Joulutähdet 05 toukokuussa

Mun kynä on hävinnyt johonkin tästä pöydältä, nyt mennään kommentoinnin kanssa siis muistin avulla, saas nähä mitä seuraa :whistle:

Kävin eilen taas salilla, kun kaverikin sinne pääsi. Nyt oltiin spinningissä ja sen jälkeen vielä salilla. Sillä aikaa, kun olin siellä niin oli Rasmuksen kummit tulleen yllätysvierailulle, olivat onneksi vielä, kun minä pääsin kotiin. Oli mukava juttu :)

Yö meni ihan kivasti. Joonatan tais nähdä jotain pahaa unta, kun heräs pari kertaa kovaa itkien :/

Jellona: Kiitos :hug:

Gerbera: Hyvä, että kohdunsuuntilanne on pysynyt samana! Millä viikoilla Julius syntyikään? Ja kiitos sinullekin :)

Smirgelaine: Paranemisia :hug:

Kiitos kaikille univastauksista :flower:

Mitähän tekemistä sitä tänään keksis...

Kaizasta oli ihana kuulla :hug: <br><br>
 
huomenet!

Kerrankin kerkeen kirjottaa jo aamusta =)
Yöllä kävin kerran pojun luona kun kitisi mut muuten nukkui ihan hyvin puoli kasiin.

Ilma on ihana ja painutaan kyllä ulos aamupalan jälkeen. Tatu tuossa köllii vielä meidän sängyssä nallen kans, josta on muuten tullut ihan tajuttoman tärkee. Voi mikä poru oli toissailtana ja eilen päikkäreillä kun nalle oli kuivumassa (oli vieny vaaleen nallen ulkoilemaan.. :whistle: )

Mites muitten yö??

Smirgelainen porukalle paranemista!

Kaizasta mukava kuulla, :hug:

Käpyseltä kysyttävää kun meseen samaan aikaan osutaan.

Mut nyt puuron keittoon ja ulkoilemaan =)
Mukavaa päivää kaikille!
 
Torstaita B)

Taas me nukuttiin vähän paremmin, Veera heräsi pari kertaa mutta sain sen rauhoittumaan suht nopeesti :) Saarakin heräsi kerran, nousi istumaan sängyssään ja sanoi "kukkuu" -ja sitten nukahti uudelleen :D

Tänään olisi vuorossa puistoilua, ei muuta :) Oikeastaan aika ihanaa ettei ole muita suunnitelmia, tuntuu että joka päivälle on tuhat ja sata asiaa mitä pitäisi ehtiä tekemään.

Niiskuneiti: näitpäs kivaa unta -olisiko enneuni? Tervetuloa vaan käymään :D En muuten pessyt Saaran vaatteita uudestaan ennen Veeran syntymää.

Peppi: harmi se puistotätihomma... Muistan et vyöhyketerapeutti sanoi aikoinaan kun käytin Saaraa sen luona että vauva voi olla levoton joka käynnin jälkeen. Saara ei tosin ollut kertaakaan :)

Smirgelainen porukalle paranemista :hug:

Hannamari: meilläkin piti olla vielä yksi perhekahvilakerta ensi viikolla mutta samalle aamupäivälle sattuu lasten musiikkitapahtuma läheisessä kulttuuripuistossa niin päätettiin että vika kerta oli eilen. Sinne tapahtumaan kun kuitenkin on menossa niin moni lapsiperhe. Ihana kuva sun profiilissa :)

Apua, tytöille pitäisi ostaa kesävaatteita... Saaran viimekesäiset vaatteet ovat kokoa 74-80cm eikä ne mahdu millään Veeralle joten molemmille on ostettava ihan kaikki. Huh tätä rahanmenoa :( Siinä mielessä odotan tosi paljon töihinpaluuta, saa edes vähän enemmän rahaa eikä tartte laskea ihan joka senttiä niin tarkkaan...

Pojat menevät tänään kevätretkelle Lohjalle, lähtivät kouluun jo seiskan jälkeen ja tulevat kotiin vasta illalla kahdeksan maissa. Se onkin eka retki kuuden vuoden aikana, siis sellainen kunnon kokopäivän retki. Ostin pojille mukaan kertakäyttökameran, jospa muistaisivat ottaa kuvia. Katsoin niiden retkiohjelmaa ja nehän syövät ihan kokoajan -kiva retki :D

Aurinkoista torstaita kaikille!
Tansku & tytöt
 
*köhköhkökööööhhöhöhhöh* kiva kun olo alkaa olla muuten suht järkevä(ai mulla) ni sit yöt saapi rykiä \|O ja ukkohi alotti rykimisen ja poika pissi sänkynsä yöllä jajajaja, eli oli tooosi kiva yö. Miks hiivatissa nuo kalliit vaipat ei pidä??? \|O

Danjuska, kotona oon kokopäivän et senku kysyy ni vastaan jahka ehdin..

Mä olin aamusta niin äkänen et oisin voinu lähettää olemmat kakarat timbuktuun, olipaha se hyöty et eka koneellinen pyykkiä on pyörimässä :eek:

Nyt lyö tyhjää..

Peppi, koskas saat tietää pääsykokeista?
 
Tansku: Heh, hauska Saara :D Siis se yöllinen juttu :D

Koivunkäpy: Ku en tiiä, että koska saan tietää... Ei missään sanota, että koska ne kutsut lähetetään :/ Et sitä vaan odotellaan, josko sellainen tulis. Aika myöhään niitä on yleensä lähetelty, et tyyliin tällä viikolla lähetetään ja ens viikolla olis pääsykoe...

Joonatan on alkanut ihan kauheesti höpöttelemään, omaa kieltähän tuo puhuu, mutta ihan hirveesti tulee juttua. On tosi suloinen :heart: Ilmeisesti jotain vitsejä kertoo, kun nauraa ite aina jutun perään :whistle: :LOL: Eilen oppi sanomaan Ei... Tänään ei ole sitä kyllä enää sanonut, mutta eilen sanoi itelleen aika monta kertaa, että ei.. Kun meinas tehdä jotain kiellettyä :D

Kovasti on nyt kiinnostunut myös omasta kielestää, sitä pyörittelee suussaan ja on hassun näköinen. Kattoo ihan hirveen tarkkaan, kun mä teen purkkapalloja ja koittaa itekin tehdä, vaikkei sillä purkkaa olekaan :D

Me ollaan otettu sitteri Rasmukselle käyttöön, mut Joonatan on sen ominut itselleen :whistle: Siinä makoilee ihan onneissaan ja juo maitoa tai vettä. Hassu.

Hyvin ymmärtää puhetta ja osaa kyllä tosiaan kertoa, mitä on vailla tai mitä haluaa. Kovasti osoittelee paikkoja ja juttuja. Kun kysyy, että missä esim. Rasmus on niin osoittaa pikkuveikkaa ja usein menee sit halaamaankin :heart:

On tosi reipas reissaaja, tykkää hirveesti mennä paikasta toiseen ja tietenkin itse kävellen! Hyvin kyllä antaa pitää kädestä kiinni, jos mennään lähellä autoteitä tms.

Viivi on edelleen se paras kaveri :D Sen kanssa jaksaa touhuta, nyt on ruvennut vähän Viiviä kiusaamaankin, repii korvista ja hännästä, Viivi ei oo moksiskaan, kyllä me tietenkin silloin kielletään ja kerrotaan, että Viivi ei tykkää. Lempipuuhaa olis nykyään syöttää papanoita Viiville, meneepä niitä usein omaankin suuhun :x Kaikennäkäinen lotraaminen on kans ihanaa, laittaa tuttipullosta vettä/maitoa mukiin ja juoda se siitä.. Viivin ruokakippoon on kiva sekoittaa maitoa, maistuu ruoka paremmin Viivillekin :LOL:

Äitiä huutelee koko ajan, onpa nyt tullut muutaman kerran se isikin kunnolla ja sitä tarkoittaen.

Kovasti järjestelee paikkoja. Avaimet on edelleen se ihan ykköslelu, tietää, missä niitä pidetään, hakee aina mun takin ja "pyytää" niitä avaimia sieltä taskusta :) Jos löytää tutin jostain pöydältä, laittaa suuhun, sitten kun ei enää sitä tarvitse niin muistaa mistä on sen ottanut ja vie sen sinne takaisin =) Nostelee muutenkin tavaroita, jotka on pöydillä ollut niin takaisin pöydälle samaan paikkaan, jos ne on esim. sieltä tippunut. Siisti poika :D

Siinäpä vähän Jontun kuulumisia, eikä niin vähänkään :D

Nyt haisee kakka, tuo isompi tapaus, joten mentävä on :wave:
 
Mukuloita myynnissä, halvalla lähtee..! :attn: \|O

Arttu huuteli huomenia ennen seiskaa, kun V olis nukkunu vähän pidempään. Olin luvannu Artulle aamupalan jälkeen mehujään, kun tehtiin eilen ite mummolan mehusta. Vili heräs kun A oli aamupalalla, halus tietenkin myös pöytään, mutta kun sille ei ruoka maita heti aamusta, tyyty heittelemään leivänpaloja ja liiskaamaan niitä pitkin pöytää ja nousemaan seisomaan 85 kertaa ja sai toisen polven pöydälle 63 kertaa.. (Vilillä on muuten paidoista likasimmat kohdat nykyään hihat, jotka lätätään sen voileivän päälle.. ) Arttu sai mehujäänsä ja meni sen kanssa pitkin taloa kuin riivattu kauniista pyynnöistä ja ärjyistä karjasuista huolimatta. Pyjama, sohva, lattia ja pari muuta paikkaa oli punaisilla länteillä.. Istutin Artun olkkarin pöydän ääreen syömään ja ryhdyin Vilin vaipan vaihtoon. Kun tulin pepun pesulta (siis sen Vilin :whistle: ) Arttu meuhkas taas sohvalla, mehujää mukana. Sillä välin kun siivosin mehulänttejä, Vili pissas matolle, ja kun nappasin sen syliin, sain osani pisuista housuille ja käsivarsille. Laitoin Vilille vaipan ja puhtaat vaatteet, istutin Artun keittiönpöydän ääreen, mehujää palasina kupissa ja määräsin ankarasti lusikkahommiin. Olkkarista kuului loiskaus. Vili oli kiivenny tuolille ja päättäny maistaa mun (luojan kiitos jo kylmää) kahvia. Iso mukillinen maitokahvia oli lehdellä, lattialla, tuoleilla.. ja Vilin päällä. Kannoin Viliä lattianpesun aikana pois tieltä kuutisentoista kertaa, Arttu ryysti jäisiä mehuhileitä kupinreunalta (suurin osa pyjamalle jälleen) ja kun lattia oli mopattu, Arttu riisuttu ja Vilille vaihdettu jälleen puhtaat vaatteet, kellokin oli jo 8.12.. \|O :kieh: :LOL: :eek: :x :headwall: Tästä tulee pitkä päivä, kun näyttää sadepilviä kertyvän taivaalle... \|O Oi voi ja juuri sain viestin kaverilta etteivät lähde puistoon, kun toinen muksuista on kipeä. Pitäsköhän pakata muksut bussiin ja lähteä vaikka Heseen lounaalle, vähän seikkailemaan.

Huh, kiitos kun sain purkautua. Järkevämpiä juttuja järkevämmässä mielentilassa.. :whistle:

 
Kiitos kaikille parantumis toivotuksista :heart: . Oma pää on aivan täynnä räkää :snotty: . Mulla on viimeksi ollut näin karsea olo kun odotin Samia 2 vuotta sitten.

Onneksi tyttö on hoidossa ja meil on semmonen liukumäki/keinu sydeemi niin poju on temppuilut sen kanssa.
Käpyskälle ja Hannamarille paljon haleja :hug: . Mäkin joskus harrastan tommosta irtiottoa kuin sä Hannamari jos asiat meninaa mennä päin prinkkalaa heti aamusta.
 
Tervehdys ystävät! :wave:

Koivunkäpy: :hug: Juu sipsejähän minä istutin :LOL:

Tanskuliini: Kiitoksia kutsusta, pidetäänpä mielessä! :D

Smirgelaine: Pikaista paranemista teille! :hug:

Hannamari: No johan on teillä ollut ikimuistoinen aamu... :eek: :D :attn: :) :headwall: =)

Kaiza: Ihana oli teistä taas kuulla! :heart: :hug:

Tänne ei mitään kummempaa kuulu. Joonaksen laitoin juuri nukkumaan, nyt pitäisi kai jotain hyödyllistä tehdä, mutta kun jotenkin on ihan veto poissa :whistle: No ehkä mä edes jotain jaksan tehdä, kunhan ensin syön jotakin :p

Nyt siis syömään, palailemisiin! :wave:
 
Tänään näyttäis mulla olevan tälläinen nettipäivä :ashamed: Millon ei olis, mut siis nyt viihdyn tässä paljon :D

Molemmat pojat nukkuvat! Ja Rasmuskin omassa sängyssä, ihanaa!

On Jonttu tänäänkin toistellut tota Ei:tä :D Sanoo sen suloisesti, silleen ÄI... :)

Mitäs Tigrulle kuuluu? Eikös sun pitänyt alkaa täällä käymään ja kirjoittelemaan nyt useammin?? ;) :D

Mitenhän Jemman työt, opiskelut ja raskaus...? Vai oliko se vaan opiskelu :ashamed:

Kuinkahan Epeli voi?

Entä lumikarpalo??

Niiskuneiti: Alkaako masu jo kasvamaan? Onko jo isokin? :)

Katinkaa tuskin turha huhuilla \|O

Mitäs Metkulaan? :D

Uneton vois kans kirjoitella, jos vaan jaksaa :)

Ja muutkin, joista ei oo nyt kuulunut niin kuulumisia kehiin!! :attn:
 
Minäkin täällä taas! :wave: :D Otin mä sentään jo polttopuita sisälle, et olen mä jotain edes saanut aikaiseksi tänään ;)

Peppi: Musta mun masu on edelleen aikas pieni :whistle: Et ei ole kyllä mitenkään vielä tiellä :) Pitäisi taas ottaa uusi kuva masusta, niin saisi vaikka profiiliin laitettua.

Joonas nukkuu edelleen, sitten pitäis kai lähteä vähän ulkoilemaan... Ei kyllä yhtään aurinko paista ja tuuleekin jonkin verran, mut kai sitä silti on mentävä :whistle: Illalla mennään miehen mamman luokse kyläilemään.

Täälläkin kaivataan kovasti harvemmin kirjoittelevia!!! :wave:
 
Hehei!

Just kun ehdin sanomaan, että en ehdi täällä käymään, niin nyt just on töissä semmonen väli, että ei oikeita töitä voi tehdä... oon puhelinkeskuksessa istumassa, enkä tässä osaa tehdä muuta kuin vastata harvakseltaan soivaan puhelimeen... Teidän seuraan on siis hyvä tulla. :D

Voi vitsit Hannamarilla on ollut "kivan" kuuloinen aamu. Helpottiko hese?

Meidän pitäisi ostaa mökille joku walkie-talkie/babymonitor, jolla saatais kuunneltua päikkäriaikaan, että koska Matias herää... Teillä jollain oli semmosia, olisko vinkkejä antaa, että mikä on hyvä ja kestävä, mitkä on kuuluvuusetäisyydet ja about hinta? Kiitos jo etukäteen avusta.

Niiskuneiti, me tullaan sitten Matiaksen kanssa katsomaan ja maistelemaan, miltä itsekasvatetut sipsit maistuu! :LOL: Mua niin nauratti toi juttu... Meillä on omassa firmassa toi TDW aika iso työsarka tällä hetkellä, mut sen jälkeen vois koittaa treffata joku ilta, jos teille käy? Koulussakin mun pitäis joku ilta käydä hakemassa tavaraa pois, jos otan Matten mukaan, niin voitais tosin silläkin matkalla käydä pikaisesti moikkaamassa. Vai miltäs kuulostaa? Olis niin ihana nähdä sekä Joonasta ja sun masua, et tietty suakin.

Jemma, ootkos tulossa Turkuun päin kesällä? Koskee tietty kaikkia muitakin...

Miten te ketkä ootte jo leikannu pikkuisten hiuksia ootte ne leikanneet, varsinkin siis poikien hiuksia? Matiaksella kun alkaa niskavillat olemaan jo tosi pitkät ja aina takussa, kun se hieroo sinne jotain ruoanjämiä... Mut kun hiuksia on muutenkin aika harvassa vielä ja niin pirun ohutta, että en oikein tiedä miten ne leikata... ns. pottaa en halua... jotenkin tuntuu, ettei se sopis matiakselle mitenkään...

Nyt katos ajatus ihan täysin... pitää vissiin käydä lukemassa lisää...

Unetonkin on palannut... Hienoa. :wave:

Peppi kyseli tuosta nukahtamisesta. Meillä on ihan selvästi nukahtaminen alkanut olemaan vaikeampaa, kun on tutista luovuttu. Selvällä tarkoitan sitä, että yhdistän sen selkeästi tuttiin... kyse ei siis ole mistään, että se nukahtaminen olis paljon vaikeutunut. Matte nukahtaa yleensä 2-15minuutissa, joskus pitää kerran kaks käydä komentamassa tai rauhoittelemassa, riippuu tietty tilanteesta. Oon huomannu, että jos illalla on vielä paljon ohjelmaa, esim. vieraita, niin nukahtaminen on vaikeempaa. Ja vastaavasti, jos on oltu paljon ulkona ja sit tullaan sisälle rauhoittumaan ja tehdään iltatoimet, niin johan poika nukahtaa heti kun oven saa kiinni. Päiväunet onkin sitten välillä vähän vaikeita, kun olis niin kiva vaan jatkaa leikkimistä, mut unet kestää kyllä sit ihan helposti kaksikin tuntia.

Tuli muuten ovista mieleen, että Matias osaa jo avata ovia ihan kätevästi. Jopa ulko-oven sai yks päivä auki, kun meillä se ei ole koskaan kunnolla oikein lukossa, kun ulkopuolella ei ole kahvaa. Sisältä siis riittää, kun avaa kahvasta. No, nyt on sit lukossa aina, ettei poika livahda rappukäytävään. Mut oli ilme kyllä näkemisen arvoinen kun itse avasi oven.

Oho, kello on jo vaikka mitä, nyt pitää mennä hakemaan Matte hoidosta. Se tykkää kovin, kun haen pyörällä. :)

Voikaa hyvin!
 
Terppa B)


Mie en aina osaa lukea, vaikka siis luenkin.
Mulla on sata asiaa, johon haluisin tupata nenäni mutta alkaessani kirjoittaa puolet unohtuu.
En siis boikotoi ketään, valitettavasti (joskus ehkä hyväkin) vuosien unettomuus on vaan alkanut tehdä muistiin ja keskittymiskykyyn aukkoja.

Meillä nukkumiset on välil aika rasittavia ja ois voinu ite tehdä aikanaan paljon toisin.
Eli vieressä ollaan kunnes nukahtaa, joskus se käy 10 minuuttiin, joskus vierähtää tuntikin.


Tänään oli esikon korvakontrolli ja nyt oli asiat ok.
Pienemmille sain ajan vasta kesäkuun puoleenväliin, mutta eipähän nuo oo oireilleet
:whistle:

Juhannus meillä on ensimmäistä kertaa 6 vuoteen vapaa, JIIHAA B) :D
Mulle nuo vaput, jussit, uudet vuodet on menettäny hohtonsa jo aikoja sitte.
Mutta tiettyä säpinää tuo kyllä se, että saan olla miehen kanssa ihan kaksin ekaa kertaa vuosiin :heart:

Meillä menee joka päivä 1000000000 kertaa sukset ristiin keskimmäisen kanssa, saa kyllä Pepinkin kanssa kokeilla välil ja sitte esikolleki sattuu niit marmatuspäiviä useammin just samaa syssyy.

Huomenna onkin esikon vika eskaripäivä, herkkää ja haikeeta :'( :heart:

Kiva oli kuulla Nasuliinoa, yhteen vaiheeseen sua kovin huutelinkin :hug:

Kaizan romaanisuonmi kukkii edelleen, kiva.

Nyt mentävä, kaveri pyys seurakseen parille, sitä ei kovin usein tapahu eli menoks B)
 
heips!

Onpas ollut päivä.. Päätä särkee ihan kauheesti.. on jo viikon verran jomottanu :/ ei kiva

Peppi: Tatu tykkää kans ihan hirveesti touhuta koirien kans. Ja onkin nyt onnessaan kun sai edes yhden koiran kotiin =)
Otteet on välillä turhankin kovakouiraisia ja niistä pitäs pyrkiä pois..
Ja ihan ykkös juttu on käydä uittamassa omia leluja tai iskän kenkiä koiran vesikupissa :LOL:

Kaiza: Meille ostettiin käytettynä tommonen keltanen (eikö hieno kuvaus
:LOL: .. kun en muista sitä numeroo..) philipsin itkuhälytin.. Kuuluu yläkerrasta alakertaan ja aina verannalle asti. Ollaan tykätty. Saa säädettyä äänen voimakkuudet ja sitten hälyttää jos ei saa yhteyttä lapsen päässä olevaan hälyttimeen..

Onpas Hannamarilla ollut aamu.. joko on helpottanut??

Juu käytiin zeppeliinissä mutta kun näitä miehiä oli kaksin kappalein mukana niin kierteleppä ja kahteleppa sitten siinä.. pikäseen kiersin muutaman liikkeen ja ainut paikka jossa molemmat (niin isompi kun pienempikin) miehet olivat tyytyväisiä oli joku ruokapaikka jossa käytiin
:kieh: että edulliseks tuli se reissu. Sitten haettiinkin Roope ja hurautettiin kotia.. Käytiin vielä kävelyllä ja Roopea uittamassa.

Nyt poika nukkuu ja minä suuntaan saunaan ja nukkumaan että jaksaa aamula töihin mennä.
 
Moi!

Kiva Peppi kun kaipailit =)

Tänne ei kuulu mitään ihmeitä, tänään olen ollut vapaalla, huomenna olis taas työpäivä ja tiedän että kiireinen sellainen. Yritettiin tuossa siivota päivällä vähän, mutta jäi todellakin yritykseksi. Tää töissä käyminen on siitä niin inhottavaa kun kaikki kotityöt kasautuu sitten sille yhdelle vapaalle mitä viikossa on, siks meillä tällä hetkellä on villakoirien kennel ja Hannamarille terkkuja, jätskitahroja löytyy täälläkin sohvalta ja matoista. Nyt kun ilmat lämpenee, täytyy noita mattoja alkaa peseen ja sitte olla mahdollisimman vähillä matoilla läpi kesän.

Peppi kyseli nukahtamisesta/nukuttamisesta. Meillä pojat nukkuu yhdessä ja hyvin nukkuvatkin. Aikanaan Eetua piti olla nukuttelemassa puolesta tunnista tuntiin ja Atte taas nukahtaa ihan ilman nukuttamisia. Eli illalla pesujen jälkeen n. ysin aikaan käydään sänkyihin ja luen sitte iltasadun, usein Atte nukahtaa jo sen aikana, mutta jos ei, niin nukahtelee sitten itsekseen. Ei ole vielä ainakaan tarvinnut käydä sadun jälkeen enää huoneessa, vaan ovi kiinni ja uni tulee. Onneks tää on helppoa meillä, muuten vois kyllä pinnaa kiristää. Muistan vaan Eetun taapero-ajasta miten rassaavaa oli kun ei millään olis malttanu nukahtaa. Samaten päiväunille vaan viedään molemmat pojat ja sinnehän nuo nukahtaa.

Meitä odottais reissu muumimaailmaan kesäkuun 8.päivä. Voitin nelosen lastenaamujen arvonnassa liput koko perheelle sinne, on joku nelosen nimikkopäivä siellä ja ajateltiin sitten ne hyödyntää. Muuten oltasi menty vasta elokuulla, mutta säästäähän tuossa sen 60e lipuissa. Eetulla oli kerhon kevätkarkelot eilen ja niin suloista oli kun toinen tosissaan laulaa ja esiintyy :heart: Tippa tuli linssiin useammin kuin kerran. Sunnuntaina olis toisen kerhon kevätjuhla kirkolla, sinnekin pitäis yrittää mennä.

Pihaa pitäis laittaa kuntoon ja jotain perennoja istutella... Mä vaan en oo kauheen hyvä tuolla puutarhassa. Meillä on etupihalla niin varjoinen paikka, ettei siellä meinaa edes vuorenkilpi kasvaa, siihen pitäis jotain sitte keksiä... Vinkkejä otetaan vastaan!

Nyt iltapalalle ja unten maille pikkuhiljaa, meillä on vesikatkos tänä yönä klo 22-06, onneks en oo raskaana :D ei meinaan vessaankaan parane mennä... Mut voikaa hyvin rakkaat siskot, kipeille paranemisia. Olette kaikki mielessä!! :wave:
 
Heippa taas! :wave:

Kaiza: Ois kyllä todella ihanaa taas teitä nähdä! :) Ajelkaa vaan joskus meidän kautta tai tietenkin voidaan muuallakin nähdä. Meillä ei paljon ohjelmaa Joonaksen kanssa ole, joten meille käy melkein koska vaan! :D Meillä on Cobran radiopuhelimet, joissa on itkuhälytintoiminto. Netistä ne tilasin ja hinta tais olla 69/79 euroa. Ne toimivat 3km:n säteellä eli ovat kyllä todella kätevät! Joonaskin jo osaa sujuvasti ovet avata, jos vaan kahvoihin yltää :whistle: Meillä on onneksi kahvat sen verran korkealla, ettei niihin vielä yllä :D

Danjuska: :hug: Toivottavasti päänsärky pian hellittäisi!

Uneton: Hienoa, että esikon korvat olivat ok! Mukavaa viimeistä eskaripäivää hänelle! :)

Nyt laitan profiiliin uuden masukuvan, siinä siis viikkoja kasassa 22+6! :)

Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille! :wave:

Metkulle ja perheelle vielä onnittelut ilmaisista muumimaailma-lipuista! Harmi, että me ollaan juuri samana päivänä mökille lähdössä, kun olette tulossa tännepäin :whistle: <br><br>
 

Peppi, Jellona jne...: Ette turhaan huhuile. Olen kylla lukemassa kaynyt lahes paivittain, mutta sit kun on aika kirjottaa niin aikaa on koneella kulunut liikaa ja pitaa rientaa.

Nyt jatan tørkeasti lukematta viimeiset uutisenne ja kommentoimatta ja kerron hieman meidan arjestamme.

Siis meilla kevat meni ja Atlanti on tuonut tullessaan tylsan sateen ja tuulen jota todennakøisesti tulee jatkumaan pitkalle kesaan.

Olen tøissa paibvittain eika kylla nappaa yhtaan.

:\| . Mielialaa tøihin lahtiessa ja tyøpaivan aikana voisi kuvailla yhdella rumalla sanalla :$

Meilla oli juuri siirto, joka tuotti eilen negatiivisen tuloksen. Pakaste poikaset siis on loppuun kaytetty ja syksylla alan sitten uudet hormonihoidot.

Viikon paasta pidamme pienen loman. Tulemme kaymaan suomessa koko perheen, mutta olemme vain viikon. Tampereen tuttuja toivottavasti ehdin tavata, mutta muu suomimatkailu jaa sitten elokuuhun.

Otto on ihana yks ja puolikas joka tietaa mita tahtoo. Nukkuminen ja syøminen menee onneksi nykyaan rutiinilla. Kaikki maistuu, mutta kasvikset ja kala on herkkua, joka haviaa lautaselta ensimmaisena. Nukahtaminen tapahtuu nopeasti omaan sankyyn. Hampaita viela odotellaan alhaalla on edelleenkin vain 4 ylhaalla 2 ja yksi poskihammaskin on ilmestynyt. Sanoja løytyy molemmilla kielilla ja ymmartaa mita milloinkin haluaa. tykkaa hurmata naisia ja lahettelee ohikulkijoille lentopusuja.

Tøissa tassa istuskelen nytkin ja yøvuorolaiset alkavat nakyaan vaklua raporttille, joten palailen viikonloppuna.

:hug: Kkaikille. olette paivittain mielessani.

T: Kattinka
 
Moikka näin myöhäisesti! Ei tule uni, kun söin illalla ihan liikaa... pizzaa, savulohta, graavisiikaa, pullaa :p Nyt sit kostautuu.

Ihana oli lukea "harvinaisempien" tähtösten kuulumisia =)

Metku; meillä kans pihassa ongelma-alue, mutta päinvastoin; siihen porottaa aurinko aamusta iltaan, joten kaikki kuivahtaa siinä äkkiä. Ja kun en tod. ole kans puutarha-ihmisiä... Tänään oli just mun äiti illalla istuttamassa jotain perennoja heidän pihalta meidän pihalle :D Ja mun sisko on kans tässäkin tosi haka.

Kattinka; harmi, ettei onnistunut siirto :'( :hug: Jaksamista hoitojen kanssa! Kiva oli lukea kaiman arjesta :) Otot on siitä samanlaisia, että molemmilla sujuu nukkuminen ja syöminen hyvin ja aikas naistenmiehiä taitavat kans olla :D

Mistä aasinsilta Pepin nukkumaanmenokyselyyn; Otto on vähän enempi vaatinu palvelua sängyn viereen sen meidän reissun jälkeen. Äitiä huutelee ja "anna että(vettä)". Nyt kuitenkin nopeutumaan päin nuo iltatoimet, onneksi! En ole mitenkään pitkäpinnainen siinä(kään) asiassa :whistle: Vaikka eipä siinä sitten auta. Ja nukkumaan mennessä Otto ottaa peiton ja 2 unikaveria (nalle ja koira) kainaloon. Herätessään kerää samat jutut kainaloon ja huutaa sit vasta äitiä :D Tänään aamulla just seurasin, kun herättiin ennen Ottoa Lotan lääkärin takia.

Otolla oli korvalääkärissä jälkitarkastus tänään. Ja meinas vanhempi herrasmies, että eipä Oton korviin ole kunnolla ehkä nähtykään, kun joutui ensin vaikkua aikalailla poistamaan. Mutta kuulemma tulehdus on kyllä jossakin vaiheessa ollut, kun oli jokin juoste siellä jälkitilana. Kuivuu kuulemma itsellään. Ja tämän korvalääkärin mukaan korvakierteeseen on kolme syytä; aikainen hoitoonmeno, vanhemmilla ollut paljon korvatulehduksia ja että kotona tupakoidaan sisällä. Tiedä häntä. Oton kaveria tuosta sedästä ei tullu, huusi kuin mikäkin ja jouduttiin hoitaja pyytämään pitämään kiinni päästä, kun mä pidin jaloista, millä sai koko ajan ponkaistua itseään eteenpäin hoitopöydällä. Sitkeä sissi :heart:

Lotan lääkärissä taasen paljastui, että poskionteloissa oli turvotusta, varjostumaa, mikä saattais selittää kevään mittaan jatkuneen päänsäryn. Ab-kuuri ja nenäsuihke. Toivottavasti helpottais päänsärkyihin. Kun olen niitä vähän epäillyt, kun ei kuitenkaan ole riehakkaitakaan leikkejä haitannu. Sopis silti tuohon, kun ei varmaan ehkä sit oliskaan ainakaan koko ajan kovaa särkyä.

Hannamarin aamu oli kyllä aikamoinen :hug: Toivottavasti hessun baari auttoi tilanteen nollaukseen :)

Me ollaan huomenna menossa eskarin jälkeen kaverin järjestämille vauvakutsuille. Kivaa. Pitäis itsekin vielä kesän mittaan järjestää vastaavat kutsut, vaikkei Otto nyt enää niin vauva olekaan. Paljon kuitenkin on kavereilla vauvoja/taaperoita, niin on hauska kokoontua yhteen. Katsotaan nyt, kesäkuun lopulla on Lotan 7v-synttäritkin järjestettävä, sukulaisille omat kutsut ja Lotan kavereille omansa. Viime vuonna jo karsin rankalla kädellä vieraslistaa, kun 5v-synttäreillä kävi yli 50 vierasta, niin alkoi tuntua pikkasen kohtuuttomalta =) Kaverisynttäreille varmaan naapurin tytöt ja muutama eskarikaveri ja sit mun kavereiden lapsia, keiden kanssa Lotta on eniten tekemisissä.

Peppi; harmi se puistotäti-juttu :( Susta olis varmaan tullu ihan huipputäti :D No, kyllä ne siel viel tajuu, mikä helmi on hakijoiden joukossa :) Samoin kuin koulu-jutussakin.

Tansku; ootko jo viimeisen päätöksen tehny työpaikka-asiassa? Tottahan se on, et varmasti myöhemminkin onnistuu vaihto, jos sit innostuu vaihtamaan :)

Uneton; meillä on vasta ens ti kevätjuhla ja 31.5. viimeinen päivä eskaria, silloin aamulla 7.30(!!!) kouluun siunaaminen eskarin pihalla... mahdetaankohan ehtiä sinne :eek: ;)

Asiasta kukkaruukkuun; katsotteko Satuhäitä? Mä katson, kun muistan ja osun tv:n eteen. Tänään katsoin ja oli hauska jakso. Ei vaan sopinu morsiamen suuhun kiroilu kakkua leikatessa ja varsinkaan, ku vieres omat lapset (ja muidenkin). Oli kyl kaunis morsian. Ja sama häävalssi kun meillä :) Akselin ja Elinan. Mikä teillä naimisissa olevilla on ollut vai onko ollut mitään häävalssia/tanssia?

Nyt meen uudelleen kokeilemaan, josko nukahtais =)
 
Perstaita :D

Taas yö meni hyvin, Veera heräsi vain pari kertaa itkemään ja sain neidin aika nopeasti hiljaiseksi :) Kivaa oli nukkua :)

Tänään olisi vuorossa kaupassakäyntiä. Ajattelin lähteä tyttöjen kanssa Itikseen, näin jokin aika sitten City-Marketissa aivan ihanat pinkit lierihatut jotka sopisivat aika hyvin tyttöjen juhlavaatteisiin sinne häihin :) Samalla katson jos löytäisin itelleni kengät häihin. Ihanaa, ne on jo ensi viikolla -pääsee kunnon kesähäihin :heart: Niin, ja siivotakin pitäisi tänään, plääh...

Hannamari: no olipas teillä aamu eilen :LOL: :D Mites tänään?

Kaiza: meillä on kans Philipsin itkuhäly, oliskohan samanlainen kuin Danjuskalla. Mökillä se on kantanut aika pitkälle, tytöt nukkuivat aittarakennuksessa päikkärit ja mä pidin hälyn toista osaa joko mökissä tai rannalla, väliä oli useampi kymmenenkin metriä ja seiniäkin välissä ja silti kuului tosi hyvin.

Uneton: kiva kun olet jaksanut kirjoitella =)

Danjuska: mikä olo? Toivottavasti päänsärky hellittää pian :hug:

Metku: kiva kuulla teistä, pojille terkkuja :hug:

Kattinka: kiva kuulla teistäkin :hug: Harmi ettei siirto onnistunut :( Jaksuja :hug:

Siru: heh, luin taas kerran väärin... Ymmärsin että lääkärisetä huusi ja sitä jouduttiin pitämään kiinni :D :ashamed: :whistle: Repesin kun tajusin että ehkä se oli kuitenkin Otto... :D Enpä ole vielä päätöstä työpaikan suhteen tehnyt. Ensi viikon torstaihin mennessä se on tehtävä, kääk... Mä katson yleensä Satuhäät, eilen en kylläkään muistanut. Me ei tanssittu häävalssia, meillä oli niin pienet häät ettei siellä ollut muitakaan hääperinteitä. Siksi odotankin miehen siskon häitä jotta päästään "oikeisiin" häihin :) Me käytiin maistraatissa, vieraita oli oman perheen lisäksi vajaa 10 :)

Mitäs viikonloppusuunnitelmia kaikilla on?

Mä menen huomenna klo 8 kampaajalla laittamaan väriä ja raitoja sekä leikkauttamaan vähän hiuksia. Samalla laitetaan kulmat kuntoon. Klo 13 menen äiti-kamujen kanssa kevätbrunssille (niiden Saaran ikätovereiden äitien kanssa joista olen joskus kertonutkin). Sunnuntaina mennään anopille äitienpäiväkahville -olivat Äitienpäivänä etelässä joten kahvitellaan näin myöhässä. Jossain välissä taidan käydä salilla jos vaan ehdin ja jaksan. Pojat menevät pitkästä aikaa isälleen molempina päivinä.

Jaahas, tän kirjoittaminen on kestänyt melkein tunnin, huh... Nyt tarttee saada kahvia :p
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tansku & tytskyt
 
Tukkoista huomenta!

Sami ei taaskaan meinannut illalla nukahtaa, tätä on jo jatkunut jo jonkin aikaa. Yleensä Sami on nukahtanut vartissa itsekseen pinnikeen.
Yritin sitten kumota poikaa sinne sänkyyn niin toinen sai hirveän itkuhepulikohtauksen. Loppujen lopuksi poju nukahti syliin.

Että pitää tästäkin asiasata todeta, että vaikka tyttöön tehosi tuo sänkyyn kumoaminen, niin tähän pojuun se ei tehoa.

Mutta luulen että suurin syy on tuo flunssa ja se ettei me olla juurikaan päästy ulos ja se että Samille on tulossa lisää hampaita.

Me mennään tänään klo 16 lääkäriin pojun korvatarkastukseen. Jos vaikka täti tutkis mutkin, tuntuu että tää räkä on painumassa alemmas...
Kävylle yytä :wave:

<br><br>
 
Huomenta!

Viime yö meni taas hyvin :) Olin illalla 1,5h lenkillä koiran ja kverin sekä hänen koiransa kanssa, molemmat pojat nukkuivat, kun tulin. Rasmukselle iskin vielä tissin suuhun sänkyyn siirron yhteydessä, heräs ekan kerran vasta 03.10 syömään!

Niiskuneiti: Aika pieni oli sun masu :heart: Mutta niin näytti olevan Joonaksenkin aikaan, kun aiempaa kuvaa katsoin. Mun mielestä pieni maha on kaikinpuolin mukavempi, ei oo niin tiellä jne. :D

Kaiza: Meillä oli kans noi Philipsin-itkuhälyttimet, ostettin ne käytettyinä, olivat jonkun vuoden vanhoja, menivät sit rikki :/ Joo, tosta hiustenleikkuusta... En kans oikein tiedä et miten Jontun hiuksia leikkaisin, ne on kauhean ohuet, takatukka alkaa vaan kasvamaan aika paljon :D Mut menee söpösti kikkaralle niin ei roiku ihan olkapäillä asti :D

Uneton: Mitä meinaatte juhannuksena tehdä?

Danjuska: Joonatan leikkii kans jatkuvasti koiran ruoka- ja vesikipoilla \|O Siks ne onkin suurimman osan ajasta pöydillä.

Metku: Oli kiva lukea teidänkin kuulumisianne :)

Kattinka: Kuten myös teidän. Harmi, ettei siirto tuottanut tulosta :( :hug: :hug: Ihana hurmuri Otto :heart:

Siru: Olitpas herkutellut eilen :p Mä en satuhäitä seuraa...

Tansku kyseli viikonloppusuunitelmista, tänään mennään poikien kanssa kaverin luo, lähdetään jo nyt aamusta. Huomenna mies menee varmaan Jontun kanssa uimahalliin illalla. Sunnuntaina tulee mun veli ja serkku varmaan käymään.

Mut nyt on mentävä äkkiä :wave:
 
Huomenta :wave:

Tansku; mäkin repesin, kun luin uudelleen eilen kirjoittamani jutun korvalääkäristä ja siitä tosiaan sai sen kuvan, että mä ja hoitaja pidettiin lääkäristä kiinni päästä ja jaloista, kun huusi ja sätki :LOL: Mut tosiaan hän oli ihan kiltisti ;) Ihanaa, kun pääsette häihin, vähän kade olen, kun me ei varmaan tänä kesänä päästä kenenkään häihin. Eikä taida olla muitakaan juhlia, toivottavasti ei hautajaisiakaan :( Mun täti on tod. huonossa kunnossa, että pelkään kyllä, että voi olla :'(

Piti itkuhälytin-jutskaan sanoa, että meillä on samat kuin Niiskuneidillä eli Cobran radiopuhelimet. Ja on kyl kätevä, ollaan tykätty =)

Peppi; kiva, kun yö meni noin hyvin :) Jospa Rasmus alkaa pidentää unipätkiä. Juu, tykkään kyllä herkuista :p Syön joka pvä jotain hyvää, yleensä makeaa. Kun on vaan tää yks elämä :D Onneksi tykkään juoksemisesta ja lenkkeilystä muutenkin, hyvää vastapainoa tuolle.

Voi, mun vanhin kummityttö, se, kuka lähestyy uhkaavasti mun ikää, sai viime vkolla ajokortin :) Lupasi lähteä kyläilemään meillä, asuu siis Espoossa. Jotenkin silti haikeaa nähdä, miten nopeasti aika menee. Just vasta syntyi pikkuinen tyttö ja nyt 18vee :)

Nyt jotain kotihommia tekemään, loputon suo on...

Moi!
 
Loistokasta huomenta tähtöset!
Täällä yö meni ihanasti, poika nukku 12h herättämättä mua kertaakaan! Sain siis nukkua..

Kaiza tais kysellä hälyistä, meillä on philipsin karvahattumallit, kanto 150m, nuo on siis oikeesti vanhat, n.7v :whistle: mut nyt jos pitäs ostaa ni ostasin varmaa nuo Cobrat, nisitä ois hyötyy myös sikäli et vois toisen pään antaa annalle ja toisen pitää itellään..

Pää lyö tyhjää mitä piti kellekkin..

Juu eilen eräältä palstalaiselta ostin reiman takin pojulle, pyys 5? postareineen postarit oli tehny himpun yli 5?, sano ettei taho enempää rahaa, mut saan laittaa js tahon, haittapuoli van et toki hävitin sen viestin missä hänen tilitietonsa oli, ei kait kukaa moisia kauaa säästä :/

Ja palstalta löyty eräs teinivuosien aikanen kaveri, asuuvat tossa lähistöllä, matkaa reilu 20km..

Piti kommentoidakki vaik kelle vaan ku en muista enää mitä ja kelle. :headwall:
 
"Huomenta" ystäväiset! :wave:

Siru: Mä en kyllä ainakaan eilen Satuhäitä katsonut, vaikka mies mainitsi, että sellainen ohjelma telkkarista tulee. Jos kunnon häät pidettäisiin, niin haluaisin häävalssiksi Akselin ja Elinan häävalssin, mutta nyt kun taidetaan mennä naimisiin ristiäisten yhteydessä, niin ei kyllä häävalssia päästä tanssimaan :whistle:

Kattinka: Kiva kun kirjoittelit kuulumisia! :) Todella harmi, ettei siirto onnistunut :( :hug:

Kaiza: Unohdinpa eilen tuohon hiustenleikkuukysymykseen vastata... Mun sisko on kerran Joonaksen hiukset leikannut, mutta silloin ei vielä yhtään takahiuksia leikattu, et niitä pitäis kyllä kohta vähän leikata. Taidan jättää homman taas mun siskon huoleksi, kun kuitenkin aikoinaan melkein valmistui parturi-kampaajaksi, niin osaa vähän paremmin katsoa, että miten pitäisi leikata ;)

Tanskuliini: Viikonloppusuunnitelmista... Mies menee taas huomenna veljensä luokse hommiin, me taidetaan Joonaksen kanssa olla ihan kotosalla vaan. Sunnuntaina aateltiin mennä miehen kanssa kahdestaan leffaan ja syömään, jos vaan saadaan Joonakselle hoitaja =)

Peppi: Juu kyllähän pieni masu ihan kiva on, niin ei sitten toivottavasti ehdi ihan mahdottoman isoksi kasvaa :D Sama homma oli tosiaan Joonastakin odottaessa.

Nyt pitämään Joonakselle vähän seuraa, ettei hänen tarvitse ihan yksin leikkiä :) Illalla mennään varmaankin koko perhe kesäkukat ostamaan, että saadaan sitten vaikka huomenna yhdessä Joonaksen kanssa istutella =)

Mukavaa päivää kaikille, vaikka ainakin täällä on aika harmaannäköistä :whistle:
 

Yhteistyössä