***JOULUTÄHDET 2005*** ELOKUU

lauantaita :wave:

Koivunkäpy: Haamu??? :whistle:

Peppi: Jaskuja öihin!

Ite en saanu unta ja pyörin vaikka kuinka pitkään sängyssä :| Aamulla kun olis ollu mahdollisuus nukkua vaikka kuinka ja pitkään niin heräsin jo kaisilta. Nyt väsyttää ja päähän koskee.. vali, vali :ashamed:

Sain kuitenkin itteni koiran kans pitkälle lenkille ja teki hyvää =)
Äsken vein koiran hoitoon ja kohta laittamaan pizza uuniin niin kerkeen ennen töihin lähtöä syödä.
Jospa vielä yhteisössä pitkästä aikaa pyörähtäis.

mukavaa viikonloppua!!

Väsyneet moikat :whistle:

Lillukka mies on tyrkkinyt mua sinne ja estänyt kaikki pienimätkin mahdollisuudet vielä vuodeksi kotiin-ajatuksistani ;) :whistle:

Sä oot kyllä ihanan pieni ja hoikka *kadehtii* =)

Käpyskä, älä pidä jännityksessä liian kauaa, vaan tee toki testit ja kerro :wave: ;)

Siru jännittääkö Lotta? Mitkä fiilikset sulla itelläs on asiaan liittyen?

Peppi85 nii-i....
Mä kans inhoan sitä tunnetta aamuisin, kun on jo valmiiksi tunne ettei olisi yhtään nukkunut.
Nykyisin aina klo 16-17 aikaan mä meinaan väkisin nukahtaa, oon niin väsy :/

Sain "ystävän" liittymään yhteen kirjakerhoon kauttani ja saan kiitokseksi imurin :D =) =)

Että jos jotakuta joskus kiinnostaisi liittyä esim. Suureen Suomalaiseen Kirjakerhoon, ni huikatkaa Unettomalle :wave: ;)

Jaahas, jospa sitä menis kattomaan koulureppua...

Mukavaa viikonloppua kaikille :hug:

Moikka!

Taas on tuo kirjoittelu jäänyt... :ashamed: jos nyt hiukan yrittäisin.

Tanskuliini meillä päin kanssa sama käytäntö että ei lasta yksin tutustumaan päiväkotiin.Oli jo silloin kun keskimmäinen aloitti -04 muistaakseni olisi saanut jättää , mutta silloin olisivat perineet päivähoitomaksun? tms. niiltä tunneilta. Meille eivät kyllä edes ehdottaneet, kun kaksi aamupäivää tutustumista kuulemma riitti.

Meillä kanssa tytöt aloittivat hoidon pitkän kesäloman jälkeen.Hyvin oli mennyt.Ainoa pieni - on se kun Vera on nyt päivisin täällä kotona ilman vaippaa ja siellä ei sitten vielä osaa/uskalla kertoa kun on pissahätä.Kotona ei ole vahinkoja sattunut nyt reiluun viikkoon.Unilla on vielä vaippa varuiksi.Yön jälkeen on kyllä märkä vaippa.
Eilen Vera siirtyi isoon sänkyyn ja oli tosi iloinen kun sai nukkua siskon vanhassa sängyssä.

Kyllä sinä Peppi olet ahkera jumppaamaan.Mulla toi kuntosali on nyt jäänyt siihen kerta viikko. Jospa tässä nyt sais aikaa jostain että kävisin sen kolmisen kertaa viikossa.
Mitenkäs [/b]Tankuliini saat kuntoiltua kun aloitat työt?

Kohta lähdetään Linnanmäelle kunhan Vera nyt herää päikkäreiltä. Lähdenpäs tästä vähän valmistautumaan :wave:

Hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille
Tulipas taas onnistuttua noitten lihavointien kanssa :ashamed: :whistle:

Äitee-78
Peppi ja Lillukka: Olipa ihana kun olitte huhuilleet, piti tosiaan tulla päikkäriaikaan koneelle, mut mulle isko joku ihmeen huimauskohtaus eilen, päässä heitti ja tuli sellaisia kummia aaltoja, ihan kuin kuume olisi noussut vaikkei noussutkaan, lepäämällä meni sitten ohi ja loppu päivä ja ilta oltiinkin taas reissussa, salillakin siinä välissä...

No mutta nyt siis vihdoin tässä !
Asuntoasiat ovet nyt siinä tilanteessa että sitä Siuntion asuntoa ei aiota tosiaankaan ostaa kun myyjä sitä ei kerran halua myydä, mutta se ei menoa haittaa vaan nyt tässä viikon sisällä pitäis ainakin 5 asunto mennä katsomaan ja toisena paikkana meillä nyt tuo Vihti/Nummela siis Siuntion lisäksi. Meitin "oma" välittäjä tulee keskiviikkona ottamaan meidän asunnosta kuvia jotta saadaan se myyntiin :x Vähäks mua jännittää !!! Suurin paniikki mulla kyllä on tästä kaaoksesta mikä meidän kotona vallitsee kun koko kesä ollaan asuttu kuin pellossa ja tänne tarttis tehdä kyllä todellinen raivaus ennenkuin ketään kehtaa sisälle päästää :eek: :ashamed: Onneks Jamilla alkaa koulu ja Danakin aloittaa hoidon ens tiistaina niin saa muutaman tunnin päivässä olla ilman lapsia, ehkä voi jotain saada aikaiseksikin :kieh: Tosin oma koulu alkaa 20 päivä joten ensi viikko vain aikaa, ikkunatkin pitäisi pestä ja voi voi niin paljon kaikkea muutakin, niin ja vielä saada pidettyä siistinä :LOL:

Ja sitten reissusta, se meni täydellisesti, paremmin kuin olisi ikinä osannut odottaa ! Lennot meni hienosti, Dana nukku laskut sylissä kumpaankin suuntaan eikä muutenkaan ollut mitään ongelmia lennon suhteen, juuri sopivan pituinen (2h40min), oli meinaan vielä ajoissa kumminkin päin. Varattiin kyllä etukäteen paikat koneesta, ihan ekasta rivistä, muuten olis saattanut olla tukalaa, tossa Dana mahtu hyvin jaloitella ja touhuilla omiaan ja mieskin mahtui hyvin istumaan, on kuitenkin sen 193cm pitkä :D
Ja mitä kohuttuun lomakohteeseen tulee niin me ei ainakaan havaittu mitään ongelmia siellä, johtunee varmasti paljon siitä ettei liikuttu yöaikaan. Kyllähän niitä harmeja saa jos niitä etsii, teinituristien käytös siellä oli sitä luokkaa etten yhtään ihmettele että raiskauksia ja ryöstöjä tapahtuu, sillä käytöksellä saa aika pitkälti syyttää itseään :/ Mutta siis meillä ihana hotelli ja tosi kiva allasalue pienen vesiliukumäen kera josta kyllä laskettiin koko perheen voimalla, Danakin ihan yksin, tosin toinen lähetti ja toinen otti kiinni, vauhti oli hurja mutta kyllä tyttö tykkäs :LOL:
Kaks viikkoa meni nopeasti ja pidemmäksikin aikaa olisi voinut jäädä, tosin ollaan jo päätetty että ens kesänä uudestaan B)

Tässä pikku hiljaa on taas arki lähtenyt käyntiin ja suuri ihme on myös tapahtunut, Dana on ollut sunnuntai illasta asti ollut ilman tuttia !!! Se kun on sille ollut niin tärkeä ja ajattelin ettei siitä päästä ikinä eroon, nyt sit päätin reissun jälkeen rohkaista itseni kun vielä kotona olen ja keräsin kaikki tutit pois, jätin ainoastaan yhden josta leikkasin pään pois, muutama eka yö ja päivä meni aika kitisten ja hampaita purren, mutta sinnikkyys kannatti ja nyt nukahtaa jo ihan hyvin ilman ja surun tullessa kelpaa syli jossa ei aiemmin koskaan ole viihtynyt :heart:

Sen verran kommentoin että meillä ollaan alkukesästä nukuttu isossa sängyssä, veljen kanssa siis kerrossängyssä, alas laitettiin laita ja sängyn jalkopäässä "täytettä" sen verta ettei sänky tunni niin isolta, hyvin on mennyt vaikka luulin ettei tuo duracel pysy siellä ikimaailmassa, muutaman kerran on pois tullut mutta nykyään pysyy ihan kivasti siellä ja nukahtaa itsekseen niin kuin ennenkin...

Anteeksi kun tuli vain tätä omaa napaa nyt, mutta tämä romaani ei lopu koskaan jos vielä alan kommentoimaan :LOL:
Yritän päästä koneelle vielä uudestaan, tosin tänään en ehkä ehdi kun mennään koko perhe ulos syömään kunhan mies kotiutuu töistä :heart:

Oikein aurinkoista lauantain jatkoa kaikille :wave:

Me ollaan ulkoiltu. Puol yheksän oltiin pihalla. Mies rasvapoltti muurinpohja pannun, joka ostettiin kun taloyhtiö uusi grillin tohon pihalle. Syötiin grillipihviä :p . Sami nukahti rattaisiin ja veteli 2 tunnin unet pihalla :eek: . Oli varmaan viileempää olla varjossa.

Sit tultiin kotia ja mä pinkasin hakemaan lähikaupasta pari päärynä siideriä ja jäätelöä ja nautittiin ne meiän partsilla.

Äitee mukava kuulla että reissu meni hyvin.

Mutta nyt kutsuu taas tylsät kotihommat :wave: .

KÄPY laita postiin ja tilinumero mukaan.

Kävin tänään kestovaippahulinoissa ja ostin yhden taskuvaipan + imun ja pesupähkinöitä.
nyt pitäs vain haalia lisää sisävaippoja.

nyt tarvii teidän ideoita MITÄ LAITTAA KAUKALOON VAUVAN ALLE ETTEI HIKOILE NIIN JULMETUSTI?? vaikea matkustaa kun ½tunnin jälkeen on jo pää märkänä :/

mut nyt hetkeks silmät kiinni jos pikkuinen vain antaa... huh hellettä

B) testi näytti puhdasta negaa.

Tigru: minkämerkkisiä pesupähkinöitä ostit? ja pistän postiin jahka kuljen postin ohi.. ootko vailla sisätäyttiksiä vai ihan sisävaippavaippoja? ja kulutko tuohon kestoilukerhoon mikä plussalla on? Sieltä saa kivasti vinkkejä ja kokemuksia.
Ja meillä on sama ongelma hikoilun kanssa, jonku verran autto muinoin frotee pyyhe..

Huomenta!

Pystyyköhän sitä kuinka pikaisesti kirjoitella, kun asiaa olis ja kommentoitavaakin :whistle:

Eilen menin äitin kanssa rantsuun ottaa aurinkoa poikien päiväunien ajaksi B) Oli ihana makoilla auringossa kaikessa rauhassa!

Sit iltapäivällä lähdin Helsingin keskustaan yhteen puistoon kavereiden kanssa istuskelemaan, siitä mentiin yhden kaverini kanssa toisen kaverini luo Lauttasaareen käymään :D Lähdin puolenyön aikaan bussilla kotiin, ei edes väsytä, vaikken sit saanut montaa tuntia viime yönä nukutuksi =) Kivaa oli olla kavereita pitkästä aikaa moikkaamassa. Mut vielä kivempi oli kotiin tulla ;)

Neve: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa :)

Äitee: Muistathan käydä raportoimassa KAIKISTA niistä asunnoista, joissa nyt käytte :D Kiva, että matka meni niin hyvin!

Tigru: Rasmus kanssa tietenkin hikoilee kaukalossa kuumilla ilmoilla... Oon laittanut sen sinne pelkästään vaippasiltaan, muuta en ole keksinyt tehdä...

Mut nyt poistun koneelta :wave:

Äitee-78
Sataa :( :/ :ashamed:

Jonttuli: Turvaistuin asiasta sen verta että kävin Lastentarvikkeen sivuilta lukemassa että kyllä ne istuimen omat vyöt tosiaan pitää poistaa kun käännetään kasvot menosuuntaan, uusia asia minullekin ! Huvittavaa oli että ohjeen mukaan hyväksytty kasvot menosuuntaan 15-25 kg (4-5/6 vuotta), kun meitin pikkuprinsessa on jo nyt 1,8 vuotiaana yli tuon 15 kg :D
Istuin asiasta vielä että meillä jouduttiin Dana kääntämään kasvot menosuuntaan keväällä, vaikka tiedän ettei suositusten mukaan vielä kannattaisikaan :ashamed: mutta kun ei tyttö yksinkertaisesti mahtunut enää istumaan toisin päin, on kuitenkin pituutta jo yli 90cm ja olo alkoi olemaan todella tukala. Meillä istuimen omat vyöt kyllä tuossa käytössä, joten aika tukevasti siinä on, tosin niskahan se vaarassa on :/ Meillä istuimena siis Britax Two-Way Elite...

Nyt aamutoimiin jotta pääsee asuntoja katsomaan !!!!

Moikka!

pikaiseen töistä. ensi yönä viimeistään kirjoitan enempi... :whistle:

hannamari, tullaan sit torstaina varmaanki vasta iltapäivällä joskus 4-5 aikoja. käydään pyörähtää särkänniemessä ennen teille tuloa. viittitkö heittää yv:nä puh.nros mulle, niin voisi olla helpompaa. :)

peppi, laitoin sulle yv:tä. =)

mulla on enää tunti töitä ja sit ensi yö. Lomavapaa alkaa!!! jihuuu :wave: Aleksi on mummolassa tiistaihin saakka, joten meillä on suht rauhallista yhden lapsen kanssa hetken aikaa.

nyt moi. palaan yöllä viimeistään.

B) joku karju |O aamulla ja kas kummaa jopa ukko läks mettään.. saatiin n.4l kerättyy sit ukon piti päästä pois, vetos että lapset tahtoo pois, mikäs niillä oli leikkiessä ku olivat "hiekkalaatikolla" just semmosta unelma hiekkaa millä on hyvä rakennella oli alue siinä mustikkapaikalla. ihme paikka tuoki, sieltä oon käyny useemman litran samasta kohtaa ja vielläki siel varmaa parisankollista ois.. kahtoo pääsiskö ens viikolla joku aamu, ilman ukkoa ja villeä keräämään.

Juolukkaa on kans paikotellen sitä kerään jahka kohdalle taas osuu, saa tereveysmehua lirutella sit.

Viinimarjatki pitäs kerätä kun ois aikaa.. van ku tuntuu että ukolle on ylivoimasta antaa mun kerätä rauhassa.. no kohta on taas pakko antaa mulle aikaa kun tuli vaippatilaus.. :LOL:

Yö oli niin syvältä että hallelujaa ja huomenna alkavat menkat ei paljon auta asiaa.. ja kaverin kans sovittiin jo eilen että tulee tänään, eipä kehtaa enää peruakkaan.. :ashamed:

Moips kaikille.
Oltiin eilen tansseissa ja poika oli yökylässä mummulla ja vaarilla, hyvin oli mennyt muuten paitsi yöllä ollut vähän levoton. Mulla tais olla enemmän ikävä kun pojalla. Aamulla oli hassua syödä aamupalaa kaikessa rauhassa :LOL:
Äiti oli sitä mieltä et tekee ihan hyvää molemmille olla hetki erossa, ehkä asia on niin, mut sit aamulla haettiin kiireesti kotio. Nyt on ihanaa kun poika nukkuu omassa sängyssä.
Nukkuu vielä pinniksessä, tosin pitäisi kyllä vaihtaa pian tavalliseen sänkyyn.

Auton turvaistuin meillä on maxicosin, kasvot menosuuntaan on istunut siinä jo 9kk ikäsestä lähtien niin.

Huomenna lähdetään viikoksi vuokramökille, toivokaa aurinkoa meille ettei tarvitse mökissä istuskella vain.

Nyt täytyy mennä pakkaileen, kun saa rauhassa tehdä sen ettei poika revi sitä mukaan tavaroita pois kun mä saan ne kassiin

:LOL:

Hejsan täältä kaatosateiden keskeltä :wave: Voi vitsit, olis saanu jatkua ihana auringonpaiste ja helle. Meillä onneks sisällä on silti sopivan viileetä, sen verran puita tässä talon ympärillä, ettei porottava aurinko pääse kovasti nostamaan sisälämpötilaa. Eilen oli ihana hellepäivä, oltiin taasen maikkalassa. Mieskin oli mukana, ni se vähän rajoitti tuota aikaa siellä, kun ei pysty olemaan auringossa pitkiä aikoja. Pääsin itsekin sit uimaan, kun oli lapset oli iskän valvonnassa. Siel on ihana 50metrin allas. Illalla oltiin viel pyöräilemässä, Otto tykkää ihan hirveesti istua pyörän takana, miten muut joulutähdet, tykkäävätkö pyöräilystä?

Uneton; meillä varmaan mä jännitän enempi tota koulun alkua kuin Lotta :D Toki hänkin sitä miettiny on ja laskee päiviä, että koska alkaa. Juuri tänään viestittelin naapurustossa asuvan äidin kanssa, jolla tyttö kans menee ekalle, että mennään heti ti-aamusta yhtä matkaa kouluun. Katsotaan, miten kauan menee kävellessä tuo 1.2km. Tytöt saa sitten harjoittelun jälkeen alkaa kulkea keskenään. Mikä pvä sun esikoinen aloittaa? Jännitetäänkö teillä? Varmaan muuten ihmeellistä Otostakin alkuun, että ollaankin taas pääasiassa kaksin aamupvät kotona =)

Peppi; kivalta kuulosti sun jumppatreenit. Ja hienoa, että pääsit kavereiden kanssa vapaa-aikaa viettämään. Oliko pikkumiehet isän kanssa?

Koivunkäpy; olikos hyvä vai huono jutska tuo nega? Vissiin jossain vaiheessa sais kolmas tulla? Vai muistanko ihan väärin :ashamed:

Äitee; ihanan kuuloista oli teidän matkalla! Onnea asuntokauppoihin!

Lillukka; ootpas tosiaan pienen kokoinen :)

Pirre; kiva kun pääsitte miehesi kanssa kahden iltaa viettämään =) Kyllä ihan hyvää tekee välillä olla ihan aikuisten kesken, vaikka ikävä mullakin aina on noita, enkä pitkään voi olla erossa lapsista. Meilläkin aina melkein niinpäin, että mulla enempi ikävä, lapsillahan on aina hauskaa mummulassa :D

Nyt pitää mennä vaipanvaihtoon, tuo mieshän ei tosta sohvalta ylös pääse :snotty:

Moikka!

KÄPY pesupähkinät on samu- merkkiset. Ja tarviin ihan sisävaippavaippoja (taskuvaippoja). Ei ole kuin 4 sisävaippaa+imut ja sit kymmenkunta kuorta s-l kokoja.
Pitää käydä kattoo tuota kestis ketjua

mut nyt pitää laittaa pojat ulos ja mennä ite perään, ukko haluu leikata aitaa....

Taas pikaiseen :wave:

Wernerin kastejuhla sujui erinomaisesti! Oli oikein lämminhenkiset, intiimit bileet. Sää suosi meitä, joten ulkona oltiin. Pikkumiehen koko nimi on Werneri Vili Aukusti :heart: Werneri nukkui koko toimituksen ajan isin sylkyssä :heart:

Nyt perheen pariin, on niiiiiin ihanaa, kun mieskin on kotosalla :heart:

Siru2006 lahjoittaisin enemmän kuin mielelläni sulle nää helteet, joita on jatkunut jo kohta 2 viikkoa!!!
Ompulla alkaa huomenna koulu, kahtena eka päivänä on klo 9-12.
Meillä on suunnilleen saman pituinen koulumatka kuin teilläkin.
Ja kyllä jonkin verran on jännitystä ilmassa, mutta vissiin mulla enemmän :whistle: :wave:

Kuis Tanskun ja poppoon viikonloppu meni?

Pirrelle mukavaa viikkoa *lähettelee poutaa* B)

Jaahas, jospa sitä sitten laittelis tyttöjen vaatteet valmiiksi.

Ja kiitos vielä kaikille tsempanneille, on ihanaa kun on saanut lohtua ja tsemppejä :flower: :hug:

Iltoja!

Hain aamulla mun mummun meille kattomaan kuvia, joita laitoin just sille ifiltä tilaukseen. Käytiin Joonatanin päiväunien jälkeen vähän Ikeassa jne. Poljin kotona kuntopyörällä ja tuli hiki!! En jaksanut salille mennä... Mut hyvin sain treenattua kotonakin :D

Miehen yksi kaveri kuoli alkuviikosta, Sami sai tietää siitä nyt lauantaina, oli puhunut tän kaverin kanssa maanantaina puhelimessa ja muutenkin nyt puhuneet puhelimessa ja parit kerrat nähnytkin, oli sille laittanut sitä meidän konetta kuntoon jne. Tää kaveri oli ollut aika sekaisin ja huonossa kunnossa n. 10 vuoden ajan :( Että oli ihme, että jaksoi/kesti näinkin pitkälle... Oli kuitenkin vasta 26v. Mut tosi paha mieli tuli silti, mullekin. Ja tietenkin tuli sit serkku mieleen :'(

Jellona: Vastailin sun meiliin :wave:

Pirre: Hauskaa reissua ja hyviä ilmoja!

Siru: Me ei olla koskaan pyöräilty Jontun kanssa... Tykkäis kyllä varmaan :) Pojat oli eilen iskän kanssa kotona =)

Gerbera: Hienon nimen Werneri sai :flower: Kiva, että juhlat meni hyvin.

Uneton: Tsemppiä teille huomiseen!! Tulehan sit kertomaan, miten eka päivä meni!

Jospa sitä sais kohta pojat nukkumaan... Johan sitä itteäkin on väsyttänyt koko päivän :LOL:

iltaa
tulin vielä lukasemaan kuulumiset ja paljon olikin tekstiä tullut =)

nyt kommentoin minkä muistan kun pitä nukkumaan joutua. Aamulla herätys klo 05.45.. varmaan pää halkee vähintään |O

mummon juhlat oli menneet hyvin kaikin puolin.. illalla sain minäkin vielä hyviä ruokia syödä kun perille pääsin :p
tänään ajeltiin kotia jo ihan hyvissä ajoin.

Gerbera: Ihana nimi Wernerillä! Hienoa että sää suosi teidän juhlia! mikä on oma vointisi?

Neve: Vau miten hienosti Veralla vaipattomuus menee =)

Peppi: Kurjia uutisia miehesi saanut :(

Äitee: Onnea asunto kaupoille! Hienoa kun teidän reissu onnistui hyvin.

Olikos se Siru joka kyseli pyöräilystä.. Meillä tatu mielellään laittaa kypärän päähän ja lähtee kyytiin mutta älyttömän kauaa ei jaksa istua kun alkaa natina.. semmosia lenkkejä käydään että jaksaa koira kulkea (jolla nyt huonompi kunto kun ei hevosen mukana ole saanut juosta)

Jellonalle mukavaa loman alkua!!

iik.. nyt lyö pää tyhjkää. on kaiketi parempi mennä nukkumaan ihan juts että aamulla ei niin hirvee olo olis.

Huomenna olis eka neuvolakin :D ja kohta jo eka ultra. tuntuu vaan että nämä eka viikot menee niiin hitaasti..

juuh, mut nyt öitä kaikille!

Peppi, laitoin taas meiliä. Voi miten surullisia uutisia. Miten Sami reagoi, jaksaa? :hug:

Danjuska nyt en jaksa plärätä taakse päin, mutta milloinkas sulla olikaan laskettu aika? Tsemppiä alkuviikkoihin, ja toki muutenkin koko raskauteen!

Koulunsa aloittaville myötätuulta, kertokaahan Uneton ja Siru sitten meni eka(t) päivä(t) meni? Niin lapsilla kuin teilläkin.
Meilläkin alkaa huomenna arki kun mies lähtee "kouluun" siis töihin sinne.

Gerbera ihana nimi! Mun ystävän lapsi sai kanssa Aukustin toiseksi nimeksi siellä Kuopiossa, kesäkuussa oli kastajaiset. Kuinka olet nyt jaksanut?

Meille tulossa vierasviikko. Joka päivä on joku vieras, molemmat mummot ja mun isä eli Onnin ukki ja huomenna äiti-lapsikavereita.
On siis pehmeä lasku itselle arkeen kun mies aloittaa työt, kun heti huomenna tulee mun isä ja äiti käymään. Onnilla suu meni tosi leveeseen hymyyn kun kuuli että mummo ja ukki tulee. Kun kysyin että onko kiva, vastaus oli JOO!

Hyviä öitä
:wave: !

Iltoja vielä täältäkin! Ei osaa mennä vielä nukkumaan, vein Lotan ja Oton mun vanhemmille yökylään, kun huomenna on aamuvuoro (herätys 6.15, saan puol tuntia pidempään nukkua kuin sinä Danjuska :D ei auta kyl yhtään ;) ), mies menee huom. yöksi, niin saa sitten rauhassa nukkua niin myöhään kuin nukuttaa. Menee sitten kyllä ennen mun kotiin tuloa hakemaan lapset. Lotalla alkaa nimittäin huomenna tanssikoulu :) ni en ehtis sit kunnolla itse hakemaan.

Gerbera; hienon nimen sai teidän Werneri :heart: Kuinka monta kummia hänelle tuli? Miten tosiaan itse voit? Miten onnistui shoppailu eilen?

Peppi; voi itku sitä sun miehen kaveria :'( olipas nuori.

Uneton; onnenpotku huomiselle! Tule kertomaan, miten kaikkien päivä meni! Voi kyllä ottaisin ne teidän helteet :D

Lillukan miehelle kans onnenpotku koulun aloittamiseen ;) Meillä Otto kans on aina innoissaan, kun puhun, että mennään mummun ja pappan luokse. Ja kun kysyn, että kukas asuu ****lla, niin vastaa että mummujapappa, kuulostaa siis yhdeltä sanalta. Tänään opetettiin Lotan kans Otolle sanomaan sitä mun mummua, joka asuu siinä pihapiirissä omassa talossa, niin toiseksi mummuksi, miksi Lotta on heti puhumaan opittuaan sanonut mun mummua. Ja nyt Otto sit sanoo toone mummu :D

Pirrelle piti jo äsken laittaa, että peukutetaan hyvien mökkikelien puolesta :)

Nyt nukkumaan, että jaksaa jotenkin aamulla vääntäytyä ylös. Kiva silti mennä töihin :D

Jellonalle vielä hyvää työyötä :hug: ja vielä parempaa loman alkua :)

Siru, ei tilauksessa oo, nää kaks riittää lositavasti, mun kroppa ei mahtas kolmatta kestää..

Olipas ihana päivä sit loppujen lopuks..

tigru: salasana on kestovaippa sinne jos haluut liittyä jne..
Jos haluut ni voin antaa sulle sisätäyttiksen kaavan?

Nyt ukon viekkuun hempeilemään, tiä vaikka jossai vaiheessa sitä sais enemmänki pitää kotona..

Pepin samille jaksamista, tuo on aina yhtä rankkaa..

Gerbera, kaunis nimi!

Huomiseen koulunsa alottaville turvallista koulumatkaa!

Heippatirallaa!

Ja niin se yö vaan taas täällä alkoi. :D Mut tää ei tuntunut yhtään niin rankalta, kuni aiemmat, kun tietää että on viikko tän jälkeen vapaata. :D :wave: *hyppii riemusta* Pääsee tiistaista perjantaihin muuallekin kuin kotiin ja töihin. =)

Me ollaan oltu viikonloppu siis kolmisin, kun aleksi halusi lähteä mummolaan perjantaina. poikien pitikin joskus aikojen alussa lähteä tänä viikonloppuna kummankin mummolaan ja meidän miehen kanssa mennä vaiks jurassicrockkiin, mut ei sit tehtykään niin eikä oltais lapsenhoitoo tarvittu. Mut mikkis on kyllä suunnattomasti nauttinut meidän huomiosta ja siitä että saa laittaa isoveikan autot juuri siihen järjestykseen kuin ite haluaa. :whistle: :)
Kuuma on ollunna ja näyttää jatkuvankin, mut eiköhän tuon kestä. meillä on kyllä sisällä ihanan viileetä, kun pidetään kaikki räppänät päivällä kiinni.
Mikkis istuu selkä menosuuntaan autossa ja istuin on akta cragon. Vaihdetaan sitten joskusensi keväällä varmaankin vasta toisinpäin.

Gerbera, ihana nimi Wernerillä. Viettääkäähän mukavia hetkiä yhdessä perheen kanssa, kun mieskin on hetken kotosalla. kuinka jaksat muuten?Milloinkas aleksi aloittaa koulun?

peppi, jaksuja kovasti kaverinne poismenoon. :hug: raskasta varmasti. makoisia unia kaikille teille.

sirukohan kyseli pyöräilystä, meillä Mikkis varmaan tykkäisi, mut miehen pyörä on hajalla ja siihen saa vaan istuimen joten Mikkis ei käynyt kuin kerran pyörän kyydissä kaverin kanssa. kiitos hyvän yön toivotteluista. mukaavaa aamuvuoroa sinulle. ja makoisia unia. :hug:

äitee, mukava että teidän reissu meni hyvin. onnea asuntokaupoille. löytyikö mitään mieleistä tänään?

Neve, kiva kun veran vaipattomuus sujuu noin hienosti. =)

Danjuskalle, pirteyttä alkuraskauteen ja mukavaa huomista työpäivää. =)

kuusikon äiti voisi tas tulla yötäni piristämään ja kirjoittelemaan. :wave:

käpynen, oliko sutinaa vällyjen välissä? ;) B)

Kaikille oikein hyviä unia minä jatkan surffailua ja hommia. :hug:

Hei kaikille! Aloittelin perjantaina kirjoittelemaan, mutta Elina sai pitkän jutun tuhottua yhdellä napinpainalluksella, en sitten jaksanut enää uudestaan kuin vasta nyt.

Jellonalle mukavaa työyötä! Ja mukavaa vapaaviikkoa! Onko sinulla erityissuunnitelmia sen varalle? Vieläkö muuten Mikkiksen huulet on vaaleat?

Meillä on jo aloitettu koulu perjantaina, äitiä ainakin jännitti kovasti, mutta ihan hyvin päivä oli mennyt. Lähinnä jännitin meidän eskarilaisen aloitusta, meillä eskari siis on koululla ja meillä eskarin aloitus on lapsille ollut se iso juttu, ekaluokka on mennyt tutussa koulussa jo omalla painollaan. Poikaa jännitti edellisenä iltana tosi paljon, mutta sitten ihana isosisko (meni kakkoselle) lupasi näyttää veljelleen kaikki paikat, istua vieressä taksissa jne. Se helpotti paljon, ja itse lähtö sujui oikein hyvin. Päivä oli mennyt ihan mukavasti, kovasti oli värittänyt ja rakentanut pihalla hiekkalinnoja. Myös isommilla alkoi kouluvuosi ihan hyvissä merkeissä, saa nähdä, onko nyt rankka viikko, kun on eka ihan kokonainen viikko. Kesäloman jälkeen uusi rytmi vaatii aina vähän totuttelua, niin itselle kuin lapsillekin. Enää ei itsekään jaksa niin valvoa, kun seitsemältä aina kello soi.

Tinttamooses: Kiva, että teidän koulukyytiasia järjestyi hyvin! Joskus täytyy vain itse pitää tiukasti puoliaan. Meillä Elina istuu autossa selkä menosuuntaan HTS Besafe-merkkisessä istuimessa, ja mahtuu vielä kauan, jalkatilaa on runsaasti. Varmaan sitten vaihtaa seuraavaan istuimeen, kun tuleva vauva kasvaa ohi kaukaloiän, niin toisetkin ovat tehneet. Nyt meidän pikkubussissa Elinan istuin on toisella rivillä laidassa, muissa autoissa se oli aina pakko sijoittaa etuistuimelle, kun vei niin paljon tilaa. Kangas kaipaisi jo meidän kovassa käytössä olleessa istuimessa korjausta, täytyisi inspiroitua korjailemaan sitä lähiaikoina.

Siru: Elina tykkää kovasti pyöräilystä, minun pyörässäni on istuimet oikein edessä ja takana, Elina istuu edessä ja pienin isoveli takana. Käytiin just äskettäin pyöräilemässä ja innostuin pitkästä aikaa enemmänkin, kun reissu sujui niin helposti, tuoreesta eskarilaisestamme on tullut kesän aikana oikein taitava pyöräilijä. Elina tykkää kypärästä jopa niin runsaasti, ettei halunnut riisua sitä kotiintultuammekaan pitkään aikaan =) Liikunta tahtoo itselläni jäädä turhan vähälle, jospa innostuisin nyt pyöräilystä uudestaan. Mukavaa koulunaloitusta esikoisellesi!

Peppi: Tosi ikävää se kaverinne poismeno, nuori mies vielä :hug:

Uneton: Oikein mukavaa ensimmäistä koulupäivää sekä sinulle että esikoisellesi! :flower:

Viikonloppuna tuli käytyä kumpanakin päivänä mustikassa, nyt alkaisi olla talven mustikat kasassa. Oltiin papan ja esikoisen kanssa kolmestaan, löydettiin ihan runsaasti marjoja. Se perkaaminen tahtoo vain olla ikävää, lauantain marjat meni kätevästi ulkona perkatessa Elinan päiväunilla, mutta tämän päivän marjat odottavat vielä jääkaapissa. Just kun aloitin ulkona, niin tuli rankkasade ja ukkonen, iltapäivä meni tytön ratsastustunnilla käydessä, niin jäi marjat liian myöhäiseen. No, jospa huomenna olisi hyvä ilma taas.

Huomenna olisi eka neuvolakin iltapäivällä, just ehtii eskarilainen tulla kotiin ennen lähtöä. Saa nähdä, millaista uudessa neuvolassa on.

Gerbera: Mukavaa, että ristiäiset meni hyvin! Kivan nimen sai teidän vauveli. Ehtiikö miehesi nyt olla kuinka pitkään kotona?

Tanskuliini: Kävipä ikävästi teidän päiväkotiharjoittelulle! En oikein ymmärrä, miten voi harjoitella, jos äidin täytyy olla mukana :eek: Minä olisin ajatellut, että just tuo olisi ihanne, että aikaa yksin päiväkodissa vähitellen pidennettäisiin. Tosi joustamatonta, ettei sopimusta voi muuttaa, jos kerran täytyisi periä hoitomaksua, kun lapset jää sinne yksin. Myöhästyneet onnittelut vielä teidän Valtterille :flower:

Nyt nukkumaan, että jaksaa herätellä koulukkaat kouluun :) Hyviä unia kaikille, ja virkeää yötä Jellonalle! Hyviä koulunalkuja kaikille koululaisille, niillekin, joita en vielä maininnut! Ainakin Taivaanvuohella taisi esikoinen myös aloittaa koulun.

Yhteistyössä