JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Dob:Täällä kanssa peukut ja varpaat pystyssä että pääset tositoimiin. :flower:

Ällöä kerrottavaa, mutta mulla alkoi limatulppa ilmeisesti irrota, ei kyllä verinen, mutta limaa kunnolla kuitenkin.Meinaa iskee paniikki, kun en mä vaikka oonkin kyllästynyt tähän etureppuun haluisi että se syntyy ennen loppukuuta/vuodenvaihdetta.Toivottavasti se vaan irrottelee sitä pikku hiljaa ja ei kuitenkaan tapahdu mitään ennen loppukuuta.
 
Nytylle ja pullalle onnittelut vauvoista! :flower: Täällä kans valvottu lähes koko yö.Ei vaan uni tullut.Menin sängyn päälle jo kasin jälkeen pötköttään et supparit rauhoittuis ja niinhän ne rauhoittu.Tänään ajattelin tehdä kävely lenkin,josko sitä sais varattua kampaajan samalla itselle.
 
Nyty ja Pulla, Onnea :flower: :flower: =)

...ja DoBille paljon voimia ponnistuksiin :D

( . ) vaan taas...

Eilen innostuin iltamyöhällä lähtemään yksikseni jouluostoksille, ja sitten yömyöhään meni paketoidessa + miehen kanssa saatiin suvun lahjat lähes täydellisesti sovittua ja tilattua netistä. Täytyy kyllä olla tosi tyytyväinen meihin, ei varmaan ikinä ole näin alkukuusta ollut kaikki valmiina :whistle: Tai no vielä hiottavaa eli paketoitavaa kunhan postista loputkin tulevat, on sitten antaa ihmisille joulumuistettavaa mukaan kun käyvät vauvaa katsomassa ja/tai Joulukahveilla.

Tuntuu olo vähän turhankin köykäiseltä, eikä eilisillan shoppailukaan tuntunut muuta kuin jaloissa :/ . En mie jaksa uskoa että tällä on mitään kiirettä pois vielä.

Eilen Pieni sai tosin ihme kohtauksen mahassa kun nukkumaan olin käymässä, potki ja sätki hetken vimmatusti - ja kun rauhoittui niin alkoi pari kipakkaa supistusta. Kai se ajatteli jo etsiä ulospääsyä :whistle:

Täällä ollaan.. edelleen olen sitä mieltä että Itsenäisyyspäivä olisi hieno päivä syntyä :saint:

- Terhikki ja PieniIII rv 38+3 -
 

Tyttö tuli:)
tyttö syntyi 1.12 klo.14.15. 3490g ja 51cm :heart:
Arvatkaa mikä yllätys oli kun tulikin tyttö!!! Koko raskausajan on odotettu poikaa kun kahdessa ultrassa lääkäri sanoi varmaksi pojan olevan, vaan olikin sit tyttö:) Mut ihana tyttö onkin.
Kiirettä pitää ja univelkaa on jo tullu, mut ihanaa tää on silti...
 
Toivottavasti DoB on jo päässyt synnärille!

Syysusva05, mulla on ainakin äitiyskortissa synnytysosaston numero. Oletko siitä katsonut?

Punahattu, limatulppa voi kai irrota jo hyvissä ajoin ennen synnytystä. Itselläni tuli limatulppaa 3 päivänä peräkkäin noin puolitoista viikkoa sitten ja täällä vaan ollaan yhtenä kappaleena.

Neuvolassa tänään ja nyt tuli painonnousun ennätys mun kohdalla: 2,3kg viikossa! Argh! :( Lähtöpaino oli 63kg, joka nousi melko maltillisesti viime viikkoihin asti. Nyt painoa jo 75kg. Muuten neuvolassa kaikki ok! Vauva on vielä melko ylhäällä ja ei ole kiinnittynyt. Toivon tietysti etten pääse seuraavaan neuvolaan viikon päästä ja nyytti olisi jo syntynyt :heart:

Nasu 39+0
 
Onnea pulla ja TooQT2BSTR8 :heart:

DoBille tsemppiä :heart:

Kaks kertaa piti yöllä käydä vessassa kun oli kauhee pissahätä, ja sitten tuli ehkä teelusikallinen... :whistle: :whistle: Kai siellä painetaan jo niin kovasti rakkoon. Illalla sain hirvittävän siivouspuuskan ja siivosin meidän eteisen lipaston, joka on ollut semmonen pikasiivouksen jemmapaikka (joku tulee käymään niin kaikki ylimäräinen tungetaan johonkin -> eteisen lipastoon) :LOL: No nyt on sekin siisti =)
Tälle päivälle ohjelmaa mietin ettei seinät kaadu päälle... :p

Viivi ja Masi 37+2
 
Kirjotin sit pitkät pätkät ja onnistuin hävittää tekstin :(
neuvollas oltii aamulla
Paino:+420g(koko ajalta16kiloa) :eek: hui
turvotus:+
rr:120/79
pissa:puhas
sf:35(pysyny samana viikon)
rt
syke 160
liikkeet ++
Tarjonta rt, alhaalla on mut neuvolatäti ei ihan varna ollu et onko täysin kiinnittyny eli suositteli piipaa autoa viel matkustustavaksi jos vedet menee!
käytii sit matkalla kaupassa ja sieltä kotii ku kärräsin noita rattaita ja toussa matkalla ihan kiitettävän iso ylämäki ni sain pari supistusta mut loppuvat ku kotii päästiin...
neuvolan jälkee selkää särkeny mut eilinen jumppatuokio makkarissakaa ei saanu supistuksen supistusta, tää on jääny asumaan lopullisesti mun mahaan!
Te joilla jo lapsia, ni tuntuuko et ne ärsyttää ihan tahallaa/tuntuuko et hermostuu niille koko ajan? meillä tuo 2v koettelee mua ihan täysillä, huudan täällä kurkkusuorana melkee koko ajan, välil tuntuu et käyttää ihan hyväksi sitä ku mä en nopeesti pääse liikkeelle ja sit illalla ku isi tulee ni uskoo heti :kieh: mä kyl ehkä odotan sitä parin päivän "lomaa" yksin vauvan kanssa sairaalassa..en siis juurikaa missään ole käyny ilman poikaa ja nyt alkaa tuntua et pieni ero tekis hyvää. Onhan se yökylissä ollu välil mut ei oikeen innostu niistä, tai sit ku tulee kotii ni sil on tosi paha mieli ja itkee ja hakee hellyyttä ni en viitti yöksi laittaa ku synnytyksen on kuitenki mummolassa...
siinä taas tilitystä =) kiitti ku jaksatte kuunnella :heart:
nyt ruokaa ja unta!

sini ja elsa 38+4
 
Peukkuja DoB, jospa jo olisit päässyt lähtemään tositoimiin.

TooQT2BSTR8 Paljon onnea prinsessasta :heart:

Lähtisköhän tässä shoppaileen kun tuli noi veronpalautukset jos sais jotain aikaisiksi. :LOL: :LOL:

iittala 39+1 :heart:
 
sintzi, musta tuntui viime viikko lasten kanssa samalta - mutta tää viikko mennyt paremmin. Jotenkin noi on nyt vähän paremmin taas tottuneet yhdessä leikkimään eikä ihan niin paljoa ehdi kiukkuamaan.

Enempi meillä kuitenkin tuo pian 6v neiti kärttää huomiota - kolmevuotias on enemmän sellainen että touhuaa itsekseenkin.

Mulla kans pinna aika herkällä, ja tekis vaan mieli olla. Teki muuten tosi hyvää se kun eilen illalla kävin ihan yksin pari tuntia shoppaamassa - huomas miten sitä taas kaipasikin ihan oman itsensä seuraa poissa kotoa.

Oisko sulla mahdollista ottaa edes pieniä irtiottoja?
 
ONNEA VAUVAANTUNEILLE! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

..juuri neuvolaan lähdössä ja fiilis sen kun laskee vaan. Tää on vaan kiusaamista kun siellä pitää näin usein rampata tässä vaiheessa. Hyvää matkaa vauvanhakureissuille niille, joilla se onnellisesti on jo aika lähellä..ja eikö neitim:kin ole pitänyt hiljaisuutta nyt jo niin kauan, että jos sielläkin jo kohta olis jotain kerrottavaa...

Ente 39+5
 
Nimra
Onnea TooQT2BSTR8 tyttö "ylläristä" :heart:

Täällä on valvottu neljään yöllä jo kolmatta yötä peräkkäin.., kun ei nuo supparit anna nukkua, mutta eivät kuitenkaan muutu vielä sellaisiksi kipeiksi, että niistä kannattais sairaalaan synnyttämään lähteä..Noh, huomenna ollaan sitten viisaampia tuohon synnytysasiaan omalla kohdalla, kun on viimonen kontrolli äpolille ja siellä sit päätetään, että mitä tehdään :D käynnistys, sektio...? En tiedä, mut toivotaan että jo ensi viikolla olisi se omakin käärö sylissä :heart: Kyllä tässä niin malttamaton olo on ollut jo piiitkään... :LOL:

Mä olen täällä öisin ja päivisin, kun tulee noita suppareita niin tehnyt kaikenlaisia kuvia vauvalle mitä kiinnitän osaksi pinniksen päätyihin ja osasta teen sit taulut seinälle pinniksen viereen :heart: Niitä on sit vauvan kiva katsella.. Ainakin toivottavasti!

Eilen käytiin kaupassa ja voi kiesus mitkä kivut tuo reissu sai aikaan!! |O |O Sen takia varmaan nyt sitten ollaankin.. oltu hereillä ilman tulosta tosin :ashamed:

Laitan nuo kuvat tänne piirrustuksista ja eräistä kengistä mitkä äiti osti vauvalle... Mies kysyi, että jos käytäisiin tänään jossain kahvilla..voisihan sitä mennäkin... :whistle: jos ei tulis niin kamalat kivut kun eilisestä reissusta, vaikka oli normi kauppareissu eli lyhyt ja ytimekäs :saint:

Mun on ennen noita kuvia kysyttävä, että onko muilla sitä ongelmaa, että tuolta alapäästä tuntuu tulevan kaikki ulos, kun vähän aivastaa....tai kävelee 30 min putkeen ?! Siis mä en tajua, kun kokoajan on "hätä" sit tulee pieni liru :eek: tai sit aamusella saa juosta vessaan ettei tule liru.. :headwall: |O Anteeksi moinen kyssäri :ashamed:

Nyt ne kuvat ja sitten päivän askereisiin..
http://www.aijaa.com/v.php?i=3187844.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=3186869.jpg

Ai juu ja kovasti onnea koitokseen [/b]Dob vaikka et varmaan tätä tsemppiä enää ennen h-hetkeä näekään ...
 
TooQT2BSTR8 Onnea yllätys tytöstä! :flower: ja Dobille onnea koitokseen! Kävin tuossa kävelemässä ja samalla varasin kampaajan huomiselle.Pääsen sit synnyttämään vähän lyhyemmillä hiuksilla. =)

Jaksamista edelleen kaikille mammoille! :hug:
 
Neuvolassa tänään käyty täälläkin, ihan perussetti läpi vaan mentiin. Painoa oli tullu lähes kilo viikossa, mutta ilmeisesti ei mitään hätää sen suhteen. Nyt vaan olen lähtöpainossani, laihduin siis yhdeksän kiloa alkuraskaudesta ihan vaan vaihtamalla terveellisempään ruokaan... tai siis tuli pistettyä salaattiakin naamaan vähän useammin :LOL: . Nyt loppuajasta on valitettavasti menny ruuan laitto ja syöminen siihen että mistä aita on matalin....

Tänään tuli täyteen sitten 39+0 ja olo on sen mukainen. Kaveri juilii välillä pitkiäkin aikoja mahassa ja pyrkii ilmeisesti tulemaan kyljen kautta pois masusta. Voikun se nyt löytäisi sen oikean reitin :heart: . Totesin että mä olen myös saanut kuluneen viikon aikana menkkamaiset kivut mukaan kuvioihin. Oikeestaan aika ihanaa koska muutenhan täällä ei supistele eikä muutenkaan ole edennyt kypsyysasteet tuolla alapäässä. Ehkä siis vielä jouluksi vauva tulisi pihalle? :LOL:

Onnea myös kaikille uusille äipille!

Täällä nyt katsellaan ilmeisesti tää päivä rännän satamista ja ehkä siinä sivussa sitte taas järjestellään huonekaluja remontin edistyessä. Muutenhan vauvan tuloon kaikki on valmiina!

Sellaista muuten kysyisin että onko ketään muu jäänyt pasianssikoukkuun? :LOL:
 
:heart: ONNEA VAUVANSA SAANEILLE! :heart:

Täällä viikkoja jäljellä vielä reilut kolme. Viidettä tosiaan
mennään hakemaan ja silti tunnen itseni ajoittain
"Liisaksi ihmemaassa". Unohdan vauvan tulon tai
sen realiteetin mitä on edessä.. Että yölläkin täytyy taas
herätä. No ehkä se tästä. :headwall: Enkä myöskään
koe vielä olevani valmis synnyttämään. Toivottavasti
saan tämän henkisen prosessin käytyä läpi ennen
h-hetkeä. Joulun tuloon suhtaudun myös kovin
kaksinaisesti - olen aina ollut jouluihminen ja omakin
syntymäpäivä on aattona, mutta kun se laskettu on
niin aaton tietämillä huomaan itsestäni, että alitajuisesti
en odota joulua aikaisempien vuosien tapaan.
Toisaalta huono juttu olla paljon kotosalla (lapset
ovat sairastelleet, joten on ollut pakko), koska
ajatukset on liian pienessä piirissä. Paljon ohjelmaa
vaan seuraaviin kolmeen viikkoon... kiitos.
Ärtymystä on ilmassa tosiaan!

Vauvan tarjonta tarkistettiin tänään neuvolassa (UÄ)
ja kyllä hän siellä ihan pää alaspäin keikkui kuten
hyvä olisikin. Muutenkin kaikki ihan ok.

Neuvolaa ja äitipolia sitten tiedossa vielä ennen
joulunpyhiä.

Nukkuminen tuottaa täälläkin ongelmia. Sitten on päivällä
niiiin väsynyt ja torkkuja on pakko ottaa.

Ruikutusta siis tämä viesti - pahoittelen.

Vaapukka ja Bertta 36+5
 
Onnea kaikille uusille vauvan saaneille !
Meidän pikku neiti tuolla taas nukkua tuhisee :heart: Ja pojista nuorimmainenkin on päikkäreillä. Mies meni vanhemman pojan kanssa hakemaan vanhempiaan meille kyläilemään, kun eivät muuten pääse tulemaan. Minulla siis hetki aikaa piipahtaa täällä. Onkin taas tullut ihan hirveästi tekstiä ja uusia vauvoja ! Ihanaa ja koko ajan tulee lisää, kaikki vielä pääsevät tänne kirjoittamaan, että meille syntyi... =)
Pulla75 kirjoittelit,että jatkettaisiin tätä ketjua tuolla jossain toisella aihealueella. Olen samaa mieltä, ettei tätä hienoa porukkaa ja ketjua kannata vauvojen syntymään lopettaa, siitähän alkaa aivan uusi aika ja asiat. Tuolla on tuollainen vauvat 0-12 kk, olisko se oikea paikka jatkaa ? Katselin, että siellä jotain vastaavia pinoja jo onkin.
Painosta puhuitte täällä myös. Minulle kertyi kokoaikana 14 kg, mutta nyt taas mahtuu vanhat housut jalkaan :) Muutenkin ihanaa päästä käyttämään vähän laajempaa vaatevalikoimaa.
Eilen kävi neuvolatätikin kotikäynnillä. Tai oli sijaisen sijainen, kun vakituinen oli lomalla ja hänen sijaisensa sairastui, niin tuli sitten vauvapuolen neuvolan täti käväisemään. Paineli kohtuani ja totesi sen supistuneen normaalisti. Vauvalta tarkisti navan ja painon ja kaikki oli ok. Ensiviikolla mennään sitten ekan kerran neuvolaan vauvan kanssa.
Ihanaa, täällä alkoi satamaan lunta. Toivottavasti jäisi maahankin, eikä sulaisi heti pois. Se ensilumi kun on hävinnyt kokonaan, muutamaa kasaa lukuunottamatta.
=) Ja ihanaa vauva-arkea kaikille jo vauvansa saaneille =) Tai täytyy sanoa, että ainakin itsestä vielä tuntuu vauvajuhlalta tuon arjen sijaan :heart:
 
TOOTQ Onnittelut!!! Prinssistä tuli prinsessa, joten vahvistuu vain tieto siitä, ettei lääkäritkään ole mitään kaikkitietäviä!!! :heart: :heart: :heart:

DoB Jee, sinäkin pääset lähtemään!!! Lienet jo saanutkin tuloksen.. :saint: :flower:

Täällä ei kummosta. Suivaannuin nyt siihen postiin.. tahallaan ärsyttäävät niillä tyhmillä pakettikorteilla, kun ennen toivat kaiken suoraan kotiin.. Kävin sit itse hakemassa paketit ja EN SAANUT KANTOAPUA, VAIKKA SANOIN, ETTEN VOI KANTAA NIITÄ ISOJA LAATIKOITA ITE!!! Otin sit röyhkeesti siltä tätiltä laatikkokärryt ja roudasin laatikot niillä autolle. Avauduin kyllä aika hyvin siellä... Ja tein selväksi mitä mieltä olen niitten palvelusta.. Laitoin myös palautetta suoraan postin kautta netissä. :kieh:

Mutta. Nyt meillä on kaukalo ja telakka valmiina. Viimeinkin on mieleinen ja olen todellakin positiivisesti yllättynyt ja iloinen Brio Primo kaukalosta!!! Tosi kevyt kantaa, ainakin ilman vauvaa ja hyvän mallinen.

Minä oon soitellu tänään puhelimella paljon.. 1,5 tuntia kerralla.. anoppi ja ukon sisko sai kuulla kuulumiset ihan sitten kunnolla. :LOL: Nyt on ääni käheenä ja voi taivas miten nukuttaa ja pistää ylämahaan.. :headwall:

Nyt meen kyllä sohvalle makaamaan loppuiltapäiväksi.

Niin.. tuosta lirauttelusta vielä.. SE ON ONGELMA!!! Ei passais kyllä yskiä yhtään.. saati sitten yrittää kävellä.. tuntuu, että kaikki pienetkin ponnistukset aukasee hanat.. INHOTTAVAA!!! Suoja saa olla koko ajan paikallaan, ettei tartte jatkuvasti vaatteita vaihtaa, niinkuin niitä enää vaihettavaksi asti edes olis.. :headwall:

Tiukka kellarin trimmaus ja treenaus heti aloitettava, kunhan neiti nyt vaan tulis ulos ensin.

Isommat lapset.. JUU, NE ÄRSYTTÄÄ TAHALLAAN. Meillä käyttäävät törkeesti hyväksi sitä, etten pääse nopeesti ylös tai väliin. Ukolle ovat ihan samanlaisia. Niitä varmaan jännittää vauvan tulo, Joulu, joulujuhlat ja koulun loppuminen ja pitkä loma. Mutta onneksi mulla vielä on vähän ääntä jälellä, karjun kovasti tai sähisen hiljaa, tehot on samat.. Ei siis minkään laista tehoa. :headwall:

Mutta. Loppusuora on nyt käsillä, ei auta nyt kitistä vaan mennä positiivisesti arkea päin ja antaa luonnon hoitaa hommansa. Peukkuja, voimia ja :hug: kaikille teille: kanssamammat!!!

Härkis & Neiti 39+1
 
Onnittelut vauvan saaneille :flower:

Meillekki syntyi pieni poika 23.11, viikolla 37+1. Synnytys käynnisty ihan itekseen, ihme kyllä; kumpiki aiemmin käynnistetty. Lauantaipäivän tuli supistuksia tasaseen tahtiin, olin just kotiutunu osastolta ja lähtiessä hoitajalle heitin että entä jos tuun huomenna takasin, ku teki pieniä supistuksia käyrälle. Niinhä siinä melkei kävi, ehti mennä sunnuntai puolelle kylläki, ennenku lähettii liikkeelle. Ihan epäuskoisena että synnytys ois käynnissä, mutta ku supistuksia tuli minuutin kahen välein.

Perillä paikat oli 7cm auki ja päästiin saliin ja sain spinaalin. Sen jälkeen teki mieli vaan nukkua, kun kivut hellitti. Nukuskelin siinä, ja sitte kätilö tuli kyselee että joko ponnistuttaa, -Kai se vähän. Ja laitto vermeet valmiiksi ja kohta sanoo miekkoselle; -Isäpä soittaa lapsenpesijän paikalle. -Minä olin aivan että siinäkö se nyt oli??

Olin niin pelänny etten selviä enkä jaksa millään. Mutta käviki niin helposti että ikävä tullee sitä spinaalia ku ei ollu kipiä yhtään :kieh:

Poikanen yritti vinkua kun oli napanuorassa, mutta heti kun napanuora katkastii, hengitys vaikeutu ja vietii 2min syntymästä teholle. Eka viikko meni hengityskoneessa ja tajuttomana, välillä lääkärit joutu ventiloida käsin kun hengityskonekkaa ei voinu Paten puolesta hengittää. Viikon ikäisenä siirrettii nasaaliin ja sain vauvan ens kerran syliin. Nyt kun alkaa olla kaksi viikkoa täynnä pärjää jo hyvin ja hengittää itse, kohta siirretään tavalliselle osastolle syömisharjotteluun. Puolet ruoasta menee vielä nenämahaletkun kautta.

Omat asiatki lähti jotenki rullaamaan tuolla julkisella puolella, kun viimein heräsivät kun on niin rankat lääkitykset ettei diagnoosit vastaa ihan mun olotilaa. Ei vaan edelleenkään uskalla toivoa liikaa. Johan täsä on kymmenkunta vuotta heitelty ku roskapussia paikasta toiseen. Jos viimein sais toimivan kipulääkityksen ja hoidon...

Nyt oon aika poikki yhestä sairaalareissusta, mutta ihana sinne on nyt mennä ku poikanen on kerran ollu silmät auki ja parempaan päin mennään! Ja toivottavasti pääsee jouluksi jo kotiin.

Omituinen ja Pate +muut
 
Isot onnittelut vauvansa saaneille!!!! :heart: :flower:
Omituinenotus Hienoa että rankan alun jälkeen poikasi voi nyt paremmin ja toivotaan että pääsette jouluksi kotiin vauva-arkea aloittelemaan!! :) Toivottavasti myös sinulle löytyy nyt vihdoin kunnon hoito ja lääkitys!!

Tänne ei mitään uutta... ei mitään merkkejä että lähtö olisi lähelläkään! Ei supistele, ei limatulppia tai mitään... Tänään on taas väsyttänyt kovasti ja ollut himan kuvottava olo. Vauvakin ollut aika hissukseen, että pitää välillä tökkiä sitä hereille, ettei mamma huolestu liikaa! Ihan selvästi sillä on vauhdikkaita päiviä, jolloin rymytään oikein kunnolla ja sitten taas näitä uneliaampia päiviä, jolloin mä sitten huolestun heti että jotain on vialla!

Mitään ei saa aikaiseksi tehdä! Ei vaan jaksa eikä huvita mikään... Mihinkään ei jaksa lähteä tai mitään... Yhtä pitkää odottelua vaan! Noh, sain sentään tänään tiikerikakun leivottua! Jos tuonne pakkaseen laittaisi vierasvaraksi!

Huomena neuvola, eikä huvittaisi sinnekään raahautua, kun ei sielä mitään uutta ole.. Ärsyttää vaan!

Piti kysyä tuosta teidän suolen tyhjentelyistä, että onko se ihan sellasta ripulin-tyyppistä meininkiä, vai vaan vähän löysempää ja useita käyntejä? Mulla ei edistystä silläkään saralla... Melko kovalla on vatsa!! :x

Maanantain äitipolin käyntiä odottelen! Saa vähän sitä painoarvioo ja tietoa toivottavasti siitä, että ollaanko tässä yhtään edistytty!

Sapis ja typykkä 39+1
 

Yhteistyössä