***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

Heips!
Juuri tuosta syystä, minkä Tuitsu totesi, että ä-pakkauksen vaatteet on hirmu isoja. En ota koko pakkausta. Minusta sen pitäisi olla starttipakkaus. Todennäköisesti meidän joulukuiset vauvat on sen kokoisia, että esim. 80cm toppapuku ei ole oikeaan aikaan sopiva - kesällä 2009 ehkä :eek: .
Toki siellä on pussi ja yms käytännöllistä, mutta vaatteet :(
no tästä saa olla montaa mieltä.
 
Huomenta!!

Mrs nobody: :kieh: Yhtä kiero huumorintaju täälläkin. :D Ihme et siellä talossa kukaan ei oo kysyny siltä viel et mikä se on, ite olisin jo udellu.. :ashamed:

Niin tuosta pakkauksen haalarista, poika on syntyny marraskuun lopussa ja pakkauksen haalari oli kovassa käytössä toisena talvena. Oli silloin just sopiva.
Ite oon hankkinu parit 56cm:n haalarit ja sit tuol on jotku jonkin vuoden äp haalarit viel varalla jos 56cm on ihan loppu talvesta liian pieni, tai jos tää vauva on heti tosi iso.. :whistle:
Samaa mieltä et on aika isoja noi vaatteet ja tein esikon aikaan perinteisen mokan eli katoin vaan et onpa isoja viel enkä pessy valmiix 60cm vaatteita ku ajattelin et ehtiihän sittekki. Noh, sittenhän ne jäi melki käyttämättä kun menivät melkoisesti kasaan pesussa vaikka laatukamaa ovatki..

Mua nyt jostain syystä jännittää tän päivän lääkärineuvola.. Six tulinki tänne läpättään kaikkee ku ei tääl kotona oo ketään joka kuuntelis, ei tuo neiti jaksa mamman huolia kuunnella vaan juttelee ihan omiaan :D

Mukavaa alkavaa päivää, palaan paikalle neuvolauutisten kera ellen jo aiemminki ku nla on vast iltapäivällä..

:wave:
 
Lähettäjä: Lumienkeli
Vastaanottaja: Mauahtavaa
Aika: 02.09.2007 klo 22:11
Otsikko: edelleen bannissa!!
Pahis taas ilmottaa olemassaolostaan!!

En mää enää muista mitä mulla oli asiaa!! argh!!

Täällä ei mitään uutta omassa navassa. Hyvin paisutaan! Paineen tunne vaan jatkuu ja ilmeisesti ei paljon enää töitä tehdä. Onneksi nyt oon saanut vähän ite määrätä tahtia miten olen töissä.

Siis nyt mää en muista yhtään mistä te ootte puhunu!! Kauheeta!! aivan siis totaalinen blackout!! voiko tää olla totta??

Mulla piti muka sanoa jollekin jotain viisasta.. no siksi kai se varmaan unohtuiki ku muka mun suusta viisasta??!! no enivei.. kiusaan maukkista taas..

Jaksuja kaikille!! Lumienkeli
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Mä kävin kelan sivuilla kurkkimassa, ja mulla ei ollut päätöstäkään vielä tullut. :( Onkohan ne unohtanut mut... :whistle: No, ei siitä oo vielä neljääkään viikkoa kun hakemuksen vein, ja täti sanoi että kuus saattaa mennä, joten odotellaan kai vielä... Tai sitten vois sähköpostia laittaa ja kysyä varmuudeks ettei hakemus oo kadonnut minnekään... :)
Asioidaan samassa laitoksessa, ja mulle oli päätös tullut postitse eilen. Päätös oli päivätty jo viime viikolle... Tarttisko sun laittaa s-postia, mähän vein laput sinua myöhemmin...?

mmiilialle :hug: , omat pienet, mitättömät vaivat tuntuu nyt saavan ihan eri mittasuhteet. Voimia! :heart:

Schätzchen, mulle kommentoidaan jatkuvasti vauvamahan pienuudesta, vaikka sf-mitta kertoo ihan muuta(?). Eipä tuo mikään hirmuiso kumpu olekaan, mutta silti ne kommentit ärsyttää :/ . Äidilläni oli niin pieni masu minua odottaessaan, että sai ravata jatkuvasti seurannassakin sen takia. Lääkäri oli sanonut, että syö hattunsa jos tuosta vauvasta tulee normaalikokoinen. Ja 3,8 kiloisena synnyin ihan la:n tienoilla :D

*muoks* Kellään joulumammoista ollut hiivaa vaivana...? Mulla menossa eka raskaushiivis, toivottavasti ei toistu riesaksi asti... Mitä teille neuvottu hiivan hoitoon r-aikana?
 
mmilialle :hug: :hug: roppakaupalla positiivista mieltä täältä,toivottavasti tosiaan kroppa alkuun vaan reagoi noilla kivuilla ja säryillä..... lepäile oikein urakalla!!

snoopy mullahan kuulemma tossa pari viikkoa takaperin oli hiiva,siis kuulemma,ite en mitään oireita ollu tajunnu,olihan mulla tosin aika herkät limakalvot siellä tutkimuksessa,ei muuta.lääkäri sano että soittaa bakteeriviljelyn tulosten saapuessa JOS tarvii ottaa jotain lääkitystä,niin lähettävät sitten reseptin.ja neuvoivat että ilman reseptiäkin saa apteekista joitain hiivalääkkeitä,jos oireet tulee ennen tulosta.otin sitten heti ennaltaehkäiseväksi puolikkaan kuurin jotain canesteniä mitä ei alkuraskaudessa kai suositella,mutta näillä viikoilla voi käyttää.oireita ei tullu eikä lääkäri soitellu,olikohan sittenkään mikään tulehdus.....no,viikon päästä mullakin lääkärineuvola,silloin taas näkee.tai siis kuulee.....

mulla on kehkeytynyt sellainen ongelma,nyt kun siskon ja sen lapsen kanssa muutetaan yhteen,niin miten sanoa toiselle kasvatusasioista ilman että loukkaa?? :eek: siskon pojalla on aina mukana tietyt lelut,joita hänen ei ikinä ole tarvinnut lainata muille,nyt on sisko alkanut käskeä poikaa antamaan sen rikkinäisen lelun meidän tytölle ettei tule riitaa-lasten kuullen siis sanoo että anna se rikkinäinen-onko toinen lapsi huonompi kuin toinen? sitten se kun siskonlapsi ruokapöydässäkin kiukkuaa aina ja ollut aina myös vähäruokainen,niin siskoni yrittää saada hänet syömään pelottelemalla etä joku muu tulee syömään-yleensä meidän tyttö.mielestäni tyttö on mennyt aina hämilleen,kun tietää itsekkin ettei mene syömään toisen ruokaa,onhan hänellä oma!hänestä tehdään pahis,jota siskonlapsi sitten pelkää ja omii äkkiä lelut ettei tyttö vie häneltä......kauhean turha ongelma,mutta nyt kun muutamme niin en halua tilanteen jatkuvan,kyläilyjen ajan ollaan yritetty sietää..... |O
kauheaa kun ei halua loukata toista muttei keksi tapaa/yhteyttä sanoa asillisesti..... :ashamed: ja kun haluaa kuitenkin lasten olevan tasa-arvoisia.

äh,ei mulla mitn tärkeää ollu ja silti taas kauhea pitkä tarina....

menninkäinen26+6
 
Moiksis.

Kuoleman väsy. Koko eilispäivä meni kurssilla Helsingissä ja mulla on usean tunnin univaje |O . Aamulla oli taas pakko nousta kuuden jälkeen, jotta ehdin neuvolalääkäriin kahdeksaksi.

Kylläpä oli tympeä naislääkäri. Tietty omatkin fiilikset oli lähinnä väsyneen kiukkuiset, mutta eipä tekis mieli tavata tuota eukkoa toista kertaa. Lääkärissä ei sinänsä ollut vikaa, mutta tylsä ämmä ja yhtään hymyä ei irronnut. Selkäkipuun suositteli pilleritolkulla Panadolia (siis tyyliin 2 tabl. 3-4 kertaa päivässä :eek: ) ja supistuksista sanoi, että ne voi olla haitallisia tai sitten ei. Tulehdustesteihin sain lähetteen, mut kohdunkaula oli kiinni. Samalla sain lähetteen sokerirasitukseen ja neuvolan terkkari antoi myös jo perhevalmennusajat! Aaapuaaa, en mä halua ajatella mitään synnytysvideoita ja sairaalaan tutustumisia tässä vaiheessa :eek: ! Kiva, nuo perhevalmennukset menee päällekäin mun mammajumpan kanssa, jotka jäi tältä ja ensi viikolta töiden takia väliin, eli hyvästi jumpat tältä syksyltä :( .

Toi lääkäri ei ottanut vauvan kokoon ja sf-mittaan muuta kantaa kuin, että jos 4D-lääkäri ei ollut huolissaan, niin ei munkaan tarvii olla huolissaan. Kasvua seurataan.

Vauva oli pääalaspäin, kuten olen tuntenutkin, ja mun verenpaine oli edelleen samoissa kuin ennenkin. Painoa oli sit tullut sen kilon viikossa :p . Voipi kyllä johtua eilisen päivän syömisistä ja aamun juomisistakin, en myönnä paisuneeni todellisuudessa noin paljoa.

Onko teillä muilla muuten ollut kiukkukynnys alhainen näillä viikoilla? Mulla tuntuu taas olevan.

Mmiilialle :hug: . Kauhee kokemus.

Palailen muihin juttuihin myöhemmin. Jos vaikka tekisin töitä ensin.
 
Heipat! Täällä sitä ollaan ja köllötellään saikulla, vasta keskiviikko!! Miten hitaasti tää viikko voikaan mennä... :| No, ainakinsaan tehtyä vähän kotihommia ja siliteltyä koiran pilalle. :D
Siis hetkinen, älkää kuulkaa Tracy ja Schätzchen, vetäkö mun mukaan tuohon flirttailujuttuun!! Ja hei, se oli KALATISKIN myyjä ja HÄN alkoi flirttailla mulle ensin! :LOL: :LOL: Ajatteli varmaan että annetaan nyt hiukan huomiota tuolle lyllertäjälle. :D Heh, joopa joo. Tänään onneksi mennään kaverin kanssa leffaan illalla, pääsen vähän ihmisten ilmoille. Tosin käväisin eilen nopeasti ostoksilla ja asioilla - vein varausvakuutuksen vauvasta, ja ostin itselleni masuvyön. Se muuten auttaa tosissaan sekä vatsaan että selkään! Suosittelen ehdottomasti!
Omaan napaan kuuluu nyt taas vähän parempaa muutaman päivän ahdistuksen jälkeen. VAtsaongelmat tiessään ja nyt sain nukuttua kummallakin kyljellä ja selälläänkin... IHANAA! Palaillaan ja kivaa päivää kaikille! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja menninkäinen87:
mulla on kehkeytynyt sellainen ongelma,nyt kun siskon ja sen lapsen kanssa muutetaan yhteen,niin miten sanoa toiselle kasvatusasioista ilman että loukkaa?? kauheaa kun ei halua loukata toista muttei keksi tapaa/yhteyttä sanoa asillisesti..... :ashamed: ja kun haluaa kuitenkin lasten olevan tasa-arvoisia.
Toi on tosiaan kinkkinen tilanne. Ei varmaan auta kuin nostaa kissa pöydälle, ja sanoa suoraan silläkin uhalla, että sisaresi loukkaantuu :/ . Hän voi toki sanoa omankin mielipiteensä tilanteesta, pääsette varmaan jonkinlaiseen kompromissiin noista omista kasvatusmetodeistanne. Älähän murehdi ennakkoon! :D Hienoon taloon muutatte, mäkin oon ihan kade!

tivolilla jo valmennusajat tiedossa! :eek: Kääks, kuinka paljon ennen h-hetkeä niihin pitää ajat varata...? Ei ole tosiaan mielessäkään vielä käynyt!

Kävikö joku muuten viime vkonloppuna Babyboom -messuilla? Mitä piditte? Itse kävin, oli ihan kiva tapahtuma. Järjestelyt pelasivat hyvin, ja tuli sieltä pari pientä vaatettakin ostettua... :whistle:
 
Ja taas minä täällä...nyt vasta luin kunnolla kaikki tulleet viestit ja Mmiilialle paljon jaksamista ja lepäilehän kunnolla! Mitä mäkin täällä valitan saikulla olosta... :ashamed:
Joo, Snoopy: mä sain myös jo synnytysvalmennus ajat ja täällä meilläpäin ei ainakaan saanut valita mitään aikoja. Ne on nuo mitkä ne antoivat ja silloin pitää ehtiä...
 
mmiilia nyt lepäämään!!! Kaikki täällä pidetään peukkuja että supistelut rauhoittuu, ja että laastarin sivuvaikutukset on ohimeneviä!
Oliko sulla muuten kivuliaita supistuksia? Mistä ylipäätään tietää että supisteluja on ylimäärin tms? Kun välillä tuntuu että koko yön jomottaa mahaa ja liikkuessa koko ajan tuntuu maha hassusti, mutta en todellakaan tiedä onko ne edes supistuksia! Täällä siis tuskin mitään normaalista poikkeavaa, ei vain oikein tiedä mitä mikäkin on ja milloin pitäisi huolestua... Mutta mmiilialle tosiaan kaikki tsemppi tällä erää!

Snoopy: multa otettiin tänään näyte hivaa ym tulehduksia varten kun on sitä valkkaria paljon, ei kylläkään muita oireita, saa nähdä onko mitään hoitotarvetta. Ja synnytysvalmennusajat meille tuli kun ilmottauduttiin Haikaranpesään kättärille, siellä ne on pakollisia myös tukihenkilölle. Neuvolassa olisivat tänään antaneet valmennusajat neuvolan kautta mikäli ei olis jo noita kättärin omia ollut.


Neuvolakuulumisia: kaikki ilmeisen ok, sydänääniä tai asentoa ei edes th saanut kunnolla selville, siis sydänäänistä kaikua oli molemmin puolin napaa, hyvinkin kuuluvasti, mutta varsinaisia napakoita syädnäänä th kalasteli paikantaakseen miten päin tyyppi on, eikä saanut tolkkua. Ei siis ihme jos en minäkään tiedä miten päin heiluu :) Ja todella heilui, th meinasi jo hermostua kun Kake aiheutti niin paljon häiriöääniä kun toinen yritti sydäntä saada anturin alle...
Sf tullut viitteisiin käyrien yläpuolelta, painoa itselle vain 156g/vko (ed. käynnillä 454/vko) ja verenpainekin vähän normalisoitunut aiemmasta alhaisesta. Labrassa olikin sähläystä (taas), jonka seurauksena sain äkillisen hermostusitkukohtauksen, oli aika noloa! Ottipahan labratäti toisen näytteen heti kun pelästyi että nyt tuo akka sekoaa... Ehkä tää lasketaan Tivolin kiukkukynnykseen. Nyt on sitten molemmat kädet kipeinä, mulle tulee aina kauheat mustelmat moneksi viikoksi kun napataan verinäytteet.

Mahan koosta mullekin toiset sanoo että onpas pieni, toiset että suuri. Mutta käsittääkseni ei ole tarkoitettu millään asteella arvostelemaan tai muuten pahalla, vaan ikäänkuin osallistuvat asiaan ja heittävät jonkun arvion. Mulle on ihan sama ja se mitä muut sanoo, tuossahan tuo maha könöttää ja kasvaa! Ainakaan ei ole enää epäselvää onko mahassa joku!

Raskauden aikana kaipuuta tiettyihin syömisiin tai juomisiin ei kummemmin ole, okei, juhlissa toisen siiderilasia pidellessä tuoksui kyllä houkuttelevalta, semmoinen nousuhumalatilakin voisi olla ihan kiva mutta ei todellakaan voita raskautta (ja sen kaikkia ihania vaivoja...), sitäpaitsi juopottelun jälkeinen tila on jotain niin kauheaa että onneksi ei tarvii juopotella hetkeen!
Graavi- ja savukalaa sitäpaitsi käsittääkseni voi syödä jos on itse (huolella) tehty ja tuoretta, noissa tyhjiöpakatuissa (tai muuten muhineissa) on se listeriariski.
Jaa, maksamakkaraa mun teki heti alkuraskaudessa mieli ja omalla luvalla kohtuudella vähän söinkin (maksaahan makkarassa, etenkään kevytversiossa, ei ole kuin maks 20%), ja sitten tulikin Hesarissa vapautus kun oli tutkittu että pienet määrät ei haittaa! Ja eikun kauppaan...

Kake möyrii ja törkkii tässä kokoajan, taas oikealla. Ei taida tulla kommaria tästä epelistä :p (itse en ole kiinnostunut politiikasta tai puolueista tuon taivaallista, elkää tarttuko oikeisto/vasemmistojuttuihin :kieh: )

Taas lörpötystä, jaksamista kaikille! NYT jos oikeasti menis pitkäkseen ja yrittäis saada flunssan aisoihin. Kiva muuten mässyttää suklaata vaikkei edes maista mitään. Todella fiksua.
24+2
 
mmiilialle iso :hug: . koitahan huilia nyt ja ottaa iisisti!

minimi ihan kuin oisin omaa kertomusta lukenut neuvalukuulumisista..tänään siis oli neuvola ja ei täti saanut kunnolla sydänääniä kuuluviin,siis napakoita ääniä, eikä myöskään osannu sanoa mitenpäin pikkunen köllötteli.Mulla varmaan vielä heikentää ääniä kun istukka on edessä ja alhaalla. Tässä vähän mittoja ja lukemia:
-painoa +362g/vko (nyt ollaan lähtöpainossa)
-sf 24
-RR 115/70 (pikkasen parempaanpäin,oli tosi alhainen aikasemmin)
-hemppa 105 (rautakuurille)

tk & pikkuinen 26+2
 
Voi ei, Schätzen mitä se työkaveri oikein ilkeili? Uteliaisuus heräsi...En ilmeisesti ole ainoa jolla työkaverit toimii päivittäisenä totuuden torvena, usein ihan pyytämättäkin... Mukavaa porukkaa pääosin mutta toisilta tuntuu puuttuvan joku sensitiivisyys-siru :/

Anni: ai se oli KALAtiski...Ok, otan täyden vastuun pääflirttailijana! Yritin vaan vähän pelastaa omaa nahkaani ettei kaikki ajattele et oon ihan outo :ashamed: Mut se taitaa olla auttamatta jo myöhäistä :LOL:

Mmilia: voi itku, kuulostaa tosi kurjalta, en ole tiennytkään että tuollaisia laastareita on olemassa. Lepäilehän ja pidä itsestäsi hyvää huolta, kaikki käy varmasti lopulta parhain päin :hug: On kyllä hyvä että raskaana olevien vaivat otetaan vakavasti, vaikka purnasinkin vähän kun itse jouduin sen sf mitan takia tarkkailtavaksi.

Asrai: suurkiitokset rauhoittavista sanoista sf mittaa koskien!

Kävin aamulla siellä sokerirasituksessa. Ei se ollut yhtään kamalaa, sokeriliemi ei tökkinyt ja kolme verikoetta sujui kivuitta, telkkarista tuli aamu tv (Sauli Niinistö ja uunijuurekset) ja kaksi tuntia meni yllättävän nopeasti. Mutta, olin itse vähän hölmö, kun olin alunperin ajatellut et otan terveysasemalta taksin kotiin mutta sitten olikin niin hyvä olo et päätin kävellä sen 20min matkan. Pääsin kotiin asti, ja samantien iski päälle kauhea huimaus ja tärinä ja hikoilin niin paljon että paita tuli märäksi (anteeksi, too much information ehkä...) Vapisevin käsin sitten vedin jääkapista kinkkua suoraan paperista (eka mitä sattui käteen) ja soitin töihin et jään kotiin lepäilemään loppupäiväksi. Nyt on jo paljon parempi olo kun söin kunnolla - aioin kyllä käyttää vapaan iltapäivän hyödyksi ja ottaa ihanat päikkärit kaikessa rauhassa, ja sitten herätä katsomaan Oprahia :D
 
Hei tuosta äippäpakkauksesta; Mä ymmärsin kelan sivuilta et se toppahaalari on 68cm tässä pakkauksessa eikä 80cm niinku ennen ollut, oonko väärässä?? Musta tuo 68cm ois sopiva ku pitäähän sinne villavaatteetkin alle saada, ja paremmin lämmittää vauvaa ku ei ole ihan just.
Mä aattelin ottaa tuon pakkauksen just päinvastasesta syystä miks Pinkeiju ei sitä ota :$ Siis siksi et ne vaatteet, suurinosa bodeista ja potkareista on niitä pieniä 60cm, eli ainakin meijän aikasemmille vauvoille olleet heti käyttökelposia. Vaikka ei meillä nuo vauvat isoja ole olleet; eka 3440g+50cm, toka 3130g+48,5cm ja kuopus 3270g+51cm. Ei ole montaan 56cm vaatetta ollut käytössä, vauvat kasvavat niin vauhdilla että ristiäisissä n. 6vkon iässä olleet jo 56cm vaatteet pieniä. 50cm ei ole ollut yhtään käytössä.

Ja nuo äippäpakkauksen vaatteethan kutistuu jonkin verran pesussa, joten pesemättöminä näyttävätkin varmaan aika isoilta.

Maikka+rääpäle rv25+3
 
Heips kaikki mammat

Tervetuloa kaikki uudet mukaan :hug:

mmiilialle :hug: ! Toivotaan, että pikkuinen pysyy vielä matkassa mukana! Koeta nyt vain levätä sängyn tai sohvan pohjalla.

Loma on pidetty ja maanantaina palasin töiden pariin. Ilta oli aivan kauhea ja sen kyllä tunsikin, kun vihdoin pääsin kotiin :ashamed: . selkä oli niin kipeä, että en pystynyt kunnolla kävelee ja massu kivikova :( . En kerennyt syödä koko iltana mitään ja juominenkin jäi tosi vähiin... Seuraavana yönä sitten heräsinkin aivan kauheaa suonenvetoon :'( , joka kesti yli 15 minuuttia :whistle: . Mieskin heräs minun tuskailuun ja koitti hieroo pohjetta. Eilen oli onneksi vapaa ja sain levätä :) . Jännityksellä odotan tätä iltaa ja seuraavia työvuoroja...
Maanantaina kävimme hakemassa äitiyspakkauksen =) . Istuin olohuoneessa kaikki vaatteet ja muut tykötarpeet ympärillä ja huokailin ihastuksesta :heart:

Tänään kävin neuvolassa ja lääkärissä :). Kaikki hyvin, tein kuulema viikon hemoglobiiniennätyksen 142 :D . Kohdunpohjankorkeus oli 27,2 ja painoa tullut 600 g per viikko :whistle: . Kerroin maanantaista ja lääkäri jo kyseli, et haluanko saikkua. Ajattelin kuitenkin katsoa, jospa tuo selkä taas alkais tottua seisomiseen ja jospa pahin kiirus alkais olee takana päin... Käski kuitenkin hakea heti saikkua, jos supistukset alkaa voimakkaammin tai selkä on yhtä kipeä tämän viikon jälkeen. En myöskään saa nostella tai kantaa enää mitään painavaa eli töissä saan alkaa käskyttää muita :D

Mukavaa viikon jatkoa kaikille :flower:




 
Alkuperäinen kirjoittaja maikka79:
Ei ole montaan 56cm vaatetta ollut käytössä, vauvat kasvavat niin vauhdilla että ristiäisissä n. 6vkon iässä olleet jo 56cm vaatteet pieniä. 50cm ei ole ollut yhtään käytössä.

Maikka+rääpäle rv25+3
Mun äiti sanoi että ei kannata ostaa yhtään 50cm vaatteita, muutama 62 senttinen ja loput sitten siitäkin isompia. En meinannut millään uskoa, mutta jos Maikka sanoo samaa... Kauankos noi 62-64 senttiset sitten menee, ja minkä kokoinen (senttinen) on 3kk vauva normaalisti? Noi pienimmät vaatteet on vaan NIIN söpöjä...Mut toisaalta harmittaahan se jos niitä ei ehdi yhtään käyttää!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tracy75:
Alkuperäinen kirjoittaja maikka79:
Ei ole montaan 56cm vaatetta ollut käytössä, vauvat kasvavat niin vauhdilla että ristiäisissä n. 6vkon iässä olleet jo 56cm vaatteet pieniä. 50cm ei ole ollut yhtään käytössä.

Maikka+rääpäle rv25+3
Mun äiti sanoi että ei kannata ostaa yhtään 50cm vaatteita, muutama 62 senttinen ja loput sitten siitäkin isompia. En meinannut millään uskoa, mutta jos Maikka sanoo samaa... Kauankos noi 62-64 senttiset sitten menee, ja minkä kokoinen (senttinen) on 3kk vauva normaalisti? Noi pienimmät vaatteet on vaan NIIN söpöjä...Mut toisaalta harmittaahan se jos niitä ei ehdi yhtään käyttää!
Tota mullakin kaikki hoki. Esikoinen syntyi etuajassa (48 cm) ja oli pikkuinen. Olis ollut tuhat kertaa kätevämpää laittaa päälle sopivia vaatteita eikä sellaisia joita sai kääriä ja nostella koko ajan ylös päin. Olihan noita parit pieniä vaatteita, mutta poika oli lisäksi kova pulauttelija ja vaatteita meni monet päivässä. Nyt oon ostellu noita pieniä lisää, isoja kun on kertynyt liikaakin, mutta mun tuurilla tulee tällä kertaa 5 kiloinen vauva.

 
Jaksuja Mmiilialle täältäkin ja sun pikkuiselle sinne masuun :hug:

Äitiyspakkauksesta, mä olen ottanut kaksi kertaa aiemmin äitiyspakkauksen ja en muista että vaatteet olisi jäänyt kaappiin
käyttämättömiksi! Pienet 50-60cm vaatteet menee tosi nopeasti pieniksi,
ja 3500-4000g vauvalle menee 68cm vaatteet ihan hyvin, jonkun verran tosta tulee vielä kutistumaan ekassa pesussa.
Lämpöpuvuista voi kääriä hihoja ku ei sillä ole mitään väliä näkyykö
vauvalla vielä kädet ja jalat alle 3kk iässä. Sitä itteensä se ei ainakaan
häiritse ellei äitiä itseään sitten.
 
Heippa pitkästä aikaa! On ollut niin kiirettä ettei ole ehtinyt pitkään aikaan kirjoittelemaan, eikä oikein lukemaankaan :(

Nytkin ehdin vain pikaisesti käväisemään...huomasin että viime viikonloppuna oli ollut onnistunut tapaaminen, kiva juttu! Jos tulevaisuudessa on tapaamisia pk-seudulla niin mäkin voisin tulla mukaan =) Nyt oltiin viikonloppuna toisella paikkakunnalla häissä, joten en olisi päässyt paikalle.

Toivottavasti pääsen piakkoin paremmalla ajalla kommentoimaan enemmän, nyt pitää taas mennä...hyviä vointeja kaikille joulumammoille!

Nelma ja Nisu 24+2

 
Tracy75 Meillä on siirrytty 68cm vaatteisiin n. 3-4kk iässä. Piti oikein tarkistaa tuo vauvojen kasvu neuvolakorteista, niin meillä nuo tenavat kasvaneet ekan 3kk:n aikana 11-13cm eli aika huimaa vauhtia ne ensimmäisten kuukausien aikana kasvaa! :heart:
Ja eihän nuo vaatteitten koot oo ihan just verrattavissa lapsen pituuteenkaan. Esim. meidän kuopus 1v 8kk on nyt n. 80cm pitkä ja käyttää silti jo 86cm vaatteita ja 80cm jo melkein kaikki pieniä. Hankala se on liian pienissäkin vaatteissa olla..

 
mmilialle :hug:. Toivottavasti et joudu koko aikaa kärsiä kivuista, jospa elimistö alkaa tottumaan lääkeaineeseen eikä aiheuta kipuja koko aikaa. Toivon todellakin että kaikki menee teillä hyvin. Jaksamista :hug:

Tervetuloa muuten uudet mukaan =)

Kiva että teillä oli mennyt tapaaminen hyvin. Itse asun myös Helsingissä mutta en päässyt mökkiviikonlopun takia osallistumaan mukaan tapaamiseen.

Asrai Minäkin työskentelen terveysasemalla en tosin lääkärinä mutta nähnyt kuitenkin päivystävien lääkärin työmäärän että en ihmettele yhtään että olet huolestenut. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin, ja eiköhän sairaslomalle pääse melko helposti jos oikeen vaikeaksi menee. Sinulle myös jaksamista :hug:

Täällä oltu sairaslomalla kolmatta päivää. Iski kamala flunssa, huominen olis vielä saikkua. Haen kyllä herkästi perjantaikin jos yhtään huomenna on samanlainen olo kun vielä tänään. Inhottavaa kun ei voi ottaa mitään rohtoja jotka helpottais oloa, panadol hottia ja mustaherukkamehua juotu kohta jo yliannostus. Onkohan muuten mitään yskänlääkettä mitä saa käyttää raskaana ollessa? En valita yhtään enempää koska tämä on kuitenkin pientä....

Täällä myös odotellaan äitiyspakkausta. Jätin palkanlaskijalle paperit yli pari viikkoa sitten....

Vaatteista on täällä ollut puhetta. Montakohan kappaletta vaatteita olis hyvä olla niinku kokoa nähdän, esim 50 senttisiä ja sit 60 senttisiä. Jostain muistan lukeneeni että noin viis vaatekertaa olis hyvä olla esim, eli potkareita, paitoja, sukkiksia...mitäs te kokeneet suosittelette ja mitkä vaatteista käytännöllisimpiä?

Mukavaa keskiviikkoiltaa kaikille =)

Misse81 ja Väinö 23+5
 
Mun täti sano et sillä oli ollut käytössä vuoden 1998 ä-pakkauksessa ollut huopa kaksinkerroin pussilakanaan taiteltuna, sano kans et ilman taittamista iso... Me kun ei aateltu heti laittaa pinnistä vaan sellanen perintö-rottinkinen vauvankori. Täytyy nyt viel jatkaa kyselyä kokeneilta äideiltä :p

Hyvä havainto toi että pakkauksen haalari on noin iso! Ja sitähän tarvitaan heti! Tässähän täytyy hankkia viel siis haalarikin vauvalle.

Mä en tiedä mikä on supistus, mutta ootteko muut huomannu orgasmin jälkeen sellasta mahan kovettumista? Viimeks raksuttelun jälkeen mun maha jopa meni ihan toispuoleiseksi, kovaksi palloksi? Mahtoiko supistella kohtukin? Orgasmihan on supistelua sinänsä myös..mahtaako olla kovin terveellistä? Eilenillalla innostuin vaihtaan huonekalujen järjestystä kotona, raahasin painavaa kirjahyllyäkin perässäni, eikä maha reagoinut mitenkään. Mmilian kokemus sai mut nyt kuitenkin mietteliääksi, pitäisköhän alkaa vähän relata..! Mulle on niin vaikeeta vain maata sohvalla, varsinkaan jos teeveestä ei tuu mitään hyvää ohjelmaa. Enkä ole kovinkaan kaikkiruokainen tv-ohjelmien suhteen. Olis ihan kamalaa jos omalla toiminnallani aiheuttaisin ennenaikaisen synnytyksen! Mistä mä tiedän mikä on supistus??
 

Yhteistyössä