***JOULUTÄHDET 2005*** ELOKUU

Huomenta.

Rasmus aloitti tuttuun tapaansa pyöriskelyn ennen klo 6 jo :/ Joonatan heräs itkien vähän yli 6, eikä suostunut heti nukahtaa uudestaan... Sami otti sen tohon sohvalle viereensä, meni jonkun aikaa ja näköjään on vienyt takaisin sänkyynsä, jossa nukkuu edelleen. Onneksi! Oli nimittäin niiiiin kiukkuinen...

Samilla on tänään sairaalassa sellanen operaatio, ei mene siis töihin ollenkaan.

Koivunkäpy: HArmi, kun housut olivat liian isot :/

Metku,
mitä teille kuuluu, huhuuuuu?? :attn:

Entä teille, Siru?

Tinttamooses, miten teillä jaksellaan?

Ametisti
, miten teidän reissu meni?

Jemma, mitä teidän vauva-taapero arkeen kuuluu?

Niiskuneiti: Miten oot jaksellut ison mahan kanssa näillä helteillä? Näittekö Katinnkan kanssa??

Hyvää nimipäivää Laurille :flower: Mitenhän Epelin odotus sujuu? :)

kuusikon äiti: Miten teillä jaksellaan?

Jonna, joko sä menit nettiyhteyden ulottumattomiin? :hug:

Mitähän MammaRiian perheelle kuuluu?

Mukava olisi kuulla piiiitkästä aikaa Kristiinasta ja Hannelestakin :attn: Ja parpapapasta!

Lumikarpalo, mitä teidän vauva-taaperoarkeen? Joko alkaa helpottamaan :hug:

Äitee, miten reissu meni, mitäs kuuluu asuntokaupoille, teittekö ne?

Ja kaikki muutkin, joita en nyt muistanut tässä mainita ja jotka eivät ole vähään, tai pitkään, aikaan kirjoittaneen, tulkaahan kirjoittelemaan!! :attn: :attn:

Mitäs viikonloppu suunnitelmia muilla on? :wave:

Tansku, olitkin kirjoittanut tasan samaan aikaan ja varastanut mun viikonloppukyselyni :LOL: Tosi harmi juttu tuonpäiväkotihomma :( Sen 2v10kk ikäisen tytön nimi oli Laura ja pikkuveljen (1v7kk) Riku... Mä olin ihan varma, että on sun tuttujasi :D

Huomenna olisi mun kaverin synttärit, asuu nykyään Saksassa, tulee tänne Suomeen. Pyys mua käymään myös siellä, täytyy katsoa, että menisinkö ja jos menen niin millä kokoonpanolla... Sit on tiedossa salilla käyntiä ja kotitreenaamista :D

:flower:

Vähiin käy ennenkuin loppuu....
Ahistaa aika paljon :whistle:
Oon kyllä kaiken kaikkiaan nauttinut tosi paljon lasten kanssa olosta täällä kotona :'( :heart:
On niin haikea olo....

Eilen olin päivän avustajana ikäihmisten leirillä, siellä oli (järven rannalla) ihana tuulenvire ja helpottavaa olla :)

Isi kun vie tytöt hoitoon, Peppi ei itke.
Tänään mä vein, niin taas Peppi jäi huutamaan :(

Jellona muistatko ajallisesti, että kauanko meni ennenkuin uusi rytmi löytyi?
Hauska tuo kakka-juttu :D

Peppi85 me pakataan koulutavarat esikon kanssa, katellaan sitä koulureittiä ja ulkoillaan jonkin verran.
Sitten näitä kotipuuhia samaan tapaan ku ennekin.

Mikäs operaatio Samilla on, laita vaiks yytä jos haluat sanoa? :hug:

Käpyskä, onko teidän mökki helteillä kuuma?

Tansku, mukavaa mökkiviikonloppua :wave:

Taas pikasohaisu tänne ennen kun ulkoilemaan lähdetään.. :wave:

Jelu, meille kävis torstai paremmin! Mihin aikaan olisitte tulossa? Meille käy kyllä mihin aikaan vaan! :D

Ja viikonlopusta.. Me ei nyt voida suunnitella oikein mitään, la täytyy lähteä kuskaamaan mies kolmen jälkeen sinne mökille, kun sinne mettään ei pääse muuta kuin autolla, ja toivottavasti sunnuntaina ei vaadita pois hakemista.. :headwall: Mun äiti on siis sairas, sillä on skleroderma-niminen reumatyyppinen sairaus johon kuuluu nivelkipujen lisäks kaikkea muuta ikävää. Mutta suurempi syy miks ei ota poikia on se, että nyt kun Arttu olis iellä, se huus unissaan "menkää, menkää" kovaan ääneen puolen yön aikaan, ja äiti heräs, ja kun sillä oli muutakin murheita mielellään, ei sit saanut unta ennen aamukolmea. A nukku siis huutonsa jälkeen kuin tukki loppuyön. Ja mun äiti on ollut tosi tiukka kasvattaja, ja kun A testaa senkin pinnaa käymällä ylikierroksilla koko vierailun, se ei "jaksa" hoitaa sitä. Vaikka onkin ihanaa että mun äiti on auttanut lasten hoidossa sen minkä on, mua lievästi Vtuttaa, koska en mielellään yöks antais vielä vieraammille, joten yökyläilyjä ei nyt tule ennen kun ties milloin. Ekalla kesäleirillä.. Ja sit äiti vielä kysy multa "miten Artusta on tullut tuollainen, onko se tuollainen kotonakin? Kun se oli niin rauhallinen pienenä?" Totta on että se oli hiljainen, rauhallinen ha ujo , mutta vähän 1,5v jälkeen siitä on tullut melkoinen vilperi. Mutta ihan kun me oltais tehty siitä sellainen?! :headwall: Ja tiedän etä se ei pahalla tarkoittanut, mutta vois päivätellä mun lasta jonkun kaverinksa kanssa, ei mun. Argh. Anteeksi vuodatus, johonkin on pakko välillä tämä kaataa.

Aha, ulkoilu kutsuu.. Menee aivan omanapaseks taas, mutta koitan palailla paremmin aikein vielä tänään.. :wave:

Uneton: ei tää nyt kamala sauna oo, paitti meitin makkari jos erehtyy verhot aukasee :whistle:

Voi että on surullinen olo, kaveri viestitti aamulla ettei tämäkään pieni halunnut sitten tulla heille, johtuu varmaan kolarista missä oli viikonloppuna :'( pistää niin vihaksi kun toinen osapuoli ajattelemattomuuttaan (idioottimaisuutaan ) aiheutti tämmöisen..

Ihanaa tänään on hiukan viileämpi päivä, jopa ulkona kykeni olemaan!
Ja mieltä piristi sposti missä kerrottiin että mun tekemät vaipat pelitti kunnolla ja tiedusteltiin haluaisinko tehdä niitä lisää..

Voi Käpy sun ystävää :hug: :'(

Tansku mä en tiedä miten toi päiväkoti täällä meilä Espoossa ihan käytännössä toimii. Mutta mä luin netistä, että silloin kun lasta harjoitetaan päiväkoti elämään, joutuu niiltä päiviltä maksamaan hoidosta kun vanhempi ei ole mukana. kuulostaa aikas oudolta tommonen. Kai sen sais oikastua?

Hannamari ne omat sukulaiset osa sitten töksäytellä, mitä vaan.
suustaan.

Jeps täytyy lähteä pyyhkimään keittiön lattia. Onnistuin levauttaa raejuustot sinne. Keräsin ne pois kyllä, mutta nyt siinä o semmoinen valkoinen pinta. :whistle:

Perjantaita kaikille ;)

Täällä taas ilmoittelen itsestäni,tuppaa toi aika kulkemaan kuin siivillä eikä juuri ehdi tänne muutakun kurkkimaan teidän kirjoitukset :)
Tanskuliini:Olipa typerä juttu tuo paiväkoti asia :(
Peppi:Kiitos kysymästä täällä jaksellaan ihan hyvin,kiva kun on taas lämmintä ja saa olla kokopäivän pihalla :)

Sain sitten vihdoin vahvistuksen tytön koulukyydistä(tosin jouduin itse senkin selvittämään,vaikka lupasivat kunnasta soitella :( )
Elikkä nyt tulee sitten taksi hakemaan tosta talon kulmalta =)
Ihanaa,ei tartte jokapäivä olla huolissaan pääseekö taksille saakka vai ei,tosin olisin sit itse vienyt sen sinne taksiin saakka =)

Viikonloppu suunnitelmiin kuuluu kyläilyä tänään Oskarin kummeilla ja huomenna anoppilaan hakemaan mun autoa joka ollut siellä remontissa.
Kiva taas pitkästä aikaa päästä ajeleen omalla ruppanalla,mulla on nyt ajossa isännän pikkukirppu,corolla mutta kyllä toi oma rutku niin kiva kärry on :D

Meillä on 1.5 v neuvola vasta syyskuussa,täällä oli terveyskeskus kiinni koko heinäkuun niin en ehtinyt tilaan aikaa ajoissa joten nyt se meni sit syyskuulle :(
No eipä se nyt niin haittaa,olis vaan kiva tietää pikkumiekkosen mittoja vähän.

Miten teillä muilla tähtöset istuvat autossa.eli millaisissa istuimissa ja
mitenpäin?
Olen tässä miettinyt uuden istuimen ostamista Oskarille kun tuo meidän istuin on aikasta leveä ja vie hirmuisesti tilaa,mutten sit tiedä millaisen ostaisin :/
Joko kaikki tähtöset nukkuvat tavallisissa sängyissä?
Meillä yhä pinnasänky ajaa asiansa,ei taitaisi Oskarin nukkuunmenosta tulla tuossa jatkettavassa vielä mitään,tulis vaan kokoajan sieltä pois :)

Nyt jatkan näitä kotihommia,ja soittelen kamulle yhdestä kissasta jonka pitäisi tulla mulle syyskuussa ihan kasvatuskäyttöön,mutta oli vähän puhetta et se oliskin ihan lemmikkitasoinen vaan :'(
Joten voi olla etten sittenkään saa sitä ostettua meille :(
Palaillaan siskot,ja hauskaa viikonloppua kaikille :hug: :wave:

Ps. Voi sitä sun ystävää käpynen :hug:

Heipparallaa ystävät! :wave:

Pakkohan se oli tulla heti vähän kirjoittamaan, kun Peppi oli jaksamista kysellyt, kiitoksia vaan kovasti! :) Eli oikein mainiosti olen edelleen voinut helteistä huolimatta, eilen illallakin olin melkein viiden kilsan kävelylenkillä, eikä oikein mitään ongelmia ollut. Tietty nyt aina välillä vatsassa nipisteli, mutta se nyt kai kuuluukin asiaan =) Ostin eilen uudet lenkkikengät, niin pakkohan niitä oli päästä heti testaamaan :) Uusi pyöräkin pitäisi tässä lähiaikoina ostaa, kun varmaan syksyllä synnytyksen jälkeen on vielä oikein mainiot pyöräilykelit. On nimittäin aikas kova hinku sitten päästä heti normaalimittoihin ja saada kunto kohenemaan :D
Nähtiin tosiaan eilen aamulla Kattinkan kanssa ja todella mukavaa olikin, kiitoksia vaan teidän koko perheelle! :) Pojatkin oikein nätisti puuhasivat keskenään, Otolle vaan kovasti terkkuja Joonakselta! :wave: Niin ja mukavaa lomanjatkoa! B) Laitoin pojista ainoan ottamani kuvan yhteisöön. Kattinka varmaan laittaa sitten omiaan, kunhan kotiin palaa, kun otti useammankin.

Tinttamooses: Joonas istuu autossa turvaistuimessa kasvot menosuuntaan päin. Tavallisessa sängyssä on nyt noin kuukauden nukkunut.

Tanskuliini: Olipa harmi tuo päiväkotijuttu :/ Mukavaa mökkiviikonloppua teille! :) Valtterille myöhästyneet synttärionnittelut! :flower:

Koivunkäpy: Kaverillesi iso :hug:

Hannamari: Olipa aika ikävästi kommentoitu äidiltäsi ja todella harmi, ettei hän pysty enää ottamaan poikia yöhoitoon :(

Uneton: :hug: Kyllä se siitä...

Gerbera: Tottakai menette hotelliin rentoutumaan! :) Varpaalle pikaista paranemista ja hirmuisesti jaksamista muutenkin! :hug: Toivottavasti pystyisit jollekin kunnolla juttelemaan olostasi.

Laurille hyvää nimipäivää! :flower:

MM70: Hieno juttu, että selvisitte säikähdyksellä Topin korun nielaisemisesta! :hug:

Smirgelaine: Hyvä että Sami voi jo paremmin! :)

Jonttuli: Onnittelut Jonin tuttipullovieroituksesta! =)

Lillukka: Oho, sullapa on sitten tiedossa aika paljon puuhaa sipulien parissa ;)

Tigru: Hienosti on teidän vauvanne kasvanut! :D Tsemppiä Aten tutittomuuteen!

Danjuska: Jaksuja! :hug:

Jännää, mun yksi nettiäitituttu tuolta syysmassuista juuri soitteli, että hänellä on synnytys jo käynnissä! :) Oli käynyt sairaalassa näytillä, kun yöllä oli supistellut oikein urakalla ja olihan ne tulostakin saaneet aikaiseksi, kohdunsuu oli ollut jo melkein viisi senttiä auki! =) Nyt oli kotona käymässä, pakkaili sairaalakassia ja kellotteli suppareita...hänen vauvansa voi siis syntyä hetkenä minä hyvänsä! :D Meidän piti Joonaksen kanssa mennä aamulla heille kylään, mutta ei sitten oikein onnistunutkaan ;)

Meillä ei hirveästi viikonloppusuunnitelmia ole. Mies menee huomenna taas veljensä luokse hommiin ja me Joonaksen kanssa mennään iltapäivällä mun kaverin 3-kymppisille. Mies kyllä lupasi ottaa Joonaksen hoiviinsa, kun synttäreille lähden, mut taidan kuitenkin ottaa pojan mukaan, kun siellä muitakin lapsivieraita on :) Sunnuntaiksi ei taida olla vielä mitään ohjelmaa...

Nyt pakko mennä syömään! :p Helteistä päivää jälleen kaikille ja mukavaa viikonloppua! B)

-Niiskuneiti ja Helmi rv 34 tasan-

Jee, pikkupoikaset on taas samaan aikaan päikkäreillä! Ja illalla menivät melkein yhtä matkaa yöunilleen! Olen saanut siis kivasti omaa aikaa, mikä on tosin mennyt kotihommia tehdessä, mut silti, kiva on ollut rauhassa niitä pakertaa =)
Jospa tää tahti säilyisi :D

Käpysen ystävälle :hug:

Tinttamooses, Julle on nukkunut talvesta saakka isojen sängyssä. On ollut kyllä helppo tapaus, sen kun vaan on vienyt sänkyynsä niin sinne on jäänyt. Vauvan syntymän jälkeen tosin muutaman kerran kokeili, onko säännöt muuttuneet :D
Meillä on istuimena HTS:n besafe Izi kombi, ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Ainoa huono puoli on kallis hinta, maksaa n.400 euroa. Julle matkustaa selkä menosuuntaan ja mahtuu matkustamaan niin päin vielä kauan, on sellainen tirppuna :heart:

Aamupaloista ollut kans puhetta. Julle ei syö enää juurikaan koskaan puuroa, töks töks töks. Siispä leipä, muro, jugurtti, hedelmä-linjalla mennään.

Lempparivaatteista on myös ollut puhetta. Tykkään topeista, hameista ja capreista. Tänään tulikin ilmoitus, että H&M:n paketti on saapuillut postiin :D Kiva, kiva :D

Tanskuliinin Valtterille Huuuuuuurjan paljon onnea!

Unettomalle jaksuja uuden arjen opetteluun!

Juu, nyt taidan jatkaa muilla hommilla!

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!!

pikaisesti ennen kun on taas mentävä jotain haukkaamaan.

Tatu ja mies lähtivät aamupäivällä mummolaan. ihteä itketti ja on poikaa hirvee ikävä (johtuu varmaan osittain hormooneista, osittain siitä että kun en nyt oo pojan kanssa koko päivää kotona..) Mut huomenna illasta ajelen sitten sinne päin töitten jälkeen.

Hannamari:
:hug: Harmi homma että ei ole paikkaa minne pojat voisivat yöksi silloin tällöin mennä. Ja ei se varmaan äitis toisaan pahalla tarkottanut.. voin kuvitella että tuommosessa pienessä pojan viikarissa virtaa riittää :D ja ilmeisesti sitä on odotettavissa myös tännekkin päin kun Tatu hiukan varttuu. =)

Tinttamooses: Hienoa että koulukyyti järjestyi!
Tatu istuu takapenkillä kasvot menosuuntaan.. istuin on merkiltään nania.. tai joku sen tapanen :whistle: en ikään muista sitä... :ashamed:

Kevät talvella Tatu siirtyi jatkettavaan sänkyyn ja hyvin on nukkunut. Alussa kipitti sieltä aina takas mutta kun takas vaan peiteltiin niin oppi jäämään nukkumaan. Nyt ihana aamuisin kipittää sieltä ite viereen köllimään :heart:

Koivunkäpy: Ihan hirveää minkä ystäväs joutunu kokemaan :'(

Tanskuliini: Mukavaa mökki viikonloppua!! =)

Meillä tosiaan ite oon vielä huomisen töissä ja sitten ajelen kiuruvedelle. sunnuntaina ajellaan pois ja jos keretään suinkin niin käydään kaverin tytön synttäreillä.
muutapa ei meidän vikonloppun sitten mahdukkaan.

Gerberalle piti vielä sanoa että tottakai lähdet hotelliin huokasemaan jos vaan kerta on tilaisuus, :hug:

nyt lähden pikku hiljaa jotain ruokaa kyhäämään.. alkaa taas etova olo palata.

Heips.

Ja kiitoksia kaikille tsemppitoivotuksista. Eiköhän se koulu siitä sit lähde taas sujumaan, kun vauhtiin pääsee.
Me käytiin eilen katsomassa meidän naapuriasuntoa, jota meille tarjottiin, kun ihan vaan kokeilin, että koska saataisiin isompi, jos haen. Mä jo ehdin ajatukseen kovin ihastua ja suunnitella sisustusta ja sit mies sanoi yksinkertaisen EIn. :| :headwall: OK, myönnän, että muutto olis taas ollu aika rumba, eikä se asunto niin mainiossa kunnossa ollut, kun meidän tänhetkinen, mut eniten ärsytti se miehen tyyli, ettei se edes halunnut kuulla mun mielipidettä saatikka reagoida siihen. Nyt on aikasmoinen ketutus päällä. Mä jo niin ehdin ajatella, että olis edes piirustuspöytä ihan omana, niin ettei tarvitsisi koko opinnäytetyötä tehdä vasta Matiaksen uniaikaan. No, esitin kyllä sitten vaatimuksen, et sit pitää saada parempi sohva ja mun päästä ikeaan ideaostoksille. Vielä en ole saanut vastausta sille, saa kattoa, mikä on vastaus! :LOL:
Juuh, toivottavasti Kattinkalla ja Niiskiksellä oli mukavat treffit, kyllä mä teitä täällä töissä mietin.
Ja koivunkävyn kaverille tsemppiä, oliko moneskin yritys, kun sanoit taas? Toivottavasti sopivalla aikataululla onnistuisi.
Meillä pitkästä aikaa kolmistaan mökkiviikonloppu. Aattelin käydä Matten kanssa sienessä ja sit saunoa ja syödä hyvin. Toivottavasti ei ole kamalasti sinilevää, en jaksa sitä, jos ei pääsekkään uimaan.
No joo, mulla on tänään huono päivä, kun se asuntoasia harmittaa ja mies muutenkin vähän.
Oikein ihanaiset viikonloput kaikille ja tsemppia koululaisille ja niiden vanhemmille ensi viikoon! :wave: :hug:

Viikonloppusuunnitelmista, huomenna lähden pikkupoikasten kanssa ekaa kertaa keskenään shoppailemaan... mitähän siitäkin sit tulee :D
Ja sunnuntainahan meillä on ne ristiäiset. Toivottavasti sää sallii ja voidaan pitää kastejuhla suunnitelmien mukaisesti ulkona!

Tuosta meidän hotelliyöstä sen verran, että taisi mennä käsille koko homma. Anoppi arkailee vauvan hoitamista läpi yön, pelkää, että jottain kamalaa sattuu. Kyllähän mä ymmärrän, että vastuu toisen lapsesta on kova ja kun Werneri on vielä noin pienikin. Mennään sitten viettämään hotelliyötä, kunhan Werneri kasvaa isommaksi. Viimostaan sitten ensi keväänä, kun vietetään 5-vuotis hääpäivää...

Ja varpulista, kiitos Tanskuliinin ja Niiskuneidin paranemistoivotteluista :D Taisi tepsiä, kun ihan niinkö tuntuis, että varvas olisi jo parempana!

Mut nyt kyllä menen :D

Moi!

Pojat nukkuvat. Äiti oli täällä käymässä, kun pääsi aikaisin töistä. Syötiin kanawokkia :p

Äitee: Eikö teillä jo ole päikkäriaika? :D Tahtoo kuulla varsinkin asuntoasiasta :attn: :whistle: JA toki matkastakin!

Koivunkäpy: Voi, kuinka ikävää, mitä ystävällesi kävi :'( Liittyikö se sun taanoinen unesi tähän samaan henkilöön? :eek:

Tinttamooses: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa :) Joonatan istuu selkä menosuuntaan, HTS BeSafe (?) on toi istuin merkiltään, aika isokokoinen on tuokin... Ja meillä nukutaan pinnasängyssä, vois alkaa vaikka kattelemaan tavallista sänkyä, kun kerta pääsee tuolta pinnasängystä ite kiipeämään pois...

Niiskuneiti: Ihanaa, että olet voinut hyvin :hug: Ja pian säkin saat pikkusen jo! Paljon on jo viikkoja kasassa! Aika menee niin nopeasti. Tuntuuko susta samalta? Vai meneekö aika sun mielestä hitaasti? :D

Kaiza: Voin vaan kuvitella, kuinka harmitti, kun ette voikaan muuttaa ja se, että miehen piti niin "tiukasti" asia ilmaista :kieh: :headwall:

Pitäisköhän sitä ruveta testaamaan tota jumppapalloa ja käsipainoja :D :D

Päivän piristystä kaikille:

Kaikille, joilla on lapsia elämässään, olivatpa ne sitten
lapsenlapsia, veljentyttäriä, veljenpoikia tai opiskelijoita.
Aina kun lapsesi riistäytyvät hallinnasta, voit lohduttautua
ajatuksella,että edes Jumalan kaikkivoipaisuus ei yltänyt
hänen omiin lapsiinsa asti.
Luotuaan maan ja taivaan Jumala loi Aatamin ja Eevan.
Ensimmäinen asia jonka hän sanoi oli:
"Älä!"
"Älä mitä?" vastasi Aatami.
"Älä syö kiellettyä hedelmää", Jumala sanoi.
Kiellettyä hedelmää? Onko meillä kiellettyjä hedelmiä? Hei Eeva -
meillä on kiellettyjä hedelmiä!"
"Eikä!"
"Kyllä vain!"
"Älkää syökö niitä hedelmiä!" sanoi Jumala.
"Miksei?"
"Koska olen Isänne ja minä sanon niin!" Jumala vastasi,
miettien mikseihän lopettanut luomistyötä luotuaan elefantit.
Muutama minuutti myöhemmin Jumala näki lapsensa syömässä
omenavälipalaa ja ärsyyntyi!

"Enkö minä kieltänyt teitä syömästä niitä hedelmiä?"Jumala kysyi.
"Joo-o" , vastasi Aatami.
"No miksi sitten söitte niitä?" sanoi Isä.
"En minä vaan tiedä", sanoi Eeva.
"Hän sen aloitti!" Aatami sanoi.
"Enpäs!"
"Juupas!"
"Enpäs!!"
Silloin Jumala sai tarpeekseen ja päätti rankaista Aatamia ja Eevaa
antamalla heille omia lapsia. Näin kaava sai alkunsa eikä se ole
koskaan muuttunut.
Mutta tarinassa on lohduttava opetus!!
Jos sinä olet sinnikkäästi ja rakastavasti yrittänyt jakaa
viisauttasi lapsille, eivätkä he ole ottaneet sitä vastaan, älä
ole ankara
itsellesi. Jos Jumalalla oli vaikeuksia lastenkasvatuksessa,
mikä saa sinut luulemaan, että se olisi helppo nakki sinulle?

AJATTELEMISEN AIHETTA
1. Sinä vietät kaksi ensimmäistä vuotta heidän elämästään
opettaen heitä kävelemään ja puhumaan. Sitten vietät seuraavat
kuusitoista
vuotta käskien heitä istumaan alas ja pitämään suunsa kiinni.
2. Lastenlapset ovat Jumalan antama palkinto siitä, ettet
tappanut omia lapsiasi.
3. Teini-ikäisten äidit tietävät, miksi jotkut eläimet syövät
jälkikasvunsa.
4 . Lapset harvoin lainaavat sanojasi väärin. Itse asiassa,
he toistavat sen sanasta sanaan sen mitä sinun ei olisi pitänyt
sanoa.
5. Lastenjuhlien järjestämisen perimmäinen syy on muistuttaa
itsellesi,että on olemassa lapsia jotka ovat vielä kamalampia kuin
omasi.
6. Teemme kodeistamme lapsiturvalliset, mutta silti he onnistuvat
pääsemään sisälle.
PÄIVÄN NEUVO:
Ole kiltti lapsillesi. He valitsevat vanhainkotisi jonain päivänä.
JA LOPUKSI:
Jos sinulla on hermot kireällä ja päätäsi alkaa särkeä, tee
niin kuin aspiriinipurkin kyljessä sanotaan: "Ota kaksi aspiriinia"
Ja"Pidä lasten ulottumattomissa"

Niin kaverilleni ei käynyt niinsanotusti pahasti, mutta onhan se henkisesti raskasta. Tässä viellä lääkärit ei tajunnu ennen lääkkeen anotoa kysyä raskauden mahdollisuudesta niin annettiin vähän vääriä lääkkeitäkin..

tinttamooses: meillä mennee poika selkä menosuuntaan penkkinä on akta/cracon duoflex xtp, menee noin päin viel kauan. ja nukkuu pinnisessä, viikonlopun aikaan siirretään tavis sänkyyn kun alkaa olla oikeesti pien tuo pinnis..

Jaha jos lähtis leikkaamaan kankaita, tilausten tuloa ei voi estää.

aj Smirge: en saa jostain syystä kuvia koneelle, väreinä ois se vaalean sininen, neon limenvihree ja sinilila..

Moro =)

Huh, nyt on siivottu ja pakattu -ja tytöt kylvetettykin :) Jos kohta laittais laiskan äidin menun (=ranskalaisia ja kanapuikkoja :whistle: ) ja sitten lähdetään mökille.

Uneton: mä olen miettinyt että jos Veera kovin itkeskelee aamuisin mun perään niin pitää varmaan laittaa isi hoitamaan aamuviemiset :D Se oliskin hyvä jos mulla olis mahis tehdä vuoroa 7-15 niin isi voisi viedä tytöt aamulla ja mä olisin hakemassa niitä jo neljään mennessä... Noh, katsotaan miten työt lähtee rullaamaan. Sain juuri sähköpostin pomolta, menen ekana työpäivänä vasta klo 8.30 töihin -pehmeä lasku ;) Jaksuja sinulle :hug: Yritän ehtiä kirjoittamaan sunnuntaina kirjeen :)

Hannamari: voi sun äitiä... Sellaisia ne äidit osaavat joskus olla :headwall: Jaksuja :hug:

Koivunkävyn kaverille voimia ja jaksamista :hug:

Smirge: me oltiinkin valmiita maksamaan koko elokuusta täysi maksu jos tytöt olisivat päässeet jo nyt harjoittelemaan ilman mua. Ei sitä kuulemma voi oikein oikaista kun paperisota kestää aina ikuisuuden :kieh: :headwall: Hyvä Helsinki :kieh:

Tinttamooses: hienoa että esikon koulukyyti onnistuu noin hyvin! Mun pitikin tässä yksi päivä kysellä sulta sitä mutta se unohtui... Veera istuu kasvot menosuuntaan Britaxin Two-Way Elitessa -samoin Saara. Tytöt istuvat vierekkäin auton keskirivillä, Saara ajajan takana ja Veera keskellä. Veera nukkuu vielä pinniksessä, varmaan kohta joudutaan hankkimaan jatkettava sänky, tytöllä alkaa olla jo sen verran ahdasta pinnasängyssä...

Niiskuneiti: hui, sun eräpäivä senkuin lähestyy! Ihan mielettömän nopeasti aika on mennyt :eek: :D

Gerbera; voi harmi että hotellijuttu meni mönkään... Viettäkäähän ihanat ristiäiset :heart:

Valtteri kiittää edelleen onnitteluista :D Heh, se saa taas Santerin raivoihin sanomalla että ovat samanikäisiä... Niinhän ne ovatkin muutaman viikon molemmat 13 vuotta mutta Santeri vaan raivoaa että hän ON vuoden vanhempi... :D Joka vuosi sama juttu :whistle:

No nyt uuni päälle ja ranskikset sinne, namskis :p
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tansku & poppoo

Tigru, mä maksoin siitä 3,5?...

Tanskulle on pitäny sanoo et jos nyt en väärin uista ni täällä saa viikon käydä tututstumassa ilmaseks, ilman vanhempia. ja kuulemma oiski suotavaa käydä se viikko tutustumassa, me ei paljon keretty tutustuu ku ke käytiin kattoo paikkaa ja maanantaina alotti siel, ois saanu alottaa jo heti torstaina.

Voi össes miten kamala olo voi ihmisellä taas olla, kaupungista tullessa meinasin laatottaa auton..

Ja smirgelle vihdoin spostia saatu laitettuu!

:wave: moi!

Tansku :headwall: no onpas kummallista touhua että nyt onkin oltava mukana hoitopaikassa, harmi että toiset sekoilleet niin te kärsitte. Mut minkäs voi. Harmi!

Hannamari, harmi kun äitisi ei ota enää poikia yökylään. Uskon että ottaa päähän niin kuin äitisi sanomisetkin.

Käpysen ystävälle
:hug: . Ja sulle itsellesi parempaa oloa!

Samoin Uneton :hug: tuntuu varmasti haikealle. Ajan kanssa totutte sit koko perhe. Mites sun mies kokee sun opiskelemaan lähdön?

Pirre ihana juttu!

Tinttamooses meillä Onni nukkuu lastensängyssä, tosin kömpii sieltä sit melkein joka yö meidän viereen. Meillä joku craconin istuin, tarkkaan en muista, mä en oo hyvä muistamaan mitään merkkejä mut siis hyvä istuin pitäs olla. Ja Onni istuu selkä menosuuntaan, istuu niin päin niin kauan kuin sopii.

Kaiza voi noitten miesten kommunikaatiotapojen kanssa!

Niiskis kiva kun voit noin hyvin että liikutkin tuollaisia lenkkejä! Äkkiä ne viikot vaan menee! Mites se syysmassuäiti, joko synnytti?

Danjuska
on varmasti kova ikävä Tatua, mut huomenna sitten näette!

Gerbera harmi kun hotskareissu ei onnistu :(. Kuinka olet nyt jaksellut?

Äitee, kuulumisia ootellaan... :)

Ja Peppi laitoin sulle iltapäivällä taas meiliä :).

Mies nukuttelee Onnia, mä vähän surffaan. Olen lukenut nyt Virve Sammalkorven kirjoja, jos jotain kiinnostaa niin Pinnan alla-kirjasta tykkäsin - suosittelen jos tykkää pienestä jännityksestä + psykologisista kirjoista. Ja sitten voisin suositella Riikka Pulkkisen Raja-kirjaa myös, sen luinkin jo joskus kauan aikaa sit mut muistu mieleen nyt.

Arki alkaa ensi ma:na kun mies lähtee töihin. Voihan se ensi alkuun taas olla totuttelua, eikä mahda aikaa esim. lukea näin paljon, nyt oon lukenut 3 kirjaa vajaassa viikossa :).

Viikonloppusuunnitelmista huomenna on ystäväperheen lapsen 5v synttärit eli sinne siis. Huomenna pitäis myös siivota, kun tänään ei vaan saatu aikaiseksi, oli kivempaa olla ulkona potkimassa palloa jne :).

Lempivaatteista mä tykkään t-paidasta ja sit capreista, cargo-housuista ja nyt ostin sellaisen kivan vähän urheilullisen hameen. KÄytiin ostoksilla joku pv sit ja näin vaaterekissä kivan hameen ja arvelin et on varmaan kokoa S eli mun kokoa. Katsoin kokolappuun, niin olikin tyttöjen hame, kokoa 158 mut näytti sen verran isolta et eikun sovituskoppiin ja kiva hame olikin. Ja siis tosiaan reilun kokoinen, en mä ihan kirppu kuitenkaan ole.

Aamu/iltapaloista ollut puhetta myös. Meillä menee aamuisin kaupan valmisvelli, se on Onnin lempparia. Lisäksi sitten jotain esim. leipää, marjoja, hedelmää.... Iltaisin menee puuro vaihtelevalla menestyksellä, välillä pidän siinäkin taukoa kun alkaa töks töks. Jos ei puuroa, niin sit iltapala koostuu hedelmästä/marjoista, sit leipää, muroja, maitoa, jogurttia, velliä... Milloin mitäkin. Aika monena iltana olen leiponut itse jotain nopeaa leipää/sämppistä (multa löytyy ohjeita jos joku haluaa, siis tyyliin valmistusaika max5-10 min ja sit kohotus/paistot päälle).

Nyt oon loruillut jo pitkästi eli hyvää yötä!

Ja sitten iltoja :D

Oltiin äitillä melkein koko iltapäivä ja ilta :) Joonatanin laitoin just sänkyynsä, Rasmus vielä valvoo. Ostettiin kasviksia ja juureksia, joita voi dippailla :p

Pirre: Kiitos päivän piristyksestä! Mitä teille kuuluu? =)

Tansku: Hauskaa mökkireissua! Nyt varmasti ilmatkin suosivat B) Palailehan viimeistään maanantaina!

Tigru: Ok, kiitos tiedosta :) On Metku saattanut täällä sanoakin, mä vaan en muistanut :ashamed:

Koivunkäpy: Onkos sulla tullut menkat ihan normaalisti? ;) Vai onko joku syy, miks noin huono olo?

Eipä tässä sit tämän kummempia. Hyvät yöt!

Lillukka olikin kirjoitellut, vastailin sun meiliin vähän aikaa sitten :)

kotona taas. koira käytetty, suihkussa käyty ja tankattu yötä varten :kieh:

Jospa vielä kohta tulis uni.. oli outo tulla kotia kun oli vaan Roope :eek: Ja sekin näky olevan hieman ihmeissään kun minä vaan kotiin tulin. Tunki pesuhuoneeseen tarkistamaan että eikö poika tosiaankaan oo täällä kun oli suihkussa.

Työpäivä meni äkkiä. menis van huominenkin. Aamusta vien koian hoitoon ja jos sais vaikka imuroitua (luultavasti turha toivo)

Tatulta pitäs saada rytmi käännettyä.. ma aamuna pitäs olla hoidossa klo 6.45.. ja tällä viikolla on heräilly siinä puol ysin jälkeen kun illat niin myöhäseen menny :whistle:

Nyt tuli ihan vaan tätä omaa...

öitä kaikille! palailen viimestään su, ellen huomenna koneelle ehdi.

Perjantai-iltaa!

Palauduttiin tänään tuolta Varsinais-Suomen reissulta lasten kanssa, oltiin siis mun opisk.kaverin luona ke-to ja to jatkettiin mun siskolle ja jäätiin sinne sitten yöksi :) Aamulla sisko ja sen mies lähti töihinsä ja me kotiin aamutoimiemme jälkeen. Otto heräs reissusssa seiskalta molempina aamuina, toivon, että johtui vain vieraista paikoista, ettei olis joku uus rytmi :D Ei vainen, ti meillä alkaa kyllä uus rytmi, kun Lotan koulu alkaa. Aika jännää. Ihanat hellesäät oli ja päästiin uimaan joka päivä, tänäänkin oltiin maikkalassa, mutta sitten alkoi pisartelemaan ja kun Oton kans oltiin jo noustu vedestä, ni piti sitten lähteä pois. Otto on ihan hulluna veteen, ei pelkää yhtään. Hiukan sais kyllä pelätäkin ;) sanoo vaan "yppää,yppää" altaan reunalla ja hyppää kans. Kellukeuikkarinsa kanssa pääseekin vähän matkaa yksinkin eteenpäin. Tänään oltiin illalla kavereiden tytön 1vee-synttäreillä. Söpö 1-vuotias =)

Aamu/iltapalagalluppia oli Peppi laittanut, meillä Otto syö Elovenan Hetki-puuroja tai jogurttia tai leipää tai muroja, melkein niinku kaikki muutkin :)

Kiva, kun kaikki olitte vastailleet lempivaateasiaan. Aikas monella tosiaan farkut :) Löysin tuolta opisk.kaverin asuinpaikkakunnan vaateliikkeestä kivoja vaatteita, enpä ole itselleni kyl pahemmin ostellutkaan tänä kesänä sitä keväistä matkaa lukuunottamatta vaatteita. Lapsille kyllä :whistle:

Tansku; aika tyhmä juttu, ettei onnistunutkaan tyttöjen harjoittelu sovitulla tavalla :| Kyllä täällä Porissakin ainakin Lotan tarhan aloitusaikaan sai käydä muutamana pvänä harjoittelemassa ihan yksinkin muutaman tunnin ajan. En kyllä tiedä, että onko muuttunut sen jälkeen. Ihana Saara, kun lohduttelee pikkusiskoa :heart: Kiva, kun heillä on turvaa toisistaan! Samoin kuin Unettomankin pikkuneideillä! Ai niin ja Valtterille onnittelut, luet kyllä sit vasta mökkireissun jälkeen.

Tinttamooses; meillä Otto nukkuu pinniksessä. Seuraava sänky meillä on valmiina, mutta enpä tiedä, missä vaiheessa Ottoa siirtäisin siihen. Ehkä tässä syksyllä. Otto istuu takapenkillä selkä menosuuntaan ja mahtuu kyllä vielä jonkin aikaa niin, pikkumies kun hänkin on. Kiva, että teidän koulukyytiasia järjestyi =)

Pirre; kiitos piristyksestä! Tuuhan kertomaan enempi teidän kuulumisia!

Hannamari; voi harmi tosiaan tota yökyläjuttua ja harmi äitisi sanoja :hug: Pienten poikienhan kuuluu olla vilkkaita =) ei ne muuten olis pieniä poikia ;)

Gerbera; harmi sitä hotelliyö-juttua :( Kuulosti kyllä luksukselta! Toivottavasti pääsette edes johonkin syömään tmv. kaksin miehesi kanssa! Hyvä, että olet saanut hänelle pahasta olostasi puhuttua! Joskus tosiaan, niinku Peppi sanoikin, vieraalle on helpompikin puhua, kun sais vaan alettua. Varmaan mielenkiintoinen shoppailureissu teillä huomenissa edessä pikkumiesten kanssa =) tule kertomaan, miten sujui ja myöskin ristiäisistä sitten su!

Pepiltä piti kysymäni, että mitä sun kotitreeniin kuuluu? Mä yritän joka ilta tv:tä katsellessa tehdä vatsa-, peppu- ja käsivarsitreeniä, mies nauraa, kun on niin pienet painot :D Olis kyl ihana päästä punttisalillekin! Näin just ti yhtä vanhaa kioskimyyjä-aikojen tuttua ja hän kyseli, että käynkö edelleen punttiksella. No en. Meillä olis työpaikallakin ihan peruspunttis, mutta aikansa tietty ottais sinnekin pääseminen. No, lapset vanhenee koko ajan :D

Niiskuneiti; onpas tosiaankin sulla jo paljon vkoja kasassa! Miten Joonas, onko hän osannut "ihmetellä" äidin mahaa? Hyvässä kunnossa olet kyllä, kun tuollaisia lenkkejä teet! Synnytyksessä onkin hyvä olla niin hyvässä kunnossa kuin mahdollista =)

Kaiza; sun mies kuulostaa ihan mun mieheltä :LOL: Kukaan ei voi olla niin ärsyttävä kuin tuo oma kullanmuru ;) Oikea jästipää. Kuulostaa välillä ihan joltain vanhalta äijältä mielipiteineen :kieh: taidan kuitenkin nyt lähteä tästä lörpöttelemästä tuon elämäni rakkauden viereen :D Kyl se sitä kuitenkin vikoineenkin on.

Hyvät yöt!

Peppi, ukko on viikon hokenu et pitäs tehä testi.. maanantaina odotelen menkkoja saapuvaksi, ellei se pikahaamu sit vahvistu syytä tuntemattomasta, saatan soitaa äkäsen puhelun renkaan tekijälle jos raskaana olen :kieh: mun mielestä kuitenkin olisi kiva itse vaikuttaa sioihin, edes vähän :whistle:

Niin ja viellä tuohon istuin asiaan, meillä poika istuu edessä, ihan jo välimatkojen takia ja turvallisuussyisträ, mulla on niin tappikädet etten yltäisi kunnolla takapenkille antamaan vaikkasitten tuttia, meidän tiellä ei varsinkaan enää katella muualle ku tiehen, kävivät kaivelemassa ojia ja paikotellen kapeni tie sen verran että hyvä jos kaks henkilöautoa mahtuu kohtaamaan :kieh: ja toki tienreunat on pehmeet/kynnöspellolla |O tekis mieli soittaa tiehallintoon äkänen puhelu, Smirge ehkä muistaakin että tuo ei oo maailman leveintie, jellona kans :wave:

Lähtisköhön unille kun alkaa olo asettumaan jo..

Huomenta!

Voi että oon pinna kireällä öisin, kun pitää miljoona kertaa herätä |O Se on ehkä melkeinpä kauheinta, mitä tässä vauva-ajassa tiedän!

Danjuska: Hauskaa reissua!

Siru: Ihanalta kuulosti teidän uintihetkenne :) Mulla on kotitreeni suoraan tuossa kirjassa, kuvien kera. Siihen kuuluu liikkeitä 8, pareina tehdään; reidet/pakara ja vatsa, rinta ja hauis, selkä ja pakarat, ojentajat ja olkapäät, apuina ovat tuo iso jumppapallo ja käsipainot. Ja arvaatkos, mulla on jokaikinen noista lihaksista nyt kipeinä :LOL: Tein siis liian isoilla painoilla heti alkuun :| Mun treenijaksoon ensimmäisillä neljällä viikoilla kuuluu viikossa kaksi lihaskuntotreeniä (voi tehdä joko kotona tai salilla), kolme aerobista treeniä ja venyttelyt ja kolme lyhyttä kotijoogaa. Ja jokaiseen näihin on ohjeet kuvineen tuossa kirjassa (paitsi aerobiseentreeniiin, on kerrottu vaihtoehtoja, mitä ja miten pitäisi mm. tehdä). Sitten ruokavalio on muutettu tuon kirjan ohjeiden ja resptien mukaiseksi :)

Koivunkäpy: Siis mikä haamu? :eek: :whistle:

Mut nyt meen antaa Rasmukselle velliä! Sit lähdetään varmaan johonki kaupoille...

Yhteistyössä