JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Huomenta kaikille :flower:

Mä luin tosta Vau:n kirjasta että kohta pitäisi alkaa yleinen äreys ja varottelin jo perhettä asiasta, tsemppiä kaikille siis äreyteen ja yleiseen vitutukseen :hug:

Neuvola vasta huomenna ja en todellakaan haluisi mennä sinne, painosta tulee taas sanomista, voisi siirtää sen ensiviikolle niin ei tarviis loppuviikkoa pilata,olo on hyvä muuten ja vauva liikkuu niin tuntuu turhalta noi käynnit viikoittain. :headwall:

Ja täällä kanssa sattuu todella toi möngerrys vatsassa ja ne piikittelyt alapäässä, ei ole enää sellasta mukavaa kuplimista mitä sillon alussa.Tuntuu kuin se lapsenkina joka on liukasta olisi jo hävinnyt ja siksi luut vaan kolisee ja kauhee ähräys että saa tehtyä mitä nyt sitten lieneekään tekevän.

Jasuliini:Mulla oli ekan kanssa 9 vee sitten sama että tuli kaksi viikkoa aikasemmin tollasta joka ilmeisesti oli limatulppa kun kävin polilla ja ei siis muita oireita ollut.Ainakaan muuta limatulppaa ei missään vaiheessa tullut.

Sairaalakassia:Ei edelleenkään täällä pakattu, on tässä vielä niin monta viikkoa jäljellä et jos vaikka sitten lopummassa.Tai sitten kun lähtö koittaa =)
Tosin pähkäilen edelleen kun aattelin ottaa omat crocksit ja oman aamutakin ja sukat että käynkö ostaa omia jotain jättialkkareita kun en tahtoisi niitä verkkopökiä jalkaani.Ja mietin et otanko vauvalle jotain 50cm mukaan jo sairaalaan käytettäväksi kun muuten ne ei välttämättä mene ikinä sille päälle, mikäli siis vauva reippaasti yli 50cm jo syntyessään.Kohta mä huomaan että pakkaan kaikki vaatteet ittelleni ja vauvalle mukaan kun tarpeeksi mietin asiaa. :LOL:

Terhikki:No se siitä käynnistys kyykyillä vinkistä kaverilta, ei siis toimi =)

Punahattu 36+4 :heart:
 
kylläpä ootte saanu taas tekstiä aikaseksi :D

Tulin merkkaileen varalta, jos samanlaista romaania kirjoittelette :LOL: ...
Tänne ei erikoisempaa...Käytiin eilen varaamassa vaunut, ja tänään tai huomena sit haetaan :heart:

Voikaa hyvin, ja yrittäkää rentoutua :hug:

vauvis neiti 36+3
 
Nimra
Huomenia :wave: :wave:

Tänne tulee niin kovin tätä juttua...Mä en tahdo pysyä ollenkaan perässä :ashamed: :ashamed: Anteeksi, kun ei ole tarkoitus..!

Täällä on puhuttu sairaalakassista ja meillä se on ollut läppäriä lukuunottamatta valmiina jo kauan...siksi vauvalla ei varmaan kiire olekaan, kun kaikki on valmiina :headwall:

Mieliala No sanotaanko näin, että odottavavan aika ON PITKÄ |O Mä kyllä viihdyn kovin kotosalla.. Mä olen osittain isäni kaltainen, joka nauttii kotona olosta = kotihiiri :heart:

Limatulppaa joku kyseli (anteeksi, kun en nimeä muista :ashamed: ) Mä olen itselt'ni huomannut, että sitä on tullut pienissä määrissä ja se on ollut juuri tuollaista limaista keltaista.. hiukan veristä vuotoa.

Muuten täällä mennään ihan normaaleissa tunnelmissa.. ja kyselyitä EI ENÄÄ TULE, kun sanoin koko ajan kyseleville, että ILMOITUS TULEE KYLLÄ :snotty: EI tarvii kysellä JOKA PÄIVÄ |O

Joo, noh tässä on huomenna se äpoli aika ja siellä yritän noiden väärin mitattujen sokereiden takia ja oman huoleni takia, ettei vauva mahdu niin (ahdas lantio ) niin puhua itselleni tuon sektio ajan niin vältyttäis sit kaikilta ylimääräisiltä... mitä VOI tulla esim. imukuppi, pihti ja hätäsektio, kun nuo EI mua houkuta :x Mutta jos "varmana" tiedän, että isohko vauva mahtuu ahtaasta lantiosta niin ei muuta kun ponnistusta kehiin :wave: ja mielelläni synnyttäisin alakautta, mutta ei tosiaan tuo ahdas lantio ja iso vauva ole kovin houkutteleva yhtälö.. :whistle:

Mä olen tehnyt Disney-piirroksista vauvalle taulua :heart: :heart: Mä voin laittaa sit kuvia millaisia kuvia olen siihen isoon tauluun piirrellyt.. Ajateltiin miehen kanssa laittaa se tuohon pinniksen viereen niin siitä on vauvan kiva katsella.

Mä olen täällä valvonut ja valvonut jo monta yötä polttojen ja kipujen seassa, mutta eivät vieläkään ole monen tunnin ja säännöllisen keston myötä olleet niitä SYNNYTYSkipuja :headwall: ja siksi haluan myös alakerran tutkimuksen teettää polilla, että teidän mikä siellä on tilanne..eli joko nuo on aukaissut tuota ulkosuutakin :D Sit olis paikat hyvinkin valmiina.. :LOL: Muuta siellä ei tarviis enää tapahtuakaan :xmas: kun kaikki kaulat ja muut suut oli viimeksi auki ja paikat pehmeät :snotty:

Niin, mitähän tosiaan kuuluu babysevenille ja onkos Äitiyslomalainen kirjoitellut tänne ? Jostain vain luin, että hänkin menisi samoilla viikoilla ja suht samoilla päivillä.. Olisi mukava tietää, että mitä heille kuuluu ? =)

Onko muilla muuten mitään ajatuksia siitä, että vauva on syntyessä terve ? Mä näen joskus ihan kamalia painajaisia... :eek: mut toivon sydämeni pohjasta, että kaikki on kunnossa... jotenkin vaan tuo huoli on lisääntynyt, kun tuo synnytys vaan lähenee.. ja lähenee..

Nyt takaisin muihin askareisiin :wave:

Jaksuja KAIKILLE :D

 
Höh.. kirjotin pitkät pätkät ja jätin koneen lataamaan sitä yksin ja eikös se perkele hävinnyt. Taivas, että nää linjat täällä korvessa osaa olla surkeet..

No okei. Pikakelaus. Mulla ei tule limatulppaa, mutta kahessa neljästä se on tullut ja se on ollut just sellasta vaaleenpunasta/ruskehtavaa vuotoo, välillä klönttejä ja välillä ei, mutta selkeesti erotettavissa valkkarista tm. vuodosta eli selkeesti limasempaa. Mutta jos Jasuliini et vakuutu niin soita ihmeessä neuvolaan ja kysy!!!

Sain mökin puunattua ja paikat laitettua. Pitäis rueta viimeinkin niitä joulukoristeita väsäämään. Hain vain hölmö noin koirat sisälle ja kohta on vaan muisto se siivous.. vaihoin huonekalujenkin paikat jne. saakutti, jos ei ala neiti hermostua mahassa ja tulla katsomaan, mitä se mamma oikein riehuu..!!! :LOL:

Siirsin meidän 5-vuotiaan avustuksella isot ja painavat kangaspuutkin pari rappua ylemmälle tasolle, olipa muuten urakka.. ennen se on ollut ihan kevyttä kenttälounasta, mut nyt oli hankaluuksia, kun en mahu niistä pienistä oviaukoista enää yhtäaikaa niitten kangaspuitten aikaan.. :headwall: No, kaikki on rajallista ja suhteellista.

Terhikki Mun mielestä sulla on ihan oikee asenne ja ihan oikee huoli siitä järjestelystä, kukapa meistä haluisi omiaan vahtimaan edes hieman "maistaneita" hoitajia!!! Toivottavasti asiat selviää parhainpäin!!! Sympatiat on sun puolella, täysin!!! :hug:

katherine Tiedän tunteen!!! Just tuo on inhottavinta, että kukaan ei oikeesti älyä sitä, miten paljon sitä huomioo ja muuta tarvitsis just nyt! Kaikilla on "aina" jotain muuta ja oleellista, mutta meistä ei kukaan ole kiinnostunut.. Ja sit viimeinkin kun sitä huomioo joku älyää antaa, niin se on auttamattomasti myöhässä.. :headwall: Meillä ukko touhuaa edelleenkin kaikkee mahollista omaajuttua.. Se on sen tyyli joo, mutta silti se ärsyttää. Yhessä tämä on alkuun saatettu niin minkä pirun takia minun pitää kuitenkin aina yksin järkätä kaikki?! Vaatteet, tavarat, hoitajat jne. Tulee vaan kateudella aateltua Mussupussun miestä.. hän teki kyllä lähtemättömän vaikutuksen minuun. :hug: :flower:

Mutta nyt.. kylkeen pistää taas. Selkä vihottelee, oma syyni sekin. Nyt menen hetkeksi pötkölleen sohvalle ja tasaan itteeni. Oottelen samalla postia, kait se tänään tuo hobbarin paketin, jossa on se kaukalo!!! Eilen tuli tekstiviesti, että paketti ois haettavissa, mut meillä on sellanen sopimus, että postikuski tuo kaikki paketit suoraan kotiin, ilman sen kummempia ilmoituksia.

Se on moro.
 
Miljoona asiaa oli mitä piti kommentoida, mut en nyt muista taas :ashamed:
Taralle kuitenkin :hug: Et varmasti oo ainoo joka noita asioita miettii, mähän olisin ihan valmis jo synnyttämään, ja silti nuo ajatukset hoitamisesta, pukemisesta jne. pyörii mielessä! Oon vaan koittanut ajatella että omalla painollaan nekin sitten menee, ja sairaalassa pääsee harjottelemaan ammattilaisten tukemana. Ja mitäs se haittaa jos nyt joskus potkarit väärinpäin menee :D

Täällä meni yö puoliksi taas kärvistellessä, kyljenkääntäminen tekee niiiin kipeetä. Kunnon suppareitakin tuli muutama. Sain kuin sainkin eilen käytyä kampaajalla, ja nyt on ihan lyhyt tukka :eek: Oli mukavaa yöllä kun se ei jäänyt mihinkään väliin siinä kyljenkääntämis-ähkimisessä :D Papereiden järkkäily olis keittiössä menossa, sain ne jo lajiteltua, pitäs enää mapittaa. Tunnin päästä suuntaan neuvolaan, palaan sitten raportin kera.

Viivi ja Masi 37+1
 
Sateista keskiviikkoa!

Äippäpolilla käyty, painoarvio nyt 3160g eli muka 700g viikossa noussut! Taisi siis viimeviikolla heittää mittaukset. Vaavi on nyt takasin omalla käyrällään ja uusia kontrolliaikoja ei tullut. :) Kohdunkaula lyhentynyt melkein olemattomiin, joten millon vaan voi syntyä.. nii vissiin! :p Tänään ois 38+6 eli samat viikot ku esikoinen syntyi, mut taitaa tää kaveri odotella pidempään..

Täällä ihmettelen: Millonkas me saadaan uusia vauvauutisia tähän pinoon?!? :attn:

Findy :heart: 38+6
 
Hei vaan joulukuiset mammat... Lyöttäydyn nyt itsekkin tähän pinkkaan=)
Tuota sadetta sitten vaan riittää, eilen satoi ja tänään jatkuu... ei tee mieli ulos mennä,yrittää kävelylenkkiä.. Poika tarhassa,viel tunnin, mut mitään en ole saanut himassa aikaseks... Mielessä pyörii vaan että "pitäis kodinhoitohuoneen kaapit siivota,pitäis oma vaatekaappi siivota(kesävaatteet veksyms)-kattoo mitä laittais uff:ään ja mitä kirpparille..." Päässä on jo järjestänytkii tavarat mut käytännössä ei :LOL: On sellanen väsynyt olo..Aamulla kun vein pojan tarhaan, tulin kotiin, ja kävin sohvalle pötköttään...torkahtelinkii siin...kattelin sen vauva tulossa-ohjelman ja sit sen nuorennusleikkaus tai mikä se olikaan(?),sit vasta nousin ylös :kieh: No joo, sain mä tossa tehtyä nuo pannun aluset (joululahjat) posliiniväreillä valmiiks, ja nyt ne on uunissa, tulihan niit 4kpl tehtyä :kieh: et en ihan saamatan ole ollut.. Tein yhden missä 1 salamanteri,yhden missä niit on 2,ja sit kahteen tein kauniit kukat.. Ja tyytyväinen olen-kerrankii omastakin mielestä onnistuivat!
Täällä ei supistele lainkaan... toisaalthan se on hyvä, mut toisaalt miettii et menee varmaan ylitte sitten ku ei itestään mittään ilmoittele :| . Esikoinen syntyi viikoilla 41+3.
Huomenna neuvola ja sit saa kuulla josko olis vähän jo kuoppautuneena :LOL: ,tähän mennessä ei ole ollut laskeutuneena lainkaan.. Mut nyt on parina päivänä tuntunut vauvan käännökset tosissaaan alapään vihlontana, ja kun kädellä kokeilee häpyn päältä ni pään tuntee... ja henkikin kulkee hiukka paremmin... Nyt uusiks vaivoiks on tullut se ettäö kävellessä nivusiin sattuu ,kova kipu hetkellisesti ja jalat meinaa mennä alta, ei yhtäaikaa mun jompikumpi puoli... Se on ärsyttävää.. Täällä myös samat vaivat muut kuin muillakin, että alkaa kyljenkääntäminen sattuu!! Yölliset vessa,vesi,välipala ravaamiset ovat alkaneet todenteolla :LOL: Mutta koitan silti nauttia ihanaisesta vatsakummustani vielä hetken... kun ei sitä tiedä vaikka olis viiminen kerta "tässä tilassa"... luulen että on. mutta koskaan ei pidä vannoa :) Tsemppiä kaikille tulevaan! tyylilyyli+papu (rkv 38 )
 
Moi!

Ja erityisesti Taralle iso halaus! Minä ajattelen ihan samanlaisia ajatuksia kuin sinä: jos vielä ainakin viikon sais "armonaikaa", ei vielä haluais synnyttää! On mulla tentti tulossa maanantaina (päivä la:n jälkeen), mutta on siinä muutakin: epävarmuutta ison elämänmuutoksen edessä ja pelkoa sen peruuttamattomuuden vuoksi. Ihan kyllä melko varmaan ekat viikot menee itkeskellessä vauvan kanssa. Ite oon uskossa ja saan uskosta paljon voimaa ja pidän kiinni esim Jeesuksen sanoista "älä pelkää, vaan usko!" Ollaan vaan itsellemme armollisia, kyllä me vauvan kanssa pärjätään, mutta aluksi voi kyllä olla tosi hämmentävää! Mua lohduttaa myös se, että ihmisen hankkii toisia ja kolmansia lapsia, ei se siis niin vaikeeta ja kamalaa voi olla :LOL:

Täälläpä vielä aamutakissa olen, yritän lukea tenttiin. Ja illalla olis taas menoa, semmoinen meidän seurakunnan vapaaehtoisten kiitosjuhla. Kivaa! Toinen vauvansukka on valmis joja toinen aloitettu. Vauva ei liiku kovin paljon, mutta sen verran kuitenkin, ettei ole tarvinnut huolestua (tai kaivaa stetareita esille ja kuunnella sykettä).

Ineli 39+3 (oon muuten ite syntynyt just 39+3)
 
Ainiin sitä piti mun vielä kysyä että mitenkäs on teillä muilla painon laita??? Jos kehtaatte ni kertokaa paljonko oli lähtöpaino ja paljonko nyt ja viikot =)
Mulla lähtöpaino oli 78kg ja paino nyt about 96kg... eli n.18kg tähän mentessä ja viikkoja tosiaan se 38. Minkäs mahtaa ku on tällänen "herkkuperse".. vaikka herkutteleekin rajallisesti,himot kun laantuu yht nopeeta ku tulevatkin...eikä siihen edes ahmita
Mutta esikoisen kanssa lähtöpaino sama ja synnyttämään mentessä painoa 103kg,joten alle sata on tällä kertaa todellakin se tavoite...
Turvotusta on todellakin, eikä niin vähänkään... Neukussa sanoikin et sun painosta pari kiloo voidaan laittaa turvotuksen piikkiin =) joo lohduttavaa :eek: :LOL:
 
Moikka vaan kaikille!
Mulla pahoinvointi ja supistukset selkäsärkyineen hävis kuin tuhka tuuleen. Viime yönä nukuin yli 10h ja on tosi levännyt ja hyvä olo! Tyyntä myrskyn edellä tai sitten en tosiaan ookkaan vielä aikoihin synnyttämässä! :kieh:
Yöllä harjoitettiin pitkästä aikaa sitä mukavinta ässää, tänään illemmalla on tiedossa siivous ja sauna. Tuskin mitään aikaiseksi saa, muuta kun hyvän mielen ja siistin kodin! :) Mutta hyödyllistähän se on niinkin! Ja oon kyllä valmistautunut siihen, että vauva tulee just kun haluaa, mä en sitä itse onnistu aiemmin ulos houkuttelemaan! =)
Mutta nyt neuvolaan ja taas toivon, että viimeistä kertaa tän raskauden aikana!
-Joululahja-08 38+1-
 
Nullpoints:Hienoa ja onnea :flower: :hug: jo oli aikakin =)

Mitenhän Naputtaja kun ei ole lomalle jäämisen jälkeen näkynyt täällä ollenkaan, vai jokohan Sean on syntynyt?
Ja babyseven..Tuntuu että täällä on paljon porukkaa vielä mutta paljon jo puuttuukin. Ehkä niitä vauvauutisia alkaa pikku hiljaa tippumaan. =)
 
Mä haluan jo synnyttämään....En jaksa tätä paskaa oloo enää!!! Vit.....!! Sellanen heikotus ja huono olo on kokoajan kuvioissa, eikä tee oikee mieli syödä eikä mitää..suppailee mut ei riittävästi tai tarpeeks kivuliaasti.. AAAARGHHH.

Toi heikotus voi kyl johtuu hempastaki mikä on alhanen ku en oo nyt taas syöny rautaa ku se loppu jokunen viikko sitte.. enkä oo hakenu lisää.. että itteeni saan siitä syyttää.

Ja tää ärsytys/vitutus-olo!! kokoajan ärsyttää pienetki asiat! siis ku käyn koiranki kaa ni jos se jää vähääkää pidemmäks aikaa haistelee jotain tai jos se menee kuraan ni siis mua alkaa raivostuttaa niiiin paljon!!
Ja jos housut tuntuu inhottavilta jalassa tai siis mitä tahansa ni mua vituttaa ihan sikana!! ÄRSYTTÄÄ!! TULE JO!
 
maarith
lastenhoidostasynnytyksen aikana..se on meille todella iso ongelma ja aiheuttaa aivan sairaan paljon stressiä.Ei tää stressi voi olla terveellistä mulle eikä varsinkaan vauvalle.Mä olen ihan masentunu ja neuvolassakin aloin tänään itkemään,kun piti täyttää joku masennus lomake ja tuo kyseli,että mikä aiheuttaa stressiä.Masentaa niin lujaa toi asia.En tiedä todellakaan kuinka ton asian saa järjestymään.
Muutenkin,kun diabeteksen käypähoito ohjeessa sanotaan: "Synnytyksen ajankohta
Raskauden voidaan antaa jatkua laskettuun aikaan, jos glukoositasapaino on hyvä eikä raskauteen liity muita komplikaatioita.
Hyvässä hoitotasapainossa olevien dieettihoitoisten raskausdiabeetikoiden raskauden voidaan antaa jatkua 7-10 vuorokautta yli lasketun ajan .
Synnytyksen käynnistäminen insuliinihoitoisilla raskausdiabeetikoilla raskausviikon 38 täytyttyä vähentää makrosomian (syntymäpainokriteeri) esiintyvyyttä mutta ei vaikuta olennaisesti äidin tai syntyvän lapsen sairastavuuteen"

Eli mulla ei olla saatu dietillä aikaan muutosta paastoarvoon,joten mikä noista nyt koskee mua..luulin todella,että tää käynnistettäis.

No juu.
Neuvola kuulumiset aika tavalliset muuten
rv 37+4
lähtöpaino oli ennen raskautta 84.5 ja nyt 89.7 eli painoa tullu yhteensä 5,2kg
turvotus +
verenpaine 112/66
u-prot +/-
b-hb 132
kohdunpohjan korkeus 33,5cm
rt
sydän äänet 130(ne on ollu koko tiineyden 130-140
liikkeet ++

Kamala väsymys kokoajan,mutta johtuu varmaan ilmastakin ja siitä,että masentaa tää tilanne.

 
NullPointsille Onnea, ehdit vielä lomallekin ennen vaavin syntymää :flower: :D :flower:

Babyseveniä
minäkin kaipailen, voi jospa oliskin jo nyytti kainalossaan... :whistle:

Neuvola takana; kaikki taas hyvin. Painoa ennätykselliset 1,4kg viikossa - tähän asti aina ollut noin 500-600g :ashamed: :ashamed: . Minkäs teet, mä en enää jaksa ressata. Sf 35 nyt.

Vauva ei ole vieläkään kiinnittynyt, eikä neuvolantädin mukaan edes mitenkään erityisen alhaalla :headwall: . Ei saanut mitattaessa edes kättään vauvan pepun ja mun kylkiluun väliin, on ihan kiinni siinä! Ei ihme ettei närästys helpota vieläkään. Mä nyt haluan uskoa siihen ettei toi kiinnittymättömyys tarkoita sitä että se viihtyis tuolla vatsassa ikuisuuden... eikös Härkänaisellekin niin sanottu?

Sanoin siinä että mikäs tässä kunhan Jouluksi ehtisi kotiin - ja terkka rauhoitteli että 'onhan se ainakin sitten erilainen ja varmaan ihan mukavakin Joulu synnärillä...'. No eikä - mä en ilmeisesti ollut tarpeeksi painokas sanoissani: tämähän EI jätä syntymäänsä Jouluviikolle :kieh: .

Painoa on tosiaan tullut kamalasti, tässä kolmannessa raskaudessa tasaisesti alusta asti vaikka edellisissä vasta loppua kohden :ashamed: . Oisko nyt jo +18kg mittarissa, ja tässä 157cm varressa se Tuntuu. En vaan nyt enää jaksa välittää, tiedän kyllä ettei päivät mene vain maatessa ja syödessä.

Onko muilla sellaista outoa, poissaolevaa oloa? Musta tuntuu lähes joka päivä siltä että elän ihan omissa maailmoissani, ei jaksa hirveästi ulkomaailman asiat kiinnostaa jne. Tekis mieli vaan olla itsensä kanssa ja rauhoittua. Hassua.

- Terhikki ja rv 38+2 -
 
NullPointsille onnittelut täältäkin :flower: Ihanaa että pääset vihdoin vapaalle!

Neuvolassa käyty.
Painoa vain +400g/vko :eek: Lähtöpainoon tullut nyt 6,3 kg mutta laihduin sen 7 kg alkuun eli yhteensä 13,3 kg :) Ihan ok siis.
Turvotusta on
pissa puhdas
hb 109
rr 133/82
sf 33
rt
liikkeet ++
syke hyvä
maksa-arvot oli viitearvojen sisällä, ja vasta-aineet negaa =)
pää ei ookaan kiinnittynyt mutta kuopassa kuitenkin
kokoarviota kysyin, niin suostui sanomaan tosi karkean arvion kun ei kokeillut niin tarkkaan, ei oo mikään pikkuruinen, mutta ei mikään jättikään. Kolmea ja puolta kiloa heitti syntymäpainoks, mut sanoi tosiaan ettei oo mitenkään tarkkaa enkä niin tietenkään ajatellukkaan :D

Ens viikolla sitten taas...
 
Terve,

taalla mina viela - yhdessa koossa eika tietoakaan siita etta poika olis tulossa pitkaan aikaan. [huokaus]. Tyot sitten loppui perjantaina ja oli tyoporukka pistanyt kerayksen kasaan (ihania ihmisia) ja me saatiin ihan jarkyttava maara lahjoja; sitteri/keinu (jossa on led-valo show ja musiikkia, vahan liian luxe..), leikkimatto (ihana iso missa on vauvalla kaikkia mielenkiintosia juttuja) ja mobile. Ja sitten viela meidan PR toimisto toi pienen paketin missa oli vahan jotain aidilla ja pojalle. Kylla lammitti mielta kun perjantai-aamuna suurin osa firman vaesta tuli meidan kerrokseen johon kollega oli jarkannyt kaakaota ja donitseja. Ja sitten pomo kertoili noloja juttuja mun pre-bump ajalta. :LOL:

Mutta syy siihen miksi ei ole oikein huvittanut kayda kirjoittelemassa (olen kylla taustaillut) on se etta viime keskiviikkona tultiin tyton kanssa kotiin vain huomataksemme etta meille oli murtauduttu. N. £4000 arvosta lahti tavaraa kaveleen eika vakuutusta ollut (luulin etta meilla oli mutta mies ei ollut saanut aikaiseksi... :kieh: ) Joten nyt on sitten kaivettu taskuja ja kayty ostamassa uusi telkkari ja lappari. Mutta arvatkaa vaan v****taako.. Ja vielakaan ei ole oikein turvallinen olo. Poliisi on ollut kylla mahtava ja ne on rampannut taalla vahan valia ja jopa ottivat sormenjalkia ja ma loysin vahan verta josta ottivan DNA naytteen. Saas nahda.

Mutta nain siis. Masennus iski taman jalkeen ja muutenkin tama loppuraskauden kyrpiintyminen on tainnut saada mut uhrikseen... Tulen kylla ehdottomasti ilmoittelemaan jos alkaa tapahtuun mutta pidan nyt matalaa profiilia kunnes olo alkaa oleen parempi.

Naputtaja ja Sean (rv. 37+1)
 
Helou!
Ihanaa Nullponts että pääset sinäkin viimeinen vähän lepäämään!
Tänään oltiin taas tuolla äipäpolilla ja olen tosi onnellinen, kun vaavin kääntäminen onnistui!!!Jippii! Aika kipeää kyllä teki ajoittain ja sääliksi kävi pikkuista masussa, mut on nyt kyllä helpompi olla, kun masu putosi vähän alemmas. Toivotaan, että pieni pysyykin siellä :heart:
Niin ja verenpaine oli myös laskenut, ei siis huolta siitäkään. Taitaa vaan tämä nukkumattomuus alkaa näkyä jo kropassakin ja paineet siksi välillä korkeella. Nyt olin niin väsynyt, että otin päikkärit vaikka normaalisti en osaa päivisin nukkua.
Lähtöpaino mulla oli 62kg ja nyt painoa 77kg :ashamed: Vkoja siis 36. En ole herkutellut, mut mulla tuo 2,5kk saikkari ja liikunnan lopettaminen+sen masislääkkeen käyttö unettomuuteen lisännyt kiloja. No nyt tuo lääke lopetettu, kun piti 1kk ennen la:ta lopettaa toivottavasti pysäyttää painon nousun. Sanoivat neuvolassakin, että tuohon lääkitykseen liittyy tuo painonnousu ja pöhötys.
Eli tänään melko hyvissä fiiliksissä täällä vaihteeksi =)
Pirteyttä päivään muillekkin mammoille!
 
Heipat!

Noi muori ja vaari, ku lähtivät, niin mähän jämähdin tähän koneelle. Eli siellä neuvolassa tuli kipastua.
Rv 38+0
Pissa puhdas
rr 121/69
Paino 69.8 (+600g/vko), yhteensä +7.2kg
sf 35
Eiköhän ne siinä pääpiirtein ollu kaikki. Laitto sit terkka mulle viä 3 käyntiä, mutta en tiä kerkeenkö kaikki käymään, mut varas tonne jouluviikolle kuitenki ylimääräsen, ku silloin on vaan 2 päivää töissä, niin varas ajan sellaselle, joka sitä sit ihan todella tarvii, jos tarvii. Meillä, ku tuppaa meneen noi neuvolalääkärinki ajat kaiken maailman muoreille, mutta kai se sit on niidenki mukavampi käydä tutulla lääkärillä, mut silti.

Vähän on sit meitä joulukuisia tällä paikkakunnalla, ku oli siitä puhetta, niin kaks jäljellä ja yks, jolla on ollu viime kuulla la ja kaikilla meillä kolmella on vielä sama etunimiki, terkka oli sitä ittekseen hymähdelly, ku oli hokannu asian.

Tarttis varmaan jotain sapuskaaki kattella, taidan tyytyä tarjoomaan perheelle lihapiirakoita ja toisena vaihtoehtona kinkku-juustomunakasta, saa luvan kelvata. Ja sit huomenna sinne Tampereelle esikon korvatarkastukseen, jippii, saakohan jäädä samalla reissulla puskeen kolmatta pihalle :wave:
 
Täällä käyty neuvolassa tänään.Kaikki oli hyvin.Vauva on aikas alhaalla,mut ei oo vielä kiinnittynyt.Painoarvioksi sanoi 2900 g ja syntymäpainoksi veikkasi 3500g.
Tänään on taas suppaillu kiitettävästi...tosin oon kyllä ollut koko päivän liikenteessäkin.
Kiukkua on täälläkin havaittavissa ja pinna on tosi kireellä.Miehelle tulee kiukuteltua iltaisin :ashamed:
 
tyylilyyli-80 Moi vaan!!! Painosta kyselit ja mulla se viimemittauksessa oli tipahtanut 600g/vko!!! Alussa olin 43,6kg ja tiistaina punnituksessa 53,5kg. Yllättävän vähän, vaikka ite sanonkin. Mutta.. kyllähän mä oon tyhjennyksellä istunutkin ja sit mulla on sitä yökkäämistä ollut tässä viimesen viikon aikana vähän liikaakin.. :ashamed:

NullPoints Tervetuloa lepäämään ja nettiin jumimaan!!!

Terhikki Niinhän se mulle sanoi, että useempikertalaisella vauva humpsahtaa alas vasta synnytyksen alettua ja siis humpsahtaa samantien uloskin.. :LOL:

Naputtaja Otan osaa!!! :hug: Järkyttävää tommonen!!! :eek:

KIVA, KUN ON OLLUT HYVIÄ NEUVOLAKUULUMISIA, SIIS PÄÄOSIN!!!

Kyllä me mammat vaan sitkeesti kestetään kaikki. Ärsyttää, tympii jne.. tiedän. Mutta kyllä me tästä vielä palkinto saahaan, sen voimin siis mennään eteenpäin!!!

Mulla on nyt tän iltapäivän painanu supparit takapuoleen, mutta ei nää vieläkään oo "niitä" tiedän kyllä senkin. Johtuu vaan siitä, että riehuin sen siivouksen kanssa päivän, joten en elättele turhia toiveita mistään. En jaksa enää ressata itteeni turhilla kuvitelmilla, neiti tulee kun on tullakseen. Tekis vaan niin mieli soittaa jo seurakuntaan ja sopia ristiäiset.. :whistle:

Ja se postikuski ei tuonutkaan sitä pakettia.. äsken tuli just pari tekstaria postilta kahesta eri paketista.. Ja minä kun en niitä hae, kun meille kuuluu ilmainen kotiinkuljetus matkan takia. Osaa nekin pöljät rueta tökkimään just nyt.. ärsyttää. Eli kaikki ärsyttää.. Huoh.. Ruokaa pitää rueta laittamaan nyt ihan ihmisten aikoihin, minä nimittäin lähen käymään tänäiltana kaverin luona. Nyt niinku loppui tämä mökissä mököttäminen. Mennään vakikuppilaan juomaan limukat ja pulistaan parituntia mukavia ja sit kotiin. Varmasti piristää, ihan varmasti!

Mulla on muuten naama ruennut kukkimaan.. sekin ärsyttää.. pitää kaivella peitepuikkoo iltaa varten, kulmien välissä on kuitenkin sellanen kuuba että! Hormoonit, hormoonit.. ja stressi.

Nyt ruokaa laittamaan!
 

Yhteistyössä