JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

MOIKKA NAISET!

Kiitos nullpointsille listasta, oot huippu kun jaksat sitä tehdä!!! :saint:
tiedän tunteen jennae että haluis jo päästä mahasta eroon, vaikka ihan samoissa mennään...mullakin nyt 37+1 eli vielä on kolmisen viikkoa la:han ja voihan sekin mennä vielä jopa 2viikolla eteenpäin... argh! en halua edes ajatella!! olen ihan kypsä jo tositoimiin ja en varppina niihin pääse vielä aikoihin. tää jatkuva pinnan kireys ja vitu.us on jotain käsittämätöntä...sivulliset kärsii...mies ainakin...tosin ei se kovin sivullinen oo :LOL:

pari kipeempää supparia tulee aina sillon tällön, mutta ei ne varmaan vedä vertoja "oikeille"...toivottavasti kuitenkin pehmittävät paikkoja ja ovat hyödyksi..
anoppilaan pitäs lähteä kahveelle...en tiedä onko hyvä yhdistelmä, tää kireys ja vierashetket...no ei onneks hermoja oo rassannu ko. hlö, aika iisisti on ollut...ehkä mä jaksan käyttäytyä..ja ihankiva päästä ulos täältä asunnosta..

mies ei seksiin suostu, kuulemma ei halua riskiä....suostuu sit vasta kun raskaus pidemmällä vielä...että aiheuttais muka synnytyksen käynnistymisen...en kyl usko et yks kerta...no hienoahan tuo on, että ajattelee vauvaa.... mutta kyllä tässä äitiki aika puutteessa jo on... :whistle:

okei...olipa itsekästä...en nyt ajattele et omat tarpeet ois etusijalla, mutta helpottaahan se oloa... :snotty:
jees...
tuntuu monella olevan samat mietteet...kyllästymistä... joten tsemppiä kaikille!!!

kathe ja kulta 37+1
 
Ei tullut tännekään itsenäisyyspäivän vauvaa. Pe-la-yönä vaikutti jo hetken lupaavalta kun tuli supistuksia 3 tunnin ajan n. 5 minuutin välein, mutta eivät olleet kovin kipeitä sellaisia. Sen jälkeen ei olekaan sitten ollut kuin sellaisia repiviä vihlaisuja alakerrassa. Ja vauvan hiljaiselo on taas vaihtunut kauheaan mesomiseen vatsassa. Viimeiset kaksi yötä mennyt valvoessa klo 12-04 kun vauva vaan riehuu.

Viivi82 - mun flunssan aikana nenäkannu jossa olis suolavettä toimi tosi hyvin. Niitä saa kait apteekeista.

Nasu 39+3
 
Onko kellään ollut sellaista repivää, viiltävää ja särkevää kipua alavatsassa tai toispuoleisesti? Mulla oli eilen illalla/yöllä just tollasta vasemmalla puolella ihan alhaalla...ei paljon pystyny liikkumaan tai kääntymään ku repi nii paljon tuolta toiselta puolelta..Ja se oli kokoaikaista kipua, ei ailahtelevaa/katkonaista. Kesti ehkä jonku 1-2tuntia...sitten nukahdin, ja aamulla ei oo nyt ollu mitään :| ...Ajattelinki eilen, että nytkö se lähtö tulee.... :D Mutta en usko että noi mitään supistuksiakaa oo, ku ei ollu aaltoilevia, ja se kipu oli ainoastaa tuolla vasemmalla puolella....

Tänään sitte poksutaan!!!...Ja vaavi on täysikäinen :heart:

vauvis neiti 37+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Iltaa!

Laitoin listaa vähä ajan tasalle. Eli mitä mä tein:
Siirsin kaikki vauvat jo saaneet "syntyneet" -alapuolelle. Laitoin myös mitat mukaan, kuka nyt on ne ilmoitellut.
Eli yritin tosiaankin parhaani, mut jos tuol on virheitä tai joku haluaa korjauttaa jotain, niin ilmoitelkaa..........
Joku muu saa kans päivitellä, mua ei haittaa........ :heart:
Kiitos listan päivityksestä :)
Mielestäni juuri näin sujuu kaikista parhaiten , kun toinen ei ehdi päivittelemään niin seuraava jatkaa ... :) Se on kuitenkin jo helpompaa kun lista on "valmiiksi alustettu" niin ei tervitse kuin kopioida ja lisäillä sitten tietoja (niin ja hieman noita värikoodeja lisäillä poika vai tyttö kohtiin yms . )
Itse ei ihan jokapäivä enään ehdikään listalle kirjoittelemaan ... vie tuo tyttö niin paljon energiaa ja aikaa ja pyykit , tuntuu että niitä on sairaalassa olo aikanani kertynyt ainakin 10 koneellista !!!! hhe

neitim + irina
 
vauvauutisia :)

meille syntyi pieni tyttö 3.12 6.44 3245 g ja 49,5 cm
synnytys lähti onneksi spontaanisti käyntiin, kun perjantaille oli alustavasti mietitty käynnistystä. päästiin jo perjantaina kotiin. =)
4 aikaan heräsin supistuksiin supistukset alkoivat sen verran rajuina että lähdettiin aika piakkoin sairaalaan. esikoinen syntyi senverran nopeasti etten uskaltanut kovin kauaa olla kotona. 5 aikaan saavuttiin sairaalaan olo oli jo todella tukala. pääsin suoraan saliin ja 6 aikaan sain spinaali puudutuksen, ihan uskomaton kokemus. kaikki kipu hävisi hetkessä ja pystyin rentoutumaan hetkeä myöhemmin olinkin jo 9 cm auki ja ruvettiin odottelemaan ponnistamisen tarvetta. spinaalin takia ei tullut kovin selvää tarvetta ponnistaa. ponnistusta jouduttiin nopeuttamaan leikkaamaalla pieni viilto kun vauvalla oli napanuora kaulan ympärillä ja sydänäänet heikkeni. 4min tuli ponnistuksen kestoksi. ponnistin vissiin niskoilla kun vieläkään ei pää käänny.
on tuo pieni tuhiseva käärö vaan niin ihana.. odotus palkittiin viimein :heart:
juu mutta menen nukkumaan kun meillä on kerrankin hiljaista =)
 
Ihanaa! Taas vauvauutisia! Onnea kaikille vauvansa kainaloon saaneille! Oli kyllä todella nopea tuo nasu 24:sen synnytys. Huhhuh!

Tuntuu vaan muiden vauvat hirveen isoilta, kun itellä on tällanen kirppu. Kasvaa kyllä hirveetä tahtia, mutta ei tästä mitään jötkälettä kyllä koskaan tule. Tuli mieleen yhden hoitajan kommentti, kun imetin sairaalassa ekoja kertoja; hän totesi, että onpa sirot ja kauniit rinnat minulla. Sitten katsoi vauvaa. "Täydellinen yhteensopivuus!" =) Niin se luonto hoitaa.

Joku, taisi olla Findy, kyseli, miksei päästy sinne Haikaranpesään. Puhelimessa Kätilö perusteli, ettei meidän kannata tulla Haikaranpesään, koska minulla oli kalkkeutunut istukka ja vauva oli todella pienikokoinen. Ja sen synnytysruuhkan takia emme saaneet sieltä perhehuonettakaan. Jäi niin huonot fiilikset Haikaranpesästä ja koko Kätilöopistosta, että ens kerralla synnytetään Tammisaaressa.

Meille muuten imetyksestä seuraavat ohjeet: Imetysväli 2-3 h ja kesto 15 min. (tai useammin, jos vauva haluaa), yöllä 3-4 h (tämä ei ollut suositus, vaan pikemminkin käsky). Nykyään ei röyhtäytetä. Annetaan vauvan itse hakea hyvä imuasento, autetaan tarvittaessa. Ei käytetä rintapumppua, koska tuttipullossa eri imuote. Tutti ehdoton EIEI.

Meidän pikkuinen syö päivisin n. kahden tunnin välein, tai useammin. Hikkailee usein, joten olen satunnaisesti röyhtäyttänyt. Yöt nukkuu niin sikeästi, että joudun herättämään vauvan syömään. Ollaan öisin pidetty yksi 4 tunnin imetysväli. Pidempään ei pystyisikään, kun rinnat pakkautuu täyteen ja sattuu jos niitä ei tyhjennä! Ollaan kokeiltu pulloruokintaakin ja se sujuu yhtä hyvin kuin imetyskin. Ei onkelmia, missään. Tuttia ei olla annettu. Ei tarvitse, kun tyttö on niin rauhallinen.

Noista neuvoista vois sanoo, että kiva kun neuvotaan, MUTTA, jokainen äiti tekee päätökset itse ja kyllä vauvakin varmaan omilla reaktioillaan kertoo mistä pitää. Tää on taas tätä syyllistämispolitiikkaa, jota käytetään pitämään äidit varpaillaan.

Uskokaa omiin kykyihinne äitinä, niin tulevat äidit kuin jo olevatkin!

Kohta lähdetään ekaa kertaa vaunujen kanssa ulos! Jännittää!

Aino & "Lumi" 2 vko
 
Hei!

Nasu24:lle lämpimät onnittelut! :flower:

Mökiltä kotiuduttu ja pyykkikone laulamassa ym. Eipä saanut mökkisauna yhtäkään supparia aikaiseksi (synnytystä nyt en tavoittelekaan mutta paikkojen pehmiämistä kyllä ), perjantai-illan iso S sentään pari. Vaikka enpä ole kyllä koskaan noihin yhteenkään s:ään kovinkaan tosissani uskonut =), taitaa olla vähän sama juttu kuin entisaikoina metsämies hyvän saaliin saatuaan muisteli, että miltä puolelta kiersi sen ison kiven lähtiessään tai millä tavalla teroitti veitsen, ja sitten uskoo että siitä se hyvä karma johtui :D. Tai no, seksi (tai siis sperma) saattaa kuulemma oikeasti tehdä jotain kohdunsuulla, mutta eipä se taida käynnistäjäksi riittää kuin niillä, joilla muutenkin on jo hyvin hollilla (esim. ennenaikaisista suppareista kärsiviähän kehotetaan välttämään seksiä ). Toivossa on tietenkin aina hyvä elää, ja vaikkei noista konsteista apua olisikaan niin ainakin itsellä on usein parempi olo kun voi edes kuvitella tekevänsä jotain asioiden eteen passiivisen odottelun sijaan, mulla ainakin.

Viiville pari vinkkiä röörien aukomiseen: tuo nenäkannu jota saa apteekista on kuulemma hyvä, maksaa jotain kympin luokkaa. Huuhtelua voi tehdä myös ilman kannuakin, itse sen poskiontelontulehduksen kourissa tein niin, että otin kämmeniin vettä ja "hissasin"sen nenään niin syvälle kuin pysyi, ja sitten varovaisesti sierain kerrallaan niistelin vedet ulos. Mulle myös neuvottiin valkosipulikonsti, jota en tosin ehtinut kokeilla, mutta neuvoja sanoi itsellään ja siskollaan auttaneen: rasvaa nenään ettei "kärvähdä" valkosipulista ja kumpaankin sieraimeen 1 kuorittu kynsi, pidä noin 5 min. Ei liian pieni kynsi ettei mene liian syvälle ja jumitu. Kuulemma ne valkosipulin eteeriset haisut pistävät liman hyvin liikkeelle.

Mä myös sain sen tulehduksen kanssa nenäsumutetta, sellaista kuin Nasonex, mutta en tiedä onko se reseptikamaa.

Vauvis: ei ole ollut samanlaista vihlontaa, kurjalta kyllä kuulosti! Jos jatkuu, soita vaikka neuvolaan.

Mussupussu: samaa mieltä, että ihan kiva kun neuvotaan mutta kyllä jokaiselle äidille pitäisi kuitenkin antaa mahdollisuus toimia kuten itse parhaaksi oman vauvan kanssa näkee. Eivät kaikki vauvat halua syödä xx monen tunnin välein tai tule vartissa kylläisiksi (ainakaan alussa jos maito ei ole vielä kunnolla noussut). Ja tuttiakin joskus on vaan käytettävä, jos vauvalla on vaan kova imemistarve eli syömisestä ei ole siinä tuntikausien luputuksessa kyse. Jne. jne.

Nyt jää vaikka mitä kommentoimatta, poitsun iltaruoka odottaa ja vois vaikka itsekin jotain syödä, pitää vielä purkaa reissukassit jne. Vilkutukset kuitenkin ihan kaikille tasapuolisesti, koettakaa jaksella miesten / vanhempien lasten / flunssien sekä loppuraskauden möhköolon ja kärsimättömyyden kanssa!

Grynna 37+5
 
Nasu24 onnittelut :heart:

Kiitos nenänavausvinkeistä! Mies kävi apteekissa eikä siellä suositeltu mitään sumutetta niin kun arvelin. Tuota nenäkannua ei kysynyt kun en ehtinyt ilmottaa =) Pitäisköhän valkosipulivinkkiä koittaa :p

Mulla sahaa lämpö ees taas :snotty: Kammo olo ollut koko päivän.
 
Taas lisää vauvoja, onnea, onnea :hug:
Minä olen täällä viikonlopun siivoillu, käyny jouluostoksilla, kävelyllä, saunonu ja vaikka mitä muuta, ilman tulosta, alkaa jo vähän huvittamaan :headwall:
No, huomenna siis uusi käynnistysyritys, nyt ei oikeastaan jännitäkkään kun tuntuu ettei tämä tonttu kuitenkaan vielä synny. Kuinkakohan monesti ne käynnistystä kapseleilla yrittää ennen järeämpiä konsteja?
Ihanaa kun hieman pakastui, tuli taas talven tunne. Tsemppiä kaikille!
Vennu ja Tonttu POKS 38
 
Viikonloppukuulumisia täältä... Ässät on käyty läpi ja ei mitään tehoa! :ashamed: . Ei auta muu kun ainakin sitä yhtä ässää harrastella paljon, jos se vaikka sais paikat edes "kypsymään". Mä olen varmaan tosi kiva ku siinä peitonheiluttelun lomassa kyselen koko ajan ukolta että "tuntuuko erilaiselta, tuntuuko??". Siitä on romantiikka kaukana :LOL: .

Tänään tirautin varmasti ekat itkut ihan vaan harmituksesta koko raskauden aikana. Syynä on tää remontti ja se kun ressaa ettei mikään valmistu ajallaan. Noh, itkun jälkeen helpotti ja toisaalta ukkokin näki kuinka paljon mua harmittaa. Oli varmaan vaihtelua nalkuttamiseen :kieh: .

Tuohon poskien tukkoisuuteen ja tuohon sarvikuonoon mitä saa apteekista... ite ostin kanssa moisen ja olen ollu tyytyväinen! Kun vaan muistaisi sitä käyttää :D

Kiitos NullPoints listan päivityksestä! Kun pääsis sinne syntyneiden puolella jo pikkuhiljaa....

KeuKeu ja 39+3
 
B-7
ihan pikaisesti linjoilla,vauva sylissä :heart:
3.12.08 klo 17.48 näki pieni neitomme päivänvalon,mittoinaan 3410g/50cm
Synnytys käynnistettiin kuitenkinlopulta.Tiistai iltana vauva riehui masussa yli puolen yln vaieten sitten ihan kokonaan.Aamullapäivällä polilla sykekäyrä oli tasainen ja vauvan liikkeet vähäiset.(ultrassa lääkäri arvioi vauvan 3400g,ei niin pieneksi kuin oltiin aiemmin luultu ja hyvin osui arvio,10g heittoa...)
Lääkäri lähetti saliin kalvojen puhkaisuun.Ja olikin vauvan aika syntyä,lapsivesi oli taas aivan vihreää.
Synnytys supistukset käynnistyvät pikkuhiljaa.Synnytyksen kestoksi tuli 2 h josta ponnistus 8 min.Synnytys ole lempeä ja kaunis,nauroimme ja juttelimme miehen kanssa ihan viime hetkiin asti,vain muutamat supistukset ennen ponnistusta olivat kivuliaat.Luomuna siis mentiin!Vauva syntyi napanuora 2 kertaa kaulanympärillä.Ihana kaunis tyttömme :heart:
Osastolla sitten kului aikaa kellastumisen vuoksi ja tänään viimein pääsimme illansuussa kotiin,komennolla heti palata jos väsähtää eikä syö.
Mulle oli aivan tuskaa viettää 4 vrk sairaalassa,mutta vauvan takia yritin!
Näin meillä,pikaisesti kerrottuna.
En ole ehtinyt pinoja lukemaan,mutta sydämelliset onnittelut kaikille vauvansa lunastaneille :heart: :flower:
babyseven ja seiska neito ihanainen 4vrk
 
Huoh, täällä supistaa kymmenen minuutin välein (ei tosin mitenkään kipeästi, mutta erilaisesti) ja toisesta tissistä tuuttaa maitoa. Taiskohan jäädä tentti tekemättä?

Ineli 40+1 (nyt on maanantai)
 
Huomenta!

Kokeillaan taas uudestaan.. eilen nimittäin kävin 3 kertaa kirjottamassa pitkät tekstit ja aina kone jumahti siinä vaiheessa, kun tekstien ois pitäny kirjautua sivulle. :headwall:

nasu24 Valtavasti onnea prinsessasta!!! :heart: :heart: :heart: Tyttöjen määrä vaan lisii!!!

Mussupussu Hyvin kirjotettu tuo sinun juttu, juuri niin tsemppaan kavereita itekkin: luottakaa itteenne, neuvot eivät ole mitään must-juttuja!!!

vennu Peukkuja täällä pidetään!!!

babyseven On sua ootettukin!!! HURJASTI ONNEA PRINSESSASTA!!! :heart: :heart: :heart: Ja todellakin, mitat teillä heitti sit ihan kivasti.. niihin alkuperäisiin verraten. Loppu hyvin, joten kaikki hyvin!!!

Tuosta spinaalista sen verran, että se taitaa suurimmalla osalla viedä kivut ihan taivaallisesti pois, mutta kadottaa samalla ponnistustarpeen.. jännää.. Mut vinkkinä sellasille, jotka ei tiedä, että kun käsketään ponnistamaan mutta ette tiedä miten ja mihin niin muistakaa : se on sama asia kuin istuisitte täysistunnolla vessassa!!! Sama suunta ja samat lihakset tekee työn. Tämän ohjeen kun ois pari ystävääni saaneet synnärillä, ni ois välttäneet sektion... ei ne tienny mitä tehä, kun ekat oli sektioita ja sit tokassa katos ponnistustarve ja molemmilta. Tuli siis vaan mieleen.

Meille ei kummosta. Huomenna neuvola ja sitä rataa. Neiti on tosi hiljainen. Taitaa olla tarkka neiti, LA ois keskiviikkona.

Ukko kiukutteli eilen siitä, ettei saanut mitään aikaiseksi viikonloppuna.. siis omia juttujaan. En viitsinyt edes kommentoida mitään, puhisin vaan mielessäni raivosta. Neidit kapinoi koko viikonlopun ja ylppärijuhlille lähti vain ukko ja pienet.. isot ei osannu olla kunnolla, joten mitäpä minä sinne kans lähtemään..

Mutta nyt uusi viikko ja uudet haasteet, olkoot entiset nyt menneitä!

 
Jes, nyt tämä näköjään suostui toimimaan ja jätti viestin näkyviinkin! :wave:

Tuo nykyinen listaus eli tuo, että vauvautuneet on ns. uudessa listassa on minusta hyvä idea, kiitos siitä! :flower:

Minä otin eilen illalla pari panadolia tuohon kylkisärkyyn ja sit kun rupes nukuttamaan.. voi taivas että oikeesti nukutti.. menin kasilta sänkyyn ja sammuin heti. Yöllä heräilin kyllä epämääräiseen oloon montakin kertaa ja nyt on vieläkin sellanen kumma olo.. en tiiä miksi. Nousin puol kuudelta ylös ja jäin miettimään.. liikkeitä ei juurikaan ole.. se se minua ihmetyttää. Suppareita ei , paitsi harkkasellaisia. Jotenkin mietityttää..

Ukko lähti töihin.. kiukutteli edelleenkin tekemättömistä hommista. No niinpä niin.. sehän se minun arkea auttaa. Se vei ne pienet sinne lakkiaisiin sen takia, kun käskin. Jos oisin ite menny niin isompien rangaistus olis ollu olematon, sehän ois ollu vaan kivaa ylimääräistä jutskaa iskän kanssa.. Ja minähän en tarvitse mitään "ulkoilua" ja aikuista seuraa.. juu en todellakaan niin. Mutta eihän kaikkea samassa paketissa saa..

Lueskelin nuita vanhoja ja uusia vauva- ja 2plus-lehtiä.. ja muitakin mitä käteen sattui. Jotenkin minua rupes ärsyttämään sellanen juttu, kuin vauva-seksi tai pikkulapsiaika-seksi.. Siis minkä takia jokahiivatin jutussa käsiteltiin aihe näin "nainen ei halua/jaksa, mutta pitää muistaa naisenkin olla nainen" No daa!!! Miksi nämä molemmat kuuluisat lehdet jauhaa samasta? Miksei voida tehdä kunnon juttua miesten haluttomuudesta?! Eikö miehet siis puhu siitä vai mikä on ongelma? Miksi miehet teilataan silläkin saralla? Ongelma on kuitenkin yllättävän yleinen, siis se, että mies ei halua ja karttaa puolisoaan. Ja sit jos jossain lievästi viitataan miehen haluttomuuteen ni se kuitataan aina näin "työkiireet, stressi, väsymys" Miksei miehiltä "vaadita" puolison huomioon ottamista samoin kuin naiselta vauvan kanssa? Miksi naisen pitäisi jaksaa kaiken väsymyksen ja kiireen keskellä huomioida vielä puoliso? Miksei siis toisinpäin?

Tämmöisiä miettii turhautunut Härkis & Neiti 39+5
 

Yhteistyössä