***JOULUTÄHDET 2005*** ELOKUU

Öitä!

kiva kuusikon äiti, kun kävit kirjoittelemassa. Mikkiksellä ei enää ole vaaleet huulet. parantunut poika kokonaan, mut nesteitä on saanutkin oikein kunnolla päivittäin. Juu ja tiistaina lähdetään aamusta ensin kohti mummolaa, josta haetaan aleksi. reissataan vantaalla,espoossa ja tampereella. peppi ja hannamari ehken kattinkakin sekä muutama muukin tuttu ehditään moikkaamaan reissulla. loppuviikko ollaan kotosalla tai mökillä. =) Ihan mukava päästä kotia kauemmas tänä kesänä.
mukava että teillä on koulunaloitus sujunut hyvin. ihanan auttavainen isosisko. =)

Tanskuliinille, pitänyt sanoa että kyllä ne tytöt hyvin siellä hoidossa pärjäävät. harmihan tuo tuollainen on että ensin sanotaan toista ja sitten se vaihtuukin. Mut usein ne lapset löytävät sen oman juttunsa sieltä hoidosta ja viihtyvät tosi hyvin. Joillakin on hankalampi alku tai jotkut sopeutuvat nopeesti, mut luulen että sillä ei ole hirveesti vaikutusta onko ne siellä käynyt harjoittelemassa yksin vai äidin kanssa. Kuhan paikka on edes hiukan tuttu lapsille niin sekin on jo hyvä. toivottavasti ymmärsit mitä nyt ajoin takaa. :)

uneton, sullekaan en ole tainnut sit muistaa vastata tuosta hoitoon sopeutumis jutuista ja nukkumisista. Anteeksi. Minä en edes ihan tarkalleen muista kuinka kauan mikkiksellä meni että alko nukkuu kunnon unia hoidossa. Mut suurelti meillä varmaan vaikuttaa se että pojat ovat niin vähän hoidossa, pari-kolme kertaa vkossa. Luulen että ainakin kuukauden päästä teillä Peppi nukkuu ihan hyvin hoidossakin ja varmasti jo aiemminkin, kun tottuu paikkaan ja rytmiin. ja sit taas kasvaa isommaksi ja pärjää illat paremmin vähilläkin päiväunilla, joka helpottaa elämää kummasti. eikös teidän lapset ole kuitenkin joka päivä hoidossa?ovatko melko samanpituisia päiviä aina vai vaihteleeko ajat useinkin? jaksuja ekoihin koulupäiviin. :hug:

johan sitä taas tuli runoiltua..

tulisikohan kaiza kirjoittelee huomenna taas romaanin?! :wave:

ja muutkin harvemmin kirjoittelevat kristiina, hannele, taivaanvuohi... :wave: huhuuu.

ihanaa ei väsytä yhtään, nukuin onneksi pienet päikkärit töistä tultuani päivällä, mikkiksen kanssa. :)

nyt miä meen...

Huomenta!

Mä en ymmärrä, että mikä Rasmukselle on tullut |O Se ei meinaa millään nukahtaa takaisin, kun öisin herää sen miljoona kertaa :eek: Sitä saa rauhoitella ja nukutella kauheen pitkiä (ainakin öisin ne tuntuu ikuisuuksilta) aikoja, ei vaan meinaa pyöriskelyltään rauhoittua, sit on silmät suurina ja kattelee vaan ympärilleen. Hyvä, ettei multa taas viime yönä itku päässyt, niin väsynyt olin :ashamed:

Jellonalle vastailtu taas y-viestiin =) :wave:

Danjuska ja kuusikon äiti:
Tulkaahan kertomaan ekat neuvolakuulumiset! Vaikkei siellä taideta paljoa ekalla kerralla tehdä...

Lillukka: Meen kohta kattomaan mailin, oon Samin koneella taas...Sami otti uutisen yllättävän rauhallisesti, sanoi, että on osannut odottaa näin tapahtuvan :( Kyllähän sitä miettii ja :( siitä puhuu, tietenkin on silläkin paha mieli asiasta :'(

Kiitos kaikille haleista ja jaksamisista :flower:

Kiva, kun kävit kirjoittelemassa kuulumisia kuusikon äiti :)

Mut ei nyt taas tällä kertaa muuta.

Huomenta =)

Nyt se arki sittten alkoi,tyttö hyppäsi taksin kyytiin ja paineli ekaa kertaa kouluun,täällä on jotenkin oudosti hoidettu tää koulujuttu,nimittäin tiedän kyllä milloin koulu alkaa tänään mutten yhtään mihin aikaan päättyy :whistle:
No onneksi taksi tuo kotiin ;)

Pirrelle toivottelen hauskaa mökkeilyä ja auringonpaistetta B)
Siru:Meillä Oskari tykkää pyöräilystä,pyöräillään noin 2-4 krt viikossa jokin lenkki iltaisin.
Mitenkäs teillä pyrähti koulu käyntiin?
Gerbera:Kiva nimi tuli teidän pikkuiselle :heart:
Peppi:Kivankuuloinen tuo sun kuntoiluohjelma,täällä kanssa kuntoiltu päivittäin,ollaan käyty miehen kanssa joka ehtoo juoksulenkillä,mukavaa hommaa ja hiki tulee :D
Ikäviä uutisia miehesi sai,tosi harmillista :/
Toi yöheräily on myöskin inhottavaa,oliskos hampaita tulossa?

Meillä on keskimmäinen neitokainen vatsataudissa,inhottavaa.
Saas nähdä tarttuuko meihin muihin,Oskarille en sitä todellakaan tahdo,se on niin kamalaa vahdittavaa jos se alkaa oksentelemaan :x

Mitä te muut teette työksenne?tai mitä opiskelette/olette opiskelleet?
Tässä itse mietin mitä alkaisin isona tekemään :D
Olen ammatiltani hieroja ja ajattelin jos vähän siihen jatko-opiskelisi :whistle:
Toisaalta olis kiva aloittaa jotain ihan uutta,vaikka oppisopimuksella, en sit tiiä.
Onhan tässä nyt aikaa vielä olla Oskarin kanssa kotosalla.

Olen aloittanut laihdutusurakankin(pepille just laitoin juoksemisesta)mut nyt olen aloittanut myös lihaskuntotreenit,tosin ihan vaan kotosalla
:)
On tullut niin vähän hoidettua omaa kuntoaan ja terveyttään lasten ollessa pieniä et nyt on jo korkea aika.
Kuntosalille en ehdi enkä jaksa täältä lähteä,tarttis ajella meinaan 30km lähimpään kunnon kuntosalille joten täytyy tyytyä kotikonsteihin.
Anskattoo kuinka muijan käy :D

Nyt ei Oskari enää jaksa kattella mun näpyttelyä joten palaillaan toiste :wave:

Huomenta! tai päivää tää vois mulle jo olla kun on tullut tuo yökin valvottua. :LOL: pitäis Mikkiksen kanssa kohta ulostautua,mut kattokoon nyt hetken teletappeja niin kerään energiaa sen perässä juoksemiseen. :whistle: =)

hannamarille ja pepille, yvtä takas!

tinttamooses, minä hoitelen vanhuksia kolmivuortyössä. niinkuin kait moni on jo varmaan tajunnutkin/muistaa. ihme toimintaa teillä ettei tiedä monelta koulu loppuu. :whistle: tulehan sitte kertomaan kuinkapäivä sujui.

smirgelainelle, laitoin jo yöllä yv:tä. :)

pepille kovasti jaksuja päivään. :hug:

nyt minä meen, palailen taas.. :wave:

Maanantaita B)

Olipas ihana lauantai :D Oli niin tajuttoman ihana ilma, miehen vanhemmat olivat koko päivän meidän mökillä ja me grillailtiin, saunottiin ja uitiin -niin, ja syötiin täytekakkua =) Tytöille laitettiin pieni allas pihalle ja jopas neidit tykkäsivät siitä :D Eilen tultiinkin jo aamupäivällä kotiin kun mökillä satoi kaatamalla...

Tänään mun isä tulee kakkukahville ja illalla mun äiti tulee hoitamaan tyttöjä että päästään miehen kanssa salille :D

Danjuska: heräsikö Tatu hyvin aamulla? Mun täytyy herättää tytöt varmaan tuossa kuuden jälkeen sitten kun työt alkaa -miten ihmeessä saan ne hereille niin aikaisin... :whistle:

Peppi: mikä kotitreenikirja? Kerro kerro :D Voih, Samille jaksamista ja voimia, todella ikävä juttu :'( :hug:

Neve: meillä on miehen kanssa suunnitelma että käytäis kahtena arki-iltana salilla niin että toinen mummoista tulisi hoitamaan tyttöjä ja sitten mennään tyttöjen kanssa yhdessä joko lauantaina tai sunnuntaina. Eli siis tavoite olisi kolme kertaa viikossa -saas nähdä kuinka käy... ;)

Äiteelle tsemppiä asunnonhakuun! Onnea Danalle tutittomuuteen :) Muistanko oikein että sinä käyt miehesi kanssa Elixiassa? Saako toinen teistä jonkinlaisen puolisoalennuksen? Kun mun mies hankki Elixian jäsenyyden niin hän sai jäsenyyden samaan hintaa kuin mitä mä maksan. Meille sanottiin että se on edullisempi kuin puolisoalennus. Mielenkiinnosta vaan kyselen että paljonko se puolisoalennus olisi normaalihinnasta... Olis kiva tietää :D

Jellonalle oikein ihanaa lomaa! Voi kun olisi kiva nähdä mutta kun mulla taas alkaa työt... Juu, ymmärsin mitä tarkoitit ja ihan varmasti olet oikeassa! Kiitos! Varmaan aloitus sujuu hyvin kun tytöt ovat samassa ryhmässäkin :)

Wernerille onnittelut kauniista nimestä :heart:

Tinttamooses: mä olen hotelliemäntä :)

Lotalle, Unettoman ja Tinttamooseksen esikoisille sekä muille koulunaloittajille tsemppiä!!! Valtterilla ja Santerilla alkaa huomenna yläaste :D

Jos menis laittamaan kakun valmiiksi :p Mukavaa viikonalkua kaikille!
Tansku & pesue

Heips.

Ai, että romaania pitäisi kirjoittaa? ;) Terkkuja vaan Jellonalle! On se mukava huomata, että vähän kaipaillaan.
Pepille ja Samille surunvalittelut. Noi on aina tosi inhoja juttuja, vaikkei olisikaan niin läheinen tuttu. Nuori on aina nuori. Meillähän oli vähän samanlainen tilanne tuossa alkukesästä, kuolinsyy tosin vieläkin tuntematon ja ihan yllättävä tapahtuma. Niistä aina muistaa kuinka hyvin omat asiat on.
Voih, Wernerille tuli ii-hana nimi. Onkos muuten liinaan jo totuttu, vai onko ollut aikaa edes totutella?
Voi te kuntoilijat. Lähettäkää sitä intoa ja aikaa vähän tännekin päin. Just katoin kalenteria, kun jumppakaveri soitti, että mulla ei ole yhtään merkitsemätöntä iltaa kalenterissa ennen syyskuuta. Huh. Ja sittenkin tietää, että syyskuussa on kahta kauheampi kiire, kun pitää puskea Habitare-messut läpi. Huom... jos joku on tulossa sinne, tulkaa moikkaamaan, meen sinne päivystämään koko ajaksi. Vähän jo jänskättää, että miten pärjään niin kauan Mattesta erossa ja miten mies pärjää Matten kanssa kaksin. Josta tulikin mieleen, että Tinntamooses, mä olen melkein muotoilija (Amk), oma firma ja opiskelut kesken siis. Muuten oon tehny kaikenmoisia toimistohommia kesätöikseni ja äitiyslomasijaisuuksia.
Uneton, meillä meni myös muutamat viikot ennen kuin Matias tottui uniaikoihin hoitoon viedessä. Sit aina tasaisin väliajoin rytmit taas vähän muuttuu. Mut kyllä se aamu-uni tuli aika nopeasti takaisin ja nykyään saa aina aamulla herätellä pikkuhiljaa. Tosin viikonloppuisinkin herää sit itsestään siihen normaaliin heräämisaikaan.
Meillä käytiin perjantai-iltana vähän parisuhdekeskusteluja liittyen siihen asuntoasiaan... se meni ihan hyvin ja tuntuu, että vaikutti kumpaankin. Hyvä siis niin. Just eilen kun mietittiin, että mihis me syksyllä mennään (ollaan ajateltu, että jos mentäis lokakuussa johonkin pienelle lomalle, kun mun Habitarekiireet on ohi ja ennen kuin alotan opinnäytetyörumban), ni mies ehdotti, et jos mentäis Matten kanssa ihan vaiks risteilylle tai kylpylään ja sit kahdestaan vaikka pariksi yöksi jonnekin kaupunkilomalle. Se olis ihanaa, mut en tiedä kuinka aikaisin viitsin heti Habitaren jälkeen taas jättää Matiasta hoitoon (vaikka eihän se tietty hoidossa ole, kun on isän kanssa kotona, mutta kuitenkin ilman mua). Se kun osoittaa aina niin kovasti mieltään jälkikäteen, vaikka viihtyykin mummoloissa niin hyvin.
Äiteelle tsemppiä asunnonhakuun. Kertoile sitten heti kun on kerrottavaa.. =)
Me muuten pyöräillään aika usein. Matias on ihan innoissaan siitä. Jaksaa aika hyvin suurin piirtein tunnin istua. Vielä paremmin, jos pysähdytään välillä jossain "vieraassa puistossa". Se on ihan mukavaa iltapuuhaa. Kypärä pitää pitää piilossa kotona, muuten olisi kokoajan menossa hakemaan sitä ja osoittamaan ulko-ovea.
Matte on viimeisen viikon ajan hölöttänyt vaikka kuinka paljon, ihan puuta heinää siis, mut yrittää kovasti matkia jotain ja yllättyy itsekin ja on tosi ylpeä, jos oikeasti sanoo ihan jotain. Kukka tulee ihan selvästi ja auto myös. Mammaa ja Pappaa hokee kokoajan, kun löytää esim. jommankumman kännykän. Laiturillakin katsoi kysyvästi veteen ja ihan kuin etsi jotain ja sit tuli gala/laga eli kala! Ja poppaa toistaa kaiken lämpimän vieressä (kattila, hella, kiuas, kamina, mikro, patteri ja aurinko!).
No juuh, nyt meni taas kahvitauko tähän, joten jatkan töitä.
Oikein ihanaa kouluviikkoa kaikille! :D Ja tulkaahan vanhemmat kertoilemaan miten on menneet.
-kaisa-

Meille ei uutta.

Poju päikkäreillä. Kunhan herää, niin pitää ruveta pakkamaan tytön eskarirepppua. :'( :heart:

Joku kyseli pyöräilystä. Mulla ei edes ole omaa pyörää. Itse asiassa ei ole ollut moneen vuoteen. Silloin harvoin kun pyöräilen niin lainaan ukon pyörää. Me ollaan aina asuttu sellaisissa paikoissa, että minne on tarvinnut mennä, niin on päässyt kävellen, julkisilla tai autolla. Tosin nyt kyllä oon aatellut pyörän hankkimista, mutta en kyllä hankkisi enää Samille istuinta siihen.

Samikin on vähentänyt radikaalisti puuron syömistä. Syö mielummin viiliä, jugurttia, muroja ja itse tehtyä rahkaa kuin puuroa.

Mutta nyt taloon laskeutui rauha kun mies lähti tytön kanssa Biltemaan, pitää käyttää hetki hyväksi ja tehdä jotain ei järkevää :LOL:

Äitee-78
Pikana taas !

Tansku: Meillä juu miehen kanssa eri hinnat, nyt en muista kuin toisen ja se oli kait 65?/kk, mut toista hintaa en muista millään eikä mitään hajua et paljonko se itse alennus oli, yritän tarkistaa asian ja ilmoittelen sit sulle :D Mikä hinta sulla sitten mahtaa olla kerta se niin edullinen on ???

Kiitos kaikille asuntotsempeistä, nyt pakko taas rientää !!! :wave:

Äitee: me maksetaan molemmat 57e/kk, normaalihinta olis 69e. Mun mielestä se ei kovin edullinen ole mutta Elixian mukaan on kaikista edullisin hinta millä pääsee heille treenaamaan joten tyytyväisiä ollaan :D

Äh, olin huutamassa huuto.netistä Veeralle Remun välikausihaalaria kun nettiyhteys katkesi enkä saanut sitä millään toimimaan... Nyt meni hyvä haalari ohi, argh... :kieh: :headwall:

Smirge, pistän vaipat huomenna postiin jos en tänään jaksa käydä ajelemassa. JA noihin muuten saa sopivan imun tuomosesta 50*70cm pyyhkeestä, piti kokeilla :LOL:

Jellona, tokihan peittoja pitää välillä pölistellä, pysyy mieli virkeenä ja ukko ilosena :saint:

Hiisi, käytiin tänää Annan entisen kerhokaverin luona ja nyt sälli sontii holtittomasti, ihan vetelänä maha.. toivottavasti johtu vaan siitä vedestä mitä joi ulkona eikä ois mahatautia, niillä tää Annan kaveri alottaan imittäin huomena eskarin.. ihan hyvin tuo leikkii et ei pitäs olla kummempaa kyl..

Tervehdys ystävät! :wave:

Mies ja Joonas lähti juuri jotain puimuria katsomaan, niin voi hyvällä omallatunnolla hetkeksi istahtaa koneelle ;)

Meillä on ollut pelkkää juhlimista koko viikonloppu ja tämäkin päivä, kun lauantaina oltiin mun kaverin 3-kymppisillä, eilen mun serkun 4v-synttäreillä ja tänään kaverin tytön 1v-synttäreillä :)

Peppi: Jaksamista teille, varsinkin miehellesi, todella ikäviä uutisia :'( Niin ja mun odotuksesta...aika on tosiaan mennyt todella äkkiä, toivottavasti menisi loppuaikakin! =)

Lillukka: Eipä ole vieläkään se mun syysmassututtu synnyttänyt, lähti jopa kotiin eilen sairaalasta :eek:

Siru: Ei ole Joonas kyllä paljon huomiota mun masuun kiinnittänyt, ellei sitä vartavasten näytä ja sano että siellä on vauva, sitten voi tulla sitä vähän silittelemään :) Enemmänkin on kiinnostunut mun navasta :D Joonas oli eilen ekaa kertaa pyörän kyydissa, kun sai eilen mun serkun vanhan pyöräilykypärän, istuin meillä onkin jo vähän aikaa ollut. Taisi kyllä tykätä pyöräilemisestä kovastikin, vaikka pitkää lenkkiä ei isin kanssa tehnytkään.

Äitee: Onnea asunnonmetsästykseen! ;)

Kaiza: Kiva kun olit taas kirjoitellut! Mä ainakin kaipaan sinua aina kovasti! :)

Tinttamooses: Mä olen koulutukseltani lähihoitaja, mutta tällä hetkellä olen hoitovapaalla kaupankassan hommista =) Siihen hommaan en kyllä hirveästi kaipaa takaisin eli jotain muuta olisi kanssa itsekin keksittävä sitten joskus kun työelämään palaa...

Gerbera: Hienoa että ristiäiset sujuivat hyvin! Aivan ihanan nimen Werneri sai! :heart:

Kaikille koululaisille kovasti tsemppiä! =)

Jellonan perheelle mukavaa lomaa! B)

Pirre: Rentouttavaa ja aurinkoista mökkireissua! :)

Eipä nyt varmaankaan muuta tällä kertaa, pitää lähteä ulkohommiin! :wave:

:hug: kaikille!

-Niiskuneiti ja Helmi 34+3-

maanantaita!

ihme kyllä olin aamulla suht virkku :eek: heräsin jo miehen kellon sointiin ja konkoilin itekki ylös.. ja tatu heräs siihen kun rymistelin portaat ylös.. että sangen helposti heräs, kiitos kysymästä Tansku.

Oli kyllä jo heti yhdeltätoista hoidossa mennyt päikkäreille ja hyvin oli onnistunut =) Vähän mietin että miten vieraassa paikassa sujuu..

Itellä alkaa nyt tuntua että vois mennä nukkumaan :LOL:

Ja sitten neuvolakuulumisia.. Tais Peppi ja Lillukka kyselläkkin..
La on siis 14.3 kaiketi.. verenpaine ja hb oli hyvät ja ei siinä oikeestaan sitten kummempaa.. paino on onneks pysyny samana vaikka aika usein oon joutunut syömään.
tämän kuun lopussa ois eka ultra jossa saa sitten sydänäänet kuulla. Vielä ei ruennut kokeilemaankaan. nyt siis viikkoja 9+3.

Mites Kuusikon äidin neuvola meni??

Mites itse kunkin koululaisen päivä on mennyt??

Tinttamooses:
amiskassa opiskelin hevosenhoitajaksi, sitten tein lomitushommia ja nyt olen töissä kaupassa =)
Minkä aikaa ajattelit olla Oskarin kanssa kotona? onko vielä mitään tarkkaa suunnitelmaa?

höh.. nyt katkes ajatus kun mies tuolta huuteli että jos olis jo hänen vuoro
:whistle:
Kai minun on paikkani luovutettava

Jos lähtis poitsun kans suihkuun niin päästään ajoissa nukkumaan.. huomenna tuleekin Tatun tyttöystäväkin hoitoon. Oli jo poika tänään kaipaillut :LOL: ei olut muita lapsia sattunut tälle päivälle.

Heippa!

Täällä ihana rauha, Mikkis nukkuu ja mies lähti kaverinsa kanssa syömään. kohta aukaisen valkkaripullon ja nautin. :D Huomenna olisi sitten reissuun lähtö.
hyvin on tämän päivän pärjännyt noilla päikkäriunilla. ei väsytä oikein vieläkään. vaikka tiedän että heti kun itseni pitkäkseni saan niin uni tulee samantien.

danjuska, mukava kun tatun päivä on mennyt hyvin. :) ja kiva että neuvolassa kaikki ok.

oho, unelmien poikamies jatkuukin jo..mun iltojen ilo välillä, kunnon saippuaa. :whistle: =)

kauniita unia kaikille. :hug:

Namskis, nyt on lettuja masu täynnä :D ja jäi vielä huomiseksikin :p

Danjuska: Hienoa että neuvolassa kaikki ok ja Tatulla mennyt hoidossa hyvin!

Jellona: Nautinnollista iltaa! ;) Turvallista matkaa! :wave:

Nyt pojua kylvettämään tai siis katsomaan vierestä kun mies kylvettää :D

Moikka kaikille!

Mies lähti yövuoroon ja mä täällä kuuntelen kun nuo kaks huutelee vielä sängyistään, Lotta kertoilee tanssitunnilla tapahtuneita ja Otto huutelee muuten vaan :D Nyt taitaa kyllä hiljentyä... Aamuvuorossa olin ja tuli kyllä hiki päässä tehtyä töitä. Tinttamooses; hoitoalalla olen myös, jos tarkemmin kiinnostaa, ni voin laittaa yynä =) Mitä ajattelit jatko-opiskella? Erikoistua johonkin vai mitä? Onnea hirveästi laihdutusurakkaan :hug: Miten pitkillä juoksulenkeillä käytte? Pääsettekö ihan yhdessä kaksin vai rattaat mukana? Miten teidän esikoisella meni koulupäivä? Meillä alkaa huomenna, ysiltä myös alkaa, enkä mäkään tiedä päättymisaikaa :eek: meinaan aamulla käydä kysymässä, kun saatan Lotan kouluun. Tietää sitten mennä vaikka vastaan tai ainakin, että mihin aikaan pitäis olla kotona. Kyllä nyt jännitti Lottaakin, kun meni nukkumaan =)

Uneton; tuu kertomaan teidän päivästä :wave:

Kuusikon äiti; miten teidän eskarilaisen päivä meni? Ja muiden koululaisten? Voi, ihanan kuuloinen tuo, että sulla on pyörässä istuimet edessä ja takana =) Mun isällä oli, kun oltiin pieniä, minä ja 13kk nuorempi veljeni oltiin noissa :D Pyöräily on kyllä hyvää liikuntaa ja vielä noilla "ihmispainoilla" ;)

Danjuska; kiva kuulla, että neuvolassa kaikki ok! Tehdäänkö teillä siis niskaturvotus-ultra ja rakenneultra? Entäs veriseula? Oli vissiin noista puhettakin, mutta sama pää kesät talvet :ashamed:

Miten Jemmalla on lähtenyt arki käyntiin kahden prinsessan kanssa? Millainen isosisko Amanda on?

Nyt lähden kokeilemaan, josko saisin unen päästä kiinni... hyvät yöt kaikille!

Moi!

Esikon eka koulupäivä meni hyvin ja hän oli intoa täynnä =)
Kotiin tultuamme rupesi tutkimaan saamaansa Aapista ja tekemään kotiläksyjä :D
Hyvä että hänellä on intoa ;)

Mulla on tänään 4 tunnin päivä, eka viikko on lyhyt, ns viikolla alkaakin ne "kunnon" opiskelut, on nitä 8-16.30 päiviäkin ihan kiitettävästi :whistle:

Siru mua kiinnostais sun ammatti tarkemmin =)

Nää helteet |O :headwall:
Eilenkin oli +30, oikeasti vaik on nuori ja suht terve, ni alkaa jo päässä vippaamaan tää jatkuva kuumuus :|

Mukavia tiistaita kaikille :wave:

Tiistaita :)

Kertokaahan tosiaan miten ekat koulu/eskaripäivät ovat sujuneet! Hui, pojilla alkaa tänään yläaste -alkaakohan tupakanpolttokin samalla niinkuin äidillä aikoinaan... :whistle: :eek: Toivottavasti ei ala, muuten en tiedä mitä tekisin...

Uneton: kiva että esikolla meni hyvin eka koulupäivä -siitä se lähtee :) Tsemppiä sullekin koulu-urakkaan :hug: Mä muuten pääsin valintakokeeseen, siis sen täydennyskoulutuksen valintakokeeseen. Se on perjantaiaamuna, sain sovittua pomon kanssa että pidän perjantain vapaana. Saas nähdä pääsenkö koulutukseen...

Me oltiin miehen kanssa eilen illalla salilla. Huh, onneksi se tykkäsi siitä tosi paljon! Vähän pelkäsin ettei se viihdy siellä ja peruu koko jäsensopimuksen... Mutta onneksi tykkäsi ja pyörittiin salilla 1,5 tuntia :D Laitteet ovatkin erilaisia kuin siellä keskustan Elixiassa joten mennään huomenna laiteopastukseen. Eilen rehkittiin kuntopyörillä ym. helpoilla lämmittelylaitteilla. Oli kyl tosi kivaa olla yhdessä siellä :D Tänään mennään taas, otetaan tytöt mukaan. Meidän piti alunperin mennä illalla miehen siskolle mutta siellä ollaankin nuhassa joten siirretään treffejä.

Kohta lähdetään tyttöjen kanssa päiväkotiin, ollaan siellä lounaaseen asti. Ylihuomenna alkaa sitten niiden 10 tunnin päivät... Veera on muuten alkanut juttelemaan aika paljon, yksittäisiä sanoja tosin mutta kuitenkin. Viikonloppuna se oppi kolme uutta sanaa: MÖKKI, TOTTA ja MINÄ :D Niillä pärjääkin jo aika pitkälle :LOL:

Ja eiku kahville, se on moro :wave:
Tansku & pesue

Huomenta!

Mentiin eilen Samin kanssa kattomaan Simpsonit-movie ;) Pojat olivat mummon luona..

Yö meni taas ihan päin just sitä |O On suorastaan raivostuttavaa, ettei toi pienempi voi nukahtaa suosiolla takaisin, vaan se kestää ja kestää ja ärsyttävintä on se, että herää yön aikana tsiljoona kertaa ja joka kerta haluaa maitoa, muuten ei einakaan rauhoitu :eek: |O

Tinttamooses: En usko, että vielä olis hampaita tulossa. Eikä se yöheräily vaikuta siltä, että heräilis sen takia et olis kipeä/johonkin sattuis ja sitä on jatkunut jo niiiin pitkään. Mä olen lähihoitaja, lapset ja nuoret -koulutusohjelmasta valmistuin. Nyt keväällä olin sairaanhoitajakoulutuksen soveltuvuuskokeissa, en päässyt, jäi 5 pisteestä kiinni (olisin ne saanut, jos tää olis ollut ykkäösvaihtoehtona :kieh: Olen katkera edelleen juu :whistle: ). Aion varmaan hakea syksyllä uudestaan. Tsemppiä laihdutuskuuriin!

JellonaKiitos jaksuista :hug:

Tansku: Siis toi kirja, jonka avulla kiinteytän :D Siinä on kaikki ohjeet, ruoka ja treeniohjeet, kotiin ja salille =) Nimi on Tehokiinteytys (yläkulmassa lukee: Sinä onnistut), kirjoittajina on Katri Manninen ja Eija Holmala... "Kaunis ja kiinteä vartalo 12 viikossa" ;) :D Tuuha kertomaan, mitä pojat tykkäs yläasteesta! Kiva, et miehes tykkäs salilla käydä!

Kaiza: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa. Mukava, että ootte saaneet miehes kanssa juteltua noista asuntoasioista =)

Ja kaikille yhteisesti iso kiitos sanoistanne, koskien sitä miehen kaverin tapausta :( :flower: Olette ihania!! :heart:

Niiskuneiti: Eiköhän tämä loppuodotuskin mene nopsaan, ei niitä viikkoja enää montaa ole!! :)

Danjuska: Kiva, kun kävit neuvolakuulumisetkin kertomassa :)

kuusikon äiti: Mites sulla neuvolassa? Kuinka monta lasta joudut ottaa käynneille mukaan? :whistle: :D

Uneton: Ekaluokkalaiset on niin ihania, kun ovat vielä innoissaan koulunkäynnistä :heart: Ja aapisista sun muista. Tulehan sitten kertomaan, millainen sun eka koulupäiväsi oli!

On taas tää kirjoittaminen kestänyt, kun oon tällä Samin kannettavalla... Rasmus on hereillä, Joonatan vielä nukkuu. Mut nyt meen :wave:

Tiistai huomenet

Aikasta nihkeä ilma taas vaihteeks,saatoin just tytön taksiin ja hetken aikaa tossa pihalla kuljeksin.
Oskari nukkuu yhä =)
Tekis kyllä itsekin mieli vielä peitonalle mut en viitsi,on sit niin pirun väsynyt olo kokopäivän jos nyt nukahdan tunniks =)
Danjuska:Olen ajatellut et olisin Oskarin kanssa kotona niin kauan kun saapi olla elikkä sit kun kodinhoitotuki loppuu niin Oskari menee hoitoon.
Mutta voi olla et menee jo aiemmin,tai sit otan itselle niitä iltakursseja niin voi opiskella samalla :)
Siru:Kiinnostaa kyllä tietää sun ammatista enemmän =)
Olen ajatellut että voisi käydä vielä lisäkursseja tuosta hieronnasta,eli vauvahierontaa,koirahierontaa,jäsenkorjausta jne.kaikkea mitä tarjolla on.
Mä tykkään hieromisesta joten mitä enempi olisi eriosaamista sen parempi ;)
Meillä meni eilinen eka koulupäivä hyvin,oli tyttö niin tohkeissaan kun ovesta paukkas sisään ehtoopäivällä,olivat saaneet pienen kotiläksynkin,sellaisen väritystehtävän.
Täällä alkaa koulu jokapäivä klo 8.25 ja päättyy12.30 paitsi keskiviikkona päättyy tuntia myöhemmin :)
Millaiset koulupäivät siellä?
Ai niin...siitä juoksemisesta,nyt ollaan juostu vaan 3 km kun miehen jalat meinaa väkisin krampata.
Uneton:Mitenkäs sulla pyörähti koulu käyntiin?

Tänään taitaa olla ensimmäinen tervepäivä keskimmäisellä tyttösellä,illalla jo jaksoi leikkiä teatteria ja oksentelukin loppui...
Eipä ainakaan vielä muita ole tullut kipeiksi,toivotaan et jää nyt tähän
:x

Nyt menen aamuteen keittoon,huomasin meinaan ettei ole yhtään kahvinporoja ;) :wave:

Heips.

Ihanan näköistä kun pikkuiset menee niin innokkaina kouluun! Pitää muistaa soittaa pikkusiskolle illalla (vaikka meneekin jo 5lle), että miten eka päivä meni. Osoittaa vähän mielenkiintoa ja huomiota.

Mä voisin nyt vuorostani esittää "päivän kysymyksen". Kuinka paljon teillä äideillä on vuorokaudessa omaa aikaa? Tarkoitan tällä aikaa, kun saa rauhassa tehdä jotain, oli se sitten kotitöitä tai jotain harrastusta. Mulla on nykyään enää vajaa tunti illalla 9-10... Matte nukahtaa vasta ysin jälkeen ja mun pitää mennä jo 10n maissa nukkumaan, että jaksan arkea. Tähän väliin pitäis mahduttaa jotain kotihommia ja rentoutumistakin. Puhumattakaan parisuhteesta. Ja opiskelusta. Huoh. Jumppaan en oo ehtiny pitkään aikaan, olis tarkoitus taas ainakin kerran viikossa, eli se sitten tulee "omaksi ajaksi", mut eihän sekään paljoa ole. Vähän mietityttää tuo opiskelu, että miten sen sumplin, kun ei oo edes ylimääräistä huonetta tai edes keittiötä, josta saisi oven kiinni. Kokemuksia siis kaipailen, kiitos.

Nyt takaisin töiden pariin.
Haleja
-kaisa-

ps- Kiitos niisku kauniista sanoista! :flower:

Huomenta!

Nyt kaikki koululaiset onnellisesti lähteneet matkaan, eskarilaiselle tuli taksia odotellessa vielä viime hetken kakkahätä, mutta kerkesi onneksi hyvin käydä vielä vessassa. Mukavaa oli ollut eilenkin, kiva, että poika on innostunut ja lähtee mielellään. Olivat eilen ainakin touhunneet jumppasalissa ja harjoitelleet ykkösiä. Isompien kirjoja päällystin eilen ison kasan, ja käytiin illalla uimassakin. Vähän satelikin, mutta ilma oli lämmin.

Eilen kävin tosiaan neuvolassa ekan kerran. Ihan mukava ensivaikutelma tuli uudesta neuvolasta. Täyteltiin neuvolakorttia ja mitattiin verenpainetta. Paino oli itselle vähän kauhistus, harmittaa, kun ei ole tullut punnittua itse tässä kesän mittaan, niin en oikein tiedä, onko jo tullut useampia raskauskiloja vai painoinko jo valmiiksi noin paljon :whistle: Mulla on kyllä yleensä tullut alussa kiloja runsaammin, kun tuntuu, että aina pitäisi syödä, ettei huono olo iske, loppua kohti sitten ruokahalu vähenee. Sydänääniä yritettiin jo kuunnella, mutta ei vielä kuulunut. Viikkoja nyt 9+6, minulta ei aikaisemmin ole koskaan ennen 10 viikkoa kuunneltu, joten en tiedä, miten aiemmin olisi kuulunut, tietysti sitä heti vähän miettii, että onko siellä sittenkään elämää, kun ei mitään kuulu, mutta en kauhean huolissani kuitenkaan ole. Täytyy tänään varata se ultra-aika, eka ultra ajoittui muistaakseni 11-14 viikoille. Vain kaksi lasta mukana neuvolassa :) , isommat jäivät keskenään kotiin. Eskarilainen jää tosi mielellään sisarusten kanssa kotiin, jos minulla on jotain tällaista ei tuntikausia kestävää menoa, ja kyllähän meillä isoimmat on jo sen verran isoja, että ihan hyvillä mielin olen heidät voinut kotiin jättää. Soiteltiin minulle reissulle kakkahädästä (eskarilainen, haluaa yleensä, että äiti tarkistaa pyyhkimisen lopputuloksen) ja neulasta jalkapohjassa (seitsemänvuotiaalla tytöllämme oli neula pistänyt jalkapohjaan omassa huoneessa, isoveli oli sen sitten ottanut pois) mutta molemmat asiat hoituivat sitten ilman äitiäkin oikein hyvin. Elinaa odottaessa muistan, että kerran vieressäni istui viisi lasta rivissä, kun kävin labrassa verikokeessa, mutta se taitaa olla jo taaksejäänyttä elämää :)

Uneton: Kiva, että ekaluokka alkoi innostuneissa merkeissä! Toivottavasti sinunkin päiväsi sujuu hyvin!

Tanskuliini: Millä mielellä pojat aloittavat yläasteen? Menevätkö samaan luokkaan? Kerrothan sitten mitä pojat tykkäsivät uudesta koulusta! Onko muuten teidän pojilla samoja kavereita vai ihan eri kavereita, kun ovat niinkin samanikäisiä? Meidän isoimmilla pojilla on 1v9kk ikäeroa ja heillä on aika paljon samoja kavereita, ja sitten on ainakin kahdet veljekset, joiden kanssa usein ovat neljästään. Tietty täällä pikkukylällä ei niin runsaasti yhtä ikäryhmää olekaan.

Danjuska: Oli mukavaa kuulla sinunkin neuvolakuulumisesi!

Peppi: Onpa ikävää, että Rasmuksen yöunet on noin rikkonaiset! Jos imetät vielä, niin nukahtaisiko tissille hyvin? Meillä se on ollut helpoin tapa saada vauvat nukahtamaan uudelleen. Entä nukkuuko Rasmus miten päivällä? Meillä joskus on päiväunet ruvenneet maistumaan vähän liiankin hyvin, ja sitten yöunet ovat olleet huonommat. Entä voisiko mikään allergia häiritä unia? Niin, kerran kysyit aamupäivän ulkoilusta..meillä ainakin kaikkien vauvojen virkeä aamu ennen ekoja päiväunia on ollut niin lyhyt, että meillä on ensin viety vauva ulos nukkumaan ja sitten vasta valmistauduttu toisten kanssa ulos, muuten ei kyllä ehtisi kaikkia aamujuttuja. Tämä tietenkin toimii vain omakotitalossa tai rivitalossa, joten siitä ei taida hirveästi olla teille apua.

Jos nyt lähtisi hommiin, pyykit odottaisivat, lattioilla on tavaroita ja Elinallekin maistuisi varmaan aamupala. Elina syö yleensä leipää ja juo maitoa, nyt uutena herkkuna on juomaksi tullut kaakao.

Moro kaverit :wave:

Nyt taas pikasteen koneella, hommelit odottelee tekijäänsä :D

Werneri & vanhemmat kiittää kaikkia onnittelijoita! Ollaan saatu kovasti postiivista palautetta nimestä ihan vierailtakin ihmisiltä.

Oma olo on nyt viikon ajan ollut ihan normaali! Huih kun kerkesin jo pelästyä, että nyt olen masentunut pahemman kerran! Onneksi se taisi olla ohimenevää BabyBluesia, vai miksi ne sitä sanookaan...
Viime viikko meni lasten kanssa tosi hyvin ja sain siitä voimaa, kyllä me pärjätään =) Varsinkin nyt kun tiedän, että messut on tältä kertaa ohi ja mies on vkl kotona!

Kuusikon äiti, mies on nyt vielä tän päivän kotosalla ja sit taas työt kutsuu, tulee tosin jo perjantaina kotiin, joten luxusta on :D Ja sit alkaakin viikon loma!!!! Kyllä sitä olen odottanutkin!

Palailen koneelle varmaan illalla, sit lupailen kommentoida!

Mukavaa helteistä päivää kaikille!!

Heips!

Tein heti aamusta kotitreenin, sit käytiin Jontun kanssa yhessä suihkussa. Bumbo on täällä edelleen in, onkos teillä Tansku? :D

Rasmus taitaa tuolla heräillä :)

Kaiza: Mun pikkuveli menee kans tänään viidennelle, mut siitähän on ollut ennenkin puhe, että samanikäiset sisarukset (tai nää pienimmät) omistetaan :D Mä voisin kans Antille soittaa, mut se nyt on vähän sellanen, ettei enää koulun jälkeen muista, mitä koulussa tehtiin, saatika syötiin yms. :whistle: Tosta omasta ajasta... Hmm. Mä saan sitä silleen kyllä aika kivasti. Pääsen käymään salilla monesti viikossa, Sami tukee hyvin mun kiinteytystä ;) :D Ja saan mä kavereitakin nähdä toki, ne kerrat vaan on vähän sellasia, että mulle tulee sellainen olo, että oon niistä sit hirveesti Samille velkaa ja täytyis olla tyyliin ylikiitollinen :eek: :| Etkö sä sit halua/jaksa iltaisin tehdä jotain? Vai eikö sun mies oo "mielellään" Matiaksen kanssa...? Anteeks utelu :ashamed:

kuusikon äiti: Teidän suurperheen arjesta on aina yhtä mukava lukea :D Mä en oikeastaan imetä enää. Mut usein aamuöisin, kun Rasmus meinaa, että heräisi niin annan sitten tissiä, jotta rauhoittuisi ja siihen sitten melkein aina rauhoittuu). Mut keskellä yötä tää ei oikein onnistu, jostain syystä. Rasmus nukkuu kyllä päivällä aika hyvin, nyt oon koittanut iltapäivästä ja illasta jättää unia pois... Se on niin vaikee toimia tälläsen pikkuisen kanssa, kun ei ole semmosia tarkkoja rytmejä :D Ehkä pitäis vieläkin enemmän vähentää päiväunia, mut en kuitenkaan haluais, että illasta menee nukkumaan kovin aikaisin (20), ettei aamulla herää vieläkin aikaisemmin, mitä nykyään (06-07). Tota allergia-asiaakin olen miettinyt ja neuvolassakin olen puhunut, neuvolalääkäri oli sitä mieltä, että saattaa vaan olla herkkä masu, muttei allergioihin uskonut, enkä mäkään oikein usko, että sitä olis. En oikein tiiä, Rasmus kuitenkin heräilee yhtä usein, kuin vastasyntynyt/vastasyntyneenä... Toivottavasti ei pitkään jatkuisi näin :/ Voi, asuttaispa mekin vaikka rivitalossa... :)

Gerbera: Kiva, että sun olo on jo parempi!

No, jospa sitä tästä menis taas hommiin :whistle: :wave:

Yhteistyössä