ÄÄH , onpas tänne tullut viestejä sitten viime kirjoittamisen
n. 5 päivässä on tullut 12 sivua viestejä yhteensä ja lukaisen ne kaikki kunhan olen itse kertonut omat kuulumiseni .
Sunnuntaina sain sitten kuitenkin mennä tarkistuttamaan tilanteen sairaalalle ,kun olin täällä saanut etusivun kuntoon
Tai no taisin siinä hieman aikaa vielä kärvistellä kotona , kun en ollut varma että olisikos se lähtö nyt vai ei ....
3 päivän supistelujn johdosta ja vahvistuneesta kivuntunteesta selässä päätimme miehen kanssa lähteä sairaalalle ja olimme siellä su . n.klo 21:30 , olin hetken käyrillä ja siiryimme saliin , jossa kohdunsuuntilnne oli tarkoitus katsoa . Pääsin saliin ja aloin riisumaan omia housujani , niin lirahti sitten lapsivedet housuun ja pikkarit kastuivatkin ... sanoinkin sitten miehelle , että nyt ei ainakaan sitten enään lähdetä kotiin takaisin ja hoitaja tokaisi ettei hän kyllä enään päästäisikään
Kohunsuun tilanne katsottiin ja yllätys yllätys , taaskaan ei ollut omat supistukset olleet saaneet aikaan juuri mitään !!!! Kohdunsuu oli auki 1 cm ja 2cm kanavaa jäljellä ...
2 tunnin päästä tultiin laittamaan epiduraali puudutus ja olin silloin vain 2 cm auki ja 1cm kanavaa jäljellä ... huoh ..
Laitettiin samalla sitten nesteytys tippa ja laittoipa myös tippaa vaudittamaan supistuksia ... 2 tuntia lisätipalla ja vain muutama nosto enään ja tippa olisi täysillä , kohdunsuu vasta 4cm auki ...huoh ja huoh ...
sitten seuraava tipan vahvuuden nosto ja pyysi soittaman jos tulee ponnistamisen tarve !
Soittelin kelloa n. 20 min päästä , että ei supista , mutta voisi tulla tarkistuttamaan tilanteen , kun epiduraali ei enään oikein riitä eikä ilokaasukaan . Olin 6-7 cm auki ja hoitaja jäi laittamaan tarvikkeita valmiiksi ja kertoi että sitten ponnistusvaiheeseen hänelle tulee kaveri sinne . kerroin että vasen jalka ei oikein toimi ja on ihan puutunut ja hoitaja pienensi epiduraalia kun ei ole tarkoitus että tunto menee ... jalkaan se ei enään auttanut , jalka oli kuin jonkun toisen , en hallinnut sitä lainkaan , veltto ja tunnoton ...
aikaa meni n. 10 min ja sanoin että nyt on todella kipeä olo , supistuksia tulee koko aika ja itkua vääntäen koitin pyytää hoitajaa katsomaan tilannetta . olin 9-10 cm auki ja hoitaja pyysi isää kutsumaan toista hoitajaa ja sitten vielä korotti hieman ääntään , että paina sitä kutsu nappia , että toinen hoitaja tulee !!!!!!!
toinen tuli ja sainkin alkaa heti ponnistamaan kun siltä tuntuu .. vaan eipä tuntunut kuin kipua , mutta ei yhtään ponnistuttanut !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mutta ponnistin sitten ilman tuntemuksia ja hoitaja käski välissä hengähtä hieman ja taas ponnistaa , mutta enhän ehtinyt edes hengähtää kun hoitaja jo käski uudelleen ponnistaa ! (tosin mies sanoin myöhemmin että siinä meni n. 30 sek väliä ja hän jo ajatteli että koska oikein pitää ponnistaa uudelleen , että kauanko menee , hänestä siis pitkä väli
)
ei leikattu epparia , pieni nirhauma tuli ( eli vanha eppäri jäi nyt hieman repaleiseksi päältä , ei ommeltu ! ) Tyttö päätti siis itsepäisyydessään (niin kuin olin sanonut) syntyä joulukuun puolella , että lapsilisä siirtyy tammikulle
3:19 laskettiin pieni tyttö rinnalleni ja isä leikkasi napanuoran poikki . Painoa oli 3510g ja pituutta 49cm . (painoa-arvio oli la:han 3300g , että olisi kyllä ollut 4kg la:na todellisuudessa ! )
Pitää lukea viestit , että avasinko tyttäreni kansa virallisesti joulukuisten joukuussa syntyneiden listan ensimmäisenä
Rv oli tasan 39 kun syntyi .
(tuo jalan puutuminen kesti n. 12 tuntia epiduraalin lopettamisen jälkeen , jona aikana jouduin pyytämään ruuat huoneeseen , hoitajan taluttamaan pytylle asti ja pitämään kiinni kun taitan itseäni pytylle , muuten meinasin lentää nenilleni... tyttöä nostettiin rinnalle kun soitin soittokelloa , en uskaltanut häntä itse nostaa kun en hallinnut omaa kehoani ja hoitaja vaihtoi ensin myös vaipat ..
) Tyttö oli myös synnytyksestä niin rasittunut , että nukkuin puolenpäivää niin ettei oikein edes saanut syötettyä , kun ei huilinut rintaa vaikka väkisin koitin tunkea suuhun ja paino tippuikin ihan hirveästi ekana päivänä 3510-> 3335 . Mutta onneksi sitten toisena päivänä lähti nousun ja tyttö jaksoi jo syödä ja valvoakin )
anteeksi kirjoitusvirheet , kun niin innoissani tätä kirjoitin , nyt kun vauva nukkuu vieressä
neitim + irina 5vrk