*~ Joulun tähtöset -06 ~*

Meillä myös poika nukkunut jo parin kuukauden ajan vain yhdet päikkärit, kesto 2-2,5 h. Yöunille menee kahdeksan jälkeen ja aamulla noustaan klo 7-8. Tosin siinä välissä heräillään useamman kerran, etenkin aamuyöstä.

Krissie rv 15+0 ja Petja 1v 2vkoa
 
Lennin 1-vuotis mittoja: 8500g ja 75cm pitkä... :heart:

Eelolla on ollut mukava tutkimusretki :D Nopea mies... :D

Rukkasista oli puhetta. Meillä on Lennillä Lassien tarrarukkaset, jotka aukeaa alhaalta ylös asti. Lisäksi meillä on nahkarukkaset, ja nauhalapaset ja kaikki on kyllä pysynyt hyvin paikoillaan.
Niitähän on sellaisia "henkselin kiinnitys systeemi" juttuja joilla saa noitten pienten rukkaset pysymään paikoillaan :wave: (Olipas hankalasti selitetty, mutta kaupassa varmasti ymmärtävät mitä tarkoitan :D )

Onko teillä muilla lapset kovia teidän perään? Meillä Lenni on ihan mahdoton mun perään. Jos menen esim. saunaan niin Lenni istuu oven takana ja itkee niin kauan jotta tulen pois, vaikka isi ja veikka tekis mitä :/
Meillä edelleen imetys jatkuu... Mua ei jotenkin vaan yhtään huvita alkaa osteleen sitä soijamaitoa. :whistle:
 
Huomenta |O !!! Meillä ollaan aloitettu viikko aikaisin. Mulla on tässä ollut viikonloppuvapaa ja vielä tänään saan olla vapaalla. Ihanaa!!!! On vaan niin kurjat kelit ollu koko viikonlopun ettei olla päästy ulos. Jarkko on nimittäin taas yskässä ja nuhassa. En sit viittiny tieten tahtoen viedä pihalle.

Jarkko on kyllä välillä aivan mun perään. Varsinkin jos olen ollut edellisenä päivänä iltavuorossa. Kuitenkin päiväkotiin kun vien, poika jää sinne ilman että itkee perään. Kotona ei tartte kun käväistä yläkerrassa niin ukkeli itkee.

Meillä nukutaan vain yhdet päikkärit. Joskus Jarkko saattaa vetäistä pikku-unet jos on tosi väsy, mut muuten niin päiväkodissa kun kotonakin otetaan vaan yhdet varsinaiset päikkärit. Kotona ukko nukkuu yleensä 2-3 tuntia mut jostain syystä päiväkodissa vain tunnin-puolitoista. Oma sänky taitaa olla se kaikkein paras ;)

Oikein hyvää viikon alkua kaikille!! =)
 
Tämä äiti ollut koko v-lopun töissä ja väsymys sen mukainen.. |O Venla on kanssa minun perään ihan hirveesti kun olen töissä ollut..Varsinkin silleen kun ensin ilta ja seuraavana päivänä aamu..Tietysti ymmärtää kun nähnyt melkein vuorokauteen kun Venla nukkumassa aina kun illasta tuun..Mutta myönnettäköön että äippäkin ikävöi tyttöä töissä :whistle: Ihana olla taas ihan kaksistaan mussun kanssa nyt kotona!!Kyllä näitä aikoja tulee kaipaamaan kun kokopäiväisesti palaa töihin..
Ihanaa kun oli yöllä satanut lunta!!Mentiin pulkalla muskariin!! =)

Tykätäänkö teillä musiikista? Venla tykkää ihan hirveesti!!Tälläkin hetkellä kattelee/kuuntelee Fröbelin palikoita ja istuskelee keinuhepan kyydissä :) Ihana se on!!Välillä täytyy vähän tanssahdella ja käsiä heilutella musiikin tahtiin!

Me ollaan jätetty iltavelli pikkuhiljaa pois..Samalla jää siis tuttipullo pois.Venlahan joi vaan iltavellin siitä ennen nukkumaan menoa.Nyt annan iltapuurolla lisäksi jotain leipää tai hedelmää niin tulee täyttävämpi ateria.Hyvin on "vierotus" sujunut tähän mennessä :) Tutit jos raaskis kesällä vierottaa.. :whistle:

Mukavaa viikkoa,

toivottelee Peggy ja Venla
 
Meillä on molemmat lapset tosi paljon äidin perään, tosin esikoisella se on jo vähän hellittänyt. Jenna kyllä saattaa nostaa kauhean metelin jos ei pääse esim. äidin kanssa vessaan =) Ja molemmat ovat todella innostuneita musiikista!! Esikoinen osaa laulaa ulkoa lasten lauluja,tykkää kuunnella musiikkia ja omia soittimiakin löytyy =) Jennakin on alkanut tanssimaan jos lauletaan tai kuunnellaan musiikkia..muumi ohjelman alkaessakin tyttö tanssii telkkarin edessä pyörien ja jalat hytkyen :heart:

Terveinä ollaan onneksi pysytty sen vatsataudin jälkeen. Sanoja on tullut lisää ja eilen pääsi ulkona taapertamaan ensimmäistä kertaa kurahaalareilla suojattuna pihalle. Hauskaa oli vaikka liikkuminen topattuna oli hankalaa. Lunta kun ei ole edelleenkään satanut vaan piha on märkä ja kurainen :/ Veljen polkutraktorin kyydissä istuminenkin oli hauskaa =)

JaloAnsku ja Jenna
 
Huh, sainpas luettua :)
Muutto on nyt takana ja nettikin toimii vihdoin ja viimein. On ollu kyllä outoa kun on joutunu elämään lähes yksinhuoltajana eikä oo ollu edes nettiä pelastajana :D

Mä täällä kateellisena luen teidän ihanista viikonlopuista :snotty: Mulla ei oo tuota omaa aikaa ollu piiiitkiin aikoihin saati sitten miehen kanssa yhteistä aikaa ku sehän on ollu nyt viimeiset 3 kuukautta ma-pe pois kotoa. :( Viikonloppuisin vaan nähdään ja silloin ollaan vaan kotona ja Lassi saa iloita isin seurasta. Aika rankkaa on ollu muutenkin kun tämä raskaus ei näköjään menekään yhtä helposti kuin Lassia oottaessa vaan mun lantion alue on ihan "mäskinä" ja kipuja löytyy lonkista, pepusta ja pahimmillaan reisistäkin. Kävely on aikamoista kinkkaamista, Lassin nostelu tosi vaikeeta ja arvatkaa onko ollu hauskaa kun tämä uus kämppä on 2-kerroksinen :eek: Portaat ei mene kovin joutuisasti - varsinkaan Lassi sylissä...
No, kohta helpottaa kun mies on enää tämän viikon siellä reissussa ja ens maanantaina alottaa hommat täällä kotikaupungissa ja on illat ja yöt kotona :) Sitä päivää on kyllä ootettu kuin kuuta taivaalta :)

Mistähän te olittekaan jutellu...
Eelon reipas aamu jäi ainakin mieleen :D Oli naurussa pitelemistä :D

Tuttipulloa ei oo käytetty varmaan kuukauteen vaan Lassi juo ihan itse nokkamukista. Tavallisestakin kupista osaa juoda, mutta en oo antanu vielä omaan käteen kun siitä meinaa mennä osa vielä yli :)
Päikkäreitä nukkuu nykyään vain yhdet, noin klo.12.30-14, mutta jos unet jää jostain syystä lyhyemmäksi niin sitten saattaa nukkua pikku pätkän esim autossa tai vaunuissa jos ollaan liikenteessä myöhempään iltapäivällä. Yöt menee edelleen hyvin. Nukahtaa kahdeksan paikkeilla, viimeistään yhdeksältä ja nukkuu 12-13 tuntia. Yöllä itkaisee ehkä kerran tai kaksi jos tutti on tippunu eikä löydä heti, mutta hiljenee heti kun käyn antamassa tutin suuhun. Omaan huoneeseen ja isojen poikien sänkyyn pitäis alkaa totuttaan ennen kuin vauva syntyy, mutta kun en raski millään... Mua ihan kauhistuttaa ajatus siitä etten enää kuule Lassin ihanaa pientä tuhinaa kun käyn hereillä yöllä :(

Ruokakin kelpaa niin kuin ennen. Aamulla ja illalla kunnon satsi puuroa ja joskus lisäksi kiisseliä tai marjoja ja päivällä syö joko yhden liharuuan + välipalan tai 2 liharuokaa. Jälkkäriksi leipää, vihanneksia tai kiisseliä ja välillä tuntuu siltä ettei tuo poika tule ikinä täyteen :D
Nyt ollaan alettu harjoittelemaan myös itse syömistä ja annan aina aamupuurolla pojulle oman lusikan jolla pistelee sitten puuroa suuhun - tai ainakin sinne päin :) Kovasti keskittyy ja tykkää aina kun saa tuommoista jännempää puuhaa...

Tukea vasten nousee ja kävelee, mutta ilman tukea ei vielä uskalla. Nyt on ihan vasta parin päivän ajan päästäny seisoessaan vähäksi aikaa irti ja hymyillyt tyytyväisenä kun on saanut isot kehut :)
Sanoja tulee jonkun verran. Äiti, isi (aina kuiskaten :heart: ) , pappa, kato, ei (tätä), anna (tätä)... Tuo tätä tarkoittaa tuota. Osoittaa esim nokkamukia ja sanoo "anna tätä" kun haluaa maitoa. Koira on vuh vuh ja auto on drrr ja tietysti pälättää muutakin, mutta niistä me aikuiset ei ymmärretä vielä mitään :) Joka viikko on joku oma juttu mitä hoetaan ja tällä viikolla se on ollu "äh uh". Tänä aamunakin sängystä kuului heti ensimmäisenä kovaan ääneen "ÄH UH" :) Mua on alkanu mietityttää että liittyisköhän se jotenkin siihen kun mä oon ollu aika väsähtäneenä viime aikoina ja kommentoin monesti ääneen että lääh puuh kun puuhaan Lassin kanssa. Poju vissiin sitä mieltä ettei äiti muuta sanokaan ja koittaa kommentoida mun kanssa :LOL:

Musiikista tykkää myös tosi paljon ja hyviä biisejä pitää jammata polvia hetkuttamalla ja "tukkaa" heiluttamalla :D Varsinkin kunnon rock/heavy-biisit saa pään nuokkumaan niin ku kunnon hevarilla... Mistä lie senkin oppinu :whistle:

No mutta nyt täytyy kyllä lähtä jo nukkumaan.
Jotain unohtu kuitenkin, mutta eiköhän tässä ollu ihan tarpeeksi juttua vähäksi aikaa :)

Onnittelut vielä kaikille lopuillekin 1-vuotiaille ja mukavaa vuoden alkua! :)

Pimmi, Lassi ja pienoinen kohta tasan 31+0 :heart:
 
Nyt meilläkin on 1v juhlat juhlittu, vihdosta viimein. Neuvolassakin käytiin painoa oli 9600g ja pituutta 76cm. Pituuskasvu on lähtenyt kasvuun, mutta paino mennyt käyrien alle... Mutta mikä ihme tuo on kun poika on koko ajan liikkeessä, yölläkin! Eilen sain hankittua unipussin... jos vaikka se auttaisi?? Rauhottaisi öitä?!

Meillä Kalle on kovasti mun perään, välillä ei sais ees vessaan mennä rauhassa. Mutta Isä tuntuu silti olevan ykkönen!
Kävelty meillä ollaan jo 10kk saakka. Ja musiikista pidetään kovasti... Alkaa jalat heti hytkymään jos hyvän biisin kuulee :D
Tuttipullot ja tutit on edelleen käytössä. Tosin nokkamukeja myös. Vähän sekasin käytetään...
Kauhee hääräämään on toi poitsu... Pyyhe/ Liinavaatekaapin tyhjentää harvase päivä.

Mutta nyt nukkumaan!
Memmu ja poju 1v =)
 
Tervehdys!
Meilläki on käyty 1-vuotis neuvolassa ja pituutta oli 77,6cm ja painoa 11,33kg. Että meillä on melkonen jötky tuo tyttö.
1-vuotis kuvauksissaki käytiin ja ihania kuvia saatiin. Kova miettiminen mikä olis se kaikkein paras.
Meillä on Ninnillä se vakuutus ja meillä se on Lähivakuutuksessa niinku kaikki muutki. Ei oo sitä tarvittu, *koputtaa puuta*. Ja tulevalle vauvalle otettiin se myös.
Me päästään lauantaina muuttamaan uuteen kotiin ja sit alkaa varmaan hetken nettipimennys. Vaikka oon käyny siirtämässä tän liittymän, mut voi mennä vielä 3 viikkoa.
Nyt vähäksi aikaa pakkaamaan ja sit nukkumaan.

Maria, Ninni ja pikkukakkonen 34+5
 
Meillä siirryttiin 1kk vakituisesti yhtiin päikkäreihin. Poika menee 20.00-21.00 nukkumaan ja herää siinä 7 pintaan, joskus nukkuu yli kahdeksaan ennen nukkui aina mut nyt on vanhempana aikaistanut uniaan... Päikkärit on meillä n klo 11-14 tai 11-13 aika pitkiä unia vetelee mutta hyvä näin.

Mä oon pähkäillyt ton oman ajan kanssa. Kun sitä ei ole miltei laisinkaan ja ukko kyl on valmis poikaa hoitaa äidin pitäis vaan keksii harrastus ja keveri siihen... Pitäis aloittaa joku harrastus mut on tylsä mennä yksin.. pilatesta oon ajatellut.. mut löysin sellaisen ryhmän jossa on kertamaksu... voiko pilates tunnille mennä noin vain vai pitääkö olla heti ekalla tunnilla... Mitä te muut äidit harrastatte ja onko teillä omaa aika ollenkaan

meille on tullut uusi merkittävä sana :LOL: kakka mut onneks tulee vaan asiayhteydessä... Meidän poika 1v1kk on superinnostunut pottailusta... eilenkin kakkas 2 kertaa pottaan ja pissas 3... ja ku kakka tuli ni sano kakka heh heh... käykö muiden naaperot pottulilla jo?
 
kultakala: Mä alotin juuri kans pilateksen ja oon tykänny ihan hirveesti!!Käyn kerran viikossa tuossa meijän lähellä vapaa-aikatalolla ja kertamaksu on 5e.Ei ole mitenkään sitovaa,mikä on hyvä!Voi myös ostaa 10xkortin joka maksaa sitten 45e muistaakseni.Se on tosi rentouttavaa mutta myös tehokasta!Mä satuin alottaa sen juuri "kauden alusta" eli kun tänä vuonna taas alkoi.Mutta voi mennä myös kesken kauden.Kysyy meillä ainakin aina tunnin alusta että onko uusia,ja kertoo sitten vähän historiaa yms.Suosittelen!!!

 
Mitä te muut äidit harrastatte ja onko teillä omaa aika ollenkaan
Itselläni on omaa aikaa,kun lapset ovat mummolassa viikonlopun suunnilleen kerran kuukaudessa. Muuten ei omaa aikaa juuri ole,kun tuo meidän isäntä ei jää lasten kanssa kotiin yksinään :/

käykö muiden naaperot pottulilla jo?
Pottailua harrastetaan aina välillä ja tulostakin on välillä tullut. Aika innokas neiti kyllä on potan suhteen,kun isoveli näyttää mallia =)
 
Omasta ajasta on kyselty. Minun omaa aikaa viikottain on iltalukio, saa pari tuntia pari kertaa viikossa vähän hengähtää ja jotain ihan erinlaista haastetta kun kakkavaippojen pesua =)

Pottailua ei sen kummemmin harrsteta, jos joskus sopivasti vaipanvaihdon yhteydessä näyttää siltä että Pyry mienaa pissata niin mennään istumaan potalle mutta harvoin sinne mitään saadaan. Mutta ompahan ainakin kiva istuskella potalla ja selailla kirjaa.

Meillä on pitkään nukuttu pelkästään yhdet päikkärit jotka on vajaasta tunnnista reiluun 2 tuntiin pitkät.

Pyry tykkää musiikista ja ennen kaikkea norjalainen hevi on näyttänyt uppoavan :LOL: Toki kuunnellaan paljon lastenauluja ja niissäkin on paljon sellaisia rytmikkäitä lauluja mitkä saa pojan tanssimaan. Yksi suosikki on joululahjaksi saatu Nurmikuukusen lauluja, levyllä on paljon kansanmusiikki-tyylistä musiikkia ja ne on aivan mahtavia (niin äidistä kun pojasakin).

Meillä siirryttiin joku aika sitten isojen poikien sänkyyn nukkumaan ja hyvin on yöt sujuneet siinäkin. Pinnasänky pistettiin kasaan odottamaan mahdollista seuraavaa käyttäjää. Hyvin pysyy poika matalaitaisessakin sängyssä eikä lähde vaeltelemaan öisin mihkään (korkeintaan tulee meidän sänkyyn) ja hyvin on oppinut missä laidat menee ja yhdellä tippumisella on selvitty.


tinde ja Pyry
 
heipat!
Effi-tytön kuulumisia..pitkästä aikaa.
Eli hyväähän meille,kunhan pysyy terveenä tyttö vaan..edellinen viikko meni vatsataudissa ja nyt nenä valuvana heräili eilen..

vasta nyt oppinut seisomaan ja siirtymään muutamin askelein..onneksi
tuntuu olevan rauhallinen ja varovainen tyttö..
yöt nukkuu hyvin ,kerran heräilee jos herää.yö-pullo on vielä meillä :ashamed:
pottailua aljoimme viime viikolla harjoittelemaan..pikkuhiljaa mennään asian kanssa.
syömistä opeteltu itsekseen ja juomista myös.onnistuukin jo mukavasti..
sanoja tulee paljon. :D on ollut aikaa tytöllä keskittyä puhumiseen ,kun liikkuminen on jäänyt myöhäisempään.

kaikki meillä ok.
terv.muuhis ja effi
 
Heippa kaikille piiiiiiitkästä aikaa.

1.v synttärit oli ja meni tossa kk sitten ja lahjaksi tuli pulkka, kirjoja ja rahaa. 1.v synttäreiden kunniaks Miksu lähti myös ilman tukea kävelemään ja sen jälkeen ei oo enää juurikaan konttailut. Ulkona poika ei jostain syystä suostu vielä kävelemään. Vaan pyllähtää istumaan heti jos rattaista maahan nostaa. Taitaa nuo talvikengät tuntua niin hankalille.... nooh, keväämmällä sitten.

Tutti meillä jäi pois reilut pari vko sitten ja erittäin hyvin meni vieroitus. kaksi iltaa kiukkus kun nukkumaan laitettiin ja muutaman kerran heräs parina ekana yönä. Sain rauhotettua vesipullolla ja sen jälkeen nukahti kiltisti uudestaan. Nykyään käy nukkumaan 20.30-21.00 ja heräilee aamulla klo.9-10. Yöllä herää max.kerran juomaan vettä, mutta yleensä nukkuu koko yön heräämättä.

Päikkäreitä meillä nukutaan yhdet klo.13-15. Paitsi jos päikkäriaikaan ollaan liikenteessä. Rattaissa kun tuo ei vieläkään nuku kun puolen tunnin pätkiä :/

Omasta ajasta ja harrastuksista täällä oli puhetta. Mun harrastukset on lähinnä pojan kanssa ulkoilu. omaa aikaa vietän joskus harvoin kavereiden kanssa kahvitellen. Täytyy kyllä sanoa, että sitä omaa aikaa ei oikeastaan hirveemmin kaipaile... Miehen kanssa saadaan yhteistä aikaa n.2-3kk välein, kun poika menee mummolaan yökylään ja se on ainakin toistaiseksi ollut ihan riittävää. Tietysti yhteistä aikaa vietetään joka päivä Miikan nukkumaan menon jälkeen, mutta kun poika on yökylässä, niin silloin aina yritetään järkätä jotain spesiaalia B)

miika on onneksi pysynyt suht terveenä, jos ei oteta lukuun viikon kestävää ihmeellistä ripulia, mikä meillä oli tossa parvi vko sitten. Lääkärissäkin käytiin ja kakkanäytteen ottivat pojasta, mutta siitä ei onneksi mitään löytynyt. Viikon miika oli hieman heikommalla ravinnolla, kun lämmin ruoka ja puurot ei meinnanneet millään upota, mutta onneks sen viikon jälkeen palasi sitten ruokahalukin.

Sitten niitä 1.v neuvola mittoja: 9510g, 77,5cm ja py:46cm Painoa siis vuodessa tullut 6500g ja pituutta 28,5cm. py kasvanut 12cm. tuo paino saattaa kyllä heittää hieman, kun neuvolassa käydessä oli ripuli ja syömättömyys kestänyt jo muutamia päiviä, niin painoa oli varmasti jo vähän tippunut. Mutta noilla lukemilla kuitenkin nyt mennään.

Itsellä on pahoinvointi helpottanut huomattavasti, mutta flunssaa pukkaa meikäläiselle :/ Nyt vaan kädet kyynerpäitä myöten ristiin, ettei miika saa multa tartuntaa... Mulla siis nyt menossa rv 15+3 ja ihan hirveetä kyytiä on aika mennyt..

Marialla ja Pimmillä ei enää pitkä aika olekkaan kun on taas vauvat sylissä. onnea vaan sinne synnytykseen ja tsemppiä paljon loppuaikojen kanssa. Uskon, että ei oo helppoa, kun taaperoa pitää hoitaa ison mahan kanssa :hug:

Jokohan tää romaani riittäis tältä erää :wave:

Nelly ja Miika
 
Hyvvee päevee vaan kaikille! Täällä taas iltavuorolainen yrittää laittaa jotain kuulumisia.

Meillä vaan yskä jatkuu Jarkolla. Kohta pitänee taas kiikuttaa ukko lääkäriin jos vielä kovasti yskii. Nuhaa on kans vähän, mut muuten Jarkko on tosi pirtee. Öisin ei herää vaikka välillä tulee yskänpuuskia, joten päivisin jaksaa touhuilla ihan normaalisti.

Oli näköjään puhetta siitä omasta ajasta. Mulla sitä ei ole kun nuo työajat :D . Kun tekee vuorotyötä on tosi hankala ottaa jotain semmoista harrastusta, joka on säännöllisesti esim. maanantai-iltaisin. Ennen harrastin bailatinoa, mutta täällä uudella paikkakunnalla sitä ei ole enkä viitsi ajella iltaisin Espooseen, kun sinne kuitenkin joutuu töihin ajelemaan. Kovasti olen miettiny jos vaikka rupeis käymään uimassa. Sitäkin tuli harrastettua sillon kun odotin Jarkkoo, mut sit se jäi kun olotila ei aina antanut myöten. Onko mulla vähän tylsää:D ?!

Ja musiikistakin on ollut puhetta. Meillä ollaan semmoisia, että kuunnellaan tosi paljon musiikkia ja kun ite olen harrastanut enemmän ja vähemmän kaikenlaista soittamista ja laulamista kuoroissa, bändeissä, orkestereissa ja tietysti omaksi iloksikin (ja muiden kauhuksi...) se on silleen verissä. Jarkko laulelee ja hytkyy jos tulee musiikkia tai jos esim. minä satun hyräilemään jotain kappaletta. Hauskaa kattoa ja kuunnella.

Mut nyt on pakko kiirehtiä, että ehtii töihin...
 
Josko ehtisin jotain raapustaa ennen kuin poika herää päiväunilta..

Meillä oltiin viikonloppuna oksennustaudissa. Petja selvisi muutamalla oksennuksella ja oli muuten ihan hyvävointinen, mutta mulla itselläni tauti kesti pidempään ja oli hieman rajumpi. Onneksi nyt alkaa elämä voittaa.

Omaa aikaa mulla ei hirveesti ole, ainakaan kodin ulkopuolella. Harrastukset rajoittuu nykyään aika pitkälti lukemiseen ja illalla saatan telkkaria katella, kun mies touhuaa pojan kanssa. Jumpissa kävin pari kertaa viikossa koko syksyn, mutta nyt kun on tää vauvamaha kasvamassa, niin en oo jaksanu keväälle ottaa mitään liikuntaharrastusta. Käy nuo päivittäiset kauppareissut jo työstä, kun pitää kantaa poika ja ruokaostokset rappusia kolmanteen kerrokseen(ei hissiä ). Nyt onkin asunto myynnissä ja jos menee kaupaksi, niin muutetaan uuteen kotiin, jossa pitää olla hissi ;) Kahden pienen lapsen kanssa en jaksa enää noita rappusia talsia.

Musiikkia meillä on aina kuunneltu paljon ja kuunnellaan edelleen. Petjalla on jokunen oma lastencd, joista tykkää kovasti. Menee aina stereoiden luo mölisemään, kun haluaa kuunnella musaa. Ja sitten hihkutaan ja tanssitaan, kun tulee hyvä biisi :D

Krissie rv 17+0 ja Petja 1v 1kk
 
Onkos muitten taaperoilla alkavaa uhmaa?! Meillä on ainakin jotain sen tapaista!!Sellaisia itkupotkuraivareita tulee päivittäin!!Jos kirjan sivu ei käänny heti,tai palikka ei mene oikeaan koloon..niin auta armias..Neiti heittää lelun pitkin lattiaa ja lähtee huutaen marssimaan omaan huoneeseen..Keltä lie tuonkin oppinu.. :whistle: On se kyllä mahoton..Ja varsinkin pukeminen on aina kauhea show!!Ensin ottaa innoissaan kaikki vaatteet esille kun ehdotan että lähdetään pihalle,mutta sit kun aletaan pukemaan.. :headwall: :kieh: Koko ajan pitää laulaa tai jotain höpöttää että keskittyy muuhun kun raivoomiseen..Aikamoinen temperamentti siis meijän Venlalla!! :D

Mulla on taas illalla pilates!Oon kyllä tykänny ihan hirveesti siitä,tuolla aikasemmin enemmän mainitsinkin..

Voi kun oon kateellinen teille joilla jo pieni vauvan alku masussa taas kasvaa :heart: On niin ikävä sitä raskaus aikaa..No,joskus taas itsekin!!

Nyt tarvii lähtee laittaa jumppa vaatteet kasaan ja vesipullo täyttää!! :wave:
 
Sama meininki meidän pojalla tuon raivoamisen suhteen. Tosin se ei ole mitään uutta, vaan temperamenttia on riittänyt syntymästä saakka. Jos ruoka ei tule sekunnissa - raivotaan, samoin vaipanvaihto, pepun pesu, vaatteiden pukeminen ja pienikin kompastuminen tai kaatuminen aiheuttaa kiukkuamista. Jos itse menen eri huoneeseen tai en ota poikaa syliin juuri sillä sekunnilla, kun tämä sitä haluaa, tulee huutoa. Leluja myös paiskoo ja ulkovaatteita puettaessa heittää yhtäkkiä päätä taaksepäin, niin että mulla on jo pari kertaa ollut huuli halki sen seurauksena. Ääntä ja ärtsyilyä siis riittää tässä kodissa :whistle: ...Mutta on niitä iloisiakin hetkiä paljon :)
 
Meillä ei kyllä ole havaittavissa mitenkään kamalasti uhmaa, jotain pientä vastaan hangoittelua joskus, mutta aika leppoinen luonne tuo poju on =) Joskin siskonsa oli vielä leppoisampi silloin aikanaan :whistle:

Meillä oli tuossa se vaihe, että poju ei millään halunnut istua potalla, mutta nyt on siinä istuskeltu jonkin verran ja ei enää halua siitä heti pois tai ala huutamaan, kun siihen laittaa.Tänäänkin itse halusi mennä istumaan potalle ja nyki housuja ja vaippaa pois.No istuttiin, mutta ei kyllä mitään tuotosta tullut.Eilen illallakin istuttiin pitkät pätkät, mutta mitään ei tullut, mutta hetken päästä vaipassa oli kuitenkin pissa eli mietin et voisko jotenkin vähän jänskättää sitä siinä olemista ja pidättää, osaako/pystyykö tuon ikäinen edes pidättämään?No eipä tässä vielä kiirus ole.

Meillä on nukuttu jo pidemmän aikaa yhdet päikkärit 11.30-15.30 välillä.Joskus nukkuu 1.5 tuntia, joskus menee kolmekin ja vähän yli.Parvekkeella vaunuissa nukkuu unet.Tosin juuri katselin, et aika ahdasta alkaa kohta olemaan pituuden suhteen, mutta vielä en haluaisi luopua ulkona nukkumisesta.

Uusia sanoja on tullut myös.Välillä saattaa ihan toistaa perässä mitä sanotaan esim. päivää, kiitos, kiitti ja yksi päivä sanoi ole hyvä :D .Kirja-sanassa r-surahtaa hauskasti.Ja yrittää laulaa ihhahhaa :heart: .

Niin ja mun omasta ajasta...mitäs se on :snotty: Meillä tosiaan mies ollut tämän viikon kokonaan työmatkalla ja huomenna illalla tulee kotiin.Ja tammikuussa on joka viikko ollut jossain työmatkalla niin että on ollut yön tai pari pois kotoa.Eli omaa aikaa ei ole viime aikoina juuri ollut.Eilen äitini oli meillä pari tuntia ja tänään juuri pohdin, että olipa ihanaa, kun oli joku, joka syötti ja katsoi perään eikä itse tarvinnut koko ajan hoitaa kaikkea.Eli kyllä se vaan on rankempaa, kun joutuu kaikki yksin hoitamaan.Sauvakävelemässä käyn silloin kun mahdollista, muihin harrastuksiin ei kyllä liikene aikaa.Joskus kyllä sanon miehelle, että nyt otat lapset ja alat painua täältä kämpästä, että saan olla rauhassa, kun musta on ihan mukava touhuta rauhassa yksinään kotona jotain :ashamed: Kerran on poju ollut yökylässä, mutta nyt vähän harkitsen jos perjantaiksi kysyisin voisivatko mennä molemmat mun vanhemmille, kun mieskin menee keikalle niin jos menisi katsomaan.Enpäs ole vissiin baarissakaan käynyt pojun aikana vielä kertaakaan :D
 
Hyvä että täällä muitakin uhmakkaita taaperoita!! =) tuo omatahto kun on kova välillä..
Mulperille mukavaa aikuisten iltaa,jos raaskit lapset hoitoon viedä =) hyvää se tekee välillä mammankin viihteelle päästä ;)

Onkos teillä lapset halukkaita syömään itse? Venla haluaa nykyään aina itse myös oman lusikan kun syödään..Ei siinä mitään,mutta kun ne ruoat lentää aina lattialle eikä suuhun :whistle: Maltti on valttia tässä hommassa!!Aika hyvin kyllä jotkus ruoat osaa lusikoida,mutta kastikkeet tuppaa mennä aina muille maille.. :D

Ihana kun mun äiti tuli aamulla hakeen Venlan ulos ja mä sain ihan rauhassa siivoilla koko huushollin!!Tuilvat vasta 11jälkeen syömään ja äiti vielä syötti Venlan ja minä sain rauhassa pyykit ripustaa :eek: Kyllä sitä tuollaisestakin "omasta ajasta" osaa nauttia nykyään ihan eritavalla!!

Kaikille oikein mukavaa ja talvista viikonloppua!!

Toivotteleepi Peggy ja Venla 1v1kk :heart:
 
Piti vielä tulla mainittee että meillä on sit päästy lopullisesti tuttipullosta eroon!!*tuulettaa* Tosi kivuttomasti kävi!!Ei oo neiti pullon perään huudellu!Pari viikkoa ollaan oltu ilman iltavellejä ja koko pulloa :D Tutit on vielä käytössä..Jos sitten kesällä ne koittas vierottaa.. :whistle:
 
Pyryllä on ollut jo jonkin aikaa tuota uhmaa. Kun kiukustuu niin alkaa vinkumaan ja kipittää karkuun toiseen huoneeseen eikä halua että otetaan syliin vaikka selvästi haluais syliin tulla, mutta kun kiukuttaa niin kamalasti ettei voi. Selvästi äitiinsä tullu :ashamed: Sillon kun alko toi uhma näkyä ekoja kertoja polki jalkaa paikoillaan, hyvä ettei pomppinut tasajalkaa ja huusi, nyt sitten jalostunut tuollaiseksi karkuun kipittämiseksi ja vinkumiseksi.

Pyry on myös jo kauan huseranut omalla lusikalla syödessä. Ensin sillon joskus annettiin opetella miten ruoan saa suuhun antamalla syödä sormin ruokansa ja sitten annettiin lusikka käteen ja toisela syötetään. Aika nätisti osaa jo, jos haluaa, pyydystää ruokaa lusikkaan ja laittaa suuhun, vaikka kyllä sitä vielä lattialle ja vaatteillekin menee. Tosin useimmiten on vaan kiva paukuttaa lusikalla lautasta tai huitoa äidin lusikkaa niin että minä en saa ruokaa Pyryn suuhun asti vaan kaikki on pitkin keittiötä.

Pyry on myös kamalan avulias, välillä liiankin. Pyykkiä ei enää yksin saa ripustaa kuivamaan kun toinen ojentelee hieman liian nopeasti pyykit korista ripustettavaksi :D Ja roskia kiikuttaa roskikseen (yrittää kyllä sitten ryöstää roskiksesta jotain aarteita samalla...) ja lelujaan raivaa lelulaatikkoon joskus ihan oma-alotteisesti.

Flunssakin alkanut hellittää (vihdoinkin!! *koputtaa puuta*), tosin uudeksi vaivaksi on tullut näppylöitä naamaan ja jalkoihin, mutta ne ei tunnu Pyryä vaivaavan, joten ei sen enempää niistä ressata. Jospa toi flunssa menis edes vähäksi aikaa kokonaan pois ja saataisi olla edes hetki terveenä tämän talven aikana. Toi flunssahan on meillä junnannut jo 4kk, alkaa pikkuhiljaan tympäsemään.


tinde ja Pyry
 
Moi taas. Meidän muksut kävi tänään valokuvaamossa 1-v ja 3-v kuvauksessa ja samalla osallistuttiin molempien kanssa päivänsäde kilpailuun =) Neitiä ei meinattu saada sitten millään hymyilemään,vaikka yleensä hymyilee kaikille kuin naantalin aurinko...Keinuhevonen sai sitten vähän hymyä huuleen,onneksi! Samalla otettiin muutama yhteiskuvakin lapsista. Valokuvaaja totesi että onpa tempperamenttinen neiti. Omaa tahtoa kun löytyy vaikka muille jakaa :D Lusikan sai käteen jo alle vuoden vanhana ja paljon jo syödään ihan itse,vaikka sitä ruokaa on muuallakin kuin suussa.

Uusia sanoja tulee jatkuvasti lisää ja sanoipa neiti jopa "hyväyötä" kun nukkumaan piti mennä :heart: Nyt en ehdi enempää kirjoittamaan,kun neiti on koko ajan joko cd levyjen kimpussa tai yrittää sammuttaa koneen...

JaloAnsku ja Jenna
 
Veera myös aika usein tahtoo jo oman lusikan käteen ruokaillessa. Mistä tulikin mieleeni,että kuinka suuri palaisia ruokia teillä syödään? Neiti kun ei meinaa millään haltsata tuota hampaiden käyttöä vaikka niitä on jo upea rivi. Tosin jäppisellä oli aikoinaan sama juttu...

:wave:
 

Yhteistyössä