**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Täällä on kaikki vähätkin merkit synnytyksestä loppunu. Ei supistele, eikä enää edes vihlo. Joutu ihan aamulla tarkistaa et onks se maha vielä paikallaan kun tuntu niin kevyeltä! Ehkä mä nyt otan seuraavaks tavotteeks vaikka kans sen lucianpäivän...

Vetiver 40+2
 
Kaikki myötätuntoni Vetiver :hug: :headwall: !

Jajepoolle :heart: -lliset onnittelut :flower: !

Poikia taitaa olla toistaiseksi syntynyt joulukuisille reippaasti tyttöjä enemmän.

Mmiilian pikkumies oli tosi suloinen :heart: . Eihän noita kuvia pysty katsomaan, kun oma malttamattomuus meinaa räjähtää käsiin :headwall: .
 
Onkohan shamandalie vai miten se nyt kirjoitettiinkaan lähtenyt synnyttää vai missä piileksii eihän voi olla tärkeempää tekemistä kun notkua täällä :LOL:
Nyt on 3 ässää kokeiltu ja nyt vaan ootellaan onko niistä apua .

Onnea kaikille vauvan saaneille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Heissan!

Koko päivä shoppailemassa ja ei tunnu missään...Vauva liikkuu ihan hulluna, mut ei supistele...

Onnea Kuukiitäjälle, Maukkikselle, Pippalle ja Jajepoolle vauvoista ! :flower: :heart:

Oli kiva lukea Maukkiksen kertomus, Kiitos siitä...pääsispä itekin jo tosi toimiin. Ja Mmiilian kuvat vauvasta olivat aivan ihania.

Apalle Tsemppiä ja voimia loppuhetkiin!

Suzyco: Mukava kuulla, että vauva voi hyvin!

Mirsu Oon kans miettinyt tota supistus asiaa. Jos mulla ei tuukkaan, mitään kipeitä supistuksia, voiks niin olla? No tiistaina aika äippäpolin lääkärille, joten siellä sit viimeistään selviää miltä paikat näyttää, että onko ollu mitään supistuksia vai ei. Mut eiköhän me sit tiedetä kun pitää lähteä, kai...

Schätzchen: Mulla ei oo vaikea hengittää, mut ei toi vauva tunnu myöskään alhaalla. Ihmettelen, että missä hän oikein oleilee. Ihmeeellistä, kun ei tunnu missään...

Liinuli:Mä kuulin kun makasin äippäpolilla käyrällä ja sit joku soitti sinne, niin se kätilö sanoi, että jos on epäilys, että lapsivettä valuu, niin pitää mennä näyttämään. Noin ohjeistettiin Hyvinkäällä. kannattaa varmaan soittaa synnärille.


Nyt jään supistuksia oottamaan...
 
Voi kun oli ihania vaavin kuvia :heart:

Onnea taasen kaikille vauvan saaneille!!!!!! :heart: :heart: :heart: :flower:

ON: piti käydä kävelyllä tänään..ei jaksanukaan=/
Oltiin anoppilassa päivällä ja siinä keittiön oven suussa seistessä yhtäkkiä repäisi/vihlaisi alavatsasta/häpyluun alueelta aivan järjettömästi..ihan veti hetkeksi sillai hilajseksi ja pakko nojautua eteenpäin :eek:
Sitä kesti sellasen minuutin verran, ehkä vajaa..tällaisia vihlaisuja juuri alkoi tulemaan eilen illalla....jospa nää on niitä kohdunsuuta avaavia??!!??!!
Laskettuaikahan on tosiaan 25.12 että eiköhän sen kuulukin alkaa avautua jo=)

oi on kul nii tosi et joskus kiittää ku saa juhlia synttäreitä ja aina on vapaata=)
Toista se on meidän vielä kärvistelevien lasten suhteen jos siihen jouluun menevät, aina saa synttäri ja joululahjat samassa..saadaanpoijjaat kuulla siitä=)
Tietenkin jos sitte uuteenvuoteen menee niin voi taas olla tyytyväinenkin mutta tuohn en omalla kohdallani usko,ennakkoarvioiden takia nimittäin..toki, ainahan nekin voi pettää :kieh:

Vauva kääntyi tosiaan eilenilalla tuonne vasemmalle ja potkii nyt oikealle, tuntuu aivan oudolta ku just vasenpuoli oli tottunut noihin ja nyt se pikkujalka tökkiikin toiselle puolelle...
Voih ku saatas kaikki ne vaavit jo sylkkyyn!!!

Selkää sattuupi joten taidan mennä vähän parempaan asentoon tuonne sohvalle..

Voimia kaikille odottaville ja vielä onnea synnyttäneille! :flower:
 
Sue
Heips

Tulin kertomaan että meidän perhe on kasvanut potran pojan verran. Poika siis syntyi 6.12. klo 14.09. Mittaa oli kertynyt 54cm ja painoakin 4605g. Synnytys meni rauhallisemmin kuin olisin uskonutkaan.

Torstaiaamuna lorahti housuihin lapsivettä ja tuli vähän veristä limaa. Soitin synnärille ja kysyin mitä tehdään. Kätilö vastasi että ei ole kiire, mutta voitte alkaa tulemaan. Aamupalan jälkeen lähdettiin ja matkalla tuli pari helppoa supistusta. Synnärillä käyrille ja samaan aikaan alkoivat säännölliset supistukset, tosi mietoja kylläkin. Ehdin jo miettiä että hitto tässähän menee koko päivä. Kohdunsuu oli jo aamulla 4 cm auki.

Saliin siirryimme kymmenen maissa ja supistuksia tuli koko ajan noin 4-5 min välein. Oloa lievensin kauratyynyllä ja istuskelin pallolla. Vasta 11.30 aikoihin alkoi supistuksiin tulla todella tehoa, mutta jatkoin pallolla istumista ja mies toi lämmintä kauratyynyä mahalle. Kohdunsuu oli puolilta päivin auki 8 cm eli ei ihan turhia ne aamunkaan supistukset. Yhden maissa kokeilin muutaman kerran ilokaasua ihan uteliaisuuttani, mutta ei siitä varsinaisesti apua ollut. Ennen kahta olo oli tosi tuskainen ja soitimme kätilötkin paikalle. Pikku hiljaa alkoi tulla olo että saisiko ponnistaa ja sainkin siihen luvan. Siiryin jakkaralle klo 14 ja 9 min päästä poika oli pihalla. Synnytyksen kestoksi tuli jotain reilu 5 tuntia.

Nousin vauvan kanssa sängylle pötköttelemään ja iso yli 700g istukka syntyi pian. Selvisin aika vähällä, vaikka vauva olikin iso. Ei ompeleita ja nyt alkaa jo löytyä lantionpohjakin. Jälkipolttoja tuli vain salissa, ei sen jälkeen edes imettäessä.

Kotiin lähdimme heti perjantaina lounaan jälkeen ja nyt perheemme opettelee uutta arkea. Vauveli on rauhallinen ja isoveljet kovin ihastuneita mutta kaipaavat tietenkin huomiota hekin.

Kyllä tämä on ihanaa!

Sue ja poika 3vrk
 
Kiitti Schätzchen... :hug:
Mä en kans kestä noita vauvakuvia! Tai siis ihanaa kun laitatte niitä, mut sitä vaan meinaa seota kun miettii et miltä se oma sit näyttää... samoin noista synnytystarinoista tulee tippa linssiin :'(

Musta kans tuntuu niinku Vesselilläkin että vauva on jotenki yhtäkkiä vaihtanu asemia. Ja siis tosiaan toivon että pää on kuitenki pysyny alhaalla... tossa mahan keskellä ylhäällä tuntuu joku iso kova möntti ja sit toinen oikeessa kyljessä. Mä en nyt yhtään ymmärrä miten se siellä on! Eikai ny luulis näillä viikoilla enää että vois päätänsä nostaa...? Terkka kyllä sano viimeks että pää vielä pikkasen heiluu, eli ei nyt ihan kiinnittynykään ollu. Mennääks tässä nyt sitte taaksepäin kehityksessä, kun tosiaan supistelut loppunu ja jos vauva on viel nostanu päänsäkki sieltä kuopasta...kohta varmaan alkaa mahaki kutistua :/

Apalle tsemppiä, varmaan tosi raskasta kun pitää monta päivää "synnyttää" :hug:

Vetiver 40+2 (siis vieläkin!!)
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille!!Monta itsenäisyyspäivänvauvaa onkin tullut =)

Minä täällä toivon ettei syntys vielä että sais pojan 2vee synttärit kunnialla juhlittua...Supistellu kyllä aika tuntuvasti taas eilen ja tänään mutta en usko niitten mitään tekevän kun ei vauva edelleenkään laskeutunut niin ei pääse nuita paikkoja avaamaan. Tosin ei oo kiirekään vielä =)

Maikka+nelonen rv39
 
onnea kaikille vauvautuneille. teitä onkin hirmusesti ja moni itsenäisyyspäivänä.

mulle iski kyllä nyt pieni paniikki, jos mä en ookaan raskaana?? :D aamulla supisteli, mutta nyt ei niin mitään.. aivan outoo. yleensä joka ilta supistelee ees jonkun verran.. huhhuh. kyllä mä nyt ymmärrän teitä tuskailijoita. on tää laskettu päivä vaan niin maaginen etappi..

mulla ei oo mitään tsäänssiä mahtua tavallisiin housuihin, tällä hetkellä vaan yhet housut mitkä mahtuu jalkaan. 20kg tekee tehtävänsä. mietin vaan, että jääkö koko 34 mulle vaan muistoks? vai lähteekö nää kilot joskus oikeesti??
 
Onnea tuhannesti kaikille nyytin syliinsä saaneille! :heart: Ihanaa! :flower:

Kyselempä tässä tyhmiä, mutta mistäs sitä oikein tietää varmaksi, onko vauva laskeutunut? Kuten jo täällä aiemmin olen purkautunut, vauvan pää poraa tuonne alas niin, että lonkkiin ja nivusiin vihloo välillä niin pe**sti. Voiko siitä tulkita jotain? Tänään aamulla sattui lonkkiin ja jalkoväliin niin, että en pystynyt wc-pöntölle istumaan. Kiikuin siinä sitten käsien varassa pytyn päällä, kun hätä kuitenkin oli kova. Onneksi kyseistä toimenpidettä on aikanaan tullut treenailtua festareilla ja yökerhojen vessoissa ;)
 
Hurjan paljon poikia on joulukuisille tupsahtanut! Mahtaakohan itselleni rakenneultrassa ennustettu poika enää mahtua joukkoon?! ;)

Olen tässä taustaillut ahkerasti, mutta kirjoittaminen jäänyt vähiin. Täällä elellään rv 40+1 eikä vaavi ole millään tavalla viestinyt, että olisi ulos tulossa (en tiettävästi vieläkään tiedä mikä on supistus, vauva ei ole vielä myöskään kiinnittynyt). Ja mammankin olo niin oireeton ja helppo, et mietityttää onkohan la vahingossa heittänyt kuukaudella!

Mutta jatketaan odottelua ja ihmetellään...

Niin, ja suuren suuret onnittelut kaikille pienokaisensa jo saaneille!
 
Jajepoo ja Sue, onnittelut molempien perheille :flower: :heart: :hug: !!

Mmiilian vaavi on ihan supersöpö :heart: .

Mä en oikein enää ymmärrä, että mun sisällä olis kans tollainen pieni ihmisenalku. Niin paljon on vauvauutisia tullut, ettei omaa raskauttaan enää edes muista.
 
Suelle paljon onnea poikavauvasta :heart: :flower: !

Vauvan liikkeet ei ole vähentyneet yhtään :/ - mielenrauhan kannalta hieno homma, mutta toivon kannalta, et tää ehtis laskettuun aikaan, huonompi homma :headwall: .

Anoppi teki aivan ihanan päällysteen äitiyspakkauslaatikkoon, että saadaan siitä se ensisänky :heart: . Enää tarvittais sinne se pieni ihminen :heart: ...

Vesseli:
Toista se on meidän vielä kärvistelevien lasten suhteen jos siihen jouluun menevät, aina saa synttäri ja joululahjat samassa..saadaanpoijjaat kuulla siitä=)
Tota mäkin "murehdin", koska itsekin joulukuun alussa syntyneenä tiedän lapsuudesta, kuinka paljon harmitti, kun jotkut antoi yhdistetyn synttäri-ja joululahjan . Ja jos vauva syntyy ihan joulun pyhinä, niin eihän sen kaverit koskaan pääse oikeaan aikaan juhlimaan synttäreitäkään :( .
Syntyis nyt vaan kiltisti laskettuna aikana, niin siinä sitten olis pikkujoulut aina synttäreiden kanssa samassa B) :xmas: .

Snoopy: Mulla vihloo kans nivusiin todella usein ja paljon, mut oon olettanut, että se olis sen vauvan käsi... :$

Palataan :wave: !
 
Tuo Sätseenin käsiteoria kuulostaa muuten aika loogiselta. Välillä bebe tökkii samaisilla nyrkeillään tuonne virtsarakkoon ja meinaa lirahtaa vahingot housuihin.

Mä kuulen edelleen ihmisten siunailuja siitä, kuinka väärään aikaan tää la on (tapsanpäivänä siis) juuri sen takia, että jää syntsyt viettämättä ja lapsiparka tulee olemaan luokkansa pienin oppilas koulussa. Eipä muuten, mutta kommentit loukkaa välillä senkin takia, että lapsen alulle saanti ei käynyt todellakaan ihan noin vain :/ Olis se helppoa, jos tuosta vain vois arpoa omalle lapselleen syntymäpäivän.
 
Hei!
ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!! :flower:

Tänne on tullu hirveesti tekstiä,en ole käyny moneen päivään kun meidän kone hajos..kaikki tuskailee näköjään,niin täälläkin.

Tunteet vaihtelee ja välillä tuskastuttaa ihan suunnattomasti tää vatsa. Mulla on ollu vajaan viikon verran uudenlaisia kipuja liitoksissa ja koko alapää ihan tulessa. Vauva kun liikkuu niin se sattuu ihan sikana,ei mulla tällästä ole ollu aikasemmissa raskauksissa :/
Joka päivä on tullu itkee tirautettua kipujen takia,ne on välillä ihan lamattauttavia varsinkin kun se lyö kait johonkin hermoon niin että oikea jalka kramppaa ja pettää alta. Ja just sillä hetkellä toi meiän yks vee sitten tietenkin keksii tehdä jotain pahaa taikka vaatii jotain.

Että TOSI kypsä oon..syntyis jo. Kyllä tätä kestäis muuten ehkä mutta tän vatsan kaa on vaikee olla ja kipuja on yli sietorajan..ei oo kivaa olla ihan toimintakyvytön kun on muitakin lapsia. Nukkuminen oli viime viikolla ok mutta nyt on takana taas levottomia öitä.

Neuvola oli viikolla ja mulle oli lävähtäny 1,5 kg painoa..tähän mennessä KOKO raskausaikana ei ollu tullu kuin se 3 kiloa joten oli vähän outoa mutta normaalia kait tollanen painonnousu. Mutta että viikossa..hmmph. Ja paineet noussu,yks mittaus näytti alapaineita 102 :/ jotain mun kropassa tapahtuu,todellakin toivon että tää äkillinen muutos tarkoittaa synnytyksen lähestymistä. Mulla on tähän asti kaikki arvot ollu niin hyvät..

Jokunen hyvä päivä tässä on kuitenkin ollu niin että oon saanu kaikenlaista tehtyä,viimisetkin rästit saanu pois. Kaikki vauvan tavarat on laitettu ja pesty,vähän jos sais joulukoristeita laitettua niin sit oisin tyytyväinen.

Mutta ei mulla muuta..täytyy mennä nukkumaan kun oon ihan kuitti.
Jaksamisia kaikille!!
 
Tervehdys taas super pitkästä aikaa. Olen kyllä ahkerasti, päivittäin, taustaillut, mut jostain kumman syystä on kirjoittaminen jäänyt vähiin :ashamed:

Aivan mielettömän paljon onnea kaikille oman kullannupun kainaloon saaneille :flower: Sitä fiilistä ei voi vielä edes käsittää. Odotan ihan malttamattomana :p

Omaa napaa sen verran, että viikkoja kasassa nyt 38+4. Toisinaan on paljon vaivaa ja tukala olo ja toisinaan taas porskutetaan vallan hienosti. Viikon 32 tietämissä kävin synnytysvastaanotossa hakemassa vähän jarrupiikiä, kun lähti niin säännöllisesti supistelemaan. Siinä sitten lepäiltiin ja rauhotuttiin ja nyt kun sais tapahtua niin ei mitään maatamullistavaa :whistle:
Supistelua kyllä on, mut ei ilmeisestikään mitään kovin aikaan saavia.

On aivan ihana lukea tätä palstaa ja huomata, että hei teillähän on aivan samanlaisia tuntemuksia, vaivoja ja ajatuksia kuin mullakin. Mä olen siis suht kot normaali ;) .

Yritän nyt parantaa tapani ja vähän ryhdistäytyä tän kirjoittamisen suhteen.

:hug: kaikille LA:n ylittäneille, odottavan aika todellakin on pitkää.

Terkuin Lila ja Onni
 
Taas mä olen täällä, en voinut mennä nukkumaan ennen kuin olen käynyt vielä kerran täällä kurkkaamassa :D

Ihanaa kun noita vauvauutisia tulee paljon ja synnytyskertomuksia on kans ihana lukea =) Toivottavasti mäkin saan pian kertoa omani :headwall:

Mulla on edelleen tämä nimiongelma herralle ja taas sitä täällä pähkäilen, piti hakea apuja tuolta Mitäs Nyt osastoltakin :D Miltäs kuulostais Neko? Isännälle en ole kyllä vielä ehdottanut asiaa, noita vain kolme Suomessa. Täytyypäs jatkaa miettimistä, tai oikeestaa kohta lähtee nukkumaan.

Saparo+TikuTiikeri 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Mä kuulen edelleen ihmisten siunailuja siitä, kuinka väärään aikaan tää la on (tapsanpäivänä siis) juuri sen takia, että jää syntsyt viettämättä ja lapsiparka tulee olemaan luokkansa pienin oppilas koulussa.
Mäkin oon saanut kuulla noita juttuja, vaikka itse olen joulukuinen, mutta olen aina kuitannut ne sillä, että lähes kaikki tuntemani jousimiehet on huipputyyppejä :D . Ja kauriitkin, jos yliaikaiseksi menee =) .
Koskaan en ole ollut luokkani pienin - itse asiassa ala- ja yläasteella taisin olla tytöistä pisin (ja nytkin yli 170 cm) ja lukemaan olen oppinut 4 vuotiaana, joten kaikki tuollainen p***apuhe siitä, että ajankohta milloin on syntynyt, vaikuttaisi oppimiseen ja kasvuun ja kehitykseen on tiettävästi ihan naurettavaa :headwall: :headwall: :headwall: .
Se synttärihomma nyt vähän harmittaa nassikan puolesta, mutta äiti ja iskä sitten hyvittelee vähän :heart: :heart: :heart: .

Nukkukaan hyvin mammat!
 
Kovasti paljon onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: :heart:

Sätseen; Ei oo neukka täti käyny meillä vielä, huomenna pitäis soittaa ja varata kotikäynti aika... :)

Me kylvetettiin tyttö nyt illalla ja nyt se nukkuu kun tukki. :) Tykkäs kovasti olla kylvyssä. :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille ja tsemppiä vielä niille jotka odottelevat, tekstiä tullut sivukaupalla niin en edes tiedä vielä ketkä kuuluvat kumpaan ryhmään :)

Mutta tosiaan kirjoittelin silloin 5.12 aamulla että taitaa olla lähtö edessä meikäläiselläkin ja täytyy sanoa että oli fiksu veto lähteä. Pääsimme matkaan anopin ja miehen esikoisen kanssa siinä ennen viittä ja Rovaniemellä joskus puolen yön aikaan. Matkalla supisteli jonkin verran mutta sitten se rauhottui. Yöllä heräilin täällä useaan otteeseen ja täytyy sanoa että en ole varma että supistuksetko herätti vai vessahätä. Viiden aikaan aloin sitten miettiä että käypä kipeää ja kumman usein, siinä kohtaa päätin ottaa vähän kellolla aikaa... Kun kolmas supistus tuli kuuden minuutin välillä herätin anopin ja kysyin montako näitä pitää tulla säännöllisesti että se pitää ottaa tosissaan ja että pitäskö mennä :LOL: Anoppi vaan että miten usein tulee, minä että kuuden minuutin välein, anoppi siihen että joo, kannattas varmaan mennä :D

Aamulla kuudelta kävelin polille ja silloin oli kohdunsuu kahdelle sormelle auki ja kohdunsuu hyvin pehmeä. No sinnehän sitä jäätiin käyrälle ja odottelemaan mitä tapahtuu. Pikkuhiljaa alkoi supistukset käydä kipeämpää ja kipeämpää mutta kohdun suulla ei oikein edistytty. Suihkussakin kävin välillä lämmittelemässä, mukavasti helpotti oloa.

Sitten kun alkoi tuntua jo liian tuskalliselta, pääsin synnytyssaliin odottelemaan. Ilokaasun sain alkuun kipuja helpottamaan ja täytyy sanoa että se oli pettymys :D Odotin että se humahtaa päähän kuin metrin halko, niin olin kuullut muiden kehuneen... No täytyy sanoa että kyllä se helpotti olo, en tiedä oliko kipua lievittävä vaikutus todellinen vai auttoiko se sen takia kun keskittyi sitä hengittelemään niin ei muka huomannut että käypi kipiää.

Aamun kuluessa ei oikein mitään edistystä tullut, supistukset vaan kävivät kivuliaammaksi. Klo 11 sain kipulääkettä piikkinä ja se lievitti oloa vajaaksi kahdeksi tunniksi. Siinä ajassa meni kohdunsuun tilannekin hieman eteenpäin. Klo 13.15 sain sitten epiduraalin ja täytyy sanoa että se oli taivaanlahja. Supistusten aiheuttama kipu hävisi lähes kokonaan. Tosin sitten hävisivät supistuksetkin melkein kokonaan ja jonkin aikaa seurattuaan päättivät antaa tippaa supistuksia vauhdittamaan. Epiduraali ja tippa yhdessä saivat tilanteen lähtemään eteenpäin ja klo 15.30 oli kohdun suu auki 5 cm ja 17.30 7cm. Siinä vaiheessa oli jo melko tuskainen olo epiduraalista huolimatta ja ilokaasu alkoi taas maistua. Kuuden jälkeen epi loppui ja paineen tunne alkoi olla melkoinen. Klo 18.45 meni lapsivesi ja klo 19.07 oli neiti maailmassa. Kokonaiskesto 13h 50 min ja ponnistusvaihe onneksi vain 17min... Ja anoppi mukana synnytyksessä. Olin varautunut olemaan yksin mutta hän jäi pitämään seuraa kun toi mulle luettavaa ja jotekin siinä sitten kävi niin että hän oli mukana koko ajan. Ja onneksi oli, täytyy sanoa että se olis ollu tosi paljon kurjempaa yksin.

Tyttö painoi syntyessään 3410g ja oli 49cm pitkä. Tänään päästiin kotiin sairaalasta. Tai ei vielä olla kotona vaan täällä miehen sukulaisten luona kun pitää täällä kaupungissa vielä hoitaa asioita ennen kuin lähdetään kotiin. Päästiin tänään käymään nopeasti kaupassa hakemassa juttuja jotka piti hakea ennen kuin synnytän mutta suunnitelmat muuttuivat =) Ja täytyy sanoa että tuo suunnitelmien muuttaja on aika ihana. Pari päivää meni nopeasti osastolla vauvaa ihastellessa ja nautiskellessa läheisyydestä. Maito on alkanut nousta ja neiti imee hyvin. Nukkuu mukavasti muutaman tunnin pätkiä, tosin juuri äskenkin söi vaan sen verran että sai hyvän maun suuhun, saa nähdä miten kauan nyt unta riittää... Maitoa tuntuu olevan rinnoissa nyt enemmän kuin vauva syö, ostin tänään rintapumpun ja kertaalleen sillä jo kokeilin. Pitää nyt yrittää tyhjentää vähän lisää.

Mutta siinä nyt nopeasti kuulumiset, meikä lähtee tästä pumppailemaan :D

Lyhyesti siis vielä tähän kuka missä ja milloin niin on helppo laittaa tonne vauvautuneiden listaan :)

6.12 klo 19.07 syntyi meille ihana tyttö. Pituutta 49cm ja painoa 3410g.
 
:heart: :lliset onnittelut KAIKILLE vauvan saaneille!
oli taas ropinalla tullukki,vaikka vastahan me alkukuuta eletään :eek: mutta IHANA lukia vauvauutisia :heart: kumpa saisi pian sen omankin tulla kirjottaan :ashamed: alkaa tää yöelämä välillä olla jostai SYVÄLTÄ :| nyt ei oo pahemmi supistellu mut alapää on kuin tulessa :'( ei pystyny oikei maata ni päätin tulla kuulumisia lukkeen...niitä oliki sitte ropissu :whistle: mutta ihania sellaisia :heart:
taijan lähtä ite tästä jatkaan unia |O jos sais jotenkikkaan nukuttua.aamulla nla 8:30.nyt limavuoto jatkunu.en tiiä mitä välillä pikkuhousunsuojaan tulee.tihkuuko lapsivettä vai limanrippeitä...jospa terkka valaisis aamulla.sain nyt pätevämmälle terkalle ajan!!!!!!*tuulettaa* toivottavasti osais jotain tilanteelle sanua. :saint:
mut jaksuja kaikille kärvistelijöille,kyllä tää vielä palkitaan :heart:
 
Taas saa aloittaa tutuilla sanoilla...:
Onnea kaikille oman vauvan saaneille :heart: :heart: :heart: :heart:

ON: on aivan kamala yö takana...vauva tosiaan on jotenkin niin oudossa asennossa..möyrii paljon ja haittaa todellakin unta..pissatti, sattui selkään ja nukuin milloin sohvalla, milloin sängyssä jotta asentoa sain vähän muutettua..ja vauva sen kuin möyrii...Mies sanoi illalla että mitä jso sillä on nälkä=)
Mies heräs tossa töihin ja mä nousin ylös, tuntuu niin tuskaiselta tuo makaaminen :/
Onneksi neuvola keskiviikkona ni oikeestipääsen tietoisuuteen miten vauva makaa...pään piti olla ihan kiinnittynyt jo että ei kai se voi enää "irrota" kiinnittymisen jälkeenkään...??!!??!!
Menkkamaisia oloja on ollu monena yönä ja viime yönä siis taas...voi luoja juu..no, pakkohan tän vauva on jossain vaiheessa nukkua että jos siinä välissä sitte mäkin saisin unta, ihmetyttää vaan tää yhtäkkinen yliaktiivijakso.

Joku kirjoiteli myös että meni aikansa ennenkuin vauva alkuun saatiin yms niin sama juttu..
Meillä jätettiin ehkäisy pois 04 tammikuussa ja tutkimusten ja hoitojen avulla sitten tämä saatiin vihdoin alulle ja siinä kohtaa tuntuu, että joulu on oikea aika lapsen tulla, oikea taivaan lahja jos niin voisi sanoa :heart:
Että ei mua sinänsä haittaa ollenkaan ajankohta..Tottakai jotain ekaluokalla tai vielä tokalla kun vuodessa tapahtuu paljon kehitystä niin lapsi saattaa olla hetken jäljessä tavallaan luokkakavereista jotka ovat melkein vuoden vanhempia, juuri kirjoittamisen tai vaikka urheilusuoritusten suhteen, mutta kyllähän sieltä kirii sitten omalla ajallaan ;)

Itse myös olen loppuvuoden lapsi, marraskuun puolelta mutta jousimiehen merkeissä syntynyt ja voin myös allekirjoittaa että josuimiehet on tooosi mukavia :LOL:

Menen tekemään itselleni aamupalaa..

Hyvää alakanutta viikkoa kaikille! =)
 

Yhteistyössä