Joulutähdet 05 toukokuussa

iltoja! Vihdoin ehdin tännekin kurkkaamaan, mies on tehny appiukkelin kanssa porttia pari päivää, ja huomenna jatkavat tänä iltana alotettua terassihommaa.. Meille tuli torstaina 2.5 tonnia puuta pihaan.. Joten mä olen hoitanu ja hyysänny lasten lisäks kahta superlihansyöjää, kaappi on ollut täynnä makkaraa, possunsuikaleita, jauhelihaa, broitsua ja lisää makkaraa.. :eek: :LOL: Kävin poikien kanssa kattomassa kaverin vajaa 6 viikkosta poikaa, sulo sulo millainen nyytti se oli! :heart: Mistä tuli mieleen että Käpyselle onnea kisusta.. :D Maailman murheet ei paljoa paina kun kissanpentu kehrää sylissä! Vilillä on tosi pop juttu nyt päydälle kiipeily, terkut Jeluselle. :wave: Ainoa keino pitää pätkä pois pöydältä on laittaa tuolit nurin, niitä ei vielä osaa nostaa. Annan toki ollakin pöydällä jonkin veran, ja koitan opettaa alastuloa, mutta jos itellä on vaikka ruuanlaitto kesken, ei kaveri voi riekkua leipäpussien kanssa keskellä pöytää.. :headwall: Yks aamu olin Artun kanssa käsien pesulla vessassa (käydään toistaseks yhdessä, parin nestesaippua- ja lainehtiva vessa-episodin jälkeen.. :kieh: ) ja katoin että Vili on keittiön pöydällä, ja koittaa kaapia mun viilin jämiä lusikalla. Ihmettelin kun näytti maistuvan, ei tykkää viilistä, mutta oli viksuna kaatanu kasan hienoa sokeria kupin pohjalle, ja se kyllä kelpas! :LOL:

Mammariiasta oli mukava taas kuulla, :hug: iloa arjen keskelle, ihanaa että olet apua pyytäny ja saanu.

Uneton, kiva että ilmottauduit sinä myös! :hug:

Mitähän muuta.. äh, unho vei loput. Kai helminauha kiristää liikaa, sain aikuispisteitä 20!!! :eek: :LOL: Ja minä kun kuvittelin olevani laulun sanoin mieluumin vanha kuin aikuinen.. :whistle:
 
Melina
Moi pitkästä aikaan!
On ollu pikkasen kiirettä etten oo ehtiny kirjottelee.
tuo testi näytti 7 eli en oo aikuinen vaikka ikää alkaa olee 25v.
Kaikki on menny hyvin paitsi että pojalle pukkaa poskihampaita.
Ja UNETTOMALLE tervetuloa poriin. Ite asun porissa niinkuin siru2006 myös varmaan.
Oma tahto on nostanut päätänsä oikein kunnolla ja tuntuu ettei mikään oikein tehoa. Onko kellään mitään neuvoja?
Joo mutta tulen taas paremmin kirjottelemaan kun ehin.
T:Melina
 
Huomenta!

Käytiin eilen pikkuveljen ja meidän perheen kanssa siellä Haltialan kotieläintilalla, oli kiva reissu :) Mä leivoin sinne sämpylöitä evääksi, syötiin niitä nurtsilla :p Joonatanilla oli hurjan hauskaa, touhus ja tutki paikkoja minkä kerkes, tuli välillä siihen meidän viereen istumaankin, mutta enimmäkseen oli liikkeessä :D Lampaita vähän pelästy, ku ne määki niin kovaa :whistle: :D

Kävin sit illalla siellä mun kaverin synttäreillä tässä naapurissa, menin sinne puurojen jälkeen ja tulin ennen puolta yötä, mutta kivaa oli :) Lapset oli nukkumassa, kun tulin kotiin :)

Yö meni ihan hyvin, verrattuna pariin edelliseen... Aamulla herättiin kymmentä yli seittemän =)

Tänään tulee mun isä vaimoineen käymään, olivat just etelässä, tuovat tuliaisia ja ristiäislahjaa.

Ajattelin mennä Jontun päiväunien aikana salille. Jos sitä päikkäreiden jälkeen keksis jotain tekemistä, kun ulkona on niin hyvä ilma B)

Tansku: Ihanaa, että vanhat vaatteet on käyneet isoiksi! Lisätään tosiaan kesäsuunnitelmiin teidän mökillä käynnin :D Kiva, että löysit häihin vaatteet =)

Smirgelaine: Juu, mahallaan nukutetaan Rasmusta aina :)

Koivunkäpy: Oli kyllä niin suloinen se teidän uus vauva :heart:

Hannamari: Ihana apina-Vili :D

Melina: Kiva kuulla teistäkin :) Tuosta omasta tahdosta, sitä on kyllä täälläkin ja paljon, nykyään jos Joonatan alkaa kiukuttelemaan, kun ei jotain saa ja haluaa niin oon vaan huomioimatta, ei se kovin kauaa jaksa sitä sit jatka... Tai sit alkaa huutaa ihan kauheesti, mutta ainakin tähän asti on kyllä siinä vaiheessa lohduttaminen auttanut :D

Mut nyt kakkavaipan vaihtoon :wave:
 
Pikku mirrin eka yö ilman äitiä meni loistokkaasti, ei itkeny yhtään :heart: Oma yö meniki viduiks, millo sai hakee avaavaa piippua, millon kurkkunappia jne..
JA meidän mirri kävi tänään jopa lootalla tarpeillaan, ekaa kertaa ikäsä aikana!

Mun piti kehuu retostella, anoppi& appiukko kävi eilen, kiitos vaan ei ois tarvinnu tulla kun ei ollu kovin vieraileva olo itellä.. Nmo näytin tuota mekkoa anopille minkä oon annalle tehny(ja joka on edelleen kesken) ni anoppi oli aidosti järkyttynyt koska; MINÄ OSAAN OMMELLA :eek: :whistle: no joo, jos mekossa on oikeestaan vaan suoria saumoja, joista kaikkii toki joutu vetää poimulangan ni eihä se nyt oo vaikeetä, mut sepä oli sitä mieltä et monelta ompelijaltaki jäis saamatta noin siistiä jälkeä organzan ja satiinin yhdistelmästä :LOL: ihan varmaan niin..
Ja kehu myös et hyvännäkönen tuo mun mekko.. Mikähä sillä on??

Ostakaa joku hyvä räkätauti kera keuhkojen polttelun ja limasuuden??
 
Onpa ihana ilma!

Oltiin eka Joonatanin ja Viivin kanssa ulkona, sit tuotiin Viivi sisälle ja mentiin vielä ulos leikkimään :)

Vaari kävi just vaimonsa kanssa, toivat Jontulle shortsi-asun ja Rasmukselle kesähatun, kivoja oli! Ja Rasmus sai kastelahjaksi valokuva-albumin kaiverruksella.

Mun isä on luvannut maksaa mun matkan synttärilahjaksi, lähdetään niiden kanssa reissuun marraskuun lopulla :) Koko perhe lähdetään siis, Puerto de la crutziin. Ihanaa B)

Jonttu on menossa nukkumaan, mä syön ensin ja lähden sit salille. Jontun päiväunien jälkeen lähdetään Helsinkiin, mennään ehkä käymään Suomenlinnassa tai sit vaan pyöritään siellä keskustassa, täytyy vähän kattoa :)

Eipä mulla muuta tällä kertaa :D Tän kirjoittaminen on kestänyt muuten jo tunnin :D
 
Moikka Ystäväiset! B)

Onpa mahtava ilma ulkona. tuli Miikkiksen kanssa oltua pari tuntia pihalla aamusta jo ja jatketaan kuhan herää päikkäreiltä. Aleksi lähti rokkiralliin kouvolaan mummon kanssa, kun setänsä ajaa siellä. Mies on ajelemassa vaakunaralli pätkiä.
Eilen oltiin miehen siskon valmistujais juhlissa. olivat sellaiset kivat rennot haalaribileet. Mentiin Miikan päikkäreiden jälkeen ja tultiin vasta hiukan ennen kun pojat menivät nukkuu. Itsekin simahdin jo puol 10 aikoihin, kun miikkis on alkanut heräämään melkein joka aamu 6-puol 7 aikoihin niin alkaa uni itsellekin maistua jo aikaisin illasta.

Miikalta on tutti jäänyt melkein kokonaan pois ainoastaan tietty vielä unilla on, mut muuten pärjätään ilman. Hampaat kun vielä tulis loputkin niin ei tarttis sitä suuta millään kaivella.
Vauhti on samanlaista kuin ennekin. hannamari :wave: meillä ei varmaankaan noi tuolien nurinpäin kääntämiset auttaisi yhtään tuossa kiipeilemisessä, Mikkis saisi nekin luultavasti oikein päin tuossa tuokiossa. liian taitava poika ja voimakas.
Mut vaikkei meidän vanhempien mielestä Mikkis ole yhtään rauhoittunut niin kummitätinsä sanoi eilen että on rauhoittunut, vaikkaki loppuillasta hiukan perui sanojaan, kun alkoi miikan vauhti kiihtyä ja kaikki mukava kokeilla. rappusia kiipesi noin tuhat kertaa jne..mummonsakin tänään sanoi että on se rauhoittunut, kun jaksaa leikkiä hetken paikoillaan, mut siihen tätiin ei ole aina uskominen ihan joka jutussa.

minä sain eilen pestyä ikkunat sisälstä ja tänään meinasin jossain vaiheessa pestä ulkopuolelta, kun on tälläiset helpot ikkunat, ettei pysty pesee joka välistä. siivoiltu on ja pyykkiä pesty myös. =)

kuinkahan niiskuneidin mökkeily on sujunut? mitäs joonas tykkäsi?

Mukavaa kun käpynen on saanut uuden kisun. =) mikäs sille tulee nimeksi? Paranemisia. :hug:

miedän kesäsuunnitelmat on aika koti/mökki voittoiset. sen verran ollaan mökillä, kun minun työt antaa periksi. juhannuksena ainakin. elokuussa miehellä on loma, joten silloin viimeistään käydään hesassa ja ehkä risteilyllä jossain lasten kanssa. muuten saatetaan tehdä pieniä päivän retkiä puuhamaahaan ja tykkimäelle. visulahdessa käydään varmaan useamminkin. =)

mut nyt meen hetkeksi lepäämään...kun miikkiskin nukkuu. B)
 
Aurinkoinen moi B)

Täällä on ihan fantastinen ilma, mulla vaan aamupäivä meni nukkuessa, kun olinkin yövuorossa viime yön. Onneks mies lähti iltavuoroon, ni oli pakko herätä jo puol yksi.

Unettomalle en näköjään ehtiny neuvoa mitään shoppailupaikkoja tmv, ku en täällä ole muutamaan pvään ehtiny käväsemään edes. Mutta luotan siihen, että naiset aina shoppauspaikat löytävät. Eikä täällä mitään erikoista ehkä ole. Lasten kanssa tuo Pelle Hermannin leikkipuisto on kyl ihan ykkönen ja kesällä tietty Yyteri. Miten teidän Porin reissu meni? Missä päin te Melina täällä asutte? Ei tiedä, vaikka lähelläkin toisiamme asuttais :D

Koivunkäpy; onnea vauvasta :flower: Kiva, että on sopeutunut hyvin. Oon kyl ihan kade sun ompelutaidoista, olen itse ihan käsi niissä, siis kaikessa perinteisessä ompelussa :ashamed: Mun sisko on hyvä, ni se aina auttaa mua. Yleensä purkaa mun tekeleet ja tekee sit alusta asti itse, jos olen siis erehtynyt jotain kokeilemaan. Visioita kyllä riittäis, mut toteutukseen musta ei ole...

Kesäsuunnitelmista on ollu puhetta. Meillä ei varmaan mitään kovin ihmeellistä, keikalla käyn miehen töiden puolesta sopivina ajankohtina, sen loma-ajan olen kyl pääasiassa kotona, kun kerrankin on mahdollisuus. Vuorotyöläisten lomatkin kun yleensä on eri aikaan melkein kokonaan. Jazzeille pitäis mennä johonkin päiväkonserttiin ja srit ilta-telttoihin. Mun äiti on luvannu jo ottaa muruset sinne hoitoon. Viime kesänä en Jazzeilla ollutkaan missään konsertissa, ku Otto oli viel todellinen tissitakiainen. Edellisenä vuonna oltiin yhden illan, mut olin raskaana. Ja sitä ennen varmaan töissä. Et kyl on korkea aika mennäkin sinne. Varmaan jotain huvipuistoretkeä pitää suunnitella. Uimassa käydään maikkalassa ja Yyterissä ja sit muutenkin meressä. Lotta menee pariin uimakouluun maikkalaan.

Nyt pitää mennä, lähdetään miehen tädin luona käymään lasten kanssa.

Moi!

Vielä pakko tulla lisään, että Peppi; ihana kun pääsette matkalle! Mä sain aikanaan valmistumislahjaksi mun porukoilta matkan Puerto de la Cruziin, oli kiva paikka!<br><br>
 
moiks täältäkin suunnalta!!

En oo koneelle selviytynyt ollenkaan vasta kun nyt.

On oltu paljo ulkona.. Nytkin oltiin kolmisen tuntia sen lisäks mitä aamulla käytiin.
Tatulla on känkkäränkkä kylässä taas vaihteeks.. Piti ottaa hetki omaa aikaa ja tulla tänne.. Saa kiukutella isälle vuorostaan. Ei passaa sitten ei mikään :/ Yönkin nukku tosi huonosti.
Siihen päälle sai rauhotella murtuneesta sydämestä kärsivää siskoo jne..

Ja huomenna töihin... Ja torstaina tulee Roope kotiin =)
Tutulla missä oli, on tullut vähän elämän muutosta niin tulee kotia. Ja ei ainakaan vielä oo (tosin eihän koirat oo vielä pitkään poissa ollutkaan..)ihossa mitään merkkejä paremmasta.. Ihan samallalailla puhkee ihottumaa kun ennenkin. Ja menkööt Roope kesäks porukoille jos tuntuu että testataan vielä.

Metku: Tatua kutsutaan välillä TiiTaaksi =) Ja välillä on lempinimenä Tau.. En oikein tiiä mistä tulee mutta Tau tulee ainakin titi nallesta.. ja mitään muuta meijän poitsu ei kahtoskaan :whistle: :D

Peppi: Meillä ei mitään kummempia kesäsuunnitelmia ole. Tarkotuksena olis ainakin mökillä käydä.. Ja varmaan jossain reissussakin jos vaan aika/raha tilanne antaa sen verran periks.
Niin no kalajoelle on heinakuussa varattu mökki minne mennään minun porukoitten kans. =)
Voi kun itekki pääsis joskus ulkomaille =)

Käpyskälle paranemisia! Varmaan oikee hurmuri teillä siellä :D Voi kun itekki pystys ottaa kissan.. Tai no jos ois pystyny pitämään niin oliski niitä ihan kaksin kappalein..

Olis serkun ylioppilas juhlat parin viikon päästä.. eikä oo oikein päälle laitettavaa.. Kiat sitä pitäs joku kiva mekko käydä ostamassa.

Ei voi olla totta!!! Alhaalta kuuluu imurin ääni =) Nii, ja pojan kiukkuaminen \|O

Mut nyt heips vaan!
 
Noniin, salilla ja Helsingissä käyty! Suomenlinnassa käytiin jopa sen verran, että ehdittiin syödä siellä jätskin ja sit lähdettiinkin jo takas :whistle: Oli aika kova tuuli ja kylmä, plus sit vielä Jonttu sai siellä kamalan kiukkukohtauksen, joka vei äitiltä kaiken voiman ja jaksamisen :LOL:

Oon kyllä ihan poikki, kun ollaan kävelty kuitenkin aika paljon.

siru: Mä en oo koskaan käynyt Puerto de la Cruzissa, melkein kaikissa muissa paikoissa, canarian saarilla, kylläkin. Huonona puolena tossa on se, että se hotelli on kuulemma jonku mäen varrella, siis jonkun tosi jyrkän ja pitkän.. Mut sinne hotellille menee kuulemma puolen tunnin välein bussi, ei jaksettais varmaan rattaita työntää sinne ylös asti :D Mut ihana päästä kyllä!

Danjuska: Jaksamisia edelleen Tatun kiukkuilujen kanssa!

Pitiköhän mun vielä jotain muuta... Ei kai.
 
Heipat täältäkin :wave: !

Koivunkäpy munkin piti jo aiemmin onnitella kissasta mut unohtui eli onnittelut nyt! Onko siskosi silmälasiasia selvinnyt? Muistin aamulla katsoa lehden mainoksia sillä silmällä ja jo luulin, että saan tulla kirjoittaa sulle, että silmäasema on auki, kun lehdessä oli mainos. Mut katin kontit, se oli mainos ensi viikolle, ei siis ollut tänään auki.

Danjuska jaksuja Tatun kiukkuihin!

Peppi ihanaa kun pääset reissuun! :) Ja jaksut sullekin Jontun kiukkuihin!

Täällä takana ihana, aurinkoinen ulkoiluviikonloppu. Syömässä ollaan käyty sisällä ja Onni nukkunut päikyt sisällä, mut muuten ollaan oltu kyllä ulkona. Onnikin ensimmäisenä aamulla on ulko-ovella menossa - yltää muuten aukaista ulko-oven joten vahtimista piisaa! Tänään kävi miehen täti perheineen kylässä ja huomenna on mun sisko tulossa.

Ja sitten ihana uutinen: miehen sisko sai eilen lapsen :heart: , Onnille syntyi ensimmäinen serkku. Poika tuli. Lapsen isä on italiainen. KOmea poika olikin, kuva nähtiin. Katotaan, lähetäänkö ensi vkl käymään kattomassa E-Suomessa päin. Jellona
onko teillä ensi la tai su töitä/suunnitelmia jos ajellaan Mikkelin ohi? MItään varmaa ei olla vielä päätetty.

Lillukka
 
Iltoja!
Mä olen koko päivän tehnyt kotihommia. Mun ulkoilut o jäänyt tasan pyykin ripustamiseen partsille ja siihen kun piipahdin kaupassa ja vein naapuritaloon kassillisen pieniä vaatteita. Pessyt niin maan kerpeleesti pyykkiä, eikä loppua näy... (en saanut varatuksi kuivaushuonetta kummaksikaan päiväksi :( ).

Toisaalta kyllä oli kiva käydä yksin kaupassa ja tehdä rauhassa ruokaa, sillä aikaa kun mies ulkoilutti mukuloita.

Kissanpennut on tosi söpöjä (vaikken olekkaan teidän kisulista kuvaa nähnyt Käpy). Mä olin jotain 13 vanha kun meille tuli pieni kisu kotiin...
Ja EI kiitos mitään tauteja meille. :wave:

 
Moi kaikille :wave:

Olipa ihana reissu =)
Todella kiva porukka (keski-ikä oli päälle 70) ja meille muodostuikin pian oma peräjengi :D
Oli siis 6 kopla takana istuvia ja kyllä sitä naurua ja hyviä juttuja riitti :)

Kyllä tämä Suomi on kaunis maa, niin paljon kaikkea ihailtavaa :heart:

Ja meri, ah :wave:
Sitä kun ei joka päivä näe, niin kyllä se on jotakin aivan mahtavaa :)

Nähtävyyksiä (mm. Reposaari, Junnila, Porin vanhat rakennukset, Yyteri) tuli nähtyä paljon ja käytiin myös pienissäkin kohteissa.

Todella ihana reissu, mutta oli se kiva tulla taas kotiin omien luo :heart:

Huomenna ois esikon kevätjuhla ja hiljalleen alkaa eskarivuosi loppua, oh hoijaa :heart: :)

Kesäksi meillä on muutama kiva reissu tiedossa, niitä odotan kovasti.
Pitkälti kuitenkin ollaan kotosalla ja ulkoillaan yms.

Ei oo enää elokuun puoleenväliin pitkä aika, nyt on siis nautittava rennommasta ajasta vielä kun voi :)

Hyvää uutta viikkoa kaikille :wave: <br><br>
 
Huomenta!

Maria heräili yöllä vähän väliä, joskus aamuneljän jälkeen oon vaan torkahdellut. Puoli seiskalta siirryttiin sohvalle, siihen tyttö nukahti puoleksi tunniksi.

Ihana aamu kun aurinko paistaa! Täytyy potkia itsensä ulos tänään. Kävelylle vois lähteä, läheisellä lammella on joutsenpariskunta jota vois käydä katsomassa. Äiti tulee tänään kasvimaata laittamaan, mulla kun ei aika riitä siihen, eikä voimat, ihan fyysiset voimat siis.

Mulla jumii paino edelleen siinä 10kiloa ennen raskautta- lukemassa :eek: Oon kyllä syönyt aika paljon makeaa, ne pitäis jättää pois... :ashamed: Stepperillä treenaan melkein joka päivä, vähän on jo kunto noussut mutta paljon on vielä parantamisen varaa, PALJON!

Laitas Käpynen mullekin kuvaa pikkukisusta :wave: Mullakin on kauhea kissakuume, mutta mies ei halua sisäkissaa ja minä en halua kissaa joka käy pissillä lasten hiekkalaatikossa. Joten meille ei tule kissaa. :'( Mutta onhan näitä elukoita muuten.

Kesäsuunnitelmia ei vielä ole. Jossain olis tarkoitus käydä lasten kanssa, mutta ei vielä tiedetä missä. Miehellä on enää kaksi viikkoa kesälomasta pitämättä, piti kaksi jo äskettäin että ehti tehdä puu- ja pihahommia. Torstaina minä ja eskarilainen suuntaamme Power Parkiin, koulun retkelle :D
 
Huomenta!

Joonatan heräs liian aikaisin tänään (06.45), aamu ollut yhtä kiukkuamista \|O Mikään ei ole hyvin ja kaikki asiat ärsyttää :kieh: Nyt tuntuu jo pikkusen paremmalla tuulella olevan...

Olin illalla niin väsynyt, ettei tosikaan :ashamed: Rasmus ei meinannut nukahtaa, sitten kun vihdoin nukahti niin nukahdin minäkin samantien.

Lillukka: Onnea Onnille serkusta! Ette varmaan ihan näin etelään asti ole tulossa, vai?

Smirgelaine: Toi on niin just tota, just kun sitä kuvaushuonetta tarvis niin se on aivan varmasti varattu :/

Uneton: Mahtavan kuuloinen reissu teillä ollut! Kyllä teet arvokasta vapaaehtoistyötä :heart: Varmasti vanhemmat ihmiset nauttivat tuollaisesta :)

Mammariia: :hug:

Tänään on vyöhyketerapia taas. Voi olla, että jäädään Rasmuksen kanssa sit vähäks aikaa sinne keskustaan, kaveri tulee sinne kans. Nyt vaan mietin, että mille sinne menisin... Auton parkissa pitäminen maksaa maltaita, bussilla vois mennä, mutta kun Rasmus ei niissä vaunuissa viihdy :ashamed: En jaksais sitä huutoa kuunnella... Mut sit taas se bussilla meneminenkin maksaa, jos pitäisin poitsua kantoliinassa. Hmm..
 
Maanantaita B)

Huhheijaa mikä yö :eek: Veera nukahti taas hyvin mutta valvoi yöllä kolmisen tuntia itkien ja pyörien :eek: Tylsää :headwall: Väsyttää ihan samperisti \|O Toissayö meni myös huonosti vaikka mies oli Veeran vieressä eli se perjantain ja lauantain välinen hyvä yö taisi olla jokin tilapäinen häiriö :( En usko että Veera enää itkee tuttien perään vaan joko hampaat vaivaa tai sitten se on tullut muhun ja poikiin eli alkaa nukkumaan kokonaisia öitä vasta joskus vuosien kuluttua...

Eilen oli kiva päivä. Eka oltiin aamupäivällä pihalla liukumäen avajaisissa, Veera sai kunnian laskea ekana kun oli nuorin paikalla olevista lapsista =) Sitten kaikki lapset laskivat ikäjärjestyksessä ja saivat lahjaksi saippuakuplapurkin. Valtterikin oli mukana -se laski vanhimpana vikana :D Sitten grillattiin nakkeja lapsille ja paistettiin lettuja. Päikkäreiden jälkeen Veeran kummit tulivat ja siinä vierähtikin koko ilta.

Tänään olis vuorossa kauppareissu ja illalla menen salille. Viime viikolla en käynyt salilla kuin kaksi kertaa, tällä viikolla täytyy mennä ainakin neljä kertaa :whistle:

Peppi: Haltiala on kiva paikka, mekin oltiin viime kesänä siellä picnicillä :) Voi että, pääsette etelään *kade* ;) Jaksuja kiukku-ukon kanssa :hug:

Koivunkävylle ONNEA vaavista :heart:

Danjuskalle myös jaksuja kiukku-ukon kanssa :hug:

Onnille ONNEA ekasta serkusta :hug: :heart:

Uneton: kiva et oli mukava reissu :)

Ja nyt ulkoilemaan, se on moro :wave:
Ai niin, laitoin profiiliin uuden kuvan Veerasta.
Tansku & tytöt
 
voi kiesus. kävin lääkärissä, sain antibiootit ja käskyn vetää avaavaa :/ keuhkot vinkuu ja rohisee, ei ihme et vähä ahistaa..

Viime yönä jopa sain nukuttuu ku latasin patjan alle tyynyjä et olin puoliks istuvassa asennossa..
Taidampas kokeilla jos saisin riiviöstä kuvan laitettuu yhteisöön
 
Heipä hei siskot!
Pitkästä aikaa kerkeää istahtaa koneelle. Tai töissähän tässä ollaan :ashamed: enään tunti töitä ja sit alkaa lomaa!!!!!!
Nopeasti on aika mennyt ja kivaa on ollu.

PEPPI ihana lukee miten ootte käyny monissa paikoissa koko perhe. Itellä on jotenkin olo että sit kun toinen tulee niin sitä ei pääse mihinkään. Mut onneks syntyy kesällä niin saapi heti lähtee ulkoilee.

KÄPYSELLE paranemisia ja onnea karvaisesta vauvasta :heart:

KESÄ menee pitkälti kotosalla ainaskin siihen asti kunnes vauva syntyy.
mun kummipoika tulee kesäkuun ekalla viikolla hoitoon, sit sulee kaveri perhe (heillä 2-v poika), sit tuleekin miehen pikkuveli kesä avuksi ja juhannuksena tulee miehen pikkusisko kans auttelee.
Elokuussa olis tarkoitus reissata pohjoiseen miehen kotiin.

Pyhät meni kotona äiskän kanssa siivotessa. Pestiin kaikki ikkunat, tehtiin suursiivous ja pestiin ja laitettiin vauvalle vaatteet ja sänky valmiiksi.
Nyt voi vain ootella milloin pikkuinen tulee.

Atesta pitää kertoo että kovasti on oppinu uusia asioita ja sanoja. Nyt höpöttää koko ajan ja on innoissaa rekoista ja traktoreista.
Viikko sitten sanoi ekan lauseen:tuolla on toinen pallo! muuten tulee kaks kolme sanaa peräkkäin.
Mukista juominen käy nyt hyvin, mitään nokkia ei tarvita ja on ihan innoissaan kun osaa syödä itse!
Potalla ei tykkää käydä, mut kohta saapi juosta pihalla ilman vaippaa :D

Mulla on tänään taas kontrolli käynti sairaalassa. Ei saatu syntymättömän lapsen vakuutusta kun on tuo munuais juttu. Aikas pöhköö, mut haetaan sit kun on syntyny.

mitä kuuluu KATINKALLE?????

Mut rupeen nyt kasailee tavaroita kasaan ja hyvästelee porukkaa.
Jatkossa sit roikunkin teidän kiusana :LOL: silloin kerkeää komentoimaan enemmän

aurinkoista päivän jatkoa

moikkis :wave:

tigru rv34
 
Tervehdys kaikille! :wave:

Oltiin aampäivällä mun kaverin luona kylässä, toinenkin kaveri oli siellä tyttönsä kanssa :) Joonas heräsi vasta 9.15 ja kymmeneltä oli jo tarkoitus olla kaverin luona...onneksi on vaan viiden minuutin ajomatka, niin ei tullut ihan hirmuisen kiirus :D

Eilen illalla tosiaan mökiltä palailtiin, oli kyllä todella mukava reissu, kiitoksia vaan Jellona kysymästä! Kiitoksia myös hyvää reissua toivotelleille, vaikka ne vasta eilen luinkin =) Joonaskin tykkäsi kovasti mökillä olla, tai niin ainakin luulen ;) Ekana yönä vaan nukkui vähän huonosti, kun oli vieras paikka ja sänky. Miehen oli sitten pakko keskellä yötä lähteä yksin parvelle nukkumaan, että Joonas pääsi mun viereen. Tunnin verran poika siinä valveilla pyöriskeli, ennenkuin uni taas tuli. Muut yöt sitten jo nukkuikin kokonaan omassa sängyssään oikein hyvin. Mies jo pääsi talviturkistaan eroon, mutta mä vain varpaitani vähän uitin, kyllä oli vesi vielä niin kylmää!

Peppi: Meidän mökki on siis Kangasalla Tampereen vieressä "oman" järven rannalla (ei siis ole muita mökkejä sen järven rannalla, eikä kai koskaan tulekaan) :) On n. 10 vuotta vanha hirsimökki. Nyt eka reissu meni lähinnä mökkiä siivotessa, esim. lattiat ja ikkunat pestiin. Nyt mökki oli kyllä todella siistissä kunnossa, ei esim. hiiren kakkaa ollenkaan, kun viime vuonna sitä oli ollut joka paikassa ja yksi kuollut hiirikin yhdessä kaapissa :eek: Kyllä siellä muutenkin aina kaikkea puuhaa riittää, esim. seuraavalla kerralla pitää grillikatoksen katto maalata. Muuten siellä sitten vaan ollaan ja rentoudutaan, soudellaan, pelataan petankkia, kyläillään (miehen sukua asuu sielläpäin) jne. Tervetuloa sinnekin vierailemaan (kaikki muutkin tietenkin)! :D

Tanskuliini: :hug:

Lillukka: Onnittelut Onnin serkusta! :)

Koivunkäpy: Onnea pikku-kisusta! Kyllä oli suloinen! :heart:

Uneton: Kiva kuulla, että oli ollut mukava matka! =)

Tigru: Rentouttavaa lomaa! :)

MammaRiia: Kiva oli taas teidänkin kuulumisia lukea! :hug: ja jaksamista!

Jaksamista kaikille muillekin omien kiukkupussienne kanssa tai ihan muuten vaan!

Eipä tänne nyt muuta. Illalla mennään koko perhe mun vanhempien luokse kakkua syömään, kun eilen oli mun pikkuveljen synttärit.

Mukavaa päivää ja viikonalkua kaikille! B)

-Niiskuneiti ja Helmi 22+3-

Ai niin, kesäsuunnitelmista vielä piti kirjoittaa... Aika paljon varmaankin mökkeillään, muuten ei oikein mitään tarkempia suunnitelmia ole. Muutamat juhlat kesän aikana on, kesäkuussa miehen tädin miehen 60v-juhlat, heinäkuussa mun serkun rippijuhlat ja elokuussa mun kaverin häät. Zoolandiassa varmaan tulee kesän aikana käytyä ja ehkä Muumimaailmassakin :) <br><br>
 
piti lisätä et onhan mulla toki alkava poskiontelontulehdus ja alkava korvatulehduski ja nielukin on ilmeisesti tulehtunut, ainakin se on kuulemma kirkkaanpunanen...
päikkäreitäkää ei saanu ku tyhmät kaataa puita tossa lähellä sekä moottorisahalla että mettäkoneella.. se pelkkä saha ei viel haittais, mut...
 
Heips kaikille :wave:

Oli sellainen hetki, että pääsin tännekkin kirjoittelemaan. Luen satunnaisesti kuulumisianne, mutten sitten (jostain kumman syystä) ehdi kirjoittaa mitään.

Jaa, mistäpä sitä aloittaisi ?!? Töitä teen vieläkin, onneksi puolikkaana. Jää tuota omaakin aikaa hyvin. Loistavasti on mennyt järjestely, minä illat töissä ja mies pojun kaa kotona. Ainakin voin olla luottavaisin mielin.

Poju sai tarhapaikan 3.9 lähtien. Aloittaa siellä myös ns. puolikkaana, koska aion tehdä tällä nykyisellä tavalla vuoden loppuun. Hänestä tulee "kirppu".... :'( :heart:

Otto-koira ei ole vieläkään löytänyt uutta kotia, muttei me olla hirveemmin sen perään kuuluteltukkaan. Kyllähän tuo ehtii, ja toivottavasti löytyy sitten hyvä koti. Itse sain ihan virallisen diagnoosin papereihin; astma. Jotenkin sillä hetkellä tuntu kauhealta. Mistä kaikesta joutuu luopumaan ? Mutta eihän tuo elämistä hirveemmin rajota.

Poitsu on aikamoinen menijä tällä hetkellä. Milloin on mustelmaa jalassa, kasvoissa yms tai sitten huulessa haava. Aivan mahdoton !!! Illalla tuntuu kyllä että on ANSAINNUT leponsa. Mutta on tuo sen verran ihana, että suunniteltiin miehen kanssa josko alettaisiin miettiä sisarusta hälle. Tosin se menee syksyyn se projekti.

Mieskin yllätti äitienpäivänä. Hä oli varannut meille etelänmatkan. Lähdetään Kreetalle syyskuun alussa. Aivan mahtavaa ! Tosin mietityttää tuo elohopea, että miten hänen kanssaan mahtaa sujua. No, aika näyttää.

Muuttohakemus on taas laitettu eteenpäin. Meille on tullut pari kertaa (nimetön) lappu, missä on toivottu hiljaisuutta 24h ?!?!?!? Kuulemma vesi kohisee koko aika, sit paukutellaan lattiaan tai seinään, ym. Isännöitsijä kyllä sanoi, ettei niihin tarvii noteeraa mitenkään, mutta.... Kyllä se on asumisviihtyvyyteen vaikuttanut, ja paljon.

:hug: Teille kaikille ihan hurjasti !!!!!

:heart: Pepin ihanille pojille. Tosi lutunia kuvia, kun kävin katsomassa.

:flower: Kaikille ketkä odottavat.

Terv. Nasuliino + Jone
 
Iltoja!

Mäpä laitoin tänään työhakemuksen :D Nimittäin eloukuussa alkavaan puistotädin työhön :D En kyllä oo varma, että vapautuuko just siitä puistosta paikka, johon haluaisin... Olis siis ke, to ja pe klo 9.00-11.30. Huvikseni kävin mollin sivuilla kattomassa noita oman alan töitä ja tuohon törmäsin, päätinpä sitten sinne hakea. Tulis ainakin varmasti ulkoiltua poikien kanssa, Joonatan sais muista lapsista leikkiseuraa ja eipä pieni lisätienestikään pahitteeksi olisi!

Oltiin poikien kanssa äitillä, mies sai sitten maata rauhassa :eek: Ei se muuta nykyään teekään kuin makaa tuolla sängyssä :kieh: Ärsyttävää \|O

Tansku: Toivottavasti Veeran yöt paranisi pian! Ihana kuva :heart: Mä koitin kans vaihtaa profiiliin tuoreempaa kuvaa, en kuitenkaan siinä jostain syystä onnistunut :/ Sanoi vaan, että muutokset tallennettu, mutta sama vanha kuva vaan näky...

Koivunkäpy: Pikaista paranemista ja jaksamisia!

Tigru: Alkoiko sulla nyt siis äitiysloma? Ihana, että saadaan sit jatkossa nauttia enemmän sun "seurasta" :D Kyllä sitä pystyy kahden lapsen kanssa reissata, onhan se työläämpää, mutta musta on vaan ihana päästä täältä neljän seinän sisältä johonkin... Ja kummasti on pinna pidentynyt tässä, en menetä läheskään niin helposti hermoja noiden lasten kanssa! Oli kiva lukea Atenkin kuulumisista. Mitä kontrollissa sanottiin?

Niiskuneiti: Ihanan kuuloisella paikalla teidänkin mökki :heart: Kiitos kutsusta! :)

nasuliino: Kiva kuulla teistäkin! Ärsyttävä se teidän naapuri :eek: :headwall: Mihin päin olette sillon olikos se syksyllä lähdössä? Mihin mies oli matkan varannut? B) *Muoks* kyllähän tuossa tekstissä lukikin, että Kreetalle :ashamed: Käyttekö paljonkin etelässä? Muistelin, että olisitte joskus joku aika sitten ollut kans jossain... Me käytiin kun olin pienempi niin isän kanssa 1-2krt vuodessa, tykkään kyllä hirveesti! Kukapa ei tykkäis...

Mut joo, täällä haisee taas kakka ja se en ole minä :whistle: Joten mentävä on!

Hyvät yöt!<br><br>
 
vihdoinkin sai koneelle istahtaa =)

Onoas päivä tuntunu pitkälle.. Heti töitten jälkeen kaivettiin yhelle kulmalle pihaa taas pensasaidan paikka.. ja huomenna mies käy hakee loput taimet..

Tatu jäi aamulla kiltisti kotiin ja ollut todella kiltti koko päivän.

Mielissään juoksentelee ulkona kun ei tartte paljo vaatetta päällä olla.
Kerettiin jopa aamulla ennen töihin lähtöö käydä pojun kans ulkona.

Peppi: Jaksuja! Niin pienen kiukkupussin kuinisommankin kans ;)

Uneton: Mukavaa että reissu oli onnistunut =)

Koivunkäpy: Paranemisia!! :hug:

Tigru: Voi miten pitkällä jo oot =) Millon sulla oli la?

Voi kun en nyt muista mitä muuta piti kommnetoida :/

Tänään sano muutama ihminen että kysyä uudelta kauppiaalta josko vois palkata ihan oikeesti töihin tuon harjottelun sijaan.. Tavallaan oon ylimääräsenä mutta koko ajan mulla hommmaa on ja vuorotan kassalla että pääseevät tauoilla käymään.. mut luulen että ei nyt ainakaan vielä kannata kysellä ennen kun hommat vähän paremmin opin.. Ja kai niillä on vähän miettimen miten järjestäävät hommat kun porukka kesälomalla.. mut se on varma että minä en heinäkuuta tuolla päivärahalla tee \|O

mut nyt haukkaamaan iltapalaa ja unten maille.
 
Tiistaita :)

Ohhoh, Veera nukkui klo 21-06!!!! Ei inahdustakaan siinä välissä :D Laitoin tytölle illalla supon, en tiedä nukkuiko sen ansiosta hyvin vai oliko vaan muuten hyvä yö... Pääasia että me nukuttiin :D Saara nukkui klo 21-7.30, sillä on kyl ihan tajuttoman hyvät unenlahjat -tullut isäänsä, se nukkui vielä ammattikorkeakouluaikanakin päiväunet koulun jälkeen :whistle:

Kävin eilen ekan kerran xyclingissa (eli sama kuin spinning) -huh mikä tunti :eek: Olin ihan punainen ja hikinen sen jälkeen, hyvää teki :D Tänään menen taas salille, mun äiti tulee lastenhoitajaksi kun miehellä on koulutus kahdeksaan asti.

Nasuliino; tosi kiva kuulla teidän kuulumisia :) Ärsyttävää toi lappujen laittaminen, ei sitten voi tulla sanomaan suoraan. Ja isännöitsijä on ihan oikeassa, ei lappuja tarttis noteerata... Jaksuja :hug:

Äh, en kirjoittanut lapulle mitä piti kommentoida :headwall: No, palailen myöhemmin langoille. Kohta mun työkamu tulee n 9kk ikäisen poikansa kanssa käymään, saa juoruilla oikein olan takaa ;)

Mukavaa tiistaita kaikille :hug:
Tansku & tytöt
 

Yhteistyössä