JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Minkylle kaunis kiitos. :flower: Ja myös kaikille muille, jotka peukutatte asunnon saannin puolesta. ;) Helpottaa mun oloa kun ei tarvii yksin jännätä. :D Täällä uskaltaa innostua, kun vanhemmille pitää esittää coolia. :saint: :LOL: Ja teille sitten tuun ensimmäisenä kertoon miten kävi, joko hehkuttamaan tai sitten itkemään. :D Ja niinhän se on kuten Porsche sanoi, et jos sitä ei saada niin se sitten ei ollut meille tarkoitettu. :)

Mauahtavaa: suunnittelin et jos ne anttilan liivit on hyvät, niin kaippa niitä voi sitten muutenkin pitää, jos vaan kiinni pysyvät. :D Mulla kun muutenkin on liivejä melko heikosti, kun sitten kun ois sopivat niin on kauhee hinta. Sitten ei raski ostaa ja jos ostaa niin ei raski käyttää. :D

Noran haukkumoottori on suloinen. :heart:

Jaaha, nyt on sapuska valmista, joten herkuttelemaan. :p Sitten kokeilemaan uusia vaatteita. :LOL: Niin, ja illalla mennään miehen veljen luo uuden auton kahville, ovat tänään hakeneet uuden auton... Sitä sitten kai kuumeilemaan asunnon jälkeen. :LOL:

Viikonloppuja kaikille. :wave:
 
Olette te tytöt kyllä ahkeria kirjoittamaan!! Mä en millään meinaa pysyä mukana...

Mahakarvojen kanssa täälläkin ollaan elelty jo pitkän aikaa. Mä huomasin ne jo tosi aikaisin, mutta olin jostain lukenut, että sellaisiakin voi ilmaantua niin en osannut "panikoida" asian suhteen. Ja poikaahan sitä tännekin odotellaan, ultran mukaan.

Kivan näköiset vaunut oli Schätzchen hankkinut. Me tosiaan saatiin ilman eestä noi käytetyt teutoniat, mut mä koko ajan koitan keksiä tekosyitä et roudais noi mummollaan varavaunuiksi ja vois ostaa uudet. Olin vaan niin aatellu, että ostan tuliterät. Saas nyt nähdä. Voishan sitä kattoo kuin nuo käytännössä toimii tai jos ei toimi niin ostaa sitten uudet kun tietää vähän millaset meidän tarpeisiin pitää olla. Aika näyttää.

Saipahan työnantajakin tietää raskaudestani. Toi yllättäen uusia työvuorolistoja ja eipä tästä mahasta voi enää erehtyä... No eipä tuo kovin ilahtuneelta vaikuttanu ja tuumasi vaan että mistähän mun tilalle työntekijä saadaan. Meinasin sanoa, että eipä kuule ole mun onglema, mutta olinpa kilttinä tyttönä ihan hiljaa.

Pikku kaverikin tais hoksata että äipällä on karkkipäivä ku alko temmeltään tuolla vatsassa.

Nukkumisongelmia oli loma aikaan. Ei tullut uni ja särki milloin mistäkin. Mutta kun alkoi työt niin eipä ole tarvinnut unta houkutella saati yöllä heräillä. Korkeintaan kerran vessaan. Sitä on illalla niin poikki kun päivän hoitaa lapsia =) Kyllä täälläkin vois jonkun aamukamman hommata sen verran kovasti odotellaan äippäloman alkua. :LOL:

Jollakin onnellisella taisi olla nyytin haku reissu käynnissä kun sairaalan lähellä olin töissä niin näkyi siinä kiertävän lenkkiä, liekö supistuksia kaipaillut. Olispa jo talvi!!!

Mutta eipä tänne tämän ihmeempiä, koitan pysyä teidän pikakirjoittajien perässä parhaani mukaan. :D

Snoukku



 
Kylläpäs tänne on taas tullut tekstiä :eek: ! En edes yritä lukea kaikkea tässä välissä, kun grilli kuumuu pihalla ja pottukattila hellalla. Illan menussa on ainakin possun sisäfilettä, uusia perunoita ja kreikkalaista salaattia :p ...

Neuvolassa kävin eilen, kaikki kunnossa. Painoa oli tullut lähtöpainoon 2 kiloa, josta puolet on tullut pelkästä herkuttelusta, joten ei liene vielä syytä huoleen. Hemoglobiini oli 126, paineet 77/121 (salmiakilla elämisestä huolimatta). Ipanan syke oli edelleen 152, joten josko siellä sittenkin olisi se toivomani tyttö :heart: . No pääasia, että elossa on ja voi hyvin. Kohtu oli nyt napaan asti, 17 cm ja terkkari sanoi, että kauniisti pyöristynyt. Ja mikä tuli mulle uutena, niin kuulema kohtuni on supisteluherkkä :eek: ! En mä ole tajunnut, että kova pötsi on supistuksen takia sellainen ja kävellessä joskus tuntunut kiristys johtuisi supistuksista. Noh, aina oppii uutta.

Eilisestä innostuneena lueskelin taas nimikirjoja ja fundeerasin kivoja nimiä. Ostin myös pari ihanaa potkupukua Prismasta -40%:lla äsken ruokakaupassa käydessämme, sillä väreissä oli sitä kirkkaanpunaista, mitä ei henkkamaukkalassa usein näe. Mä siis aion pukea myös poikavauvan kirkkaanpunaiseen ;) .

Vaunuista; Gessleinin Swing fi-malli oli Teutonian ohella aika hyvä, mutta meille se ei sovi siksi, että siitä ei saa ratasosaa irti eikä sitä näin ollen voi säilyttää ulkovarastossa ja sisälle en vaunuja ota. Myös pumpattavat renkaat mustaavalla matskulla oli mulle nounou. Muuten kivat ja kavyehköt vaunut koiran kanssa ulkoilevalle. Brion Happy pinkkinä olisi aika herkku myös, mutta niitten säilyttely olisi hankalaa, kun niissä on erillinen ratasosa ja koppa. Sitä paitsi kuinka poikavauvan identiteetti kehittyisi pinkeissä vaunuissa? :saint: Sain hyvän tarjouksen suosikki Teutoniastani vanhalta koulukaveriltani, joten edes hurja hinta vaunut + tykötarpeineen ei hirvitä =) . Vielä harkitsemme hetken, onko 3-pyöräiset toimivat näillä leveysasteilla.

Jeps, palailen illemmalla, jos ehdin. Ruoan jälkeen on ohjelmassa mustikkapiirakan leivonta ja siivoaminen; päivä meni 28 asteen helteessä puutarhahommissa ja illalla olisi järkkäiltävä sisällä, kun kävimme ostoksilla Vepsäläisessä.
 
Iltaa pitkästä aikaa.

Meikäläinenkin kävi maanantaina neuvolassa: rr 120/77, hb 108 eli rauta- ja monivitamiinikuurille ja syy älyttömään väsymykseen löytyi.Painoa tullut 1 kg edelliseen, mutta kaikkiaan +2kg. Sydänäänet kuului vauvalta hienosti, 150 pintaan puksutti :heart: Liikkeitä en vaan vieläkään oikeastaan tunne. Seuraava neuvola onkin "jo" 13.8. Hassua, kun tuo edellinen oli justiinsa :) Mutta silloin saan sitten Kelan laput ja samalla on esikoisen 1,5v tarkastus.

Karvamassu täälläkin ja mies nappasi multa tänään leuastakin karvan ja totes että taitaa poika tulla... :LOL: :ashamed: Mulla oli ekalla kerrallakin kunnon turkki mahassa ja poika tuli, saas nähä nyt.

Tivoli Meillä ainakin kolmipyöräset vaunut (Teutonia Y2K) on toimineet hyvin kunnon hangessakin ja kaverilla on ne Teutonian S3:t ja hyvin niitäkin lykkii.


liplap 19+6 (puolimatka häämöttää =) )
 
Hyvää iltaa! B) Mähän lupasin alkaa käydä täällä taas ahkerammin!

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Mitä koiruja Asrailla on?
Meillä on 8,5-vuotias bordercollie ja 3,5 kk vanha tollerinpenska. :heart: Vipinää riittää, toi vanhempikin on kuin pentu joskus, vaikka ihaniahan noi molemmat!

Me järjesteltiin miehen kanssa makkaria, nyt on vihdoin tila pinnikselle (se ostetaan tosin vasta joskus syys-lokakuussa), ja vauvanvaatelipastokin löysi vihdoin oikean paikkansa. Lipasto on tosin pieni, ja täyttyi jo nyt vauvanvaatteista aika hyvin... :ashamed: En mä tajunnu, että mä olen pikkuhiljaa ostellu noita vaatteita aika lailla! :LOL: Mites te muut, oletteko ostaneet jo vaatteita? Mietin vaan, kun mä olen ostanut kokoja 56 ja 62, jonkin verran myös isompia kokoja. Ajattelin pärjätä noilla, ellei sitten tule ihan minipieni vauva, että joutuu ostamaan 50-senttisiä.

tivoli, jos renkaiden sottaamista sisällä pelkää, kannattaa ostaa rengaspussit/-suojat B) Me tehdään niin. Mietin myös, että ostetaan muiden tilpehöörien lisäksi vaunuihin kenties lämpöpussikin, koska kuitenkin talvivauva on (muut tilpehöörit: hyttyssuoja, sadesuoja, tarvikelaukku).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Asrai:
Hyvää iltaa! B) Mähän lupasin alkaa käydä täällä taas ahkerammin!

Mites te muut, oletteko ostaneet jo vaatteita? Mietin vaan, kun mä olen ostanut kokoja 56 ja 62, jonkin verran myös isompia kokoja. Ajattelin pärjätä noilla, ellei sitten tule ihan minipieni vauva, että joutuu ostamaan 50-senttisiä.

.

Mä olen ainakin hamstrannut kaikkeja kivaa jo ennenkuin tiesin odottavani! :LOL: Melkoinen läjä löytyy molemmille.




 
Alkuperäinen kirjoittaja Asrai:
Mites te muut, oletteko ostaneet jo vaatteita? Mietin vaan, kun mä olen ostanut kokoja 56 ja 62, jonkin verran myös isompia kokoja. Ajattelin pärjätä noilla, ellei sitten tule ihan minipieni vauva, että joutuu ostamaan 50-senttisiä.
Mä en ole ostanut mitään, enkä ajatellut ostaakaan etukäteen, kuin uudet kotiutumisvaatteet pienelle. Esikolta on julmetusti vaatetta ja äitiyspakkauksessa tulee lisää. Mutta tilanne muuttuu kyllä jos tulokas on tyttö. Silloin tää akka lähtee shoppailemaan urakalla, heti kun kunto antaa periks :whistle: Onneks meillä olemassaolevat vaatteet on aika neutraaleja, en oo koskaan tykännyt hirveemmin pukea poikaa pelkkään siniseen, ruskeaa ja vihreää löytyy aikalailla. Eli eiköhän niillä pärjää alkuun tytönkin kanssa =)

Sen verran tuosta vaatekoosta: Meidän poika oli aika jötkäle syntyissään (yli 4kg ja 55cm) ja silti pidin hänellä pitkään 50cm vaatetta, olivat juuri sopivan kokoisia, ei tarvinnut sukilla ja muilla kuroa lahkeita tms.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuukiitäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Asrai:
Hyvää iltaa! B) Mähän lupasin alkaa käydä täällä taas ahkerammin!

Mites te muut, oletteko ostaneet jo vaatteita? Mietin vaan, kun mä olen ostanut kokoja 56 ja 62, jonkin verran myös isompia kokoja. Ajattelin pärjätä noilla, ellei sitten tule ihan minipieni vauva, että joutuu ostamaan 50-senttisiä.

.

Mä olen ainakin hamstrannut kaikkeja kivaa jo ennenkuin tiesin odottavani! :LOL: Melkoinen läjä löytyy molemmille.
Meillä on tietysti aika paljon vaatetta kahdelta vanhemmalta lapselta, mutta muutaman ihan pienen vaatteen ajettelin ostaa, koska ihan vastasyntyneen vaatteita mulla ei ole kuin muutama. Meillä oli tuo kakkonen aikas kirppu (47 cm) ja kyllä se vaan on ihanaa, että ne vaatteet ovat suhtkoht sopivia eikä tarvi kauheasti kääriä hihoja ja laittaa sukkia jalkaan. Vaikka enpäs minä tietenkään tiedä vaikka tämä kolmas olisikin paljon isompi, mutta muutaman pikkuvaatteen ostan kuitenkin. Ja itselle lähden maanantaina metsästämään äitiysvaatteita tai muuten vaan päälle mahtuvia. Ensi viikolla vielä viikon lomamatka Lappiin ja sitten alkavatkin työt (vähäksi aikaa).
 
iik! vimppa lomapäivä on lopuillaan ja maanantaina töihin!
Jänskättää pirusti, mitä asiakkaat sanoo, kun jään pois kohta - marraskuun alussa. On 2 työntekijää jo jäänyt tän vuoden puolella ä-lomalle - ei kahta ilman kolmatta :LOL: vaikka mun piti olla se varma nakki, joka ei ainakaan jää - ja kuis kävi :kieh: Mahaa, kun ei enää piilotella, no katsotaan...
Shamandalie - eihän peli ole vielä menetetty, vaikka tarjoustanne ei heti hyväksyttäisikään... myyjä voi tehdä vastatarjouksen ja niin voi "vääntää kättä" ja yrittää löytää molempia osapuolia miellyttävä hinta. Toivotaan parasta! :flower:
nukkumisesta kyseltiin, olen nukkunut aina vatsallaan tai mahakyljellään, mutta hyvin pian raskauden alettua en ole pystynyt nukkumaan siten, on painon tunne vatsassa ja asento ei tunnu hyvältä. Niinpä unen tuloa saa odotella, kun ei löydy hyvää asntoa ja aamulla on selkä jumissa ja kyljet puutunut, kuin olisi hakattavana ollu koko yön. Enkä usko, että sängyssä on vikaa, kun on suht uus ja ennen raskautta palvellut loistavasti.
vaatteiden ostosta olen ostellut kirpparilta tytön vaatteita. 50-56cm - enkä edes tiedä onko tämä masun asukki tyttö. Ne vaan jäi käteen... :D uusia en ole vielä ostellut, toppapukua olen kysellyt, mutta tulee kauppoihin kuulema elokuun alussa ja myyjä sanoi, että meneekin nopeasti, että tarttukaa tytöt kiinni ensimmäiseen mieluiseen, jos toppapukua pikkuiselle kaipaatte. Niitä kuulema valmistetaan erä ja sitten siirrytään leikki-ikäisten pukuihin. En tiiä miten muualla, mutta niin ainakin täällä. Minä olen pojalla käyttänyt paljon tummaa punaista, oranssia, keltaista jne.. ei mitään hailukoita vaan kunnon värejä. Sopiii pojalle hyvin. Ainoa on, että niitä löytää tosi huonosti. Aina on jokin kukka tai keiju -kuva puseroihin laitetu tai housut on tyttöjen mallia. Kamalinta on nyt tämä pääkallo villitys - vauvojenkin vaatteissa pääkalloja - joo ei kiitos! Olen usein kysellyt miksi poikien vaatteet on aina tumman sinisiä, ruskeita, vihreitä, mustia, SYNKKIÄ. Ja kuvat hirviöitä ja autoja. Ehkä ne vaatevalmistajat pikku hiljaa ymmärtää, että ei kaikki halua sellaisia. Minun 8v pojan toive on tällä hetkellä vaaleanpunainen T-paita. Eipä ole vielä löytynyt lasten kokoa pojalle, joka ei halua kimaltavaa keijua paitansa etumukseen.... Aikuisille miehille kyllä on!
vaunuista ostin jo juhannuksen jälkeen alesta brion duo vaunut 2006 vuoden värillä musta/harmaa/tummapunainen. Yllätin itsenikin ihastumalla brioihin, kun menin katsomaan emmaljungia - oli esikolla ne ja tykkäsin. MUTTA minulla oli vaunuille ehtona, että on 1)erillinen ratas ja koppa (minulla on tilaa säilyttää) 2)iso tavarakori, koska aion hoitaa kaupassa käynnin kävellen 3) heittoaisa. Näitä kolmea vaatimusta ei ollut muissa minun katsomissa vaunuissa. Emmaljungalla oli aina tyydyttävä kahteen ja muissakin puuttui aina jokin... joten briot oli ne, jotka vastasivat toiveitani. Ja hinta kaikkine tilpehööreineen(hyttysverkko, sadesuoja, hoitolaukku, pyöränsuojat) oli 540e, mikä minusta ei ollut paha. Karkeat ilmakumi pyörät vielä valkkasin, kun nekin sai 4 vaihtoehdosta valita, runko on musta ja kaikki noi tilpehöörit on mustia. Nyt kärsimättömänä odottelen, että pääsen niitä lykkimään... mutta taitaa mennä ensi vuoden puolelle, että pääsee vaavin kanssa ulkoilemaan - eihän sitä heti voi talvi ilmaan lähteä.
Nyt tarvii ruveta pyörimään sängyssä, että unikin tulisi joskus... mukava tämä läppäri niin voi sängyssä köllötellen kirjoitella... tarvii varmaan ottaa tämä sinne synnärillekin, niinkuin joku muukin uhkasi. Minä, kun olen sinne menossa yksin kuitenkin - niin olisitte te seurana
:LOL: kannustamassa... jos kestää kauan.
Pinkeiju
 
Niinhän siinä kävi kuten epäilin: työt kun alkoi, ei tänne kerkeä muuta kuin nopsaa lukemaan. No, nyt siis vkonloppu ja kotona, ja koirat joutuu odottaa aamulenkkiä koska pitihän sitä päästä kommentoimaan!

Karvoista, voi voi tytöt, itse olen niin tottunut noihin karvoihin etten kiinnittänyt niihin mitään huomioita: normaalistikin löytyy mahasta, rinnoista, jopa jalkapöydästä ja varpaista :LOL: Saa nähdä tuleeko tuosta mahaoliosta koiratermein lyhyt-, pitkä- vai karkeakarvainen :kieh:
Itseasiassa jalkojen (siis onneksi myös säärien) karvat ei ole nyt raskauden aikana kasvaneet NIIN tiuhaan kuin yleensä, kun taas tukka kasvaa kohisten (normaalistikin kyllä nopsaan). Vastaavia kommentteja luin jostain aiemmin.
Ja vielä karvoista, koiran sellaisista: meillä myös 2 koiralla karvanlähtö ja tunnustan etten todellakaan siitä huolimatta imuroi päivittäin, sitten suorastaan kahlataan karvoissa! Mietinkin että mites sitten kun on ryömiväinen tuolla lattioilla noiden seurana, täytyy päivittäin imuroida (josta muuten selkä hajoaa heti!) ja silti saa pyytää vierailijat ilmoittamaan hyvissä ajoin ennen tuloaan että ehtii kaapia vauvan karvoista ennen kuin kukaan näkee missä oloissa täällä pidetään lapsia :whistle:
Tietysti vois kääriä noi elikot vaikka Elmukelmuun :p

Joku kyseli miten tukivyö laitetaan; liikkeessä neuvottiin että laitetaan edestä ihan alas, häpyluun tienoille ja selästä vähän ylemmäs ristiselän kohdalle. Mulla ei Anitavyö tuolla keinoin ainakaan pari vkoa sitten pysynyt, vaatisi enemmän mahaa. Sen sijaan olen koko höskän laittanut niin alas kuin mahdollista, myös selän puolelta. Silti sekä tuo että käytettynä ostamani CareWellin putkilovyö (joka taas ei alhaalla pysy rullautumatta) ei tunnu mielekkäiltä vielä kun kohtu seistessä painuu niin alas, vyö sitten puristaa (ainakin välillä) juuri kohdun kohtaa tai ainakin aiheuttaa jatkuvan pissahädän tunteen ;) Nyt kun selkä on ollut parempi, olenkin jättänyt vyöt käyttämättä ja yrittänyt aktiivisesti jännitellä noita ristiluun vieressä olevia lihaksia etenkin liikkeelle lähtiessä ja sängyssä kääntyessä, fysio siis opetti.
Apuja iskiakseen sain tuolta fysiolta, lähinnä noita asennonkorjaus ohjeita.

ON: Kivuista vielä, nyt kun pahin iskiasoireilu poissa, pystyy kävelemään ja yskimään ilman että vihloo, se on mukavaa! Vain tietyt asennot muistuttaa että älähän yritä liikoja. Ja tällä hetkellä kipukohta on vähän erilainen, tuolla syvällä pakarassa tai ristiselän heti vasemmalla puolella ja fysio näytti että siellä menee leveä viuhkamainen ligamentti istuinluusta jonnekin, joka on ärsyyntynyt, olisko siitä lantion löystymisestä ja paikojen muuttumisesta. Tyyny jalkojen välissä yöllä auttaa jonkin aikaa mutta välillä jos kipeytyy kunnolla, ei kivutonta asentoa ole. Viime yönä taas tuli vanha vaiva, kylkien/keskiselän kramppi, johon ei auta muu kuin nousta ylös. Tätä tää vain on, ei auta! Ja koneelle istuttuani alkoi nyt taas päätä särkemään, tana. Kyllä se ohi menee, että sinänsä ei tässä hätää!

Oli mulla muutakin mutta en kehtaa täyttää koko sivua, jatketaan myöhemmin!
Eikun sen verran vielä noista vaunujen ja vaatteiden väreistä, että etenkin vaunuissa (oma mielipide, anteeksi jos hyökkään) mitä väliä sillä on onko vauva tyttö vai poika, kyllä se sinne sopii kunhan väri miellyttää omaa silmää, eikö? JOS ostaisin kalliit uudet vaunut, ostaisin varmaan tollaiset hauskat oranssi-mustat (Brion sivuilla?), mageet! Vaatteissa tosiaan itse meinaan välttää kuitenkin niitä vaaleanpunaisia ja -sinisiä sävyjä. Mutta makuasioistahan ei sovi kiistellä...

Viikko ultraan! 18+5
 
Heippa tytsyt!

Snoopy:

Minkäväriset kärryt sinä muuten valitsit sätseeni?
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/gesslein/future-fi/future-fi-loopvarikarkki/
Tuo on se väri, mutta malli tosiaan se Swing.

Tivoli:
Myös pumpattavat renkaat mustaavalla matskulla oli mulle nounou.
Mä sanoin aluks kans, etten suostu pumppaamaan renkaita, mutta jokaisessa kaupassa sanottiin, et pumpattavat on maastossa paljon paremmat kuin ilmakennot, joten pururadan ja kävelyreittien ympäröimänä kun asutaan, päätin luottaa siihen, ettei niitä joka päivä nyt pumppailtaisi muutenkaan :saint: .

Vaatteita
en oo vauvalle vielä ostanut yhtäkään, mikä itseni tuntien on suuri ihme :| . Tiistain rakenneultran jälkeen pankki- ja luottokortti sitten varmaan ulvovatkin taukoamatta =) . Esikoinen kun on kyseessä, niin ei ole mitään entuudestaankaan. 2 vaatekappaletta ollaan kyllä jo saatu kavereilta lahjaksi, joten ihan ilman ei meidänkään kääryle ole =) .

Minimi: En mä ainakaan laittaisi poikavauvaa täyspinkkeihin vaunuihin, vaikka ne omaa silmääni miellyttäisivätkin. Olisin ehkä identiteetin kehittymisestä hieman huolissani, kuten Tivolikin mainitsi :ashamed: . Mutta makuasia, kuten itsekin totesit...

Ihanaa, kun on vasta lauantai B) . Taidan ottaa rakkaan kanssa tirsat kun ollaan jo niin monta tuntia oltu hereillä.
Kuulemisiin... :wave:
 
Hei vaan!!!

Rakenneultra takana ja toisaalta vielä edessä, koska joudun menemään uudemman kerran, kun pikkuinen oli sellaisessa asennossa, että kätilö ei saanut sydäntä näkyviin sellaiseen asentoon, että olisi voinut tutkia sen. Muutoin kaikki näyttäisi olevan ok, ainakaan mitään muuta kätilö ei sanonut. Siellä se pikkuinen heilutteli käsiään ja jalkojaan =)

Sain kyllä hieman huolenaihetta, kun kätilö sanoi, että istukka sijaitsee takaseinällä(?) ja jotenkin kohdunsuun lähellä/päällä(?)...eli jollei se tuosta siirry, niin synnytys tapahtuu sitten sektiolla. Ja jos jotain vuotoa esiintyy, niin pitää mennä heti sairaalaan.
Käski kuitenkin olla murehtimatta asiasta, koska tilanne tarkastetaan vielä viikolla 28.
Onko kellään omakohtaista kokemusta samanlaisesta tilanteesta?

Jotenkaan en ilosta hypi tuosta tiedosta, koska vatsa vedettiin auki vasta pari vuotta sitten endoleikkauksen yhteydessä. Mutta minkäs tuolla tilanteelle sitten mahtaa...pääasia kuitenkin, että ei tulisi mitään ongelmia ennen laskettua aikaa!!!
 
Hippula: Mulla on ihan sama juttu. Istukka takaseinässä ja kätilä ei ollut aivan varma sijaitseeko kohdun suulla vai ei? Samat ohjeet sain minäkin, mutta kyllä pisti minutkin miettimään... :( Sanoi kanssa, että yleensä nousee siitä vielä ylöspäin. Toivotaan parasta. =) Mulle ei sanonut mitään, että asia tarkastettaisiin...hmm, täytyy varmaan kysyä neuvolasta mitä mieltä ovat...
Omaan napaan ei muuten kummempia... Itkuherkkä olen ollut pari päivää ja mies on ollut taas ihan puulla päähän lyöty... Johtuu varmaan siitä, ett loma on loppu eikä millään jaksais mennä töihin... Tai siis 2 päivää olis töitä ja sitten vielä viikon loma, kun pomo halus, ett pidän talviloman pois, ettei jää roikkumaan, jos joudun jäämään sairaslomalle aikaisemmin...
Riikkuli 20+6
 
Jajepoo: Ei se käsittääkseni voi enää laskea, mutta nousta voi aina... Mullakin oli hiukan ihme tilanne, kun kätilö ei ollut varma. Hänestä kyllä näytti, ettei se ollut kohdunsuulla... Tiedä sitten missä se on... Aion kyllä neuvolassa asiasta kysellä. =) Eikä täällä tyhmiä kysymyksiä mun mielestä olekaan... :) Jos joku tietäis vaan mistä asioista aina esikoisen kohdalla huolehdin, kun menin neuvolaan ja epätoivoisena kyselin, niin saisitte varmaan hyvät naurut. :LOL:
 
Schätzchen: niinno, ei tulis mieleenkään pinkkejä vaunuja ostaa edes tytölle, siksi ei tullut mieleen edes tuo vaara! Mutta esim jos saadaan sini-vihreät vaunut, musta tyttö voi niissä nukkua makeasti, ei tarvitse olla punaiset (eikä missään nimessä vaaleanpunaiset :x ) :kieh:
No joo, kunhan viilailen.

Tietääkö joku muuten minkä kokoisia vaatteita siinä tämän vuoden ä-pakkauksessa on, pitääkö joka tapauksessa itse ostaa niitä pienempiä jo ennen syntymää???
Nimim. ei hajuakaan mitä vaavi tarvitsee
 
Vaunuista : Mulla ei oo hajuakaan minkä merkkiset vaunut meille tulee, kun saadaan halvalla omalta kummitädiltä, sen verran vain tiedän et ne on semmoset ihanat ampparivaunut, eli mustaa ja keltaista raitaa löytyy.. Ne on ihan ylisöpöt! :heart:
Saakohan meikäläinen sit sen piikin mistä tuola aikaisemmin oli puhe kun veriryhmä O-, ja neuvolantäti sanoi että tutkitaan vielä myöhemmässä vaiheessa.. :eek:
Äitiyspakkauksesta sen verran että kun tuolta kelan sivuilta kurkin, niin oli aivan ihanan värisiä vaatteita! :heart: Ja siinä oli mun mielestä 60 sentistä 80 senttiin, jos en ihan väärin muista.. :ashamed:

Omaa napaa; Rakenneultra ois 7.8 eli kohtapuoliin ja jännittää ihan turkasen paljon!! :eek: Varsinkin kun nyt on pari päivää pistäny mahaan aina välillä, kauhea huoli että onko kaikki kunnossa.. :/ Maha on kasvanu ihan älyttömästi, kunnon vauvamaha.. :D Kellään muulla kasvanu tässä vaiheessa paljoa? Viikkoja siis 18+4.. Maitoakin tulee öisin ja saa herätä siihen että yöpaidan virkaa toimittanut toppi on ikävästi tarttunut kiinni tisseihin.. :/
Kiloja on tullu kaiken kaikkiaan +3,5-4 kg, vaikka hätinä ollaan puolivälissä.. :ashamed: Minkähänlainen MAMMUTTI musta vielä tulee karvamahoineni.. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minimi:
Schätzchen: niinno, ei tulis mieleenkään pinkkejä vaunuja ostaa edes tytölle, siksi ei tullut mieleen edes tuo vaara! Mutta esim jos saadaan sini-vihreät vaunut, musta tyttö voi niissä nukkua makeasti, ei tarvitse olla punaiset (eikä missään nimessä vaaleanpunaiset :x ) :kieh:
No joo, kunhan viilailen.

Tietääkö joku muuten minkä kokoisia vaatteita siinä tämän vuoden ä-pakkauksessa on, pitääkö joka tapauksessa itse ostaa niitä pienempiä jo ennen syntymää???
Nimim. ei hajuakaan mitä vaavi tarvitsee
Mun mielestä kans esim. tummansiniset vaunut sopii tytölle ihan siinä kuin pojallekin.
Ja oon vastannut käsitöitä harrastaville sukulaisille, että sinisiä ja vihreitä (etenkin turkooseja yms.) vaatteita saa kutoa jo ennen syntymää, koska mun mielestä ne värit sopii molemmille.

Tuolla Kelan sivulla on ne vaatteiden kootkin:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument

 
Mulla oli esikoisella tummansiniset vaunut, jossa oli pieniä vaaleensinisiä ruutuja niin kaikki oletti heti, että oli poika. (olikin, mutta minusta ne oli ihan yhtälailla tytölle sopivat) Nyt kun on tummanpuna-musta-harmaat niin kaikki varmaan olettaa et on tyttö. (tosin on tyttöolo- mut ei voi tietää...) On se vaan niin hassua noiden värien kanssa nuo mielleyhtymät.
Äitiyspakkaus ei minua miellytä. Värit ja kuviot ja koot, kaikki plääh! En kyllä aio sitä ottaakaan.

Nyt pakko mennä laitaa ruokaa...
 
Tervehdys taas kaikille! Täällä käytiin tiistaina rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Kaikki tarpeellinen löytyi ja ei mitään ylimääräistä, joten tästä on hyvä jatkaa eteenpäin. Juteltiin siinä ultraajan kanssa nuista mun edellisissä raskauksissa olleista hepatooseista ja hän oli sitä mieltä että saan varautua kyllä siihen riesaan tässäkin raskaudessa. Ei ole kuulemma koskaan tullut hänellä vielä vastaan, että olis kahdessa raskaudessa ollut ja kolmannessa ei sitten olis tullutkaan, varsinkin kun raskauet ovat näin taajaan. No siinä hepatoosissa on ainoastaan se "hyvä" puoli, että hepatoosin puhjetessa ei raskauden anneta mennä yliaikaiseksi. Tietää ainakin saavansa käärön syliin viimestään laskettuna päivänä. Mulla edelliset raskaudet käynnistetty rv37 ja rv38.

Täällä tuntuu käyvän vaunu keskustelut kuumina. Meillä on viime vuonna hankittu Oran tuplayhdistelmät ja nyt ne tulevat taas käyttöön kun tuo poikakin on vauvan syntyessä vasta 1v7kk. Tuolle kolmivuotiaalle tytölle luultavasti ostetaan niihin seisontalauta niin pääsee hänkin kyytiin jo ei kävellä jaksa.

Onko tällä muita jotka odottavat synnytystä jo innolla? Mun mielestä synnytys on parasta koko raskaana olossa. Mulle kun tää raskaana olo on ihan myrkkyä ja hyvin epä nautinnollista aikaa, niin onneksi olen päässyt synnytyssalissa helpolla.

Nyt ulkoilemaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kengurumeininki:
Onko tällä muita jotka odottavat synnytystä jo innolla? Mun mielestä synnytys on parasta koko raskaana olossa. Mulle kun tää raskaana olo on ihan myrkkyä ja hyvin epä nautinnollista aikaa, niin onneksi olen päässyt synnytyssalissa helpolla.
Pikemminkin kauhusta kankeana |O . Mutta sen pienen kääryleen saamista syliini odotan malttamattomana :heart: .

ON: Tänään oksensin taas oikein urakalla. Outoa näin 6-7 oksennuksettoman viikon jälkeen :eek: . Ehkäpä elimistö sitten hylkii jotain mitä olen syönyt...

*muoks* Niin ja mun mielestä se äityiyspakkaus on supersuloinen =) . Mutta makuasia tuokin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kengurumeininki:
Onko tällä muita jotka odottavat synnytystä jo innolla? Mun mielestä synnytys on parasta koko raskaana olossa. Mulle kun tää raskaana olo on ihan myrkkyä ja hyvin epä nautinnollista aikaa, niin onneksi olen päässyt synnytyssalissa helpolla.
Pikaisesti vaan käväisen. Kun ei nyt mitään erikoisempaa kuulu. Vaunuista täällä on paljon keskustelua, mutta mulla ei oo siihen mitään sanottavaa. Vanhoilla Briolla mennään edelleen.

Juu samaa mieltä Kengurumeininki. Synnytys on niine jumalattomine kipuineenkin aivan mahtavaa. Mutta kyllä mä raskaanakin olen ihan mieluusti. Se mitä mä ootan kauhulla on ne ekat 2-3 kk. Ainakin esikoiselta olin ihan sekaisin alkuajan. No ehkä nyt on vähän enempi tietoa, eikä tuu niin iso alkushokki. Toivottavasti.

Joku kyseli äitiyspakkauksen vaatteista. Ne on vastasyntyneelle aika isoja. Ainakin tuo 2005 pakkaus oli. Silloin en ostanut mitään pieniä ja sitten niitä hioja ja lahkeita sai olla käärimässä. Nyt oon ostellu ihan pieniäkin jo.

No joo poistun paikalta jaarittelemasta turhia ja koitan jatkaa siivoamista. Nyt oon tunnin istunut mopin kanssa tv:n edessä. Yhtään ei oo kämppä siistimmäksi tunnissa tullut.


 
Kyllä mä ainakin odotan mielenkiinnolla synnytystä, jotta minkälaisen nyytin sieltä syliin saa.. :heart: Ihanaa kun syntyy näin joulun alla vauva, niin siinä on joululahjaa sitten kerrakseen.. :) Joo mun mielestä kans se pakkaus oli aivan ihana! Vaikka repesinkin sen liukuvoiteen kohalla, kaikkee ne ajatteleekin.. :LOL: Mutta on sekin varmasti tietty ihan kätevää, vaikee mennä sanoon, kun ensimmäistä odotan.. :)
Tulikin mieleen, kun täällä nyt on noita synnytysjuttuja kerrottu, niin kertokaapas te aikaisemminkin synnyttäneet jotta minkälaista se sitten on kun saa sen oman nyyttinsä syliin ja mitä ootte havainnu käteväksi ottaa sairaalaan mukaan?
 
Moikka.
Taas on aikaa vierähtäny täällä käynnistä :p
Mullakin on rakenneultra takana. Siellä kaikki oli pienellä pojalla ok :heart:
Aivan ihania kuviakin saatiin. Tässä niistä yksi:
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img527092.jpg
Poju vastasi päivälleen viikkoja ja oli hyvin vilkas. Poikittaisessa perätilassa kölli.
Mä toivon kovasti että tällä kertaa pääsisin synnyttämään enkä joutuisi sektioitavaksi.

Siili ja Pulla rv 20+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja mafiamamma:
Tulikin mieleen, kun täällä nyt on noita synnytysjuttuja kerrottu, niin kertokaapas te aikaisemminkin synnyttäneet jotta minkälaista se sitten on kun saa sen oman nyyttinsä syliin ja mitä ootte havainnu käteväksi ottaa sairaalaan mukaan?
Mulla ei ainakaan tullut, mitään elokuvista tuttua itkua, kun vauva syliin annettiin. Oli jotenkin outo olo. Ei uskonut, että se vauva nyt oli siinä. Ehkä vähän pettynytkin olo jälkikäteen siihen omaan reaktioon. Että olis pitänyt enempi tuntua se vauva omalta. Ehkä se oli se kovan urakan aiheuttama väsykin, mikä vei voimat. Kauhee, mitä mä kirjoitan. Toivottavasti tästä nyt ei saa väärää kuvaa, siis poikahan on maailman suloisin ja rakkain.

Noista tavaroista. Mitähän sitä silloin oli laukussa. Shampoo+hoitoaine, huulirasva, hammasharja+tahna, neuvolakortti, kännykkä, kamera, rintakumit. Noilla mä taisin pärjätä ja meinaan nytkin pärjätä. Sairaalan vaatteilla olin, koska en halunnut ylimääräistä pyykkiä kotiin tehdä ja onhan niissä kauheissa kalsarikankaisissa yöpuvuissa oma fiiliksensä. Kaikki synnyttäneet kävelee niin hehkeenä käytävillä että. Mies toi tullessaan vauvan vaatteet ja kotiin menin niillä vaatteilla, millä sairaalaan tulinkin.

siis sen vielä lisään, että tietty imetysliivit ja liivinsuojia otan.
 
Mafiamammalle oman nyytin syliin saamisesta. Kyllä sen hetken
muistan ikuisesti kun tyttö syliin annettiin. :heart:
Pieni kiharatukkainen tyttö, valkoisessa vauvankinassa, nyyhkytti
leuka rullalla... Olin vain että mun tyttö on siinä, ei voi olla totta!
Ihailin vaan ja tuijotin vauvaa sairaalassa monta päivää, oli se
niin ihmeellistä. Maailman parhaita hetkiä ehdottomasti, elokuvien
näyttelykohtaukset ei koskaan voi kuvastaa sitä samaa tunnetta!! :heart:
 

Yhteistyössä