksi saa itse valita seuransa.
 
Annukka84, aina parempi jos ei mitään vuotoa ole :). Multa tosiaan tuli useampana päivänä vähän vaaleanpunaista/rusehtavaa valkovuotoa ja ehdin huolestua kunnolla. Nyt pariin päivään ei ole tullut mitään, eikä kyllä ole krampannutkaan enää. Tuo kramppailu ja pieni vuoto osui siihen kohtaan, missä olisi pitänyt olla menkat. Toivottavasti se johtui siitä. Ja toivottavasti se ei ala uudestaan, tai stressikäyrä lähtee hurjaan nousuun. Nuo muutokset rinnoissa on kanssa hyvä merkki, sulla on selvästi raskaushormoni tehnyt tehtävänsä, kun tissit on kasvanut :D.

Grynna, munkin mielestä joku viikkopino tms. olisi hyvä :). Sä meet ainakin tarpeeksi "myöhään" varhaisultraan, siellä pitäisi jo pienen sydän pomppia :). Mä halusin varata tuon ajan ihan sen takia, että koin tuulimunaraskauden muutamia vuosia sitten. Mun piti olla muistaakseni viikoilla 8+ jotain, mutta ultratessa lääkäri totesi, että "valitettavasti tämä alkio vastaa viikkoa 4-5, eikä täällä näy sikiötä eikä sykettä, vain ruskuaispussi". Tuolloin ei ollut mahdollista, että raskaus olisi alkanut oletettua myöhemmin.. Raskaus sitten keskeytettiin lääkkeellisesti. Nyt toivon, että ultrassa näkyisi alkio oikeassa paikassa, vastaisi viikkoja ja syke olisi myös aivan ihana juttu, vaikka se ei välttämättä näy niin aikaisin. Tuon kokemuksen takia olenkin niin skeptinen.. Onneksi kuitenkin suurin osa raskauksista menee hyvin :). Sen kun takoisi kaaliin niin ehkä stressikin vähenisi :D.

Kamomilla-81, en ole seurannut perhekerhon keskusteluja, mutta nyt rupesi kiinnostamaan :D . *surffaa katsomaan* :D
 
Mää voisin kans liittyä keskusteluun! Eli rv 5+2 ja LA olis sitten 28.12.
Oireita ei oikeestaan oo muuta ku menkkamainen mahakipu varsinki öisin, unettomuus, närästys ja rintojen kasvu ja pistely. Onko muuten normaalia ettei yöllä tuu uni ja jos tullee ja sattuu heräämään ni on tosi vaikeeta päästä taas uneen?
 
Joillakin tulee ihan oikeat kuukautiset, jopa useamman kerran, eli jos menkkojen aikaan tulee pientä rusehtavaa vuotoa niin en olisi huolissani.. mulla ei tullut viikolla 4 mitään, eli toivottavasti ei ensi viikollakaan!

Toivon niiiin kovasti ettei tule sitten viikolla 11 ultrassa mitään yllätyksiä, tässä raskaudessa oli nimittäin jo yllätystä tarpeeksi ja nyt kun vasta on ajatukseen tottunut niin ei toivois mitään ikävää tapahtuvan. Niinkuin ei muutenkaan.
 
:wave: Heippa kaikille!Tänään olis 14.00 neuvola =) ,sieltä sitten aika sinne varhaisultraan*tuuletusta* =) ...ihan järkyttävä väsymys päällä koko ajan,eikä mikään auta,onneksi tyttö vetelee vielä kahdet päikkärit,ja poika kattelee sen ajan äiskän kans sohvalla pötkötellen piirrettyjä :D ...tahtois jo sinne ultraan,että saisi edes tarkan la:n |O :whistle: :saint: :saint: :saint:
 
Tuosta kerhosta vielä,pitääkö siihen hakea jäsenyyttäki??Kun ajattelin sinne mennä mukaan nyt kirjoittelemaan,mutta vaati näköjään jäsenyyttä..että miten ois kerholaiset??? ;) kelpaisko porukkaan??
 
moi vaan kaikille... Minäpä jouduin sairaslomalle kun mua on ruvennut pyörryttämään:( eikä oo väliä vaikka olis syönykkin kunnolla niin silti huippaa:( neuvolaan soitin ja heti kirjottivat vkon lomaa:) mulla huomenna eka neuvoja ja rv 9+1 mennään. oon nähnyt nyt melkein joka yö unta synnyttämisestä. Ja aina oon synnyttäny tytön:) Onkos muut jo hankkineet jotain tavaraa vauvalle??? me ollaan jo muutama vaate ostettu. Ja nekin on sellasia tyttöjen hepeniä:) että jos tyttöä ei tuu niin meiän poika kulkee mekossa ja punaisissa kukkakengissä:D:D:D:D ei vasikaan:) ollaan me jotain sellasiakin osteltu jotka sopii molemmille.....
 
Kamomilla, mä en tuolla perhekerhossa käy, mutta käyn parilla muulla foorumilla. Toisella joka päivä ja toisella ainakin kerran viikossa. :)

Vaatteista Enpä ole mitään ostellut, kun esikoiselta on jääny aivan hirveä kasa vaatteita. Jos sitä sitten vaikka alkais ostelemaan, kun on turvallisilla viikoilla.
 
Mä olin tänään ekassa neuvolassa ja eihän tuolla mitään ihmeempiä tapahtunut. Raskausviikkoja kasassa 8+6 ja terkkari varasi jo tälle iltapäivälle klo 15.45 ajan ekaan ulrtaan, kun sanoi, että minä olen kuulemma niin hoikka, että eiköhän siellä jo laskettuaika selviä ja onko siellä yksi vai useampi tulokas. Ensin meinasi ultraan seuraavalle viikolle, mutta se oli ihan täynnä, joten tänään menen sitten ultraan. Hiukka jännittää, että onko siellä nyt varmasti ketään oikeassa paikassa ja saadaanko jo näin aikaisessa vaiheessa laskettuaika muka määriteltyä, kun esikoiselta kävin ekassa ultrassa vasta rv 12 aikoihin.

Mulla on kova vaunukuume ;) Niin, jo tässä vaiheessa. Ehdittiin myydä esikon yhdistelmävaunut, joten pakkohan se ois vaunut hankkia. Uusia en kyllä raaski ostaa, kun ovat niin pirun kalliita nuo Emmaljungat. Pitänee katella huutonetistä, sillä sieltä me ostettin viimeksikin vaunut aika halvalla.
 

Yhteistyössä