JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Tsemppiä Nimralle koetukseen! Katherine: mulla kans vauva on ollut viikon vanhempi ultrissa.Eivät kuitenkaan muuttaneet la:ta.

Kävin kävelemässä ja jestas et oli liukasta.Mies jo aamulla varoitteli ja käski ottaa sauvat mukaan.Onneksi en sentään kaatunut.

Heips tällekki päivälle!

Annukalle ison halauksen kera onnea!

Täällä taitaa se eilinen reissu vähä rassata, ku koittaa jotain saada kämpässä aikaseks, niin hetken, ku menee, niin taas supistaa, ei kylläkää kovaa, mutta sillai ilkeesti ja ihan, ku olis menkat alkamassa sellasta jomotusta. Kattotaan, kaippa se nyt sitte vaan kypsyttelee ja hulahtaa, ku hulahtaa. Tänään saatiin uutisia siitä elämän toisesta ääripäästä, seki viä tähän samaan syssyyn, ei millää jaksais viä sitäki ennen joulua. Ja sit on viä ne anopin 5-kymppiset heti joulunpyhien jälkeen.

Taidan tästä siirtyä tonne keittiön puolelle, tiskikonetta täyttään ja leipoon joulutorttuja ja pipareita, taas :xmas:

ÄÄH , onpas tänne tullut viestejä sitten viime kirjoittamisen :) n. 5 päivässä on tullut 12 sivua viestejä yhteensä ja lukaisen ne kaikki kunhan olen itse kertonut omat kuulumiseni .

Sunnuntaina sain sitten kuitenkin mennä tarkistuttamaan tilanteen sairaalalle ,kun olin täällä saanut etusivun kuntoon ;) Tai no taisin siinä hieman aikaa vielä kärvistellä kotona , kun en ollut varma että olisikos se lähtö nyt vai ei ....

3 päivän supistelujn johdosta ja vahvistuneesta kivuntunteesta selässä päätimme miehen kanssa lähteä sairaalalle ja olimme siellä su . n.klo 21:30 , olin hetken käyrillä ja siiryimme saliin , jossa kohdunsuuntilnne oli tarkoitus katsoa . Pääsin saliin ja aloin riisumaan omia housujani , niin lirahti sitten lapsivedet housuun ja pikkarit kastuivatkin ... sanoinkin sitten miehelle , että nyt ei ainakaan sitten enään lähdetä kotiin takaisin ja hoitaja tokaisi ettei hän kyllä enään päästäisikään ;)
Kohunsuun tilanne katsottiin ja yllätys yllätys , taaskaan ei ollut omat supistukset olleet saaneet aikaan juuri mitään !!!! Kohdunsuu oli auki 1 cm ja 2cm kanavaa jäljellä ... :(
2 tunnin päästä tultiin laittamaan epiduraali puudutus ja olin silloin vain 2 cm auki ja 1cm kanavaa jäljellä ... huoh ..
Laitettiin samalla sitten nesteytys tippa ja laittoipa myös tippaa vaudittamaan supistuksia ... 2 tuntia lisätipalla ja vain muutama nosto enään ja tippa olisi täysillä , kohdunsuu vasta 4cm auki ...huoh ja huoh ...
sitten seuraava tipan vahvuuden nosto ja pyysi soittaman jos tulee ponnistamisen tarve !
Soittelin kelloa n. 20 min päästä , että ei supista , mutta voisi tulla tarkistuttamaan tilanteen , kun epiduraali ei enään oikein riitä eikä ilokaasukaan . Olin 6-7 cm auki ja hoitaja jäi laittamaan tarvikkeita valmiiksi ja kertoi että sitten ponnistusvaiheeseen hänelle tulee kaveri sinne . kerroin että vasen jalka ei oikein toimi ja on ihan puutunut ja hoitaja pienensi epiduraalia kun ei ole tarkoitus että tunto menee ... jalkaan se ei enään auttanut , jalka oli kuin jonkun toisen , en hallinnut sitä lainkaan , veltto ja tunnoton ... :(
aikaa meni n. 10 min ja sanoin että nyt on todella kipeä olo , supistuksia tulee koko aika ja itkua vääntäen koitin pyytää hoitajaa katsomaan tilannetta . olin 9-10 cm auki ja hoitaja pyysi isää kutsumaan toista hoitajaa ja sitten vielä korotti hieman ääntään , että paina sitä kutsu nappia , että toinen hoitaja tulee !!!!!!! :)
toinen tuli ja sainkin alkaa heti ponnistamaan kun siltä tuntuu .. vaan eipä tuntunut kuin kipua , mutta ei yhtään ponnistuttanut !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mutta ponnistin sitten ilman tuntemuksia ja hoitaja käski välissä hengähtä hieman ja taas ponnistaa , mutta enhän ehtinyt edes hengähtää kun hoitaja jo käski uudelleen ponnistaa ! (tosin mies sanoin myöhemmin että siinä meni n. 30 sek väliä ja hän jo ajatteli että koska oikein pitää ponnistaa uudelleen , että kauanko menee , hänestä siis pitkä väli :) )
ei leikattu epparia , pieni nirhauma tuli ( eli vanha eppäri jäi nyt hieman repaleiseksi päältä , ei ommeltu ! ) Tyttö päätti siis itsepäisyydessään (niin kuin olin sanonut) syntyä joulukuun puolella , että lapsilisä siirtyy tammikulle :) 3:19 laskettiin pieni tyttö rinnalleni ja isä leikkasi napanuoran poikki . Painoa oli 3510g ja pituutta 49cm . (painoa-arvio oli la:han 3300g , että olisi kyllä ollut 4kg la:na todellisuudessa ! )
Pitää lukea viestit , että avasinko tyttäreni kansa virallisesti joulukuisten joukuussa syntyneiden listan ensimmäisenä :) Rv oli tasan 39 kun syntyi .
(tuo jalan puutuminen kesti n. 12 tuntia epiduraalin lopettamisen jälkeen , jona aikana jouduin pyytämään ruuat huoneeseen , hoitajan taluttamaan pytylle asti ja pitämään kiinni kun taitan itseäni pytylle , muuten meinasin lentää nenilleni... tyttöä nostettiin rinnalle kun soitin soittokelloa , en uskaltanut häntä itse nostaa kun en hallinnut omaa kehoani ja hoitaja vaihtoi ensin myös vaipat .. :( ) Tyttö oli myös synnytyksestä niin rasittunut , että nukkuin puolenpäivää niin ettei oikein edes saanut syötettyä , kun ei huilinut rintaa vaikka väkisin koitin tunkea suuhun ja paino tippuikin ihan hirveästi ekana päivänä 3510-> 3335 . Mutta onneksi sitten toisena päivänä lähti nousun ja tyttö jaksoi jo syödä ja valvoakin )

anteeksi kirjoitusvirheet , kun niin innoissani tätä kirjoitin , nyt kun vauva nukkuu vieressä :)

neitim + irina 5vrk

Onnea Netimille!

Äsken tuli pari niin ärhäkkää supistusta, että ehdin jo innostua, josko se synnytys tästä lähtis. Mutta sama juttu kun aiemminkin, eli kolmen supistuksen jälkeen loppui vaikka olivatkin selkeästi kipeämpiä kuin aiemmin. Pidän kuitenkin vielä peukkuja, että saatais itsenäisyyspäivän vauva. Onhan tässä aikaa... Toisaalta onhan laskettuun aikaankin vielä 6 päivää, että sikäli ei mikään kiire.

Onnea neitim :heart: !

Mä en jaksa tätä oloa :'( .. Olen tässä hysteerisesti itkenyt kun mies lähtee pikkujouluihin ja vielä olisi tehtävä kouluhommia ennen vauvan syntymää, mutta olo on yksinkertaisesti ihan järkyttävän huono .. En tajua miksi pitää samalla kertaa kaatua, tulla flunssa ja monet loppuraskauden vaivat painaa päällä, pahimpina ehkä "henkiset oireet" kuten pelko siitä meneekö kaikki hyvin, syntyykö meille terve lapsi jne...

Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :heart: :flower:
Kovasti haluaisin jo itsekin pikkuiseni, mutta...
Kaikki oireet hävis taas kuin tuhka tuuleen! Olo on ihan mielettömän hyvä! Täytyy kyllä nauttia hyvästä voinnista vielä kun pystyy! Tiedossa on, kuinka nopeasti tilanne voi muuttua! =) Joskohan tänään vaikka vähän kuntoilis! :) Miehen kanssa on harrastettu tänään ja eilen sitä mukavinta ässää, mutta eipä tuo mitään oo aikaiseksi saanut synnytystä silmällä pitäen. Mutta mukavaa on, joten sehän se on pääasia! :) :heart:
Siivouksesta on ollut puhetta. Meillä mies auttaa kotona paljon. Mä oon tosin viime aikoina ollut oikea energiapakkaus ja hoitanut kotia ja hemmotellut miestä, joten eipä ukon oo paljon tarvinnut mitään tehdä! Mutta tekee kyllä kotihommia, jos jotain hälle tehtäväksi jätän. Muutenkin on ihana kumppani, joka ymmärtää ja tukee sekä hellii ja kuuntelee! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Joko teiltä muilta kysellään jatkuvasti, että JOKO, JOKO, JOKO????
Minua ärsyttää jo nyt nuo utelut. Mulla yksi ystävä utelee joka päivä (kolmen pienen lapsen äitinä luulisi tietävän, kuinka ärsyttävää se on..), vaikka mulla laskettuun aikaan on vielä 10 pvä! :kieh: Ihan tosi ärsyttävää. Tais vielä ottaa nokkiinsa, kun vastasin (vieläpä sievästi), että kyllä sitten ilmoitan kun jotain tapahtuu..Muutama muukin kyselee välillä... :kieh: Onneksi oma äiti ja anoppi eivät syyllisty tähän, vaan ainoastaan välillä kyselevät omaa vointiani ja jaksamistani! :) :heart:
Mutta eipä tässä tämän ihmeellisempiä! Mukavaa viikonloppua ja toivottavasti saadaan monta Itsenäisyysvauvaa!!! =) :flower:
- Joululahja-08 38+3-

Onnea neitim! :flower: =) Ja Nimralle tsemppiä ponnisteluihin :D

...innostuin kuin innostuinkin sitten siivoamaan aamupäivän, ja nyt taas sielu lepää ja kivempi ottaa pyhäpäivä vastaan :saint: . Lähdettiin vasta siivoilujen jälkeen kirjastolle ja vasta nyt välipalan kautta laitoin tytöt hetkeksi pötköttämään - sääntönä että Ei saa nukkua :whistle: .

Silti huvittaa - äitini kanssa vaihdoin kuulumisia puhelimitse taas äsken... ja on tosiaan ihan asennoitunut siihen että aikasimmillaan tämä syntyy tuossa noin viikon päästä viikonloppuna, eli LA:han mulla on 15.12. Ei jotenkin usko että sitä ennen syntyisi enkä jaksa enää muistutella että sekin on mahdollista. Ei muuten mutta hän kun edelleen on se ensisijainen hoitaja isommille kun sairaalaan lähdetään, en halua että tulee ihan täytenä yllätyksenä.

Huoh, nyt pakko mennä hieman huilimaan... siivoussessio innostutti alapään kipeäksi ja selän myös, mutta ei varsinaisesti supistelemaan.

Yhdyn tässä muutamiin aiempiin kommentteihin siitä että saa olla onnellinen muiden juttuja lukiessa ettei itsellä ole kivuliaita suppareita vielä, siis sellaisia jotka eivät lähtöä vielä lupaa. Mielummin sitä odottelee tässä edes suht voinneissa vielä. Tosin teillä paljon supistelevilla varmaan sitten itse synnytys menee läpi hujauksessa :D

- Terhikki ja rv 38+4 -

Onnittelut! :flower: Vauvan saaneille ja :hug: teille jotka vielä haalaatte pientä eturepussa!

Meijän poikanen availi pikkusen silmiään kun aamupäivä oltiin sairaalalla, muttei tällä kertaa jaksanut itse syödä. Tänään kuitenki siirty teholta tavalliselle osastolle.

Nyt en muista kuka kysy mutta joku kyseli miksi näin kävi?? -Muuta syytä ei ole löytynyt kuin minun rankka lääkitys, vauva piti vieroittaa ja siitä johtui kohtaukset jolloin ei hengittäny. -Ikävä kyllä. Täytyy vaan ajatella että lääkärit määräs ne lääkkeet kun vaihtoehtoja ei enää ollut.

Kiitos Härkis ja muut. -Sitä tosiaan selevittiin loppuun asti, seuraava isompi etappi on ens kesänä, olla niinku ihimisten kirjoissa. Onhan täsä yks iso etappi et saa vauvan kotiin. Nyt täytyy kerätä voimia sitäki aikaa varten. Vielä ei jaksa oikee mitään, ihmeissää vaa kummastelee että kohta on joulu. -Nyt on jääny joulufiilistelyt minimiin, normaalisti oon ihan hömppä ;) Kuusiki ollaan yleensä haalattu pirttiin jo joulukuun eka päivä. Nyt nauratti ajatuskin. -Lahjat on hankittu, kirjoitin systerille piiitkän listan, ja hän kultanen olento urakoi kaupoissa mun puolesta!

Nyt Tämä nainen painuu taas punkan pohjalle kasaamaan uupunutta roppaa!

Jaksamisia naiset!!

-Omituinen

Nimralle tsempitykset!!! Tulethan pian kertomaan kuulumisia! :)
Onnea neitim ja Annukka!!! :flower: Nyyttejä alkaa putkahdella tasaseen tahtiin! Ihanata!

Neuvolakuulumisia:
Paino 1,5 kg / vk !!!! Argh!
Hb 128
RR 130/80
pissa puhdas
Sf nyt jo 38,5 !!! :eek: Mulla kasvaa jätti masussa!
Vaavin syke vahva 145
Pää oli hyvin alhaalla lantiossa :)

Täti sanoi että vauva on ihan kypsä ( minä siihen, että niin on mammakin ) , kun vaan tajuaisi lähteä valoa kohti tulemaan!!! :D

Tänään oli aamulla ihan pienen pientä rusehtavaa tuhrua siteessä ??? Tiedä sitten mitä oli.. Ei kuitenkaan päivän mittaan sen enempiä ole tullut. Valkkaria tulee ihan kamalasti, mutta ei tietoakaan limatulpasta tms.

Maanantaita odotan kuin kuuta nousevaa, kun pääsee sinne äitipolille tsekkauttamaan tilannetta!

Tänään on ollu puuhailu päivä.. Oon saanu tehtyä vaikka mitä :) Tosin olen äkänen ku piru ja tiuskin täällä yksikseni + kissalle, joka ei uskalla tulla paria metriä lähemmäs! Viisas katti!

Hieman tulee jotain supistuksen tapaisia... Selkäsärkyä ja menkkajomotusta... Eipä sen kummosempia. Vauva on ollu hiljakseen jo pari päivää. Liikkuu kyllä, mutta jotenkin on hiljaisempi! Tosin on ihan kiva ettei vauva kiusaa mammaa isoilla ja kovilla liikkeillä, kun pienetkin liikkeet tuntuu inhottavalle! Mä niin tähtäsin synnytystä itsenäisyyspäivään, mutta vauvalle ei oo tainnu mennä viesti perille! Vaikka vielähän tässä ehtii!! :)

Vatsanahkaa kiristää ihan pirusti ja selkä on totaalisen jumissa! Ei saa kunnolla vedettyä henkeä kun kyljet on niin juntturassa... olo on aikas tukala! :x

:hug: kaikille kannsakärsijöille!! :)

Sapis ja tirrikkä 39+2

Huoh |O Mä olin taas nukkumassa. Miehellä on kaveri käymässä niin otin tilaisuudesta kiinni ja menin pötköttään :LOL: Yöllä ei sit varmaan nukuta :ashamed: Pötkölleen mennessä suppaili melko kipeästikin ihan muutaman minuutin välein, mutta vaan jonkun 10 min :/ Sit alko normaalit harkkarit.
Kauppaan olis tarkotus uskaltautua tänään vielä, työpöytää hakemaan :whistle:

Käppyrämallut, Neitim ja Annukka: isot onnittelut kaikille! :flower:

Jive: ihanaa, että oli kaikki vauvalla hyvin! Jaksuja vaan kurjaan oloon. Toivottavasti Pikku87:n vauva on taas liikkunut tai olet käynyt tsekkauksessa. Mutta olen kuullut myös, että ennen synnytystä voi hiljentyä.

Jokojokoja ;) ei ole vielä esitetty, viikkojakin vasta 37 ja risat, ja kun edellinenkin meni sinne 43. viikolle niin ei varmaan kyselyitä vielä pitkään aikaan tulekaan. Ne ovat kyllä raivostuttavia!

Siivous: Minä siivoan enemmän, mies vahtii sitten poikaa (jonka kanssa ei voi edes tiskikonetta täyttää, täytyy kahlita se jonnekin pinnikseen jos haluaa saada jotain tehtyä ). Sopii mulle, koska kaipaankin välillä hetkiä ettei tarvitse pojan kanssa olla... :ashamed: Mutta tajuatte varmaan, kun olen lapsen (ja kohta lasten) kanssa 24/7 niin jopa sulkeutuminen yksin kylppäriä hinkkaamaan on joskus luksusta. Ja ukko tekee kyllä hankalat hommat, kuten siirtelee painavat huonekalut ja konttaa sänkyjen alle, ne eivät multa enää niin onnistu.

Nyt ei kerkee muuta, se kylppäri tosiaankin odottaa pesemistä :) ym. (huomenna lähdemme mökille käymään, niin viikonloppuna ei ehdi siivota).

Joskohan se mökkisauna saisi jotain actionia tuonne alakertaan, jotta alkaisivat paikat "löystyä"...
Grynna 37+3, edelleenkin oireettomien joukkoon tummaan kuuluva

OmituinenOtus, hienoa että poika pääsi jo teholta :flower: =)

...ja oikeasti upeaa siskoltasi että hoiti joulujuoksemiset puolestasi - tuonne kaupoille kun kukaan varmaan ei hinkua ruuhkan sekaan, tosi hieno apu!

Odottaako muut sukulaisilta apua ihan konkreettisesti? Siis vaikka olisi joten kuten voimissaankin? Itse en, enkä edes haluaisi :ashamed: . Olen vähän sellainen etten osaa päästää ketään tänne siivoamaan ja huushollaamaan, vaikka olisi kuinka sekaisin paikat. Kesällä kun äitini oli hakenut tytöt päikystä ennen töistä tuloani, oli siivoillut keittiössä - lähinnä vaan tunsin itseni noloksi että ei ollut ollut hänen mielestään tarpeeksi siistiä - vaikka toki olin kiitollinenkin.

Arvostan kyllä sitä jos vauvaa katsoessaan tuovat kahvileivät tullessaan jne, mutta enempää ei tarvitse. Toki tilanne olisi varmasti paljonkin eri jos oikeasti olisin esimerkiksi pahemmin sairas tai ei olisi miestä apuna.

Voi, äsken tuli The Supistus - isoin ja kipein ikinä tämän odotuksen aikana :eek: . No siihen yhteen se taas jäi :whistle: . Mutta jäi sellainen outo, tosi huonovointinen olo sen jälkeen.

Olen kuitenkin jo menettänyt toivoni Itsenäisyyspäivän vaavista, eli siirrytään tästä sujuvasti kohti Luciaa :saint:

- Terhikki 38+4 -

Nimra
Moi. Synnytys vaihdettiin sektioon kun vauvan sydänkäyrä oli liian nopea ennen käynnistyspillereitä, joten sektio kiireellisenä.

Kultaa rakkaampi ja arvokkaampi rakas syntyi 5.12 klo 15.14 pituutta 51 cm ja painoa 3780 g ja pipo 37,5 cm.. :heart:

http://www.ekarvinen.net/nikond200/pikkuinen.jpg

Äiti ja isä on onnellisia ja syvästi kiitollisia kaikille tukijoille :wave:

Nimralle lämpöiset onnittelut! :flower:

Terhikki: mäkään en kaipaa tänne ketään siivoamaan, meillä on vielä niin hirveä kaaos (neljän hengen kamat 58 m2 asunnossa, jossa ei liikoja säilytystiloja) että en totisesti halua kenenkään tulevan pengoskelemaan :D. Mutta lapsenhoitoapua vastaan mulla ei olisi mitään, meillä kun tuo tilanne on niin huono, ei mitään verkostoja. Joskus olisi kiva saada vähän omaa aikaa tai miehen kanssa kahden. Varsinkin nyt, kun kohta mulla on kaksi alle 1,5-vuotiasta, niin varmaan aika väsyttäväksi käy elämä. Oma valinta tietty, mutta...

Onnea Nimra :heart:

Mä en myöskään halua tänne ketään muuta siivoamaan, en en en! Äitini jossain välissä sanoi jo suunnitelleensa että tulee sitten laittamaan mieheni kanssa tänne joulua jos olen sillon laitoksella, ja meinasin alkaa kirkumaan. Se olis ihan vihon viimeistä että joku muu laittaisi meidän joulun.. Hyväähän tuo vaan tarkoitti mut ei kiitos. Pullat tosiaan saa tuoda vauvaa katsomaan tullessa mutta ei muuta.

Oi kylläpä vauvoja satelee nyt ihan kunnolla, isot halaukset jokaiselle urakan päätökseen saaneelle! Nyt teillä onkin sitten toisenlaiset urakat edessä ;)
Kiitoksia Nullpoints käynnistyskokemuksestasi ja löysin tuolta aiheesta enemmänkin juyttuja joiden lukeminen kyllä lohdutti, en siis ole ainoa jolla käynnistys ei heti ottanut tulta alleen. Lopultahan se vauva syntyy kuitenkin jollakin tavalla, onneksi mulla on yksi sektiokokemus alla niin ei sekään pelota niin hirveästi, itseasiassa se tuntuisi välillä jopa turvallisemmalta tavalta synnyttää kun kyseessä on iso vauva.
Tänään olen siivoillut ja illalla käytiin jouluostoksilla mutta supistuksia ei vain kuulu, ne ovat kadonneet kummallisesti vaikka ensin niitä tuli viikko- ja kuukausikaupalla. No toisaalta onhan tässä siihen viralliseen laskettuun aikaankin vielä pari viikkoa jäljellä. Anoppi jäi viikonlopuksikin varuilta meille jos vaikka lähtö tulisi, heh heh joopa joo :LOL: Maanantaiksi olisi kuitenkin joutunut takaisin tulemaan. Se tietenkin hieman kiristää kun eisaa olla ihan rauhassa oman perheen kesken, mutta toisaalta ihanaa kun hän on tekemisen puutteessaan leiponut pakastimen täyteen leipää, kakkuja ja pullaa joulua ja vauvavieraita varten. Sitä jatkuvaa höpötystulvaa ei vain jaksaisi koko ajan kuunnella, minä kiittämätön!
Siivoamisesta Pyykkihommat ovat minun aluettani ja siihen ei muilla koskeminen mutta muuten olen kyllä ihan iloinen jos joku haluaa imuroida tai luuttuta tms. meidän huushollissa. Mieskin tekee mukisematta kun sitä "käskyttää" mutta joskus joutuu kyllä muistutuskirjeen laittamaan perään, sillä jos pyydän isäntää imuroimaan hän saattaa imuroida joskus parin viikon perästä... Käskyjen tulee siis olla lyhyitä ja selkeitä jos haluaa tulosta pian; Imuroi, NYT, kiitos! Tekee kyllä sitten hommat huolella kun ryhtyy hommiin.
Oho, olen huomaamattani syönyt viisi klementtiiniä tässä ohessa...on niin hyviä! Ei kai C-vitamiini pahaa tee.
No mutta hyvää huomista itsenäisyyspäivää kaikille, nyt taidan lähteä jo nukkumaan, vaikka toisaalta tekisi mieli alkaa paketoimaan noita lahjoja. No jospa jättäisi sitten huomiselle, vaikka samalla kun tiirailee linnan juhlia.
Vennu ja Tonttu

No täytyy tulla vastaamaan tohon sukulaisjuttuun, että mä en odota apua, mutta jos kerran mammat saa hyvän mielen ja tahtoo tulla itse, kun kerran sellasia tohinatätejä(anoppi ja äiti) niin senkun tulee tänne huseeraamaan.
Eikä sen puoleen mä keräilen vanhoja juttuja keittiön kaappien päälle, kahvipannuja sun muuta eli niissä nyt riittää kiillotettavaa hetkeksi jommalle kummalle. =)
Lisäks meidän mamma puunaa omassa kotona jopa lattialistat hammasharjalla :whistle: niin kaipa se voi täälläkin niin tehdä mikäli tahtoo,mä en sitä ainakaan tee. :LOL:
Tuleepa ainakin kunnon joulusiivous. ;)

Nimralle onnittelut vauvasta

Huomenta!

Meikä taas säntillisesti heräs kuudelta, vaikka tiedän ettei kukaan muu herää tänäaamuna aikasin.. katottiin kokoporukalla RadioRockin konserttia, kuka jaksoi mitenkin kauan, viimeset unille puolilta öin. Mua vaan varmaan jänskättää.. se KOIRA viedään tänään pois, oujee!!!!!! :kieh:

Annukka Onnea Vuoden Vauvasta ja voimia!!! On sua ootettukin tänne takas. :heart: :heart: :heart:

Olivia Saman taloudellisuuden kanssa mekin painittiin.. mutta ehkä ikä (pian 30v) tekee tehtävänsä ja sen mukana tuoma mukavuudenhalu.. :ashamed: Mutta on se silti minusta hyvä ratkaisu ja hyvä kaukalo se on minunkin mielestä, nyt kerkesin itekkin sitä hieman testaamaan, mutta lopullisuuden näkee vasta käytännössä.

Katherine Mullakin lottosivat LA:ta, mutta jos ei yli viikkoa heitä ni eivät muuta. Mulle nyt oli ihan sama miten se menee, kunhan joku H-hetki on edes johonkin varattu.

Neitim Lämpimät onnittelut!!!!! Lisää vaan JouluVauvoja!!! :heart: :heart: :heart:

Nimra Onnea Vauvasta!!! Kumpi muuten tuli? :heart: :heart: :heart:

Jive Mä oon paininut kans koko raskauden sen vauvan terveyden kanssa.. jokin siinä pelottaa niin pirusti.. Haluan uskoa, että kyse on siitä, että "voiko olla niin hyvä tuuri, että viideskin on täysin ok" vai sattuuko tälle jotain.. Jatkuuko tuuri ikuisuuden? Ikä tekee tässäkin tehtävänsä ja kokemus eli huoli vaan kasvaa, sen oon tod. huomannut. Minä yöt saataan miettiä sitä terveyttä ja muuta.. mutta sitten niistä on vaan pakko päästä yli ja rueta unille. Ukon kanssa ei olla puhuttu.. kun ei me puhuta muutenkaan enää. Äitilleni erehyin sanomaan mietteistä.. no, en sano enää toiste vaan jauhan sitä mitä se haluaa kuulla. Siitä on tullut niin itsekeskeinen (en halua kertoa näin julkisesti muuta) että en viiti ees yrittää enää. Mutta uskon tietäväni, mitä käyt läpi. Jospa me pian päästäis jakautumaan ja nähtäis oliko aihetta vai ei.. :| Voimia ja tsemppiä, muuta en oikein voi. :hug:

Omaa napaa. Eilen supparoi koko päivän ja illan ja samajuttu kuin toissapäivänä: menin unille ja kaikki oli ohi. Pitääkö mun ihan oikeesti olla nukkumatta, että tää neiti tajuaa tulla ulos??? Mä haluan uskoo siihen, että vauvat rauhoittuu ennen H-hetkeä.. meilläkin nimittäin on rauhottunut eikä oo vetäny lambadaa enää aikoihin!!! Ukko yritti eilen jotain.. saahan sitä yrittää.. :kieh: Nostin vaan törkeesti jalat sen syliin ja sanoin: ne akupisteet on siellä polvitaipeissa.. Hiemanko oli pettynyt, mutta niin makaa kuin petaa.

Mä oon oikeesti ilkee.. :ashamed: Uusimmassa Vauva-lehessä oli just niistä karikoista ja ongelmista ja että voi olla yhessä "lasten takia" jos ei muuta syytä ole.. Ei se nyt ihan niinkään meillä ole, mutta tää vaihe on nyt tälläinen ja kestänyt oikeesti ihmeen kauan.. johtuu varmaan siitä, että tällä kertaa MINÄ en asiaa rupea selvittämään, ihan periaatteen takia. Jos tää kerta ukolle käy ni laitetaan se käymään mullekin. Kyllähän se rakas on ja ilmankaan en tod. halua olla, mutta joku raja pitää silti olla ja sitä rajaa meillä haetaan nyt aika tosissaan. No joo, en vaivaa teitä taas tällä. Sori silti! :ashamed:

Jahas.. tämä päivä meneekin anoppilassa ja näköjään nää supparit alkoi taas.. Heh.. ei nää muuta tee kuin kypsyttää ja sit kun pääsee vauhtiin ni sit se on menoa. Tai sit tää vaan jumii ja kiusaa äitiä tahallaan.. Huoh.. Mutta eipä tässä! Odottavan aika ON pitkä, mutta nyt en anna maailman kaatua siihen, vaan otan vastaan sen mitä tulee. Helppo sanoa, kun muutakaan ei voi.. :LOL:

Hyvää Itsenäisyyspäivää!!!!

Härkis & Neiti 39+3

Ai nii eilisestä pitää vielä kertoo.. Ei menty niihin lakkiaisiin. Mulle iski ihan törkee flunssa ja mahan tyhjennys ja kylmäkin oli. Siis niin vetämätön paskaolo kuin olla voi.. torkuin koko päivän yhestä viiteen sohvalla.. Ei niinku jaksanu yhtään mitään. Sitten.. kun kello lähenin iltakymppiä ni olo alkoi korjaantumaan ja nyt ei mitään!!! Olikohan se itsesuggestiota ihan vaan sen takia, että ei ollu juhlavaatteita? :ashamed:

Oisin kyllä halunnut oikeesti niihin juhliin, aikuista seuraa ei liiemmin ole ollut tarjolla, joten ne bileet ois piristänyt kummasti.. mutta en sit tiiä. Tytöt oli tosi pettyneitä, kun ei lähetty. Lupasin kyllä niille, että mennään sit kun äiti on paremmassa kunnossa ja pistetään ne juhlakamppeet sit päälle. Kyseessä kuitenkin on tämän tulevan neidin kummi.. Mutta jospa sekin ymmärtäis (ilmotin kyllä sille olosta) ja olis sit iloinen, kun mennään erikseen käymään ja jospa vauvakin olisi silloin näytillä kummiaan varten.

Mutta siis nyt. Ei mitään flunssaa, tukkoisuutta kylläkin - niinkuin joka aamu - ei mitään mahaoireita EI SIIS YHTÄÄN MITÄÄN!!! Jotenkin on vähän huono omatunto.. :ashamed: Mut eilen olin oikeesti tosi surkeessa kunnossa, siksi en ees konettakaan aukaissut ja roikkunut täällä sen aamun jälkeen.

No, eipä sit muuta. Jään odottamaan itsepäisiä vauvauutisia teiltä!!!

Nimralle Onnittelut vauvasta! :flower: Täällä kans supisteli koko illan.Eiköhän ne sitten menny ohi,kun pääsin sängyn päälle lepäämään.Pitkästä aikaa nukuin yönkin hyvin.Nimittäin heräsin vaan kerran ja nukahdinkin sit samantein.

Juli+nuppu 37 (POKS)

Yhteistyössä