Hei vaan kaikille! Onnea kovasti kaikille vauvan saaneille, voi kun toivoin että olisin itsekkin tässä voinut hehkuttaa vauvan syntymää... Täällä on siis nyt yksi turhautunut, väsynyt ja kiukkuinen mamma lisää... Mutta kävi siis niin että tiistaina lähdin käynnistykseen vakaana aikomuksena palata kotiin nyytti kainalossa. Ensimmäinen käynnistyskapseli laitettiin puolilta päivin ja jonkin verran supistuksia alkoi tulla päivän mittaan ei kuitenkaan mitään "kunnollisia" ja turhan harvakseltaankin ne tulivat. Toinen kapseli laitettiin illan suussa ja sitten alkoikun jo tapahtua, yö meni aika kivuliaissa merkeissä, aamuyöstä kuitenkin laimenivat ja harvenivat. Keskiviikkoaamuna laitettiin taas kapseli ja sitten alkoikin iltapäivällä ihan säännölliset supistelut jotka kovenivat iltaa myöten niin että olin varma että vauva syntyy yöllä, illalla kapselia ei enää laitettu supistusten ollessa niin säännölliset. Noh kuinkas kävikään yöllä supistukset taas vaimenivat ja loppuivat, yöllä olin kivuton kuin mikä ja nukuinkin paremmin kuin pitkään aikaan, että se siitä synnytyksestä! Tänään lääkäri laittoi siis kotiin lepäämään ja uusi yritys on vasta maanantaina jos ei käynnisty nyt viikonlopun aikana itsestään, joskus kuulemma käy niin käynnistelyjen jälkeen, pah, ei mulle varmana! Voitte vaan kuvitella kuinka turhauttaa, no pitää toivoa että toi reissu ei ihan turha ollut että jos vaikka jotakin kypsymistä olisi tapahtunut, ettei hyvät kivut menny ihan hukkaan. Nyt ei oikein osaa olla mitenkään kun oli niin valmistautunut siihen vauvan kanssa kotiin tuloon ja nyt ei olekkaan mitään. No, esikoinen oli onneksi liikuttavan iloinen äidin paluusta eikä kuulemma haitannut ettei vauva vielä tullut. No pitää yrittää orientoitua tähän arkeen nyt uusiksi viikonlopun ajaksi ja yrittää hetkeksi unohtaa koko synnytys niin jospa tämä tästä. No onneksi täällä on vielä muitakin odottajia ettei ihan yksin tarvitse ja noiden synnytystarinoiden lukeminen on ihanaa, jotkut siis oikeasti synnyttävät "normaalisti". Ai niin ja tietenkin kiinnostaisi tietää onko kellään vastaavia omia tai muiden kokemuksia käynnistämisestä? Pitääkin tsekata löytyykö täältä mitään käynnistystarinoita tms.
Mutta siis halauksia ja voimia kaikille!
Vennu ja "minähänenvieläsynny-Tonttu" 37+4
Mutta siis halauksia ja voimia kaikille!
Vennu ja "minähänenvieläsynny-Tonttu" 37+4