***JOULUTÄHDET 2005*** ELOKUU

heips!

Neve: Eikö siihen kuulunut juat mahdollisetsi kuumeilu ja iho oireita..? Meillä tais neuvola täti snaoa että oireet tulle kahden viikon sisään..

Uutisissakin oli rokotuksista juttua..

Käytiin mukavan mittaisella lenkillä ja sittenpä olikin aika rientää suihkuun.. Nyt poika nukkumassa että jaksaa aamulla nousta. Tänä aamuna heräsikin itse. Mut kovin oli väsynyt hoidossa ollut :/

Nyt syömään.. On pizza uunissa :p
saas nähdä mitä lauantaille keksitään vai otanko vaan omaa aikaa ja kierrän kirpparit :D

hyviä öitä!
 
Töttöröö sammuin poikaa nukuttaessa, nyt on ihan pönttö seis..

Tintta: meillä oli keväällä jo onkelmaks asti hiiriä, pahimpana päivänä kymmenkunta sai loukusta nakella pois :x Oliko teillä mimmonen karkotin? ku sitäki myö mietittiin mut sit luettiin jotta se ei läpäse seiniä..
Tosin jos tuo on noin ahkera saalistaja ni mitää karkottimia tarvii, entinen kissa kun söi samaan aikaan hiirien kanssa kupilta |O

Neve: kaverin muksu sairasti mpr:n saataan tuhkarokon (vai tulirokon, kumpaa vastaan siinä on se rokote? ) joutu sairaalaan asti..
Tiedän rokotteen vaarat mutta meillä poika saa sen silti, Anna sairasti sillon 8kuisena vihurirokon, eikä tietoa mistä sai sen, kauppareissulta on ainut mahdollisuus, jota ei se ole viellä maasta hävinny :/
Onneks ei kaverille tullu mitään kun kävi just edellisenä päivänä ja oli raskaana..

Hannarille kiitos tarjouksesta, mä sain hätävara puvun jos en saa sitä haluamaani pukua ostettua täältä..


Toki jos viititte katella kaupoilla kulkiessanne sitä lassien suprafill pukua missä on irrroitettava vuori koossa 92cm, niin olisin erittäin kiitollinen! Täältä pitäs moisia saada ehkä ensi vuonna viimeistään :kieh: eipä vaan paljon ens syksynä lohduta jos nyt tarviin pukua..

Jos käyttäs koiran ja menis takas sänkyyn..
 
Yöterveiset!

Pitihän teitä tulla moikkaa näin yöaikaan, kun töissä olen. :D Tämä yö on mukava, kun minulla on opiskelija kaverina.

Meidän perheen elämään ei kummoisia kuulu. pihahommia alettiin tekee, kun innostus iski. pistetään aitaa talon ympäri ainakin osittain, että Mikkis pysyis helpommin vahittaissa, hannamarin kanssa asiasta olikin puhetta. :wave: sit rakennetaan yhtä rinnettä. saatiin kiva kivi kasa tänään, niitä sit huomenna laitetaan johonkin järjestykseen. :) Mukava kun saadaan vähän tuota pihaa laitettua, ensi kesänä laitetaan kyllä etupiha sit kuntoon kokonaan ja laattoja takapihalle ja muuallekin minne tarvii.

Mikkis nukkuu edelleen hyvät unet. Hampaita kovasti vääntää. Tänään olisi ehdottomasti halunnut kunnon vesisateeseen ulos, pisti jo kumpparit jalkaan ja kalastajahatun päähänkin, mut ei sitä voinu siihen sateeseen päästää mitenkään. mentiin sit sateen loputtua kuravehkeissä kyllä pihalle läträämään. ja hiukanko pojat tykkäsivät. :D

Peppi, meillä mikkis on saanu kaikennäköisiä herkkuja maistaakseen. kiva että teidän yöt ovat parantuneet.jaksuja! :hug:

hannamari, ollos hyvä. mieshän ton idean keksi, kun ei mitään ehditty/tajuttu tossa matkan aikana teille ostaa tuliaisiksi. kiva kun kelpasi. :D

Käpynen, yök niitä hirviä. :snotty:

neve, kuulostais kyllä mpr-rokotteen jälkimainingeilta, vaik meillä ei niitä ollutkaan. toivottavasti menis nopeaan ohi. :hug:

mut nyt takas hommiin..kauniita unia kaikille! tuun kirjoittelee huomenna vaiks jossain vaiheessa, jos jaksan. en taaskaan nuku kuin mikkiksen päikkäreiden aikaan. muuten paiskitaan hommia puoliteholla. :whistle:

B)
 
Iltaa

Danjuska
: päästiinhän me perille. Laitoinkin sulle viimeyönä kun tultiin y:nä viestin et kotona ollaan, mut ne y:t ei vissiin näy jos ei mee katsomaan onko tullut mitään. Kiitos mukavasta kahvituokiosta. Täytynee tähtisiskoillekkin (tässä taannoin hehkuteltiin kaunista kuvaa yhteisössä) yleisesti mainita, että Danjuska on vieläkin loistavampi kaunotar luonnossa.

Kiitän myös muita kaunottaria eli Niiskuneitiä, Peppiä, Jellonaa, Jonnaa, Kristiinaa ja Gerberaa hauskoista hetkistä kanssanne.
Reippaita komeita poikia teillä kaikilla. Werneri ja Rasmus tartuttivat minuun karmean vauva kuumeen. Ja Jonnan prinsessat ovat niin suloisia.

Jonttulillekkin
laitoin y:tä ennen reissua kun oli vielä nettiyhteys ennen reissua, mutta etpä ole huomannut kun en tyhmänä tajunnut ettei tässä nykyisessä versiossa nuo saapuneet viestit näy, jos ei käy katsomassa.

No, ihanaa kun ei tarvi seuraavan viikon aikana istua autossa tuntitolkulla :whistle: Nyt ois viikko aikaa hankkia naapurille kiuas, kaverille keittiöjakkara, Oton kaverille muumu petivaatteet ja itselle kaikkea ihanaa. Isän luona pitais vielä kayda, vanhojen koulukavereiden kanssa syömässä, tarkastamassa Hanna-Marin ja poikien (ja kodin) kunto (tapahtuu huomennaaamuna) =) Ihanaa nähdä loistavan ihana ystäväni.

Niin ja lomallahan tässä ollaan joten huiliakkin pitäs ennenkuin kotimatka alkaa.

Tapasin siis vanhaa kinkkuamme Kristiinaa tänään. Reissaa Hki-Tre väliä useita kertoja viikossa niiden eläintohtori opintojensa kanssa. Ens viikollakin on jokatoinen yö päivystämässä eläinsairaalassa. Sauli oli tosi hurmuri: hymyili ja kiharat hulmusivat. Kerroin, että heitä on täällä kaipailtu ja Kristiina lupasi joskus jotain kirjoitella kun vain kerkiäisi.

Meidän pohjoisen reissu sujui mukavasti. Hilloja ei enää ollut, mutta mustikoita tuo mummo poimi. Hyttyset eivät kiusanneet ja tädin mökkisaunan löylyt olivat juuri niin ihanat kuin muistelinkin.

Otto halusi viime yönä viereen kun ei saanut unta. siinä hetken ja toisenkin pyötittyään Otto silitti mua poskesta ja sanoi: "Mamma...Otto on vauva...tissimaitoo... juo". Mua ihan nauratti. Lopetin siis imetyksen 8 kk sitten ja sen jälkeen ei oo meillä kyllä tissimaidoista juteltu.

Aloitin uuden ivf hoidon nesäsumutteet eilen. N. 5 viikon kuluttua sitten olisi alkioden siirto jos kaikki menee niinkuin pitää. Jännää.

Ai niin Tigrun Veetille Onnea uudesta hienosta nimestä.

Ei vaiskaan. Tarvis varmaan mennä nukkumaan. mukavaa yötyötä Jellonalle ja :wave: kaikille.

:heart: :lla kattinka ja otto
 
Katinkalle piti sanoo että niitä mustikoita ois meilläki ollu, tuol ois varmaan jotai 50litraa keräämättä :saint: vähintään.

Yö meni kivasti, sain jopa nukkua ja poika heräs vast tuossa 8aikaan, puol7 jotai kötis mut jatko onneks uniaan..

Sit ei niin miellyttävä kyssä: mistä hitosta johtuu et koskee rakkoon?? siis kun se o täys, aamulla tuntu et en pääse sängystä ku koski sen verran kovaa...
 
Moikka =)

Onpas järkyttävän paljon hämähäkin seittejä ulkona jokapuolella,hyvin näkyvät nyt kun on sumua :eek: :)
Niitä tuossa ihmeteltiin kun taksia odoteltiin...

Tänään olis ohjelmassa kyläilyä iltapäivästä,mennään nyt viimein katsomaan sitä vauvaa
=)
Nyt aamupäivällä tulee keskimmäisen kummitäti käymään,hän käykin meillä tosi usein varmaan 3-4 kertaa viikossa ;)

Peppi:Oskari on noihin herkkuihin hyvin päässyt kiinni isompien kautta,muistaakseni jompi kumpi antoi tikkaristaan maistaa ja siitä se sit lähti,eipä voi mitään karkkaa ottaa ilman ettei Oskari nostais meteliä :( :)
Käpy:Me ostettiin tuollainen vähän "parempi" karkotin,siinä hiiriä häiritsevä ääni kulkeutuu sähköjohtoja pitkin joka paikkaan,vaikka itse laite onkin vain yhdessä huoneessa,ja täytyy sanoa etten siitä vekottimesta luovu mistään hinnasta :D
Minne teillä muuten niitä siimahäntiä tulee,onko jokin tietty paikka?

Eilen muuten varmistui se kissantulo,ihanaa saan sen sittenkin :) :)
Mies ei oikein tajunnut mua kun illalla olin niin innoissani siitä kissasta,ja hehkutin sitä,se katto pikkusen ihmeissään.

Nyt pitää taas mennä,palaillaan :wave:
 
tintta, niitä on kaikkialla ,siis seinien välissä pääasiassa mut keittiössä käyvät koirannaksu varkaissa, juokseevat pöydillä jajajaja |O :x
Pistätkö vaikka yynä vähä tietoja merkistä ja hinnasta ja mistä saa? ku eihän nyt yks kissa ihmeisiin kykene..
 
Täällä odotellaan Katinkaa ja Otusta, koti ja pojat tarkastuskunnossa..! :LOL:

Heti kun tulevat, saavat jäädä sisäleikkeihin, ja minä lähden puutarhan kitkentään, luin juuri lehdestä punanäsiästä, jonka marjat on niin myrkyllisiä että kolmen syöminen tappaa pienen lapsen, ja kappas vaan, sitähän meillä kasvaa tuolla pihan reunalla!!! :eek: |O :x Otin kukkakimppuunkin oksan viime viikolla kun siinä oli niin kaunis kukka ja marjanippu samassa oksassa. Sanoin miehellekin että katos mikä tämä on kun varsi on ihan puuta, olisko joku pensas. Mies nyppi marjat irti noista kasvavista kun ei tiedetty mikä se on, mutta viskeli ne marjat sinne kivikkoon autotallin takuseen. Joten meillä on sit kylvetty tappavan myrkyllistä pensasta tänä syksynä.. :headwall: :kieh: :(
 
Hannamari, onko tuo nimi kirjotettu oikein kun en löydä tietoa kuukelista tuolla nimell? :ashamed: iinnostaa jotta ei omalla tontilla oo moista..

Just tultiin mettästä, keräiltiin vattuja ja mustikoita jonkuverran, mutsit iski jano/nälkä, kun ei tarkotus ollu eksyy kauas pihasta..
 
Ilmottaidun taas, et hengessä ollaan mukana ja käyn silloin tällöin lukaseen juttujanne. Tuntuu vaan et kiirettä pitää :LOL:
Tääl kaikki hyvin, nautitaan viimesistä auringon säteistä.
Koivunkäpy: en tiedä mitä hannamari tarkoitti, mutta ainakin on sellainen kasvi kun punakoiso. http://www.aamulehti.fi/moro/uutisellista/40659.shtml
kannattaa kans tutustua kasviin, et osaa varoa.

Hyviä aurinkoisia hetkiä. :hug:
 
Heips ystäväiset.

Teidän juttuja on iihana lukea, vaikkei aina ehtisikään itse kirjoittaa. Kauhea kiire on kokoajan. Eilenkin tein ensin 8 tunnin työpäivän, siihen 5 tunnin kokouksen päälle ja 3 tuntia teknisten piirustusten tekemistä. Huh. Ja Matias tietysti oikkuilee sen seurauksena, eli valvottiin yöllä 3h, kun piti vähän saada huomiota. Nyt on äiti vähän väsy. :LOL:
Peppi, meillä Matias on myös joskus löytänyt jotain karkkia ja tyytyväisenä syönyt. Pari kertaa oon pitkälle ajomatkalle ottanut tikkarin mukaan. Muuten kelpaa muumikeksit ja xylitolpastillit ja ne riittää mainiosti. Oon kyllä pikkuhiljaa antanut muutakin maistaa jos on pyytänyt, mutta en aina.
Onpa mukavaa kuulla Katinkastakin enemmän. Harmittaa vieläkin tosi paljon, ettei nähty teitä ja Niiskua&Joonasta, mutta ehkä me vielä joskus taas. Mukavaa kuitenkin, että ootte ehtinyt näkemään niin paljon muita joulukinkkuja ja tähtösiä. Ja toivottelen nyt jo lykkyä pyttyyn, kun en kuitenkaan myöhemmin enää muista! :hug:
Tigrun Veetille onnittelut. Tulipa kiva nimi sinnekin! Mistä se muuten johtuu, että aina kaikkien vauvojen nimet kuulostaa ihanilta?
Neve, kuulostaa aika samalta mitä meidän Mattella ainakin oli. Menee varmaan ihan itsellään parissa päivässä ohi, mut kannattaa tietenkin seurailla tilannetta.
Voi, äh. Mun pikkusiskolla on ollu jo puolisen vuotta kroppa täynnä semmosia ihme pilkkuja ja mä olen yrittänyt toitottaa meidän porukoille, että se pitää viedä uudestaan kunnon lääkärille (toinen oli sanonut, että on vaan atooppista ihottumaa ja that's it), no nyt olivat eilen ja lääkäri oli sitä mieltä, et se on joku tulehdus. Nyt sit menee verikokeisiin jne. Ärsyttää, kun Mattellakin on jotain nyt ja mulla kutisee ihan vaan empatiasta... odotan nyt huomiseen, kunnes he saa tuloksia, ni varaan sitten samalle lääkärille (yksityinen) ajan Matiakselle... jos se vaikka taas vaikuttaa meidän öihin. Miksei ne oo voinu mennä jo paaaljon aikaisemmin! :eek: :kieh:
Äh nyt pitää taas mennä. Voikaa hyvin kinnkuset!

-k & m-
 
heips kaikille!

Tässä kerään voimia ja kiinostusta että jaksas lähtee matot kopistelemaan :whistle:

Työpäivä hurahti vaan ohi.. ja jatkuipa minun työsopimuskin ainakin kuukaudella :D Sanoi työnantaja että oot aina siellä missä tarvii kun kuulemma hoituu homma kun homma. Ja jos syyskuun jälkeen on vielä tarvetta työntekijälle niin sitten joatkuu sopimus loppuvuoden.
Myös pph oli tosi hyvillään kun sai Tatun pitää yhtenä hoidokkina. On kuulemma ihana hoidettava =)

Huomenna pitäis pojan olla jo 6.15 hoidossa :eek: :ashamed: Rankkaa pojalle kun sitten pitäs vielä yrittää rytmi kääntää kun ensi viikolla molemmilla iltavuoro :/ No jospa se tästä. Ja iha tyytyväiseltä Ttau on vaikuttanut ja ruennut hoidossa nukkumaan pitempiä päikkäreitäkin onneksi.

Kattinka:
Täällä pidetään jo peukkuja teille sinne viiden viikon päähän :D

Tinttamooses: Millos kisu muuttaa taloon?? =)
Voi kun mekin voitas ottaa kissa.. miehen kotipaikalla olis aivan ihana pentu ja niin hyvä luontonenkin.

Kaiza:Jaksuja pitkiin työpäiviin, :hug:

Missäs Peppi kun et oo vielä käynyt =)

Mut jos nyt sinne mattojen kopisteluun :whistle:
 
Käpäri, punakoisoa tarkotin niin kun Pirrekin sano, sekotin vaan kammoissani näsiän kanssa, joka on myrkyllinen myös. Ihmettelin vaan kun googlekaan ei tunetnu punanäsiää.. :ashamed: Pistän miehen kuitenkin myrkytyshommiin, kun on sitä ennenkin tehnyt. Ja tämä päivä meni tiiviisti Katinkan ja Otuksen kanssa leikkiessä ja juorutessa ja uimarannallekin ehdittiin.

Herkuista on ollut puhetta, Vili on saanut maistaa kaikkea mitä Arttukin, A ei tuon ikäsenä ollut saanut vielä juuri mitään. Mutta vieläkin Artun karkkipäivän karkit on aika pieniä, esim. tikkari ja pieni karkkiaski, sekin usein ksylitolipastilleja. Ja niistä V saa sit 1-2 pastillia. Riittää sille ihan hyvin..

Jotain muutakin taas piti, mutta harva ja särkevä pää vie voiton. Kahvia tekis mieli, mutta jos se vie yöunet.. :LOL: ihan kun niin vois käydä!!

Laitoin kuvat siitä punakoisosta, tuo kukka on ainakin tosi tunnistettava. Ja samassa varressa voi olla sekä kukkia että ainakin raakoja marjoja. Ja kukat on ihan pieniä, olisko sentin halkaisijaltaan, näyttävät vaan noissa kuvissa isoilta, marjat on vähän isompia.



 
Jospa nyt kirjoittaisin jotain. Viimeksi Onni deletoi pitkän pätkän tekstiä ja sekös harmitti.

Hannamarille
kiitos punakoiso-valistuksesta, muistan nähneeni tuollaisia metsässä kun etsin vattuja, mutta pihapiirissä ei onneksi ole. Minä huolehdin aiemmin niistä kieloista ja nyt uusin huolen aihe, sienet, joita tässä ympäristössä on ja yhtenä päivänä Onni kiikutti "äitiii"-huutaen mulle sienenpaloja käsissään.... Ja olin suunnilleen kolme sekuntia, etten kattonut poikaa, mutta sepä se näille viipottajille riittääkin.

Kattinkalle onnea oikein kovasti 5 viikon päähän! Kiva kun kerroit Kristiinan kuulumisia!

Kaizasta kiva kuulla, toivottavasti yöt paranee ja kiireet helpottaa!

Peppi me taidetaan olla ainoot nuikelo-vanhemmat joiden joulutähtönen ei ole saanut vielä karkkia. On kyllä muita herkkuja maistellut ja esim. tänään söi välipalaksi tuutin kun oli niin kesäistä.

Täällä oli eilen todella karmea ukonilma. Näin kun salama iski kadunnimi-kylttiin noin 60-70m päässä meistä, säikähdin toso paljon kun sellainen tuli ja leimaus kävi ja sen jälkeen savua. Monta tuntia jylläsi päällä ukkonen. Onni hoki vaan "ukko ukko" mutta ei pelännyt ihmeemmin.

Nyt meen kattoo Salkkarit...


 
DAnjuska!! Kerrotko mulle vaik mesessä sun sukunimen?

Täällä oli taas kiva päivä ja jälleen se meitin poikamies kaveri lähtee mun kans huomenna kauppaan B) onkohan sillä taas joku misu kiikarissa ja tarvii neuvoja, ilmankos sillä ei käy koskaan flaksi, mä oon oikeesti surkee kertomaan kuinka hurmata nainen :LOL: en oo kokeillu moista ikinä
 

Pistänpä pari riviä pitkästä aikaa, taas tuo aika on hurahtanut huomaamatta. Olen pikaiseltaan lukenut kuulumisianne - tosi kiva on kaikkien juttuja lukea! - mutta sitten aina se vastailu ja kommentointi jää odottamaan "parempaa aikaa". Niin jää nytkin, että ihan omaa napaa
vaan :ashamed:
Meillä menee ihan mukavasti vauvan kanssa, Joel on tottunut siihen että
sisko on ja pysyy, mutta toki ei vahtimatta voi jättää, ja joskus tulee
pahanmielen kohtauksia, kun Joelia harmittaa siskon saama huomio (vaikka pelkkä sylissäpito). Mutta näyttää jo välillä jopa nauttivan vauvan olemuksesta ja läsnäolosta. Arki on tietysti sellaista kuin se kahden pienen kanssa on, ei ole vapaa-ajan ongelmia, eikä liiallisen nukkumisen aiheuttamaa pöhnää :LOL: Sen sijaan iski tässä elämäni ensimmäinen migreeni, kesti pari viikkoa tajuton pääkipu ja kilpistyi ikimuistoiseen päivään pahoinvointeineen ja puheen sammalluksineen (mies jo luuli että sain aivohalvauksen, mutta kuulemma migreenissä voi tulla hetkittäisiä kasvohalvauksia). Se loppui onneksi siihen päivään ja lääkärissäkäyntiin, ja voisi lääkärin mukaan johtua jumissa olevista niskoista (pari vuotta pienen lapsen hoitoa takana, eikä liikuntaa) ja suositteli myös hierojaa. Kävinkin pari kertaa ja hyvää teki. Sympatiat vaan kaikille, jotka "oikeasti" migreenistä kärsii.

Viikonloppuna meillä oli ristiäiset (josta tuli mieleen, onnea Tigrun ja Gerberan pojille kivoista nimistä!), tyttö sai nimekseen
Hilla Maarit Solina. Hilla on hymyileväinen ja tyytyväinen tyttö, toki valveilla mieluiten sylissä tai muuten seurustellen, mutta ei "turhia" itkeskele. Olen aika toiveikas, että jospa hänellä ei olisi lainkaan allergioita, Joelillahan on edelleen aika supistettu ruokavalio. Joel on silti kasvanut hyvin ja on reipas, liikkuvainen, ehtiväinen ja hauska poika. (Joskus tuntuu että liiankin ehtiväinen, mutta kuulunee ikään.Onko jonkun joulutähti rauhallinen luonteeltaan?)

Kesä onkin sitten lopuillaan ja meillä on sellainen keikaus edessä että
muutetaan vuodeksi mun kotipaikkakunnalle. Mies otti vuorotteluvapaata, ja minäkin olen edelleen kotona. Se on mukava juttu, kun pääsen lähemmäksi vanhempiani ja siskon perhettä, ja että mies saa olla mukana lasten kanssa täysipainoisesti. Toisaalta huolettaa kuinka käy, kun katsellaan toistemme naamaa "aamusta iltaan", ja miehen sopeutuminen vieraalle pienelle paikkakunnalle. Ja tiukkaahan se on taloudellisesti, mutta mukava juttu tietysti muuten. Syyskuun aikana on tarkoitus muuttaa.

Jaahas. Hillan vatsa alkaa kurnia viimeistään aamuyöstä, Joelin sisäinen kello pärähtää soimaan seiskan jälkeen (hälyteltyään pitkin yötä korvikepullon perään), joten täytynee hipsiä tästä nukkumaan pikkuhiljaa.

Yritän palailla vähän kommentoimaankin joskus, kovasti jaksuja kaikille ja erityisesti raskaille, sekä peukkuja vauvoja haluaville :hug:
 
lumikarpalo: mullahan oli keväällä paljon noita kohtauksia että naama puutu ja roikku, puhe sammalti ja mulla ei toiminu myöskään kädet.. ihana migreeni, eioo mulla ollukkaan vasta ku 22vuotta...
Meillä on rauhallinen jouluntähti luonteeltaan, issäänsä on tullu ;)
Saakos udella mihinpäin muutatte?

Meillä poika saa karkkia toisinaan, mutta päivittäin "hammasnapin" eli 100%xylitolia olevan nappulan aina ruuan jälkeen..

Pitäs kauppaan lähtee, eipä jaksas..
Heikkohermot älkää lukeko!
Illalla ihmettelin ku alko toista tissiä koskee samalla tavalla ku rintatulehduksen aikaan, onneks läksin sit kattoo mikä hitto on, mulla oli tikannu punkki nänninjuureen kiinni.. :x Suunnilleen itkua tihrustaen etin pinsettejä, joita en tietenkään löytänyt, onneks on pitkät kynnet ni sain kerralla pois, yö sit men valvoissa kun havahduin joka kerta kun esim. peitto hips rintaa |O
Pitää varmaan neuvolaan soittaa mikä auttas.. JA mä oon viel hermonakki punkkien suhteen, kaverin isälle tuli tosi pahat oireet, 15vuotta punkin pureman jälkeen :ashamed:

Tulipa taas ommaanapaa..

Jota tulee lisää.. Tänään ois vuorossa se kauppareissu ei vaan jaksas mut pakkohan se on, lupasin samalla hakee kaverin muksun koulusta kun ite hää on kuumeessa.. ja pitäs ehtiä siivota ihan pikkusen kun tulloo se parturi..
 
Perjantai huomenet

Täällä sataa,höh.
vein illalla vielä pyykitkin pihalle :whistle:
Tänään tarttis alkaa pakkaan kamoja,kun lähdetään sinne mökille iltapäivällä :)

Koivunkäpy:Hui kauhia sitä punkkia :eek:
Onneksi aloit tutkimaan mistä moinen kipu :(

Nyt taksia odotteleen :wave:
 
Huomenta!

Romaanivaroitus!

Meillä pimahti netti sen toissa-aamuisen ukkosmyrkyn jälkeen (josta Smirgelaine puhuikin täällä, myrskystä siis).

Meillä on nää pari yötä mennyt taas huonommin ja tuli ihan sellainen olo, että ne muutamat yöt, jotka jo menivtä paremmin, oli vaan joku hetkellinen onni :ashamed: Viime yönäkin Rasmusta sai nukuttaa takaisin varmaan tunnin verran |O Ja Joonatania käydä rauhoittelemassa myös vähän väliä :kieh: Tuli aamulla sit tiuskittua Samillekin, kun Joonatan heräs ennen 7 (nukahti illalla vasta lähempänä 23 ja nukkui päiväuniakin ihan hetken verran). Kiva päivä siis tiedossa :headwall:

Käytiin Joonatanin kanssa terveryskeskuksessa, se on nukkunut parin yön ajan huonosti, haroo vasempaa korvaansa ja eilen aamulla oli ihan flunssainen. Ei ollut korvissa kuitenkaan mitään. Oli tosi kiltti ja ihana poika lääkärireissun ajan :heart: Antoi niin nätisti lääkärin tutkia korvat, pysyi liikkumatta paikoillaan, ihme tyyppi, on aina tuntunut, että tykkää, kun korvia katotaan, kun vaan hymyilee :D Korvien tutkimisen jälkeen lääkäri halusi katsoa vielä suuhun, sanoin, että saa toki, jos vaan onnistuu ;) Kun Joonatan kuuli, että lääkäri sanoi haluavansa sinne katsoa niin avasi suun oikein auki kunnolla :eek: :) Lopuksi sitten sanoin Joonatanille, että sanotko lääkärille kiitoksen, ensin vilkutti ja sitten sanoi: "kiitti" ja nyökkäsi :heart: Vielä kun noustiin tuolilta ja käveltiin ovelle päin niin kääntyi ja sanoi ja vilkutti: "heihei" ja sen perään vielä kiitti :D Lääkäri lähti samaan aikaan meidän kanssa huoneesta ja kehui jo toiseen kertaan poikaa, kun oli ollut niin nätisti paikoillaan ja antoi hienosti tutkia, lisäsi sitten vielä mulle, että se on harvinaista :D Ja äiti oli ylpeänä! :D Oli muuten vielä mukava lääkäri, sellainen, joka on ollut mulla lapsena omana lääkärinä :) Kerrankin näin...

Rasmuksella tuli toissapäivänä 5kk täyteen, sai eilen maistaa vähän kanasosetta :)

Neve: Just noita oireita, mitä Veralla on niin kuuluu siihen rokotteeseen :) Joonatanilla tuli noita näppylöitä, muistaakseni ei kuumetta ollenkaan. Mut koko keho oli täynnä punaisia läiskiä ja näppyjä.

Danjuska: Mitä lauantaina sitten on? Synttärit? :) Kiitos huhuilusta :)

Hannamari: Kiitos tosiaan tosta kasvi-valistuksesta.

Lillukka: Hui, sitä salamaniskua :eek: Mä vähän pelkään ukkosta... Ei ollut kiva olla myrkyn aikaa yksin poikien kanssa :whistle:

Lumikarpalo: Olipa mukava kuulla teistäkin :hug: Ja saa kirjoittaa vaan sitä omaa napaa, kunhan aina välillä kirjoittelemassa käy :) Ihanan nimen sai teidän tyttö :flower: Kivalta kuulostaa teidän muutto sun lapsuudenseuduille ja miehen vuorotteluvapaa myöskin!

koivunkäpy: Mun kaverilla oli kans viime kesänä punkki tississä :x Tosin ei lähellä nänniä... Ei siitä sille mitään tullut, eikä tule varmasti sullekaan :hug:

Molemmat lapset huutaa ja mulla on pinna KIREÄLLÄ!!!!!!!
 
Pitäs keksiä tällä päivälle ohjelmaa, mut ei oikein polla säteile :| . Jotakin muuta kuin kotona oloa, vaikka ei täältäkään nää hommat lopu.

Meiltä vaan katkes netti, mutta ei oikein muuta keskiviikkona. Sähkötkään ei mennyt. Meillä on ehkä katkennut ehkä kolme kertaa sähköt täällä vuoden 2001 marraskuun alun jälkeen. Kaksi viikkoa ennen kuin tyttö syntyi (11.2001 ). Niin täällä oli karsea myrsky ja sähköt katkes kahdeksi tunniksi. Onneks tyttö ei päättänyt syntyä silloin.

Taas ois viikonloppu eessä...
 
Smirgelaine: Kiitos :hug:

Pieni rauha, huom pieni, tuli, kun laitoin Rasmuksen nukkumaan... Mut voi että taas nukuttaminen kesti. Ei oo mitään väliä, että kuinka väsynyt poika on, mut jos sille päälle sattuu niin ei kyllä nukahda, ei sitten millään :kieh:

Laitoin Samille viestiä, jossa pyysin anteeks ja koitin selittää tätä mun kireyttä, jota on nyt kestänyt tän viikon, mikään ei siis kiinnosta, enkä mitään jaksais :( Tää kämppä on just sen näköinen, siivoaminen on kiinnostuslistalla viimeisenä |O No siis, joka tapauksessa Sami laittoi, että voin pitää tän illan vapaata, se on mielellään poikien kanssa :heart:

Voisin käydä spinningissä, eilenkin kyllä kävin. Sit ehkä jonkun kaverin luona tai sit vaan äitillä, jos en muuta keksi ;) :D

Joonatan on ruvennut nyt kauheesti toistelemaan sanoja :) Joka päivä vaan uusia tulee, kunhan vaan muistais ne edellisetkin kans :whistle: Jos sanon jonkun lauseen, esim. nyt aamulla kysyin, että "haluatko mennä kylpyyn" niin poika sano: "kyypyy" :) Jospa meilläkin pikkuhiljaa sanavarasto lisääntyis ;) Puettaessa sanon aina, että nosta jalkaa niin poika vastaa "aakaa".

Seuraa muuten jonkun fiksumman mielestä ehkä jopa typerä kysymys, mutta mä en oikeesti tiedä :whistle: :ashamed: Eli, saako tän ikäisellä käyttää ihan normaalia Pepsodentin hammastahnaa, sitä samaa, mitä me ite käytetään? :attn: Joonatan tietenkin haluaa sitä käytettävän, kun on nähnyt meidän sitä käyttävän... Ja sitähän tulee siihen hammasharjalle ihan naurettavan pieni määrä...

Kerroinko muuten aiemmin tosta Jontun moposta, siitä samanlaisesta, mikä on teillä Metku... Siitä on tullut ihan hirmu tärkeä pojalle. Kotona ei juurikaan kävele vaan menee kaikki matkat hurjaa kyytiä mopon kyydissä! Silloin, kun Miikka ja Otto oli täällä käymässä ja tietenkin lainailivat mopoa niin huomasin, kun Joonatan oli vähän huolissaan mopostaan :D Ja kun kaikki oli sitten lähteneet kotiin ja mekin tultiin pihalta niin poika juoksi moponsa luo ja oli siinä tiukasti kiinni koko illan :LOL:

Nyt ei tule mun jutuista sitten loppua, kun en ole pariin päivään tänne päässyt :eek: Anteeksi. Saa tietenkin skipata, tummennan tekstistä aina ne kysymykset, jotka haluaisin muiden lukevan ja niihin vastattavan, et jos haluaa muun tekstin skipata niin ne näkee sitten hyvin :D
 
Heippa!

Täällä on kiirusta pitänyt, töissä on tullut oltua ja sitten on ollut niin ihanat hellekelit, että maikkalassa ollaan lasten kanssa uitu melkein muut ajat :D Otto nauttii ihan hirveästi vedestä, huutaa vaan "ummaan, ummaan". Ja hyppelee siitä altaan reunalta. Sukellutan häntä sanomalla ensin, että nyt sukelletaan, yksikaksikolme, niin hän itse laskee kassikassi :) Se kellukeuikkari on kyl mainio keksintö, en tiedä sitten, miten aikanaan vaikuttaa uimaan oppimiseen, mutta eipä sitä nyt tässä vaiheessa tarvi miettiä. Kovasti Otto sätkii ja potkii vedessä ja pääsee kyl hyvin eteenpäin.

Lumikarpalon ja Tigrun vauvoilla ihanat nimet, onnea heille niistä :flower:

Koivunkäpy ou nou sitä punkkia :eek: Onko teilläpäin paljon punkkeja? Toivottavasti ei tule mitään!

Peppi; en ole ihan varma tuosta hammastahnakysymyksestä. Meillä Otto käyttää jotain lasten tahnaa, pikkuruinen määrä sitä hänen harjaan tulee. En usko, että on haittaa, ku n tosiaan on pienestä määrästä kyse. Lotta käyttää meidän kans samaa tahnaa, on jo muutaman vuoden käyttänyt.

Nyt ruoanlaittoa jatkamaan, hauskaa vknlp:a kaikille!
 
perjantaita! =)

huh kun oli taas kiirus työpäivä.. lopussa jo alko tulla pää kipeeks ja huippaamaan kun ei kunnolla syödä kerennyt.

No, mut nyt kuitenkin kotona ja talo siivottu :D jos lähtis vielä illan päälle kaupassa käymään.

Koivunkäpy: hui kamala punkki! oikein kylmät väreet juoksee selkää pitkin :eek:

Peppi: :hug: Pakko niitten öitten on joskus parantua (joo... positiivista :whistle: ) jaksuja kovasti ja toivottavasti pinna löysäis kun pääset illalla vähän omalle ajalle.
Juu, vuosia sitä lisää tulis huomenna.. Nyt kyllä tuntuu että en jaksa lähtee minnekkään kiertelemään vaan tyydyn kotona oloon.

Niin ja tuosta tahna asiasta niin Tatulla käytetään apteekista ostettua tahnaa... ja taitaa ola myös tuubi jotain kaupasta saatavaa 1v eteen päin tahnaa..

Tinttamoosekselle mukavaa mökki viikonloppua.. vaikka ootte tainnu jo mennä =)

Tatu oli hoidossa nukkunut 2,5 tuntia!! :attn: Raukalla ollut pitkä päivä :/ Heräs tänä aamuna jo kun minun kello soi eli 5.15. Hyvin on kyllä jaksanut ja nyt tuntuu iskän kans riekkuvan alakerrassa kun kiljuminen ja nauru kuuluu tänne asti :D

Nyt säteilee taas kuuppa tyhjyyttään.. mukavaa viikonloppua kaikille!!

Tanskuliinin kuulumsia odotellaan =)

 

Yhteistyössä