joulutonttujen odottajat

Mä olen käyttänyt Tekay-raskauskalenterin aikaa. Se näyttää la:ksi 29.12, koska siinä otetaan kierron pituus huomioon, mutta neuvolasta antoivat ajaksi 30.12. Muilla laskureilla olen saanut la:ksi 29.-31.12, eli parin päivän heittoja on. Vasta ultrassahan se varmistuu aikanaan :). Tuo Tekay:n raskauskalenteri on musta hyvä =)! http://www.tekay.fi/
 
heippa! ultrassa käyty....

teki ensin norm sisätutkimuksen ja sit ultras.. heti sanoi että kohdun sisällä on ja sikiö näkyy ja syke selkeästi... sit hiljaisuus... "arvaa mitä....näitä on kaksi"!!!!!
mä aloin itkeen ja oli hirveetä kun mieskään ei ollu mukana! enkä vielä ole saanu sitä kiinni kun istuu lentokoneessa!!! :'(
en tiedä itkeäkö vai nauraako jotenki ihan kauheeta.. jotenki ihanaa! syke näkyi molemmilla ja olivat 9mm pitkiä ja vastasivat rv 7+1 ja nyt menossa 7+2. niin ja mikä tärkeintä niin sama istukka eli identtiset..

kyllä nyt elämä meitä vie.. kahden km jälkeen tällainen ylläri!

saatiin kaksi ihanaa kuvaakin isälle näytettäväks.. jännää! mitenköhän se reagoi... :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja millimenninkäinen:
heippa! ultrassa käyty....

teki ensin norm sisätutkimuksen ja sit ultras.. heti sanoi että kohdun sisällä on ja sikiö näkyy ja syke selkeästi... sit hiljaisuus... "arvaa mitä....näitä on kaksi"!!!!!
mä aloin itkeen ja oli hirveetä kun mieskään ei ollu mukana! enkä vielä ole saanu sitä kiinni kun istuu lentokoneessa!!! :'(
en tiedä itkeäkö vai nauraako jotenki ihan kauheeta.. jotenki ihanaa! syke näkyi molemmilla ja olivat 9mm pitkiä ja vastasivat rv 7+1 ja nyt menossa 7+2. niin ja mikä tärkeintä niin sama istukka eli identtiset..

kyllä nyt elämä meitä vie.. kahden km jälkeen tällainen ylläri!

saatiin kaksi ihanaa kuvaakin isälle näytettäväks.. jännää! mitenköhän se reagoi... :whistle:
Voi että, liikutuin ihan viestistäsi :heart: . Onnea TUPLASTI!
 
Onnea onnea millimenninkäinen!!!! :heart: :heart: Ihana uutinen! Mä olen aina haaveillut kaksosista... :ashamed: :D

Haluaisiko joku muu alkaa päivitteleen täällä listaa jos tekee vaikka sitten niitä viikkopinoja? Kun mä kirjoittelen tätä nykyä hieman enemmän tuonne kerhon puolelle ja tulee päivitykset sitten aika viiveellä. Muutenkaan en hirveästi ehdi tässä koneella istuskella....
 
Hei kaikille ja onnittelut uusille!

Mulla piti huomenna olla ensimmäinen neuvolakäynti, jota olin odottanut tosi paljon, kun on ensimmäinen raskaus ja paljon fyysisiä oireita - mutta neuvolasta soitettiin, että se mun neuvolatäti on sairaana :( Kyllä harmittaa. Sain uuden ajan vasta 7.5. Miten jaksanee odottaa.. Se myös mietityttää, miten nopeasti niitä aikoja sitten saa ultraan vai joutuuko odottaan useankin viikon? Onko kellään kokemuksia?

Nasu ja kp 7+6
 
Mulle sanottiin että viikolla 11-13 eka ultra, mulla juuri tuolla viikolla 11. Luulisin että on kaupunkikohtaista ja vähän hoitajakohtaistakin? Ennen täällä meillä ollut kuulemma sellainen käytäntö, että eka neuvola aikaisintaan viikolla 10, että luonnolliset poistumat tulee pois. Nyt eka käynti viikoilla 7-9.
 
Kiitos Annukka84 vastauksesta. Se tässä vähän jännittääkin, että kestääkö raskaus ja onko siellä masussa ylipäätänsä ketään. Varasinkin siis juuri varhaisultran ensi viikon alkuun, jotta saisi vähän enemmän selville.
 
Minä kävin varhaisultrassa viikolla 4 kun olin epävarma oliko raskaus jo pidemmällä. Ei ollut, ja nyt harmittaa kun menin niin aikaisin, mutta en tiennyt että niin aikaisin ei voi sanoa muuta kuin sikiön iän! Nyt pitää sitten kärvistellä vielä neljä viikkoa... Koko ajan mietin itsekin kasvaako siellä kukaan, mutta kun vuotoja ei ole ollu niin oletan kaiken olevan hyvin...!
 
Millimenninkäiselle oikein paljon onnea vaan!! :heart: :heart: :heart:
Täälläkin liikutuin kun luin sinun kaksosistasi =)
Täällä ensimmäinen neuvolakäynti on jo lähellä, no joo onhan sinne aikaa viel hmmmm... 6pvä :LOL: mutta sitä kun on odotellut semmoset parisen viikkoa,ni toiv nuo päivät menee nopsaan. Täällä oireina, rintojen arkuus (painelu ihan tekee kipiää),ummetus,turvotus,itku7kiukku vuorottelevat,ja väsymys painaa. Siis mä se olen varmaan erittäin "tyhmä" kun en tajua et miten sinne joulumasujen kerhoon, ymmärsin että tälle nonnalle(?tai joku..äh ku ei nimiäkään muista) piti laittaa hakemus ja hän sitten hyväksyy tai ei, no siis yksityisviestinä vai miten????? Kun nämä on taas niin outoja uusia juttuja nää kerhoilut :LOL: :LOL: :LOL: !
No mutta kassellaan taas, ja AURINKOISTA -simarikasta vappua kaikille jouluisille masuille B) tyylilyyli ja "nakki" 6+5
 
Boe
Terveisiä ekasta ultrasta. Mini sydän pomppi hurjaa tahtia! Kaveri on peräti 7 mm ja vastaa 6+1. Menkkojen mukaan olis 7+3. No, tuohan varmistuu sitten myöhemmin.

On ollut kyllä aika pa....ka olo niin fyysisesti kuin henkisesti. Nyt vähän helpotti kun näki, että siellä ollaan. Pysyisi vaan loppuun saakka. Tsemppiä kaikille tonttuilijoille! Ja nauttikaa auringosta ja viettäkää hauskaa vappua!
 
Onnea millimenninkäinen! Täälläkin odotellaan ekaa neuvolaa,joka olis 12.5.Väsymys on kyllä valtava.Menin varmaan kasilta eilen nukkumaan ja heräsin vain kerran yön aikana.Maha turvoksissa eikä mikään ruoka oikein maistu.
 
B-7
Tuplasti onnea Millimenninkäinen :heart: Tupla työ mutta tupla onni!Ajatella,saat niitä ensi hymyjäkin kaksin kerroin :flower:

Omaan napaan ei uutta.rv 8+4 mennään,oireet varsin vähäiset,väsymys ja tiheä vessassa käynti.Masua pömpöttää iltaisin.Mulla maanantaina eka neuvola ja 27.5 on np-ultra.
Niitä odotellessa...
 
DoB
Hurjasti onnea Millimenninkäinen :flower: Onnea myös Boelle :heart:

Mä vähän pelkäsin että saattais olla kaksoset, kun on vähän tuota sukurasitetta kaksosista mutta onneksi oli vaan yksi. Ois voinu olla vähän liian rankkaa :p

Ihan hurja pahoinvointi jatkuu, toivottavasti helpottais pikkuhiljaa. Nopeasti tuntuu aika menevän, tänään on jo rv 9+0 :heart: Juli05 mä käyn myös nukkumaan tosi aikaisin joka ilta. Eilenkin 21 ja silti en meinaa jaksaa herätä aamulla :D
 
DoB
Unohtui toivottaa Hyvää Vappua kaikille! :flower: Hurjat suunnitelmat varmaan meillä kaikilla kun ei voi juoda mitään :p Me ei viitsitä kertoa tästä raskaudesta vielä kaikille, niin vältellään miehen kanssa kaikkia vappukemuja. Mennään ulos syömään ja ehkä käydään terassilla limskalla :D
 
Hei kaikki tonttujen tulevat mammat! :wave:

Millimenninkäiselle HURJASTI onnea x 2 :D :heart: Ihana uutinen!

Mulla on ollut jo yli viikon tosi huono olo, mut tänään on niin huono et en enää oo ihan varma selviänkö oksentamatta täällä töissä. Viel reilu 5h, ja olo ei tämän kamalampi voisi olla. Melkein itkettää kun on oksennus kurkussa, eikä kellekään voi kertoa, ja esitettävä et kaikki ok. Tahtois niin kovasti kotiin... :'(

DD ja enkelimme 6+3 :heart:
 
Millimenninkäiselle hurjasti onnea :flower: . Mulla molemmilla veljillä on kaksoset,ja muutenkin suvussa paljon kaksosia,niin mun puolella,kuin miehenkin(miehen mummo on kolmonen!),että tässä jänskätään,että mitä ultrassa näkyy ;) ...mielellään kyllä ottaisin yhden,kun edellisetkin lapset ovat vielä pieniä,mutta jos kaksi paukahtaa,niin on sitten ainakin paljon rakastettavaa =) :heart: (ja työtä ;) :D )
 
DoB
Unohtui kysyä että onko teillä muilla tullut jo ihon kanssa ongelmia? Mulla meinaan on nyt kahden viikon aikana naama kirjaimellisesti räjähtänyt! :| Tällä hetkellä koko otsa täynnä pientä näppylää ja leuka/posket päällystetty isoilla punaisilla paukamilla. Tosi kiva! Tätä vähän kauhulla odottelinkin, kun raskaana olleet kaverit ovat kertoilleet että alussa näin käy aika monelle. Näköjään mullekin :/
 
DoB saat täydet sympatiani, kohtalotoverini! Mulla on ihan tällä viikolla alkanut nassu kukkimaan kiitettävästi, mua melkein huvittaa tää tilanne, tässähän tuntee itsensä ihan teiniksi ;) Ei auta kai muu kuin kärsiä ja toivoa, että se menee pian ohi... :)
 
DoB
Nti kesäheinä lohduttavaa :) Eiköhän tämä ole ohimenevää. Sehän tässä harmittaa kun näitä ei voi selittää mitenkään, kun en halua kertoa raskaudesta esim töissä. Työkaverit saa luulla että vedän joka päivä pari levyä suklaata ja perhepizzan naamaan :)
 
Millä raskausviikolla teillä on ollu eka neuvola?
Neuvolasta sanottiin että ku ootan esikoista ni eka neuvolakäynti on rv 8.
Mulla on nyt 5+3 ja neuvola on siis kuukauden kuluttua, mutta ku mun laskujen mukkaan mulla on sillon rv 9+2.
 

Yhteistyössä