***JOULUTÄHDET 2005*** ELOKUU

Samille helpompia oloja toivottaen, voi pientä :wave: :)

Kattinkalle mukavaa Suomen reissua :)

Kaizalle myötätuntoa ja ymmärrystä :wave: :hug:
Mulla on alkamassa heti ensi viikolla tiukka opiskelutahti, lukkari alkaa ammattiaineiden (kaikki pahimmat laitettu samaan) paukuttamisella ja siihen lisänä 3 lasta, kotityöt + miehen vuorotyö....
Että voipi olla taas jossakin vaiheessa nuppi kireenä ja nukkumiset sitä paria tuntia mitä ne niin kauan oli :whistle: :/

Peppi jäi taas tänään itkemään hysteerisesti mun perään :'(
Olo oli kuin maailman pahimmalla roistolla, mutta piti vaan kävellä eteenpäin...
Pepin nukkumiset on huonontuneet, hoidossa nukkuu vaan n. tunnin (kotona se oli 1,5-2h) päikkärit ja illalla käy ylikierroksilla.
Sitten herää jo 5-6 aikaan ja näin siis unimäärä jää 2-3 tuntia liian vähäiseksi vuorokautta kohden :|
No jospa aika taas korjaisi tilanteen.

Peppi85 jaksuja sinulle arkeen, nukkumisien ja miehen suhteen etenkin :hug:

MM70 kyllä sinua on huhuiltu, kun vaan luet tarpeeksi kauas taaksepäin ;) :D

Taivaanvuohi tulehan taas kirjoittelemaan :wave:
Eikös teilläkin ole kouluunlähtijä?

Tansku toivottavasti selviää masuvaivojen aihe.
Ja hienoa, että teillä nukutaan. =)

Lumikarpalo, Nasuliino, Kristiina, Melina, Tiukuliini yms tulkeehan kertomaan kuulumisia :wave:

Jälleen kaikille hyviä tuulia ja iloisia mieliä :flower:

Samille paranemista! Mittee ne sano neuvolassa?

Katinka, ootteko kyselly kuusamosta kannattaako hillanmetsästykseen ees lähteä, sato on kuulemma ylihuono tänävuonna.. ja tervetuloa jälleen suomeen!

Plääh, täällä pidetään hellettä, en tykkää, en niin sitten yhtään..

Muistaissa laitan smirgelle yytä! :wave:

Heippatirallaa!

Jes, pääsen leikkaukseen :D Verisuonikirurgi ultrasi molemmat jalat ja oli heti sitä mieltä että molemmat jalat on leikattava. Pääsen operoitavaksi puolen vuoden sisällä, se tehdään paikallispuudutuksessa ja pääsen samana päivänä jo kotiin. Saan siitä jopa kuukauden sairasloman mutta pääasia että homma hoidetaan :D Nyt on hommattava tukisukat ja käytettävät niitä leikkaukseen asti ja sen jälkeenkin. Mulla on niitä samperin kohjuja reisistä nilkkoihin asti, ihanaa päästä niistä eroon =) Hui kun jännää! Kiitos vaan peukutuksista Peppi, Danjuska ja Kattinka, ihan varmasti ne auttoivat =)

Aamulla oltiin tyttöjen kanssa taas päiväkodissa. Nyt mentiin jo aamupalalle. Ja ihme tapahtui: molemmat tytöt söivät puuroa ja mehukeittoa!!! Eivät vaan kotona syö... Nyt molemmat pistelivät puuroa poskeen ihan kuin se olisi lempparia :D Sitten leikittiin sisällä ja mentiin ulos. Huomenna tytöt jäävät sinne pariksi tunniksi ilman mua -apua, miten ihmeessä mä pärjään?!!!! Veera on muuten ryhmän nuorin - ja varmaan rämäpäisin... Eilen iltapäivällä se löi päänsä kaksi kertaa olohuoneen pöytään, nyt sillä on mahtavat mustelmat poskessa ja silmäkulmassa :whistle: Ai niin, ostettiin ne käytetyt matkarattaat eilen -on tosi hyväkuntoiset Emmaljungan rattaat! Nyt voidaan alkaa miettimään tuplien myymistä -ihanaa, saa eteiseen vähän enemmän tilaa :)

Samille paranemista :hug:

Hannamari: kiva että Vili alkaa jo toipua leikkauksesta! Onnea kakkosautosta :flower: :D

MM-70: kiva kuulla teidän kuulumisia :)

Tigru: onnea tutittomuudesta :flower: =)

Huomenna onkin sitten Valtterin 13v synttärit :heart: Illalla mennään hamppiksille ja katsomaan Harry Potteria :)

Nyt syömään :p
Tansku & tytöt

UNETON :hug: ! Ja muillekin vielä :hug: :D
Jatkan taas..
Meillä säikähdettiin juhannuksena oikein kunnolla, nimittäin Topi nielaisi multa hopeisen riipuksen suoraan ketjusta kaulasta! En varmaan ole kertonutkaan täällä.. Riipus oli aika iso, sellainen 2cm krt 1,5cm ja puoli cm paksu. Onneksi se meni aika nopeasti alas, eli pahin kakisteluvaihe ei kestänyt kauaa, sen aikaa vaan, että isukin kans hypittiin paniikissa ja taottiin poikaa selkään. :eek: Käytiin lääkärissä ja saatiin varuilta lähete suoraan sairaalaan lasten polille jos olis tullut mitään oireita.
Kaikki näytti olevan kuiteskin ok, poika oma itsensä ja koru tulikin sitten kakassa seuraavana pvnä! Kyllä meitä helpotti. Että tällainen tarina.
Topilla oli tapana leikkiä mun riipuksella ja tunkea sitä suuhun ja näin kävi. Oli jotenkin saanut purtua sen riipuslenkin auki ja niin koru muklahti suuhun.. Onneksi juttu päättyi hyvin kun se korukin oli aika iso! Tässä varoittava esimerkki teille, siskot! :attn:
Muilta vaaratilanteilta ollaan vältytty, mitä nyt pikkukolhuja ja ruhjeita tulee tasaisesti kuten varmaan kaikille tähtösille!

Meillä muuten nukuttiin vielä pari viikkoa sitten kahdet päikyt, mut nyt herra tuntuu siirtyneen yksiin uniin. Unet kestää 1-2 h.
Nukuttajaksi ei kelpaa kuin äiti ja niin, että ukkelin pikkukädet ropeltaa äidin tukkaa! Välillä tekee oikein kipeää vaikka ei T revi.. Tää vähän rassaa. :whistle:
Syönyt topi on itse vasta reilun kuukauden verran! Luulin jo ettei se ikänä opi.. Nyt sujuu jo kivasti haarukankin käyttö.
Tulipas tätä tekstiä nyt. Kaikille vauvallisille vauva-arkeen paljon voimia ja muille muuten vaan jaksamista! :hug:

KÄPYSKÄ vaippa tuli pari päivää sitten KIITOS!

Pojilla, Atella ja isillä oli jännä uima reissu. Ensin lähiranta oli suljettu pöpöjentakia ja sit auto hyytyi motarille :eek: ei pikku kaveri päässy uimaan :headwall: pitää mennä ruoan jälkeen toiselle rannalle.
Kaverin mies käy hakee meidän miehet kotiin.
Nyt vois vinkata miehelle että se kakkos auto olis hyvä ; )

tänään ollu kiva päivä, vauva antoi nukkua 3-4h pätkiä eikä valvottanu syöttöjä pidempää (15min), söi kelme kaks kertaa, mut isompi heräs isän kelloon kuuden jälkeen joten päivä alkoi silloin. oon saanu 4 koneellista pyykkiä pestyä :attn:

Onneks vauva nukkuu suht hyviä pätkiä päivälläkin niin kerkeää olla hyvin Aten kanssa. Atte on kova auttelee, tänään tehtiin kanaa ja riisiä lounaaksi. Poika oli ihan innoissaan kun sai mitata vettä kattilaan ja hämmentää kanaa :D
ja kyllä maistui hyvin ruoka otti jopa lisää!
Melonia menee näillä ilmoilla paljon ja se on meidän molempien herkkua :p saa varmistettua että saa riittävästi nestettä, molemmat.

mut meen nyt keittää lisää riisiä kun poitsut on tulossa kotiin päin

Tigru: kaveri oli nakannu vaipan postiin laitokselle mennessään :LOL: ja melkonen uinti reissu teijän pojilla!

V kävi ekaa kertaa uimassa ja veti komian voltin jorpakossa, sen jälkeen uskalti uida, ei ennen sitä.. ihme otus.
ja koti matkalla kerättiin 1,5l mustikkaa sit alko poika haisee niin pahalle et pakko oli lähtee kotio vaikka kerättävä ois viel ollu..
MM oisko kohta rehvien aika? =)

Iltoja!

Aamulla oltiin Rasmuksen neuvolassa, poika painoi nyt 6905g ja oli 65,6cm pitkä. Hymyili kovasti tädille ja lääkärille :heart: Lääkärille sit valitin mun pms-oireita, huonotuulisuutta, mielialan vaihteluita jne, määräsi mulle sitten mielialalääkkeitä... Sellasta pientä annosta, jota syödään kuurina (kierron puolivälistä menkkojen alkuun).

Neuvolasta mentiin suoraan sinne kaverin luo. Oltiin tänään monta tuntia ulkona, lapsilla oli uima-allas ja muita vesileluja, viihtyivät hyvin! Tultiin vasta äsken kotiin.

Kaiza: :hug:

MM: Olipa mukava kuulla teistä :hug: Vaikken viimeisimmässä huhuilussani teitä muistanut niin oon kyllä aiemmin huhuillut ;) :D Kuulostipa tutuilta Topin vessanpönttöleikit, meillä ihan samanlaista! Ja sit ottaa paperirullasta paperinpalasia, heittää niitä pönttöön ja vetää pöntön... Täälläkin käydään silloin tällöin kaappeja läpi ja tihutöitä tehdään jatkuvasti. Kävipäs teillä hullusti, onneksi kuitenkaan ei sitten sattunutkaan pahemmin :hug: Mä syötän Joonatania edelleen, tänään söi suurimman osan itse, mutta sit alkoi pelleily ja äitin apua tarvittiin... On muutenkin niin huono syömään, että jos ite söis niin söis sit sen kaks lusikallista, joka ei riitä, kun sitten on kiukkuinen |O Ehkä meilläkin syödään täysin auttamatta kouluikään mennessä |O

Kattinka: Tervetuloa Suomeen, kun tänne saavutte :flower:

Tigru: Hienosti teillä lähtenyt tutti pois käytöstä! Ihan itseäni ajatellen en vielä ala Jontun kanssa siihen :ashamed:

Gerbera: Joskus voi olla jopa helpompaa puhua vieraalle, kun vaan saa aloitettua. Mut toivottavasti saisit edes miehelles puhuttua enemmänkin.

Smirge: Voi sitä Samia :/

Uneton: Voin vaan kuvitella, kuinka sydäntäraastavaa, kun toinen jää niin itkemään perään :'( Musta oli jo kauheeta, kun kaverilla jouduin jättää Jontun hetkeksi yläkertaan, kun ite menin alas ja alko ihan lohduton itku, oikeen tärisi, kun menin sen luo takaisin... Mitenhän käy meidän hoitoonlaiton, onneksi ei vähään aikaan tarvi enempiä miettiä sitä :D Mut ihan varmasti teillä alun jälkeen helpottaa :hug: Kiitos jaksuista :hug:

Joonatan halusi mennä jo nukkumaan! Meillä ei ole näin käynyt kuin ehkä kerran aiemmin, että ite pyytäis päästä. Ihana :heart:

Kyllä sitä vähän itteäkin väsyttää! Miehellä alkaa taas treenikausi, tänään on taas se ilta..

Iltaa!

no sano siel neuvolassa, että se suoli saattaa olla vähän ärtynyt (kuten itsekkin aattelin ). Käski seurata tilannetta.

Toinen on syönynä hyvin. Päivällisen jälkeen tuli kakka, mutta se että mikä koostumus siinä oli, niin ei mitään tietoa. Se kakka kun saatiin pönttöön suoraan :D . Mutta meiän pikkuvessassa, missä vaipparoskis on on aikas ärtsyt hajut :x :snotty: :x .

Kävylle yytä

Tigru voihan nenä :/ .

nyt ku muistas vielä kaiken kommentoida mitä piti..

Tigru: hienoa että teillä olaan päästy tutista eroon =) Olipas miehillä reissu!

Uneton: Jaksuja tiukan koulunkäynnin suhteen! toivottavasti ajan myötä Pepin unet ja hoitoon jäänti tasoittuisi.
samoin myös Kaizalle jaksamisia!!

Smirgelaine:
Toivottavasti alkas pojun masu paranemaan.

MM:hiuh, onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä tuosta koru jutusta!

Tansku:Hienoa että pääset leikkaukseen! Toivotaan että tytöillä meni hyvin huomenna kun ilman sinua jäävät päiväkotiin. Ovatko kuinka paljon sinuun kontaktissa olleet siellä paikan päällä kun olette viime päivinä käyneet tutustumassa??

On ollut niin kuuma että me ei lähetty ees aamupäivällä ulos. Sisällä leikittiin kun oli niin viileetä (kiitos tuon pumpun).

Tatun kun vein hoitoon niin jäi perään itkemään.. tai ei se ihan itkua ollut mutta semmosta harmistunutta marinaa. hyvä etten itekki alkanut kyynelehtiä :'(
Mut äiti oli unohtunut kun oven kiinni laitoin. olivat ulkoilleet ja leikkineet ahkerasti. Ja kun hoitopaikan pihanmaalla on muumitalon mallinen leikkimökki niin arvatkaa onko poika tohkeissaan :D

Illalla kun hain niin vilkutti reippaasti hoitotätille. käytiin suihkussa ja nyt poitsu unten mailla. Viime yö nukuttiin heräämättä :attn: sitä ei olekkaan pitkään aikaan tapahtunut.

Huomenna mies tekee tuplavuoron niin ollaan poitsun kans jo heti aamusta kahdestaan. Hirvittää jo pelkkä ajatuskin että aamuhommien lisäksi pitää lähtee koira käyttämään siinä helteessä. ja pahoinvointi ei ainakaan yhtään helpota asiaa :x mut onhan mulla reipas poika kaverina =)

nyt on muutamana päivänä hoivannut nallea oikein urakalla. käyttää potalla ja syöttää. Vie nallen syöttötuoliin ja minun pitää antaa herralle lautanen, lusikka ja muki niin istuu sitten penkin päässä ja syöttää ja juottaa nallea :heart: :D

jeps, mut nyt unta pattiin. Huomenna onkin jo pakattava Tatun vaatteet kun lähtee sinne isomummon syntymäpäiville. Pe aamuna tulee ukki hakemaan miehen ja Tatun niin ei tartte junalla mennä.

kauniita unia!

Huomenta!

Yö meni jo paremmin, Rasmus heräsi ekan kerran vasta 02.30!!! :attn: Jee, tuntu oikeesti siltä, että on saanut hetken jopa nukkua. Siitä heräili sitten 2h välein ja aamulla kuudelta otin viereen, huonosti torrkui seiskaan asti. Joonatan nukkuu edelleen.

Sami tuli harkoista kotiin ja oli jäänyt iltapalalle jne, tuli sit sänkyyn joskus 00 aikaan, heräsin siihen ja olin ihan ihmeissäni, nousin pystyyn ja kysyin, että missä kaikki on :D Pitkän aikaa olin siinä pystyssä ja mietin, että missä me ollaan jne. :LOL:

Danjuska: Kiva, että alun jälkeen oli Tatulla mennyt hyvin päivä :) Jaksamisia kovasti pahoinvoinnin kanssa :hug:

Mitähän sitä tänään tekis... Ulkona näyttäis olevan taas ihana ilma B)

Torstaita B)

Onpas outoa olla kotona ilman tyttöjä :eek: Sinne ne jäivät päiväkotiin leikkimään -äitiä ei edes huomattu :D Menen tuossa ennen yhtätoista hakemaan tytöt kotiin syömään, huomenna varmaan jäävät päiväunille hoitopaikkaan. Saara päätti eilen ettei hän käytä enää lainkaan vaippaa ja niin tyttö nukkui yön ilman sitä!!! Ja päiväkotiin se lähti myös ilman vaippaa, jee :D

Nyt ehtis pesemään parit ikkunat, ei vaan yhtään huvita... Illalla tosiaan lähdetään poikien kanssa leffaan ja herkuttelemaan :p Voih, 13 vuotta sitten oli hieman tukalat paikat :x Saara lauloi Valtterille onnittelulaulun aamulla, vähän omin sanoin mutta kuitenkin :heart:

MM-70, hui tuo korujuttu! Onneksi selvisitte säikähdyksellä :hug:

Danjuska: Veera ei ole huomannutkaan mua päiväkodissa mutta Saara on jonkin verran takertunut muhun -varsinkin jos tädit ovat kieltäneet/neuvoneet häntä jossain asiassa :whistle: Saara on kyl muuten tosi innoissaan päiväkodista, eilenkin itki kun lähdettiin pois ennen lounasta että hän haluaa jäädä päiväkotiin nukkumaan :heart: Noh, huomenna pääsee sinne päikkäreille :D Jaksuja sinulle pahoinvointiin! Hienoa että Tatulla on mennyt hoidonalku hyvin =)

Höh, kai se pitää alkaa pesemään ikkunoita että näkis läpi... :whistle:
Mukavaa päivää kaikille!
Tansku & pojat :D

heips!

kerkesin minäkin koneelle kun Tatu nukkuu ja mies töissä.

Olo on taas ihan hirvee. Aamulla käytiin lenkillä hikoilemassa ja nyt on toinen koneellinen pyykkiä peseytymässä.

Tatullekkin ostin valmis ruokaa kun en jaksanut rueta mitään tekemään :ashamed: Sais pikku hiljaa ilmat aavistuksen berran viiletä. No, kun multa elokuun lopussa työt loppuu niin sitten alkaa kunnon syys sateet tietenkin :whistle:

pitäs jotain saada aikaseks mutta ei yksinkertasesti huvita.. jos menis pakkaamaan pojan repun huomista varten valmiiks.

Tanskuliini: Mahtavaa että tytöt jäivät hyvin päiväkotiin! Jospa huominen päiväkin päikkäreineen menisi hyvin. Ja hienoa kun Saara päätti aloittaa vaipattomuuden :D

Peppi:
Kiva kun teillä meni yö hiukan paremmin. =)

mitäs suunnitelmia muilla on tälle päivälle??

Meillä nyt puuhastellaan sitä sun tätä ennen kun on hoitoon/töihin lähtö. Mut jos sain jotain järkevää aikaseks pojan nukkuessa.. (tai ehkä pyörin netissä :kieh: )

huh hellettä!
tänään oli lääkäri/neuvola onneks sain kaverin autoa lainaan. Muuten olis jääny reissu tekemättä, ei näillä keleillä voi olla ulkona vauvan kanssa.
vauva on taas hyvin kasvanu, 5950g ja 59cm! *heh heh* "pikku poika" :D

eilen kun hehkutin että tutittomuus on menny hyvin niin tuli hiukan takapakkia. Atte pyöri/itku ja huuteli taas tunnin sängyssä ennen kuin nukahti ja taas kuudelta ennen kuin kello soi rupes taas huutelee :kieh: sanoin miehelle että antaa huudella siellä niin sitten nukahti itekseen uudestaan!

mut nyt pitää viihdyttää pienempää....

:wave:

Molemmat pikkupoikaset nukkuu, joten kerkeän koneella(kin) piipahtamaan.
Eilinen päivä meni mukavasti ja yö myöskin. Kokeilin liinaa ja hyvin pelittää :D Sidonta on yllättävän helppo tehdä, tosin netistä täytyy vielä katsoa varmistus :D Werneri tykkäsi kans liinailusta, ainakin sen pienen hetken mikä kokeiltiin.

Hitto kun ukkovarpaan kynsivalli on tulehtunut :x On toooosi kipeä (ollut jo viikon) ja nyt huomasin, että mätää pukkaa kynnen alta :x Ei kiva!

Tänään kävi vyöhyketerapeutti Wernerin luona ja nyt jäätiin sit kuulostelemaan...

Mies ehdotti tiistaina, että lähdettäis sen lomaviikolla kahdestaan viettämään hotelliyötä ihan Kuopion hotelliin... Sen porukat tulisivat poikia hoitamaan. Ihana olisi lähteä, mut mietityttää, että miten pärjäävät vauvan kanssa... ja rintamaitoakin pitäisi saada pakkaseen, vaikka syöhän se Werneri aina silloin tällöin nanniakin... Ja ajateltiin kyllä niin, että jos tiukka paikka kotona tulee, niin mies tulisi sitten kotiin vanhempiensa kaveriksi ja minä jäisin hotelliin nukkumaan... Raskisinkohan pojat hoitoon jättää?

Ihan hassu tunne, kun pojat nyt yhtä aikaa nukkuvat päikkäreitä... eilen illallakin werneri meni yöunilleen klo 19.30 ja Jullen vein sänkyynsä heti 20 jälkeen, jäi omaa aikaa kivasti!

Taidanpa siis pötkähtää hetkeksi itsekin soffalle!

Heips

Tigru näin se pikkuinenkin on kohta jo iso poju! Tsemppiä tutittomuuteen! Nähdään sit kun tuutte, mun pitäis olla kotona tuolloin kyllä.

Gerbera varmasti isovanhemmat pärjää, totta kai menet!
Hyvä jos liinailu onnistuisi!

Smirgelaine kuinka Sami voi nyt?

Tansku on varmaan outoa olla ilman tyttöjä kun tytöt hoidossa. Kero sit taas miten meni? Valtterille ONNEA!

Danjuska ihana Tatu kun hoivailee nallea!

MM huh tosiaan sitä korujuttua. Onneksi selvisitte säikähdyksellä!

Meillä oli vieraita yhden yön yli, nyt ei sit kummempia suunnitelmia. Hirmuinen helle. Tein tilauksen perennoista ja sipulikasvien sipuleista, 80e :/ :eek: ;) =) , vähän innostuin :). Siinä on sit syksylle taas puuhaa kun laittaa sipuleita maahan.

Nyt vähän lepäämään eli morot!

Joonatan kohta varmaan heräilee, kun noi huoltomiehet huutelee tossa meidän parvekkeen vieressä :kieh:

Oltiin aamupäivällä mun mummun luona, syötiin perunaa, lohta ja paljon kasviksia :p Olin kertonut mummulle mun "dieetistä", joten ei tehnyt tavalliseen tapaansa rasvaisia (mutta niin herkullisia) ruokiaan :D

Onnea Valtterille syntymäpäivän johdosta!! :flower: Miten tytöillä meni päiväkodissa ilman sua, Tansku?

Danjuska: Voi olla, että me lähdetään kaverin ja sen tyttöjen mukaan kaupoille nyt iltapäivästä, ellei miehellä ollut muita suunnitelmia. Illalla mulla onkin sit taas spinning :)

Tigru: Hyvänkokoinen on teidän pikkuinen :)

Gerbera: Tottakai jätät lapset hoitoon.

Aika jännä juttu, oon nähnyt Isossa Omenassa yhtä mun entistä luokkakaveria, heillä oli syntyneet kolmoset!! Olin varmaan ihan suu auki, kun heidät ekan kerran näin, enkä ollut edes varma, että oliko tää äiti se, jonka kanssa olin pari kk samalla luokalla. Nyt sit huomasin Meidän perhe-lehdessä juttua heidän perheestään ja tämä tosiaan oli se sama ihminen, joka kävi lähihoitaja-koulua mun kanssa samaan aikaan! Riittää varmasti puuhaa kolmessa vauvassa :whistle: Lisäksi heillä oli molemmilla parit teini-ikäiset lapsetkin, taisi pari olla kyllä jo täysi-ikäisiäkin.

Ja samaisessa lehdessä oli juttua äidistä, jolla nyt 2v10kk vanha tyttö (ja muunkin ikäisiä lapsia, poika 1v7kk ja tyttö 15v.), hän kertoi jutussaan (ihan sivuasiana), että kirjoittelee lähes päivittäin viestejä sähköpostilistalle, jonka löysi vauvalehden nettisivuilta tuota 2v10kk ikäistään tyttöä odottaessa, tulit heti mieleen TANSKU :attn: Etkö sä ole kertonut, että kirjoittelet tuollaiseen paikkaan, jossa siis Saaran kanssa samanikäisiä lapsia?? Oiskohan sulle tuttu äiti kyseessä? Kirjoitteletkohan hänen kanssaan samassa paikassa? :) Tuleeko teille Meidän perhe -lehti?

Nyt se Joonatan huutelee :wave:

Jonttuli: Kuulostipa tutuilta noi sun menkkatouhuilut :D Ja aika jännä juttu, mä ajattelin kans et alan antaa Joonatanille maitoa aamuisin ja iltaisin (jolloin käyttää tuttipulloa) tosta sporttikorkkisesta juomapullosta! Se oli nimittäin yks päivä meijän mukana, kun oltiin ulkoilemassa ja poika tykkäs kauheesti juoda siitä! Tykkää kyllä suoraan pullonsuustakin, mut on paaaljon sotkusempaa :D Ja juo kyllä mukeista ja laseistakin, mut tuntuu, että haluaa aamuisin sen pullon ja siitä kaikessa rauhassa maitoa hörppiä :heart: Meijän pikku-iso-vauva :D

Tänää oli hetken rauha, A oli hoidossa ja V nukku autossa (joka toki oli varjossa ja ovet auki ) sain kokeilla viellä viimesen tyylin ommella vaippoja ja sehän toimii! :D
Kaupasta tarttu mukaan ulkoiluhousut Annalle jhintaa huimat 5? :eek:
Lassien irtovuoripukuja oli, mut ei pojalle sopivana, kamala tuo tän syksyn värimaailma |O

Ja miks mulle ei voi iskee vimma siivoukseen kun menkat on? vois tehä tälle mökille kutaa ku joku menkkaränkkähirviö tulis käymään :kieh:

Ja päivän positiivinen, mää ompelin pojalle vaippaa, se hillu tääl yksin ilman vaippaa ja oli käyny potalla pisulla!

Alku iltaa kaikille!

Sami voi jo hyvin. Kakkas tänään tähän mennessä vaan kerran (haisi tosi pahalle ). Ja nukku viime yön TOSI hyvin ja varmaan liian hyvät päikkärit likemmäks 3 tuntia (mikä ei oo sallittua ).

Itse asiassa Käpy mä näin yhtenä yönä sellaista unta, että teillä oli kaikki "puts" siistiä ja tavarat kaik paikoillaan.

Tyttö o isänsä kanssa naapurin pojan synttärikutsuilla. Mun hermot ei kestäis kiljuvaa ja remuavaa poikajoukkoa. |O Se olen muutenkin minä joka hutaa kitarisat heiluen pentuja käyttäytmään siivosti pihalla :kieh:

Smirge, voi kun tuo sun unes toteutuski joskus! tai toteutushan se kun saisin joskus kattoo läpi nuo et mitä säästetään ja mikä raahataan johki työttömien torille tms..
Pistin muute yytä..

Käytiin taas uimassa, ukolla ei tunnu riittävän äly moiseen hommaan, ihan sama ku oisin yksin menny hukuttamaan noita :kieh:

Heippa!

Onpa ollut kiirettä ja vilinää niin etten ole muutamaan päivään juuri ehtinyt koneelle. Töissä olen usein lukenut jutut ja ajatellut et kirjoitankin, mut sit en ole vaan ehtinyt.

Meidän yöt ovat menneet oikein hyvin, vaikka lapset nukkuvat uusvanhoissa sängyissä. tosi hyvin on uni maistunut. päikkärit jäivät tänään mikkikseltä vain tunnin mittaisiksi, mut ei ole menoa haitannut. Mikkis rauhoittuu samantien omaan isoon sänkyyn eikä ole kuin kerran ekana iltana tullut hakee tuttia. tosi reipas poika. =)

uneton, Meillä meni noi uniasiat ja päivärytmit juuri yhtä päälaelleen, kuin teilläkin kuulostaa. Palautuivat sitten pikkuhiljaa normaalimmiksi ja Mikkis alkoi nukkumaan hiukan pidempiä päikkäreitäkin hoidossa, kotona nukku 2h ainakin, mut hoidossa saatto jäädä 1-1,5h. mikä oli 6 heränneelle pojalle ihan liian vähän. jaksuja uusiin tuuliin. :hug:

mm:kiva kun kävit kuulumisia kertoilee. onnekis ei topille pahemmin käynyt koru jutussa.

peppi, aloititko sinä sen kirjan mukaisen kuntokuuriin maanantaina? arvaa olinko minä sen ihan unohtanut, en ole koko kirjaa saanut vielä hankituksi. :|

tansku, mukava kun tytöillä on pk:ssa mennyt hyvin. Onnea valtterille! :flower:

hannamari, onko teillä väliä tullaanko tiistaina vai torstaina ensi vkolla teille??

Mikkis oli hauska tänään kun oltiin mökillä niin meni ensin pitkään ennekuin meni kunnolla uimaan laiturilta. ensin uitti jalkojaan ylemmillä portailla ja tutustui veteen. sit uskaltautui. yhdessä vaiheessa käänsi pyllyn järvelle päin ja alko ähkimään, aleksi ehti huutaa et kakka tulee Mikkikseltä, minä vaan pistin käden alle niin pieni pökäle sieltä tuli. ei kun vaipalle laiturille ja uinti jatkui. :D sitten ei olisikaan enää uimasta pois tullutkaan, kun oli sinne kertaalleen mennyt. itkuhan siinä pääsi.

vielä olis loppuviikko rutistettava töitä ja sit pääsis hetkeksi vapaalle. :wave:

taidanpa hetken surffailla netissä, suihkussakin tarviis käydä ennen nukkumista...kauniita unia kaikille. :hug:

Iltoja!

Molemmat pojat koittaa saada unenpäästä kiinni...

Oltiin poikien ja kaverin (+tyttöjensä) kanssa shoppailemassa, mitään ei kyllä löydetty, enkä mä mitään etsinytkään. Sen jälkeen menin spinning-tunnille, oli tosi rankka tunti, vieläkin hikoilen :LOL:

Hyvä, että Sami voi jo paremmin! Siis Smirgen Sami :D

Jellona: Joo, aloitin sen kiinteytyskuurin/jakson maanantaina :) Vähänkö nauroin tuota Mikkiksen kakkaamisjuttua :LOL: :LOL: Sairaan hyvä juttu :whistle: :LOL:

Nukahtaispa noi jo!

Valtterille onnea! nyt kun asiakseen sanon ni muistan.. :ashamed:

Kuulostaapas tuo _hillui täällä yksin ilman vaippaa- siltä että se nyt elää täällä elopellossa enkä mä kato yhtään sen perään kun ompelen :D
Pöh ne housut on annalle vähän pitkät (alle 10cm ) ovat 130cm. kamalan vaikee ostaa tuolle vaatetta varsinki ku se ei oo mukana, miksi lastenvaatteet eivät voi olla standardikokosia??? |O

Perstaita =)

Höh ja pöh, nyt ottaa pattiin :headwall: Tytöt eivät saakaan olla ilman mua päiväkodissa ennen 16.8... Hoitosuhde alkaa vasta sitten joten sitä ennen mun tarttee olla aina mukana. En oikein tajua miks mulle sitten ehdotettiin eilistä että tytöt jäisivät ilman mua :eek: PK:n johtaja tuli juttelemaan eilen mulle kun menin hakemaan tyttöjä että lastentarhanopettajalle on tullut jokin ajatuskatkos tms kun ehdotti eilistä. Mä muistan kysyneeni asiaa täyttäessäni hakemusta, siis että laitanko hoidon alkamispäiväksi mun ekan työpäivän vai harjoittelujakson alun -ja mulle sanottiin että laitan ekan työpäivän :headwall: Eli me mennäänkin tänään tyttöjen kanssa yhdessä aamupäiväksi sinne. Vähän tyhmä juttu ettei voida harjoitella päiväuniakaan ennen ensi viikon torstaita, tytöt ovat sitten heti 10 tuntia siellä... :(

Saaralla oli mennyt hyvin päiväkodissa ilman mua, oli syönyt kaiken puuron (!!) ja käynyt pissalla ja ollut muutenkin tosi reipas. Veera taas oli vähän ikävoinyt mua kun huomasi etten ollutkaan paikalla. Aamupalalla se oli halunnut siskon viereen istumaan ja Saara oli paijannut Veeran kättä kun tämä oli välillä vähän itkeskellyt :heart: :heart: Ulkoilu oli mennyt paremmin, molemmat leikkivät kivasti.

Illalla käytiin poikien kanssa katsomassa Harry Potter, oli hyvä leffa :) Käytiin hamppiksilla ennen leffaa ja leffassa mässytettiin karkkeja :p Valtteri kiittää onnitteluista, luki itse äsken kaikki onnittelut :D :D

Ai niin, mä olen huutanut tässä parin päivän sisällä huuto.netistä tytöille kahdet talvikengät molemmille, hinnat ovat olleet 18e, 14e, 10e ja 3e :D Tosi hyväkuntoisia gore-tex kenkiä -on sitten varakengätkin :D

Tigru: tsemppiä Atelle ja teille vanhemmille tutittomuuteen :)

Gerbera: varpaalle paranemista :hug: :D Tottakai lähdet hotelliin! Isovanhemmat pärjäävät aivan varmasti!!!

Jonttuli: hyvä että muillakin riittää menkkojen aikana siivousintoa :D Mä itseasiassa pesin eilen ikkunat vaikka ei ole menkkoja -outoa :eek: ;)

Peppi: täytyypä ostaa Meidän perhe -en kyl usko että tunnen juuri tuota äitiä, mun mielestä kenelläkään meidän poppoosta ei ole 15v lasta eikä Veeran ikäistä... Täytyy tarkistaa :D

Mitäs viikonloppusuunnitelmia kaikilla on?

Me lähdetään illalla mökille. Mun äiti tulee kans ja huomenna tulevat myös miehen vanhemmat, grillaillaan ja nautitaan Valtterin synttärikakkukahvit :D Tullaan sit sunnuntai-iltana kotiin.

Nyt valmistautumaan päiväkotiin, se on moro -mukavat viikonloput kaikille :hug:
Tansku & pesue

Yhteistyössä