laitan nyt suosiolla nää toiseen viestiin kun mulla tökkii kone ja katoaa aina tekstit välillä... :kieh: tietty vois jonnekki wordiin eka kirjottaa ja vaan liittää mutta laiska mikä laiska :kieh: :kieh:
Opiskelijoista Meidän ekan synnytyksessä oli avustamassa opiskelija-tyttö ja ei ainakaan mulla ole mitään moitteen sanaa siittä. En kyllä muista kysyttiinkö siihen lupaa, vissiin mutta olin niin häkeltyny saliin menosta että en taida muistaa, olin nimittäin varautunut kotiin lähtöön odotteleen synnytyksen alkua...
Odottelin kaikessa rauhassa kotona, että milloon tulee kipeitä supistuksia, kyllähän ne koko ajan tuntui kun supisti ja paikallaan ei oikeen voinu olla vaan kuljeskelin eestaas ja olin välillä sohvalla polvillaan ja nojasin itteäni selkänojaan ja "heijasin" kun se sattui sillähetkellä tuntuu hyvälle asennolle, mutta ootin että millon pitää lähteä sairaalaan, ja sitte rupes oleen jo niin tiuhaan että mies pakotti että käydään kattoon ja tullaan takas kotiin odotteleen.
Mua ennen oli siinä yks äiti menossa ja tarkistuksen jälkeen lähti kotiin niin olin ihan varma että sama passitus mulle tulee :kieh:, mutta kätilö ilmoitti että on jo täysin auki että haluatko että saliin mennään pyörätuolilla vai sängyllä
kun päästiin saliin ja sitten supistukset loppui ja odoteltiin vauvan pää puoliksi ulkona että seuraava tulee ja saa synnytettyä kokonaan... sairaalassa ehdin olla yhteensä puolituntia ja kaikkiaankin synnytyksen kestoksi on merkattu vissiin 3,5h.
Kakkoselta asuttiin jo 100km sairaalasta ja vietiin mennessä esikko mummolaan hoitoon ja auto matka oli hankala
vääntelehdin takapenkillä jos miten päin onneks oli yö ja vähn liikennettä
No sairaalaan kuitenkin ehdittiin kävin äkkiä vessassa ja tullessa sieltä sanoin että se tulee nyt kätilö ei oikeen ottanut tosesta vaan sanoi että tarkistetaan tuossa toimenpide tai mikähän huone nyt olikaan ja kun sain housut pois ja vilkas niin siirsi kiireellä salin puolelle ja samaan aikaa mies sai vaatteet vaihdettua ja tuli huoneeseen niin tyttö jo syntyi. Sairaalassa olo ajaksi oli kertomukseen merkattu 9 min ja kaikkiaan synnytyksen kestoksi muistaakseni reilu kaks tuntia. Olin vielä päivällä ollu työharjottelussa ja illalla leiponu viimeseksi päiväksi piirakkaa
jonka sitte mies vei aamulla ja ilmotti että tyttö tuli
Kolmannelta sitten ei sairaalaan ehdittykkään.
Olin menny ennen yhtä nukkuun ja ei ollu mitää ja heräsin yöllä (taas) kolmen aikoihin että supistaa ja kun seurailin ja olivat säännöllisiä niin herätin miehen ja ilmotin että tarttis lähtä, niin ei aikonu mua ottaa omaan autoon
(mikshän) vaan soitettiin ambulanssi ja mies lähti omalla autolla perään ja päästiin jotain 70km menee kun pikkumies päätti ettei oota enää yhtää
joten ambulanssi parkkiin tienreunaa ja synnyttää ja en voi kyllä vallittaa tosi hyvät "kätilöt" oli ja putsattiin hengitystiet ja käärittiin avaruuslakanaan että pysyy lämpinänä (oli sellanen pieni joulukinkun näköinen kääryle kun punaset kasvot vaan näkyi). Ampparin kuski oli ehtiny oys.iin ilmottaa että syntyy välille ja kun lähettiin jatkaa matkaa niin Sepe:n maayksikkä tuli vastaan lääkärin ja kätilön kans ja taas pysähdyttiin mutta lääkäri ei käyny edes sisällä vaan kysäs kuulumiset ja kätilö tuli meidän kyytiin ja taas jatkettiin matkaa...
Olin muuten tuohon viimeseen synnytykseen tehnyt sellasen "toivelistan" mitä haluan jne. mutta sille ei hirveesti ollu sitte käyttöä :kieh: mutta pitää kattoa löytyiskö se vielä
nyt ootellaan taas mitä on tulossa ja jännätään päästäänkö sairaalaan asti vai tuleeko jo kotiin? toivottavasti ehtii sairaalaan kuitenkin :ashamed:
ja olis toiveissa saada testata synnytysjakkara...
Onko kellään siitä kokemuksia verrattuna normaaliin sängyllä synnytykseen?
Jaa nyt on vissiin työaikaa käytetty tarpeeks tähän "jaaritteluun" mutta palaillaan taas