Joulutähtöset -05 maaliskuu

Iltoja!
Tosiaan aika hiljainen päivä ollu täällä.

METKU kiva kuulla teidän kuulumisia. Tiedän oikein hyvin nuo sinun tunteet.
Ite oon nyt nauttinu viikonlopusta kun on saanu olla pojan kanssa.

Ostin poitsulle kahvipannun ja kuppeja, sellainen paketti. On leikkiny kaks päivää niillä ihan innoissaan. kaataa kuppiin kahvia ja tuo mulle tai isälle!

Flunssakin helpottaa pojalla, huomenna voipi viedä hoitoon.

Mie laitoin chiliä ja raeruohoa jo kasvamaan, vielä pitäis laitella multia kukkiin ja laittaa muutamia taimia tulemaan.

Oli kiva nähdä omia vanhempia ja tätiä pitkästä aikaa. Isovanhemmat leikkivät innoissaan poitsun kanssa! Paitsi pojalla meni sanat hiukan sekaisin. Mun tätiä Atte sanoi mummiksi ja mun äitiä tädiksi! Noh onhan mun täti paljon vanhempi kuin mun äiti.

täällä satoi lunta :( en tykkää yhtään, jospa ne häviäää yön aikana.

mut nyt nukkumaan niin jaksaa huomenna töissä.

öitä :wave:
 
Kirjoitusta kehiin naiset! :D

Yö meni ihan hyvin, ainoo vaan, että mä vaihteeks yritin nukahtaa ilman sitä nukahtamislääkettä, pyöein pari tuntia ja luovutin :headwall:

Illalla tuli aika mojovia supistuksia, vatsa meni ihan sekaisin... No, vessassa käynnin jälkeen helpottikin niin hyvin, että supistukset loppuivat siihen :LOL: :headwall: :kieh:

Joonatan meni tosi väsyneenä nukkumaan sillon 20 ja heräs vasta 06.30 tänä aamuna!! Wau! :D

Mitäs muiden maanantaiaamuun? Miten kaikilla on viikonloppu mennyt?
 
Pihalla taas kaikesta, mutta voimia sinulle käpyskä ja huhuile jos haluat jutella :hug: :hug: :wave:


Niin meni taas yksi viikonloppu ja nopeastikin.
Se perjantainen saunomisreissu meni tosi hyvin, on se kyllä pikkumukeloiden kaa aikas sähläämistä :D :whistle:

Ja en tosiaan jäänyt viihteelle tms, ei mulla oo paukkuja enää sellaseen :LOL: ;)


Mun äiti tuli perjantaina melko yllättäen ja tytöt on nauttineet mummista ihan täysillä =)
Huomenna hän sitten lähtee.

Tällä viikolla mulla onkin paljon menoja, alkaa todenteolla vapaaehtoistoiminta rullaamaan, kivaa :)

Mukavaa viikkoa kaikille :hug:
 
tigru työmaalta
Huomenta ja hyvää maanantaita!
Meillä viime yönä valvottiin \|O (haukotus)
Poika rupes itkee kahen aikan ja kolmeta hain sen viereen pyörimään.
puolineljä annoin lääkettä ja vein omaan sänkyyn. sinne rauhoittui, mut mie taas jatkoin pyörimistä :kieh:
onneks kävin ysin jälkeen nukkuu niin sain edes 6h unta.

Kurjaa kun täällä on satanu lunta, mun piti kulkee töihin pyörällä mut eipäs nyt näillä keleillä viiti ajella.

voimia kaikille j ahyvää viikon alkua

Tigru 26+
 
Maanantaihuomenia :)

Viime yö ei sitten sujunutkaan ihan niin hyvin... Veera itkeskeli muutamaan otteeseen jo ennen puolta yötä joten ajattelin että koko yö mennään niin ja siirryin suosiolla tyttöjen huoneen lattialle. Noh, tyttö itki pari kertaa sen jälkeen ja sitten nukuttiin aamuun asti. Toivottavasti oli vain tilapäinen häiriö ja ensi yö sujuu taas paremmin :)

Tälle päivälle olisi tiedossa muskaria ja illalla onkin taloyhtiön kokous. Anoppi tulee hoitamaan tyttöjä siksi aikaa -mun äiti kun on lomareissulla Savossa (Iisalmessa). Oho, mun äidillähän on tänään synttärit! Täytyykin lähettää onnitteluviesti heti ettei unohdu...

Peppi: voi kun poitsu pitää meitä kaikkia jännityksessä, vois jo syntyä... :D Jaksuhalit :hug:

Uneton: kiva kun ilta sujui hyvin :)

Äh, jotain muutakin piti kommentoida -en kirjoittanut paprulle joten en muista :headwall: Noh, palailen iltapäivälle langoille, yritän sit muistaa.
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!
Tansku & tytöt

Tigrulle piti toivottaa voimia ja jaksuja päivään :hug: <br><br>
 
Niin ja piti vielä jakaa iloa, että kun nyt viikonlopun aikana jopa kahtena (tuulettaa villisti) iltana keskimmäinen jäi yksin omaan sänkyyn nukuttelemaan ja nukahti, ni kyllä on upeeta :D
Meillä kun häntäkin on nukutettu, oltu siis vieressä kunnes nukahtaa :whistle:
 
Huomenta!

Käpyskä mä kans ihmettelen miksi pitää aina ärähtää miehelle, ennen kuin se mitään tajuaa. Jos yrität jutella miehelle jostain epäkohdasta, olet nalkuttava akka... :headwall:

Peppi sinuna en odottelisi yhtään sitten kun tositoimet alkaa. Kun sulla noita suppareita on tullut noinkin paljon ja usein.

Eipä tänne muuta uuttaSamilla on taas flunssa. Mutta tätä säätä katsoessa, ei edes tee mieli ulos.
Tuli käytyä eilen äänestämässä, mutta onneksi mentiin aamupäivällä kun sää oli vielä hyvä.


 

Heippa taalta Stavangeristakin! Ihanaa olla pitkasta aikaan kotona vaikka oli kurja Mummon luota lahtea.

Lentaminen taaperon kanssa ei olekkaan niin saumatonta kuin vauvan, mutta kunnialla selvittiin vaikka aamulahtø oli aikainen. Toisaalta oltiinkin sitten torstaina kotona jo puol kymmenelta aamulla.

Noista hauskoista jutuista Tigru kyseli ja meilla on syttynyt hirvea uudestaan organisointi vietti. Sukat oli kaikki kannettu pesukoneen ja kaapin valissa olevaan pieneen rakoon. Kengat jarjestetaa suorassa rivissa milloin minnekkin ja kaappien ja laatikkojen sisaltø on milloin missakin uudessa paikassa. Kukkaruukun juurelle oli ilmestynyt mahtava taideteos omista lusikoista ja haarukoista sommiteltuna.

Huomena on kiire paiva kun mulla on ensin aamulla laakari, sitten on Oton neuvola ja keskella paivaa perheterapia, joka on aloitettu Sindren takia.

Taytyykin tasta menna hakemaan petivaatteet partsilta sisalle jos tuuli ei niita viela ole vienyt.

Pepin uutisia jannityksella odottelen ja onnea Epeille.

T: Kattinka
 
huomnenta!

äsken vasta tajusin, että muut on laittaneet lapsukaistensa paivot ja pituudet vuosikkaina ja määääää en ole tajunnut, nyt korjaan. Jami painoi tasan 9 kg ja oli 73 cm pitkä kyseisessä tarkastuksessa. Ja lisäuutinen, meikä plussasi myös, janäillä näkymin jami2 on tulossa marraskuussa. mutta täytyy nyt ensin yrittää päästä ihan neuvolaan.... :) lisäuutimia ja sellaista tulee tipoittain, en näin töiden lomassa saa näköjään mitään kirjoitettua, luewttua vaan. mutta hauskaa viikon alkua täältä lumisateisesta savosta!!!!

T: parpapapa "vilkuttaa"
 
Heippatirallaa B)

Viikonloppu meni hulinalla ohitse,lauantaina oltiin talviriehassa,oli koira-ajelua,talutusratsastusta ja mukavaa leikkimistä ;)
Sen jälkeen mentiin oskarin kummeille syömään ja leikkimään =)
Sunnuntaina oltiin kotosalla ja siivoilin paikkoja.

Huomenna olis taas keskimmäisen kerho ja iltapäivällä mennään ystävän tytön syntymäpäiville,tarttis keksiä jokin kiva lahjakin :)

Kaikille plussanneille onnea :heart:

kamalasti piti taas kommentoida ja vastailla kysymyksiinne mutta pää on ihan tyhjä nyt :ashamed:
Täällä on taas täys talvi,just kun meinasin että vihdoin pääsen eroon tosta kamalasta jäästä tuolla pihalla niin sataa lisää lunta ja jääkausi taas edessä
:kieh:
Meillä on varjoinen tämä etupiha ja se oli koko viimeviikon paksussa jäässä vaikka muualla oli jo ihan sulanut maa ;)
Saako teidän pikkuiset raivopuuskia?
Oskari sai lauantaina kunnon raivopuuskan,suuttui jostain,en tiiä mistä ja huusi niin pirskatisti :)
Oli aika huvittakin kun availi kiukuspäissään puuhellan uuninluukkua,ajatellen että varmaan jotain sanon kun se on kiellettyä.
Kun se ei tepsinyt niin kasas keittiön matot ihan myttyyn :LOL:
Hetkisen sitä kesti ja sit tuli sylkkyyn rauhottuun,ihana pikkuihminen =)

Nyt pitää mennä,palaillaan :wave:
pepille jaksuja :hug: <br><br>
 
Onnea parpapapa! Odotellaan taas yhdessä :wave: !

Laurilla oksennustauti :/ . Pidetään tänään sairaspäivää töistä ja hoidosta Onneksi tuo syö ja juo hyvin. Eilen vaan tuli kaikki syömiset ja juomiset heti ulos...

Täytyy mennä laittamaan Laurin petivaatteet kuivumaan....
Terv. Epeli, Lauri ja sisäasukki 5+ jotakin
 
moikkelis!!

Niin se vaan viikonloppu ohi vierähti.

Tatulla ollut mukavaa kun on ollut leikkikaveri =) Ihan hyvin touhusivat yhdessä. Jostain leluista meinas tulla pientä kiistaa ja jos toinen itki jostain niin sitten rupes toinenkin sympatia itkua kaiketi itkemään :)

Nyt on hiljasen tuntusta kun ollaan Tatun kans kahestaan.. mieskin töissä.

Koivunkäpy: Kiitti vinkvinkistä :D

Gerberalle jaksuja kovasti. Mikä on olo?

Peppi: Sinäkin vielä täällä =) Onko tosiaan niin että ei pikkuherra synny ennen 21 pv:ää :D Hienoa kun teillä nukuttiin vähän pidempään.

Parpapapa: Onnea hirmuisesti! :flower:

Epeli: Toivottavasti Lauri paranis pian.. Ihme kun ei oksennustauti vielä meillä oo käyny kyläilemässä..

Tinttamooses: Tatu saa myös jootain kiukkukohtauksia toisinaan jos ei joku asia mene ihan mielen mukaan. Itkee ja kiukuttelee lattialla.

Tais viimein poika nukahtaa.. hirvee höpötys vaan sängystä kuulu vielä tovi sitten..

Neuvolasta en taaskaan tavottanut ketään... Soitin lastenpolille ja käskivät lähettää kuvia pojan ihottumasta ja sitten ehttivät ajan lääkärille. On onneks sama lääkäri jolla käytettiin poika kun oli 2 kk:n ikäisenä ruvella päästä varpaisiin..
Ihana kun siellä jo hoitaja jonka kanssa olin puhelimessa niin otti asian tosissaan, tai ainakin siltä tuntu. Sano että vaikkei nyt mitään hoitoja tartteiskaan niin voisitte käydä niin kartotetaan hommaa vähän enemmän.

Illalla olis sinne tilaisuuteen meno.. Vähän jänskättää/hirvittää.. Mulla itseeluottamus toisten ihmisten parissa on romahtanu hirveesti nyt kotona olo aikana mikä on kurja juttu.. Mut kyllä se tästä..

Tigru kyseli hauskoista jutuista mitä nappulat tekee.. Tatu tekee aika paljon omia "pikku järjestelyitään" sisustuksen suhteen.. sitten jokin aika sitten oli ihan huippua uittaa isän kenkää tai leluja koiran vesikupissa.. Tatu on myös alkannu jumppaamaan kun ite yritän illasta vatsalihaksia reenata niin poika joko tulee mahan päälle hyppimään tai alkaa oikoo ite jalkojaan ja käsiään selällään.
Nyt on myös oppinut lumienkelin tekemään :heart: Suloisen näköistä kun kädet ja jalat vispaa hulluna kun selälleen tälläytyy.
Ja jos poika huomaa että hänelle nauretaan niin meno ja temput eikun yltyy..

Mutta jospa siirtyisin nyt taustalle...
 
Maanantaita. Viikonloppu oli ja meni - onneks meni. Tein siitä kyllä ihan ite kurjan kaivelemalla ikuisuusriidanaihetta miehen kanssa, ja loukkaantumalla taas kerran ja käymällä ties mitä keskusteluja pääni sisällä. Luonnollisesti en enää perjantaisen suuttumiseni jälkeen jaksanu mitään asioita enää esille ottaa (kun pe kaikki jäi roikkumaan ilmaan \|O )ja vietinkin la-illan lasten nukkumaanmenon jälkeen siivoamalla ja pitkällä kävelyllä räntäsateessa. On muuten Pirkkalan raitit hiljaisia la-iltana kympin maissa.. :snotty: Sunnuntaina mies järkkäs kyllä hassun yllärin - lähdettiin äänestään iltapäivällä kun Vili oli heränny, mies sano että sillä on välipalat lapsille mukana, saa syödä ne sit "eväinä" jossain matkan varrella. Olihan sillä meillekin sit kahvia ja voikkaria, ja ruokatermoksessa kuumia nakkeja! Niitä sit mutustettiin kävelytien varrella leikkipuiston reunassa, ja kyllä ohikulkevat ihmiset katto hieman pitkään.. :LOL: Kiitos ja :hug: kaikille sympatiseeranneille.

Ihanaa, Uneton, Ihanaa! On huippua kun voi viedä lapsen nukkumaan eikä tarvi jäädä nukutteleen. Meillä molemmat pojat nukahtaa ite, A piti opettaa ja Vili on sellainen ihan luonnostaan. :heart:

Smirgelaine: Millanen oli teatteri?

Tigru: Vili tekee paljon hauskoja juttuja, se on aivan hupsutteluiässä. Arttua pitää matkia kaikessa, ainakin yrittää (ei aina niin hauska juttu), ja nauraa hirmuisesti päälle. Kukkuu-pöö on sen ehdoton suosikki vieläkin, se menee ite johonkin piiloon, pomppaa esiin ja huutaa TÖÖÖ!! :LOL:

Parpapapa: Onnea!! :flower:

Tinttamooses: Sillon kun Vili on väsyny tai nälkänen, se loukkaantuu ihan hirmu helposti, makaa maassa ja kiljuu. Eikä millään tule luo, vaan herra pitää hakea syliin, muuten ei lohtu kelpaa.. :whistle:

Epeli: Laurille paranemista. Toivottavasti ei tartu suhun!

Äitin oma aika tais just loppua. :wave:
 
Päiviä :D

ONNEA PARPAPAPA plussasta, aivan ihana juttu :flower: :heart: :hug:

Uneton: Kiva, että saunailta meni hyvin :) Ihanaa, että teidän keskimmäinen on nukahtanut nyt ilman nukutusta, siitä se lähtee =)

Tigru: Jaksuja kovasti :hug:

Tansku: Toivottavasti ensi yö menis taas paremmin, eiköhän :)

Smirgelaine: Niin, sit vaan harmittaa, jos takaisin lähettävät :kieh: Ku pitää hommata hoitaja pojalle ja koiralle yms... Mut tosiaan, kun ei ton alapään tilannetta ollenkaan tiedä niin ei varmaan kannata kauheesti vitkutellakaan...

Kattinka: Kiva kuulla teistäkin :hug: Ihana Otto, terkkuja :heart:

Tinttamooses: Täällä kyllä tulee raivo/kiukkukohtauksia, kun ei jostain syystä tahtoaan saa läpi, silloin mennään lattialle mahalleen makaamaan ja itketään... Ja kun syliin ottaa niin laittaa selän ihan kaarelle ja rimpuilee pois...

Epeli: Paranemisia Laurille!

Danjuska: Ehei, ei vauva aio syntyä, ei varmaan silloin 21. päiväkään vielä :/

Jonttu nukkuu, lähtevät miehen kanssa jossain käymään, kun herää niin mä saan vähän siivottua :whistle: ;)

Hannamari olikin kirjoitellut, kiva, että mieli on jo parempi :hug: <br><br>
 

Nyt on pienoinen hetki hengähtää tässä koneella.

Mies lähti aamulla työmatkalle ja tulee vasta perjantaina kotiin... Huoks. Täällä olen sitten tän päivän taas hääräillyt, kun kerta virtaa on! Vaihdoin kaikkien petivaatteet, leivoin vaniljapullia, ruoka on uunissa ja pyykkäri ja kuivuri jyllää. Kunhan on syöty, niin katsotaan onko sitten enää virtaa tehdä yhtään mitään :D

Epelille & Parpapapalle mahdottoman paljon onnea!! Ihana juttu!!

Siru, meillä Aleksi uskoi toooosi pitkään hammas-ukkoon (poika kun on, niin hammaskeijusta en tarinoinut :D ). Olisko vasta viime kesänä tajunnut, ettei sellaista oikeasti voi olla olemassa. Uskoi tosi pitkään joulupukkiinkin, viime jouluna vasta oli aivan varma, ettei pukkia oikeasti ole :D Jännä juttu, kun muuten on niin olevinaan iso ja sit noin pitkään jaksoi uskoa. Hyvä niin!

Tigru, Juliuksella on tosi paljon hassuja juttuja, etten jaksa niitä edes luetella. Samanlainen pelleilijä on kuin isänsä ja isoveikkansa :D Koko ajan on pilkettä silmäkulmassa :D

Tinttamooses, meillä nuo raivonpuuskat on nyt helpottuneet, kun on vihdoin tajunnut, ettei äiti anna periksi, vaikka kuinka huutaisi. Enemmänkin tulee pahanmielen itkuja.

Sanoista on ollut kanssa puhetta. Juliuksella on aika paljon sanoja käytössään ja muutamia kahden sanan lauseitakin tulee, mm. en ota, en anna, äiti-akas (rakas) jne. Päivittäin melkein tulee uusi sana ja on ihanaa seurata kehitystä.
Samanlainen papupata on siis kuin veljensä :D Eikä isi ja äitikään kyllä ole kovinkaan tuppisuita :D

Toivottavasti tällä viikolla säät suosisi, niin voitaisiin ulkoilla kunnolla. Tämän päivän sää on sellainen, ettei ulos edes viitsi lähteä. Vettä ja räntää tulee vuorotellen :/

Jos lämpöasteita on muutama aste tai jopa nollassa, niin pidättekö kevätpukua jo taaperoillanne päällä? Mitä laitatte puvun alle?

Nyt kutsuu köökki ja salaatin teko, joten palajan taas paremmalla aikaa!!

T. Gerbsutin & MasuWerneri rv 24+0 :heart:
 
Terve taas :wave:

Parpapapa: IHANAA! Mielettömän ihanaa! Turvallista odotusaikaa sinulle :hug:

Tinttamooses: Veera saa raivareita jos joku asia ei mene just niinkuin neiti haluaa... Yleensä lelut lentävät tai sitten Veera menee eteiseen syömään kiviä -tietää sen olevan kiellettyä. Tyttö tulee eteisestä sellainen jännä ilme naamalla ja kivet vaan rouskuu hampaissa. Ja sitten huutaa kuin palosireeni kun kaivan kivet suusta -hassu :D

Epelin Laurille paranemista :hug: Toivottavasti tauti ei tartu teihin muihin!

Danjuskalle tsemppiä iltaan :hug: Pää pystyyn vaan, hyvin se menee =)

Hannamari: kiva et sulla on jo parempi fiilis :hug:

Gerbera: kyllä mä laitan tytöille ihan talvivaatteet jos on vain pari lämpöastetta. Ja varsinkin jos on kova tuuli eikä aurinko paista. En sitten laita puvun alle kovin paksuja vaatteita. Vasta lähempänä kymmentä lämpöastetta vaihdan kevätvaatteisiin ja sittenkin laitan mm. neulepuseroa alle. Meillä ollaan sairastettu niin paljon että ylipuen tytöt varmaan vielä juhannuksenakin :whistle:

Valtteri tuli juuri koulusta kaverinsa kanssa, nyt kaverukset hihittelevät tietsikan ääressä -mitäköhän ne oikein touhuaa?! :whistle: ;) Santerilla onkin pitkä päivä, 7 tuntia, ja kotiutuu vasta neljän maissa. Sillä oli tänään kemian koe -kemia ei ole sen vahvin aine ja sitä jännitti ihan kamalasti että miten pärjää kokeessa. Poika sai välitodistukseen kemiasta vitosen, yrittää nyt nostaa sen seiskaan. Täytyy varovasti kysellä kokeesta kun tulee.

Veera vetelee vielä päikkäreitä, katsellaan Saaran kanssa Muumeja. Miten ihmeessä Saara voi katsoa joka päivä samaa Muumijuttua?! Ja katsoo vielä ihan tosissaan, ihan kuin ei olisi nähnyt sitä koskaan aikaisemmin :D

Jep jep, eipä tässä muuta, se on moro :wave:
 
Lueskeluksi menee täälläkin, kuten parpapalla...

Mutta ONNEA joka tapauksessa PARPAPAPA JA EPELI :flower: :flower: :D

Vauvojen tuloa ei voi estää... ;)

Ja harmi Kattinka ettei taaskaan nähty - meiän pitää oikeesti varmaan ihan SUUNNITELLA että tavataan, muuten ei koskaan tuu mitään...kivalta kuulosti teidän taideteos vai pitäiskö puhua "asekätkennästä"?

Työt jatkuu, ei ehdi enempää. Pakko tehdä hommia jos haluaa edes hiukan säästöön ennen seuraavaa äitiyslomaa :\|

Halit kaikille ja jaksamista Pepille koitokseen ja tähän odotteluun!! Ihanaa kun teille tulee kevätvauva :wave:

T: jemma, Amanda, läjä töitä ja Nyyti vko 24. :heart:
 
Hei rakkaat siskot.

Ihana lukea uusista vauvauutisista. Onnea siis Epelille ja Parpapapalle! Olikos niitä muitakin uusia?
Niin ja uskomatonta, että Peppikin on jo ihan loppusuoralla, vaikka just vasta plussasit! No joo, kyllä mä tiedän et ne vikat päivät, varsinkin ylimenevät on tooooosi pitkiä.
Meille kuuluu tänne ihan hyvää vaihteeksi. Matte yskii vielä ja vähän rohisee, mut jossei tästä nyt pahemmaksi mee, niin en vie ainakaan vielä lääkäriin. Näyttää meinaan siltä, että menee ihan itsestään ohi ja sekös olis ihanaa, noin niin kuin immuniteetin kannalta. Itselleni sain huomiseksi sekä hammaslääkärin, että tavallisen lääkärin ja aion nyt pistää ne koville tän mun pään suhteen. Näöntarkastukseen olis tarkotus vielä mennä ihan vaan varmuuden vuoksi.
Kouluunkin oon taas jo palannut, muutaman väliviikon jälkeen. Mähän tein kotoa käsin koulu hommia, kun siellä oli menossa pari kurssia, jotka mä jo olen suorittanut. Meni vaan kaikenkaikkiaan mun "kotityöloma" aika harakoille, kun puolet ajasta Matte oli kipeä. No sain mä jotain sentään aikaiseksi.
Välikausihaalarista taisi Gerbera puhua. Me ostettiin viikonloppuna Lotta&Lassi merkkinen (pph:n suosituksesta) haalarin Cittarista ja oli aika edullinen. Toivottavasti on nyt hyvä. Onko jollain kokemusta? Se pitäisi vielä testata, et onko sopivan kokoinen, vai pitääkö vaihtaa kokoa isompaan. Saappaatkin napattiin samalla mukaan. Vkhaalarin aikaa en osaa sanoa, itsekin oon nyt vähentänyt Mattelta ensin kunnon haalarin alta ensin vaatetta ja sit siirrytään välikausihaalariin vasta siinä 10n asteen nurkilla. Mut kaipa se on taas vähän yksilöllinen juttu, että missä asuu ja mimmonen hikikalle pikkuinen on.
Joku kyseli sanoja mitä natiaiset sanoo. Meillä ei tuu vielä mitään. Muutakuin uh-uh, joka tarkoittaa sekä koiraa, että bussia. Kyllä niitä äänteitä tulee kovinkin ja selityksen makua on usein, mutta ei sieltä mitään selvää saa. Kovasti kyllä odotetaan.
Hassuja juttuja Matte tekee monia. Tanssiminen on nyt tosi pop. Heilutellaan käsiä ja noustaan varpaille seisomaan. Perinteinen suomalainen sivuaskel onnistuu myös. Ja sit tietty ympäri-ympäri-ympäri-muks.
Toinen suloinen juttu on tää järjestäminen ja purkaminen. Minkä tahansa pienen roskan Matte löytääkään, ottaa sen kauniisti pinsettiotteeseen ja sit kävelee keittiön roskikselle, avaa oven, laittaa roskan (useinmiten ohi) ja sulkee oven. Tän jälkeen tekee itse vielä ns. kiitos liikkeen, eli nyökyttää kaksi kertaa (meille on tullut tapa sanoa tack tack). :LOL:
Matte on nyt myös oppinut, että joka toinen päivä pääsee suihkuun ja käy joka ilta nakuillessaan kokeilemassa onko kylppärin ovi auki. Ja voi sitä ääntä, jos sinne itse pääsee. Kun laitan suihkun päälle, niin Matte peruuttaa itse suihkun alle (suihku osuu niskaan) ja päästää aaaah ääneen. Loppu onkin sitten yhtä läträämistä.
Me siirrettiin sänky nyt puolen vuoden jälkeen takaisin makkariin. Muut kun siirtää pikkuset omiin huoneisiinsa, niin me siirretään samaan. Aamuisin kun Matte on nyt herännyt ja tajunnut, että ollaan samassa huoneessa, niin hampaiden välistä kuuluu suhinaa ja hihitystä. Siihen on kiva herätä. Nyt pitäis vielä saada Mattelle se oma sänky. Jostain syystä vaan tuntuu siltä, että sen aika on meillä nyt.
No joo, tais tulla taas aika paljon tekstiä.
Kovasti ootte mielessä ja luen kyllä päivittäin, kateellisena käyn lukemassa uusista plussista sekä innolla odotan Pepin vauvauutisia.
Voikaa ystäväiset iloisesti. Mä yritän jatkossakin pysyä kärryillä mukana.
-åboborna-
ps. koivunkäpy, täältäkin löytyy punaiset hiukset!!
pps. kollaasi on viimeistelyä vailla...
:heart:
 
Taidan jotain raapustaa ennen ku meen Varesta kattomaan...

Siivoilin vaikka kuinka paljon, imuroin, pesin lattiat, vaihdoin lakanat yms. yms. Touhuillessa ei supistellut juur ollenkaan, mut kun istahti alas niin heti rupes tulemaan. Nyt on taas hiljentynyt, toooosi harvoin ja pitkillä väleillä saattaa masua kiristää ja jopa tuntua, mutta ei näillä synnyttämään lähdetä!

Huomenna onkin taas neuvola...

Gerbera: Jaksamisia tähän viikkoon! Mä oon vielä 0-2 asteessa laittanu talvihaalarin, mut sit kun on enemmän plussaa niin sit kevyempi haalari... Riippuu vähän ilmastakin, et sataako lunta vai paistaako aurinko :D

Jemma: Kiva kuulla teistäkin :hug:

Kaiza: Ihana oli lukea sun romaani :) Kiva, että teille kuuluu hyvää :hug:

Juups, mut nyt taidan mennä, hyvät yöt!!
 
Iltaa täältäkin suunnalta :)

Tääl on ollu melkoinen räntä/vesisade koko pvän, lenkillä käytiin kyllä Oton kanssa, mut muuten ei sit kyl ulkoiltu... tai nukkuihan Otto sit 3.5h lisäksi ulkona kärryissä =)

Illalla oli mun ystävä kylässä lastensa kanssa ja nopeasti meni aika, ku ei oltu pitkään aikaan kunnolla nähty :) Otto vaan aika nopeasti heitettiin ulos siskonsa huoneesta ja hän pääasiassa söikin sit koko ajan jotain meidän kahvitellessa :D

Nyt rauha maassa, mieskin lähti just yövuoroon, oli kyl jo aamuvrossa, mut oli tullu saikku yöhön, ni lupas sitten mennä. Kotonaoloajan olikin sit autotallissa, kun saa ehkä moottoripyöränsä myytyä, kävi yks sen työkaveri sitä kattomassa... JEEEE! Miten niin onnellinen asiasta?! Mies on liian kiltti, olis mun tarvinnu olla hinnasta neuvottelemassa ;)

Kiukkukohtauksista kyseli Tinttamooses; voi kyllä! Jos ei saa jotain tai pääse johonkin tai saa syödä itse (syö siis käsin, eikä auttaa saisi, lusikalla tasoittaa koko ajan ruokaa)...jne.

Gerbera; juu hyvä on kun kauan uskoo hammasukkoihin/keijuihin, hammaspeikkoon ;) , joulupukkiin jne. Paranemista vti:n kanssa, toivottavasti ei tule riesaa nyt raskausaikana! Tiedätkö mikä bakteeri aiheutti? Kun jos on beetahemol. streptokokki, ni voi olla merkitystä raskauden kannalta tai synnytyksen. No neuvolassa varmaan tulee asiasta puhetta, niin selvittävät siellä :)

Pitäis huomenna Otolle tilata jälkitark. aikaa sen korvatulehduksen johdosta. Pitää varmaan kysyä sitä matkaa varten resepti ja hakea mukaan varmuuden vuoksi, ku ei ole siellä kiva alkaa lääkärissä käydä, jos sellasta vaivaa tulee :(

Hauskoja tapoja meilläkin on Otolla monia, niinku varmaan kaikilla suloisilla 1-vuotiailla :heart: Heitähän ei voi kuin rakastaa :) Valokuvausilmeen ottaminen, kun kameran näkee, eli silmät sirrilleen ja makea hymy on yks valloittava tapa. Sit nyökyttelee itselleen, kun tekee jotain kiellettyä. Antaa suustaan ruoan murusia äidille, isälle ja siskolle ja sanoo tsii(mikä tarkoittaa kiitos Oton kielellä ;) ). Tänään Otto oli huoneessaan ja kun menin katsomaan, ni siellähän hän seisoi pikkupöydällään, oli tuolin kautta kiivenny siihen ja ihan voittaja-ilme oli jätkänpätkällä :whistle: osasi kyllä pakittaa siitä alas ihan itse.

Muuten olen tässä miettinyt, sanokaapa te, keillä vanhempia lapsia, että äänestetäänkö kouluissa vielä hymytyttö/poika-patsaasta? Vai onko ensinnäkään tuttu juttu teille muille?

Nyt vielä kinuskitorttua iltapalaksi, juu, tein sitä taasen, kun oli vieraita :p kun on niin helppo ja nopea tehdä :D

Hyvää alkanutta vkoa ihan kaikille! Ja Pepille jaksuja viimeisiin päiviin :heart: (tai siis olipa hullusti sanottu, viimeisiin raskauspäiviin!!)l Ja ota rennosti, lepäämällä hyvin ja rentoutumalla se synnytys helpommin lähtee käyntihin ;) <br><br>
 
Minni raivona
:kieh: voi että minua suututti tänään kaupassa.Olin Lucaksen kanssa yhdessä pienemmässä kaupassa kahdestaan,oltiin ostamassa herkkuja,jädeä ja karkkia.Poika istui kärryssä ja piteli semmoista karkkipussia kädessään.Ihan normaalisti Lucakselle ruotsiksi juttelin...Meidän edellä oli kassajonossa vanhempi nainen,joka alkoi miehellensä oikein isoon ääneen puhumaan/huutamaan,että "ei kai nyt hyvänenaika noin pienelle lapselle saa karkkia antaa ja että on kyllä vastuuton äiti..ja että kun nuorena lapset tekee ja blaadiblaa.."Siinä sitten Lucakselle menin ruotsiksi sanomaan,että onpa kyllä tyhmä mummo!Takana olleet teinit purskahtivat nauruun..he ilmeisesti tajusivat mitä sanoin,mutta mummo vaan jatkoi valitussaarnaansa miehelleen..Luuli varmaankin oikeasti etten mitään siitä ymmärrä.Kuuntelin aikani ja pakattuani totesin naiselle ihan rauhallisesti suomeksi,että "ai niin,me ollaan ihan suomalaisia.Ja meillä ei lapsia nälässä pidetä"-ja heiluttelin vaan ostoskassia... :LOL: :LOL: En jäänyt naisen ilmettä katselemaan!


Onnea kaikille PLUSSANNEILLE!!
Pepille paljon lämpimiä ajatuksia,kohta sinulla on ihana pieni käärö kainalossasi,ja et edes muista miten rankkaa loppuajan odotus oikein oli.Vaikka pahahan minun on sanoa,kun en itse koskaan ole noille viikoille saakka joutunut odottamaan,vaikka välillä olisin sitä toivonutkin.

Jenny-neitinytteröinen voi oikein hyvin.Kyllä äitiys on niin ihanaa ja palkitsevaa!Pete jäi tänään isyyslomalle :heart: Rakastan sitä miestä...

Minni
 
tigru
huomenta!
täällä kotona taas sairastellaan, poitsulle iski ykä tauti :(
yö meni kuitenkin ihan hyvin. toivotaan että tauti menee nopeasti ohi.

Onkohan PEPPI jo tosi toimissa kun mie täällä ekana taidan kirjoittaa?!!

mut nyt menen pikkuisen kanssa lukemaan kirjoja ja pyyhkimään räkänenää :snotty:

moikkis
 
Tiistaihuomenia B)

Jee, meillä taas nukuttiin, ilman ainuttakaan inahdusta :D Mieskin nukkui pommiin kun unohti laittaa herätyksen, hehhee :D

Oltiin eilen yhtiökokouksessa ja mun mies joutui hallitukseen... Onneksi ei sentään puheenjohtajaksi mutta kuitenkin -menee taas pienestä vapaa-ajasta iso osa taloyhtiön asioiden hoitamiseen. Meidän taloyhtiössä suurin osa asukkaista on eläkeikäisiä jotka soittelevat hallituksen jäsenille milloin mistäkin asiasta: taulun kiinnittämisestä seinään, verhojen vaihdosta, lämpöpattereiden säädöistä yms yms yms... Noh, siinähän sitten miettii mihin joutui :kieh:

Onpas muuten stripparit kalliita :eek: :eek: :D Tiedustelin miesstripparin tilaamista sinne miehen siskon polttareihin, 10-15 minuutin esiintyminen maksaa matkakuluineen 350 euroa!!! Pitäisköhän ruveta strippariksi kun sillä tienaa noin hyvin :whistle: ;) :LOL:

PEPPI! Missä olet?! Ei ole tekstiviestiäkään tullut että olisit lähtenyt Naikkarille.... Huhuu?!

Kaiza; tosi ihanaa kuulla teistä :hug: Kiva että olet jaksanut tehdä kollaasia kaiken kiireen keskellä :heart:

Siru: poikien koululla valitaan yksi hyväkäytöksinen lapsi (poika tai tyttö) joka palkitaan pienellä rahasummalla kevätjuhlassa. Koko koulun henkilökunta valitsee yhdessä lapsen joka siis käyttäytyy hyvin: tervehtii, kiittää jne. Ei ole varsinaisesti hymytyttö tai -poika.

Minni: jessus mikä mummo kaupassa :eek: Noitahan riittää tässä maailmassa... Kiva että teillä menee Peten kanssa hyvin :hug:

Tarttis lähteä tästä kauppaan ostamaan maitoa, yllätys...
Mukavaa päivää kaikille!
Tansku & tyttelit
 

Yhteistyössä