*~ Joulun tähtöset -06 ~*

Meillä syödään pieniä paloja,mutta esimerkiksi makkaran tai juuston siivunkin voi antaa,kun osaa yleensä haukata siitä paloja ja syödä sen nätisti,mitä nyt joskus työntää liikaa kerralla suuhun =) oikeastaan on tullut vähän minä itse-vaihe,eli täytyy saada itse syödä eikä aina huoli ruokaa jos yritän syöttää.
 
Meillä poika tunkee suunsa niin täyteen ruokaa kun vaan saa jos kerkiä, että ruoan palojen koolla eis inällään ole mitään merkitystä. Ja noille seitsemällä hampaallaan niitä sitten mukeltaa pienemmäksi. Eikä auta vaikka kuinka kopittas neuvoa ja opettaa että ei sitä suuta tartte ihan ääriän myöten täyttää ruoalla.
Varsinkin banaani on sellainen mitä laitetaan vaikka koko banaani suuhun ja vaan käsiinsä saadaan :ashamed: Siten sitä tursuaa ulos ja poika tunkee sormella takasin suuhun ja on näköstä :ashamed:
Muutenkin suhteellisen kookkaita paloja nuori herra syö ja hyvin saa pureskeltua.
 
Minä vielä jonkun verran sörssään pojan ruokaa pienemmäksi, mutta itse hän kyllä haukkailee esimerkiksi leivästä isoja paloja. Hyvin saa ne kyllä syötyä, kun vaan välillä muistutan, että pureskele ja näytän itse mallia ;) Eilen poika pureskeli lattialta löytämäänsä kissan raksua tyytyväisenä...narskunta vaan kuului :kieh: Hampaita taitaa olla tällä hetkellä 4 alhaalla ja 4 ylhäällä, myös poskihampaat ovat puhkeamaisillaan (pullottaneet jo pitkään ikenissä ).

Tutista ja tuttipullosta jossain vaiheessa kyseltiin. Petja ei ole syönyt tuttia oikeastaan missään vaiheessa, joten säästytään sen vieroittamiselta. Tuttipullosta poitsu edelleen pääasiassa juo. Tosin osaa jo hörppiä tavallisestakin mukista/lasista. Nokkamukeja meillä on useampaa sorttia, mutta niistä juominen ei ole missään vaiheessa ottanut onnistuakseen ja siksipä Petja on harjoitellut juomista suoraan tavallisesta mukista.

Krissie rv 18+0 ja Petja 1v 1kk
 
Heissan taas! Meillä täällä ollaan taas vietetty vauhdikasta vapaapäivää. Mä olen hoidellut asioita ja Jarkko oli muutaman tunnin hoidossa.

Jarkko ei vielä syö lusikalla itse, mutta juo nokkamukista itse. Palojen syöminen käy, mutta jossain vaiheessa ukko saattaa herpaantua jos paloja on liikaa tai ne on "liian" isoja. Kaikenlainen ruoka maistuu ja koska ei ole allergioita olenkin yrittänyt antaa vähän uudempiakin ruokia välillä. Ei tuo herra edes nirsoillut kun laskiaisena tein hernekeittoa, meni hyvällä ruokahalulla sekä hoidossa että kotona. Pottailua ollaan nyt harkittu ja mennään semmoinenkin kapine ostamaan jossain vaiheessa.
 
Heipat!
Me ollaan sairasteltu koko viikko..Hirvee vatsatauti koko perheessä!!Vissiin noroo kun oli niin rankka ja kesti kauan..Ja sitä täällä meilläpäin liikkeellä!
Tarttu tutun pojasta joka kyläili meillä viikko sitten ja oli ollut "terve" jo useemman päivän,mutta sen verta sitkee se tauti että taitaa itää pitempäänki vaik olotila helpottaiski.Toivon todella ettei tartu eteenpäin,on meinaan sen verta hirvee tauti!! :$

Nyt alkaa onneks jo ruoka maittaa!Venlakin tykkää syödä kun saa itse lusikoida ja pieniä annoksia kerrallaan.Vielä ei ihan entisellään ruokahalu kuitenkaan ole.

Minä olen tässä jo suunnitellut kesälomaa.. :whistle: Töistä kun soittivat että koska lomani pidän ja sainkin ihan mukavan ajankohdan!Luulin ettei mulla ole monta lomapäivää tässä kertynyt mutta onkin ihan täydet :D Suunnittelin jotta käytäs tänäkin kesänä korkeasaaressa kun viimekesänä neiti melkeen nukkua posotti koko reissun..Nyt ymmärtää jo elukoitten päälle!Ja muumimaailmassa olisi kiva käydä!Ja ja ja..Mä olisin aina menossa joka paikkaan ja tytölle hankkimassa kaikennäköstä..Kai se on tällasta esikoisen hemmottelua =)
Onkos muilla jo kesäsuunnitelmia? Eihän nyt oo kun helmikuu vasta.. :ashamed: ;)

Venla kuuluu nukahtaneen..Nyt iltapalalle ja uuden vauva-lehden kimppuun!!

Peggy ja Venla :heart:
 
En ole taas muistanu tänne kurkata, vaan eipä minua oltu kaivattukaan. :D

Meidän 1v on aikamoinen apinamies ja 2v vanhemman isoveikan kanssa harrastavat päivittäin yhditettyjä tutkimus-tuhoamis-reissuja pitkin taloa. Vissiin ne kouluttaa äiskää, että sais taas pitemmän pinnan. :whistle: Tuo Eelon tutkimusretki ollu kuulkaa mitään verrattuna siihen, miten nää meidän pojat vetää alas kaikki cd- ja dvdlevyt ja minun kirjat. Roskista kaivavat jos saavat ovesta solmut irti.. Kaikkea yritetään rikkoa, kaikkea tukitaan suuhun. Jopa tapettia on revitty yhdestä seinästä ja joka päivä on yritettävä, että jokos tänään saatais verhot irti tangostaan. :kieh:

Joskos minäkin selostan ruokapuolta. Mulla ei ole mitään havaintoa montako hammasta tuolla suussa on, mutta ainakin ne on pirun teräviä. On meinaan sormet verillä jos niitä yrittää laskea. :kieh: Tykkää iskeä hampaansa siskon, veljen tai vanhempien jalkoihin ja käsiin. Jokaiselta löytyy mustelmia kuopuksen ansiosta. :/ Ruokana syö ihan samaa kuin muutkin, eikä niitä sen kummemmin tarttis palotella. Saman kokoiseksi jätän ku 3-vuotiaalle. Se on sitte hyvää sormiruokaa jos alkaa kyllästyttää lusikalla näpräys. Lusikkakin kyllä pysyy omassa kätösessään, mutta sotku on sen näköistä sitten. No aina täytyy jättää penkille/lattialle pari suupalaa jos sattuu myöhemmin nälättämään. :whistle: Onneksi nyt kumminki useimmiten muistan ainakin lakaista aina ruan jälkeen.

Tajusin just, että tästä meitin kuopuksesta tulee aika hyvin toi Stitch mieleen. :LOL: On kyllä just samanlainen. :LOL:

Vaipoissa ollaan vielä, molemmat pojat. Pientä kiinnostusta on pottaan ja pyttyyn, mutta eipä sinne oikein mitään tule. Tässä kun ilmat lämpenee niin saavat luvan molemmat vierottua vaipoista. Mulle riittää moinen sirkus. Käyttävät samankokoisia vaippoja, molemmat ovat hoikkia poikia. XL plus housuvaipat on käytössä, Liberoa. Hoidossa ovat nyt 4h/pv 2pv/vk, että saan tuota koulua käytyä. Hoidossa käyttävät teippivaippoja. Mulla kyllä ois kova hinku osa-aikasia töitä saada. Paranis rahatilanne ja sais vähän henkästä. Aattelen sitä työaikaa vähän niinku "omaksi ajaksi" :LOL: Pysyiskö kotiki hivenen siistimpänä jos täällä ollaan sotkemassa vain joku 5h/päivä...

- Suklaa ja Kassu 1v2kk (Santtu 3v1kk, Rebsu 6v2kk)
 
Niin, no pätevänä kun kirjottaa ja yrittää pitää lyhyenä niin unohtaa puolet mitä piti kirjottaa..

Lisään nyt vielä, että Pojilla on ollu korvatulehduskierrettä muutama kk. En uskalla vielä henkästä helpotuksesta.. Mullakin otdettiin viimeksi ja sain tuplakuurin antibiootteja. Pitäis vissiin alkaa varailemaan kontrolliaikaa meille jo...

Meillä SAATTAA olla neljäs tulossa joskus ens syksynä. En tiä ootteko hoksanneet mitäs nytiltä kun oon taivastellu, kun taas mullon menkoissa joku häiriö. Onhan tämä ollut kahdesti aiemminkin, molempien häiriöiden lopussa olen raskautunut. :whistle: Nyt olen tunnistavinani itessäni paljon raskausoireita ja huomenna meenki neuvolan kautta kouluun... Joskos siellä olis pätevämpi testi kuin nuo nettiapteekista tilatut...

-Suklaa
 
Pakko tulla hehkuttamaan meidän pottailua :D Pojuhan ei jossain vaiheessa halunnut istua siinä yhtään ja nyt on viikonpäivät aina päiväunien jälkeen tehty pissa sinne =) Aloin joku kerta kokeilemaan, että vaippa oli kuiva heräämisen jälkeen ja sitten aika pian sitten olikin tullut pissa niin ajattelin, et kokeillaas tehdä se seuraavana päivänä pottaan.No sinne se lirisee ja sitten kun poju nousee siitä niin aina kehun ja taputan sille, itse se vaan yrittää päästä kauhasemaan sitä tuotosta :x Täytyy nyt vaan yrittää pitää tuo jokapäiväisenä rutiinina niin josko alkais sujua sitten muulloinkin.

Poju on taas nuhassa |O Kolme viikkoa oli tässä välissä kokonaan ilman nuhaa tai muita oireita, edellinen väli oli vaan kaksi viikkoa :/ No jospa menis nopeammin ohi kuin se edellinen, jota kesti kolmatta viikkoa.

Meillä kans ollaan innostuttu itse syömisestä ja jälki on sen näköistä sekä keittiössä että pojun naamassa :D Vaikka aika hyvin saa suuhunkin asti ruokaa.Jonkin verran muussaan joitain ruokia ja tietysti aina jonkin verran pienemmäksi pilkon kuin itsellä tai siskolla, mutta ihan hyvin on poju aina syönyt karkeampaa, ei ole kakistellut.Jos itse omasta kädestään haukkaa leipää niin tunkee suun ihan täyteen ja laittaa koko leivän eikä edes paljon haukkaile :headwall: Ja banaanistakin yrittää aina haukata hervottomat palat.

Meillä on nyt keksitty kiipeily.Joka paikkaan yrittää ja sohvalle pääseekin ja siskonsa pöydän ääreen tuolille, josta kiipeää pöydälle.Keittiöjakkara jos on näkyvissä niin heti yrittää kiivetä.Aika huoletonta ja holtitonta, mutta ihmeen hyvin on osannut tulla alas ja tuuriakin on ollut ettei ole pudonnut mistään.

Miehellä on loma heinäkuussa ja varmaan aika samalla tavalla se kuuluu kuin aikaisemmatkin lomat eli suomea kierretään tuttujen ja sukulaisten luona, Ouluun ja niille seuduille, Vaasaan, Turkuun, ehkä Posiolle.Ja vaadin kyllä päästä Tukholmaan B) Sitten jos ehditään niin tässä pk-seudullakin käydään jossain paikoissa.

Mulperi ja "Uuno" pian 1v.3kk
 
Meillä ei enää paljo muuta kuopus tee kun kävelee vaan ja välillä ottaa muutaman juoksuaskeleenki:) ja meno on sen mukaista, ja isosiskojen tavarat vaarassa vähäväliä:(

Pottailusta: tyttö käy joka vaipanvaihdon yhteydessä potalla,ja yleensä sinne tulee pissat, ja välillä kakatkin:) varmasti isosiskojen esimerkki vaikuttaa potalla istumiseen.

Meillä vaihteeksi syödään hyvin.. aamulla saa hedelmää,joko soseena tai tuoreena, leipää ja maitoa. lounnaaksi joku puuro tai perunaruoka ja maitoa. Välipalaa ei syö lainkaan, teen ruoan melkein heti kun herää päikkäreiltä. Päivälliseksi perunaruokaa, leipää ja maitoa. klo18 juo maitoa ja iltapalaksi puuroa, hedelmää ja maitoa. samaa ruokaa syö kun me muutki on syöny jo useemman kuukauden.

Nukkuuko muilla taaperot ulkona päikkärit? vai onko siirrytty kokonaan sisäuniin? Johanna nukkuu ulkona,kun nukkuu siellä paljo paremmin, n.2-3tuntia, sisällä jää maksimissaan kahteen ja on tosi väsynyt sitten illalla.

mutta nyt äiskä ja isosiskot välipalalle....
 
Nyt on kyllä pakko tulla hehkuttamaan, kun maailman kirjat ovat menneet sekaisin :whistle: Poju nukkui koko yön heräämättä omassa sängyssä!!!Tai no kuuden aikaan kiekaisi ekan kerran, mutta lasken kyllä koko yöksi, koska meillä on viime aikoina herätty pääsääntöisesti jo ennen seitsemää :/ Ensi viikolla oltaisiin menossa kylään muutamaksi päiväksi, mutta mietityttää kyllä tuo aikainen aamuherääminen, kun kyläpaikassa kaksi lasta myös ja nukkuvat kuulemma 8-9 :whistle: tosin ei varmaan niinä aamuina kun me ollaan siellä. :ashamed: Joten kehtaako tuota sitten mennä sekoittamaan niiden rytmiä(vanhemmat ovat siitä tarkkoja) :kieh:
No saas nähdä oliko tämä vain joku tilapäinen häiriö pojulta ;)
 
Meillä päikkärit nukutaan sisällä tai autossa. Ulkona ei malta nukkua :D Päikkäreiden pituus on 1½-4 tuntia eli yhdet vain nukutaan. Yöt on onneksi nukuttu yleensä heräämättä jo 2kk ikäisestä asti. Harvemmin herää yöllä ja jos herää niin nukahtaa oikeastaan heti uudestaan. Valokuvaamon koevedoksetkin hain eilen ja kyllä oli taas paljon hyviä kuvia molemmista lapsista =) valinnan vaikeus iskee taas...Sanoja osataan useita..mummo,pappa,kakka,kukka,äiti,tyttö,minä,anna,mopo,potta jne. Pieniä juoksuaskelia otetaan ja noustaan isoveljen sähkömopon kyytiin seisomaan ja usein pitää tehdä myös muita asioita vaikka kuinka kielletään. Kaikki kielletty on hauskaa :D Jääkaapillakin tykkää käydä pyytämässä naposteltavaa ja syöttää ei enään saa vaan sen haluaa tehdä itse.

JaloAnsku ja Jenna 1v2kk
 
Heh, Kassu on nyt viikon verran kävellyt päivä päivältä enempi ja varmemmin. Aika hilpeen näköstä se kyllä välissä on ku jalat on pikkusen liian leveällä. :LOL: :heart:

Tuo nukkuminen on vähän niin ja näin. Nyt oli aika hyvä yö. Ei kitissy enää yhtään sen jälkeen ku ite menin nukkumaan ja Nukku tosi sikeästi. Meinas esikko myöhästyä eskarista kun jäbä ei tahtonu herätä vaikka ovi oli selällään ja toiset meuhkas. :whistle:
Aika usein on kumminki vielä semmosia öitä että heräilee ja tarttee vähän syliä ja vesipullon. Meinasin taas viikonloppuna kokeilla onnistuisimmeko heittämään tuolla pullolla kuikkaa niin nukkuis varmaan paremmin.

Viimeisen viikon aikana on kyllä ollu semmosta ongelmaa, että aamupalalla ja iltapalla syö kamalan vähän, kun puuro ei enää kelpaa. Soseitakaan ei enää välitä paljoa syödä ja leipä ja murotki on siinä ja siinä. Mitäs sitte keksii.. Pitääkö tässä alkaa munakasta vääntää aamuin illoin kun aina on kumminki sitte isin ja äidin lautasella norkoilemassa... Meillä siis isukki tekee niin, että syö päivällistä vasta illalla...

-Suklaa ja Kassu 1v2kk
 
Pöö!!

Nyt meillä alkaa jotenkin jo palasetkin mennä ruoassa. Minä jo tuskailin,et pitääkö meijän siirtyä vauvamössöihin takaisin mutta onneksi tämä näyttää tästä sittenkin menevän. :p

Kunnon flunssakierre iski meitille ja nyt aletaan vihdoin pääsemään takaisin "elävien kirjoihin". Ensin valitteli ukko kurkkukipua ja päänsärkyä. Sitten jäppinen pamahti kunnon kuumeeseen. Päivällä lääkkeillä pysyi siinä 38 asteessa mutta iltaa kohti alkoi hiippailla sinne 40 asteeseen ja vähän päälle. Sitten pikkuneiti alkoi kuumeilemaan heti kun jäppisen alkoi siinä viikon jälkeen laskemaan. Ja lopuksi sain vielä itselleni aivan älyttömän päänsäryn ja räkätaudin. Huh,nyt aletaan jo parantua... :snotty:

Kuinkas teillä muilla muuten istutaan syöttötuolissa...vai istutaanko edes enää??
Veera ei meinaa istua siinä paikallaan ollenkaan. Ihan hirmuinen vispipylly tulee likasta ja sit ylös,alas,ylös,alas...koko ajan saa laittaa takas istumaan ku pelkää,et kohta se putoo.
Mietin,et jos vaihtais syöttötuolin jo tavalliseen tuoliin... :eek:
 
Hellouta! Tulin ihan pikaiseen laittamaan viestiä, että hengissä vielä ollaan ;) On ollut ihan kamalat kiireet kun on töitä riittänyt ja muutenkin tuntuu, että päivät menee hujauksessa. Nyt taas olen menossa iltavuoroon, mut mies on lomalla, joten ehdin koneelle kun nuo ukot touhuilee ihan omiaan (=mies pelaa ja Jarkko tekee kaikkee mitä ei sais :D ).

On ihana kirpee pakkaspäivä vaikka lunta ei ole. Aurinko paistaa ja on oikeesti kamalaa lähtee sisätöihin. Tämmöisinä päivänä vois hyvin olla koko päivän ulkona. Toivottavasti loppuviikostakin olis hyvät kelit kun mulla on kuitenkin pari päivää vapaata, joten mennään pienelle "lomareissulle" mummolaan.

Palataan taas! Tulen joskus paremmalla ajalla kertoilemaan enemmän kuulumisia. :wave:
 
Pitkästä aikaa täältäkin.. :wave:
Ollaan oltu Venlan kanssa reissussa ja kun kotiuduttu niin on viikko mennyt laukkuja purkaessa ja asioita hoitaessa..Ei oo mukamas koneelle ehtiny :whistle:
Olikos se Mulperi kenellä poju nukkunut yön hyvin!!Hieno homma!! =) Se on ihana tunne kun sa itsekin pitkästä aikaa yön nukuttua kokonaan!
Venla on nukkunut yöt jo jonkun aikaa hyvin mutta minä sen sijaan herään ainaskii kerran vessaan ja samalla tarkistaa neitiä..On se ihmeellistä tää ainainen huoli..Venlahan nukkuu omassa huoneessa..Mä en saisi nukuttua ite kun reagoin vieläkin jokaiseen tuhinaan ja käännökseen.. :/

Meillä alkaisi Venlalla maanantaina sitten päivähoito..Kyl hiukan alkaa jo jännittää..Onneks oon sen viikon vielä kotona,jos jotain tulee..Mutta tuskinpa,tai ainakaan niin että hoitotäti perään soittelee :saint:

Nyt kuuluu pinnasängystä sellasta kolinaa ja huhuilua että on neiti herännyt..Palaamme taas kuulumisia kertomaan!!Ihanaa viikonloppua kaikille!!

Peggy ja Venla pian 1v2kk :heart:
 
Huoh, meillon sitten oltu oksennustaudissa. Tai minä en, mutta mies ja Pyry. Ja minä teloin varpaani aika pahasti enkä pääse kunnolla kävelemään. Kyllä on ollu aikamoista riemua tässä viime päivät, tuntuu että kun alkaa p***kaa satamaanniskaan niin sitähän tippuu sitten kunnolla :ashamed:
Josko tauti alkas oleen jo voiton puolella. Ja minäkin pääsiisn käveleen pikapuolin kunnolla.


tinde ja Pyry
 
Jaksamista teille kookosta sairastelun keskelle!!
Vein aamulla sitten Venlan ensimäistä kertaa tuohon perhepäivähoitajalle..Kyllä mua jännitti mutta Venla vaan vilkutti äipälle reippaasti ja meni toisten lasten kanssa leikkimään =) Iso typy!!Nyt mietin tässä että kuinkahan sitä pääsisi kaupassa käymään..Venlan hoitajahan asuu tässä meidän talossa ja jopa samassa rapussa..Ovat parasta aikaa ulkona ja minä pohdin että menisinkö ihan viimeseen rappuun kellarin kautta ja sieltä pihalle..Voi olla että Venla alkaisi huutelemaan perään jos näkisi minut tuossa pihalla.. :(

No jos lähden sitten kun meneevät sisälle..Onhan mulla tässä tekemistä..Siivota pitäs ja ruoka laittaa iltapäiväks..Että poistunpa koneelta samantien..!!Mukavaa viikkoa kaikille :wave:

Peggy
 
Hengissäollaan,en vaan ikinä kerkee tänne kirjottelee.Niko on kova menemään,kävelee,juoksee,kiipeileejne. ka isoveljen kanssa yrittää tehdä äidille pikku kolttosia =)
Kova flunssa meillä menossa,to käytiin lääkärissä silloin niko sai yskän lääkettä,mutta ei ole auttanut,just varasin tälle päivälle uuden ajan jos nyt sitten sais jo vaikka lääkekuurin että saatais pikkuinen kuntoon.
Ei muuta tällä erää,kotona olen poikien kanssa edelleen,tuonne 1.8.09 saakka.

Tuulenviemää,Niko 1,2v.&Miro 3,10v.
 
Jennalla taas kauhea flunssa ja kuumetta oli vuorokauden verran 39,5 ja kuumelääkkeet helpotti vain hetken. Lauantaina käytiin päivystyksessä eikä lääkäri alkanut edes korvia tutkimaan vaan sanoi ettei siellä mitään ole kun ei kuume siihen liity..Kuumelääkettä vain määräsi...tänään käytiin uudestaan lääkärissä kun yöt on yhtä hel***tiä ja tulehdushan sieltä löytyi ja lääkekuurin antoi. Oli varsinaista taistelua saada ensimmäinen annos annettua vaikka oli hedelmäsoseeseen sekoitettu :x Poskihampaitakin tulee samaan kiukkuun..tässä kuussa tuli kaksi ylös ja nyt pilkistää samat kaksi alhaalla =) Eli kohta neidillä on 10 hammasta suussa. Esikkokin on ruvennut oireilemaan, joten taitaa olla sama flunssa tulossa kuin Jennallakin on...Toivottavasti edes toinen selviäisi ilman kauheaa kuumetta ja korvatulehdusta..Uusia sanoja on opittu ja vihdoinkin isin iloksi sanoo myös isi ;)

JaloAnsku ja Jenna
 
Heippa

en ole ainakaan sataan vuoteen kirjotellu, mutta hengissä ollaan ja palstaan oon yrittäny seurata viikottain. Karkauspäivä lähestyy ja muistelin, että Marialla oli sillon laskettu aika. Joko on nyytti sylissä? Ja pimmillä ei ollu myöskään enää pitkään odotusta... ja vaikka ketä muita... itsekkin haaveilen yydesta vauvasta, mutta opiskeluja yritän tässä kovasti saada päätöseen. Helmi ja maaliskuun olen harjoittelussa ja anoppi hoitaa Lumia kotona, sit huhti- ja toukokuun Lumi menis päivähoitoon, että saisin gradun tehtyä.. ja siinä ois ne opiskelut.

Ja taas asiaan vauva, ihan vihreeks vetää, kun paras ystäväni ilmoitti saavansa pienokaisen syyskuun alussa... voi kun tulis pieni meillekkin.. kamala ikävä ihanaa odotusaikaa ja Lumi on jo niiin iso... keittiön pöydälle ja tilanjakajalle on kiipeilly pitkän aikaa, sydän kurkussa saa juosta perässä. kaikki kaapit on myös yritetty tilkitä. mitäs vielä. tänään tein inventaarion neidin suuhun ja 16 hammasta siellä pilkottaa..

Mutta mutta... neidin perään taas... jaksamista sairasteleville! :hug:

T:Leenu ja Lumi (kohta 1v 3kk)
 
Heips!

Ei mulla kummempaa asiaa ollu, mutta tulin ilmottelemaan että yhtenä kappaleena ollaan vielä :D Käyn kyllä lukemassa kuulumisia jatkuvasti, mutta jotenki ei tuu kommentoitua ikinä...

Kovasti on ollu pienet ja vanhemmatki sairaana kun on ollu flunssaa, oksennustautia ja vaikka mitä :( Me ollaan päästy vieläkin aika helpolla noiden tautien kanssa, mutta se varmaan johtuu vaan siitä että mulla on joka paikka niin kipeänä että tulee viihdyttyä liiankin kanssa kotona :ashamed: Lassi ressukka tulee kohta hulluksi ku ei pääse ulos leikkimään ja äiti vaan vaikeroi ja kinkkaa menemään hitaasti ku etana... Ja sitten kun oon taas kävelykunnossa niin vauva vie huomiota ja aikaa... No, jospa sitä ennättäis kumminkin olemaan myös Lassin kanssa...

Täälläkin taitaa olla jo jotain kymmenkunta hammasta suussa... Tarkkaa määrää ei tiedä ku purasee niin pirun kipeää kun yrittää kokeilla, mutta siltä näyttää :D
Ruoka maistuu edelleen ja pojulle kelpaa kaikki mahdollinen. Pilttejä syö vielä pääsääntöisesti, mutta aina kun oon jaksanu tehdä kunnon kotiruokaa eikä mitään ylisuolaista pikaruokaa niin annetaan Lassille samaa. Aamulla ja illalla menee iso satsi puuroa ja sekaan laitan tavallisesti marjoja tai kiisseliä. Puuroa tykkää kokeilla syödä myös itse, mutta ruokalappu taitaa kerätä suurimman osan vielä :) Leipä, juusto, banaani ja kurkku on suurta herkkua ja niitä syö ihan itse kunhan pilkon lautaselle valmiiksi. Leivän voi antaa ihan kokonaisena ja siitä sitten haukkailee palasia. Lassin syömistyyli on vähän sama kuin Pyryllä - varsinkin banaania sulloo suun niin täyteen että on aikamoinen projekti saada se sitten mössättyä ja nieltyä :D

Kävelyä kokeilee koko ajan ja välillä menee pitkiäkin matkoja, mutta edelleen konttaus on se pidempien matkojen liikkumistyyli... Pottailua ei olla harrastettu erityisemmin ihan vaan äidin laiskuuden takia :ashamed:

Mutta nyt alkaa pojua nälättää ja väsyttää niin että lähetään syömispuuhiin...

Pimmi, Lassi ja pieni 35+6
 
Tervehdys!
Täällä ollaan hengissä ja edelleen yhtenä kappaleena. Ei taija olla tälläkään vauvalla kiire ulos tuolta masusta.
Ninni oli kans flunssassa ja kuumeessa yli viikon. Alko lauantaina ja maanantaina soitin tk:n ja ne anto puhelinreseptillä yskänlääkettä, torstaina sit soitin yksityiselle ku ei kuume laskenu. Korvatulehdushan se oli molemmissa korvissa ja saatiin antibioottikuuri. Se oli meidän ensimmäinen korvatulehdus.
Ninni on alkanu kävelemään jo kovasti, enää ei juuri konttaile. Kiipeilyä ei onneksi vielä oo hoksannu. Sanoja ei tuu ku kukka, kakka, äiti, pappa ja tättä=täti. Ja sit koittaa matkia kaikkia muita sanoja mut ne tahtoo taipua noihin opittuihin sanoihin.
Pottailua ei täälläkään oo pahemmin harrastettua. Meillä alko se niin hyvin syksyllä, mut se jäi tän rakennushomman takia. Ja nyt se vaan on jotenki jääny :ashamed:
Mutta nyt häytynee lähtä siivoamaan ja hämmentämään uunia.

Maria, Ninni ja pikkukakkonen 40+1
 
HEIPPA KAIKILLE!
Tää mamma vapaapäivällä ja Venla päiväunilla!Työt on lähteny hyvin käyntiin ja Venlakin tykännyt hoidossa olla.Vähän jää aina perään itkeskelemään mutta alkaa kuulemma melkein heti leikkimään kun ovi menee kiinni..Nukkuminen on vähän uutta kun huoneessa lisäksi 3muuta:) Rauhottuminen tietysti vaikeampaa!Muttaa kuitenkin aina jonkun verran!

Kyselisin tällasta galluppia:Mitä teillä yleensä syödään välipalaksi? Saisi vähän vinkkejä ja vaihtelua..
Meillä yleensä:jogurttia (gefilus kidius ),hedelmäsosetta,hedelmiä (yleensä banaania),leipää,karjalanpiirakkaa tai grahampiirakkaa..

Mutta nytpä tuo neiti sitten päätti herätä..

Toisella kertaa taas enemmän!!

Peggy ja Venla :wave:
 
Heissan taas :wave: ! Täällä vietetään vapaapäivää ja ollaan taas käyty lääkärissä. Tulipa Jarkolle taas antibioottikuuri. :headwall: :headwall: Nuha ja yskä on ihan koko ajan ja lääkärin mielestä jos ei rupee paranee, pitää harkita astmakokeita. En kyllä riemastu siitä yhtään. Tosin lapsilla on oikein "hyvät" astmageenit, mulla on krooninen keuhkoastma. :(
Muuten vietetään vapaata ihan sisällä. Sitä kauan kaivattua lunta tulee taivaan täydeltä :D
Hyvää viikonloppua kaikille!!! :flower:
 
Pikapikaa vastailen välipalagalluppiin... Petja syö välipalaksi mm. hedelmäsosetta, vispipuuroa, riisipuuroa, marjoja, rusinoita, riisivelliä tai ihan leipää. Mukavaa loppuviikkoa!

Krissie rv 22+1 ja Petja 1v 2kk
 

Yhteistyössä