Kuinka päästä tupakasta eroon!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja koukussa
  • Ensimmäinen viesti
Nono
Alkuperäinen kirjoittaja koukussa:
Mietin asiaa jatkuvasti! Siksi juuri tahdon lopettaa. Siksi juuri kysyn täällä kuinka se on teiltä onnistunut.
Itse muutin tupakoinnin liikunnaksi. On sekä tekemistä että kunto ja keuhkot vahvistuivat niin nopeasti että motivoi heikkoina hetkinä.
 
koukussa
Alkuperäinen kirjoittaja nikotiini:
Eihän kukaan ole väittänyt, että tupakanpolton lopettaminen on helppoa! Ja miten tosiaan määritellään se kova nikootiniriippuvuus. Itse ehkä määrittelisin sen niin, että miten paljon sillä tupakalla on sijaa henkilön elämässä? Kuinka paljon siihen tupakan varaan on ladannut asioita? Kuinka paljon polttamiselle on tekosyitä?

On monenlaisia riippuvuuksia, joista tulee niitä vältettäessä fyysisiä vieroitusoireita. Tupakka ei siis todellakaan ole ainoa. Ja fyysiset vieroitusoireet häviävät muutaman päivän kuluessa. Lopettamiselle suurin este on selittely.

Ja kyllä, olen itse polttanut todella paljon. Niin paljon, että keuhkot oli jo melkoisen paskana. Siitä huolimatta, vaikka olin teholla keuhkojen petettyä, on tehnyt mieli tupakkaa. Monta kertaa! Mutta en kyllä kehtaa kenellekään väittää, että en pysty olemaan polttamatta. Kyllä pystyn, kun tarpeeksi haluan. Ja nyt on vielä parempi syy olla ilman tupakkaa, kun olen raskaana.

Kannattaa lopettaa selittely ainakin sen vauvan tähden.
Sä ainakin tiedät mistä on kyse! Ok, jos sä pystyt niin kyl mäkin!!!

 
Been there
Alkuperäinen kirjoittaja Nono:
Alkuperäinen kirjoittaja koukussa:
Mietin asiaa jatkuvasti! Siksi juuri tahdon lopettaa. Siksi juuri kysyn täällä kuinka se on teiltä onnistunut.
Itse muutin tupakoinnin liikunnaksi. On sekä tekemistä että kunto ja keuhkot vahvistuivat niin nopeasti että motivoi heikkoina hetkinä.
Sama täällä, muutin tupakoinnin liikunnaksi ja osittain myös herkutteluksi. Ennen plussaa meni noin aski päivässä, plussan jälkeen meni ehkä yksi tai kaksi röökiä ja sen jälkeen lopetin kokonaan. Vielä kolmen vuoden jälkeenkin tekee mieli polttaa, mutta röökääjien haistaminen/kuuleminen/näkeminen tekee sen verran pahaa etten ikinä enää aio polttaa. Tuskaahan se lopettaminen oli, mutta pakotin itseni ajattelemaan vauvan hyvinvointia. Pystyt siihen kyllä, tsemppiä paljon!!
 
No ajattele vaikka tätä:

Ystäväni vauva kuoli kohtuun rv 38. Hän oli tupakoinut koko raskauden ajan, eikä ruumiinavauksessa löytynyt mitään epämuodostumia, sydäsairautta tai muutakaa "vikaa". Joten on mahdollista, että tupakoinnin takia kävi niin, että sikiön hapensaanti heikkeni ratkaisevasti. Näin hän on itse asian selittänyt. Tupakointihan lisää kohtukuoleman riskiä.

Ystävä lopetti tupakoinnin, raskautui uudelleen ja kaikki meni hyvin.
 
Joo tupakasta vieroittautuminen on vaikeaa. Kun käy eri tunnetiloi läpi ja varsinkin jos tulee ahdistuksia pistää helposti tupakkatauoksi. Ja kun käsiteltäviä juttui tulee ni mietiskely "vaatii" sitä rööki taukoa. Ei tollasta voimakkaan koukuttavaa ainetta pitäisi myydä enään. Vaikea päästä eroon ja eihän se terveyttä edistä mut luin siel 24 palstal jonkun carrin kirjan ja miten röökaaminen aiheuttaa häpeää ni onhan se niin kirjailia kun sai kirjan valmiiksi poltti jäähyväis tupakin. Et olisko huomisest aamul uus tapa välil pää ja sydän on rauhaton varsinki paukuis ja sillon tekee mieli liikaa röökiä mieli. Mut kuukauden liikunta piikki. Mullakin kai saa olla jäähyväistupakka. Tänään viel savut ja huomen ei enään. Olkoot tää päivä jäähyväinen röökille.
 

Yhteistyössä