**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Shamandalie :hug:

Mulla pelottaa jo tuo laskettupäivä, että kuinka hajoan tänne kämpille jos vauva vielä mahassa :kieh:

Mun ei kannattis ostaa yhtään elävää kukkaa tähän huusholliin.. Miten joku voi saada joulutähden alta viikossa tapettua :kieh:

Argh.. Kakkukin varmaan palaa uuniin.. :eek:

Iloisin terveisin Rillukka
 
Menninkäiselle paljon onnea täyden kympin tytöstä :flower: :heart: !

Shamandalielle :hug: . Torstaina varmaan täälläkin kyyneleet valuu vuolaasti, kun eräpäivä umpeutuu... :'(
Pikkuinenkin taitaa olla vähän kyllästynyt, kun ei tänä aamuna oikein ole jaksanut möyriä. Limsa ja suklaakaan ei vaikuttanu mitenkään :( . En aio kuitenkaan huolestua, koska jos itse olen näin vetämätön, niin ei kai toiselta voi juuri enempää vaatia.

Kaikki supistuksista kärsivät
: puhaltakaa ne tänne!!! Täällä niitä kaivattaisiin... :whistle:
 
Onnea menninkäiselle! :heart: :flower:

rillukka ja Schätzchen: Kiitos. :hug: Tää on kyllä ihan oikeesti terapeuttinen paikka... :D

Eniten ehkä ärsyttää, kun ensin toisella lääkärillä oli kova kiire käynnistellä, ja nyt mitään kiirettä ei olekaan. :kieh: Tiedä sitten mihin asennoitua... Perjantaina sanon kyllä et nyt kaveri ulos, mun kuuppa ei kestä enää enempää... :whistle: :ashamed:
 
Menninkäiselle paljon onnea nyytistä! :)

Nyt kyl täytyy sanoa, et todellakin sympatiat yliaikaisille! Mä elelen vasta 38+5 ja oon niin totaallisen loppu. Ei kykene oleen jalanpäällä tuntia kauempaa, ku tuntuu et happi loppuu, kuuma, jalat räjähtää ja maha painaa varpaisiin.... Ahistaa niin hemmetisti! Ja sit tosiaan nuo kommentit, että se tulee kyl kun on valmis ja ei sinne oo kukaan jääny... AAARGHH! :headwall: Jos jotain positiivista tästä täytyy ettiä, niin ainakin tiedän mitä EN sano viimesillään olevalle kun yritän tsempata..

Shamandalie: Mä just sain lopetettua itkun ja suunnittelen päikkyjä! =) Jos tää mun nuha antais mun nukkua...

Tietääks kukaan, mitä nenäsumutetta sais käyttää raskauden aikana, ku tuntuu, et kaikissa lukee, et kielletty!

Että voi sitten olla niin paska päivä tänään... En olis uskonu, että mua voi ahdistaa näin paljon... Ja siis edelleen, mä en ole edes LA:ta kohdannut... Perjantaina onneksi on ä-poli käynti ja ne arvioi tarviiko käynnistää ku ei mitään merkkejä synnytyksestä, mut kaveri kasvanu jo tosi isoksi.. Mä otan kassin mukaan ja sanon, et en lähe mihinkään ilman vauvaa! :) Nyt kyl päiväunille!

Minky ja siis VASTA 38+5
 
onnittelut jälleen uusille vauvautuneille! :heart:
ymmärrän TÄ>YSIN teitä kellä supistellut öisin paljon mutta loppuvat kuin seinään! :hug: itellä tehnyt sitä nyt 3 vkoa :headwall: :headwall: :headwall: muutama parempi yö välissä mutta pääosin nuita supisteluja...jälleen käytiin aamuyöstä synnärillä mutta supistukset loppu kuin seinään.oli jo ottamassa meijät sisälle mutta supparit loppu ja sanoi että päästää kotia mutta ei osaa sanua päästäänkö autolle asti vai kotia iltaan asti...kävin sitte nla:ssa aamulla.lapsivettä nyt tiputellu päivän ja supistusten kovenemista oon tässä ootellu/kärvistelly.nyt 1,5 supistellu 15min välein.pit kattoo joko kohta veis lapset mummulaan ja laittas auton nokan kohti synnäriä...meinaa olla supparit ihan mojovia.AUTS!mies sanoki kun aamulla sille tiuskin/itkin että TYMPÄSEE kun loppuu supparit ja pappaa ja muita pittää vaivata mutta "turhilla" käynneillä mutta pakko itellä ottaa "varman päälle" kun niin nopeita ollu synnytykset ettei sitte tuu mittää vauvalle tai mulle...tuumas sitte mies että kun tulleeki tosi kysseeseen niin sitte kärvistelen kotona kun en "kehtaa" ajoissa lähtä...niin se voi nyt olla...mut pittää vielä seurata...kyllä tää on TYMPIÄÄ!!!!!sano aamulla onneksi neukkatäti että kun/jos tännään mennään synnärille ni sanua että puhkasta kalvot kun tilanne kypsä eli kohunsuu oli 3cm auki...ei tätä jaksa pitemmän päälle että supistukset soutaa ja huopaa :/ ja ÖISIN!!!! :headwall: menny eräski yö 3-4tunni unilla :'(
 
Rea
HEIP!
Taustalla olen ollut...kaksi pientä pirpanaa vievät kyllä totaalisesti aikani...mutta nyt odottavan aika on pitkä kun rv alkaa olla siis huomenna 40.Ja olen odotellut rv37 että pääsisin jo synnyttämään.On kolotuksia ja turvotuksia ja vaikka mitä...onneksi teillä muillakin on samoja tuntemuksia...mua ainaskin helpottanut.Nyt olen jo ihan kypsä enkä jaksa päivääkään...kiukkuilen vaan kotona kaikille ja iltaisin ei meinaa uni tulla ja itken kun olen niin väsynyt jo tähän odottamiseen.Minun ystäväni HUOM!(olla oli paljon myöhemmin laskettu aika kuin minulla)sai vauvan viikonloppuna...ja minä vaan taaperran tämän ison mahani kanssa...JOS ei synny niin käynnistys olisi 23.12. :'( ja joulu sairaalassa...Olen pessyt saunaa ja kävellyt ja tehnyt vaikka mitä mutta kun ei niin EI!Olisi niin ihanaa olla joulu kotona lasten kanssa varsinkin kun lapset ovat niin pieniä 1v ja 2v.

Voimia teille muillekkin jotka joudutte odottamaan pitttkääään!!!
Hermoja rassaavaa aikaa.. :hug:

mun nimimerkki siis oli Ma78 mut jostain syystä vaihtunut???
 
menninkäiselle onnittelut vaavin johdosta :heart:

shamandalie :hug: mikä sulla oli kohdunsuun tilanne?

kävin sit neuvolassa ja valitin tuosta maidon valumisesta ja suppareista. täti teki sisä tutkimuksen. kaulakanavaa pieni nyppy jäljellä ja auki reilusti sormelle ja pehmeä. on ne vissiin jotakin ne supparit saanut aikaan. viikon päästä uusi aika. miten teillä on ollut toi tilanne siis kohdunsuun? mulla toista päivää tää samperin migreeni vaivaa :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja lilleriina:
shamandalie :hug: mikä sulla oli kohdunsuun tilanne?
Kaulaa jäljellä pari senttiä ja reilusti kahdelle sormelle auki... Pää tuntuu, mut lähtee vielä karkuun... :headwall:

*menee tekemään ystävän ehdottamaa nuotioita keskelle olohuonetta ja koittaa savustusta*

Mietin, et jos sittenkin menis kävelemään, kompuroidaan sitten noilla siroilla 45 kengillä, kaadutaan ja päästään ainakin sairaalaan. :kieh: Tai jos vatsalihaksia alkais treenata.. :whistle: Kivasti vähän väliä supistelee pitkäänkin, mut kivuttomasti. :headwall: (Hölmöläisen hommaa oikein odottaa et alkais sattua... :whistle: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rea:
JOS ei synny niin käynnistys olisi 23.12. :'( ja joulu sairaalassa...Olen pessyt saunaa ja kävellyt ja tehnyt vaikka mitä mutta kun ei niin EI!Olisi niin ihanaa olla joulu kotona lasten kanssa varsinkin kun lapset ovat niin pieniä 1v ja 2v.
Tätä mäkin pelkään, et jouluksi ei kotiin ehdi. :'( Vaikka saishan sieltä lähteä sen 6 tunnin jälkeen, mutta onko siinäkään toisaalta järkeä jos ei oo voimia vielä... :/
 
Myrskynmerkki mulla on kanssa jo pidempään vauvan hikka tuntunut ihan tosi alhaalla. Siis just niin että tuntuu kuin peppu heiluisi B) Etenkin jos on jotenkin sellaisessa asennossa, että painoa pakaroiden päällä, niin tuntuu että minäkin heilun :D

Shamandalie jaksamista sinulle, kyllä oli idioottimainen lääkäri. Toivotaan ettei lapsi nyt kasva sitten ihan kamalan isoksi, vaikka onneksihan sinulla taisi ensimmäinen synnytys olla aika helppo? Eli ehkä sitä isokin lapsi mahtuu syntymään. Vaikka eipä se kai yhtään lohduta. :hug:

Mulla oli siis neuvola tänään, ei taas mitään ihmeellistä. Sydänäänet kuului hyvin, oli vähän matalampi pulssi kuin yleensä, mutta ei kai merkittävästi. Lisäksi mun verenpaine oli parempi, nyt 114/76, eli ei mitään huolta. Pissa puhdas, sf-mitta laskenut, nyt 33, sahaillut siinä 33-34,5 välillä viimeiset kerrat. Toisaalta tädillä oli myös uusi gynetuoli, jossa olin erilaisessa asennossa, ja itse uskon sillä olevan todella vaikutusta tuohon sf-mittaan, joten en usko että se on välttämättä niin kovasti laskenut.

Mulla oli täällä vanhemmat ja sisko sellaisen 7 kk tytön kanssa käymässä, piristi kummasti kun oli seuraa. Ja tuo tyttö vie huomion sitten pois mun mahasta, että voi joskus puhua jostain muustakin. Nyt on taas paljon parempi mieli, ja uskon, että kyllä tämä tästä. Hullua kyllä miten mielialat voivat vaihtua päivän aikana ihan laidasta laitaan vaikka kuinka monta kertaa.

Limatulpasta: onko sellainen verinen lima siis limatulppaa? Mulla tuli aamulla sellainen isompi määrä jotain limaa, vähän kuin erikeeperiä, kuten joku on täällä sanonut. No, nyt äsken jäi paperiin sellainen samanlainen satsi ihan veristä limaa. Mutta ei siis mitään veriviiruja, vaan ihan kunnon veristä "liimaa". Onko toi nyt sitten tulppa? Vaikka eipä sillä niin väliä, jos tulpan lähtemisestäkin voi mennä vielä 3 viikkoa...

Landir 41+1
 
Juu täältä tulee supistuksia kaikille jotka niitä kaipaa..-viskaa-

Lohduttaa tosi paljon että en oo ainoo itkeskelevä hormoonipläjäys tässä maassa..hitto kun pääsis edes ultraan että näkis jotain ja sais jotain tietää. Tai jos lääkäri kattois ton kohdunsuun tilanteen,pakko näitten supistusten on jotain TEHDÄ!! Neuvolakin on vasta torstaina..eikä lääkäriin voi eikä viitti mennä muuten vaan,terveyskeskuslääkäreille varsinkaan. :headwall:

Tavallaan jo toivon että ois syy käynnistää tää mutta kyllä haluan että alkais luonnollisesti..mutta missä se jaksamisen raja menee?? Kun minäkin oon parina yönä nukkunu suppareiden takia 2-4 h eikä sellasilla unilla jaksa yks-vuotiasta hoitaa.

Tässä alkaa pää seota ;) ärsyttää kun päivät vaan menee ja tulee sitten kelattua välillä liikaakin kun odottelee. Mulla on pari kertaa iskeny sellanen tosi paha olo että synnytyksessä tapahtuu jotain..tuntuu vaan uskomattomalta että saanko minä OIKEESTI synnytettyä kolme tervettä lasta tähän maailmaan?!?? Tiedän että nää ajatukset kuuluu raskauteen ja on normaalia..mutta.. Oon hölmö :ashamed:

No joo..tulihan tilitettyä. Mun mies parka kuuntelee näitä itkuja ja kiukutteluja joka päivä,ehkä tänään säästyy kun tänne tilitin. Eilen sekin sano että tulis jo perkele kun koko ajan saa olla varpaillaan kun mä puhkun supistuksissa. Sano että tekee pahaa myös nähä kun toiseen sattuu eikä voi auttaa..

Ai niin hei noista UNIPUSSEISTA vielä: mulle suositeltiin BEBOLIINAN kauppaa,katoin nettisivuilta että siellä olis ainakin muutama erilainen ja alle 20 euroa!!

Ja kiva kuulla että muilla hikka tuntuu kanssa alempana!! Nyt täytyy mennä suihkuun jos sais sääret ajeltua..heh..kömpelöä!
Morjens.. :wave:
 
Landir: Eka synnytys tosiaan oli helppo, kesto 4,5h... Ja eipä enää kuulemma kaveri kovasti kasva, joten voidaan odotella sen puolesta... Ja mahtuu kyllä syntymään alakautta, se on katottu, onneksi. :) Tuosta limatulpasta: Mulla se ainakin oli normaalia valkkaria sitkeämpää sellaista rusehtavaa, ihan vanhan veren väristä. Ja ei mullakaan mitään viiruja ollut, ihan rehellisen ruskeahko möntti, joka ei tosin tullut kerralla vaan välissä oli taas aikoja kun pyyhkiessä tuli ihan vaan erikeepperiä. :D Eipä sitä ois alkuraskaudesta uskonu, et vessassa käynnin yhteydessä odottaa että papruun jäis jotain punertavaa... :whistle: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
Tavallaan jo toivon että ois syy käynnistää tää mutta kyllä haluan että alkais luonnollisesti..mutta missä se jaksamisen raja menee?? Kun minäkin oon parina yönä nukkunu suppareiden takia 2-4 h eikä sellasilla unilla jaksa yks-vuotiasta hoitaa.
Sama fiilis täällä. Siis todella toivon että itekseen lähtis kaveri syntymään että vois olla pidempään kotona sun muuta, mutta toisaalta taas toivon et ois joku syy et pitäs käynnistää, ihan oman jaksamisen vuoksi. Mulla yöunet on pidempiä kun ei supistele, mut hyvin en oo nukkunut. Alkuraskauden "vaiva" levottomat unet palanneet, ja joka yö kauhee meininki ja sit väsyttää aamulla + et saa vessassa juosta (ja ylös ei pääse ihan helpolla. :kieh: )

Vali vali taas, meen pois valittamasta...

Ootte kaikki ihania... :hug:
 
Ensinnakin ISOT onnettelut kaikille pienokaisia saaneille :flower: :flower:
En ole kade muuten vaan vihreänä täällä luen ja kattelen teidän kertomuksia :LOL: :LOL:

Tälle aamulle äippäpolilla käyneenä ja pettyneenä :eek: verenpaineen ja tuon turvotuksen vuoksi... ja mulla tuo turvotus on lähinnä käsissä ja varsinkin oikea käsi on turvonnu ja välillä jotkut hermot vissiin jää purisuksiin kun menee ihan "tikuille" ja tunto koko kädestä...
elikkäs ainakaan viikkoon ei vielä suunnitella käynnistystä vaan verenpainelääkitys aloitettiin ja viikon päästä uusiksi kontrolliin mikäli ei näköhäiriöitä tai todella kovia päänsärkyjä ilmaannu ennen sitä... kokoarvion teki ja noin 3,7kg ja oli reilusti kahdelle sormelle auki ja kanavaa jäljellä noin 2cm ja todella pehmeä ja kypsä, vähä "härnäs" että jos vaikka jotain alkais tapahtumaan ;) käyrät otettiin ja ne oli ihan ok ja muutamia suppareita niissäkin näkyi, joskin olivat kivuttomia :whistle:

jospa menis puoleksi tunniksi pitkälleen ja lähtis hakemaan pojan sitten hoidosta, kun oli tälle päivää sovittu että pääsee päiväkotiin varahoitoon, kun ei tiennyt mitä meinaavat tuolla äippäpolilla ja meiltä on sinnekkin matkaa se 100 km lähes :eek:

ÄItiliini ja vertti 39+3
 
Onnea Hippula :heart:

Kakut ei onneksi palanu uuniin.. :)

Myrskynmerkki mäkin onnistuin tässä taannoin jalkakarvat ajelemaan.. Ja eilen jopa kovan ähinän kanssa varpaankynnet lakattua.. Täytyy tässä jotain piristystä etsiä kropasta, kun muuten turpoaa kuin pullataikina :LOL:

Täällä kanssa ahistaa ajatus, että joulu ollaan laitoksella.. Me kun ei edes asuta samassa kaupungissa kun synnäri on.. :/
Vaikka neukkatäti melkein mulle uskalsi luvata, et tämä vauva syntyy ennen joulupäivää, niin en kyllä ihan sata vamaan ala sitä uskomaan.. Eka on supistellu jostain rv 22 tienoilta ja nyt ne vain vähenee.. Kohta varmaan maha kuivuu pois ja pomo soittaa töihin loppiaisen jälkeen :(

No täytyy tästä mennä vauva-lehteä selailee..

 
Hippulalle paljon onnea :heart: :flower: !

Väki vähenee (siis edelleen odottavalla kannalla olevien osalta), mutta pidot ei taida parantua :headwall: .

Tuitsu ja Asrai todellakin taitaa olla tositoimissa. Kiva heille :saint: .

En tiedä johtuuko sormien hillittömästä turvotuksesta vai mistä, mutta multa on tippunut aika monta juomalasia viime päivinä lattialle :whistle: ... Paljon muitakin tavaroita, mutta lasit on tuhannen pirstaleina :/ . Onkohan sekään ihan normaalia?

Multa alkaa loppua shampoo, hoitoaine, meikin puhdistusaine yms. - ostin kyllä uudet, mutta ne on jo sairaalakassissa. Vanhat riittää just ja just laskettuun aikaan. Jos joudun aukomaan ne uudet putelit, niin sit ne kaikki valuu siellä kuitenkin pitkin kassia ja on ihan lähmässä :ashamed: . En siis torstain jälkeen aio pestä hiuksiani tai naamaani, ennenkuin sairaalassa seuraavan kerran |O .
 
Menninkäinen: Tuhannesti onnea!!!!!! Ihanaa :heart:

Shamandalie: Kiitti myötätunnosta! Kyllä alkaa täälläkin usko loppumaan. Mä olen kanssa niin itkuinen ja surullinen, ettei tääkään kivaa ole mun esikoiselle... Hän on kyllä ollut tosi reipas ja ihana nää viimiset pari viikkoa... Ja aina kun mulla meinaa pettää jalka alta, kun toi vauva painaa nivuseen, niin tyttö kysyy: supisteleeks sua? :LOL:

Myrkynmerkki: Täällä yksi, jonka pikkuisen hikka tuntuu takapuolessa asti... :LOL: Tuntuu muuten aika hassulle. Johtuu siitä, kun vauvan pää on todella alhaalla...

Niin sitten niitä neuvolakuulumisia:

Rv 40+1

Rr 125/82
paino + 1000g (Huikeat 22kg Tullut siis)
rt
pisu puhdas
syke 140-150
turvotus +++++++++++++++
sf 36 (Vauvan päätä ei kuulemma tunnu enää kokeilemalla vatsan päältä millään, kun on niin alhaalla. Peppu kuulemma vaavilla kunnolla pystyssä, mikä nostaa sf-mittaa + että mun kohtu on kuulemma niin edessä, että vauvakaan ei ole millään hirmuisella makkaralla siellä...)

Uusi aika torstaille, jossa on painoultra-arvio ja sisätutkimus... Onneksi pääsee hiukan tsekkaamaan tilannetta, kun mua niin pelottaa toi vauvan koko...

Mun rakas mieheni oli jättänyt sitten 10 päivää vanhan lauantaimakkarapaketin jääkaappiin. Syötti sitä eilen tytölle ja tänään söi itse... Ja arvatkaa kuka äsken vetäisi siivun ennekuin huomasin katsoa päivämäärän... :kieh: perk...., että meinasin kiehahtaa... Toivottavasti me ei nyt saada mitään pöpöä. Tyttö ei kylläkään ole valittanut vatsaansa...Söi eilen... Mä en enää mitään ruokamyrkytystä tähän loppuun halua...yäk... :kieh:

Riikkuli 40+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja rillukka:
Hmm.. Te käytte usein äippäpolilla.. Onkohan mut unohdettu kun viimeksi kävin siellä elokuussa rakenneultrassa :LOL: :LOL:
Oo onnellinen. Lasku sieltä joka käynnistä tulee, sitä ne tuskin unohtaa laittaa liikkeelle... :whistle:

Riikkuli: :hug: Ihana sun esikoinen. Meillä tyttö kysyy aina halauksen kera et onko sulla paha mieli tai että onko kaikki hyvin. :heart: Harmittaa oikein itseä olla kiukkuinen, kun toinen(/toiset) parhaansa tekee ja on ihania, ja mä vaan kiukuttelen ja itken koko ajan... :ashamed: Oi oi mitkä herkut sulla on kaapissa ollut. :x |O Saa sitä lasten kanssa olla tarkkana, mut pätee se sama miehiinkin... :whistle: Tehtäiskö uudet treffit TYKSiin? :D Edelliset kun meni mönkään... :whistle: Ens yönä? ;)

*lähtee pakkaamaan tavaroita ja vetämään isännän kenkiä jalkaan*

:D
 
Schätzchen Sun täytyy alkaa käyttää kertakäyttöastioita.. Marimekon kuviollisista sais varmaan nätin kattauksen joulupöytään.. *olen jo harkinnut tuota itsekin, jos vauva ei synny ennen aattoa.Täälläkin kun posliinit ja lasikipot hajoilee* :LOL:

 
Olen ehdottoman valmis treffeihin... Neukkatäti sanoi tutkiessaan vatsaa ja vauvaa, ett mua supistelee... :eek: Mä en huomannut yhtään mitään... Nyt on kyllä tota alaselkää juilinut ikävästi neuvolan jälkeen, kun jouduin hiukan kävelemään, mutta kai ne supparit siirtyisi tonne alavatsallekin... Toivottavasti ensi yönä tulis meille lähtö... Mä olen niin satavarma, ett sulle tulee, mut mä huhuilen sua aamulla täällä orpona... Kato vaan ;) niin siinä käy... Tää vaavi on päättänyt pysyä täällä ilmeisesti jonkin aikaa... On sulla kans ihana lapsi. Kuinka ne voikaan ymmärtää noin hyvin? Mun lapsi ymmärtää mua paremmin kuin mun mies!! Oikeesti... Eilen kyllä mies sanoi, ett tuntuu pahalta katsoa, kun mulla on niin vaikea ja paha olla...
Ja mitä makkaraan tulee, niin en ole jaksanut viikkoon tyhjentää vanhoja ruokia jääkaapista, niin tässä tulos. Ei niitä ole mieskään jaksanut... :LOL: Ja ei kyllä yllätä yhtään......... :kieh:

Riikkuli taas
 
menninkäiselle & Hippulalle ONNEA :hug: :flower:

Ihanaa, että en ole yksin joka täällä itkee ja kiehuu tämän odottelun kanssa :) .
Myrskynmerkki: Tänne voi lähettää paljon supistuksia, varsinkin yösupitukset ovat tervetulleita :) Täällä nimittäin supistukset (ne vähäiset) häviää heti kun painun nukkumaan :headwall:

Minun tosi ihana ystävä soitti aamulla ja ehdotti, että lähden hänen kanssaan keskiviikkona hieman kiertelee kauppoja ja juoksemaan hänen perässään, jotta meidän pienokainen tajuais tulla ulos :heart: Olin tosi otettu, että joku jaksaa vielä piristää minua kaiken tämän tuskan keskellä :heart:

-veeruska
 

Yhteistyössä