*~ Joulun tähtöset -06 ~*

välipala galluppiin: Miika tykkää hirveästi viilis-viileistä, joten niitä syödään usein välipalaksi ja hedelmää (omenaa, banskua, päärynää...) päälle. joskus saatan antaa leipää tai hedelmäsosettakin..

ootteko te muut joutuneet jo leikkaamaan joulutähtösten hiuksia?? meidän ukkolla tuo kuontalo kasvaa aivan hirveetä kyytiä (perinyt ilmeisesti isältään) ja kaksi kertaa on jo jouduttu napsimaan tukkaa lyhyemmäks, kun meinaa jo silmille mennä..
 
Meillä syödään välipalaksi leipää, hedelmiä(omena, banaani, päärynä) , joskus hedelmäsosetta, jogurttia, rahkaa ja viiliä(maustamatonta tai itse maustettua annan kun maustetuissa on sokeria niin paljon) , muroja(talk-muroja, jotka on säilöntäaineettomia ja vähän terveellisempiä) ja joskus jos teen pannaria tai lettuja niin sitten niitä.Kiisseleitä ja puuroa tulee aika harvoin annettua, voisikin alkaa niitä syödä useammin.

Leikkasin itse pojun etutukkaa pari kertaa, mutta muutama viikko sitten vein hänet ihan parturiin niin siistittiin koko kuontalo, kun se oli kasvanut taas :) Poju jaksoi istua tosi nätisti ja antoi leikatakin hyvin.Tuli ihan ison pojan näköinen :heart:

Pojulle on tullut nyt alas molemmille puolille poskihampaat ja yöt on taas olleet vähän niin ja näin.Ne kaksi kokonaan nukuttua yötä olivat joku tilapäinen häiriö |O :snotty: :headwall: :D

Onkos muiden pikkuiset tykänneet pulkkailusta?Meillä poju tykkää ja jos mennään vaunuvarastoon ja lähdetäänkin rattailla eikä pulkalla niin alkaa kamala huuto.Ja puistossa oli jollain stiga niin sen päällä istuskeli niin reteenä :D
 
Heissan!!
Ihanaa,seuraavan kerran töihin vasta keskiviikkona!Saa olla Venlan kanssa 2päivää kotona vaan!Huomenna tuleekin mun kaverin tyttö 9kk muutamaksi tunniksi hoitoon.Saa Venla vähän ikäistänsä seuraa =)

Meillä ei ole neidin tukkaa tarvinnut vielä leikata!Voipi oikeestaan sanoa että on nyt vasta alkanut kasvamaan!On ollut sellanen kalju koko pienen ikänsä :LOL: Nyt ehkä pienen ponihännän jo saisi :D

Joku kirjoitteli että lapsella on jo ihan hirveesti hampaita..Onko teidän kaikkien kullannupuilla jo melkein koko purukalusta suussa??Meillä on vasta 6hammasta :eek: Se ei ole tosin ikinä estänyt minkään syömistä..On hyvin kaikkiruokanen.Kelpaa mainiosti nykyään niin omat kuin kaupan pöperöt!

Meillä myös pulkka on ihan ykkönen!Sillä pitäis koko ajan liikkua!Niin sisällä kuin ulkonakin.. :D Tänään käytiin ihan pulkkamäessä typyn kanssa!Tykkäs hirveesti laskea isin kanssa korkealta mäestä alas!Ostettiin ihan sitä varten tavallinen pulkka,mihin mahtuu kaksi.Muuten on käytössä ollut vauvapulkka.Kun nyt pysyis nuo lumet taas niin vois pulkkailla useammin..Äsken näytti taas jotain räntää satavan.. :kieh:

Nyt me lähdetään iltapesuille ja iltasatua lukemaan!Luetteko muut lapsille iltasatuja ja muuten kirjoja? Meillä luetaan paljon kirjoja,ja Venla tykkää myös itse "lukea".Iltaisin olen yrittänyt aina jonkun kirjan lukea ennen nukkumaan menoa.Näin rauhottaa,ja Venlaa "valmistaa" yöunille.

Mutta mukavaa alkavaa viikkoa!!

Peggy ja Venla
 
Heippati Hei!!

Täällä välipalaksi otetaan banaania,jukurttia,hedelmämössöä,viiliä,jukurttia...yleensä siis ihan näitä perus välipaloja. Porkkanat ja omput on myös mukavia nakerrettavia.
Hamppuja on siis jo neljä edessä ylhäällä ja neljä edessä alhaalla sekä juuri tullut toinen alaposkihammas. Ja toisella puolella kuultaa jo myös mutta ei ihan vielä ole läpi. Eli siis 9 zipaletta ja kymmenes näinä päivinä tulossa.

Kirjoja luetaan päivän aikana monia. Tykkää katsella ja näytellä niistä asioita. Sekä tykkää myöskin katsella niitä yksikseenkin. Iltasaduiksi ei vielä niitä lueta koska Aleksillakin meni tosi pitkään ennenkuin malttoi rauhoittua niitä kuuntelemaan. Jäppiselle siis luetaan nykyään (max. 2) iltasatua ja Aleksi tosiaan on sen 3v5kk. Mutta neiti saa vielä siinä asiassa odotella. Onneksi rauhoittuu yöunille suht helposti muuten.
Salkkarit kun loppuu niin mies,Aksu ja Veera alkaa keräillä päivän lelut kasaan. Tosin yleensä se menee siihen,että ukot kerää ja Veera levittää ne sitä mukaan takaisin. ;)
Mä laitan sillä välin iltapalat pöytään. Sit yökkärit päälle ja iltapalalle. Sen jälkeen hamppupesut ja jäppisen iltapisut. Sitten pusut ja hyvän yön toivotukset. Jäppinen omaan sänkyynsä ja toinen lukee sille iltasadut. Ja neidille unipimputin päälle,hetki sykyssä kanniskelua ja sit pinnasänkyyn pötköttään. Sinne se jää pitään bileitä uniörkkiensä kanssa ja nukahtaa hetken päästä.

Tukkaa ei ole vielä tarvinut leikata kun rimprempsalla sitä on vielä niin himpskutin vähäsen. Takatukkaa olisi jo sen verta,että pienen ponnarin saisi mutta kun ei viitsi sitäkään laittaa kun etutukkaa ei oo olleskaan. Tai siis otsan yläpuolelta on palan matkaa vielä paljasta. :p
 
Meidän pojalla hampaita nyt yhteensä kymmenen, ellei enemmänkin. Edessä neljä ylhäällä ja alhaalla, sekä molemmat poskihampaat juuri puhjenneet. Hiuksia olen leikannut pari kertaa, kun kasvavat mahdotonta vauhtia ja ovat sitten silmillä. Oikeaan parturiin en ole vielä pojan kanssa uskaltautunut.

Kirjoja meillä luetaan paljon, muttei kuitenkaan vielä iltasaduksi. Nukahtaminen on vähän sitä sun tätä, välillä onnistuu hyvin, välillä ei.. Selkeät iltarutiinit yritetään kyllä pitää joka ilta.

Pulkkaa meillä ei ole, eikä sitä paljoa olisi voinut käyttääkään, kun ei täällä Vantaalla juuri lunta ole näkynyt. Tänään olikin jo ihanan keväinen ilma :D
 
Tehvehdys! Meillä syödään yleensä välipalana kans viiliksiä. Sit olen joskus laittanu maustamattomaan jogurttiin jotain hedelmäsosetta ja se uppoo kans vauhdilla. Hoidossa nuo syö ihan vaikka ja mitä. Taitaa olla poika äitiinsä tullu kun kaikki vähänkään makeaan viittaava uppoo kun häkä :LOL:

Meillä on jo suussa 10 hammasta. Pari poskihammasta tuli yllättäen. Kyllä niillä hyvin syöpi...

Mut nyt on taas pakko lähtee töihin.
 
Ei ehdi nyt enempää, mutta kun kävin lukemassa teidänki kuulumisia niin noista hampaista laitan että Lassin suusta löytyi viime tutkimuskerralla 12 hammasta :whistle: Enemmänkin voi olla, mutta kun tuo poju puree niin lujaa niin pitää olla aika pikaisena :D Edessä on 4 hammasta niin ylhäällä kuin alhaallakin ja sitten molemmilla puolilla tuntui ylhäällä ja alhaalla yksi poskihammas. Nuo poskihampaat tuntui jo aika isoilta että nekin on ollu tuolla vissiin jo jonkun aikaa :)

Paikat väsyy tästä koneella istumisesta joten täytyy mennä jalottelemaan :)

Pimmi, Lassi ja pieni 37+6
 
Moikka kaikille! On ollut niin paljon tekemistä etten oo ehtinyt liiemmin kirjoitella. Ollaan ulkoiltu tosi paljon (muutenkin ku vaunuteltu) kun on ollut niin ihanat ilmat. Ostettiin pojalle ihanat reiman ruskeat kurahaalarit ja hanskat, ettei vesi pääse läpi ja muutenkin kun menee ensi syksynä päiväkotiin.

Välipalaksi meillä syödään marjoja ja jugurttia, hedelmiä leipää tms... Muutenkin meillä syödään tosi vaihtelevasti ja kaikkea saa aina maistaa mitä haluaa...

Meillä on aina luettu ja laulettu paljon ja päivittäin. Poika osaa osoittaa kirjasta kysymällä tosi monta juttua. auton auringon nallen pallon kukan kengät koiran tomaatin laivan hatun puhelimen ankan hiusharjan... tapailee paljon sanoja ja osaa pari eläinten ääntä. on myös oppinut työntämään kädet hanskoihin ja riisumaan sukat hanskat pipon ja joskus housut. meillä on juotu pitkään jo tavallisesta mukista itse mutta lusikalla syöminen on vaikeaa... me syödään ei sosemaista ruokaa ni ei tartu lusikkaan samalla tavalla varmaan... koska ruoka aina tippuu lusikasta ennen ku ehtii suuhun :LOL:

Nyt kävellään jo vakkaristi ja ulkonakin kengillä..

Mitenkäs teillä kiipeilyn laita.. meillä se on kamala "ongelma" pelkään koko ajan et jotain tapahtuu peppu edellä tullan alas sängyltä ja sohvalta hienosti mut nyt kiipee pöydille ja lavuaariin pöntön kautta ja tänään osas jo tulla pinniksestä pois (olis tosin rojahtanut osittain jos en olis ollut vieressä) mitä mä teen ku lapsi nukkuu eri huoneessa asunnon toisessa päässä. pitääkö nyt jo siirtyä isojen poikien sänkyyn
 
Tässä odotellaan virpojia pääsiäismunien kera!Tulis nyt joku niin ei tarviis ite näitä syödä..Mikä ei kyllä olis ihan huono juttu.. :p
Mennään venlan unien jälkeen appivanhempien kanssa raflaan syömään.Ihanaa kun ei tarvitse ite edes yhtenä päivänä ruokaa laittaa!
Ens viikonloppuna me lähdetäänkin koko perhe tallinnaan!Lauantaina lähdetään ja sunnuntaina takasin!Ollaan yö hotellissa!Ihanaa päästä vähän muihin maisemiin =)

Mites teillä muilla nykyään nukutaan?Meillä kun Venla on aloittanut hoidon niin joutuu joskus 6.00 heräämään,herää sitten nyt joka päivä kuudelta.. :headwall:
Yleensä hoitotäti laittaa silloin lyhkäsille aamu-unille puuron jälkeen.Tulee muuten liian pitkä päivä.Ensimmäiset 2viikkoa venla oli aika kiukkuinen meille vanhemmille iltaisin,mutta nyt menee jo hoitopaikkaankin ihan mielellään!

Eilen käytiin tytön kanssa Ideaparkin PiiPoossa leikkimässä!Oletteko muut käyneet?Suosittelen lämpimästi!Todella kiva paikka!Venla ei olisi halunnut millään lähteä pois!

Me ajateltiin kesällä siirtyä isojen tyttöjen sänkyyn!Vielä ei varmaan osaisi pois siitä tulla ilman että satuttaisi itsensä.Kesällä tehdään kämppään hieman remonttia ja samalla vaihdetaan makuuhuoneita neidin kanssa.Saapi tyttö tuon meijän makkarin kun se on vähän isompi!Mahtuu lelut ja kaikki muu krääsä!Siinä samalla ajateltiin siis siihen isompien tyttöjen sänkyyn vaihtaa ja samalla tuttia vierottaa..Eipä tuo sitä enää kovin kaipailekaan,nukkuessa vain.Oikeastaan nukahtamiseen vain,sit sylkäsee pois..Luulen ja toivon että vierotus käy kivuttomasti.. :whistle:

Nyt noita-akkoja vahtaamaan!!
Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille!! :wave:

Peggy ja Venla
 
Meillä poju keksinyt nyt valonkatkasijat ja juuri ja juuri ylettää samuttamaan valot.Ja sitten kun tosiaan saa ne pois, mutta ei päälle niin tänäänkin ollaan illalla kökötetty pimeässä :whistle: Jos menen ne päälle laittamaan niin poju tulee perässä samuttamaan :headwall: :LOL:

Pojun nukahtaminen illalla on sujunut viime aikoina melko kivuttomasti.Ei tarvitse kuin kantaa sänkyyn ja peitellä.Välillä on pitänyt seistä sängyn vieressä tms. ja pois ei ole päässyt ennen kuin poju on nukahtanut tai sitten salaa :ashamed: Mutta nyt on ollut tosi helppoa sen suhteen, kun saa kävellä ulos huoneesta ilman vastalauseita :D Tosin olen ihan varma, että kun tämän tänne nyt raapustin niin varmaan ei sujukaan enää huomenna niin helposti tuo nukahtaminen :D

Meillä luetaan siskolle iltasatu, mutta poju ei ole yleensä kuuntelemassa, kun ei jaksa.Eikä siis ole muutenkaan kiinnostunut siitä, että joku luksisi hänelle.Itsekseen selaa kyllä kirjoja, mutta ei jaksa yhdessä katsella niitä.No ehkä jossain vaiheessa, ehkä sitten kun siirtyvät samaan huoneeseen nukkumaan.Ajattelin, että jos poju kesällä siirtyisi lastenhuoneeseen nukkumaan, riippuen nyt siitä jatkuuko/onko hänellä kuinka paljon noita astmaoireita ym.

 
Huomenta vaan kaikille! Me ollaan täällä valvottu koko viime viikonloppu hampaiden takia ja nyt Jarkko on nukkunut pari yötä ihan kunnolla. Varmasti nuo poskihampaat tekee kipeää puhjetessaan.

Ihanaa kun on muutama vapaapäivä tässä tiedossa, tosin meikäläinen on kuitenkin lauantaina töissä. Silti on aikaa vaan olla. Jotenkin noista olopäivistä nauttii nyt kun muuten päivät menee töissä ja muutenkin kamalassa kiireessä.

Niin joo, PeggySun valittelit että teillä on ruvettu heräilemään joka aamu kuuden aikoihin. Samma här! Joskus olis vaan niin ihanaa nukkua vaikka seiskaan asti... |O No mut eiköhän sitä sitten kun nuo tenavat ovat murrosikäisiä tai sit ne valvottaa ihan muista syistä :LOL: :LOL:

Oikein hyvää ja munarikasta pääsiäistä kaikille :flower:
 
Meillä myös neiti alkanut nyt heräileen aikasintaan kuudelta ja viim. puol kasilta.
Vaikka ihan viime viikkoihin asti neiti nukkui n. yhdeksästä yhdeksään. :eek:
Ollaan kyllä melko varmasti sitä mieltä,että tämä aikaistuminen johtuu hampaiden tulosta ja/tai siitä kun alkaa olla aamuisin niin valoisaa.
Kohtahan sitä jo siirrytään kesäaikaan niin se "helpottaa" vähän... :p
 
Me kotiuduttiin eilen pääsiäisen vietosta Tallinnasta!Oli aivan mahtava reissu!!
Venla tykkäs ihan hirveesti kun oli koko ajan jotain uutta ja kivaa puuhaa!Laivallakin temmelsi vain pallomeressä melkein koko reissun!
Kohta minulla olisi iltavuoroon lähtö..Paluu arkeen taas :|
Mies ja tyttö lähtivät pihalle hetkeks,lupasin salaatin ja ruoan laittaa ennenkun töihin lähden..
Tänään meillä nukuttiin 7asti aamulla!Se oli aika ihme..Tosin voi johtua siitä kun eilen tultiin niin myöhään kotiin ja nukkumaan meno vähän venähti!

Mites teidän muiden pääsiäiset meni?Olitteko kotosalla vaiko reissussa?

Meillä mies onkin tän viikon lomalla ja Venla siis koko viikon kanssa kotona..Ihan kiva kun mulla onkin tällä viikolla ainostaan perjantai vapaana..Mukava työputki heti vapaitten perään!Mutta eiköhän se tästä taas:)

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille JoulunTähtösille!!

Peggy ja Venla 1v3kk :eek:
 
Meillä Nella oppi elen taputtamaan. Kaikkea muuta kyllä osaa, palikoitten kasaamisesta, kielen näyttämiseen ja nyökkäämiseeen, mutta taputtaa ei millään meinannut oppia. Eilen sitten katseltiin Nellan lemppari ohjelmaa Hurtta ja staraa ja siellä taputettiin, niin eikös tuo tyttö alkanut myös taputtaa.
Olettekos te antanut nyt pääsiäisenä taaperoille suklaamunia? (säännöistä huolimatta)
 
Me ollaan Venlan annettu maistaa suklaata hieman kun itse popsittu munia poskeen :p
Eipä tuo juurikaan välittänyt,sylki pois vaan..
Ihanaa kun huomenna vapaapäivä!Saa nukkua (ehkä ) vähän pitempään kuin työaamuina ja rauhassa olla vaan ja ulkoilla!
Mina ajattelin että jäisin vielä ensi kesänä hoitovapaalle,sen kun saa päättää kahdesti..Ehtisi hyvin ennen kun neiti täyttää sen 3..Kauheeta aatella jo noin pitkälle,että täyttää 3.. :eek:
Sain juuri Venlan yöunille,isäntä alkoi maalaamaan keittiön seinää ja minä jumituin tähän koneelle.. :whistle:

Syökös teijän mukulat ilta ja aamupalaksi aina puuroa?Vai jotain muuta?Me on pyritty se puuto syöttää,kun se täyttää vatsan niin hyvin!Yleensä on aina puuroo ja leipää sekä maitoa,ja hyvin uppoo! ;)

Kävin tänään ystävääni katsomassa synnyttäneiden osastolla..Iski PIENI vauvakuume..Isännälle jo marisin että ihan kauhee vauvakuume..Eipä tuo sanonut juuta eikä jaata..

Joten näihin tunnelmiin :wave:

Peggy ja Venla
 
Meillä on aina nukuttu tosi hyvin. Poika on miltei vastasyntyneestä nukkunut omassa sängyssä ja pienen pyörimisen jälkeen nukahtanut aina itse. Meilläkin oli lyhyt aikaisen heräämisen kausi (6 pomppas ylös). Lienee valoisuus vaikuttanut siihen, harkittiinkin jo pimennysverhon ostamista... mutta nyt on poika alkanut nukkua 9, ja eilen nukkui 9.40 (mun piti kirjaimellisesti käydä tarkistamassa et hengittäääkö tuo enää) niin iso ihme se oli.

Meillä syödään kanssa puuroa (kaura/manna) aika hyvällä menestyksellä. oon lisäillyt siihen hieman sokeria ja hedelmänpaloja. Mutta joskus syödään leipää ja jugurttiakin. Makoisa puuro syntyy kun laittaaa omenanpaloja ja keittää ne kaurapuuron kanssa ja hieman kanelia niin johan on hyvää (itsekin söisin ) :LOL:

Me lähdetään kesällä omalla autolla tanskaan dyynejä ihastelemaan... vuokrataan sieltä mökki viikoksi ja sit mennään pariksi pv:ksi Kööpenhaminaan... en malta odottaa.... ihanaa :heart:
 
Aprilliä aprilliä!!! Kuinkas montaa on jo ehditty juksaamaan tänään?! :D

Onpas meidän palstalla ollukin hiljaista. Taitaa kaikilla olla kevätkiireitä. No onpas sitä ittelläkin. Aurinko paistelee niin ihanasti että meinasin jo laitella parvekkeelle ja terassille narsisseja. Ne täytyykin laittaa sen verran korkeelle ettei Jarkko pääse niihin käsiks. Ite asiassa meillä kiipeillään jo joka paikkaan ja herralla menee hermo jos onkin joku niin korkealla ettei pääse kiipeämään. Ihaninta on kiivetä sohvalle ja juosta sitä pitkin. Se juokseminen on vaan niin holtitonta että sydän syrjällään saa kattoo ettei äijä tipahda.

Ilmeisesti tuosta vauhdista ja kiipeilystä sitten jää ukkelille jotain päälle yöksi kun olen nyt monena yönä herännyt aivan hirvittävään huutoon. Jarkko seisoo keskellä sänkyä ja huutaa suoraa huutoa. Jossain vaiheessa onneks rauhottuu ja jatkaa uniaan. Tuossa juttelin esimieheni kanssa, jolla on 3kk vanhempi poika. Hänen poikansa kans huutaa öisin. Todettiin että lapsilla vaan on näitä huutokausia vaikka ne muuten olisivatkin jo kauan aikaa nukkuneet yönsä hyvin.

Oikein hauskoja kevätpäiviä :flower:
 
On meillä tosiaan palsta huomattavasti hiljentynyt!
Mutta ymmärrettäväähän tuo on tällaisten taaperoiden kanssa!Ja moni on jo työt aloittanut!Ja toista odottavat,että eihän sitä koneelle joka päivä pääse:)
Mulla olisi taas yövuroon meno..Venla on hoidossa,ihan sen takia että saan nukuttua tässä päivällä kun illalla se ei kuitenkaan enää onnistu..Sainpa tuossa parin tunnin torkut otettuakin!

Minkäslaisia kesäkenkiä ootte lapsille suunnitellu?
Mä löysin Stockan hulluilta päiviltä ihanat vaal.punaset Kangaroosin lenkkarit!Venla on niitä ylpeinä esitellyt kaikille ja kotona sisällä pitäis olla koko ajan jalassa =) Tais olla mieleiset tytönkin mielestä!

Minkäslaisissa vaatekoossa teillä muilla mennään?Meillä pääsäntöisesti vielä 80cm vaatteet menee,kohta vissiin vaihto 86cm..Vieläkö bodeja pidätte?Meillä sekä bodeja että t-paitoja.Nyt kesäksi oon hommannu enempi t-paitoja,mielestäni ehkä kätevämpiä,saa nähdä sitten..

On niin ihanaa kun tuo aurinko on alkanut paistamaan!On niin keväinen olo koko ajan!Hiekkalelutkin kaivettiin varastosta esiin ja johan se lapio neidillä pysyy itselläänkin kädessä:)

Jotenkin itse nautin tästä ajasta nyt todella paljon kun Venla ymmärtää lähes kaiken mitä hälle puhun ja kuitenki voidaan tehdä tosi paljon yhdessä kaikkea!Innolla kesää ootankin ja kaikkia ihania reissuja!Tää on nyt mielestäni niin "helppoo" aikaa,jos niin voi sanoa..

Mutta ihanaa ja aurinkoista kevättä kaikille!!Ja leppoisaa viikonloppua.. :saint:

Peggy ja Venla
 
Hei!

Moneen viikkoon en oo kirjotellu, mutta ajattelin käydä nyt ilmottelemassa että Lassi sai sunnuntaina 30.3 klo.17.04 suloisen tummatukkaisen pikkusiskon :heart: Painoa ja pituutta neidillä oli 3780 g ja 51 cm ja oli ihan täyden kympin tyttö :) Synnytys oli paljon helpompi kuin Lassin synnytys ja ennätettiin olla synnärillä vain 1,5 tuntia kunnes vauva oli jo ulkona. Palautuminenkin tuntuu olevan paljon nopeampaa, mikä onkin tosi hyvä kun on nyt kaksi pientä hoidettavana :)
Eilen päästiin kotiin ja nyt sitten opetellaan elämää kahden pienen kanssa. Lassi on ollu ihan tohkeissaan vauvasta ja haluais silitellä päätä koko ajan. Vauvan itku vielä säikäyttää niin että Lassikin alkaa itkemään mutta eiköhän tuo totu ajan kanssa...

Nyt täytyykin lähtä puuhaamaan pojun kanssa ennen ku vauva heräilee taas syömään. Koitan nyt korvata tuota sairaalassaoloaikaa kun Lassi oli aika suuttunu äidille niin pitkästä erosta :)

Ihanaa kevättä kaikille jouluntähdille ja äideille :heart:
Koitan tulla juttelemaan, mutta voi olla hiljaista jonkun aikaa :whistle:

Pimmi, Lassi ja tyttönen 4 vrk
 

Yhteistyössä