JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Hei vaan kaikille! Onnea kovasti kaikille vauvan saaneille, voi kun toivoin että olisin itsekkin tässä voinut hehkuttaa vauvan syntymää... Täällä on siis nyt yksi turhautunut, väsynyt ja kiukkuinen mamma lisää... Mutta kävi siis niin että tiistaina lähdin käynnistykseen vakaana aikomuksena palata kotiin nyytti kainalossa. Ensimmäinen käynnistyskapseli laitettiin puolilta päivin ja jonkin verran supistuksia alkoi tulla päivän mittaan ei kuitenkaan mitään "kunnollisia" ja turhan harvakseltaankin ne tulivat. Toinen kapseli laitettiin illan suussa ja sitten alkoikun jo tapahtua, yö meni aika kivuliaissa merkeissä, aamuyöstä kuitenkin laimenivat ja harvenivat. Keskiviikkoaamuna laitettiin taas kapseli ja sitten alkoikin iltapäivällä ihan säännölliset supistelut jotka kovenivat iltaa myöten niin että olin varma että vauva syntyy yöllä, illalla kapselia ei enää laitettu supistusten ollessa niin säännölliset. Noh kuinkas kävikään yöllä supistukset taas vaimenivat ja loppuivat, yöllä olin kivuton kuin mikä ja nukuinkin paremmin kuin pitkään aikaan, että se siitä synnytyksestä! Tänään lääkäri laittoi siis kotiin lepäämään ja uusi yritys on vasta maanantaina jos ei käynnisty nyt viikonlopun aikana itsestään, joskus kuulemma käy niin käynnistelyjen jälkeen, pah, ei mulle varmana! Voitte vaan kuvitella kuinka turhauttaa, no pitää toivoa että toi reissu ei ihan turha ollut että jos vaikka jotakin kypsymistä olisi tapahtunut, ettei hyvät kivut menny ihan hukkaan. Nyt ei oikein osaa olla mitenkään kun oli niin valmistautunut siihen vauvan kanssa kotiin tuloon ja nyt ei olekkaan mitään. No, esikoinen oli onneksi liikuttavan iloinen äidin paluusta eikä kuulemma haitannut ettei vauva vielä tullut. No pitää yrittää orientoitua tähän arkeen nyt uusiksi viikonlopun ajaksi ja yrittää hetkeksi unohtaa koko synnytys niin jospa tämä tästä. No onneksi täällä on vielä muitakin odottajia ettei ihan yksin tarvitse ja noiden synnytystarinoiden lukeminen on ihanaa, jotkut siis oikeasti synnyttävät "normaalisti". Ai niin ja tietenkin kiinnostaisi tietää onko kellään vastaavia omia tai muiden kokemuksia käynnistämisestä? Pitääkin tsekata löytyykö täältä mitään käynnistystarinoita tms.
Mutta siis halauksia ja voimia kaikille!
Vennu ja "minähänenvieläsynny-Tonttu" 37+4
 
Huomenta!

Käppyrämallut onnea :heart:

vennulle halaus!

Kiitos Härkkis! Ihanaa kun joku ymmärtää mitstä puhun :) Saat kyllä kaiken sympatiani :heart: Mä peruin eilen sit äidille menonkin, enkä lähteny kauppaankaan. Sanoin vaan että kauppalista on pöydällä, herra on hyvä ja menee... Toi se sit ruusuja tullessaan :ashamed: Ja laittoi puhtaat lakanat sänkyyn kun olin saunassa :eek: Mutta...

En saanu sit enää puol kuuden jälkeen nukuttua, muutenkin kukkunut koko yön :ashamed:

Siivouksesta. Minä meillä siivoan, ja teen sitä nykyään koko ajan. Mä oon sellanen että menee hermot heti jos on jotain ylimäärästä jossain, ja voitte kuvitella miten kireenä oon kun meillä on ihan liikaa tavaraa, eli kaikelle ei oo ees paikkaa, eli koko ajan on jotain väärässä paikassa :LOL: Hyvin oon saanu kyllä kaikkea karsittua ;) Meillä on työnjako, mies hoitaa tiskikoneen tyhjennyksen ja täytön, sekä imuroinnin. Kaikki näistä hoituu käskemällä, ei oma-alotteisesti, mutta pääasia että hoituu. Nyt oon noitakin hommia omaksi ajankulukseni hoidellut kyllä.

Nyt syömään lättyjä kun illalla paistoin! Ja josko jonkun leffan kattois, hmmm...

Viivi ja Masi 37+3
 
Huomenta!

Jälleen heräsin yhtenä kappaleena eli kävi kuten arvelinkin eilen.. supparit laantui ja loppui siihen, kun menin unille. Sain kyllä nukuttua ihmeen hyvin ja oon ollu hereillä jo puol kuudesta asti.

ONNEA käppyrämallut pojasta!!! :heart: :heart: :heart: Kateellisena täällä lueskelen vauvautuneiden uutisia.. :ashamed: Mutta olen iloinen TEIDÄN puolesta!!! :flower:

Tänään olisi lakkiaisiin meno.. jipii.. kun vaan olisi juhlakampetta itelle.. :ashamed: En edes aatellu, että mentäis sinne, kuvittelin niin olevani synnärillä.. mutta nyt se sit kostautui ja tänään mietittävä ja järkättävä kaikki, onneksi nyt lahja kuitenkin on valmiina. Kortista ei kyllä ole tietoakaan.. :ashamed: Huoh...

vennu Voimia kärvistelyyn, varmaan toooooosi ärsyttävää!!!

NullPoints Juu, minäkään en tajua sitä vessajuttua.. eikö kotona voi olla edes YKSI paikka jossa vois rauhassa olla, laittamatta ovee lukkoon!!!!! Kuulemma se kuvastaa luottamusta ja vahvaa parisuhdetta, jos voi olla vessassa siten, että toinen istuu pytyllä ja toinen on siellä vaikka hampaita harjaamassa tms. No, ihan miten vaan.. mutta minusta se on ärsyttävää tunkeilua toisen yksityisalueelle, varsinkin tässä vaiheessa.

Siivouksesta Miten niin apua? Kuka mahakasmamma sitä nyt tarvii? Ei meillä vaan oo kuulunu eikä näkyny.. Ite minä täällä huushollaan, ihan turha toivoo apua. Kyllä se ukko joskus tikun ristiin saa, mutta siihen se jää. Ite mä vaihan järjestykset yms. Siivoon kun huvittaa ja siten kuin huvittaa, mutta meillä kyllä on perussiistiä kokoajan.. Se on mulle sellanen henki-ja-elämä-juttu, en viiti kokoajan olla kompastelemassa ylimääräisiin rojuihin. Minä teen sellasta järkkäilyä useesti eli keskimäärin 1krt/kk että käyn kaappeja läpi jne. ja raahaan ylimääräisiä ja turhia rojuja varastoon tai roskiin eli meillä ei turhatavara tee pesää minnekkään. Joulusiivousta en oo koskaan tehny, siis sellasta totaalipuunausta, ei ole tarvetta. Teen pikkuhiljaa/jatkuvasti sitä fiksausta niin sellasia järkkysiivouksia ei tarvii meillä tehä. Ja jos tänne joku tunkee kaveriksi niin saa lähöt aika äkkiä.. mä en eti tavaroita toisten jäljiltä. Ikkunat meillä saa pestä kuka vaan, mutta muutoin ei tarvii mihinkään siivoukseen puuttua, siis muut kuin ukko ja tytöt minun lisäksi.

Nyt pitää mennä laittamaan vauhtia neiteihin, taas hidasteleevat kouluun lähön kanssa. Meen tästä nyt eka laittamaan autoon webaston päälle, ei tartte sit sitä lämmitellä eikä palella autossa. Ihmekeksintöjä nekin. :LOL:

Härkis & Neiti 39+2
 
"Pikkuruinen" Taisto-vauva syntyi (lopulta ) 1.12 19 tunnin äherryksen ja lopulta sektion avulla kello 14.17. Painoa tulokkaalla huikeat 3700 g!

Kovin paljoa en jaksa selittää vielä, mutta 19 h synnytyssalissa, oksitosiinia lopussa 100 ml/h ja supparit loppu, napanuora kaulan ympäri,,, Sektio tehtiin kiirreellisenä mutta hereillä olin. Makasin vaan tiistain, ke aamuna kävin jo ite suihkussa ja vointi on hyvä.

Vauva meinas ensin väsähtää eikä jaksanut syödä, niin joutui sokeriseurantaan teholle mistä pääsi eilen pois. Nyt sitte syödään ahkerasti että jaksaisi kunnolla. :)
 
huomenia!
Nyt kaikki vinkit kehiin, joita voisin kokkeilla et saan pukerrettua tän vaavin tän viikonlopun aikana ulos, meille tulee appiukko vähän niinku vahtiin jos vaikka jouduttas lähteen, ni on sit esikosen kans. Tänään laskettu aika, eikä tunnu missään, yöt nukun suht hyvin, iltasin ehkä hiukan enemmän supistelee siinä kaikki..

Kyllä turhauttaa..

syysusvis ja muru rv40
 
Voi onnea kauheesti kaikille jotka on jo saanu vauvan kainaloon!!! =) :flower: :heart: :xmas:

Kävin tänää labrassa, otettiin vähän maksakokeita ja pissanäyte ku on ollu vähän viitteitä alkavasta raskausmyrkytyksestä, mutta tänään siis saa tietää noi tulokset päivällä ja sitte ollaan taas viisaampia.. :)

Siivouksesta: Mies auttaa aika hyvin kotihommissa, mut välillä on kyllä sellasia kausia että tuntuu et mä hoidan kaikki pyykit yksin, kone pyörii kokoajan ja tiskit lojuu jos en koske niihin, mut aika hyvin se kuitenki oma-alotteisesti tiskaileekin, ja usein tiskataa yhessä, menee paljon sutjakkaammin. :) Paitsi nyt ku on tää maha ni vähän hankalaa olla siinä altaan ääressä kahestaan ku muutenki pienet tilat tossa keittokomerossa..
:kieh:

Jaksamisia kaikille!!!!!! :hug:

pikku ja potku-iita 38+0! :heart: ( POTKU-iita on kyllä ollu muutaman päivän varsin potkumaton..hiljasta pitelee.... :whistle: )
 
Annukka: Ihana kuulla kuulumisia.Oli varmasti rankka kokemus.Onnittelut vuoden vauvasta! :flower: Käppyrämallulle myös onnittelut vauvasta!
Täällä kans yks oireeton.Eilen ei edes pahemmin suppaillut.
Siivouksesta: meillä mies imuroi monta kertaa viikossa,mut käytännössä muut on sit mun hommia.
Lähden tästä leipomoon hakemaan tuoretta leipää ja sit iltapäivästä kampaajalle! :wave: Palailen iltapäivästä
 
Onnea kaikille vauvan saaneille. Annukalle ja omituiselle otukselle rankkojen kokemusten vuoksi voimia vauvantuoksuiseen arkeen.

Täällä sitten yli 6 viikkoa kestäneet päivittäiset supistukset laantuneet (yllättäen kun 37 viikkoa tuli keskiviikkona täyteen ja laitoin gradun talviunille). Liitoskipuja on kovasti ja kaikki muutkin vaivat ennallaan, mutta nuo kipeät supparit on hävinneet lähes tyystin. Täytyy toivoa, että olis sit edes tyyntä "myrskyn" edellä. Tiistaina lääkärineuvolassa kaikki ok. Vauva ihan tosi alhaalla ja kiinnittynyt (ollut jo hyvän aikaa mun mielestä ) ja paikat pehmeät, kohdunkaula lyhentynyt (nämäkin ollut jo viikkoja) ja ulkosuu auki. Lääkäri vaan totesi että ei tykkää ennustella, mutta ei usko, että jouluun asti menee (la siis 24. päivä ). Samainen neuvolalääkäri totesi saman lauseen esikoisen kohdalla ja niinhän se tulikin 38+2. Silloin nämä kypsymiset tuli myös ajoissa, mutta kuitenkin myöhemmin kuin nyt. Tiedän että tää tulee masentamaan mua vaan enemmän, mutta jotenkin ajattelen koko ajan, että kyllä tää aikasemmin tulee kun esikoinen ja ens pe on 38+2, joten viikko olis nyt aikaa ulkoistua. Minähän en jouluna enää yhdessä kasassa aio olla.

Siivouksista on ollut puhe. Meillä mies hoitaa viikkosiivouksessa imuroinnin (hoitanut jo ennen raskautta) ja mulle kuuluu yleinen järjestely ja vessan pesu. Tytön kanssa pyyhitään pölyt, kun reppana pelkää imuria ja tarvii aina seuraa sillä aikaa kun imuri hurisee. Lattiat meillä pestään TOSI harvoin, vaikka tarvetta kyllä olisi. Tiskit hoitaa vähän kuka kerkii, mutta kyllä se normaalisti useammin olen minä, vaikka nykyään mies kyllä kiitettävästi hoitaa. Yritetään käyttää yösähköä, niin usein yöllä hurisee sitten astianpesukone. Pyykit on mun heiniä, kun olen niiden lajittelussa ja viikkaamisessa aika tarkka. Mitä nyt mies saa kuivumaan nostella. Ihan kivasti meillä kuitenkin "jakautunut" noi hommat, vaikka ainaista tavaroiden paikoilleen viemistähän tää on niinkuin varmasti monella muullakin.

Ei nyt voi muiustaa muita puheenaiheita, mutta TooQT:in yllärityttö jäi mieleen. Meille nimittäis povattiin rakenneultrassa tyttöä (ei kyllä satavarmasti luvannut), mutta mulla ollut jostain raskauden puolivälistä asti tosi vahva poikaolo. Mä en jotenkin yhtään usko mihinkään "tuntemuksiin", mutta jossain vaiheessa jo ostin pari sinistä bodyäkin, kun en vaan osaa kuvitella tätä kaveria vaaleanpunaisissa. Mieskin on kyllä nähnyt jotain poikaunta, joten voihan se ollakkin, että lähettään tuolta masusta jotain "miessignaaleja". Oikeesti kyllä uskon kätilön ennustukseen ja kaikki esikoisen tytöövaatteet on kyllä kaapissa kiltisti odottamassa.

Mulla on tullut kova kateus tuosta Härkänaisen telakallisesta kaukalosta. Toisaalta haluan olla "taloudellinen" ja käyttää hyvää olemassa olevaa kaukaloa, mutta on vaan jäänyt takaraivoon se ärsyttävä vöiden ronklaus ja sit kun tosiaan pitää vielä esikoinenkin saada omaan istuimeensa, joka ei aina oo niin yksinkertaista. (Tosin kahden lapsen pakkaaminen ei tietysti ole vielä homma eikä mikään teidän joidenkin remmeihin verrattuna). Ei mulla kyllä taida piheys antaa myöten sille uudelle kaukalohankinnalle, vaikka...

Jaahans, "Meille tuli vauva" alkaa. Jospa sen vielä kattois ja sit ryhtyis pesee vauvalle makuupussia ja peittoa yms.

O. 37+2
 
Heipä hei!!

onnittelut käppyrämallu, annukka, omituinen otus !!! :hug: luultavasti niin pysäyttävä kokemus, että pelkkä "onnea" tuntuu laimealta, mutta sydämelliset ja iloiset onnittelut!!! hieno saavutus!!! :hug:

siivouksista ... ha haa-- lempimarisemisen aihe tätä nykyä... nyt kun olen äipää"lomalla" niin tasan mies ei tee yhtään mitään!!! kun olen päivät kerta kotona, odottaa kai että teen ruoan, pyykin, kaikki maholliset arkijutut ja vielä joulusiivoukset siihen päälle :kieh:
tekee normaalisti "30-40%" kotitöistä mutta nyt ei mitään...just ku pitäis, tää maha alkaa ja oma olo oleen sen verta tiukka, ettei jaksakaan kaikkea... ja mies ei voi siivoo kun ollaan sairaalassa koska se on myös koko ajan siellä...mikä onkin hyvä. Mutta kylä se tekee, kun valitan sille tai joskus jopa nätisti pyydän, mutta oon ihan kypsä kun ei tajua mitään oma-alotteisesti!!
Huomaa että on pinna tiukalla ja mies saa haukut täälläkin...mutta helpottaa, ihanaa :saint:
Onhan se ihku mies, soittelee kesken päivän töistä ja kyselee vointia ja halaa ja pussaa toisinaan ihan itekin.. mutta totta on, ettei mikään tunnu riittävän tässä vaiheessa...muuten kyllä osaan olla tyytyväinen.. haluisin jutella paljon tulevasta synnytyksestä ym. mutta mies vaan sanoo "kaikki menee hyvin" jne... ja kattoo telkkaa kuin liimattu vaikka sieltä tulis vaan mainoksia!!
välillä oon tosi surullinen :'( en jaksa kerjätä huomiota..olkoon sitten..


synnytyksen kotikonsteja alkuun saattamiseksi.. enpä tiedä, kaveri sanoi että niillä toiminut aina tuo seksi, mutta sitä kai jokainen onkin jo kokeillut.. itekin tahtoisin kuulla vinkkejä! :saint: se akuhieronta kuulosti kivalta, täytyy kai kokeilla vähän ajan päästä...

kysymys lasketun ajan muuttumisesta :attn: hei, onko muilla ollut niin että laskettu aika on menkkojen mukaan jotain muuta kuin ekan ultran ?? HUSsilla niin tänä vuonna, mutta taas muuttunut, että jos ei heitä yli viikkoa niin laskettua aikaa ei vaihdeta...mulla sikiö oli ultrassa 5 päivää edellä ja la ois ollut 22.12 mutta menkkojen mukaan se on 27.12..ja sitä ei vaiheta. Nyt tän jälkeen raskaaaks tulevat saavat taas uuden käytännön ( joka oli viime vuonnakin ) että la vaihtuu ultraa vastaavaksi!! onko muita?

Eihän tässä tiedä koska vaavi on valmis.... :snotty:

joo nyt ulkoilemaan reippaaseen tahtiin!

Kathe ja kulta 36+6 or 37+4
 
Paljon Onnea Annukalle!!!

Vennulle isot halit!
Tiedän miltä tuntuu! Oon varmaankin monta kertaa kirjoittanut jo tänne mun esikoisen kans tapahtuneesta epäonnistuneesta käynistyksestä, joten ihan nopeesti nyt siis vaan.
Mua aloiteltiin siis 39+5 kun oli raskausmyrkytys. Tiistai aamu- 1 tabu, ti ilta- 1 tabu (ei mitään tapahtunut), ke aamu- 1 tabu ja ke ilta- 1 tabu(ei mitään). Tähän sanon et sivusta katsoin kun muut lähti viimeistään 3 tabun jälkeen kiireisenä synnytys saliin. Minä vaan en. Ei ollut supparin supparia. Ei mitään.
To aamuna sit sanoivat et tavalla tai toisella on vauvan pihalle tultava. Olinkin auennut 1cm eli veivät mut synnytys saliin. Siel saivat puhkaistua vedet n 30min tihrauksen tuloksena. Ei tullut suppareita. Sit mut piuhoihin kiinni ja hanat täysille tippaa... Sit tulikin suppareita. Siinä olin siis koko päivän ja loppusaldo oli 3cm auki ja kärräys sektioon.
Eli ei aina noi käynnistykset onnistu. Luulen et varsinkin jos joudutaan lähtee tilanteesta jossa paikat on kiinni täydellisesti, niin tuon onnistuminen on heikompaa.
Toivottavasti sulla alkaa paikat aukeemaan omatoimisesti. :heart: Pidän peukkui pystyssä!
(.) Viimeistä duunipäivää viedään!!!!!!!!! Mies on suunnitellut kaikenlaista mulle viikonlopuksi. Esikoinen kun menee mummonsa hoiviin tänään ja miehellä on vähemmän viikonloppu duunia kuin normaalisti. Eli voidaan jopa yhdessä tehdä jotain. :D

Np ja Tirri :xmas: 36+1
 
Heips täältäkin.

Onnittelut ihan ekaksi Omituinenotus ja jaksamisia :hug:

Onnea Käppyrämallu ja Annukka :flower:

:wave: Täällä kanssa kotona vaan kärvistellään eikä minkäänlaisia lupauksia synnytyksestä. Eilen olin tosiaan yksin hiukan shoppailemassa, ilalla saunottiin ja hiukan peittojakin heiluteltiin, vaan ei mitään, on tää odottaminen tuskallista :headwall:

No. kohta lähden työpaikan jouluaterialle, pappa tuleepi hoitaan lapsosia, saa hetken hengähtää itse =) . Jotain muutakin tähän harmaaseen päivään kuin kotosalla oloa.

iittala 39+2 :heart:
 
Kohta menee hemo ku tää vauva on niin hiljanen.. ollu jo jokusen päivän.. täytyy mainita terkalle sit päivällä ku se soittaa.. sanoin kyl jo aamulla ku kävin siel et on kyllä hiljanen.. Onko joku lukenu jostain et synnytystä edeltävinä päivinä vauva rauhottus selkeesti?? HUOLESTUTTAA.
 
Täälläpä oli neuvola kuulumisia: :wave:

rv 36+5

paino: 1,488kg/vko.... :eek: :ashamed:
turvotus: +
pissa: puhdas
RR: 132/84
SF: 31 (sama ku viimeksi)
lapsiveden määrä: Normaali
tarjonta: RT
syke: +
liikkeet: ++

Seuraava käynti onki sitte ens viikon keskiviikkona =)
 
Onnea vauvautuneille =) :flower: :flower: :flower: Nyt saakin jo tulla kertomaan uutisia, onhan jo joulukuu :D . Mutta missä on millimenninkäinen?

Siivouksesta; Mua niiiiin ärsyttää kun vielä pari viikkoa sitten oli tosi siistiä jne, nyt taas kaikki pommin jäljiltä. Mua vaan ei huvita enää yhtään, se siivousenergia katos johonkin ihan totaalisesti!! Koitan olla niin ettei nää sotkut häiritsis mut häiritsee kuitenkin :headwall: . Mies tekee jonkun verran kyllä, mutta useimmiten vasta kun vähemmän vihjaavasti mainitsen. Ja kun meillä on käsityserot aikamoiset: jos mä sanon että meinaanpa imuroida, se tarkoittaa että aion järjestellä kaikki kamat ensin, kaiken pois lattialta ja VIKAKSI imuroida. Jos taas isäntää pyytää imuroimaan, niin sehän hakee imurin kaapista ja alkaa imuroida.... eli ne kaikki muut jää sitten. No, turhaanpa tässä napisen. Monesti viikonloppuisin vaan pyydän nuo kaikki pihalle ja siivoan itse - huomattavasti tehokkaampaa. Tosin tässä tilassa se tarkoittaa 'hivenen' hitaampaa tahtia ja sitä että olen sitten ihan poikki sen urakan jälkeen.

Brio Primoa on mekin suunniteltu kaukaloksi jo 99% varmuudella, kun vaan vielä ehtisi sen hakemaan. Kiva kuulla että on ollut mieluisia kokemuksia, ainakin Härkiksen miehen mielestä :D :D .

Ruokahaluista
; Mulla on kanssa sellainen olo nyt päivittäin että periaatteessa mitään ei tekis mieli syödä, mutta sitten se menee sellaiseksi naposteluksi kokoajan :ashamed: . Ja makean mieliteko on kanssa älytön - eikä yhtään tarvittais lisäkiloja enää |O .

Huoh, jospa sitä lähtis taas tänään käymään kirjastolla tyttöjen kanssa... ja jos vaikka jättäis heiltä päiväunet tänään väliin, sais nukkumaan illalla aiemmin :whistle: .

Itsenäisyyspäivän suunnitelmia ei ole mitään - illalla haluan katsoa Linnanjuhlat ja siinähän se. Jos tosiaan saisi vaikka siivottua.

- Terhikki ja PieniIII rv 38+4 -

ps. kalenterin mukaan 10 päivää syntymään, ei siltä tunnu :whistle: . Ja sellainen pari päivää sopis mulle paremmin ;)
 
Hei!

Ja Onnea Annukka ja muut vauvan saaneet! Äskenhän me vasta pissittiin tikkuun ja käytiin np-ultrissa, nyt alkaa jo kaikilla olla täysaikaisia (no kohta ainakin).

Siivouksesta ainakin ollut juttua. Meillä se taitaa olla niinpäin. että miestä haittaa sotku enemmän kuin mua ja siivoileekin varmaan enemmän, mua ei pieni kaaos niin häiritse. Ehkä nyt vähän enemmän, kun on kotona.

Ruokahalusta, se ei oo muuttunu oikeastaan, täytyy syödä kunnon aamupala ja kaks lämmintä ruokaa ja pari välipalaa, sitten pärjää.

Tänään oli taas neuvola.
viikkoja 39+5
RR 133/89 (ei tarttis nousta enää)
paino 71.7 (11.5kg alusta)
sf 36cm
turvotus ja pissa -
syke 135
asento rtI

Ja oma vointi: eipä juuri ahista eikä supista =)

Ineli
 
Onnea vauvan saaneille!

Pikku84. Mulla on sama juttu, että vauva on ollut paljon vähemmän liikkuva kuin aiemmin. Kyllä oon just ja just sen 10 liikettä saanut liikelaskennassa päivittäin, mutta entiseen verrattuna siis ihan erilainen. Ja ennen se on yöllä hetken liikkunut kun olen kääntänyt kylkeä ja viime yönä ei mitään. Kylhän se huolestuttaa, toiv olis kuitenkin merkki, että aikoo kohta syntyä.
 
Onnea matkaan Nimralle!

Meillä mies päätti jo kesällä että vauva syntyy 6. päivä (on itse syntynyt saman verran ennen laskettua aikaa)... joopa joo ;)

klo 12.36 jatkanpa tähän samaan :) Roikun täällä koko ajan :ashamed: Kuivakakku on uunissa, pyykit ripustettu, toinen koneellinen pyörimässä ja tiskikone päällä. Vielä kun sais aikaseks laitettua tavaraa paikalleen, sit vois kaivaa imurin ja pestä vessan ja saunan =)

Laitoin äsken äidille sähköpostia, otin siinä esiin sen asian joka on vaivannut jo pari viikkoa.. (josta täälläkin avauduin) saa nähdä millaisella marttyyriasenteella siihen vastaa, on taas mun päivä sit pelastettu :| pakko oli kuitenkin jotain laittaa kun se on vaivannut, tietääpähän kantani asiaan, ja sen että saa mut ihan tosissaan suuttumaan jos toimii vastoin mun tahtoani.

Mutta nyt sitä tavaraa paikallee, jos näillä nakkisormilla jotain pystyy tekemään...
 
Tässä taas lueskelen juttujanne imetyksen aikana. Aina yhtä hauskaa, kun vauva imee tissiä ja töräyttelee pieruja siinä samalla. Mikäköhän siinä nyt niin naurattaa? Ihan luonnollista...

Osui silmään tuo pikku87n kysely vauvan rauhoittumisesta ennen syntymää. En ole asiasta mistään lukenut, mutta nyt kun otit asian puheeksi, meidän neiti kyllä rauhoittui selkeästi n. 2-3 päivää ennen syntymäänsä. Minäkin silloin vähän huolestuin, mutta meillähän oli noita kontrolleja päivittäin sairaalassa, niin rauhotuin aina vahvoja sydänääniä kuunnellessa. En nyt haluaisi turhia toiveita antaa, mutta taitaa olla pikku87:lla ja ilmeisesti nasu30:llä lähtö pian käsillä...

Mukavaa päivää kaikille!

Aino & "Lumi" ihan kohta 2 vko ja sitten saatiin lupa mennä ulos!
 
Annukalle onnittelut vuoden vauvasta :flower:

Nimralle onnea tulevaan koitokseen :hug:

Ja Nullpointsille viimeisen työpäivän johdosta ja tervetuloa mammalomalle :flower:

Ai niin ja Mussupussulle kiitoksia synnytyskertomuksesta :flower:

Täällä ei uutta, kävin törsää vauvanvaatteisiin ja silti en raaskinut ostaa toppapukua. :ashamed: :headwall:
No jos sitten maanantaina ostan sen kun meen niihin kokeisiin, hävyttömän hintaisia, mutta meidän lindexiltä loppu vauvojen toppapuvut ja halusin sellasen jonka saa turvakaukaloon niin joudun menemään pikku putiikkiin ja heti tuli useampi kymppi kalliimmaksi.Itseäni saan syyttää että jätinkin näin viime tinkaan. :headwall:
Jospa alkaisi vaikka imuroimaan niin ärtymys pisteet laantuisi.

Punahattu 36+6
 
Onnea Annukalle!! Ja Nimralle kovasti voimia koitokseen :)!

Mä olen kanssa lukenut, että monesti vauva saattaa rauhoittua ennen syntymää kohdussa. Toki kannattaa hieman seurata, että liikkeitä tuntuu se vähimmäismäärä, mutta muuten tuo rauhoittuminen voi merkitä lähestyvää synnytystä.
 
Heips! (taas.....)
Täällä tosiaankin viimeistä viedään, eikä oo paljoo tehtävää. :D Pomokin otti ja sairastui sopivalla viikolla. :saint: Kävi just tuossa mutkan ja meni kotiinsa makailee. =) Eli "rauhassa" saan täällä nyt olla. Kiitti Punahattu, joo olen sit kuin te muutkin. :D
Mun on aivan pakko sanoo et mua jännittää aivan sikana Nimran puolesta.
 
Moi taas hei!
Ja lisää vaan vauvoja..on se vaan ihanaa! :heart:
Onnea kaikille ja tsemppiä sitä tarvitseville!

Huomenna poksuu täällä viikot täyteen, mutta ei kertakaikkiaan mitään merkkiä mistään lähdöstä..paitsi lyhentyneet hermot ja kiukkuinen mieli. Grr. Eilinen neuvola ei tuonut mitään uutta, kaikki on juurikin niin hyvin ja normaalisti kun vaan voi olla. Oon itteni puolesta iloinen tuosta vaa'an antamista numeroista..lähdettiin 76kg:sta (/170cm) ja nyt ollaan vasta rikottu 83kg. Kerkeehän tässä vielä turvotusta ja muutakin kerätä varmaan se kokonaiset kaks viikkoa, mutta nyt tuo edes piristää, kun mikää muu ei tunnu sitä tekevän. :LOL:

Kärvistely jatkukoon!

Ente 39+6
 

Yhteistyössä