joulutonttujen odottajat

Horrorpops Juu, tuntuu että melkein mikä vaan saa pinnan kiristymään. Eikä asiaa auta semmoinen ylivilkas 9 kk poika jolle pukkaa ensimmäinen uhma päälle |O

Onko kenellekkään mulle tullut levottomia jalkoja öisin ? Jää yöunet todella onnettomiksi :(


aiaifi ja ötö 5+6
 
Hei kaikille! Mulla alkoi pahoinvointi rv4 ja nyt on ihan normaali olo. Menossa 5+6, eikä enää raskausoireita ole ollut pariin päivään. Väsymys on toki vielä, mutta ei muuta. Ensin valitan oireista, sitten parin päivän päästä valitan, ettei niitä ole.
Onnea kaikille jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultrasta ja pahoittelut niistä huonoista :hug:
Maanantaina varaan ultra-ajan, toivottavasti saan sen rv8. Silloin ei enää pitäisi jäädä mitään arvailujen varaan.
Minun piti olla raskaudesta ihan hiljaa, mutta en sitten pystynytkään. Olen kertonut muutamalle hyvälle ystävälle. Niille joille itkisin keskenmenoakin.
Oliko täällä mukana joku lenkkeilijä? Mietin niitä sykerajoja, mihin ne tulisi asettaa? Toivon, että pysyisin juoksemaan mahdollisimman pitkään. Luin jostain, ettei viikon 25 jälkeen olisi enää suotavaa juosta ollenkaan. No sinne on vielä pitkäaika.
Mulle voi laittaa sairaalaksi Tyks ja kuudes lapsi olisi tulossa. Paljon on noita raskauksia jo takana, kun siihen lisää vielä kaksi keskenmenoa on tämä minun kahdeksas raskaus.
A-alisa ja Toivo 5+6
 
Ihan puskista tuli oksennus tänään aamupalan jälkeen töissä. Ei osunut ekalla yrittämällä edes pyttyyn vaan tuli rinnuksille :ashamed: . Osasyy saattoi olla kyllä antibiooteissakin jotka menin tyhjään mahaan napsimaan enkä ottanut maitohappobakteeria ohessa. Ja puskista siinä mielessä ettei mulla ole ollut edes etovaa oloa enää viikkoon. No, oksentaminen onkin ollut harvinaisempaa ylipäätään, ja kummastipa se vaan aina oloa helpottaa.

Tämän pinon päivittelystä siis vielä varmistelua, että sunnuntaina aloitetaan uusi viikkopino ja sinne laitan sitten seuraavaa listaa kaikista meistä joulumammoista jotka tietoja olemme ilmoitelleet. Onks hyvä?

Kamomilla-81 ja rusina, rv 10+1

ps. Jos jotakuta häiritsee nuo mun suurehkot viikot niin se johtuu siitä että niitä lasketaan neuvolassa vielä LA27.11. mukaan, mutta ovulaation perusteella (tekemällä tehty lapsenalku ;) ) LA on tuo 4.12. ja varmistunee siis ultrassa myöhemmin. Mä olen tehnyt pesää vähän molempiin ketjuihin, tähän ja marrasmammoihin, mutta ollut huomattavasti aktiivisempi tässä ketjussa!
 
maarith mäkin oon käynyt ihan yksityisellä alkuraskauden ultrassa.

maria-08 mun gyneasemalla suositellaan, että alkuraskauden ultraan menis kun kasassa on 7+jotain, jotta sikiön sydämensyke voitaisiin nähdä. Että varmasti voit mennä ihan milloin tahansa kun sulla on hyvin noita viikkoja jo. :)

Me käytiin tänään alkuraskauden ultrassa, ei suinkaan 7+jotain vaan paljon aiemmin, kun varasin itsevarmana ajan netin kautta konsultoimatta henkilökuntaa :D Gyne laski, että mulla on meneillään tänään 6+2, ja ultrassa näkyi sikiöpussi oikeassa paikassa. :heart: Sydämen sykettä ei valitettavasti nähty :ashamed: mutta gyne onneksi sanoi, että muuta ei tarvitsekaan näillä viikoilla nähdä, kuin se sikiöpussi. Että tulipa sitten hätäiltyä tuon ajanvarauksen kanssa :snotty: Viikon kuluttua on uusintaultra, ja toivon niiin kovasti, että siellä se syke sitten nähtäis. :heart:

DaylightDancer ai kuin sulla on suloinen mies :) Viime vuonna kun esikoinen oli vielä masussa, me ei sen kummemmin mua juhlistettu, mutta tänä vuonna on sit mun eka oikea äitienpäivä. :heart: Kovasti mä oon yrittänyt vihjailla, missä sijaitsevat uuden asuinalueemme valkovuokkoapajat :D
 
Nti Kesäheinä: Eli sullaki olis LA jouluaattonako? :heart: :) Samoissa päivissä nimittäin mennään..

Tää paha iltapahoinvointi ei oo kivaa.. Se alkaa yleensä iltapäivällä ja kestää sit tunteja.. Ehkä mul on liian pitkä väli lounaan jälkee siin syömisessä..ku tänääkää en syöny oikee kunnolla ku oli jo oikeestaa koko aamupäivänki huono olo..ni ehkä seki sit pahentaa sitä..ja nesteitä pitäis yrittää juoda enemmän et lähtis nesteet kiertää..se kuulemma pitäis helpottaa oloa..
 
miina- joo gynen laskujen mukaan vissiin sit olis tosiaan LA jouluaattona :D aika huisia B) Olitko sä menossa alkuraskauden ultraan? Mä meen tosiaan uudelleen 7+2, eli ens perjantaina. Gyne tosin kyseli, että kestäiskö psyyke odottaa puolentoista viikon päähän maanantaihin tai tiistaihin, ja sanoin että juu ei kestä. :D Hei mulla on kans iltapäivästä alkaen huonoa oloa! Aamulla olo on yleensä mitä mainioin, mutta iltapäivällä iskee huonompi olo ja väsymys.

 
Nti Kesäheinä, mä taas soitin sellaiseen naisten gynekeskukseen (gynepraxis) ja siellä puhelimessa sanottiin, että rv 6 voi tulla, silloin näkyy alakautta ultrassa pieni alkio ja syke?? Varasin tuon ajan sitten rv 6+3, joten toivottavasti se ei mene ihan hukkaan!
 
jiveUltrissa on varmaan eroja. Kyllä ne aikaa varatessa osaa sanoa, koska kannattaa mennä.
Mitä teillä on ultra maksanut? Meillä neuvolan kautta pääsee np ja rakenneultraan. Ollaan muutettu, edellisessä kunnassa pääsi vaan rakenneultraan.
aiaifiKoita magnesiumia levottomiin jalkoihin. Mulla on auttanut. Ei ne haitannut mun nukkumista, mutta miehen kyllä.

a-alisa ja Toivo 6+0
 
Jive- mä luulin, että ultraan meno rv 6 olis ollut ihan ok kun olin netistäkin lukenut, että silloin näkyy syke, mutta tosiaan, kuten a-alisa tuossa kertoilikin, niin ultraa varatessa osataan varmasti kertoa milloin kannattaa mennä, eli kyllä sulla varmaan näkyy jo syke jos raskausviikotkin on varmat. Mun olis kannattanut odottaa tosiaan vielä se viikko, koska nyt sen käynnin jälkeen tuli vaan skeptinen olo koko raskauden suhteen ja vielä pitää odottaa 6 pitkää päivää. :/

a-alisa mulla seuraava ultra (tästä eilisestä ultrasta gyne ei veloittanut) maksanee korvausten jälkeen n. 60 euroa. Kauheita eroja on kyllä saman gyneaseman lääkäreiden välillä, esikoisen alkuraskauden ultra maksoi samassa paikassa eri lääkärillä n. 100 euroa korvausten jälkeen. :eek:
 
DoB
Nyt tulee vähän kysymyksiä seksistä? Oletteko sekstailleet alkuraskauden aikana ja jos olette, onko teillä tullut seksin jälkeen veristä vuotoa? On nimittäin nyt ajankohtaista täällä :/ Vaikka neuvolassakin sanotaan että seksin jälkeen voi esiintyä vähäistä veristä vuotoa niin silti alkoi heti pelottaa. Nyt siis rv 9+3 ja aamuisen session jälkeen tulee verta ja vatsaa nipistelee. Nyt kaivataan muiden kokemuksia! Auttakaa kiitos! :heart:
 
Ei olla pupuiltu,kun pari kertaa plussauksen jälkeen.Ei vaan oo tehny mieli ja kun tää olokin on mikä on.Noilla kerroilla ei kyllä tullu mitään vuotoa.
Milläs viikoill sitä painoa alkaa tulla? Nimittäin mä nyt oon ainakin joutunu syömään nyt enempi mitä yleensä...
 
Huomenta!
Dob, meillä on yhdyntäkielto vuotojen takia,mutta olen myös lukenut, että yhdynnän jälkeen voi pientä vuotoa esiintyä, koska limakalvot herkistyy. Älä siis huolehdi liikaa! vaikka tiedän kokemuksesta miten pienikin vuoto saa ihan paniikkiin...

Varmaan on hieman yksilöllistäkin milloin se syke näkyy, pahinta on tietenkin jos joutuu panikoimaan ihan turhaan mikäli ei näy. Me ollaan tosiaan tässä jouduttu oikeen urakalla ramppaamaan ultrassa, ja 6+0 lääkäri oli näkevinään pienen läpätyksen ja 7+1 näkyi kunnolla. Meillä ultrat maksaa 125euroa korvausten jälkeen, ei todellakaan mitään halpaa lystiä...Noh voisi kai sitä rahansa huonompaankin tarkoitukseen laittaa. :heart:
 
Huomenta!

DoB, mulla oli rv5 parina päivänä pientä vuotoa ja se alkoi yhdynnän jälkeen. Neuvolassa suositteli tosiaan jättämään peiton heiluttelut vähemmälle kunnes limakalvojen tilanne rauhoittuu. Sittemmin ei ole verta tullutkaan ja yhdynnässäkin oltu muutaman kerran jo ilman mitään vuotoja. Eli kannattaa rauhoittaa tilann hetkeksi. Toivotaan että sullakin vuoto pian loppuu :heart:

Täällä olo vaihtelee päivittäin hurjasti. Toisina päivinä oksettaa vähän väliä ja toisina ei juuri lainkaan. Nyt on ollut pari hyvää päivää mut vappupäivä meni kyllä ihan niinkuin olis ollut pahempikin krapula :eek: Tuohon pahoivointin auttaa kuulemma B-vitamiini. Oon juonut tota Kräuterblutsaftia ihan siksi että esikkoa odottaessakin mulla oli tosi matala hemoglobiini. Huomasin tuossa juuri että siinähän on myös sitä B-vitamiinia. Liekö auttanut sekin?

Aurinkoista päivää kaikille!

Torey 6+3
 
DoB
Kiitos vastauksista Juli05, Torey ja Annuli-81 :flower: Ei sitä vuotoa kestänyt kun n. tunnin ja oli vähäistä mutta kyllä se silti säikäytti. Mua oikein hävettää myöntää että tää oli meidän eka kerta plussauksen jälkeen :ashamed: Ollaan oltu vähän ylivarovaisia, molempia on pelottanut että jos siitä kuitenkin ois jotain haittaa vaikka ei tietenkään ole. Mulla on ihan hurjat halut koko ajan, unetkin on nykyään ihan mahdottomia :D Pitää silti ottaa varovaisesti jatkossakin ja mainita tiistain ultrassa tuosta vuodosta.

Mulla alkaa pahoinvointi helpottaa. Aamuisin enää pyörryttää mutta se menee ohi mehulasillisella. Olen syönyt foolihappoa koko alun ja nyt ne loppuivat ja apteekissa suosittelivat Befolia, joka on b-vitamiinivalmiste mutta sisältää myös reilusti foolihappoa. Kannattaa Juli05 kokeilla! Ja mulla oli ekassa neuvolassa tullut lisää painoa 1.2kg, tosin se on varmaan suurin osa nesteturvotusta.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
DoB, multakin tuli vähän tuhrua seksin jälkeen rv 4. Säikähdin ihan, kun tuli sellaisia kramppeja ja vähän tuhrua. Nyt tuhrua ei kuiteskaan enää tule, onneksi. Me ei olla säästelty seksin suhteen yhtään, lähes joka päivä tulee pupusteltua :D. Kai kevät ja lämpö saa hormonit hyrräämään :D.

Mulla on uutena oireena nännikipu. Ei kestä miehen halaustakaan kunnolla :p. Turvonnut olo on myös, mutta voi johtua siitä, kun olen syönyt tavallista enemmän.. Ja mielialat.. ne heittelee :LOL: . Luin eilen jotain synnytyskertomuksia ja itkeä tihrustin joka välissä :D.

Aivan ihana aurinkoinen ilma tuolla!! Menen parvekkeelle tekemään kouluhommia ja ottamaan aurinkoa. Rentouttavaa päivää :heart:
 
Mulla ei ole tullut ollenkaan tuhrua missään vaiheessa, eikä täälläkään seksistä olla pidättäydytty =) Samoilla linjoilla siis kun Jive :D

Tissit on alusta asti olleet tosi raskaat ja täydet, kasvaneet kuppikoolla, ja hyvin arat. Halaaminen tekee kipeetä, ja melkeinpä kaikenlainen kosketus. Itku/kiukkuherkkyys on täällä myös :D Ja iho-ongelmat, mutta olen löytänyt ratkaisun! HUOM: apteekista saa ostettua Neutrogenan daily blackhead eliminating scrubia (kuoriva pesuaine jota saa käyttää päivittäin, poistaa mustapäät ja muutkin finnit), ja sitten clearasilin spot control deap cleansing lotionia vanulapuilla päälle huuhtelun jälkeen. Sitten tietty omalle ihotyypille sopiva rasva, mulla ihan perus niveaa. Aluks naama kukki ihan, tuli kauhee kasa isoja finnejä, vaik ei normaalisti tuukaan, ja kun tän käsittelyn teen aamuin illoin, iho pysyy entisellään :D Finnejä toki tulee vielä, mut ne lähtee melkein heti pois. Kauhee mainos, mut kandee kokeilla :D

Ihanaa kun taas huomenna vaihtuu viikot, tulee aina turvallisempi olo mitä isommaksi vauva kasvaa ja mitä pidemmälle pääsee. Vauva onkin jo päästä peppuun 2cm :D

DD ja pieni enkeli 6+6 :heart:
 
Nti Kesäheinä: Juu meen ens keskiviikkona jolloin on vissiin 7+0. Ja nyt on 6+3 ja olo on ihan kamala. Siis kokoajan kaamee pahoinvointi ja väsymys. Luulin tänää et on soitettava työharjottelupaikkaan etten voi tulla ku oli niiiin karsea olo. Sit pitkin päivää aivan kaamee heikotus.

Miten muut pärjäätte pahoinvoinnin kanssa? Kamalaa, toivottavasti menis nopsaa ohiki, ku suihkussa käyminenki on ihan tuskaa ku ei meinaa jaksaa seisoa ja sampoot ällöttää..!!

DoB: Me oltiin kerran rv4+jotain ja kerran vappuna, koska mä jotenki pelkään sitä yhdyntää just sen takii et alkais sit vuoto tai kivut, et se seksi aiheuttais keskenmenon. Mies ei oikein oo innoissaan tästä mun ajattelutavasta mut en voi sille mitää.. Ja sillonki ku ollaa oltu ni en pysty oikee rentoutuu ku pelkään et menee liian syvälle tai jotain.
 
Heips! Ihanaa! Täälä on pahoinvoinnit kaikonneet! Nyt on muutaman päivän ollut jo ihan normi olo! :) Mahtavaa! Tosin nyt oon sit syöny ihan koko ajan! :LOL: Varmaan jo painokin noussut parisen kiloa! Mutta enpä siitä kauheasti stressaa! Rinnatkaan ei ole enää niin kipeät ja muutenkin fyysiset oireet helpottaneet! Ja nyt herää tietysti sitten huoli onko kaikki kunnossa kun ei ole oireita!!!

Tuosta puputtelusta : eipä olla mekään mun miehen kanssa kuin kerran oltu sängyssä plussauksen jälkeen ! Ei ole tehnyt YHTÄÄN mieli kun oli niin tolkuttomat pahoinvoinnit ja muutenkin halut hukassa....

Mua hieman huolettaa tää mun mieliala.. kun on välillä jotenkin niin masentunut olo?!?! :( Mulla on kyllä tuota masennustaustaa ja huolettaa että se alkaa vaivata taas pahemminkin.. Ja ärtynyt olen tosiaan melkein koko ajan!! Nyt kun pitäisi olla iloinen ja onnellinen ja kaikkea, niin sitten mä olenkin pahantuulinen ja alakuloinen??? Ja sitten syyllinen olo siitä, etten repeäkkään riemusta all the time! huoh....
 
miina- Mä mietin kans et miten tuon pahoinvoinnin kanssa pärjää.Oon nimittäin vappuaatosta asti halaillu ihan jokanen aamu.B-vitamiini tabletin otin tänään ekaa kertaa.
Mulla on semmonen fiilis et tekis vaan mieli maata sohvalla koko päivä.Ruuanlaittokin on yhtä tuskaa,kun tosiaan tekee kaikki niin pahaa.
 
Saparo-81: Onnea pahoinvoinnin loppumisesta!! :D Ihanaa!

Juli05: Mulla on ihan sama juttu ton makaamisen kanssa. En todellakaan jaksa tehdä yhtään mitään. väsyttää, päätä särkee, välillä huippaa, ja kuvottaa. tulin tänään kahelta työharjottelusta ja suoraan suihkuun ( sinnekkään en olis jaksanu mennä mut ihan pakko vaan oli ku en eilenkää pahoinvoinnin takia päässy ) ja sitte tähän sänkyyn missä nytteki kirjottelen..Elikkäs..oon nyt maannu tässä sellaset 4-5 tuntia..pissallekkaa ei jaksais raahautua.. Toivottavasti tää odotus muuttuu vielä iloisemmaksi ajaksi!!
 

Yhteistyössä