***JOULUTÄHDET 2005*** ELOKUU

heips

Kiitos Peppi kun kaipailit. Olen käynyt lukemassa, mut en vaan jotenkin ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Miehen työt alkaa viikon päästä ma eli 13.8. Sit alkaa taas se arki...

Me käytiin eilen Pieksämäellä päiväseltiin miehen tätin luona, oli kiva reissu. Miehet kävi siellä kalassa, kuhaa yrittivät saada mutta ei tullut. Mä, täti ja Onni ulkoiltiin sillä aikaa. Nyt mies on viemässä muikkuverkkoja, pitäkää peukkuja että pian meillä syödään Puruveden muikkua, voissa paistettuna totta kai
:p .

Gerbera :hug: älä seuraile olojasi "liian pitkään", mitä varhemmin hakee/pyytää apua, sen lyhyempi on reitti sitten taas normaaliolotilaan. Heikkous on ihmisyyteen kuuluva asia, ei siis mitään sellaista, jota tarvitsisi hävetä. Jokainen me ollaan heikkoja, ainakin jossain vaiheessa elämää. Toistan vielä itseäni: apujoukkoja kehiin niin paljon kuin mahdollista. Ja kotityöt minimiin. Ja puhu neuvolassa. Minusta on hyvä opettaa oman mallin kautta myös lapsillekin, että aina ei tarvitse olla "jaksava" yksin, vaan voi pyytää apua. Ja kerro ihmeessä miehellesi! haleja! Ja tänne meille saa tulla purkamaan tuntojaan aina. Yv:täkin voit laittaa.

Nyt iltapalalle, leivoin sämppiksiä :).

Maanantai-iltaa! Ja kiitos huhuilijoille, Jellonalle ja Pepille :wave: En tiedä oikein, mikä mun ajan on vieny, kyllä lukemassa olen käynyt, mutta aina kirjoittaminen on jäänyt vaan... miehen viimeinen lomavko oli viime vkolla ja kaikenlaista sitten puuhailtiin, töissäkin olin muutaman vuoron ja tänäänkin. Mun äiti tuli sitten meille tänään, Lotta jäikin eilen jo mummulle ja papalle yökylään ja meni vielä tänäänkin... mummu ja pappa haluis pitää sen keskiviikkoon asti siellä kylässä, mutta meillä on kyllä niin hiljaista täällä ilman räpättäjää, että taidan hakea huomenna kotiin :D Ottokin kaipailee siskoa, käy välillä huutelemassa Lottaa Lotan huoneen ovella.

Peppi; ihanan kuuloinen reissu teillä! Ostitko itsellesi vaatteita? Mulle käy melkein aina niin, että lapsille kyllä ostelen, mutten sit osaa ostaa itselle mitään :eek: Mistä tulikin mieleen pieni gallup-aiheinen kysymys; mikä/mitkä on teidän lempivaatteita? Mun on farkut ja hameetkin kyllä itseasiassa :D

Uneton; alkoiko sun koulu jo? Miten tytöillä hoidossa meni?

Gerbera; yhdyn ihan täysin Lillukan sanoihin! Sekin on jo yksi askel eteenpäin, että pystyt täällä kertomaan olostasi, puhu myös neuvolan ihmiselle! Ja miehesikin kanssa, jos olis mahdollista ainakin väliaikaisesti järjestellä hänen töitä tai sitten jos saisit vanhempiasi tai appivanhempiasi apuihin.

Jellona
; nuo sun yöjutustelut on aikas ihania =) varmasti on rankkaa valvoa yksin, oletko koko talossa ainoa yökkö vai onko jollain muulla osastolla myös henk.kuntaa? Muistan opisk.aikana valvoneeni sellaisella osastolla, missä oltiin yksin ja sitten apuja sai tarvitessaan toiselta osastolta. Meillä tosiaan on toisessa paikassa 3-4 yökköä ja toisessa 4, siinä mielessä kiva, että seuraa on, jos rauhallista =) yövuoroissa oppiikin mun mielestä kaikkein parhaiten tuntemaan työkavereita, jos on aikaa jutella. Jokos Mikkis on parantunut?

Pitäis lähteä nukkumaan, aamulla oli niin aikainen herätys. Onneks huomenna saa nukkua siihen asti kuin Ottokin :) Keskiviikkona lähdetään mun opisk.kaverin luo kyläilemään ja sieltä to mun siskon luona käymään.

Nyt hyviä öitä :wave:

moi!

Onpas ollut kiva päivä :D

Kaveri ehdotti että lähdetäänkö käymään eläinpuistossa lapsien kans ja sinne iltapäivästä sitten suunnattiin. Aivan ihana paikk. diellä oli eläimiä aina emuista ja aaseista erilaisiin lintuihin ja poroihin asti. Paljon eri eläimiä. Tatukin suurimman osan ite käveli.

Äsken vasta laitoin nukkumaan että jaksaa sitten huomisen olla. Vähän jännittää että miten menee kun myöhään pääsen vatsa pois hakemaan.

Siru: Mulla taitaa olla kans lempivaatteet farkut.. sitten joko t-paita tai toppi.

Lillukka: muikkuja, nam :p

Mites meni Unettoman tytöillä ja Unettomalla itellään eka päivä??

jeps, mut nyt miestä jututtamaan kun töistä tuli äsken ja sitten nukkumaan. voikaahan hyvin =)

Huomenta.

Yö meni taas huonommin :/ Rasmus heräili vähän väliä, Joonatankin kerran. Illalla otettiin taas vähän yhteen miehen kanssa, se ei voi ymmärtää/kestää sitä, että olen huonolla tuulella näin, kun menkat on alkamassa :headwall: Mä en edelleenkään saa minkäännäköistä apua kotihommissa, lapsia nyt onneksi jo hoitaa ja päästää mua salille jne. Muttei kyllä tosiaankaan tee MITÄÄN täällä kotona. En muista, koska olisi viimeksi pessyt pyykkiä, imuroinut tai yhtikäs mitään :kieh: Roskat sentään vie, mutta siihen se sitten jääkin! Anteeksi valitus :ashamed:

Kävin eilen äitin luona vaa´alla, oli tullut n. parin viikon aikana 2,5kg lisää :kieh: :eek: :'( :ashamed:

Kiva, kun kävitte kirjoittelemassa Lillukka ja Siru :hug:

Siru: En tainnut ostaa itelleni mitään tuolta reissulta. En tykkää ostella itelleni vaatteita nyt, kun tunnen olevani kauhea plösö :LOL: Mun lempivaatteet on farkut ja t-paita... Tykkään nyt kesällä kyllä noista mun tollasista capreista, sellasista löysistä... Ja sit sellasista valkosista pellavahousuista kans.

Mitähän sitä tekis tänään? Mitä muilla suunnitelmissa?

Täällä laiskotellaan, tämmösellä helteellä ei jaksa mitään, on siis jo nyt +20 varjossa.. kaupassa pitäs äydä ja siivota kait se on molempia tehtävä tänään..

Miten ihana ylläri kun kuviteltiin että ukolle ei nyt tule ollenkaan rahaa et kaks viikkoo saa olla tiukilla ni lomarahat maksetaan nyt, mitkä mun mielestä kyllä maksettiiin jo viime kuussa.. *raapii päätänsä*

Lempivaate on löysät housut (jotkut fleese/puuvilla jne ) ja löysä paita, envoi sietää sitä että vaatteet kiristää B) Toissa päivänä olin ies kuinka pitkään aikaan ekan kerran toppipäällä yleisellä paikalla ni nauroin ukolle et on alaston olo ku ei oo hihoja paidassa.. JA näin kesällä hamekkin menee kuha on oikeen mittanen..

Ja Gerbera, ei se tosiaan oo mitään heikkoutta jos sanoo ettei jaksa tai sit mä oon toooosi heikko..

Tiistaita B)

Veera on ihan seko, se juoksee tossa eestaas olohuonetta ja käkättää... Kiharat vaan hulmuaa :D Se on muuten nyt nukkunut jo yli kuukauden ihan tajuttoman hyvin!!! Joskus se herää kerran yössä, mutta yleensä ei sitäkään :D Ai niin, olenkohan kertonut että soitin viime viikolla terveydenhoitajalle ja sovittiin että Veera on pari viikkoa ilman maitoa? Noh, joka tapauksessa tyttö on ollut nyt viikon ilman maitoa, jogurttia ja viiliä on kyllä saanut muttei maitoa sellaisenaan. Maito kuulemma saattaa kovettaa vatsaa, Veera kun juo sitä tosi paljon päivittäin. Eilen sitten tuli eka kivuton kakka muutamaan kuukauteen! Jes, ehkä tuo maidottomuus tosiaan auttaa kovaan vatsaan =) Vielä viikko noudatetaan sitä ja sitten annan pikkuhiljaa taas maitoa. Jos vatsa tulee taas kovaksi niin mennään lääkärille ja mietitään kalkkilisää maidon sijaan. Olipas tytöllä outo ilme naamalla kun kakkaaminen ei sattunutkaan :)

Kävin eilen kampaajalla, nyt on hiukset 15cm lyhyemmät :) Laitatin kulmat samalla kuntoon. Nyt ollaan valmiita töihin :D Samalla reissulla kävin salilla hikoilemassa, tulipas hyvä fiilis :)

Tänään mennään taas päiväkodin pihalle leikkimään, lähdetään puoli kymmeneltä :) Illalla mennään kavereilla käymään, ei olla aikoihin käyty heillä. Huhtikuussa heidän esikoistyttö täytti 2 vuotta ja synttäripäivänä sankari sairastui eikä päästy juhlimaan. Jospa nyt päästäis heille leikkimään. Nuorempi tyttö on nyt 4kk ikäinen neitokainen :heart: Niin, ja kyläreissun jälkeen mennään katsastamaan myytävänä olevia matkarattaita. Yritetään luopua meidän tuplista mahdollisimman pian. Ihanaa kun päiväkoti on niin lähellä, pärjätään varmaan matkarattailla. Yhdet meillä jo onkin mutta tarvitaan toiset jos reissataan miehen ja tyttöjen kanssa yhdessä.

Siru: mun lempparivaatteet on kans farkut ja t-paita, kotioloissa käytän verkkareita :) Ihanaa kun pystyn käyttämään farkkuja, runsaat 20 kiloa sitten en olisi voinut kuvitellakaan käyttäväni niitä...

Peppi: miehet... :headwall: Meillä on ihan sama juttu, mies ei osallistu kotitöihin ollenkaan... Vaikka yritän vihjailla ja sanoa suoraankin niin mitään ei tapahdu -hän ei kuulemma osaa :headwall: Eilen pimahdin kun vein Saaran suihkuun ja pyysin miestä tuomaan tytölle puhtaat alushousut. Mies ei tiennyt mitkä on tytön alkkarit... :headwall: Olisko ne missä lukee "Saara".... :whistle: Olen nimikoinut ihan kaikki tyttöjen vaatteet päiväkotia varten ja mies tietää sen varsin hyvin... Argh! Jaksuja sinulle :hug: :hug: :hug:

No nyt on tullut höpistyä ihan liikaa... Poistun takavasemmalle, se on moro :wave:
Tansku & lapsukaiset

Minä täällä taas siivoan :D Laitoin parvekkeelle vaatteita kuivumaan, luulis kuivuvan nopeasti B)

Meidän oli tänä aamuna tarkoitus lähteä vähän ulkoilemaan poikien kanssa, koitin hoitaa nämä asiat mahd. nopeasti: J heräs, kävin hakemassa sen sängystä, lohdutin, kun tuli itku ku iskä lähti töihin, vahdoin vaipan ja vaatteet (pissa tuli läpi), annoin maidon, R heräs, menin sen luo ja vähän seurusteltiin, annoin J:lle puuron, vaihdoin R:lle vaipan ja vaatteet, kävin suihkussa, annoin R maidon, tein ja söin aamupalan. No, tässä ajassa Rasmus ehtikin jo väsähtää ja se oli laitettava nukkumaan... Olis ollut vielä paljon tekemistä, että oltais ulos asti päästy (laittaa hoitolaukku valmiiksi, oveen lappu englanninkielellä huoltomiehelle jne.). Enkä pystynyt noita asioita tekemään ja kuuntelemaan samaan aikaan, kun molemmat pojat huutaa |O

Niinpä ollaan nyt sit sisällä... :/ Ehkä tää tästä jossain vaiheessa helpottaa? Kertokaa te, joilla kaksi tai jopa useampi lapsi? Rasmus ei edelleenkään jaksa aamuisin olla kovinkaan kauaa hereillä...

Tansku: Voi, söpö Veera :heart: Ihanaa, että on nukkunut nyt niin hyvin! Ja upeeta, että kakkaaminen nyt onnistuu paremmin!! Itellä taas maha ihan hirmu kovalla, että tiedän kyllä, miltä tuntuu, kun kakkaaminen sattuu ja kakka ei meinaa tulla. Varsinkin pienelle lapselle tosi ikävä vaiva :( Mut jospa se teillä lähtis tuosta parempaan päin kokonaan! Kai ne miehet vaan ylipäätään on sellaisia :kieh: Olis se kuitenkin kiva, että edes joskus auttaisivat...

Täällä odotellaan huoltomiestä, sanoin, että pitää tulla ennen klo 12, kun lapset menevät nukkumaan silloin. Eilen olin jättänyt ihan pokkana oveen lapun, jossa kielsin tulemasta klo 12-15 välisenä aikana, tuli sitten ihan heti paria minuuttia yli kolmen, olikohan mun takia senkin päivä venynyt niin "myöhäseks" :whistle: :LOL:

Nyt menee kyllä niin taas ohi aiheen, että taidan mennä teitä häiritsemästä.

Vielä pikaisesti Metkua huhuilen, mitä teille kuuluu? :wave:

Laitanpa minäkin vähän galluppia vielä! Mitä teidän joulutähdet syövät aamupalaksi?

Meillä nimittäin on alkanut toi puuro tökkiä ihan hirveesti, menee ehkä muutama lusikallinen, sit sanoo ei ja pudistaa päätään... Leipää saattaa ottaa kaksi haukkua ja loput meneekin koiran suuhun... Muroistakaan ei niin piittaa, että saisi mahan niistä täyteen. Jugurtista tykkää, taidan kokeilla, jos suostuis syömään vaikka jugurttia, jonka seassa olis kaurahiutaleita, niinku Koivunkäpy jo ehdotti :)

Tere taas :wave:

Missä kaikki?! Ei kai ulkona helteessä... :whistle: B)

Päiväkotikäynti sujui taas hyvin. Jopa niin hyvin ettei Saara suostunut lähtemään millään pois... Huomenna mennään jo klo 8 aamupalalle ja ollaan lounaaseen asti yhdessä siellä. Ehkä torstaina tytöt jäävät muutamaksi tunniksi ilman mua, kääk -miten mä pärjään... :LOL:

APUA! Mulle soitettiin äsken kirurgian poliklinikalta ja pyydettiin huomenna lääkäriin! Jos muistatte, sain keväällä terveyskeskuslääkäriltä lähetteen sinne suonikohjujen takia... Olin ihan varma etten pääse edes lääkärille, saatika sitten leikkaukseen. Kääk, nyt jännittää huominen :eek: Onneksi mies pystyy tulemaan päivällä hoitamaan tyttöjä, aika on meinaa puoliltapäivin eli just päiväuniaikaan. Toivottavasti pääsisin leikkausjonoon, nyt peukut pystyyn! :attn:

Peppi: meidän tytöt lopettivat puuron syömisen aika tarkalleen vuoden ikäisinä -samoin tekivät muuten pojat aikoinaan, aika hassua! Nyt tytskyt syövät aamuisin jogurttia/viiliä ja leipää -ja joskus äiti menee antamaan suklaamuroja ja niitä sitten syödäänkin kolme lautasellista... :whistle: :ashamed:

Nyt nimikoimaan vielä tyttöjen sukat ja katsomaan vanhoja tallennettuja sarjoja :)

Moikka!

Minäkin jaksan kirjoittaa ihan päiväsaikaan. Olin eilen aivan rätti väsynyt. en saanu nukkuu juuri koko päivänä kuin tunnin mikkiksen päikkäreiden aikaan. Mies lähti jo puol 9 sinne ralli hommiin ja tuli 5 aikaan kotia. olin aivan lopen uupunut päivän, mut pärjäsin poikien kanssa. käytiin aamulla jopa puistossa. illalla oltiin sit yhdessä kaveri perheen kanssa tossa meidän pihalla. minä kylläkin lepäilin terassilla mun ihanassa uudessa lepotuolissani. :D kävin jo 8 aikoihin nukkuun.
Tänään olen käynyt jo aleksin kanssa kaupassa ja ostamassa aleksille sotkasta monitoimisänky. Imuroituakin sain ja pyykkiä menossa kolmas koneellinen. mies ja aleksi kokoavat sitä sänkyä tuolla ja Mikkis nukkuu.

Mikkis on suht parantunut, kuumetta ei ole nyt enää ollut ja ulkoiltu ollaan normaalista. hiukan on ollut välillä tosi kiukkuinen. ja nukkunut edelleen pitkiä yöunia +päikkärit päälle 1,5-2h. huulet ovat edelleen osittain sellaiset vaaleet. ne mua eniten ihmetyttää. :whistle: mut kait se ihan terve poika on. :)

peppi ja tansku, tänään olen ehtinyt myös suuttua/raivota miehelle juuri noista kotitöistä sun muista. meillä ei mies ole imuroinut ties miten kauan sitten. pyykkiä ei ole kertaakaan pistänyt peseytyy. tiskikonetta on tyhjennellyt ja joskus täyttänyt. tänään viimeeksi kun yleisesti päästelin savuja pihalle. menkat täälläkin menossa. siivous into olisi kiva. mut miestä ei kiinnosta yhtään ja tooosii harvoin ehdottaa että voisi siivoilla. siis minä mielelläni siivoan, jos joku kattoo lapset. siksi minä yleensä siivoankin rauhassa silloin kun lopetan yövuorot ja on koti tyhjänä päivällä. saa ihan itekseen touhuta. toisaalta meillä mies hoita paljon piha juttuja, joten meillä se ei niin hirveesti haittaa jos mies ei kotisisähommiin osallistuisikaan, mut edes joskus jotain. :) tulipas pitkä sepustus.. :whistle:

siru, meillä töissä on toinen yökkö toisessä päässä taloa. joskus käydään siellä kahvilla yöllä, mutta hirveän kauaa varsinkaan nykyään ei siellä voi oleilla, kun ei voi tietää yhtään mitä omalla puolella tapahtuu. joten suht yksinäistä hommaa. apua sieltä tietty saa tarvittaessa. minäkin olin ennen vuodeosastolla, jossa oli kaksi yökköä siellä minä tykkäsin kovasti valvoa, kun oli seuraa. tälläinen puhelias sosiaalinen ihminen höperöityy ihan täysin välillä noita öitä valvoessa. =) kiva kun kävit kirjoittelee.
niin ja lempivaatteitani..ehkä sellaiset cargohousut ja t-paita. välillä farkutkin kivat.

peppi, mulla on jossain vaiheessa menkkoja kauhea siivous puuska, mut sitä ei voi vain nykyään useinkaan hyödyntää. :)

gerbera, yhdyn kaikkien muiden sanomisiin tuosta avun hakemisesta. yv:tä saa mullekin laittaa. tosi hyvä olisi kyllä jos saisit jostain apuja. puhu jooko neuvolassa. Jaksamisia kovasti! :hug:

lillukka, muikkuja :p :p

oikein ihanaa aurinkoista päivää kaikille! B)

Mä vihaan näitä helteitä :headwall: :headwall: :headwall:

Kyllä sellanen + 15-20 riittäis todella mainiosti :whistle:
Mutta on pakko olla se 30 |O

Kiitos kaikille kysymästä;
tytöt aloittivat eilen hoidossa ja Peppi jäi aamulla itkemään mua.
Tuntui kuin sydäntä ois revitty irti, mutta pakko oli vaan lähteä.
Pian olivat rauhoittuneet ja sitten olikin mennyt päivä ihan hyvin.
Tänään ei jäänyt itkemään :)

Koulut alkaa 13.päivä.
Tällä viikolla on opintosuunnitelman tekoa, vapaaehtoistyötä jne.

Nyt pittää lhteä hakemaan tytöt, kommentoin myöhemmin...

Paitsi että Gerberalle vaan haluan sanoa, että älä odota liian kauaa...

Mä odotin liian monta vuotta ja siinä ei käynyt hyvin.

Ihan sitten vaan omaa napaa (no milloinka ei ).

Pojun yöheräilyjen syy löytyi eilen illlalla. Lykkäs pojulle uli 38 asteen kuumeen ja vatta sekas. Ei maistu ruoka toiselle, eikä oikein pysty nukkumaan. Mut yrittää tos nyt sitten leikkiä.

Onneks sain tytön täk ja huomiseks entiselle hoitotädilleen hoitoon.

Tää on taas näitä aamuja, aamupäiviä ja päiviä, kun mun runosuoni kukkii :LOL:

Me käytiin poikien ja Viivin kanssa kävelyllä, mentiin tohon rantaan, päästin Jontunkin vapaaksi, heh :D Tykkäs kovasti juoksennella, oli vesipullo, jossa sellanen sporttikorkki, mukana, sitä kanteli ja otti välillä huikkaa :) Viivin perässä juoksi koko ajan ja sit myös toisinpäin, jos Joonatan lähti vähänkin kauemmas niin meni Viivi äkkiä perässä vahtimaan =) Rasmus viihtyi kantorepussa.

Molemmat nukkuu, ite nousin sohvalta, kun piti käydä rauhoittelemassa Rasmus takaisin uneen, meinas Joonatankin herätä, onneks molemmat jatkoi uniaan.

Tansku: Peukut on pystyssä!!! :wave:

Jellona: Aika hyvin jaksat vähillä unilla! Sulla on aika paljon noita yövuoroja, tykkäätkö niistä? Kiva, että Mikkis on jo parempana! Mä oon aina ajatellut, että mies vois hoitaa EDES sellaset miehen työt, kuten nyt esimerkiksi meidän auton, mut ei, ei se saa sitäkään siivottua |O Noh, kai tämä tästä...

Uneton: Kiva, että Peppi ei jäänyt tänään itkemään perään ja että eilinen meni jo hyvin aamun jälkeen :)

Paranemisia Samille!

Huomenna onkin aamulla sit Rasmuksen 4kk neuvolalääkäri! Muistin ensin, että se olisi ollut eilen, muttei ollutkaan :)

Aamu/iltapaloista on kai ollut (helle tekee mut vielä hölmömmäks) puhetta?
Peppi tykkää banaanista, muroista, jukrasta, leivästäkin.
Joinain kertoina menee, siis maistuu hyvin, mutta välillä ei tunnu oikein menevän mikään masuun asti.

Kylläpäs moni tykkää farkuista :D
Mun lempparivaatteet on yöppähousut ja paita, niissä voisin olla aina :LOL:

Nyt kun on oltava sivistyksen parissa, niin housut ja paita on parhaita, farkut välillä...

Toinen päivä on nyt namitta menossa ja toistaiseksi on ollut yllättävän helppoa.
Kun nyt en vaan sortuisi :ashamed:
Liikuntaakin on tullut nyt paljon enemmän ja se on kivaa.
Ehkä minäkin pääsen ihmisen kokoiseksi joskus taas.

Tansku mukavaa lukea teidän samansuuntaisesta arjesta =)

Tigrulle on monesti pitänyt toivotella tsemppiä ja jaksuja :hug:

Kyllä sitä ihminen suoriutuu vaikka mistä, mie ihmettelen miten oon selvinny viimesistä 6 vuodesta suht järjissäni...

Apua kun ois tajunnu pyytää jo kun kaikki alkoi, niin paljon vähemmällä ois varmaan selvinny.
Mutta itsepäinen ja kaikesta on pakko ite selvitä- luonne kun on niin helposti ei voi mitään tehdä :whistle:

Onneksi pahin (kai) on jo takana ja parempia aikoja ootellaan.

No niin nyt mä poistun.
Mukavaa tiistaita kaikille

:wave:

:LOL:

Heipparallaa taas, täällä ollaan ihan kunnossa ja iloisina, hikisiä, nuutuneita ja uhmiksia ollaan vaan. (Varmaan vähän kaikki.. :whistle: ) Päivät menee ulkona, pojat ei suostuis yhtään sisälle, ja kyllä mäkin mielelläni hihhuloin uikkareissa takapihalla. :D Illallakin istutaan terassilla (siis omalla), mutta eilen tosiaan heittäydyttiin hurjiks ja ostettiin toinen auto. Käytiin tosin kattomassa sitä ja lauantaina, ja päätettiin se ottaa, pankin kanssa oltiin sovittu jo aikasemmin että taloa vastaan sais muutaman tonnin lainaa. Eilen piti sit tietenkin lähteä ajelulle, mentiin appiukkelin mökille ja päästiin saunomaan ja uimaan, ja kotiin ajeltiin vasta kympin aikaan. Arttu nukahti autoon, mutta Vili oli ottanu pikku unet mennessä, ja jaksoi kotiin asti. Tänään nousivat silti molemmat 7.30 :eek: Artun superuhmapäivä johtuu varmaan vähästä unesta ja helteestä, kaikkea täytyy taas kokeilla. Mun pinnaa enimmäkseen.. :kieh: Kiitos vaan Peppi ja Jelu(?) huhuilusta!! :wave: Vili voi hyvin, on parantunut tosi hyvin, side irtosi jo perjantaina ja ollaan jo uitu parina päivänä. Vähän aristaa vielä mutta ei mikään ihme, onhan sieltä näkyvissä sellasisa asioita jotka ei päivänvaloa normaalisti tuon ikäiseltä näe.. :whistle:

Huoh. Luin kyllä kaiken, mutta en muista taas mitäämn, etenkin kun A käy 2 sekunnin välein kysymässä "onko jo mun vuoro" kun lupasin heikkona hetkenäni etä pääsee koneelle mun jälkeen. :headwall: Tanskulle suklaamuroterkut.. :LOL: :wave:

Mulla palaa pinna ihan koko ajan Artun kanssa. Se osaa olla NIIN jääräpäinen, ja mä äkkipikainen. :ashamed: Ihanahan se on. :heart:

Gerbsu juttelee neukkarissa, mielellään soitat jo huomenna (jos tämän päivän soittoaika on mennyt), kenenkään ei tarvi jaksaa kaikkea yksin. :hug:

Vauvallisille muutenkin jaksuja, Jemmaa, huhuu.. ja masullisille iloista odotusta. :D

Katinkalle en sa mitään, on tainnu jo lähteä.. :whistle:

Äh, meidät on kutsuttu miehen kaverien nelikybäsille, kaks tyyppiä pitää yhteiskemut ihanalla huvilalla, oltais yötä ja kaikkea, mutta kun ei saada hoitajaa. Mainitsinko että mun äiti sanoi ettei sit enää ota meidän poikia yökylään. :/ Soitin MLL:n hoitajaa, iltakuudesta seuraavaan puoleen päivään maksais 111,60+verot, heh heh. :headwall:

Nyt on mentävä, A ei enää kestä.

Hannari: kallista :eek: kertoko äitees syytä miks ei ota? Ja hyvä että vehkeet alkaa olla parempana!

Nii siitä aampalasta, menee tällä hetkellä joko sämpylä tai paahdettu ruisleipä ja hedelmäsosetta purkki/pari.. Ja nyt kun joku ihmettelee miks meillä syödään moisia edelleen niin täällä maksaa purkki 13c, eli ei kallista.

Täälläkin mainitsin tänään ukolle sisätöitten teosta, tosin että vois opetella laittaa ruokaa.. käski mun laittaa autoa sit, no sehän mulle passaa että voin päivän istua tallissa ja tehä jotain -ei niin hyödyllistä- osaan kuitenki tehä aika paljon autolle, jakohihna on semonen mihi vois pyytää appiukon avuks, tosin sen tekis ukkoki..
Menipäs taas plaaplaaplaaks.

Sain vihdoin imuroitua, ei hukuta hiekkaan! ja oon pessy pyykkiä ja astioita jajajajaja.. jos mänis ulos..

Moikka!

sisällä hetki oltu. mut kohta mennään kyllä vielä hetkeksi ulos. Pojat iltapäivällä läträsi varmaan tunnin uima-altaassakin. pyykit on saatu jo kuivaksi. ja sängyt odottaa nukkujiansa. Mikkiksestä en vielä tiedä missä sängyssä ensi yön nukkuu. häkkisänky on siis vielä tuolla huoneessa käyttökelpoisena ja jatkettava vieressä.

hannamari, hirmu kallis toi hoito juttu. kysyitkö jo heiniltäkin? on tietääkseni jossain vaiheessa sinne takas taas tulossa. harmi jos ette saa hoitajaa. ja pääse juhlimaan. onnittelut kakkos auton omistajalle. :flower:

peppi, nykyään en niin hirveesti tykkää noista yövuoroista, kuin mitä ennen, juuri tuon yksinäisyyden takia. mut toisaalta sit tykkään välillä hirmuisesti tehdä yövuoroja ja olla päivisin kotona ja hiukan vapaalla.

niin ja Mikkis syö aamuisin joko riisipuuroa, mannapuuroa, jugurttia, soseita (käpyskä :wave: ) koska ovat niin helppoja, leipää, maitoo, valmista puolukkaista puuroo...jotain näistä siis vaihdellen. tavan kaurapuuro ei ole uponnut aikoihin paitsi kuin hoidossa. :)

nyt on pojat jo taas pihalla, joten moro. :wave: B)

Iltoja!

meillä on jännä yö edessä, molemmat pojat nukkuvat uusissa sängyissään ekan yön. mikkis yritti ekaksi kavuta pinnikseen, mut sanoin et josko nukkuisit isossa sängyssä, sit kävi siihen pitkälleen. hetken päästä käveli käytävälle itkeskellen, kun tutti oli kadonnut. mies etti uuden ja laittoi pojan takaisin sinne on nyt sitten rauhoittunut. Aleksi lueskelee tuolla korkealla kirjaa vielä, mut sammuu varmaan piakkoin hänkin. =)

huomenna olisi aamusta aikaisin maton pesuun suoriuduttava. isäni lähtee avuksi niin ei tartte itsekseen hommaa tehtävä. 5 mattoa olisi pestävä.

kauniita unia kaikille! minä jään aamua mielenkiinnolla odottelemaan.. :whistle: :hug:

nyt ihan pika pyrähdys koneella..

Tatu jäi hoitoon hyvin. alussa oli minun jaloissa mut lähti stten leikkimään muina miehinä. ei ollut päivän aikaan ikävöinyt. illasta oli vähän kysellyt mut ei sen kummempaa. Olivat ulkoilleet ja sisällä oli olut ilman vaippaa. Ihana hoitaja kun sanoi että näytti hiostavan niin otin pois. aattelin että ei varmaan kerkee pitää vaipatta poikaa mut aivan mahtava juttu :D Ja Tatukin tuntui tykkäävän tosi paljon paikasta :D
Ja huomenna ja to uudestaan.
Perjantaina lähteevätkin isä ja poika isomummon syntymäpäiville.. ajelen sitten la iltana töitten jälkeen perässä.

Jellona: Hyvä kun pikku mies jo kunnossa =)

Samille pikaista paranemista!

Hannamari: Hyvä että alkaa Vilillä olla paikat ok. jaksuja sulle!

Peppi: Meillä on kans tökkinyt puuro jo jonkun aikaa.. syö jugurttia, muroja, hedelmiä, leipää tms.. vaihdellen aina. välilä annetaan aina sitten ilta tai aamupalaksi puuroo ja menee hyin kun ei jatkuasti syö. joskus on jopa ite vailla. tulee sanomaan että puujoo :heart:

Gerberalle myös jaksu :hug:

Tansku:
Täällä peukut pystyssä :wave: Jospa tosiaan maidottomuus tepsisi Veeran massuun.

mut nyt nukkumaan. pitää aamulla jaksaa herätäkkin. tänään ollut tosi hyvä päivä. ei oo pahemmin ees huonoa tehnyt.
Tatu on ihana kun aamulla tulee popsimaan minun "aamueväitä" mitä oon sängyn viereen varannut että saa heti syödä :D

hyviä öitä!

Huomenta!

Eilen oli spinning+salipäivä, oli muuten aika kuuma :eek:

Yö meni aika samaan tapaan, kuin edelliset menneet. Rasmus heräsi ennen seiskaa, Joonatan nukkuu edelleen.

Tänään on Rasmuksen neuvola, sen jälkeen mennään Rasmuksen kummien luo, kivaa!

Unettomalle tsempit karkittomuuteen!

Hannamari: Onnea kakkosautosta :flower: Kiva, että Vili on jo hyvänä. Miksei äitisi ota poikia yöhoitoon? :/

Koivunkäpy&Jelu: Täälläkin joskus syödään hedelmäsoseita, aika harvoin, mut joskus kuitenkin edelleen :wave:

Jellona: Miten meni pojilla yö?

Danjuska: Kiva, että Tatulla meni hoidossa hyvin!

Mut nyt poistun :wave:

Heeei.

Nyt tulee pikaisesti vaan omaa napaa. Meillä tosiaan viime viikko oli vaan ihan tuskaisen kiireinen mun työmatkoineen, meidän rapujuhlineen ja sen päälle vielä Matten sairastuminen. Matte on vieläkin kotona isänsä kanssa. Yskää on ollut aika paljon, varsinkin makuuasennossa, kuumetta kokoajan hiukan ja nenä valuu. Kiukkuinen ja väsynyt tapaus siis. Hampaita jäystää kokoajan jonkun vehkeen kanssa, joten en sitten tiedä johtuuko siitä. Jos ei nyt rupea helpottamaan, niin sit mennään lääkäriin. En vaan oo viitsinyt vielä mennä, kun ei keuhkot rohise yhtään eikä tunnu korviakaan särkevän. Saa kuitenkin vaan sen saman vastauksen, särkylääkettä ja paljon nesteitä.
Mulle on nyt iskenyt koulustressi kunnolla. Huomaan, että yöt menee huonommin eikä uni tule. Ärsyttää. Mä alan ihan tosissani miettimään pian alanvaihtoa, johonkin suoritustyöhön, missä ei ole ainaisia dealinejä tai ei tarvii miettiiä rahoitusta.
Gerbera, laita sitten viestiä, kun se liina tulee... ei tarvii miettiä.
Joo, nyt pitää ruveta hommiin taas. Taidan yrittää väsätä itselleni semmosen pitkän tehtävälistan, joka ensin stressaa, mut sit rupee helpottamaan, kun saa yliviivattua asioita.
Ainiin, ja Kattinka /Niiskuneiti, vaikka kuinka haluaisin tulla teitä tapaamaan, niin en taida siihen pystyä, kun tapaatte kuitenkin päiväsaikaan ja mulla on näitä töitä nyt kerääntynyt Matten sairastelun takia. Eikä Matiaskaan voisi varmaan tulla, ettei tartuta mitään. Harmittaa kyllä kovin, mutta ei voi mitään. Koskas Kattinka meet takaisin ja tuutko Turun kautta?
No niin, jos nyt vihdoin.
-kaiza-

Pitkästä aikaa ehdin lukemaan pikaisesti kuulumisianne ja huomasin teistä muutaman kaipailleen, :hug: JELLONA ja KATTINKA!

Hyvää meille kuuluu, ei kummempia. =)
Yhä olen kotona Topin kanssa ja touhuillaan yhdessä päivät isin ollessa töissä. Onhan meillä kavereina toki isosisko ja -veli, jotka ovat Topin suuria idoleita ja joita on niin kiva joskus kiusata!
Ollaan asuttu kohta 3kk täällä uudessa kodissa ja on mukava kun voi lähteä rataskävelylle kaupoille ja vaikka jätskille, näkee siis muitakin ihmisiä kun muutettiin sieltä perähikiältä! :LOL:
Vaikka eihän tämäkään ole kuin kirkonkylä, mut kaikki palvelut kuitenkin...

Pikku-ukkeli touhottaa kovasti, on tosi vilkas tapaus. Vieläkin kääntää mummiloissa ja kotonakin kaapit nurin ja tekee tihutöitä. Muutaman kerran uunin levyt on hehkunut jo keltaisena ja viime hetkellä on huomattu. Käsienpesu wc- pöntössä on yhä in- juttu ja vessan ovi onkin vielä pidettävä lukossa. :D
Höpötystä tulee koko ajan, välillä omaa ihanaa paatoksellista mongerrusta, mutta myös ymmärrettävää puhetta. Useampisanaisia lauseita ja sanoja koko ajan. Isosisarukset ei oppineet näin varhain juttelemaan.

Jahas, nyt tuli pipi ja äitiä tarvitaan hätiin.
Jatkan taas!
MOIIIIII!

Terveisia Oslon Bærumista. Ollaan oltu taalla yøta Jørnin ja oton kavereiden luona. Kavin lukasemassa ja nyt lahdetaan jatkamaan. harmi kaiza jos et paase aamusta, mutta meidan mummo odottaa niin innolla, ettei voida kauaa olla. Takas tullaan helsingin kautta. Laitan sulle Niisku tekstaria kun ollaan matkalla.

Aamiaisesta peppi kyseli. Meilla menee puuro, jos on tosi nalka. Laitan muuten joskus hieman jaahtyneen puuron sekaan jogurttia ja marjoja ja niin menee usein hyvin alas.

Hanna-mari Uljas: Pian nahdaan :D . Millos ne juhlat ois?

Tansku
: kiva ku teilla nukutaan ja vatsa on parempi. Tervemenoa suonikohjuille.

Smirgen Samille paranemisia ja Matiakselle paranemisia.

Ihana naha miten Otto ja Gunnar hyppivat tuolla trampoliinilla. Ne on tosi kavereita. lahdetaan muuten taman porukan kanssa marraskuussa teneriffalle.

Hei nyt mennaan Tukholman suuntaan.

T: Katinka

aamupalasta, jugurtti/viili maistuu näin kesällä, puuroa en ole tarjonnu aikoihin, nyt on ite hallunnu muutamana aamuna puuroa. Hoidossa syö kyllä puuron.
Iltaisin on vielä puuro maistunu ja joskus vielä syöny jugurttia päälle.

Meillä otettiin maanantaina tutti pois! Unohdin laittaa hoitoon mukaan ja eikä ollu siellä päikkäreillä sitä kaivannut joten illalla hävis kotontakin tutti. Kyseli illalla missä tutti kerrottiin että lintu vei omille lapsille, ois halunnu mennä etsimään sitä!
Tunnin pyöri sängyssä ja sit nukahti. Yöllä heräs kerran, en tiedä kaipasko tuttia vai näkikö unta mut halus syliin. Halailin vain poikaa sängyssä ja jätin sinne nukkuu ja 10min päästä nukkui!
Eilen illalla ei enää kyselly tuttia ja nukahti heti sadun jälkeen, eikä heränny enää yöllä ja päikytkin menny hyvin.

Ainut mikä ottaa päähän on se että viime viikolla nukuttiin kasiin asti nyt herätään jo kuuden jälkeen :headwall:
mut aika hyvin on poikien unet menny että on vuoron perään saanu vaihtaa vaippaa, syöttää ja nukuttaa. kunnon liukuhihnatyötä :LOL:

mut nyt en viiti lätistä enempiä meen ottamaan torkut kun molemmat tyytyväisinä tuhisevat :D

palailen

Kaiza, liina tuli eilen! Kiitos kovasti! Laitatko tilinumerosi yynä, niin maksan postarit!

Kiitos kaikille tuesta ja haleista, kannustavista sanoista! Kiitos, että saan tänne purkaa itseäni, vielä on vaikea puhua muille tästä pahasta olosta. Mies kyllä tietää ja jotain sain sille kerrotuakin, mut on se vaan vaikeaa avautua. Kun on omalle miehellekin tästä asiasta vaikea puhua, niin en voi edes kuvitella, että jollekin vieraalla tädille menisin asioistani kertomaan... Ehkä sitten, jos en saa muuten tätä oloani purettua...

Mies lähti tänä aamuna töihin ja tulee sitten lauantai-iltana myöhään kotiin. Sunnuntaina on ne Wernerin ristiäiset :heart: Olen unohtanut kertoa, että Werneri hymyilee jo kovasti :heart:

Nyt täytyy taas mennä!

Kaikille oikein mukavaa ja helteistä keskiviikkopäivää!! B)

Moi!

Sami kiittaa paranemis toivotteluista. Kuumetta ei enää oo, mutta siltikkin tuo peräpää vuotaa vielä. Kaikki ruokaa tupaa tulemaan sulamatta ulos. :x Äsken itse asiassa tuli sellaista neonvihreää mönjää ja vähän verta :/ . Itse asiassa yritän juuri soittaa samalla neuvolaan kysyäkseni lisäohjeita.

Gerberalle :hug: . Kukaan meistä ei voi olla kok ajan vahva.

Matelle myös paranemisia. Ja KAtinka tervetuloa Suomeen :flower: !

Yhteistyössä