Hei vaan kaikille! En olekaan moneen päivään jaksanut valvoa ja kirjoitella, vissiin tämä alkuraskaus väsyttää. Mutta innostuin kun näin Jellonan terveiset, hei vaan ja mukavia yövalvomisia sinne :wave: Saatko Jellona muuten nukuttua kotona yövuoron jälkeen, pysyykö teidän lapsoset poissa äidin sängystä? Itse olen ajatellut, että jos kävisin yötöissä, en varmaan saisi kotona hetken rauhaa nukkua, kun koko ajan joku kävisi kysymässä jotain tai muuten vain tulisi viereen nukkumaan.
Kiitoksia
Peppi ja
Niiskuneiti kisuonnitteluista! Kisu on kotiutunut meille jo oikein hyvin, syö, kasvaa ja touhuilee tosi kovasti. On vieläpä erittäin sisäsiisti, osasi heti alusta asti käydä hiekkalaatikolla. Kisu sai nimekseen Misu, se oli lukuisista nimiehdotuksista sellainen, joka sai eniten kannatusta. Ihan 100% yksimielisyyteen ei näin isolla porukalla päästy, mutta viisivuotiaammekin on jo enimmäkseen unohtanut pisu-väännökset nimestä, hänelle nimi ei oikein ollut mieleen. Iso kissamme on ottanut tulokkaan hyvin vastaan, nykyään syövät jopa usein samalta ruokakupilta yhtäaikaa.
Sain viimein varattua neuvola-ajankin, viikon päästä maanantaille sain sen. Oli vähän vaikea miettiä hyvää aikaa, kun ei vielä tiedä koululaisten ja eskarin aikatauluja, mutta otin sitten varman päälle iltapäivästä, että kaikki ovat kotiutuneet. Uusi neuvolantäti muisti käyneensä meillä kerran kotikäynnillä vauvaa katsomassa, varmasti on ollut joskus meidän entisen neuvolatädin sijaisena, ja minä olen yrittänyt muistella pääni puhki, ketä meidän lapsista, mutta en millään muista.
Meidän tuleva eskarilainen laskee innolla päiviä eskarin alkuun, käytiin torstaina reppuostoksilla ja siitä lähtien on odottanut innolla. Äitiä kyllä vähän jännittää, mutta toivottavasti se siitä hyvin lähtee sujumaan. Nyt tuleekin neljä erilaista lukujärjestystä, äidillekin paljon muistettavaa
Peppi, mukavaa, että teidän reissu sujui hyvin! Onhan se varmasti aina niin, että kotisängyn unia ei voita mikään. Itse ainakin arvostan omaa sänkyä aina reissujen jälkeen, vaikka reissut tosi kivoja ovatkin.
Gerbera, toivottavasti pikkuinen tykästyy liinakyytiin! On kyllä muuten rankkaa kanniskella vauvaa noin paljon :hug:
Uneton, mukavaa, että sinulla oli hyvä reissu!
Danjuska: Minulla on myös ollut viime päivinä etovampi olo, varsinkin iltaisin, kun on jo väsynyt. Välillä illalla on täytynyt oikein kerätä voimia kakkapyllyn pesuun, kun kaikki hajut yököttää. Aamut niinkin menevät hyvin, kunhan vain syö aamupalan heti herättyä, muuten alkaa heikottaa. Nyt pitkästä aikaa teki mieli jäädä valvomaan koneen ääreen, monena iltana olen mennyt heti nukkumaan kun lapsetkin.
Meillä on tällä hetkellä täällä kahdeksan lasta, kun on kaksi yökyläilijääkin. Poikien kaveri, joka muutti pois, tuli kyläilemään oikein useammaksi päiväksi, ja 7-vuotiaan tyttömme ja 5-vuotiaan poikamme yhteinen kaveri jäi myös yöksi. Tänään olikin ihan vilkas päivä, mutta ihan positiivisessa mielessä kuitenkin. Paitsi se ei ollut hauskaa, kun kolmivuotiaallamme kaatuivat minun perkatut mustikkani keittiön matolle sillä aikaa kun olin katsomassa tyttöjen sirkusesitystä ulkona :kieh: Se oli vieläpä aika puhdas matto, toivottavasti lähtee puhtaaksi. Mustikat sain suurimmaksi osaksi talteen, ja huuhtelun jälkeen niistä tuli ihan hyviä, nyt ovat jo pakastimessa. Vielä muutaman mustikkareissun voisi tehdä, mustikkasoppia on mukava syödä talvella, kun hillasaaliskin jäi olemattomaksi.
Nyt lähden nukkumaan, hyviä öitä kaikille ja virkeää yötä
Jellonalle :wave: