Joulutähdet 05 toukokuussa


Heipparallaa kamut :wave:

Istahdan hetkeksi koneen ääreen ennenkö soffa kera kirjan mua kutsuu. On niiiiin väsy olo, ettei tosikaan, mut en viiti ottaa päikkäreitä, että saisin sitten yöllä nukuttua. Viime yö meni päin prinkkalaa, kun lonkkia särkee ja issias vaivaa... Mut jospa ensi yönä saisin nukuttua!

Aamupäivällä oltiin reilu tunti puistossa ja iltapäivällä olis tarkoitus lähteä taas, jos ei vaan vettä ala viskomaan. Kovastihan se sitä vettä tänne(kin) päin lupaili.

Tanskuliinille jaksuja tuttivieroitukseen!

Lillukka, Julbe tykkää piirrellä. Tosin välillä pitää maistaa kynää, että miltäs se maistuukaan :D Onneksi on sellaiset 1v-ylöspäin olevat kynät, niin ei haittaa, vaikka vähän maistaiskin.

Pitää vielä nauraa tuon ipanan jutuille. Olin eilen vessassa ja Julbella on tapana tulla siihen lavuaarin reunalle riekkumaan. Kohta sitten kysyi multa, että "mitä sinä teet?" ja sit perään kysyi, että "kakka?" :D Mietin, että mistä se on voinut oppia tuon mitä sinä teet-lauseen, mut sit tajusin, että itse käytän sitä aika paljon, esim. silloin, kun tekee jotain tuhmuutta tai on toisessa huoneessa ja haluaisin tietää, mitä se siellä tekee. Nyt sitä lausetta sitten hoetaan joka kerta, kun mä vessaan menen :D Ja aina muistetaan varmistaa, että "kakka?" :D

Juu, nyt kallistun soffalle.

Päivän jatkoja!

T. Gerbsu & PikkuWerneri
 
Tiistaipiristys suoraan veljeltäni.. :whistle: Näin noiden miesten kanssa vois elää (vaikka meillä meneekin ihan mukavasti tällä hetkellä)

Kuinka tulla helpommin toimeen mieseläimen kanssa

1. Opettele toimimaan vessan istuinrenkaan kanssa. Olet jo iso tyttö.
Jos se on ylhäällä, laske se alas. Me tarvitsemme sitä ylhäällä, sinä
alhaalla. Et kuule meidän valittavan, että olet jättänyt sen alas.
1. Lauantai=urheilua. Se on kuin täysikuu tai vuorovesi. Anna sen olla.
1. Shoppailu EI ole urheilua. Ja ei, me emme ikinä tule ajattelemaan niin..
1. Itkeminen on kiristämistä.
1. Pyydä, mitä haluat. Selvennetäänpä tätä: Hienovaraiset vihjeet
eivät toimi! Voimakkaat vihjeet eivät toimi! Ilmiselvät vihjeet eivät
toimi! Sano se suoraan!
1. Kyllä ja Ei ovat täysin hyväksyttäviä vastauksia lähes kaikkiin kysymyksiin.
1. Tule luoksemme ongelman kanssa, jos haluat apua sen
ratkaisemisessa.Sitä me teemme. Sympatiaa varten ovat tyttökaverit.
1. 17 kuukauden päänsärky on ongelma. Mene lääkäriin.
1. Mikä tahansa, mitä sanoimme puoli vuotta sitten on kelpaamaton
argumentti. Itse asiassa kaikki kommenttimme mitätöityvät viikossa.
1. Jos et pukeudu kuin Charlien Enkeli, älä odota meidän reagoivan
saippuaoopperoiden kavereiden tapaan.
1. Jos olet mielestäsi lihava, niin todennäköisesti olet. Älä kysy meiltä.
1. Jos jokin, mitä sanoimme voidaan tulkita kahdella tavalla ja toinen
niistä saa sinut surulliseksi tai vihaiseksi, me tarkoitimme sitä
toista.
1. Voit pyytää meitä tekemään jotain tai kertoa, miten haluat sen
tehtävän. Et molempia. Jos kerran jo parhaiten tiedät, miten tehdä se,
tee se itse.
1. Milloin suinkin mahdollista, sano sanottavasi mainosten aikana.
1. Kristoffer Kolumbus ei tarvinnut ohjeita emmekä mekään tarvitse.
1. KAIKKI miehet näkevät vain 16 väriä, kuten Windowsin
oletusasetukset. Persikka esimerkiksi on hedelmä, ei väri. Kurpitsa on
myös hedelmä. Eikä meillä ole aavistustakaan, mikä malvanvärinen on.
1. Jos se kutiaa, sitä rapsutetaan. Me teemme sitä.
1. Jos kysymme, mikä on vialla ja vastaat "ei mikään", me käyttäydymme
kuin mikään ei olisi vialla. Me tiedämme sinun valehtelevan, mutta se
ei vain ole kaiken sen hässäkän arvoista.
1. Jos kysyt kysymyksen, johon et halua vastausta, odota vastausta,
jota et halua kuulla.
1. Kun menemme jonnekin, ehdottomasti kaikki, mitä päällesi pistät on
hienoa. Oikeasti.
1. Älä kysy, mitä ajattelemme, ellet ole valmis keskustelemaan
aiheista,kuten jalkapallo, juominen, tai autot ja moottoripyörät.
1. Sinulla on riittävästi vaatteita.
1. Sinulla on liikaa kenkiä.
1. Olet hyvämuotoinen. Pyöreä on muoto.
1. Kiitos, että luit tämän. Kyllä, tiedän, joudun nukkumaan sohvalla
tänä yönä, mutta tiesitkö, etteivät miehet todella piittaa siitä. Se
on kuin retkeilyä.

:kieh:
 
\|O Väsymys on ihan tajuton!
En ymmärrä mistä johtuu vaikka nukuttinkin viime yö ihan suht hyvin. Jollain aikaa otin pojan viekkuun ja heräiltiin sitten ennen puolta kasia. Silti olo on kun jyrän alle jääneellä..

Käytiin kirppareilla ja isossa megneetissa ostoksilla. Eipä paljon mitään löytynyt mutta oli ihan kiva kierrellä.
No Tatu sai uuden titi-nallen että ei äitilläkään samat biisit pyöri koko ajan päässä :D
Sitten käytiin syömässä ja Tatu kieltäyty varmaan ensimmäistä kertaa elämässään tulemasta syömään :LOL: Siellä oli nimittäin pallomeri :D Poika oli ihan tohkeissaan =)
Nukahti nopsaan kun kotia tultiin.

Peppi: Kiitosta ohjeistuksesta! Pitääpä yritää lisätä kuva kunhan on aikaa.
Onnea kihlapv:n johdosta.
Meillä tuli viime elokuussa 2v täyteen mut ei mitenkään "juhlittu".
Hauskaa iltaa teille =)

Uneton kyselit miten sujuu töitten ja kodin välillä sompailu. Ihan ok.. väsy on vaan ihan hirvee ja tuntuu että miestäkään ehi kunnolla nähdä. Ja tuntuu myös että pojanki kanssa on liian vähä, mut ei anakaan vielä oo protestoinu mitenkään muuten kun välillä töihin lähtiessä. Mut kyllä se tästä kun tottuu. Onneks ei mulla tuo työmatka oo ongelma :D
Sen kyllä myönnän että vaikka onkin aika väsyttävää niin kuitenkin mielenvirkistystä =) Ja kun tietä että mistään pitkästä ajasta ei ole kyse.

Niiskuneiti: Meillä on jyskistä ostettu matkasänky (en nyt muista merkkiä..) Ja siinä taitaa olla 18/20kg painoraja ellen ihan väärin muista.

Tanskuliini: Voi Veeran massua :/ Toivottavasti rupeis helpottamaan. Ja kovasti tsemppiä ja hermoja tutista vierotukseen, :hug: Ei ilmeisesti ihan helpoin tapaus teidän tyttö ole =)

Lillukka: Tatu piirtää toisinaan mutta ei mitenkään kauheen yli innostunut ole. Tykkää kyllä toisinaan piirrustella mutta taitaa sormivärit olla mieluisammat =)

Ihanaa kun rupes aurinko paistamaan! Lähdetään ulos kunhan poika heräilee.. Ja huomisen ruokakin pitäs valmiiks miettiä..

Mut nyt kuuluu jo pojan ääni... heips!

 
Moikka!

Yritin tuossa kahlata teidän kuulumisia läpi ja katotaan, mitä muistan kommentoida ;)

Lumikarpalo; kiitos kysymästä! Virkistyspäivä la:na oli oikein mukava =) meil on kiva työporukka, joiden kanssa viihtyy vapaallakin hyvin. On sekä omanikäistä että vanhempaa ja hui! jopa nuorempaa väkeä ;) sauvakävely tuntui tosi tehokkaalta, oltiin hiekkarannalla ensin ja sit dyyneillä, mis lenkkarit tuli kyl täyteen hiekkaa. Sellainen nuorimies ohjasi meille, suurin osa oli kyl jo oppineita, mut mulla oli kävelysauvat ihan ekaa kertaa käsissä. Tehokasta oli! Ehkä joskus aikana-jälkeen-rattaiden voisi hyvinkin käydä sauvakävelemässä. Vaikka juoksemista ei kyllä ole suunnitelmissa jättää. Sit oli "leikkimielinen" kisa sauvojen kanssa, minkä mä tietenkin voitin, kun en tunne sanaa "leikkimielinen", kun kisataan jostain. Aina veren maku suussa ;) Sit oli taijia ja sit kylpylässä hetki lilluttiin ja sit seisovasta pöydästä ruoat. EI ollu sitä graavikalaa, enkä ole oikein vieläkään selvinny siitä :whistle: Lapsillakin oli isän kans menny hyvin, vähän jännitti, ku Otosta tuli reissussa tosi äitinpikkupoika :heart:

Uneton; tervetuloa vknlp:na tänne meillepäin :D Justiin olen ens vknlp:n töissä ja la-illaksi sopinu jo yhden ystävän kans, et he tulee kylään. Oltais muuten voitu nähdä :) Teillä taitaa silti olla tiivis ohjelma? Hienoa, että olet noin tiiviisti mukana siinä toiminnassa. Kiva saada omaa aikaakin varmaan. Meillä on aika hyvin tuo työn ja kotona olemisen yhdistelmä vielä toistaiseksi toiminut, kun olen vaan keikalla käyny. Stressaa ajatus siitä, et tekisin täyttä työaikaa. Ihan jo siksi, kun mieskin tekee vuorotöitä.

Peppi; ihana nimi Rasmuksella :) Meillä Lotta olis Rasmus, jos olisi poika, niinku taisin jo sanoakin! Ihanat ristiäiset oli teillä ja kiva, kun Jontun kanssa meni hyvin ne juhlat =)

Kiitos muuten kaikille Lottaa nimipäivänä onnitelleille :hug:

Nyt en ehdi muuta, ruokaa pitää lähteä pöytään laittamaan; pastaa ja broilerikastiketta!

"Nähdään"!
 
Me syötiin tänään kanakeittoa päivälliseksi.

Eipä tullutkaan pesukone viel meiän kylppäriin ja eikä pästä viel tänään suihkuun. Mutta ppäivä sinne tai tänne ei haittaa mittään.

Saanpahan lykättyä päivällä siivousta. :whistle: :D ;) :whistle:
 
Kuinkas monta aikuista täällä on? :wave: :D
Mä olen paatunut aikuinen (sain 17 pistettä) :)

Testaa oletko aikuinen. Rastita itseesi sopivat vaihtoehdot ja laske pisteet.Omistan/harrastan/olen käynyt/jne...( ) Aalto-maljakko/Oiva Toikan lintu +1( ) Bonus-kortti/Plussa-kortti +1( )Lauantaisauna(eli piste jos todellakin mielummin valitset sauna kuin baari-illan) +1( ) Tukisukkahousut/kalossit +1( ) lentosukat +1( ) selluliittihousut +2( ) Asun avoliitossa +1( ) Olen naimisissa +2( ) Olen eronnut +3 ( ) Olen toista kertaa naimisissa +4( ) Minulla on kaukosuhde -1( ) Asuntolaina +1( ) Asun soluasunnossa -1( ) Asun kommuunissa -2( ) Asun vanhempien luona -3( ) Minulla on lapsia (piste jokaisesta lapsesta)( ) Marsu/kani/hamsteri/gerbiili/rotta/muu harmiton pikku jyrsijä -1( ) Auto/vene/asuntovaunu (pluspiste jokaisesta PAITSI tuunatusta autosta MIINUSPISTE)( ) Skeittilauta -1( ) Kaasugrilli +1( ) Ompelukone +1( ) Painepesuri +1( ) Lehtipuhallin +1( ) Tiedän, mikä biisi on listaykkösenä -1( ) Kävelysauvat +1( ) Käyntikortti +1( ) Hassu kännykkälogo tai taustakuva -1 ( ) Jakkupuku/poplari +1( ) Kirppiskuteet -1( ) Superkalliit lenkkarit (jos lenkkarit ovat pääasialliset kenkäsi niin töissä kuin bileissäkin ja siis to-del-la trendikkäät!) -1( ) Taiteilijan signeeraama grafiikanlehti +1( ) Savonlinnan oopperajuhlat +1 (Yrityslipulla käymisestä +2)( ) oopperamusiikin kuuntelu +1( ) PoriJazz +1( ) Rockfestarit viimeisen kahden vuoden sisällä -1( ) Luottokortti +1( ) Opiskelijakortti -1( ) Joulukuusi/jouluvalot pihapensaassa +1( ) Tupakoin salaa vanhemmilta -1( ) Palaverit +1( ) Pariskuntaillalliset +1( ) Pyöräilykypärä +1( ) Käytän pipoa sisällä -1( ) Valmistan ruokaa pakastimeen +1( ) Sienestys/marjastus/metsästys jahtiporukassa/pilkkiminen/verkkokalastus +1 (Jos poimit viinimarjoja omasta pensaasta ja keität niistä mehua, saat kaksi pistettä.)( ) Pidän heavymusiikista -1( ) Heijastin +1( ) Tatuointi/lävistys -1 (Jos kuitenkin häpeät tatuointiasi tai olet jo luopunut lävistyksestäsi, saat pluspisteen.)( ) Niska-selkäjumppa ym. hartiasärkyjen vähentämiseen tähtäävä liikunta +1( ) Barhopping -1( ) jos et tiennyt edellisen merkitystä, vaikka käytkin baarissa +1( ) Yritän luoda toimivaa ihmissuhdetta anoppiini +1( ) Osallistun mielenosoituksiin -1 (Myös aktiivinen globalisaation vastustaminen ja eläinten oikeuksien puolustaminen lasketaan.)( ) Eläkevakuutus +1 (Testamentin tekemisestä saat 2 pistettä.)( ) Playstation -1 (Myös muut pelikonsolit ja tietokonepelit lasketaan, jos pelaat niillä aktiivisesti.)( ) Ylelliset elintarvikkeet +1( ) Irtokarkit itselle -1( ) Pummaaminen -1 (Myös pummilla matkustaminen lasketaan. Jos olet viimeisen kahden vuoden aikana ottanut kapakasta laittomasti haltuusi tuoppeja, tuhkakuppeja, maljakoita, wc-paperia tai aterimia, saat myös miinuspisteen.)( ) Yli 10 euron viinit +1( ) Maito ruokajuomana -1 (Pistesaaliisi vähenee myös iltakaakaosta.)( ) Vitamiinit +1( ) Energiajuomat -1( ) Vegaani -1( ) Istutan kukkasipuleita +1( ) Asioin automarketissa (tarkoituksena ostaa koko viikon ruoat kerralla) +1( ) äiti ostaa ruoat -1( ) Ilta ilman seksiä voi silti olla onnistunut +1( ) Minulta on kysytty papereita viimeisen vuoden sisällä -1( ) Muistan rippikouluisosteni nimet -1...ja sitten tulokset:-0 Olet syntynyt eilen tai korkeintaan toissapäivänä ja aikuisuus häämöttää vielä kaukana: tylsänä, harmaana ja epätodellisena...1-9 Olet nuoruutesi kukoistuksessa, mutta älä huoli: idealismi ja skeittilauta vaihtuvat tuota pikaa selluliittiin ja eläkevakuutukseen!10-19 Olet paatunut aikuinen, mutta vaalit nuorekkuutesi rippeitä kuin kalleinta aarrettasi - mikä se onkin. Pysy juuri tuollaisena, älä ikinä muutu!20- Olet aikuisuuden ruumiillistuma - kannattaisiko vähän löysätä kravattia/helminauhaa..?
 
Sain pihan haravoitua suurimmalta osin kun oltiin iltapäivästä ulkona. Kamala että oli kuuma. 18 astetta näytti mittari =)

Minä sain 9 pistettä Niiskuneidin laittamasta testistä..

Hannamari: Kuulosti just niin miehiseltä tuo laittamas juttu :LOL:

Pitäsköhän vielä mennä jääkaapille miestä odotellessa :whistle: :ashamed:

Huomenna oliskin työpäivä 10-18 ja junalle sitten kiiruhdettava pikkusisko hakemaan.

Ei mula mitään tärkeetä ollu.. Tatulle näkyy puskevan hammasta ja ollu vähän kiukku ilta.. Mites Tansku Veeralla tänä iltana pyyhkii?? =)

Sain kutakuinkin laiteltua koneella olevat kuvat järjestykseen.. ja kaapissa oottas aikoja sitten tulleet valokuvat albumiin laittoa.. Jokos Peppi on saanu urakan valmiiks??

No mut nyt jaarittelemasta
 
Iltoja!

Meillä oli mukava päivä, käytiin tosiaan syömässä ja leffassa, pojat olivat jun äitillä ja niillä oli mennyt myös hyvin :)

Unohdin muuten kertoa, että Joonatan kieri yks päivä äitin ja niiden portaat puoliväliin :( Kauheen varovaisia ollaan oltu ja portti on aina kiinni, poika vaan sai sellaisen etumatkan portaille, etten ehtinyt ihan kiinni saamaan :'( Aika pahannäköisesti meni ja lopuksi löi pään seinään, reppana pieni. Muttei onneksi pahemmin kuitekaan käynyt, aika vähillä itkuillakin selvittiin :)

Joonatan nukahti tänäänkin ihan itsekseen tuonne sänkyynsä, jee :)

Kiitos onnitteluista Niiskuneiti, Tansku, Lillukka ja Danjuska :hug:

Ei meilläkään tämmösiä erityisesti juhlita, mutta onpahan hyvä syy tehdä jotain kahdestaan ;)

Tansku: Kuulostaa Veera aika samanlaiselta Jontun kanssa, omaa tahto ja temperamenttia löytyy täältäkin :whistle: Tsemppiä tähän iltaan! Harmi juttu toi Veeran mahan kovuus, toivottavasti helpottais pian!

Lillukka: Joonatan on ihan innoissaan kynistä ja nyt on hokannut ton piirtämisenkin! Tänään sai silmän välttäessä piirrettyä kuulakärkikynällä lattiaan :ashamed:

Gerbera: Ihana Julius :) Ei meillä vaan lauseita vielä sanota! Eikä sanavarasto muutenkaan kovinkaan laaja vielä ole.

Hannamari: Kiitos piristyksestä :whistle: :D

Danjuska: Jaksamisia :hug: Valokuvat on nyt aikajärjestyksessä, osa jo albumissa, osa vielä laittamatta...

Siru: Kiitos :)

Tuota Niiskuneidin testiä en vielä jaksa tehdä. Oon aika poikki jo itsekin... Kyllä tuo yöllä valvominen väsyttää sit aika paljon, siis kun on pidemmän aikaa hereillä \|O

Hyvät yöt!
 
Yötä Kaverit!

Arvaten minä yökyöpeli täällä taas siis töissä..ei ole onneksi kuin tää yksi yö ja sit koko loppuviikko vapaata. Jipppii. :wave: 'molemmat kädet heiluu'
Toisaalta tykkään näistä yövuoroista tosi paljon, mut tässä uudessa työpaikassa ei ole vielä päässyt oikein sinuiksi näiden yövuorojen kanssa, kun täällä valvotaan yksin. on hiukan yksinäistä aina välillä. onhan tuolla toisella puolella toinen yökkö, mut silti aika omissa oloissa olemme.
Enpä ole taas hetkeen paljoa kirjoitellut, joten saattaa tulla pitkähkö tarina tästä...kun kerrankin ehtii. :whistle:

Niiskuneidille, tartti heti sanoo, kun muistan et meillä on cragon matkasänky ja sen painorajoituksista en tiedä tuon taivaallista, mut Aleksi tais nukkuu siin' vielä lähempänä 3v. Paino oli yli 10kg ainakin Aleksilla siis ja eikä ole mihnkään sänky hajonnu.

ruuista on ollut puhetta useaan otteeseen...hannamari ja muut ootteko laittanut makaronilaatikkoon koskenlaskijajuustoa sitä mustassa pakkauksessa olevaa? Tuli tässä kerran kun tein niin ihan mielettömän hyvän makuista, jos siis tykkää juustoista.
Tänään meillä oli siskonmakkarakeittoa ja uunilohta/perunasipulisekoituksen kera.

sirukohan kyseli lempiväristä ja ruuasta?! Minun lempiväri on ehdottomasti sininen ja lempiruoka on jokin hyvä pihvi + tumma hiukan viinillä maustettu kastike. josta tulikin mieleen gerbera, oletteko käyneet siinä VIIKINKI (kauheeta mitenhän toi kirjoitetaan?) ravintolassa siellä teillä päin, josta sillo puhuttiin. Suosittelen edelleen. Lasangekin on ihan hyvää tällaisista normi kotiruuista. =)

Lumikarpalolla, sitä ei niin hirveän pitkä aika enää ole, kun saa oman pikkukäärön syliin. :heart: tsemppiä viimeisiin viikkoihin.

Pepille ja miehelle onnittelut kihlapäivän johdosta. :heart: Meillä mies tuossa illalla tajus että koht on meidän 5v-päivä touko-kesäkuun vaihteessa, siis siitä kun tavattiin. :heart: Yleensä toi on se tärkein päivä itelle. muutama vuosi sitten käytiin risteilylläkin noihin aikoihin, mut tänä vuonna oon kivasti töissä koko viikonlopun.

käpy, mikä nyt niin mätti äitienpäivänä? voi kun ehtisin joku päivä meseilee muutenkin tai siis ilta. Miikka ei anna mun paljon istuu tietokoneella päivisin.

tansku, Rohkee olit kun tutit Veeralta rikoit. toivottavasti tänä yönä Veera on tajunnut nukkuu vaik edes minunkin edestä, eikä huudella pitkin yötä. jaksuja :hug:

Uneton, kiva kun välilä ennätät kertoilla kuulumisia. enhän minäkään täällä enää joka päivä kirjoittele, mut silti on kiva kuitenkin kirjoitella silloin kun ehtii. usein käyn töissäkin hiukan vilaisemassa siskosten kirjoituksia. =) Mulla työn ja kodin yhteensovittaminen on sujunut kyllä ihan hyvin. mulla kun on niin paljon vapita ollut viikolla niin ehdin olla poikien kanssa ihan mukavasti. Mies sitten viikonloppuisin taas on poikien kanssa kun minä oon töis.

Ainoastaan Mikkiksen (eli Miikan) mieletön uhma ottaa nykyään koville molempaa vanhempaa. mies onkin meistä se joka vetää tiukempaa linjaa. Ei anna siis pomppia ylimääräisiä syöttötuolissaan ruokailun aikana, heti joutuu pois, minä ehkä hiukan suopeammin teen noi jutut, mutta nyt viime aikoina on pitänyt kiristää linjaa itskein. Minkäs poika tekee, kun ei osaa oikein sanallisesti ilmaista itteensä ja jotakin halutessaan nousee seisoo ja osoittelee sitä mitä haluaa.

Mikkis on tosi vaativa edelleen, neuvolassakin puhuttiin viimeksi, että seurataa tota vilkkautta ja muuta kehitystä koko ajan että pysytään kärryillä koko ajan ja osataan ajoissa tehdä jotain, jos tarttee.

eilen ekan kerran teki sellasen ihmeen, että kun oltiin hiukan rattailla kävelyllä niin otti siitä rattaiden sivusta kiinni kädellä ja käveli hetken siinä sivussa. oli varmaan hoidossa nähynyt kuinka toiset lapset tekevät. tänään teki taas tota samaa, mut kyllä sitten lähti myös omille teilleen juoksentelee jalkakäytävällä.

Oletteko te muut monilapsisten perheiden äipät huomanneet, että nuoremmat lapset olisi enemmän äiti-riippuvaisia? Meillä ihan selvästi Mikkis on paljon enemmän minussa kiinni, kuin Aleksi aikoinaan. Ajattelin että saattahan se johtua siitä, kun Aleksi opli vain siloin se ainoa, niin hän tiesi että saa kaiken huomion, mut Mikkiksellä onkin sit ollut ihan eri tilanne.

tuleepas teksitä hirmuisesti..

Mitäs kattinkalle kuuluu?

lillukka, Harmi kun olitte jo varattu niille päiville. Eipä ole ennen toukokuun loppua nyt muita päiviä sellaisia jolloin voidaan tulla. Mut katsellaan ja pidetään mielessä puolin ja toisin. =) Mikkis tykkää kyllä piirtää ja välillä myös syödä kaikkia kyniä.

Meidän äitienpäivä ilta kului vanhempieni luona ja kotona. Mies ja Aleksi olivat käyneet ostamassa Aleksin haluamat paidan ja vaaleanpunaiset korvikset mulle siis niisä on vaaleanpunainen kivi. Kortit oli Aleksi tehnyt hoidossa jo valmiiksi. Ja sit keltainen ruukkuruusu oli myös. Sööttiä mun pojilta. Mies kertoi että kaupassa myyjät olivat alkaneet selittää hänelle niitä juttuja niin mies oli sanonut että Aleksille näyttäävät hän valitsee. Ja poika valitsi juuri niinkuin itse halusi.

Sain muuten niiskuneidin testistä noin niinkuin pikaisesti tehtynä n. 20 pistettä. tosi aikuismainen olen joo. :LOL: uskoo ken haluaa.

Mulla on peffa ihan puututunut kun oon tätä kirjoittanut melko kauan täs...jospa lähtis vaik syömään..mäolen hirmunen yösyöppö. :D

Oikein mukavaa Keskiviikko päivää kaikille. Mulla tiedoss ahetki nukkumista ja sit siivousta kunnolla rauhassa!! päivällä haen lapset hoidosta ja illaksi menen teatteriin katsoo koiramäen veljeksiä.

:wave: <br><br>
 
13 pojoa tuli että aikuinen olen minäkin.

No tuli käytyä kampaajalla tosi pitkästä aikaa, miehen ja lasten äitienpäivälahjana mulle. :D
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Taivaanvuohi
tuolta löytyy uus kuva.

Catriina heräs pitää mennä! :wave:
 
Jellona, kaikki kiukutteli sen mikä kerkes \|O ukko sentäs jo eilen vähä niinku pyyyteli anteeks kun möksäsin viel maanantainkin..

Kiva ilahduttaa ihmisiä, eräs palstalainen osti kengät ni möin sit kunnon kauppanaisena kahdet kengät edullisesti (joo ois niistä italialaisista käsintehdyistä kengistä saanu ehkä enemmänkin) ja sit laitoin heidän rinsessalle sukkikset+ paaljon muuta, sen mitä nyt 2kiloon mahtu :snotty:

Yö oli muutein kiva mut ku heräsin puol 12 aikaan enkä meinannu saada enää unta, kävin ottaa särkylääkettä ku leukaan jomotti ja syömässä kun nälkä oli jajajaja..

Pitäs innostuu siivoomaan ja jos vaik tekis kääretortun ja kävis siihe kermaaki ostaas.. tai repäsen ja teen/ostn kakaun.. :whistle:
 
Eiks tää enää tökikkään?? :whistle:

ONNEA Koivunkäpy!!! :flower:

Meillä meni yö paremmin kuin pari edellistä, ähinää oli paljon vähemmän =) Joonatan heräs klo 7 ja tais olla vähän liian aikaisin, kun oli vähän kiukkuinen... Nukahti nopeesti päiväunille sit. On muuten ruvennut nukkumaan nyt vaan 1,5h päiväunia entisen 2-3h sijaan... Mut aamuisin nukkuu sit yleensä pidempään.

Minkä pituisia päiväunia muut tähtöset nukkuu? Ja nukkuuko kaikki nykyään vaan yhdet unet?

Rasmus on yllättänyt äidin tänään jo kahdesti! Nimittäin, aamulla nukahti sänkyynsä, niinkuin nyt äskenkin!! Kantoliinaa ei olla tänään tarvittu ollenkaan! Oon saanut paljon enemmän aikaiseksi, kun ei oo tarvinnut poikaa siinä kantaa :)

Jellona: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa ja vieläpä pitkästi :hug: Kiitos onnitteluista :) Me mentiin kihloihin sinä päivänä, kun ollaan ekan kerran treffeillä oltu, siitä tuli nyt 3 vuotta :) Hassua, mun luokalla oli ala- ja yläasteella Mikkis-niminen (lempinimi) poika, tuli koko ajan kun luin sun tekstiä niin tää tyyppi mieleen :D On nykyään samassa työpaikassa, missä mieskin on tai missä mies tekee tuntityöläisenä töitä silloin tällöin, niinku tälläkin hetkellä. Joo, menipä taas asian vierestä :ashamed: Jaksamisia Miikan kanssa, meillä Joonatan on aika kiinni mussa... Ja tahtoa kyllä löytyy ja paljon. Nykyään jopa osaan noihin kiukkukohtauksiin suhtautua silleen, etten ole huomaavinaankaan =) Aiemmin en osannut...

Taivaanvuohi: Kivan näköinen uusi look sulla :)

Oon laittanut taas galleriaan uusia kuvia, mm. meidän pikku juhlijasta: http://irc-galleria.net/view.php?nick=-Peppi&image_id=58866203 Sit laitoin kuvan musta ja miehestäkin sekä yhden hymykuvan Rasmuksesta :heart: Löytyy sieltä, kun selailee :D

Ah, onpa ihana rauha, kun molemmat nukkuu ja Rasmuskin sängyssään, mitähän sitä tekis :D

Mitenhän Tanskulla ja Veeralla on viime yö mennyt...
 
Keskiviikkoa :)

Mä en ala mitään!!! Ihan uskomatonta... Illalla vein tytöt sänkyihinsä noin varttia vaille yhdeksän ja Veera aloitti samalla itkukonsertin, huusi 10 minsaa ihan täysillä ja sitten mies meni käymään sen luona. Veera oli ottanut sukkansa pois jaloista, mies laittoi ne takaisin, paijasi kaksi kertaa poskesta ja sanoi "nyt nukutaan, hyvää yötä". Ja mitä Veera teki: NO NUKAHTI!!! :eek: :D :eek: Siis mä en ala, mä saan valvoa 3-4 tuntia ja kuunnella tytön huutoa ja mies vaan menee sanomaan hyvää yötä :eek: :whistle: Veera heräsi yöllä 4 kertaa itkemään, oli aika vaikea saada tyttö nukahtamaan uudelleen kun ei ollut tuttia mitä tunkea suuhun... Se nukkui kuitenkin mun mielestä tosi hyvin. Mä itse tein mokan illan synttärijuhlissa, join kaksi kupillista kahvia joten valvoin sitten itse yhteen asti :headwall: Olin ihan varma että joudun taas kuuntelemaan Veeran itkuja ties kuinka myöhään joten join kahvia ihan senkin takia paljon... Eipä olis tarvinnut juoda ei :headwall:

Synttärijuhlissa oli tosi kivaa, kaikki vieraat oli tuttuja, joko naapureita tai sitten tuttuja perhekahvilasta. Myös se "kauhukakara" oli siellä mutta tällä kertaa tyttö käyttäytyi todella hyvin, sekin teki osaltaan juhlista tosi onnistuneet. Sain jopa juoda ne kaksi kahvikupillista istuen rauhassa muiden äitien kanssa, ei tarvinnut kokoajan olla tyttöjen vieressä vahtimassa milloin se toinen tyttö humauttaa niitä päähän...

Aamulla käytiin perhekahvilassa, sielläkin oli kivaa. Ensi viikolla onkin kevään vika kerta. Sain tietää parilta äidiltä että olivat jo saaneet päivähoitopäätökset ensi elokuulle. Nyt odottelen postia jospa meillekin päätökset tulis, muuten soitan päiväkotiin. En mä mitenkään kärsimätön ole... Illalla menenkin salille polkemaan kuntopyörää :) Ennen perhekahvilaa kävin postissa hakemassa Halensin paketin, tilasin aivan ihanan jakkupuvun itselleni sinne häihin. Noh, sehän oli sitten aivan liian ISO! Toisaalta kivaa että oli liian iso mutta toisaalta tyhmää kun nyt en ehdi vaihtaa sitä vaan täytyy palauttaa se ja lähteä kauppoihin etsimään sopivaa pukua...

Hannamari: :LOL: kiitos piristyksestä :hug:

Niiskuneiti: sain testistä 11 pistettä eli just ja just ollaan aikuisia :whistle:

Jellona: enpäs ole huomannut mitään eroa lasten äiti-riippuvuudessa, johtuu varmaan että pojilla ja tytöillä on niin iso ikäero ja tytöillä taas niin pieni että molemmat ovat yhtä mammantyttöjä :D Tai Veera taitaa nyt alkaa suosimaan isukkia kun kerran nukutuskin sujui isiltä paljon paremmin ;) Jaksuja Miikan uhman kestämisen kanssa :hug:

Taivaanvuohi: nätit hiukset :) Mäkin pääsen ensi viikon lauantaina pitkästä aikaa kampaajalle värin ja raitojen laittoon :D

Peppi: Veera nukkuu yhdet päiväunet, klo 13-15, joskus herää vähän aikaisemmin. Nyt se parhaillaan huutaa sängyssään, ei malta nukahtaa...

Oikein mukavaa seksiviikkoa kaikille ;) :D
Tansku & tytöt
 
Heipparallaa! :wave:

Peppi: Joonas nukkuu yhdet päiväunet, suunnilleen kaksi tuntia klo 12-14.

Tanskuliini: No johan...nyt sitten vaan mies nukutuspuuhiin joka ilta :D

Taivaanvuohi: Nätit hiukset sinulla! :)

Kiitoksia matkasänkykysymykseen vastanneille! =) Ehkä me nyt sitten uskalletaan Joonasta vielä ainakin tämä kesä mökillä matkasängyssä nukuttaa, niin ettei pohja tipahda :D Joonas painaa nyt siis n. 12,5-13 kiloa.

Mä kävin tänä aamuna neuvolassa, kaikki oli ok! Neuvolantätikin sanoi, että mä voin harvinaisen hyvin uudelleensynnyttäjäksi, kun ei oikein mitään oireita tällä hetkellä ole :) Mieskin oli nyt sitten ensimmäistä kertaa yksin kotona, kun Joonas heräsi yöunilta =)

Huomenna lähdetään sitten sinne mökille ja sunnuntaina varmaankin palataan. Saapa nähdä, että ehtiikö siellä jo netti- ja tv-vieroitusoireita ilmaantumaan :D

Pitäisi alkaa imuroimaan, kunhan Joonas herää, kun on taas päässyt pölykoiria jonkin verran kertymään :whistle: Palaamisiin siis myöhemmin! :wave:
 
JES JES JES!!!! Tytöt pääsivät just siihen päiväkotiin mihin haettiin, meidän kodista noin 50 metrin päähän :D Ihanaa! Päiväkodin johtaja sanoi että on suunnitellut tyttöjen menevän sisarusryhmään jossa on 1,5-vuotiaista aina 5-vuotiaisin. Sanoin sen olevan loistava ajatus, tytöillä on sitten ainakin aloituksessa turvaa toisistaan :D

Paistaa se aurinko risukasaankin B) :D
 
Tansku: Voi kuinka ihana juttu :) Että tytöt pääsi hakemaanne päiväkotiin ja vielä samaan ryhmäänkin, tosi kiva! Teillä taitaakin sit mies hoitaa nuo Veeran unille laitot, kun onnistui noin hyvin :D Kivoilta kuulosti eiliset synttärit.

Niiskuneiti: Kiva, kun oot voinut niin hyvin raskausaikana, siitä osaa paremmin nauttiakin kun voi hyvin :D Toivottavasti loppu menisi yhtä hyvin :)

Kuulukohan tuolta parvekkeelta jo ääniä... Jonttu on nukkunut jo 2h20min. Joo, mentävä on, se heräs :wave:
 
Heippa kaikille!

Koivunkävylle onnea :flower: Voi sä oot nuori :D *ei pienintäkään kateutta, ehei... Miten mies muisti päivän?

Hannamari; hauska piristys oli se mies-juttu =)

Peppi; meillä Otto nukkuu noin parin tunnin päikkärit alkaen 12-13. Eilen ja tänään meinas ruokapöytään nukahtaa jo 11.15, ku eka lautasellisen ruokaa veti. Olen huomannu nyt, et jos nukkuu kauheesti yli klo 15, ni vaikuttaa nukkumaanmenoaikaan. Ysiltä siis yritän laittaa Otonkin nukkumaan, kun Lotta menee silloin. Eilen oli melkein 22, ennen ku nukahti. Oli vaan, että isä-popo-isä-auto... Isä lähti töihin ennen ysiä, autolla. Mutta Otto on kovin innoissaan isän uudesta lelusta, siitä mönkkäristä. Tänään pääsi isän sylissä pikku ajelulle, siskonsa pääsi sit käymään lähikaupassa isän kanssa. Onnea vaan vielä teidän kihlapäivästä! Meillä oli 30.4. (99) ja eka erä ollaan seurustelua aloitettu 27.4.1992 :D Ei tosiaan yhtäjaksoisesti olla oltu yksissä, vaan oli sellainen 4vee etsikkoaika välillä. Kiva, että pääsitte yhdessä kaksin juhlistamaan asiaa! Voi kun sä olit kaunis noissa kuvissa :)

Jellona; meillä on vähän sama homma tuossa, että tuntuu, että Otto olis paljon enemmän äidissä kiinni. Olen vähän pistänyt sukupuolenkin piikkiin, mutta saattaahan tuo olla syynä tuokin, että on toinen lapsi.

Niiskuneiti; mä sain 10 pointsia, liityn siis paatuneiden aikuisten joukkoon. Kiva, että sun raskaus on sujunu hyvin =)

Taivaanvuohi; hieno uus look :) Mulla on vähän samaa väriä, edessä vaan vaalea iso raita. Justiin eilen kävin kampaajalla.

Tanskuliini; hyvä temppu tuo tuttien rikkominen! Ja mies tietty nukuttamaan Veeraa joka ilta.

Pitäis lähteä pakkaamaan lapsille vaatetta, mennään tänään mun vanhemmille yöksi lasten kans, kun mulla on huomenna aamuvuoro ja mies on ens yön vielä töissä, ni ei sit heti aamusta pysty olemaan lasten kanssa, ku nukkuakin täytyy... Taidan ryhdistäytyä nyt heti =)
 
Heips!

Mä sain Niiskuneidin kyselystä 9 pistettä... Juu ja ikää on oikeasti paljon :D Oikeasti olen hyvin paatunut aikuinen...

Minulta on mennyt vissiin ohi, mut Koivunkävyllä taitaa olla juhlapäivä? Siispä Onnea kovasti!!

Odottelen tässä miestä kotiin :heart: Huomenna lähdetään käymään mun äidin (ja hänen miehensä) luona ja samalla reissulla käydään moikkaamassa ystäväpariskuntaa. Heillä on la kesäkuun alussa.

Perjantaina on Julbella parturi. Onkin jo toinen kerta, kun täytyy käydä. Sais taas jo vaikka minkämoisille saparoille :D

Tänään piti sen nuoren tytön tulla Juliusta hoitamaan, mut eipä vaan näkynyt. On jo toinen kerta, kun unohtaa tulla... Olenko ihan väärässä, jos minun mielestä 15-vuotiaan pitäisi pitää lupauksistaan kiinni? Ei siinä muuten mitään, mut jos mulla olis ollut joku sovittu meno, niin olis voinut sotkea kuviot aika tavalla. Että tämmöstä.

Jellona, ei olla vielä käyty siinä ravintolassa. Muistatko saiko sieltä Bonusta?

Täällä tuulee aivan älyttömästi! Ei tänään viititty lähteä edes ulos, ajattelin, että tuommonen tuuliainen vielä vie tälläisen hentoisen tytön mukanaan :LOL:

Juups. Nyt jatkan taas Julben parissa ja hellin samalla myös meidän nuhaista Albea :heart:

T. Gerbsukka

Peppi, Julbe nukkuu päikkäreitä 1-2.5 tuntia. Meillä ei ole mitään tosi tarkkaa aikataulua, että milloin unille mennään, vaihtelee klo 11-13 välillä. <br><br>
 
IHanan aurinkoinen ilta, oli kyllä tosi tuulinen päivä täälläkin, niin kun ainakin Gerbsukankin kotitienoolla. Aamupäivällä oltiin perhekerhon päättäjäisissä, paistettiin makkaraa. Iltapäivällä kävi kaveri lapsensa kanssa kylässä :) ja illalla vielä ulkoiltiin.

Peppi täällä sama juttu eli Onni alkanut nukkua pitempään. Tänäänkin piti oikein herätellä klo 8.40 jotta ehditään perhekerhoon, ei meillä tuollaista ole koskaan ennen ollut! Päikyt on noin 1.5-2h eli lyhentyneet ne sitten. Juuri eilen muskarissa puhuttiin, että monien tänikäiset lapset yhtäkkiä ovat alkaneet nukkua pitempään, eli kenties ilmassa on jotain rytmin muutosta...?

Taivaanvuohi ihanat hiukset, pirteät!

Käpynen ONNEA!!!! :flower:

Jellona tosiaan harmi kun ollaan silloin vika viikolla varattuja, mutta pidetään mielessä tosiaan puolin ja toisin. Miehen siskolla on LA 21. tätä kuuta, asuvat E-Suomessa eli tulee varmaan E-Suomen reissuja kesänkin aikaan, et jos ajellaan Mikkelin kautta ja ootte kotosalla, niin piipahdamme kahvilla vaikka ;) ja tervetuloa tännekin päin!

Mitäs teillä on huomiselle helatorstaille puuhia? Me tehään varmaan pihahommia....

Väskyttää jotenkas sohvan kautta nukkumaan!

Lillukka
 
Koivunkävylle täältäkin vielä hirmuisesti ONNEA!!! :flower:

Nyt pitää alkaa pakkauspuuhiin, että huomenna päästään heti lounaan jälkeen lähtemään kohti Hämettä :)

Palailen sunnuntaina tai alkuviikolla! :wave:

Mukavaa helatorstaita ja viikonloppua kaikille! B)

-Niiskuneiti-
 
Kiitos kaikille! :ashamed: Ukko on ollu herttanen tänään, mun synttäri lahja tulee n.3vk päästä kun lisäännymme yhdellä.
Ja Siru, mää enää mikää nuori oo, peppi on paaljon nuorempi :LOL:

Sain aikuistestistä 17pinnaa!


Katinka, huhuu?

Tuosta takertumisesta, meil anna oli huomattavasti takertuvampi, on vieläki, kaupassa ei meinaa jäädä kaverin seuraks siks aikaa et mä kipasen vaik jotai, eivät siis oo nähneet viel montaa kertaa, villelle on ihan sama vaik jätäsin sen jonku ventovieraan kans, käskisin vaan kelloa näyttää.. se on siis hulluna kelloihin (ja autoihin ja traktoreihin ja pyöriin jajaja) :snotty: Meillä siis on varmaan tooosi huono äiti-lapsi suhde..

Ruuasta(lempiaihe) on ollu puhetta, ehdoton suosikki on nieriä joko kermakastikkeessa tai uunissa tehtynä sillee et on illalla maustanu ja ennen uuniin laittamista hukuttaa sen kerma-ranskankerma seokseen :p hyvää ja terveellistä :whistle: Mut kuten sanottu mähän syön lähestulkoon kaiken mitä kiinni saan :ashamed: Josta tuleekin mieleen, oon lihonu 3kg sen jälkeen kun lopetin imetyksen B)

Pää lyö yhjää, liekkö migreeni tulossa kun taitaa olla ukkosta ilmassa.. Täälläkin on päivän tuullu, kuivipahan pyykit äkkiä ;)
 
Torstaihuomenia :)

Isukki sai taas Veeran nukahtamaan kahdessa minuutissa :eek: :D Tyttö kyl heräili aika usein, noin tunnin välein, enkä meinannut millään saada sitä nukahtamaan uudelleen. Mutta ilta sujui siis vallan mainiosti :)

Koivunkävylle myöhäiset onnittelut :flower: :hug:

Lillukka: eipä meillä täksi päiväksi sen kummempia suunnitelmia ole. Mies on just lähdössä töihin, pojat suunnittelivat lähtevänsä pelaamaan tennistä (meillä on urheilukenttä ihan vieressä) ja mä ajattelin mennä tyttöjen kanssa leikkimään tulevan päiväkodin pihalle :) Mies sanoi tulevansa kolmeen mennessä kotiin ja sitten lähden varmaan salille.

Niiskuneidille hyvää reissua :)

Voi kun tekis mieli mennä jo mökille. Yleensä ollaan aloitettu mökkeily jo toukokuun alussa mutta nyt ei olla kertakaikkiaan ehditty, eikä ehditäkään ennen kesäkuun tokaa viikonloppua. Noh, sitten tarttee ottaa kaikki ilo irti :D
Mukavaa torstaita kaikille!
Tansku & pesue
 

Yhteistyössä