joulutonttujen odottajat

Joo täälläkin iho kukkii ihan kiitettävästi. Oksettava olokin tulee helposti (onneksi ei kuitenkaan oksennus), esimerkiksi biojäteroskis aiheutti tällä viikolla paljon kakomista :x

Meillä on tarkoitus juhlia vappua tavalliseen tapaan paitsi, että laitetaan mun siideripulloihin limua, jotta ei näin epävarmassa vaiheessa vielä kaikki saisi tietää :whistle: Boolitarjonnasta täytyy kyllä kieltäytyä, täytyy toivoa, että kukaan ei kiinnitä huomiota.

Viikonloppuna menossa kylään mun vanhempien luokse ja tarkoitus kertoa heille silloin - vähän positiivista jännitystä, kun on heidän ensimmäinen lapsenlapsensa kyseessä.

Mukavaa vappua kaikille!
 
Mulla eka neuvola 7+3 eli nyt tasan viikon päästä, sit siitä viikonpäästä 8+3 eka ultra. Siel näkyy jo kaikenlaista, selkärankaaki hieman, mahalaukkua, syke tietysti ja liikettä. Toivottavasti siis.. näin pitäisi jos kaikki hyvin :/
 
Täällä kans naama alkaa kukkimaan siihen malliin,että... :kieh: :kieh: ...mutta aivan ihanaa vappu/kesäpäivää kaikille!!Aivan mielettömän lämmin ja kaunis ilma ulkona,pitää lähteä muksujen kanssa taas ulos,ei tällaisella ilmalla saa sisällä olla ;) :D :wave: !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuisku -84-:
Haluaisiko joku muu alkaa päivitteleen täällä listaa jos tekee vaikka sitten niitä viikkopinoja? Kun mä kirjoittelen tätä nykyä hieman enemmän tuonne kerhon puolelle ja tulee päivitykset sitten aika viiveellä. Muutenkaan en hirveästi ehdi tässä koneella istuskella....
Hei kaikki!
Ihan aluksi "nostelen" tätä Tuiskun pyyntöä, ehtisikö joku ruveta listaemoksi? Hommaahan voi vaikka jakaakin useamman ihmisen kesken! Lainaa-toiminnolla saa helposti nykyisen listan käyttöönsä ja sitä sitten vain muuttelee. Itse en uskalla luvata ehtiväni, mutta olisiko jollain muulla useamman kerran viikossa koneella olevalla intoa?

Tuplaonnittelut ;) Millimenninkäiselle! :flower: Ja Boelle myös, hienoa että ultrassa kaikki hyvin. Miksiköhän sulla ei muutettu viikkoja äitiyskorttiin, vaikka ultra selvästi antoi eri lasketun ajan? Kun tässä alussahan alkion/sikiön ikä pystytään määrittelemään kaikkein tarkimmin, mitä pidemmälle raskaus etenee sitä enemmän yksilölliset erot alkavat vaikuttaa sikiön kokoon (josta ikä määritellään). Onpa jännä. Mitenkäs Caffeen ultra?

Jive, mun piti alun perin mennä ultraan 7+1 eli maanantaina 5.5. mutta vaihdoin sen, kun olis mennyt esikon muskarin kanssa päällekkäin. En voi tajuta, miten joskus olen ollut töissä ja hoitanut sata asiaa yhtaikaa, kun nyt ei edes yksi viikottainen meno pysy mielessä... Myötätuntoni sulle siitä tuulimunaraskaudesta! Mulla oli edellisraskaudessa tuulimunaepäily, kun menin (vahingossa) liian aikaisin ultraan. Luulin, että olisi ollut 7 viikkoa mutta olikin vasta 5. Nyt ei ainakaan pitäisi käydä samoin ;).

Petite-ten tavoin minullakin on aika vähän mitään oireita, jaksuja vaan DD:lle ja muille pahoinvoinnista kärsiville! Katherinelle ja Sikuriina, täällä myös yksi kovasti huimauksesta kärsinyt! Minulla onneksi on jo vähän hellittänyt, toivottavasti teilläkin.

Nasu, ultrasysteemit vaihtelevat aika paljon kunnittain, mutta kyllä ne sut sinne jonnekin väliin ottaa vaikka aika pikaisestikin, jos muuten uhkaavat mennä viikot liian pitkälle. Näin ainakin mulla edellisraskaudessa kun neuvolaankin pääsin ekan kerran vasta rv 12 (!). Nyt mulla on eka neuvola 8+3 kuten Maria08:llakin; eiköhän siinä rv 8-10 paikkeilla ole yleensä eka (kun Emppu tätä siis kyseli).

ViikinkiHelga ja Tyylilyyli: kerhoon vaan mukaan, sille liittymiseen on oma pino täällä odottajissa eli viestiä sinne! NtiKesäheinälle ja DoBille jaksuja kukkivan naaman kanssa, toivottavasti tän alun jälkeen helpottaa!

Sikuriina kyseli hankinnoista. Esikoiselta on suunnilleen kaikki tallessa, etenkin vaatteita. Tuplarattaat joutunemme hankkimaan (kun esikko vasta 1 v 4 kk kun tämä kakkonen syntyy). Pienimpiä kokoja kestovaippoja olen kyllä jo ostellut, niitä mulla ei esikoiselta ollut tarpeeksi paljon.

 
ensimmäiseksi aurinkoista ja leppoisaa vappua kaikille B)

odottavan aika on pitkä olen kuullut sanottavan ja nyt sitä sitten kirjaimellisesti odotellaan ,että aika kuluisi....olisin lopettanut työt ensi kuun puoli välissä mutta nyt jouduinkin jäämään sairaslomalle koko loppu ajaksi kun mahassa on kivuliaita supistuksia aikaajoin ja muutenkin on alavatsa todella liikeherkkä eli juilii pikkuisetkin liikkeet :| nyt ainoa toive olisi ettei supistelu oireile mistään isommasta :(
pyysin päästä jo ensi viikolla neuvolaan kun se eka käynti olisi ollut vasta kahden ja puolen viikon päästä jotta saisi edes kuulla mahdolliset sydänäänet jotka muissa odotuksissani on jo näillä viikoilla kuulunut,perjantaina poksahtaa vk 9 täyteen.
tää on sinänsä omituista kun noissa edellisissä odotuksissa ei ole supistanut edes silloin kun se olisi ollut suotavaa vaan kaikki on jouduttu työllä ja tuskalla käynnistämään ja nyt ollaan vasta alkumetreillä ja ongelmana on tämä :/
tuli kyllä jo mieleeni sekin ,että jos tässä kaikki sujuu hyvin niin taitaa tulla rankka odotus kun heti alkaa tulemaan tämmöistä pikku renkkaa :D

joutuuko kukaan muu ravaamaan koko yön wc:ssä?itse käyn siellä noin puolen tunnin välein koko yön.mulla oli edellisessä odotuksessa niin että alusta loppuun joka yö jouduin käymään pissalla 20min-1tunnin välein....silloin sanottiin ettei se ole normaalia edes odottajalle mutta minkäs teet ja pitemmällä ollessa ei pystynyt sitäkään vähää pidättämään kun alussa koska vauvakin jo painoi.pikkaisen hirvittää tuleeko tästä odottamisesta samanlainen vessaravi :LOL:

iloista mieltä ja jaksamista erilaisten oireiden kestoon :hug: :wave:
 
Hyvää vappua kaikille!

Minullakin muuten iho mennyt todella huonoksi,kukkii urakalla.Yleensä minulla ollut todella hyvä iho, jossa harvemmin näppylää näkynyt. Mutta eipä tuo haittaa, kun syy on tiedossa.

Meillä on eletty taas jännittäviä aikoja. Heräsin eilen aamuyöstä, ja pikkupöksyt olivat veressä. Vuotoa tuli aika runsaasti, ja oltiin täysin varmoja keskenmenosta. Lähdettiin aamulla Kättärille päivystykseen, ja siellä ultratessa kuitenkin sikiö ja syke löytyi. Vuotokin loppui lääkäriin pääsyä odotellessa.
Tänään meillä oli aika omalla lääkärille, joka ultratessa löysi hematooman,josta eilinen ja aikaisemmat vuodot ovat johtuneet. Verenpurkauma sijaitsee onneksi sikiön alapuolella.Huh mikä helpotus kun syy vuodolle löytyi. Kättäriltä kun eilen eivät oikein osanneet mitään sanoa, epäilivät myoomaa. Ensi viikon lopulla mennään taas kontrolliin klinikalle.

Valas, minä olen joutunut käymään öisin pari kertaa vessassa. Joskus päivisin on kyllä ollut jatkuvaa pissahätää, viimeksi eilen. Tuntui, että saa puolen tunnin välein käydä pisulla, jota kuitenkin tuli joka kerta runsaasti. Olisiko sinulla kuitenkin virtsiitti, kun öisinkin joudut ravaamaan jatkuvasti vessassa? Tsemppiä sinulle, täällä toinen jolle tämä alkuraskaus ei ole ollut ihan helppo...
 
Heips kaikille!
Täällä joku mainitsi huonosta ihosta...itellä aivan sama :ashamed: on se kumma kun aina kaikki vaan puhuu, että raskauden aikana olisi muka iho hehkeimmillään! Mulla ei oo muutenkaan mitenkään hyvä iho ja sit heti kun testi näyttää plussaa, ilmestyy finnejä niin paljon, että ei muuta koko naamasta löydykkään! Tuntuu, että nää mun kosmetologilla käynnitkin olisivat aivan turhaa... :(

Nyt sitten on ilmestynyt tuo pahoinvointi tännekkin... :wave: niin ja tosiaan vessassa saa ravata tunnin välein...

Nyt mulla on kerrankin semmonen olo, että tää raskaus saattanee mennäkkin ihan loppuun asti...en tiedä mikä saa mut niin varmalle ololle, mut joku se vaan on...tuun taas tippumaan niin korkeelta jos kesken menee... :/
 
Täällä on kanssa yksi, joka juoksee vessassa 2-3 kertaa yössä |O Pahoinvointia ei ole enää ollut ja väsymyskin on helpottanut. Välillä sitä jopa unohtaa olevansa raskaana :saint:

Joo, ultrassa kävin eilen ja laskettuaika siirtyi eli se on nyt sitten 2.12. Olin siis ihan vähän pidemmällä kuin luulin. Tänään siis kasassa 9+1. Vauveli näkyi yllättävän hyvin, vaikka jouduin näin aikaisin ultraan. Pituutta vauvelilla oli huimat 18mm ja sydän löi nopeasti :heart:

jennae toivotaan, että saat nauttia tämän raskausajan ihan loppuun saakka ja saat sit ihanan pienen nyytin :heart:

Aika monella tuntuu tuo iho huononevan. Mullahan tuo ärsyttävä oire tuli esikon odotusaikana joskus rv 15 alkaen ja kesti raskauden loppuun asti. Sit tytön synnyttyä iho palasi takaisin normaaliin kuosiin. Eli en tiiä saako tuosta huonosta ihosta sit taas kärsiä, kun ei olla vielä noilla samoilla viikoilla. Minäkin sillon kirosin ton sanonnan, että raskauden aikanahan iho oikein hehkuu...ja kakat sanon minä oma kohtaisesta kokemuksesta siihen.
 
Mulla on eka neuvola 7+ 2. Eilen aamulla jouduin halailemaan pönttöä ekan kerran ja loppu päivän olikin semmonen ällö olo.Aamusin en saa oikein mitään alas.Päivällä ja illalla onneksi paremmin.Väsymys jatkuu edelleen.

Juli ja nuppu 5+5
 
Huomenna alkaisi harjoittelu ja lapset ekaa kertaa päiväkotiin. Katsotaan miten menee itse kullakin. Raskaudesta en ajatellut kertoa ellen sit joudu raskaita hommia tekemään. Maanantaina tilata neuvola itselle ja nuoremmalle.
Pahoinvointi on vähän helpottanut. Väsymys ei.

tikruliini ja pörris 8+1
 
Huomenta kaikille! =) Miten meni vappu??

Mulla on eka neuvola rv 7+1 ja se varhaisultra 7+0. Tai siellähän noi päivöt sitte vielä tarkentuu kai..

Juli05: Toi pahoinvointi on sitte inhottavaa. Ite oon syöny siihen esim. raikasta kurkkua sellasen aika ison pötkylän ja sitt tomaattia vähän.. ja pikkusen yrittäny noita hapankorppuja syödä.. Ku se pahoinvointi iskee mulla just ihan millon tahansa yhtäkkiä. :eek: Mut pahinta se on yöllä jos herään, esim. viime yönä ku mies tuli kotiin, heräsin kesken unia ni kauhee olo heti. Ja sit iltasin sitä on kans. Ja pitkin päivää muutenki..ja närästää.. :/


 
Huomenta!

Tuiskun puolesta kiitän Kamomillaa ;) :p koska ajattelin ehdottaa, että mitä jos siirryttäisiin niihin viikkopinoihin? Silloin kävisi kätevästi listan päivityskin aina siinä viikon vaihtuessa, eikä tarttis joka päivä sitä räplätä. Minulle ainakin sopii erinomaisesti, että Kamomilla listaemoilee!

Jos sitten huomaamme, että viikkopinosysteemi ei toimi jostain syystä, keksitään jotain muuta!

Miina, meidän vappumme vasta alkaa :D. Olen jo vuosia panostanut enemmän vapunpäivään brunsseineen ym. kuin aattoiltaan. Käväisin eilen kaverin kekkereillä alkoholittomalla oluella ja autonavaimilla varustettuna :whistle: ja itse asiassa ihan kivaa oli. Mukavaa välillä jutella muutakin kuin vauvajuttuja, ja sitten kun muilla alkoivat volyymit ja promillet nousta tarpeeksi, läksin kotiin. Tänään lähdetään vappupromenaadille ja grillaillaan. Pitääkin hommata esikoiselle vappupallo jostain!

Tikruliinille tsemppiä lasten hoitoonvientiin ja kaikille pahoinvoiville yhtäläisesti jaksuja! Nyt laittamaan esikkoa päikkäreille niin jaksaa sitten valvoa ihmettelemässä kun lähdemme liikkeelle. :wave:
 
Hyvää vappua kaikille!! :) Mä vasta tossa tunti sitten heräilin! |O ... Mies oli lähtenyt katsomaan vappua ja ihmisiä kaupungille. Mä mielummin jään loikoilemaan yöpaita päällä kotiin :)

Tuosta ihosta oli puhetta, niin mulla alko iho kukkimaan ennen kuin tiesin olevani raskaana! Luulin että se johtuu stressistä! Nyt ehkä HIEMAN parantunut iho, mutta edelleen kyllä aika kauhea :( ja mulla kun ei edes teininä koskaan ollut naamassa finnejä!!!

Pahoinvointia on mullakin edelleen, mutta ei onneksi enää niin pahasti.. Päänsärky vaivaa aika usein ja on melko kovaakin! Eilen töissä tuntui että verisuoni katkeaa päästä kun sattui niin lujaa :(

Maanantaina olis eka neuvola ja tiistaina eka ultra!! Jänskättää!!!! :) Saa varmuuden näihin mun viikkoihinkin kun en itse ole oikein varma millä viikoilla mennään! Luultavasti nyt ollaan kuitenkin viikoilla 8 tai jopa 9! :)

Mutta oikein ihanaa vapun jatkoa joulumassuille!! Nauttikaa ihanasta auringonpaisteesta (ainakin Jyväskylässä paistaa :) ) ja hemmotelkaa itseänne! :wave:
 
Kamomilla-81: Kiva jos viittit alkaa päivitteleen sivuja!! =) Mä olen pudonut tämän puolen jutteluista aika täysin... Ei vain ehdi tarpeeksi usein koneelle...

Täällä olo edelleen aika samanlainen. Välillä on vähän enemmän pahaa oloa mutta aika normaalia elämää pystyy elämään. Tuo päänsärky on ehkä inhottavin oire.

Vappu meni täälläkin ihan kotosalla ja töissä.

Mukavaa vappupäivää kaikille!!!

 
Aloitetaan viikkopino sunnuntaina, olkoon se sitten vaihtopäivä. Sopiiko tämä? Keräilen tässä nyt muutaman päivän ajan infoa uutta listaa varten jonka laitan sitten siihen seuraavaan pinoon näkyville.

Ja jos tiedätte että viimeisimmässä listassa ei ole ollut teidän tietoja tai ne ovat siitä muuttuneet, laittakaa vielä viestiä tähän ketjuun. Aika paljon keräilinkin jo infoa uutta päivitystä varten, mutta monella on vielä aukkoja tiedoissa! Huomioikaa edelleen se, ettei tuota sivua 23 edellisestä pinosta pääse lukemaan :( , mutta sivulle 22 asti viimeisimmän päivityksen jälkeen tulleet infot on huomioitu!
 
Pikainen viesti tänne...

Ihan ekaksi, millimenninkäinen, tuplasti onnea sinne :heart: . Luin huvittuneena tuota ed. pinon tekstiäsi jossa aiemmin ihettelit kun maha on jo kovinkin turvoksissa :D .

Itseäkin alkoi 'hirvittämään' tuo tuplien mahdollisuus - mutta luotan siihen ettei samaan pinoon mahdu kahta tuplien odottajaa :whistle: . Eipä siinä, ihana yllätyshän tuo olisi - meillä vain menisi totaaliseen vaihtoon sekä auto että asunto. Yksi pieni tänne mahtuisi vielä oikein hyvin :heart: .

Vappu on mennyt hyvinkin rauhaksiin. Pahoinvointi on ollut edelleen sellaista etovaa oloa aika-ajoin, ei enää kauhean pahaa. Veikkaan tosin että voi vielä iskeä pahastikin, tosin edellisissä selvisin aika helpolla.

Alkaa jo häiritsemään ettei uskalla sukulaisille / tuttaville odotuksesta kertoa, kun kuitenkin melkoinen turvotus masussa ja väsymys kova. Ekan neuvolan sain vasta 16.5., silloin taitaa olla rv 9+4. Ainakin sydänäänet pitäisi löytyä :heart: .

Täytyy kuitenkin (kun aika on) aloittaa siinä järjestyksessä että ensin kertoo näille tuleville isosiskoille vauvasta, ja sitten vasta muille. Halutaan että saadaan ensin heidän kanssa juteltua asia kunnolla läpi. Heillä voi olla paljon kysyttävää :D .

Nyt muuten sain ostettua niitä vitamiinejakin. Häiritsi vain kun purkissa lukee pienellä Multitabs, ja ISOLLA Raskausvitamiini ja kuva isomasuisesta naisesta :whistle: . EI voi jättää purkkia vahingossakaan esille, kun tuo 5v neitikin jo lukee yksittäisiä sanoja sujuvasti. Voisi lipsahtaa vähän liian ajoissa totuus väärässä paikassa.

Mutta siis ei muuta kuin oikein hyvää jatkoa edelleen kaikille :flower: =)

- Terhikki rv 7+3 -

ps. Kamomilla-81, minulle voit lisätä tietoihin synnäriksi PHKS.
 
Moi! Mä oon ollut ns. pelistä pois pari viikkoa, en oo aukassu konetta lainkaan. Mä poden aivan järkyttävää pahoivointia iltaisin, oksennan kaikenaikaa... Olo on kun ois kestokrapula. Mulla oli vkolla 7 eka neuvola, jossa laskettu aika muuttuikin 4.12 siis aikaistui 4 päivällä, nyt taitaa olla vkoja 9+ jotain? Eka ultra on n. 2 vkon päästä. Mä teen 3 vuorotyötä ja onnekseni mulla on ollut nyt paljon vapaata ja aamuja, jotka oon saanut tehtyä ok, huomenna on eka ilta pitkästä aikaa ja kauhulla odotan kuin käy, luultavasti joudun lähtemään kesken kotiin, miettikääs että kaikki hajut korostuu ja ootte hoitoalalla, siis voi kauhea että sitä joutuu hengittää vain suun kautta ja välillä pidättämään hengitystä että selviäis. Mä niin odotan, että olotila kohentuis ja vois nauttia raskaudesta. niin ja siis tää on meidän kolmas.
 
Onko täällä muuten muita tupakoitsijoita? Oletteko lopettaneet/vähentäneet? Miten on sujunut? Itsellä tekee aika tiukkaa sen suhteen... Muutama tulee vielä päivässä poltettua :ashamed: ... Mutta tarkoitus on kyllä lopettaa kokonaan!
 

Yhteistyössä