JOULUTÄHDET -05 tammikuussa


Jonna, mä olen ollut niin raaka, että jos sama ruoka ei ole kelvannut, mitä muut syö, niin sitten on ollut syömäti... on ruvennut sitten ruoka maistumaan!
Tämäkään ei tietysti toimi kaikilla lapsilla, mut aina kannattaa yrittää.
 
aurinkoista päivää!

Voi miten ihana ilma! aurinko paistaa ja aste, pari pakkasta! Aamulla oltiin pojan kans ulkona ja meni vasta ihan äsken päikkäreille.. Ihan virkkuna oli.. Johtunee varmaan hyvistä yöunista =)

Peppi: Meillä nukutaan yleensä yöunet 20.30-8.00-(9.00) Nyt on monena aamuna nukkunut Tatu yhdeksään. Johtunee varmaan osittain siitä että nyt ei ole niin pitkiä päikkäreitä nukkunut mitä normaalisti.. ja se taas johtuu siitä että nyt on kolmas pv ilman tuttia.. siis aamulla kun herätään niin tuti jää sänkyyn ja se löytyy sieltä sitten kun mennään nukkumaan =)

Nevelle myös täältä :hug: työasioista johtuen. Minua pelottaa mennä töihin.. (siis kun joskus niitä saan :kieh: ) Pelottaa/kammonkusn ihmisten arvostelua. Oli ihana olla entisessä työssä kun eläimet ei pahemmin arvostele jos on hyvä olla ja ruokaa edessä :D

Smirgelaine: Ihana ystävä sinulla =) Paranemisia!!
Gerbera: Mukava kun teillä meni yö hyvin ja olet itsekkin virkeä =)

Koivunkäpy: Onkos mitään uutta siitä mirri asiasta? Täytyy sanoo että teillä nuo piha piirissä pyörivä "lemmikkikisu" on aikas iso :eek:

Ja muuten en tuohon asiaan puutu kun vaan mitä Peppikin jo sanoi että aikuisiahan tässä ollaan...
 
Piristystä kaikille...


>> Lapsissa asuu viisaus!
>>>
>>>
>>>
>>>Antti ihmettelee kesken syntymäpäivänsä viettoa: Enkö mä ole enää kaks
>>>vuotta? Isä vastaa: Et, nyt olet jo kolme. Antti hiukan
>>>epävarmana:Vieläkö
>>>mä oon Antti?
>>>
>>>***
>>>Matti yritti syödä lihapullia haarukalla, mutta syönti ei vielä oikein
>>>sujunut. Vaikka hän kuinka sohi, lihapullat eivät osuneet haarukkaan.
>>>Viimein isä otti lihapullan haarukkaan ja antoi Matin suuhun. Matti
>>>tokaisi: - Hyvähän sun on, kun mä jo väsytin sen.
>>>
>>>***
>>>Neljävuotiaan Tanelin perheeseen odotettiin perheenlisäystä. Äiti ja isä
>>>juttelivat vauvan nimestä. Taneliltakin kysyttiin, minkä nimen hän
>>haluaisi
>>>antaa. - Jos se on tyttö, niin Minna, ja jos se on poika, niin Joni.
>>Hetken
>>>perästä tuli vielä varmuuden vuoksi: - Ja jos se on koira, niin se vois
>>olla
>>>Tomi.
>>>
>>>***
>>>Päivällä oli ollut puhetta koeputkihedelmöityksestä. Illalla nelivuotias
>>>Olli kysyy mietteissään: - Äiti, olenks mä kans semmonen pakoputkilapsi?
>>>
>>>***
>>>Mummo kysyy kaksivuotiaalta Katariinalta, mikä isän etunimi on.
>>>Katariina
>>ei
>>>muista. - Onko se Antero? koettaa mummo auttaa. - Ei, vastaa Katariina.
>>>-
>>No
>>>miten äiti huutaa isiä, kun tarvitsee apua? yrittää mummo vielä.
>>>Katariina
>>>miettii hetken. Sitten kasvot kirkastuvat: - Ylös siitä! hän muistaa.
>>>
>>>***
>>>Kolmivuotias Tero katseli uutta pikkusiskoaan. Kun isä huusi poikaa
>>syömään,
>>>tokaisi hän: - Mä katon tän ensin loppuun!
>>>
>>>***
>>>Kolmevuotias Auli oli vanhempien kanssa kirkossa. Hän tuijotti tiukasti
>>>alttaritaulua ja hermostui lopulta: - Mä lähen pois jos toi kuva ei
>>>kohta
>>>vaihdu.
>>>
>>>***
>>>Kolmi- ja puolivuotias Lilja kertoo mummolleen: - Mummo, tiedät sä että
>>>Miika on poika. - No mistäs sinä sen tiedät? kiusoittelee mummo. - Se
>>näytti
>>>mulle kikkeliä, vastaa Lilja. Ja lisää sitten tomerasti:- Se ei usko,
>>>että
>>>mä oon tyttö. Siks mä näytän sille huomenna mun korvikset!
>>>
>>>***
>>>Seitsenvuotias Christian kysyy isältä: - kumpi on parempi, pippeli vai
>>>pimppi? Isä ei löydä sopivaa vastausta, jolloin nopeajärkinen poika
>>oivaltaa
>>>ihan itse: - Mä kyllä luulen, että pippeli: sillä voi näyttää suuntaa!
>>>
>>>***
>>>Nelivuotias Veera oli kylässä tätinsä luona. Hän katseli, kun tädin mies
>>>koikkelehti lökäpöksyisessä pyjamassa. Hän pani pään kallelleen ja
>>>totesi
>>>arvostelevasti: - On se seksi kaukana tuostakin miehestä!
>>>
>>>***
>>>Päiväkerhossa luettiin kirjaa maalaistalon eläimistä. Vastaan tuli uusi
>>>sana: siipikarja. Kerhotäti kysyi lapsilta, tietääkö kukaan mitä eläimiä
>>>siihen kuuluu. Melko pitkän hiljaisuuden jälkeen Matias
>>vastasi: -Enkeleitä!
 
Heipsulivei!

eilen olikin normaali työpäivä ja äitini hoiti lapset siihen asti kun mies tuli töistä. =)

hyvin on miikka selviytynyt maanantaisesta tapatumasta. pitäähän noita lappuja selkään vielä pitkään vaihdella ja palojälkiä seurata. mut eiköhän tuo tuosta. hyvin uni/touhu maittaa pojalle. =)

peppi, Kyselit yöunista. Miikka nukkuu vaihdellen 11-12h. päikkäreitä tunnin tai 2. toivottavasti saisit ensi yönä nukuttua. =)

danjuskalle, iso osanotto ukkisi poismenon takia. :hug:

harmi neve, kun on huono työilmapiiri. itselläkin kokemusta naisvaltaiselta alalta. ja sinne helmikuussa menossa. onneksi on yksi mies töissä, mut ei tietty joka vuorossa. kyllä ne miehet vaan ihmeitä tekee. :hug:

meillä en edes viitsi usein tiskikonetta tyhjentää miikan ollessa läsnä, kun siitä ei todella mitään tule. kaikki lähtee käsistä ja nopeesti. :whistle:

me käytiin aamupäivällä perhekerhossa ja siellä sai lounaankin samalla. kivaa oli tulla kotiin kun ei tarvinnu heti alkaa ruokaa tekemään. nyt on miikka päikyillä ja aleksi lepäilee. :D

gerberan poppoolle kovasti paranemisia. :hug:

smirgelainen samille myös vesirokon taltuttamiseen voimia. :hug:

tigru, mukava kun ehdit käväisee. kiva kun kaikki asiat on järjestyksessä.

hannamari, huisi pituuskasvu ollu artulla. =)

jonna, meilläkin aleksi saa just sitä ruokaa kun on tarjolla, jos eisyö niin seuraavan kerran tulee sit seuraava ruoka. onneksi ollu kyllä melko hyvä syömään. mut si ehkä syö kuin kerran päivässä kunnolla lämpimän ruoan.

kristiina, mukava teistäkin kuulla. =)

kaiza, yhdyn näin myöhässäkin muihin tuon nasolin jutun kanssa, että ei se haitaksi voi olla jos menee muutama ylimääräinen tippa. :hug: ja jaksamista arjen pyöritykseen.

niiskuneiti, juu kyllä munkin mielestä alkuraskaudessa saa jumpata ihan normaalisti.

tanskuliini, ihanaa kun yöt ovat menneet pitkään jo hyvin. ja eilinen nukkumaan laittokin onnistui sinulta, kun mies oli poissa. =)

koivunkäpy, toivottavasti ilves tajuais ettii jonkun järkevämmän paikan piakkoin. niin ei tarttis koko ajan varpaillaan olla mökissä. vähänkö repesin mag-lite jutustasi. =)

uneton, olishan se mukava jos pysyisit joukossa mukana. =)

jospa nyt vihdoin kävisin laittaa uuniin lämpiii ja järjestelee noi paikat mitkä joku on myllännyt tuolla. :whistle: palailen.. :wave:
 

Voi siskokullat !!!! Enpas enempia kommentoi, mutta taa ei toimi jos aletaan olla varpaisillaan etta joku ottaa nokkiinsa muiden kommenti tai niiden puuttumisen. No kaikilla on huonot paivansa, mutta kuulisin mielellani seka Unettomasta ja Adalminastakin.

Eipa itsekaan tule enaa paivittain kaytya ja varsinkin kommentointi jaa jos ei nyt joku ihan erikoinen juttu tuu mieleen.

Meilla nukutaan 20.00-8.00 yølla tosin heraillaan joskus montakin kertaa ja paivalla yøherailyista riippuen nukutaa tunti tai 2. Peppikøs se kyseli.

Muuten meilla menee ihan mukavasti. Oton ruokahalu on edelleen hirmuinen vaikka lisaraudan olen nyt lopettanut, mutta elimistø on vissiin silta osin korjannut asiansa. Iltaisin olen tehnyt sillointalløin tøita, mutta mahdollinen kokpaivatyøn aloittaminen kauhistuttaa taallakin.

Nevelle :hug: . Tollanen on kurjaa.

:hug: myøs Danjuskalle isoisan poismenon takia.

Mitahan sitten piti... Lahtea raivaamaan.

T: Kati
 
Tere taas :wave:

Kattinka: saitkos kuvia? :D

Jonna: meillä sama juttu kuin Gerberallakin eli raaka peli :D Saara on alkanut viime kuukausina venkoilemaan ruokailun kanssa ihan älyttömästi (ekoja uhmaoireita, huoh...). Tarjoan samaa ruokaa kuin muutkin syövät ja jos ei maistu niin on ilman. Yleensä menee niin että tyttö kiukkuaa hetken omassa huoneessaan ja palaa sitten ruokapöytään naama kuin hangon keksi ja syö kaiken mukisematta -taaperot on sitten outoja :eek: :whistle: ;)

Smirgelaine: onpas ihana ystävä =) Töissäollessani sain aina kans kukkakimpun kotiin työkavereilta jos olin kipeä -se tuntui tosi kivalle.

Koivunkäpy: jestas, nyt meni pissat housuun :D Vitsit et nauroin :LOL: Pippelillä voi näyttää suuntaa, hih :LOL: :LOL: Kiitos piristyksestä! :hug:

Uneton rauhoittuu nyt ja palaa tänne eikä höpsöile -ja se on käsky :D

Me oltiin aamulla perhekahvilassa, piti tavata yhden yhteisön äitejä lapsineen mutta meitä olikin sitten vain kaksi mammaa. Mutta kuten me sen äidin kanssa todettiin että ei se määrä vaan laatu :D Oli tosi kivaa, ja olihan siellä muitakin äitejä joten ei me ihan kaksistaan oltu.

Viiden maissa lähden poikien yläasteelle -miten ihmeessä mua voi jännittää näin kamalasti?! Ihan kuin MÄ olisin menossa sinne ensi syksynä eikä mun lapset... :ashamed:

Asiasta kymmenenteen: oliskos jollain myynnissä poikien luistimia kokoa 40 tai 41?! Santeri tarttis uudet enkä millään viitsis ostaa uusia...

Se on moro :wave: Ollaanhan naiset nyt kiltisti, jookos ?! :D :hug: :heart:
Tansku & nukkuvat tyttelit
 
Pikaiseen ennen töihin menoa...

Kiitti ruokailu vastauksista..
Oon omasta mielestäni ollu tiukka ton suhteen aina (tai melkein) mut viime aikoina on näköjään lipsunu liikaa ja neiti on saanu määrätä mitä hän syö. Täytyy palata samaan tiukkuuteen :LOL: . Tuo uhma vaan aiheuttaa noita riitoja IHAN KOKO AJAN!! Luulin uhman jo hellittävän tossa yhessä vaiheessa mut ei, se vaan pahenee.
Reissaamisesta ku tykkään niin kovasti ni nyt en kyl tiiä viittiiks lähtee mihinkään noiden neitien kaa. ois vapaita tulossa ja johkii mieli tekis...
 
teremorohei!

Tanskuliini kiitos kysymästä, meidän viime yö meni loistavasti eli vain kerran heräsi ja sit kyllä aamulla heräsi jo klo 5.30??!! Mut jätettiin maito pois ja heti taas vaikutti uniin. Nyt pitäs löytää joku ruokajuoma.... piimä (-josta ei tykkää) tai laktoositon maito menee kokeiluun myös... Maitoallergiasta tuskin voi olla kyse, kun hapanmaitotuotteet sopii mut tavan maito vaan ei, vai mitä Koivunkäpy?

Peppi kyselit yöunista. Onni nukkuu yöunet yleensä noin 20.30-6.45, tosin silloin tällöin on tällaisia ennen kukonlaulua ylös-aamuja ja sit toisinaan mutta hyvin harvoin saattaa mennä jopa lähemmäksi puoli kasia. Ja meilläkin mennään suurimmaksi osaksi kaksilla päikyillä, joitten kesto 1-2h, yhteensä kolmisen tuntia.

Neve :hug: minäkin tiedän naisvaltaisen alan kiemurat, rassaavaa!

Koivunkäpymie oon yrittänyt tsiikata josko täällä lehdissä ois juttua teijän ilveksestä, onko karjalaisessa ollut? Itä-Savossa ei oo vielä ainakaan näkynyt. Jossain vaiheessa mekin tullaan kattoo se teidän ilves, jos vaan käy? ;)

NAISET ois niin hirmusen ihana kun meidän palsta säilyisi jatkossakin entisenlaisena eli rehtinä, reiluna, ystävällisenä jne. Muuta en asiaan kommentoi, enkä kenenkään puolella ole, mutta minäkin kuulisin mielelläni molempien, sekä Adalmiinan että Unettoman kuulumisia täälläkin.

Tigru
mukava kuulla että nautit töissäkäymisestä ja Atte viihtyy hoidossa hyvin. Mulla lähti täällä juuri yksi äiti kanssa töihin, lapsi 1v, ja hän sanoi että jaksaa paljon paremmin kaikki kitinät ym ja on enempi "läsnä" lapselle sitten iltaisin kun kotiäitinä oli. Oletko huomannut vastaavaa? Itselläkin monestikin päiviä että tekisi mieli mennä aikuisten pariin eli töihin mut tää vuosi nyt vielä kotona.

Meil oli tänään kaksi kaveria lapsineen käymässä, toiset oli aamupäivästä iltapäivään, oli tosi kiva! lapset ja äitit viihtyi hyvin, ulkoiltiinkin yhdessä..
Nyt kuuluu häläristä ääniä jotenkas se on morotus.

lillukka


 
koivunkäpy harmoona
Lillukka: en kyl ossoo sannoo mikä on jos ei tavismaito käy, mut hapantuotteet käy.. yhen kaverin muksulla oli samaa, sillä oli sit jotai häikkää maitosokerin imeytymisessä.. Siis ei varsinainen laktoosi-intoleranssi vaan joku plaaplaaplöö..
Ja ilves asia on semmonen hys juttu, et siitä ei mahda tulla ikinä lehtiin mitää, en oo väleissä Laakkosen kans ni sen lehteen ei musta ihan seti tuu juttua :kieh: saattaahan siit joku pikku juttu tulla jos se joudutaan ampumaan mut siinäkää ei tuu lukee paikkaa yms, ihan vaan näitten halvatun piiperöitten takia, lähin asuu naapurissa :whistle:
 
Moikka kaikille!

Niiskuneidille seallasia terveisiä raskaudenajan liikunnasta, että saa ja pitääkin harrastaa, jumpata ja lenkkeillä kuten ennenkin mutta jos harrastat jotain taistelulajeja tai muuta missä voi mahaan tulla iskuja, kannattaa jättää nyt ne väliin. Periaatteessa myös ratsastus ja tennis/sulkis voi olla vaarallisia aloittelijalle ja jos on huono tasapaino, koska jos kaatuu niin voipi käydä huonosti mutta käytännössähän monet (myös itse) harrastaa myös noita lajeja raskaanakin. Kaikki jumpat, aerobicit ja kuntosalit on hyviä kun muistaa tehdä kohtuudella, tulevien selkävaivojen ja painonnousun kannalta oiskin hyvä saada lihakset hyvään iskuun jotta vaivoja ei sitten tule kun sikiö kasvaa! Ite juoksin koko raskauden ajan, vielä edellisenä iltanakin synnytystä (rv41) ja tein vatsalihaksia kevyesti, oli muuten ponnistusvaihe ja palautuminen synnytyksestä tooosi helppoa :) Anteeksi jos kuulosti paatokselta, ei ole tarkoitus ;) , oon ite fysioterapeutti ja vetäny monta vuotta ryhmää odottajille just raskauden ajan liikunnasta, siksi en voinu olla kirjottamatta...

Joku kyseli yöunista, meillä tytteli nukkuu n. klo 20-08, joskus yheksään, päivisin sitten kerran n. 2 tuntia kerrallaan. Ihania noi pitkät yöt, on pitkästä aikaa vähän parisuhde-aikaakin iltaisin =)

Mä jäin miettimään tota asiaa, josta täällä oli parilla edellisellä sivulla puhetta, siis tota miten usein kirjoittelee tänne. Oon ihan uusi palstailija ja niin kiireinen etten ehdi päivittäin edes tietokonetta aukaisemaan, saati nettiin... Mulle passaa hyvin semmoinen osallistuminen, että lueskelen kun ehdin ja kirjoittelen joskus, onko se ok vai onko täällä tapana kirjoitella päivittäin?
 
koivunkäpy harmoona
edelleen...

Caramelli, siis ei, ei oo pakko kirjottaa päivittäin :D kirjottaa ku tuntuu siltä..

Jonna meil on reissut menny ain loistavasti (?) uhmiksen kans, siis reissussa on nätisti, samoin jos on vieraita... Eli rohkeesti vaan reissuun! Heität nopalla kenen luo tuut :LOL:
 
lillukka harmaana
Koivunkäpy kiitän nopeasta vastauksestasi, ei täällä osanneet sen enempiä neuvolassa kun että kokeilla nyt vaikka laktoositonta maitoa.. ? Voi olla myös alkuun vaan tottumattomuutta kuulema mut en mä
toisen anna vatsakivuissa olla kun kerran selkeä syy-yhteys on olemassa.

Caramelli jokainen kirjoittelee täällä aina silloin kun ehtii ja sille tuntuu, toiset päivittäin tai useammankin kerran ja toiset kerran viikkoon, kerran kuussa tai miten vaan. Ihan oman elämäntilanteen mukaan, joka tapauksessa on mukava aina kuulla kaikkien kuulumisia.

Täällä syöty just (kirjoholohikiusausta, sitä voi syödä Onnikin sormin just ja just, kun ei vaan lusikalla mee syöttämällä niin ei mee...), nyt pitäs keksiä jotain kivaa iltapuuhaa poitsun kaa ettei kävis aika pitkäks ja tylsäks miestä ootellessa kotio. Gerbera olet ollut tänään mielessä kun aina hoidat arkeanne ilman miestä montakin päivää peräkkäin, ihailuni =)!

lillukka
 
koivunkäpy harmoona
Lillukka, toki ei kannata pientä kiduttaa, antaapahan sit niitä happamia jos ei maito mee, saapipahan ees kalkin niistä.. Ja joillekki käy se luomumaito paremmin, mut sit pitää muistaa antaa täysannos d-vitskua, siihen ku ei o moista lisätty.. parasta tietty on suoraan tankista maito! :p siis maultaan...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 17:55 vieras kirjoitti:
:LOL: olihan tämä JOULUTÄHDET-05 pino reilun vuoden verran hyvin asiallinen ja ihmettelinkin miten kummassa kaikki ovat niin ihania ihmisiä,mutta nythän se selvis et ihan samaa sakkia on kun koko 2plussalla muutenkin :D
Ja oli meillä täällä minkälaista keskustelua hyvänsä, se tehdään reilusti omalla nikillä, eikä vieraita edelleenkään kaivata, vai mitä siskot.

Meillä menee hyvin vaikka mun pinna on kireääkin kireämpi. No eiköhän se tästä. Laitoin mummolaan tytöt ja sain n. 1,5 tuntia vapaata! :D Ja aion nautiskella! :wave:
 
Moi vaan!

Kiitos kaikille lohdutuksista.Olette tosi ihanaisia naisia =) Ihan itku pääsi kun luin.Tänään kerroin esimiehelle tilanteesta ja saa nähdä miten käy.Sanoin suoraan että kesän jälkeen varmaan haen muita töitä kun tää ei enään tunnu mun työpaikalta.Meillä on yksi mies töissä.Tosin hänkin on jo joutunut tämän uuden työntekijän hampaisiin. Tää mies on nuori ja aika "boheemi" eikä paljon jaksa välittää tilanteesta. Nyt joudun jatkamaan vaatteiden nimikoimista kun huomenna on tyttöjen eka päiväkotipäivä. Vera nukkuu 19.30-7-00 yöunet heräilee kyllä edelleen.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 18:58 Lillukka76 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 18:49 smirgelaine kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 18:04 Taivaanvuohi kirjoitti:
Ja oli meillä täällä minkälaista keskustelua hyvänsä, se tehdään reilusti omalla nikillä, eikä vieraita edelleenkään kaivata, vai mitä siskot.


Samaa mieltä.


Ja täällä peesataan myös!!!


täälläkin peesataan noita edellisiä. ja tosiaan vieras ei ole ihan kartalla, homma ollu kasassa koht jo 2v. mee vaan takas yhtä nopeesti kun tulitkin. :xmas:
 
Tasan 3 vuotta sitten istuin kotisohvalla, takkatuli loimusi ja radio soi hiljaisella. Aina välillä piti nousta seisomaan ja ottaa tukea pöydästä kun... supisti niin pirusti!! :LOL: Tänään on siis meidän Arttusen synttäripäivä. :heart:

Käpärille kiitos piristyksestä, sitä tunnuttiin kaipaavan.. :whistle:

..ja mäkin olen kuullut että täällä liikkuu kummaa porukkaa, ja aina nikillä vieras.. :LOL:

Haleja kaikille. Ihania olette.

Ai juu, Metkulle piti vielä: Kyllä mä meinaan rohkaista hurjan luontoni ja lähteä lentokoneilemaan Norjaan noitten apinoitten kanssa.. :whistle: Saa nähä tulenko täyspäisenä takas.. :LOL: <br><br>
 
Isolle Arttu pojalle isot Onnittelut 3-vuotis päivänä!!! :flower: :flower: :hug:

hienoo hannamari, kun lähdet kattinkan luo. mukavalta kuulostaa. :D

nyt lähden keittiön siivoukseen ja kullan viekkuun. tulin äsken just jumpasta. :wave:
 

Yhteistyössä