***JOULUTÄHDET 2005*** ELOKUU

Lähdettiin Jontun ja Viivin kanssa pitkälle kävelylenkille, pysähdyttiin sit tossa lähipuistossa leikkimään. Aluksi oltiin ihan keskenämme siellä, sit jonkun ajan kuluttua tuli pari muutakin lasta vanhempineen.

Koivunkäpy: Paranemisia sullekin! Sami on tappanut noita kärpäsiä jo ainakin miljoona, mut silti niitä vielä on vaikka muille jakaa :kieh:

Uneton: Ihanaa, että teillä aamut sujuu hienosti!

siru: Joonatanilla oli kans yhessä vaiheessa aina löysä vatsa, tais tehdä silloin noita hampaitaan... Sitä kesti ihan hirveen kauan, mut en lääkärissä käynyt, kun ei poikaa tuntunut haittaavan ollenkaan.

Danjuska: Joonatanilla nokka vuotaa ihan kauheesti, sillähän toi ensimmäisenä alkoikin ja siltä me muut ollaan se saatu, paitsi Sami. Edelleen vuotaa, sellasta vihreetä paksua limaa :snotty: :x Kuumetta ei ole onneksi nostanut, öisin on herännyt parit kerrat, mut rauhoittunut sit nopeasti. Aamuisin on herännyt aikaisin, 7 aikaan, kun pitkän aikaa meni niin, että nukkui jopa 8-8.30 asti. En tiiä et johtuuko nuhasta vai mistä. Samaan aikaan menee illalla kuitenkin nukkumaan.

Kiitos kaikille paranemistoivotuksista :flower:

Joonatan on parina iltana sanonut hyvää yötä toivottaessa: "heihei kaikijje" :heart: Ensin luulin, että se oli ihan vahinko, mut sit toisteli sitä monta kertaa ja nyt on joka ilta sanonut niin, vähintään kolme kertaa ;) Ihan lyhyessä ajassa on tullut paljon uusia sanoja ja nyt toi kaksi sanaa peräkkäin=lausekin :D

Siru2006 kyllä, meidän tyttö on ihan oneissaan koulusta ja kaikesta sen tuomasta uudesta :heart: :D
Alkuviikolla selitti että yks tyttö pyysi häntä mökille ja hän ois halunnu mennä, mutta kun ei muista enää sen tytön nimeä tai vanhempia :whistle: ;)

Hannamari voi kuule, mä muistelen vieläkin 5 vuottakin takaperin tapahtuneita vääryyksiä tai jos ukko natisee että miks en nyt vois ottaa, ni muistutan kyllä kuinka useasti hän on mennyt ,mun ollessa vaan kotona vuosikaudet :whistle: :kieh:
Ja vaikka olin ihan puhki ja masentunut kuopuksen synnyttyä, niin eipä tuo hänen kulkujaan estellyt.
Että miehet......

Peppi85 tää(kin) ikäkausi on niin söpö kun alkavat puhua yhä ymmärrettävämmin ja silti kuitenkin tulee paljon sitä ihan omaa höpötystä :D

Kissaimmeiset, ho hoi :wave:
Onko teillä ollut ongelmia sen suhteen, että lapsi olisi liian kiinnostunut kissasta tai että ei osaisi helliä tarpeeksi varoen? :attn:

Kiitos Hannamari siitä punakoison kuvasta. Meiänkin pihassa näköjään kasvaa sitä :(

Mä vietin oikein ihanan :/ siivoussession meillä eilen ja siltikkin jäi osa asioista tekemättä. Pitäs silittäää vähän pyykkiä ja korjata muutamia reikiä konoon jaja...

Peppi
kuist eillä? Ootko laittanut Rasmuksen viekkuun sukkaan sipulia? Meillä se oois eessä ens yönä. Tytöllä on nääs flunssa alkoi vissiin jo eilen.

Kiva että jaksoit tulla kertomaan kuulumisia Tansku. Mä ootan ihan kauhulle kans sitä päivää kun töihin menen ja joudun seisomaan jalkojeni päällä melekin koko sen 8 tuntia :eek:

Heippatus!

Kaikille sairastaville lapsukaisille oikein isot :hug: ja vanhemmille jaksuja!!
Meillä Aleksilla on kurkku kipeenä ja vähän nuhainen on, toivottavasti ei pikkupoikasiin tule, mies on ma-la poissa kotoa.

Hannamari, juu, se remontointi ei tule olemaan ongelma, kaikki työ teetetään vieraalla. Tulee kalliimmaksi, mut muutakaan vaihtoehtoa ei ole. Meille jää materiaalien valinta ja se tulee olemaan suht helppoa, meillä kun menee sisustusmaku aika yhteen ja senssit on aikas selvät.

Mies kävi itsekseen katsomassa tänään kahta asuntoa, Jullen päikkäriaika oli, joten siksi en itse voinut mukaan lähteä. Eka asunto on kuulema ihan jees, hinta on vaan aika kova siihen nähden, että siihen täytyisi remonttia tehdä (että olisi meidän mieleinen), toinen asunto oli se, joka oli edullinen ja siinä olisi saanut toteuttaa itseään, eli täysin remontoitavassa kunnossa on... mutta iso mutta on se, että se on kolmannessa kerroksessa eikä hissiä ole, joten se unohdetaan ihan täysin! Ensi viikolla käyn itsekseni kahta asuntoa tässä meidän naapuritalossa katsomassa ja jos ne tai edes jompikumpi on hyvä, niin sit käydään vkl katsomassa yhdessä miehen kanssa.

Mut nyt on Werneri tissiä vailla!

Iltaa!

Synttäreiltä palailtu, mukavaa oli :)

Uneton: Mä en kyllä kissaihminen ole, meillä ei siis kissaa ole, enkä edes niistä kauheesti tykkää :ashamed: Mutta vastaan silti sun kysymykseen, ainakin nyt jotain :D Joonatan on kiinnostunut kaikista eläimistä, mummollansa on kaksi kissaa, niitä vähän välillä kiusaakin, ajaa takaa ja semmosta, kissat antavat riepottaa ja juoksevat sitten karkuun jonnekin sellaiseen paikkaan, mihin poika ei pääse, jos eivät enää jaksa tai tykkää. Mut mun mummulla oli kissa, joka ei tainnu oikeen tykätä lapsista ollenkaan :/ Ja Joonatan ku oli niin tottunut kissoja hellimään, välillä vähän rajustikin, niin tää kissa nosti karvat pystyyn ja sähisi :| Ei tykännyt ollenkaan. Enkä mäkään kyllä siitä kissasta, oli jotenkin niin arvaamaton :/ Mutta kyllä sekin usein meni ja oli sitten sängyn alla, kun me siellä oltiin. Miksi kysyt?

Smirgelaine: Päivä on mennyt paremmin, eikä Rasmuksen nokka ihan koko aikaa tukossa ole. Aika huonosti maitoa kyllä ottaa, kun on vaikea imeä :( Ensi yöksi voisin tosiaan laittaa sitä sipulia johonkin viereen! Jospa se auttaisi. Eiku hittolainen, meillä ei taida sipulia ollakaan :kieh: Noista pakastesipulikuutioista ei varmaan oo niin paljoa ainakaan apua? Kun ei lähde niin voimakasta hajua...

Mut mä taidan mennä laittaa Rasmukselle puuroa. Joonatan just parhaillaan syö omaansa, tai taitaa olla nyt valmiskin. Hyvät yöt itsekullekin :wave:

En saa yytä laitettua Smirge sulle! joten turvaudun sähköpostiin, mun ääni ei anna perää jutella puhelimessa..

Olo on kamala, mut silti oon sentäs saanu neljä vaippaa tehtyy..

Tutun vauvat sai tänään nimet ja empä voi sanoa ku et huhhuh..

Koivunkäpy: Onks teillä lapset terveinä? Mä olisin kiinnostunut niistä nimistä :whistle: Kehtaatko laittaa yynä? :D

Hannamari: Me laitettiin etikkaa pöydälle, kaikki kärpäset kyllä keräänty sen ympärille, muttei kuitenkaan hukuttautuneet :D Sami niitä sit taas lätki ja tais ainakin suurimman osan saada kiikkiin. Kerroinko jo, mikä oli syy, ainakin yksi suuuuri syy, näiden kärpästen tuloon? :whistle: No, tosta meidän eteisen pöydältä löytyi kassista mätääntynyt omena :ashamed: :D :LOL:

Joo, nyt menee iskä laittaa Rasmusta nukkumaan. Me tultiin just Joonatanin ja Viivin kanssa lenkiltä, syötiin lenkkipolulta mustikoita :p

Joonatan kiipeili äsken sohvan ja sohvapäydän välillä, lensi siitä sit jotenkin alas ja löi päänsä, tais sattua aika paljon, kun tuli ihan oksennuskin sen jälkeen :( :( Nyt vaikuttaa kyllä jo ihan normaalilta, vein sen just sänkyynsä.

Nyt vihdoin jo menen :wave:

Peppi joo kakarat on terveitä, ukko taitaa sairastuu.. :/

Kertokaas mielipide asiaan että lahjoitin kengät, sovittiin jotta ottaja maksaa postarit.. ne kuitenki oli yli 8?, tästä on kuukaudenpäivät kun laitoin ne menemään eikä ole vielläkään tullu rahhaa, millon kehtaan kysellä perään?

iltoja vielä

onpas ollut ylsä sää koko päivän.. vettä tulee vaan taivaan täydeltä :(

aamusta kävästiin ulkona ja sitten nyt ihan illasta käytiin pyörälenkillä.. Tatu ei ois malttanut sateesta pois lähteä vaan tykänny juoksennella rapakoissa.

Koivunkäpy: Kyllä mun mielestä ainakin kehtaat jo kysellä että onko tulleet perille ja mites ois se postareitten maksu.. tuskin nyt kuukautta kengät postissa viipyy..

Uneton:
Meillä toisessa mummolassa on kissoja.. 2 aikuista ja 2 (tai nyt yksi) pentu. Aikuiset antaa hiukan silitellä mutta nopsaan menevät sohvan alle sitten piiloon.. Kerran toinen poikaa rappasi kun ei poika uskonut että nätisti. Ei edes naarmua tullut mutta muisti Tatu sen jälkeen vähän aikaa että voi tassua tulla jos ei osaa kisuja kohtaan nätisti olla.
Pentukissat aluksi sähisi ja sylki kun poika tuli lähellekkään.. Nyt tämä joka sai taloon jäädä niin antaa Tatun kanniskella ja poika leikittää kisua mielellään. Lähtee sitten karkuun kun siltä tuntuu.

Peppi: Voi Joonatania :/ Onneksi taisitte kuhmulla selvitä.

Ilta ollaan tiiviisti Tatun kans leikitty. Tuossa iltapallalla kun etin leipää kaapista niin Ttau huusi tuolistaan että OVI KIINNI! Meitä rupes naurattaa ihan tolkuttomasti ja siitäkös poika innostu :D

Sitten halus vielä nallen syöttää.. laittoi syöttötuoliin istumaan , halus mukin, luskan ja lautasen ja sitten tinaksi vielä ruokalapun nallen kaulaan :LOL: Siinä sitten syötti nallea ja lauloi; muumi, muumi, muumipappa.. oli hasusn kuulosta :heart: Hirveesti alkanut tekstiä tulla. nallen ruokailun päätyttyä laittoi mukin ja lusikan lautaselle, otti nallelta lapun pois ja kiitti =) Osaa kyllä pikku mies nokkeluudellaan yllättää monta kertaa. Loppu ilta menikin äitin sylissä istuen ja höpötellen omia :heart:

huomenna olis taas arkeen paluu.. tsemppiä kaikille töihin meneville ja opiskeleville!! Ja jaskuja myös kotona oleville.. sekin ihan täyttä työtä on!

nyt nukkumaan

Uneton: Meillä on kyllä ongelmia yli-innokkaan Elina-kissanhoitajan kanssa :wave: Meidän vanhemman ison kissan kanssa ei ole ollut ongelmia, Elina on sitä toki silitellyt, joskus vähän kovastikin, mutta kissa on niin iso, että kai Elinakin sitä vähän kunnioittaa. Kissa on nähnyt jo niin monet vauvat ja taaperot, että osaa suhtautua heihin tosi hienosti, on usein nukkunut päiväuniakin meidän parisängyssä yhdessä pikkuisten kanssa eikä helpolla suutu yli-innokkaallekaan hoitajalle. Nyt kuukauden päivät sitten otettiin meille kissanpentu ja se kun on pieni niin Elina on nyt alkanut nostella sitä syliin niinkuin isommatkin lapset. Elina ei kuitenkaan oikein osaa nätisti, ja kissaparka roikkuukin joskus aika kamalan näköisesti Elinan sylissä. Joskus Elina osaa silittää hellästi ja kauniisti, mutta välillä läppäisee kädellä kovasti ja huutaa "häivy häivy" :( Isommat lapset usein vievät kissaa Elinalta turvaan, jos heistä näyttää, ettei se itse ymmärrä lähteä. Usein kisu kyllä pakeneekin, kun näkee Elinan lähestyvän. Tuntuu jotenkin pahalta, kun Elina pientä kohtaan käyttäytyy sillä tavalla, en voi välttyä ajatukselta, että jos Elina vauvaakin läpsii ja huutaa "häivy häivy" No, onhan Elinalla vielä aikaa kasvaa, ja kai se Elinakin joskus oppii käsittelemään kissaa nätisti, ovathan toisetkin oppineet. Tulipas tässä nyt kissajuttua pitkästi, mukavaa, että teidän esikko on edelleen innostunut koulusta! Tulee ihan mieleen meidän tyttö vuosi sitten.

Tansku: Jaksamista teidän uuteen arkeen :hug: Toivottavasti sinne työpaikkaasi saadaan palkattua pian lisää porukkaa!

Peppi: Toivottavasti Joonatan selvisi kolhusta ihan säikähdyksellä! Meillä on pesty lasten tahnalla hampaita noin kuusivuotiaiksi, sitten ovat halunneet siirtyä aikuisten tahnaan. Meilläkään muuten ei Elina enää nukahda niin helposti päiväunille, itse asiassa tahtoo tulla nykyään itku kun vie vaunuihin, rauhoittuu kyllä pikku ajelulla pian. Johonkin muuhunkin piti sulle vastata, mutten enää muista :ashamed: Pikaista paranemista kuitenkin teille flunssiin! Elinallakin on ollut muutaman päivän nuhaa ja yskää, toiset ovat toistaiseksi terveitä.

Meillä ei ole oikeastaan tapahtunut mitään erikoista, tytöllä oli kaveri yökylässä, ja käytiin lauantaina mummulassa. Elina on omistautunut liemikuutiopakettien tuhoamiselle, puree niiden pakettien läpi. Perjantaina kun imuroin, Elina oli uittanut yhden paketin ehkä lattianpesuvedessä ja tänään syötti niitä kissalle. Tänään siirsimme ne sitten jääkaapin alaosasta yläosaan, niin täytyi jo aikaisemmin tehdä tomaateillekin :) Isoimmat pojat rakensivat tänään majoja ja kyläilivät kavereilla ja tyttö kävi ratsastamassa. Perjantaina nostettiin sipulit kasvimaalta, ihan hyvännäköinen sato vaikka olikin niin sateista.

Koivunkäpy: Sillä kyselin imurista, kun meilläkin on sellainen pussiton, Dyson-merkkinen ja siinä letku taittuu helposti tukkoon, ajattelin jos teillä on vaikka samanlainen mutta olikin erimerkkinen..hyvä kun saitte imurin kuntoon! Hurjia nuo teidän punkit! Meillä niitä on onneksi ollut lähinnä vain kissassa ja siinäkin harvakseltaan, kakkosella oli kerran ohimossa, mutta irtosi onneksi pitkillä kynsillä hyvin, ei ole vieläkään tullut hankituksi niitä pihtejä, vaikka vuosia olen suunnitellut :whistle: Minunkin mielestäni voi jo hyvinkin niitten postikulujen perään kysellä, onhan kuukausi jo pitkä aika.

Danjuska: Myöhästyneet synttärionnittelut sinulle :flower: Mukavaa, että oli kiva juhlapäivä! Tatun muumijutut kuulosti tosi hauskoilta :) Milloin sinulla oli se ultra? Minulla olisi viikon päästä maanantaina, ensin oli tiistaina, mutta sain vaihdettua, kun meidän koululla on silloin vanhempainilta ja se ultrakin olisi ollut illalla samaan aikaan. Olisi kiva päästä jo oikeasti näkemään, onko siellä ketään, kun ei ne sydänäänetkään vielä ekassa neuvolassa kuuluneet.

Sateen jälkeen meillä on nyt vielä näin lämpimillä ilmoilla myös pidetty ihan tavallisia collegehousuja ja kasteltu ne nopeasti :) Pikkuhiljaa tuntuu viilenevän, joten haalarit ja muut ulkoasut täytyy varmaan pian ottaa käyttöön. On vain niin ihanaa, kun vielä on voinut vain kävellä ulos, siitä on kiva nauttia, vaikka sitten on joutunutkin vaihtamaan niitä vaatteita vähän useammin, jos on märkää.

Tämä tältä erää, hyviä unia kaikille ja paranemisia kaikille flunssaisille!

maanantaita :wave:

Makaronilaatikot uuniss aja poika nukkuu..

arin tunnin päästä olsikin sitten töihin meno. Mitenhän sitä jaksaa kun nyt jo västtää |O
Aamulla oli tosi viileää.. lämmintä oli vain 6 astetta :eek: piti ihan kunnolla laittaa Tatullekkin päälle kun ulos mentiin.. oli vielä kosteaakin sateen jäljiltä.

Kuusikon äiti: Kiitos! Mulla olisi ultra tämän viikon torstaina =) Jospa siellä tosiaan pikkuinen köllöttelisi. Kaikki oireet (paitsi alamahalla paineen tuntu ja nippailut kohdun seudulla) ovat hävinneet niin on vaikea uskoa koko raskautta.. Tatun odotus aikaan oksensin harva se päivä..
Mites sulla on alkuraskaus mennyt?

Missäs kaikki on kun kaúkaan ei ole vielä käynyt täällä??

noh, mut nyt pyykit kuivumaan ja jos kerkeis hetken pitkällään olla..

Terveisiä jorvista!

Meillä oli aika varttia vaille kymmenen, mutta houduttiin odottaa muun odotuksen pälle vielä 20 minuuttia, kunnes saivat lastenpolilta lähetteen sinne ultraan. :kieh:
Sitten tuli mies lääkäri, joka ultras, mutta poju rupes hermostumaan loppuvauheessa kun se silla sondilla vaan tutki, eikä meinannut löytää sitä kivestä. Kai se sit sen löysi kun, sitten sanoi, että : "tämä oli sitten tässä". Nyt vaan pitää ootella että lekurio soittaa tuloksista (jos muistaa soittaa ).

Jäi vähän höhlä olo taas tommosesta käynnistä :eek: .

jeps, mut makkarakeiton syöntiin.

Smirge: ikäviä tuomoset saikkukäynnit |O
ja hokasin että pistin pikkusen väärän hinnan spostiin, jos nyt kuitenki 6? ei 8?...
Danjuska, jaksamista päivään!

Uneton: meillä hellitään kissaa välillä kovastikkin, mutta osaa kisu mennä karkuunki..

Mäpäs taidan käydä kirjottelee tuonne uuteen yhteisöön, jos joku viittis vähä jeesiä jos on kokemusta asiasta..

Maanantaita.

Tais tulla syksy kerralla. Tulin töihin aamulla, t-paidalla ja märillä hiuksilla. Ja vitsit et oli kylmä. Toivottavasti en tule kipeäksi.
Monta asiaa oli, johon haluaisin kommentoida, katsotaan mitä kaikkea muistan ja ehdin.
Ensinnäkin. Gerbera; täällä taas nostaa kateus päätään. Toivottavasti te löydätte ihanaisen asunnon! Ja tietty mahdollisimman nopeasti. Me ratkaistiin meidän yksi tilaongelma leikkiteltalla! :LOL: Eli, kun Matte ja sen lelut on kaivanneet selkeästi omaa paikkaansa, niin otettiin nyt ikean leikkiteltta Matiaksen omaksi huoneeksi ja vitsit et se on pop! Oli oikein hyvä idea, mut se oli vähän isompi mitä muistettiin (se on mun pikkusiskon vanha), joten harkitaan nyt jos ostettais ihan uus. Vähän tietty näyttää hölmöltä kun on kirjava teltta keskellä "rauhallista" olohuonetta, mut ei se mitään haittaa. Väliaikaista kaikki on vain! Eiks se niin mee...
Peppi. Laita siiten viinietikkaan vähän vaiks fairyä.. se rikkoo pintajännityksen, joten ne kärpäset ei pysy pinnalla ja toisaalta ne ei pääse siitä enää ylös. Meillä ainakin toimii. Oon kyllä tosin pistänyt välillä vähän sokeria ja lusikallisen viiniä sekaan. Meillä oltiin pitkän aikaa ilman niitä tän tempun jälkeen, mut nyt perinteiseen elokuiseen tapaan niitä tuli taas.
Smirgelainelle muuten jaksuja tulosten odotteluun. Toivottavasti kaikki saadaan pian ja helposti kuntoon.
Mites muuten Hannamarin Vili on parantunut?
Ihana lukea teidän raskautuneiden kuulumisia. Mitäs muuten Niiskulle kuuluu? Etkös sä ole seuraavana vuorossa?
Heh, Matte on ruvennut laulamaan. Laulaako muiden tähdet? Ei siitä mitään selvää saa, kuin ei se paljoa puhu, mut ihan selkeästi yrittää mennä nuotilleen ja laulaa omia sanojaan. Esimerkiksi eilen illalla kuulu sängystä uj uj uj uj BBBUFFF! (Bu-aj-aj-aj-aj-buf, peikkolaulu, en nyt muista mikä se on suomeksi). Samoin matkii kauhean innoissaan eläinten ääniä. Ja jos siinä letkassa vaihtaa viimeisen sanan mitä matkii, niin sekin tulee. Esim. Ihahaa - ihaa ihaa, ammuuu - muuua, vuf vuf - vuvvu, miau - mjuu, talo - tao. On se hauska. Ja kukkuu tulee aina kaikissa mahdollsiissa väleissä. Bussissakin istuttiin yks päivä siinä keskellä vaunujen paikalla ja otin Matten hetkeksi mun syliin, kun istuin kasvot menosuuntaan päin käytävän vieressä. No Matte sitten hurmuripoikana kurkki välillä käytävään taaksepäin ja huusi kovaan ääneen KKUUUKKUUUU! Ja tasaisin väliaijoin bussin takaosasta kuulu semmonen kuoronauru. :D
Koivunkäpy; eihän oo ainakaan vielä tullu sitä punaista rengasta sen punkin pureman juureen? Toivottavasti ei. Mä olen käynyt aina parin vuoden välein borrelioositestissä ihan varmuuden vuoksi, kun meidän mökillä niitä punkkeja on. Onhan ne inhottavia, mutta tosi harvassa on silti ne tautia aiheuttavat yksilöt.
Oho, taas pitää lopettaa. Yritän tulla tällä viikolla vielä kirjoittelemaan, sit alkaa taas koulu ja jatkuva kiire. Saa nähdä miten mun kirjoittelemisen silloin käy.
Voikaa hyvin, koululaisille kouluinnon jatkuvuutta, uusien rytmien eläjille tsemppiä, raskaana oleville voimia ja kaikille muillekin halit!
:hug: :D

Jäi vähän kirjotus kesken, kun piti ruokkia pentuja.

Anu on tänään kotona kun se nuha puhkes eilen, niillä olisi ollut tänään ulkoliikuntapäivä eskarissa, joten jätettiinpä se väliin, mutta sinne kantele kerhooon tyttö saa kyllä mennä.

Eikä tyttö kyl mee perjantainkaan eskariin. JUst äsken varasin junaliput S-joelle. Perjantaina on omaisten päivä ja me mennään moikkaa miehen äitiä, mutta kun se on klo. 18.00, niin me tullaan jo pentujen kanssa etukäteen torstaina.
Mutta miten h*vetissä mä saan raahattua junaan matkasängyn ja rattaat? Ja pitäis olla istuimetkin mukana. Pohjanmaalaiiset on ajotapoinensa arvaamattomia... :eek:

Heips!

Miehellä alko tänään iltatyöt, sanoinko jo siitä, että sai vaihdettua ne to, pe ja la vuorot ma, ti, ke vuoroihin!!! Jee, aivan huippujuttu =)

Joonatan heräili yöllä muutamat kerrat (ihan hyvä vaan, ei tarvinnut herätellä, kun oli illalla sen päänsäkin kolauttanut). Rasmus heräili ihan tuttuun tapaansa.

Aamusta me laitettiin Samin kanssa tota lastenhuonetta täysin uuteen uskoon, no, ei kyllä ihan täysin, kun samat vanhat tavarat sinne jäi (hoitopöytä vietiin pois), mutta siis aivan eri järjestys tuli. Syy: lähdettiin hakemaan lähetystorilta tosi hyvässä kunnossa olevaa halpaa jatkettavaa sänkyä Jontulle ja arvatkaa vaan :kieh: :kieh: Joku oli sen ehtinyt lauantai-illan ja tämän aamun aikana sieltä hakea!! Ei sitten varattu sitä silloin :headwall: Ja että mua harmitti :ashamed: No, etsinnät jatkukoon.

Koivunkäpy: Juu, alat vaan kyselemään niiden postareiden perään! Mikäs sen uuden yhteisön osoite olikaan taas?

Danjuska: Ihania touhuja Tatulla :heart: Hui, olipa siellä kylmä :eek: Jaksamisia kovasti :hug:

kuusikon äiti: Kiitos sulle vastauksista :hug:

Smirgelaine: No olipa käynti :kieh: Mä en muutenkaan tykkää niin tosta Jorvista :/ Vaikka yllätti ihan positiivisesti, kun Rasmus siellä sen 5vrk vietti...

Kaiza: Kun noi pirkuleen kärpäset keräytyvät siis vaan tuon etikkakipon lähistölle, eivät mene siis kuitenkaan siihen reunoille tai muuallekaan vaan seiniin sen viereen... :/ Meillä Joonatan ei kyllä laula. Suloinen Matias lauluineen ja kukkuu-leikkineen :heart: Jaksamisia sulle koulunalkuun ja tuleviin kiireisiin, vaikka teillä niitä varmaan jo nyttenkin ihan riittämiin olisi...

Ei huvittais yhtään reenata tänään :ashamed: Periaatteessa voisin pitää tän kotijooga-päivänä, mut sit loppuviikosta harmittaa, kun oon käyttänyt sen päivän jo heti viikon ensimmäisenä päivänä :LOL: Jospa sitä nyt poikien päikkäreiden aikana tai sit illalla tekis lihasreenin täällä kotona...

Meenpä taas turhia höpöttämästä :wave:

Olinpa reipas, tein lihaskuntotreenin, jipii :D

Siitä jatkettavasta sängystä vielä... Siellä lähetystorilla oli kaksi samanlaista, toinen oli vihreä, toinen vaaleansininen, oltais ehdottomasti haluttu se vihreä, oli paljon paremmassa kunnossa (ihan ku uus) ja se värikin oli mieluisampi (oon kyllästynyt siniseen). Mut se tosiaan ehti mennä jo... Kävin huutonetissä kattomassa noita sänkyjä, siellä oli semmonen vihreä sänky, ne on siis Iskun poutapilvi-sänkyjä ja tän vihreän lähtöhinta oli 85?!! Et taitaa olla ihan laadukkaita jne. Sami nyt sit lähti hakemaan meille sitä vaaleansinistä :D Sopii muutenkin paremmin tuonne poikien huoneeseen, se kun on vaaleasini-sävyinen =)

Oisko jollain muulla välillä jotain kerrottavaa? :whistle:

Meillä molemmat pojat nukkuu ja mä kovasti odotan sitä sänkyä, pääsee sitten laittaa sen tuonne uudistuneeseen huoneeseen... :)

Peppi: Kiva, että saitte kuitenkin sängyn, vaikka vihreä menikin! Olisi ollut tylsää jos ette olisikaan löytäneet sänkyä, kun ehditte jo järjestää huoneenkin uuteen uskoon. Meidänkin pitäisi jostakin löytää tilaa pienimmän isoveljen jatkettavalle sängylle, mutta kun meillä on jo kaikki neliösentit tehokkaassa käytössä, niin uusia nerokkaita oivalluksia ei ole syntynyt. Jotakin täytyisi kai kantaa ulos, mutta en vielä tiedä, mitä :)

Gerbera: Onnea uuden asunnon etsintään, toivottavasti löydätte kivan! Onko teillä joku asuntotyyppi ylitse muiden, siis kerros-, rivi- vai omakotitalo?

Kaiza: Hauskoja juttuja Matiaksella! Elinakin lauleskelee, mutta enimmäkseen ihan omia laulujaan, ei mitään tunnistettavaa :)

Nyt tarjoamaan syötävää nälkäisille lapsille!

Pikasteen koneella ennenkö Werneri herää...

Oltiin pikkupoikasten kanssa reilut 2 tuntia ulkona. Juliuksesta on tullut sellainen kiukkupussi, että hermot meinaa totaalisesti palaa... Ei tartte itkuunsa mitään syytä, kunhan huutaa ja karjuu + kiljuu erittäin kovaa... Ennen niin kiltti ja helppo lapsi on nyt sellainen kauhukakara, että hohoijaa... |O Mut kait tää tästä helpottaa. Ulkona ei itkenyt yhtään, joten nyt on hermot jo vähän elpyneet :D

Kuusikon äiti, nyt pintansa näyttää pitävän kerrostaloasunnot, ihan siitä syystä, että omakotitaloa on nyt tässä elämän tilanteessa hurja ostaa, itsekseni joutuisin aivan kaiken siellä tekemään ja tässä kaupungissa rivareissa hinta on sitä luokkaa, että 20 kilsan päästä saataisiin samalla hintaa omakotitalo, joten ihan siksi unohdetaan rivarit. Ollaan aina tykätty asua kerrostalossa, joten ongelmaa ei sen puoleen ole.

Tänään pistettiin oma myyntiin, jännää :D ja käytiin naapuritalossa katsomassa yhtä asuntoa. Oli tosi kiva (remontoitava) ja nyt jännäillään ehtiikö se mennä ennenkö me saadaan tää myytyä... Mä jo mielessäni sisustelen sitä :LOL:

Mies lähti aamulla töihin ja mä täällä itkua väänsin. Ois voinut loma (ihana autuus) kestää pidempäänkin! Eli nyt kun tieto on virallista firman sisällä, niin voin täälläkin kertoa, että mies sai ylennyksen ja on nyt koko itäisen suomen alueen myyntijohtaja. Tarkoittaa sitä, että mies on AINA ma-to poissa kotoa, mahdollisesti myös perjantain. Koittaa tosin silloin pitää aina ns. toimistopäivän, eli tekisi töitä kotoa käsin sen päivän. Tällä viikolla kotiutuu vasta lauantaipäivänä, kun on Helsingissä loppuviikon palavereissa.
Miehen ylennys tietää myös sitä, että moneen vuoteen mies ei edes harkitse toista työtä... Olen tosi ylpeä miehen huikeasta saavutuksesta, mut toisaalta tosi pettynyt, kun tiedän mitä se minulle ja pojille merkitsee.

Mutta nyt menen katselemaan joko pikkupupu jaksaa heräillä :heart:

Maanantai-iltaa!

Täällä muu perhe jo nukkumassa, äidin laatuaikaa siis :D
Tosi kylmä tuli yhtäkkiä tänne läntiseen Suomeen, mihin se kesä oikein katos?? Aamulla sai Lotallekin laittaa jo oikein takin päälle, ku kouluun läksi. Ekaa kertaa menivät koulukaverin kanssa kahden tai oikeastaan neljästään, kun naapurin bestis tuli oman luokkakaverinsa kanssa samaa matkaa =) Hyvin oli mennyt. Vastaan me Oton kanssa kyllä lenkkeiltiin. Ottokin juoksi melkein koko matkan koululta kotiin, 1.2km :D ja vielä siskon vanhat punaiset kumpparit jalassa ;) aina kun meinas hairahtua jotain roskia tmv. tutkimaan, ni ei tarvinnut kuin sanoa, että Otto taitaakin mennä rattaisiin istumaan, ni johan lähti kovaa vauhtia menemään :LOL: Viime vkolla Lotan luokkalaiset pojat kysyivät multa, että onko toi vauva kauan osannu kävellä :D

Gerbera; onnea asunnonhakuun ja myyntiin! Muakin aina välillä houkuttelee muuttaa kerrostaloon, mies taas ei vaihtais tätä asuntoa pois. Luulis olevan toisinpäin, mä olen maatalosta kotoisin ja mies melkein kaupungin keskustasta =) Ehkä joskus vanhempana sitten. Minkä kokoista asuntoa etsitte? Jaksamista kovasti "yh"-arkeen :hug: Onko mieliala jo paremmalla mallilla?

Peppi; antaako Jonttu sun rauhassa jumpata? Meillä Otto tulee heti mahan päälle istumaan ja huutaa "humma, humma, ihhahhaa ihhahhaa", kun mä vaan menen olkkarin lattialle pitkäkseni ja alan tehdä vatsalihasliikkeitä :LOL: koita siinä sitten jumpata :whistle:

Kuusikon äiti; kiva teidän suurperheen arjesta lukea :)

Jemma
; koita ehtiä kuulumisia kertomaan!

Meillä nyt kauhea pohdinta menossa mun töihin paluusta... taas kerran. Tammikuussa siis ehkä olisin menossa, Otolle tein justiin hoitopaikkahakemusta, 8pvää kuussa haetaan nyt alkuun, sitähän ei tässä vuorotyöläisten systeemissä tiedä, että kuinka monta sitten missäkin kuussa tarvitaan. Lotan kanssa tuo 8pvää toteutui aika hyvin. Mies nyt kuitenkin alkoi, että jos kuitenkin olisit vielä sen vuoden... kyllähän haluaisinkin olla, mutta hirvittää, kun lainojen korot vaan nousee nousemistaan, että pakko olis alkaa enempi lyhentämään lainaa :eek: vaikka toisaalta onhan sitä kyllä muutenkin piiiiitkäksi aikaa tiedossa sitä takaisinmaksua. Toisaalta töihinkin olis kiva mennä jo ehkä enempikin. Pohdinta jatkuu...

Nyt jatkamaan vielä noita jumppia, kun saa rauhassa ilman pikkuapulaista tehdä :D Hyvää yötä kaikille!

Huomenta.

Rasmuksella on ihan kamala yskä... Siis sellanen tosi kova, mikskä sitä sanotaan? Mulle tuli ekana mieleen hinkuyskä, siis et olis sen kuuloinen. Toinen yski pitkin yötä ja varmasti sattui kurkkuunkin :'( Ihan hirveän kuuloista :( Säälittää ihan kauheesti. Yöllä tuli iso huolikin, jos tämä ei menekään ohi, jos Rasmuksella nousee kuume, entä jos se alkaa syömään tosi huonosti? Sairaalareissuhan siitä sit tulis. Tuli semmonen olo, että eikai taas... :ashamed: Sanoinko, että Sami oli eilen Rasmuksen kanssa lääkärillä? Eipä korvissa, eikä keuhkoissakaan mitään ollut.

Joonatan meni eilen ensimmäistä kertaa omaan isojen poikien sänkyyn nukkumaan! Eikä ollut ollenkaan ongelmia! Ei kertaakaan edes yrittänyt illalla tulla sieltä pois ja nukahti mun mielestä nopeammin, mitä pinnasänkyyn on nukahtanut ;) Ihanaa! En olis uskonut, että se kävis näin helposti. Yöllä heräs parit kerrat, mutta ei tullut sängystä kuitenkaan pois. Aamulla, kun heräsi niin odotti, että haetaan sieltä sängystään pois :D Vaikka olis toki itsekin päässyt, mutta parempi näin =)

kuusikon äiti: Minkä kokoinen asunto teillä on? :)

Gerbera: Onnea asunnon myymiseen.

siru: Ite eilen ihmettelin samaa, että minne se kesä hävisi :( Mies sanoi vielä viime viikolla, että kyllä helteitä vielä tulee, harmi, kun en sit lyönyt sen kanssa vetoa, kun niin uhitteli :kieh: :D Mä jumppaan melkein aina sillon, kun pojat on päiväunilla, muuten siitä ei oikein välttämättä tule mitään. Joonatan kaipaa aina just silloin huomiota ja jos menen makaamaan lattialle niin ihan varmasti kiipeää siihen päälle :D

Koivunkäpy: Mitäs teillä yöllä tapahtui, kuka valvo ja miksi? Jaksamisia :hug: Näin muuten sellasta unta, että lähetit mulle kaksi semmosta muuttokorttia, jossa oli niiden sun kavereiden lasten nimet kerrottuna :whistle: :LOL:

Joonatan ja Rasmus oli eilen mun äitin ja tädin kanssa pari tuntia, mä kävin kaverin kanssa kaupassa sillä välin =)

Mut nyt meen taas romaania kirjoittamasta :wave:

Alkaispa kaikki kouluaamut vasta kymmeneltä :whistle:

Sataa ihan urakalla, tylsää.
Viileys on silti edelleen ihanaa :)

Peppi85 sillä kysyin nuista kissa-asioista, että siellä tyttöjen hoitopaikassa on kissoja.
Ja toisen kanssa meidän 3-vuotias viime viikolla "otti yhteen".
Oli kuulemma hännästä silittänyt ja sitten kissa nappasi kädestä ja tuli pitkä naarmu.
Haluaisin uskoa, että tyttö menee ihan hyvin aikein kissan luo, mutta ettei ymmärrä kuinka kissaa saa ja ei saa käsitellä.
Kissa on vasta pentu, lapsia siis kumpikin.
Pelottaa vaan, että jotakin isompaa tapahtuu.
+ yhdet sukat kissa on jo rikkonut kynsillään, se ei kyllä ole kivaa.

Käpyskä :hug:
Asian tiimoilta vaikka joskus mesessä tms?.

Siru2006 onko teillä jo sanottu vanheimpainillasta tai koulukuvauksesta?
Meillä vanheimpainilta on ensi viikolla ja valokuvaus oli jo 20.päivä :)

Mitäs TAIVAANVUOHELLE, NIISKUNEIDILLE, NASULIINOLLE JA JEMMALLE KUULUU?!
mUUTKIN, HU HUU :wave: :)

Yhteistyössä