**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Huomenta!

Onneksi olkoon joulumami :heart:

Itse olen myös kuullut, että "voi lapsi raukkaa, kun syntyy joulukuussa", ihan kuin oltaisiin kalenterista katsottu tämä syntymäaika.. Itse olen myös syntynyt joulukuun puolessa välissä, eikä tämä minun elämä niin vaikeaa ole ollut :D.. YStäväni tuumasi "taidat kostaa tuon oman syntymäpäiväsi, nyt lapsellesi" :kieh: .. No tämän lapsen vanhemmat, ei ainakaan anna synttäri, eikä joululahjaa samassa paketissa ja ihan oman synttärikakunkin lapsi tulee aina saamaan :)

Mitähän tässä duunais kun kellokin on niin vähän.. Taidan mennä lapinkansan hakuun ja teen keittoon.. :wave:

Rillukka ja bebe 37+6
 
Mirsu: Eiköhän sen huomaa ettei kotiin synnytä, uskoisin et kaikilla kuitenkin sen verran kipeäksi tulee olotila sitten loppua kohden. :)

apa: tsemppiä. :hug: Toivottavasti nyt pian jo saisit vauvan syliin... :hug:

Nora: "Kiva" kuulla et toisillakin on isohkoja kenkävalintoja normaalioloihin verrattuna... :whistle: Täällä tänään märkää edelleen, joten miehen lenkkarit kinusin lainaan. Tosin totesin illalla, että bussilla en tänään kulje, vois mut ei kehtaa miehen lenkkareissa tulla kaupungin kautta kotiin... :ashamed:

suzyco: Hienoa et arvot laskussa. :hug:

Onnea Kuukiitäjä ja Mauahtavaa! :flower: :heart: Maukkiksen kertomusta täällä kyyneleet silmissä luen (ja neiti tulee lohduttamaan... :heart: ), ihana kertomus, kiitos. Hyvä että kaikki meni hienosti. Muistan ton tunteen niin elävästi kun kaveri on ulkona ja äänen kuulee eka kertaa... :heart:

Onnea pippa myös teille vauvasta. :heart:

Jajepoolle onnittelut myös. :heart: Ihanaa kun tulee paljon vauvauutisia... :heart:

mmiilia: suloinen poju. Ihania kuvia. Kiva kun jaoit ne meidän kanssa. :heart:

Peppi, kiva kun kaipasit. :D Tosin täällä ollaan, yhtenä kappaleena. :headwall: :D Itekin ihan ihmettelin kun ei ehtinyt eilen koneelle enää aamupäivän jälkeen.. :whistle:

Hula ja Mirsu: Jos kipeitä supistuksia ei tule, mutta sitten ihan järjetön tunne et ois kauhee kakkoshätä, niin lähtekää sit viimeistään (siis jos ei suoli kaikesta huolimatta tyhjene). Nimimerkillä itse ummetukseen luumuja syönyt ja sairaalassa 8 cm kohdunsuu auki... :whistle: :ashamed:

Onnea Sue ja kiitos synnytyskertomuksesta. :heart: :flower:

Ei nää vauvauutiset ainakaan omaa oloa maltillisemmaksi saa... :D

joulumamille myös onnea. :flower: :heart:

Lisäilen tuonne etusivun listaan kaikki vauvautuneet myöhemmin tänään, pikaseen tulin täällä käymään kun neiti katselee aamu tv:tä. :D

( . ): Tänään sit taas sinne äippäpolille, ja pitääkin tästä lähteä etsimään neidille vaatteet ja silleen... Alkaa olla väsy olo, tahtois tän mahan jo vaunuihin tai sänkyyn/syliin tuhisemaan... :heart: :'( Taitaa täällä(kin, olikos Tuistulla sama?) se pieru vaan kun "vähän" turvottaa tota mahaa... :kieh:

Eilen kun olin täällä käynyt itkemässä kun esikoinen matkii ja muut nauraa mun kenkävalintaa, niin kun mies ja tyttö tuli aamupäiväulkoilulta, niin olivat käyneet kukkakaupassa... :heart: Sain tollasen sieneen tehdyn asetelman, kuivasellaisen jotteivat tytön kanssa saa sitä kuihtumaan sillä aikaa kun olen sairaalassa. :heart: Lisäksi tyttö oli väkisin halunnut äidille tollasen tikun nenässä olevan poron, mikä on niin kuin kukkakoriste... :heart: :heart: Yhdessä sitä sitten ollaan kateltu, tais kuitenkin itekin siihen ihastua kun se piti saada... ;) Mut muistaa aina kysyä et "äiti saanko kattoa SUN poroa". :D :heart:

Mutta nyt hommiin et ollaan ajoissa kun kerran kyytikin saadaan. :) Palailen tänään myöhemmin taas päivittelemään syntyneitä... :)

Onnea vielä kaikille vauvautuneille ja onnea vauvanhakureissuun lähteneille! Ja vielä erikseen pitää mainita apa, voimia... :hug:

Shamandalie ja Torsti (Vai pieru?) 40+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rillukka:
YStäväni tuumasi "taidat kostaa tuon oman syntymäpäiväsi, nyt lapsellesi" :kieh: ..
:kieh: Niin just. Ihan kiusalla kalenteria kytätty et koska sais alkunsa saada et syntymä ois mahdollisimman "inhottavaan" aikaan... :kieh: Niinhän me kaikki ollaan tehty. :eek: :headwall:
 
Huomenta!

Valtavasti Onnea pikku prinsessasta Joulumami :flower: :heart: !

Vesseli:
pään piti olla ihan kiinnittynyt jo että ei kai se voi enää "irrota" kiinnittymisen jälkeenkään...??!!??!!
Ihan samaa sanoin miehelle äsken :eek: . Olisin varma, että pää oli oikealla puolella kylkiluissa, ellen "tietäisi", että pikkuinen on ollut kiinnittyneenä jo pari viikkoa lääkärin mukaan...
Muuten taas rauhallinen, loistavasti nukuttu yö takana B) / :/ . Tosi hienoahan se on, että nukuttaa, mutta taidan aamukahvin jälkeen laittaa poppikset täysille ja tanssin ihan raivolla mukana :p . Luulis, että jotain liikettä olis odotettavissa...

Ja Shamandaliekin siis yhtenä kappaleena =) ... Eikös joku jo epäillyt, että olisit päässyt tositoimiin.
Asraista ei ole nyt niin pitkään aikaan kuulunut, että voinemme olettaa, että hänkin on onnistunut jakautumaan :D .

Nyt aamukahville ja lehden lukuun!
 
Onnea mielettömästi kaikille vauvautuneille! :flower: :heart:

Mmiilia: Ihanan suloinen pikkuinen sulla! Itku tuli ku näin kuvat. Oli tosissaan söpöläinen, samoin kuin jossain oli myös Porschen vauvasta tosi rutistettava kuva! :D

Just äsken mietin kanssa, että onkos Asrai päässyt tositoimiin ja epäilin kyllä, että Shamandalieki ois jo päässy, mutta et näköjään vielä...

Mäkin joudun tosi usein kuunteleen, et kuinka huonoon aikaan vauva syntyy... Tosi ärsyttävää..

Nyt aamukahville ja sit tuun uudestaan kurkkiin tänne! =)
 
onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :heart:

täällä taas tuskien alku yö. 5 tuntia kestää tosi kipeät supistukset ja sit ne vaan loppuu. tätä jo kestänyt monta iltaa/yötä. samalla ku supistaa niin alkaa maito valumaan :eek: . oon kävelevä meijeri.

tänään olis neuvola pitää kysyä mitä ne tuumii. ei terve järkinen tätä enää jaksa.
 
Kauheasti onnea kaikille vauvaantuneille :heart: En nyt tosiaankaan ala erittelemään ketään.

Siis onko täällä oikeasti enää ketään, joka on pidemmällä kuin minä? :eek: Tämä on ihan kauheeta, vaikka vasta ollaan viikko yli lasketun ajan. Ja se tieto, että aikaisintaan viikon päästä ilmeisesti alkavat käynnistelemään, saa pään hajoamaan :headwall:

Täällähän synnyttelevät jo tuollaiset joulukuun puoliväliset ihan urakalla, mut on nyt unohdettu tosiaan pahan kerran! Mä en ala!

Viime yönä ihan kevyitä supistuksia 10-15 min välin parin tunnin ajan. Sitten tuli yksi sellainen oikein napakka, ja siihen loppuivat kuin seinään. No, ainakin mies on saanut seksiä... Ja täällä oli kyselyä tuosta ässästä, niin meillä se oli tosi pitkään poissa kuvioista, mutta nyt on otettu mukaan ihan käynnistelymielessä. Kun aiheutti mulla kerran, ja ehkä toisenkin noita suppareita, niin ajattelin että ehkä se jouduttaisi synnytystä. Mutta en tiedä enää mitä uskoa, onko noilla supistuksen aikaansaamisilla mitään merkitystä.

Tänään puolilta päivin neuvola, ei niin ollenkaan kiinnostaisi mennä. Olin aivan varma, ettei sinne nyt enää tarvitsisi mennä, ja jotenkin se on tollanen etappi, että taas "epäonnistuin" synnyttämisessä viime viikonkin aikana. Onko muilla lasketun ajan ylittäneillä samaa fiilistä, että on epäonnistunut synnyttämisessä? Mulla alkaa pikkuhiljaa tulla sellainen olo. Kunhan ei tarvitsisi käynnistämiseen asti mennä...

No, lähden tästä pois masentamasta muita, pitää yrittää saada positiivisempi olo, nyt on kuitenkin fyysisesti ihan jees olo ollut jokusen päivän. Henkisesti vaan ei ihan niin...

Landir 41+1
 
Niin joo, se piti vielä Lilleriinan kommenttiin sanoa, että mulla kanssa toisesta rinnasta vuotaa vähän "töhnää" kun supistelee. Mutta vaan toisesta. Ja ei siis tosiaan mitenkään paljon, mutta silleen että tulee yöpaitaan sellaisia läikkiä.
 
TUHANNESTI ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!!! :heart: Teitä olikin tullut paljon...

Mä olen niin kateellinen...

En jaksa kommentoida mitään... Mulle on oikeesti iskenyt varmaan masennus, kun tää ei synny, joten en viitsi marista täällä. Vkoja 40+1 ja ei merkkiäkään synnyttämisestä. Olen koko viikonlopun mennyt ostoksilla ja eri tapahtumissa kuin hullu ja edes supistuksia ei ole saanut aikaiseksi. Olen siivonnut, saunonut ja sekstannut, tuloksetta... :headwall: Tuntuu, etten saakaan jouluksi tätä vauvaa kotiin... Ainoat supistukset tuli viime yönä vessassa käyntien jälkeen...
Olo on oikeesti hirvee, kun vauva painaa nivusiin ja se kipu on helve...., mutta silti täytyy vaan yrittää painaa, jos se sais jotain aikaiseksi. :( Iltaisin kävelemisen ansiosta liitoskivut on aivan järkyttävät... Anteeksi valitus, mutta multa alkaa usko ja toivo molemmat loppua...

Tsemppiä kaikille, tää poistuu valittamasta, kun ei ole mitään positiivista sanottavaa tänä aamuna... :ashamed: Enpä muista milloin oisin parkunut ja kiukutellut yhtä paljon kuin viimeisen viikon aikana.. :|

Riikkuli 40+1

Tulen sitten illalla kertomaan neuvolakuulumiset...
 
Ihania synnytyskertomuksia, ainakin Maukkis, Sue ja Joulumami! Kiitos kun jaksoitte kirjoittaa - ja sylikaupalla onnea :flower: :flower: Ja täälläkin tuli ihan kyyneleet silmiin mmiilian pojasta, siis NIIN suloinen!! Mäkin haluuu-uun! ;)

Omaan napaan ei mitään uutta - Pikku liikkuu kuin elohopea - olen miettinyt että nukkuuko se koskaan, siis mun mielestä puoli tuntia on ihan maksimi että en tuntisi jotain möngerrystä. Varsinkin iltaisin pieni pää/kädet puskee tuolla häpyluun tienoilla niin että vessassa saa ravata ahkerasti :) Muuten olo on TOSI hyvä, olen ulkoillut ja leiponut/kokkaillut ja nähnyt kavereita. Ja nukkunut öisin kuin tukki, ihanaa.

Schätzen kyseli hengitysvaikeuksista - mulla oli öisin kanssa vaikea hengittää n. viikoilla 36-38 (rakensin tyynyistä itselleni "valtaistuimen" ja se auttoi vähän), mutta nyt kun masu on laskeutunut silmissä niin hengittäminen on helpottunut. Mies tosin sanoo että on turvallinen olo kun hän kuulee tasaisesta puuskutuksesta aina missäpäin taloa liikun :LOL:

Porschen ja suzycon vauva-"arki" kuulostaa unelmalta! Voi että. Nautiskelkaa ja suukotelkaa pieniä meidänkin puolesta :heart:

Ikäviä kommentteja jotkut saaneet joulu-synttäreistä :/ Meillä on kaveripiirissä monia joulun tienoilla syntyneitä, jotka kaikki vakuuttaa että asiasta ei ole ollut mitään haittaa. Yhden miehen vanhemmat järjesti aina kesäisin puolivuotissynttärit (siis juhlittiin 3.5v ja 4.5v jne synttäreitä tasavuosien sijaan) - ei musta mikään huono idea :)

*muoks* Tracy + Pikku 39+4
 
Voi että toi SHAMANDALIEN lapsosen ja miehen ylläri on ihana :heart:

Tuo on kyllä juu ihan hyvä idea tuo puolivuotissynttärijuttu..ainoo vaan jos sekin sit sattuu justiin juhannukseen =)
Me mietittiin miehen kanssa että annetaan nimi lapselle niin, että nimipäivä sattuu jonnekin kevät/kesä/syksylle niin voidaan sitte nimipäivää juhlistaa, muuten kun meillä ei ole juuri nimipäiviä tapana juhlia mutta siitä saisi tavallaan yhden juhlan "lisää".
Ja itseasiassa, nimivaihtoehdot mitä meillä on, nimipäivät sattuvatkin noin joten jospa se sitten hiukan lapsena auttaisi=)

Tuli tuossa pötkötettyä sohvalla ja sillo tällö torkuttua..äiti soitti että lähdenkö Turkuun ajeleen niiden kanssa mutta päässä on sellanen vähä outo tunne, liekö huonoasento jumittanu hartiat ja sellanen yleisväsy että taidanpa jättää väliin.
Käyn loput joulukortit viemässä ja kaupassa.

Hey, siitä tuliki mieleeni!
Onko kukaan hankkinut/tehnyt vauvalle sellasta unipussia???????

Olen kuullut että sellainen on varsinkin liikkuvilla vauvaoilla kätevä ja auttaa nukkumaan paremmin kun ei ole jalat paljaana yms mutta ainakaan minä en ole sellasta löytänyt :eek:
Käsityöihmisiä en sinänsä ole mutta jos en sellaista löydä, niin varmasti sellaisesta tyttöjen pitkästä paituli-yökkärijutusta sellaeen saisi ku laittas vaan neppareita sinne ala-puolelle..kävis siis pojallekin, me kun emme tiiä kumpainen on tulossa...

Riikkuli ja Landir painii yliaikasuuden kanssa.....
Voi vaan kuvitella miltä tuo tuntuu...toivottavasti en joudu itse sitä kokemaan mutta kuitenkin vielä uutenavuotena ku kaikki muut kattoo rakettei ikkunasta pienen kanssa ni me ollaa vielä yhes koos...ei ei ei, en halua ees ajatellakaan sitä!!!
Mutta teille vaan jaksamista...ei tuohon oikein osaa sanoa muutakaan, ku ei auta sanoo et tee jotain ja älä mieti yms ku se ei oo mahollista, sen me kaikki tiedämme että vuorokauden 24tunnista 23menee miettiessä vauvaa ja synnytystä
:LOL:

Nyt valmistautumaan sinne kauppaan..
 
heippa kaikki joulumamit :xmas:

Maukkis, Sue ja Joulumami Hurjan paljon ONNEA :hug: :heart:


Riikkuli ja Landir Täälläkin tuskaillaan yliaikaisuuden kanssa :ashamed: Tiedän todellakin tunteenne :hug: Mutta koetetaan kaikesta huolimatta ajatella positiivisesti, kyllä mekin vielä omat tontut saamme :heart:

Minäkin olen jousimies ja en ole kärsinyt siitä, että olen syntynyt lähellä joulua. Jousimiehet ovat hyviä tyyppejä :LOL: Nyt jännäilläänkin haluaako meidän pienokainen syntyä tulevan mummin (huomenna) vai tulevan äidin (perjantaina) syntymäpäivänä vai haluaako hän ihan oman synttäripäivän :)

Aamu aloitettu neuvolareissulla. Kaikki oli hyvin, alapaine edelleen huitelee korkealla, mutta ei kuitenkaan niin paljoa, että asialle tehtäis kummempaa :whistle: Torstaina menen sitten viimeistä kertaa käymään neuvolassa ja silloin varataan aikaa käynnistykseen, jos vauva ei halua ennen sitä ulos tulla :whistle:

Nyt lähden kurkkaamaan postilaatikkoon ja sitten keittiönkaappeja siivoilee :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

-Veeruska & Heppu Huoleton 41+0-
 
lilleriina: voin vaan kuvitella, että on ärsyttävää kun supistelee noin sairaasti.. itte oon kans yhen yön valvonu kipeitten supistusten takia ja se on aika ärsyttävää.. tulee ihan hullu olo. ja sit ne vaan loppuu. viime yönä sain onneks nukuttua, joten jos vauva vaikka ens yönä syntys.

on kyllä tosiaan niin epätodellinen olo, kuten joku muukin kommentoi, että sais joskus vielä tän oman vauvan syliin. tuntuu tosi kaukaselta se ajatus.. vaikka se on joka päivä lähempänä. tuntuu vaan hassulta, kun on niin kauan jo supistellu kipeestikin, että ikinä alkais ne oikeet synnytyssupistukset.

mirsu 40+1..
 
Ei kai Tuitsu vaan ole lähtenyt? Eilen aamupäivällä viimeksi kirjoittanut tänne, ja yleensä kirjoittelee aika tiheään. Vai olenko vaan vainoharhainen, ja varma että kaikki pääsee synnyttämään ennen mua.
 
Veeruska81: Kiitos ja iso :hug: sinnekin... Esikoinen on syntynyt meillä 18.12, joten jousimies hänkin on. =) Saas nähdä kuinka monen päivän ero tulee synttäreitten kanssa. No, saa järjestettyä aina noi sukulais/kummikekkerit samaan aikaan ja lastenjuhlat tietty aina erikseen. Kuuluuhan molemmille omat lastenkutsut järjestää... :D Ehkä jotain positiivistakin kehiin... Nyt valmistautumaan neuvolaan lähtöön...

Riikkuli 40+1
 
Menin aamupalan jälkeen pikkutorkuille ja heräsin nyt :headwall: .
Jos energisyys siis viittaa synnytykseen niin taas ollaan todella kaukana siitä hetkestä, että vauvan saisin maailmaan. Tämän anti-energisemmäksi ei kai voi enää tulla :headwall: .

Onneks muutkin on kypsiä, niin voin rauhassa hakata päätäni seinään :headwall: .

Unipussia en ole itse tehnyt, mutta anoppi oli ilmeisesti ostanut =) .
Nyt tää vauva on todella oudossa asennossa. Onkohan sillä kaikki ihan ok :/ ?
 
Hei taas..
Eilen jo kävin kirjottelee mutta täytyy nyt tulla ihan ajatuksella..

Tänään oon turvoksissa,silmistä lähtien kaikki ihan turpeena. Kauhee olo oli herätessä..nyt alkaa vähän helpottaa. Päätä särkee vietävästi..toivottavasti ei oo paineet taivaassa. Sellanen olo on kyllä,esikoisesta muistan hyvin.
Ajattelin että otan tän päivän iisisti ja jos huomenna pahempi tai samanlainen olo niin vois pyörähtää neuvolassa pissaamassa ja mittaamassa paineet.

Supistuksista en tainnu eilen kirjottaa..niistä oon saanu "nauttia" ja paljon. Monena päivänä peräkkäin monta tuntia saattaa olla supistuksia..enää en jaksa edes kellottaa. Parhaimmillaan ollu monta tuntia 5 min välein mutta ei kovene eikä synnytys ala. Monta kertaa oon jo ajatellu että tänään tulee lähtö mutta aina ne lopahtaa :( TURHAUTTAVAA!!!!!!!
Mulle varmaan käy niin että kun synnytys oikeesti alkaa niin en ota sitä tosissaan vaan kärvistelen vaan kotona vaikka vauva syntyy :/
Vaikka tää on kolmas niin en kyllä vieläkään osaa varmasti sanoa koska synnytys on käynnistynyt kun muita merkkejä kuin supparit ei ole ollut ennenkään.

Unipusseista joku kyseli: mä oon sellasta kanssa ajatellu ja oon törmänny kirppareilla ainakin niihin. Ja huutonetissä..mutta en oo hölmö tajunnu ostaa ikinä vaikka oon nähny halvalla siistejäkin.
Jotkut nettikaupat niitä myy kanssa..monet kehuu niitä kovasti,on kuulemma vauvalla turvallisempi olo ja aina lämmin kun peitto ei lähde päältä. Ja vauva ei herää lämpötilan vaihteluun kun siirrät lämpimästä sylistä viileeseen sänkyyn.

Ihanaa muuten kattoa noita vauvojen kuvia..tippa linssissä on tullu noita tiirailtua. Musta alkaa tuntumaan pikkuhiljaa kanssa että ei täältä mahasta mitään tule..niin monta kertaa oon luullu että nyt lähetään ja aina saa pettyä. Mä haluaisin jo alottaa arjen isompana perheenä..ja tutustua uuteen ihmiseen. Jännittää kyllä kauheesti miten poika ottaa tulokkaan..itekkin niin pieni vielä. Eniten pelottaa ettei poika läpsi tai moksi vauvaa millään kun sillä on nyt sellanen läpsimisvaihe menossa. Koko ajan joudutaan olemaan silmä tarkkana..ja kun ei yks vuotias kaikki kieltoja vielä tajua ja tämä jästipää ei tunnu aina haluavan edes kuunnella.

Hikasta piti kysyä...oonko mä ihan hassu kun väitän että tunnen vauvan hikan tosi alhaalla,siis lähipäivinä se on tuntunu ihan pakaroissa asti ?!?!?!? Neuvolan täti nauro mulle kun sanoin että tuntuu että koko alapää heiluu pakaroista lähtien hikatessa :ashamed: ei oo kuulemma ennen moista kuullu. Mutta näin mulla..toki se hikka ylempänäkin tuntuu. Mä kuvittelen että se on niin alhaalla nyt se toukka että hikka tuntuu ihan siinä "huulilla" asti ;)

Nyt täytyy mennä lepäämään kun poikakin nukahti jo päiväunille..mitään ei jaksais tehdä..puuh!!
Voimia kaikille,varsinkin niille keillä on LA ja menny :hug:
 
Oikein paljon onnea poksahtaneille :heart: :flower:
Hirmusesti ollaan saatu jo jouluvauvoja vaikka vasta 10 päivä menossa =)

Tällä muutama oli pohtinu sitä, että onkohan vauva kääntyny, täällä samoja pohdintoja. Ainakin se on muuttanu tuonne vasemmalle puolelle kun aikasemmin ollut oikealla puolella, mutta tuntuu että se olis muutenkin erilailla siellä, tuskin se ihan ympäri on kiepsahatnu enään näillä viikoilla, mutta keskiviikkona saa varmistuksen taas pitää vain toivoa että on edelleen pää alaspäin tulos.

Täällä voidaan ihan kummallisen hyvin, ei kummempia kolotuksia eikä kipuja, muuten ei edes huomais että on raskaana kuin yöllä kyljenvaihdokset on työläitä ja kävelessä hiukan supistelee ja maha on tiellä. Vauvaki tuntuu nyt kaikista ylimpänä mitä tähän mennessä on tuntunu, vissiin se on päättäny että ei ookaan tulos ulos. :eek: Niinkuin joku muukin sano, että kohta varmaan maha alkaa pienentyä.

Kovasti voimia teille jotka joudutte kärvistelemään, toivotaan että h-hetki on jo lähellä :hug:

Supistuksista: Miten niitä laskettiinkaan? lasketaanko se aina supistuksen alusta uuden supistuksen alkuun se väli?
 
Schätzchen ja Minky: Täällä... Todellakin... |O :ashamed:

rillukka: No hyvähän se on et jos anoppikin mukana, ei tarvii sitten useammalle lapselle kostaa tällä julmalla tavalla. :kieh: :D Niin, voi kun se olisiki niin et vois ihan päättää milloin sen lapsen alulle laittaa... :whistle: Ei tarttis jännäillä ja kärvistellä plussaa odotellessa... ;)

Landir: Tiedän tunteen, lasketunajan jälkeiset päivät on kamalia... :/ Eikä se auta ettei sinne kukaan oo koskaan jääny... :kieh: Voimia, toivottavasti pian lähtisi sulla synnytys käyntiin... :hug:

Riikkuli: :hug: Täällä samanlainen olo... :'( Tiedä koska tosiaan ois näin paljon itkenyt ja kiukutellut kuin nyt... :ashamed:

Myrskynmerkki: Mulla kaverin hikka tuntuu toisinaan häntäluussa, erittäin ärsyttävää... :D

( . ): Äippäpolilla käyty vaihteeks. :kieh: Liikkeet ja sydänkäyrä oli hyvät, mikä on hieno juttu. Verenpaine mulla oli järjetön, 140/96. :eek: Proteiinit +, ja turvotus +++. Mut tää on kuulemma normaalia. :headwall: Verikokeille sitten vielä pisti, mut eivät ole soittaneet joten tuskin niissä sitten mitään häikkää oli. Kohdunsuun tilanne ennallaan, joten olen nähnyt unta parina yönä et supistelis, koska ei ne ainakaan mitään aikaan ole saanut... Nyt annettiin perjantaille uusi aika äippäpolille, mut mietin et mitäköhän ne siellä sitten tarkkailee? Kun neuvolassa ois kaikki muut paitsi ultra, ja neuvolaan pääsis ilmaseks. :kieh:

Mulla alkaa huumori olla lopussa, lääkärikin vaan vittuili (ainakin mun mielestä... :ashamed: ). Kun kysyi vointia, sanoin mikä on meininki, ja etten jaksais enää. No se on normaalia tässä vaiheessa. :kieh: Sekin on normaalia et jalat on kuin norsulla, mut on hyvä et miehellä on iso jalka niin saa jotku kengät. :kieh: Ja aatelkaa, on se hyvä et on mies, koska esikoisen kanssa ei jaksa touhuta. :kieh: Hittoako se mun oloani paranna, jos en saa tytön kanssa touhuttua. Kaikkein paras kommentti lääkäriltä oli et "ei sinne vielä kukaan oo jäänyt". :eek: :kieh: Tiuskasinkin sitten ettei arvaa monestikko mulle se on sanottu, ja ettei todellakaan lohduta. :kieh: :kieh: Kotiin sit kun pääsin, niin itkin varmaan tunnin, ja nukuin siihen päälle parisen tuntia. :'(

Ei vaan jaksais enää... Alkaa pää hajota kun ei liikkeelle tahdo päästä... :'(
 
Shama: Voimahalaus sulle! Mä vaan ymmärrän hyvin sun olos.. Itellä ei oo turvotuksia, mutta olo muuten niin norsu että ei oo todellista. Mihinkään jaksas lähteekään, seuraavan kerran haluais olla jo liikenteessä vauvan kanssa. Ja noi, ei sinne kukaan oo jääny, kommentit ei tosiaan paljon lohduta. Ihmiset joilla itekin menny raskaus yli la:n unohtaa ilmeisesti aika nopeesti sen ylipäivien tuskan..

Mä oon kans saanu kommentteja vauvan syntymäajasta. Joku fiksu jo mulle pähkäili, että mitenköhän teijän lapsen kouluunmeno. Mä olin ihan et mitä??? Ite oon kans loppuvuodesta syntyny ja hyvin oon koulussa pärjänny. Oonkohan mä itekin joskus laukonu noin tyhmiä kommentteja???

Ja ihanaa kuulla, että myös muut saa nauttia suppareista vaikka ei pääsekään tositoimiin. Ois se niin ihanaa kun supistukset vaan alkas ja sit pääsis synnyttään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirsu:
Shama: Voimahalaus sulle! Mä vaan ymmärrän hyvin sun olos.. Itellä ei oo turvotuksia, mutta olo muuten niin norsu että ei oo todellista. Mihinkään jaksas lähteekään, seuraavan kerran haluais olla jo liikenteessä vauvan kanssa. Ja noi, ei sinne kukaan oo jääny, kommentit ei tosiaan paljon lohduta. Ihmiset joilla itekin menny raskaus yli la:n unohtaa ilmeisesti aika nopeesti sen ylipäivien tuskan..
Taitaa se unohtua. Kieltämättä, mut mä päätin kun kaveri odotti vauvaa, etten kysele kuulumisia jatkuvasti, vaan saa sitten ite kertoa. Sanoinkin sen, että kuuntelen mielelläni mut en kysele kun tiedän et se rassaa... ;)

Niin, ja mulla tosiaan la vasta tänään... :whistle:

Nyt supistelee vähän, nipistelee mut ei satu... Millä nää sais voimistumaan... :headwall:
 
Voi Shamandalie... oikeen iso voimahali täältäkin... :hug: Kyllä se pian helpottaa ja sitten et enää muistakkaan kuinka kurja olo oli. :) Ajattele että oot kestäny jo näin pitkään,enään ei oo kun päivien kysymys millon pikkunen päättää syntyä ja sun olos helpottuu samantien.

Mä oon kanssa loppuvuodesta syntyny ja ei mua oo ikinä se haitannu ja hyvin oon koulussakin pärjänny muiden mukana. Muutamalta oon kanssa kuullu kommenttia vauvan syntymäpäivästä... Hittoako jollain kuukaudella on väliä kun vaan saa terveen ja ihanan vauvan! jota on vielä kauan toivottu ja yritetty. :heart:

Unipussista on ollu puhetta, mua kiinnostais se kanssa mutta vielä en oo ostanu. Kuulemma se rauhottais vauvaa. Toi kyllä nukkuu ainakin toistaseks niin hyvin että ei tarvitse rauhottua enempää. :)

Jännä huomata miten ruokamäärät kasvaa viikossa kauheesti, kun sairaalassa neiti söi pullosta max 50ml kerralla ja nyt se saattaa kevyesti vetästä reippaat 100ml! Aamulla meni 140ml. Kyllä siinä syömisessä sitten kestääkin, välillä menee 1- 1,5h kun meinaa nukahtaa tai sitten kattelee ympärilleen niin kovasti. Saa välillä nyppiä pulloa että muistaa syödä ja nielläkkin välillä! :D Onkohan se normaalia että syömisessä kestää niin kauan?? :/

Itseeni ketuttaa tää eppari kun ei noi tikit meinaa sulaa ja ne kiristää! Eui voi vieläkään istua... :'(

Nyt meen suihkuun kun ipana nukkuu vielä.

Voimia viä kaikille niitä tarvitseville ja suppari tuulia! :hug:
 
7.12 ( rv 40+1) syntyi meille kaunis tyttö,3 880g ja 50cm,pisteet 10-10-10.
synnytys meni loppujen lopuksi nopeasti ja ihanat muistot jäi!
tyttö on hiljainen,rauhallinen ja tyytyväinen.
kotiuduttiin eilen,eli kahden vuorokauden ikäisenä sai reipas jousimies kehut lääkäriltä ja tervemenot kotiin.

enemmän tarinaa myöhemmin,lukeakaan en nyt malta.

kaikille vauvansa jo saaneille hurjan paljon onnea!!!!!!!!!!! :flower: :flower:

ihanaa ja uskomatonta miten paljon tuli muillekin lähtöjä,ja sai mauahtavaakin sittenkin sen itsenäisyyspäivänä ulos!! meidän vauva halusi ihan oman juhlapäivän,ei kelvannut suomen kanssa sama synttäri.....

onnea vielä kaikille jakautuneille ja tsemppiä kasassa olijoille!!!!!

menninkäinen ja vauva
 

Yhteistyössä