**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Riikkuli: Tuskin mä mihinkään täältä ens yönä pääsen... :whistle: Mut jos meen niin varaan kyllä sit sullekin huoneen. :D Kivasti supistaa edelleen, ja pitkästi, minuuttikin menee kevyesti, vielä kun alkais sattua... :headwall: Ja on kyllä oikeesti kumma, miten pienet lapset ymmärtää.. :heart:

Tulipas leikittyä kameralla, eli siis kuvassa 40+0:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1325791.jpg (Tahtoo ton jo syliin! |O )
 
Alkuperäinen kirjoittaja rillukka:
Schätzchen Sun täytyy alkaa käyttää kertakäyttöastioita.. Marimekon kuviollisista sais varmaan nätin kattauksen joulupöytään.. *olen jo harkinnut tuota itsekin, jos vauva ei synny ennen aattoa.Täälläkin kun posliinit ja lasikipot hajoilee* :LOL:
Hyvä idea :D . Niillä onkin nyt oikein nättejä joulunpunaisia kuoseja myynnissä...
Äskenkin kaatui limsalasi, mutta se oli onneks muovia ja kaatui tiskipöydälle. Parin päivän takaiset postit siinä vähän kastui :whistle: ...
 
Shamandalie:Kuulostaa lupaavalta nuo sun supparit... Mua kun ei edes supista!!!!!! :headwall: :headwall: :headwall: Lähetä mullekin pari tujua, jos sulle tulee... :D Neukkatäti tänään valisti, ett ne kivuttomatkin supparit tekee siellä alhaalla kyllä töitä... Joo, mut kun mulla oli seksin jälkeen niitä hirrrrveitä kipusessioita ja kolme viikkoa sitten ja täällä ollaan edelleen... Mulla taitaa olla sitten tosi auki paikat, kun menen synnyttämään... :LOL: juupajoo!!!! Ja sulla on ihana massu... :heart: Mäkin laittasin kuvan, mutta kun en ossooooooo!!!!! :ashamed:

Riikkuli taas vaihteeksi....
 
joku kyseli mikä on kohdunsuun tilanne. mulla se katottu viimeks lääkärineuvolassa joskus neljä viikkoo sit. perjantaina neuvola, en tiiä pitäskö pyytää terkkaa kattoon mikä on tilanne jos en siihen mennessä oo synnyttäny. ilmeisesti teille muille on terkka tehny sisätutkimuksia, vai??
 
Jälleen onnea vauvautuneille! Joulumami, menninkäinen ja hippula :flower: :heart: :hug: !

Ja Shamandalielle nyt voimia jaksaa homma loppuun saakka :hug: .

Mulla oli älyttömän hyvävointinen ja energinen viikonloppu, mutta tänä aamuna heräsin kuin piestynä. Sata kertaa heräämistä yön aikana, sisältäen vessakäynnit ja kyljenkääntämiset. Tuloksena väsynyt akka, jolla hemmetin kipeä selkä ja niska. Kauratyynyllä, miehen hieronnalla ja kahden tunnin reippaalla lenkillä olo jälleen hyvä. Siis näin hyvä ja kevyt olo ei ole ollut viikkokausiin! Ei supista, ei ahdista, ei vihlo, ei närästä, ei kiukuta, ei mitään. Paitsi nälkä ja hiukan väsy. Ihanaa, että huonosti alkanut päivä on kääntynyt taas positiivikseksi.

Myrskynmerkki, mun vauvan hikka tuntuu lähes aina häntäluussa. Niin ärsyttävä tunne.

Kohdunkaulasta. Mulla on tasan kaksi kertaa se tsekattu, lääkärineuvoloissa. Viimeisin tieto rv 36:lta, että kohdunsuu kiinni ja kohdunkaula 3 cm. Eli ei mitään muutosta missään, vaikka supistellut rv 20 lähtien.

Jeps, luin kaikki viimeiset 3 sivua, mutten enää muista mitä piti vielä kommentoida. Laitetaan vaikka :hug: kaikille tuskaisille odottelijoille!

tivoli 38+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
[
Multa alkaa loppua shampoo, hoitoaine, meikin puhdistusaine yms. - ostin kyllä uudet, mutta ne on jo sairaalakassissa. Vanhat riittää just ja just laskettuun aikaan. Jos joudun aukomaan ne uudet putelit, niin sit ne kaikki valuu siellä kuitenkin pitkin kassia ja on ihan lähmässä :ashamed: . En siis torstain jälkeen aio pestä hiuksiani tai naamaani, ennenkuin sairaalassa seuraavan kerran |O
Mä tein niin että laitoin vajaat putelit sairaalakassiin ja uudet kotiin käyttöön. Laukkukin keveni :)

Sainpas isännän ylipuhuttua ja me lähdetään kohta Rossoon syömään, nam :p Säästyn ruuan laitolta ja ei olla pitkään aikaa käyty yhdessä "ulkona" syömässä :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Saparo79:
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
[
Multa alkaa loppua shampoo, hoitoaine, meikin puhdistusaine yms. - ostin kyllä uudet, mutta ne on jo sairaalakassissa. Vanhat riittää just ja just laskettuun aikaan. Jos joudun aukomaan ne uudet putelit, niin sit ne kaikki valuu siellä kuitenkin pitkin kassia ja on ihan lähmässä :ashamed: . En siis torstain jälkeen aio pestä hiuksiani tai naamaani, ennenkuin sairaalassa seuraavan kerran |O
Mä tein niin että laitoin vajaat putelit sairaalakassiin ja uudet kotiin käyttöön. Laukkukin keveni :)
Samoin täällä tehty eli vajaat putelit kassiin ja uudet käyttöön :) Eikä tarvi pelätä että ne leviäis kassiin, sen verran lopussa tuotteet ovat. En ajatellut viettää montaa päivää sairaalassa :D

Täällä ollut suht energinen olo tänään. Eikä edes ketuta mikään vaikka rv 39 tuli täyteen tänään! Oon päättänyt olla stressaamatta ennen "eräpäivää" :) Voi siis olla että täältä löytyy viikon päästä erittäin kiukkuinen ja turhautunut odottaja... Ei nimittäin merkkiäkään että lapsonen olisi halukas näkeen päivän valon ainakaan etuajassa :/

Jeps, tää lähtis kuorruttaan kuivakakkuja ja pipareita; ajattelin tehdä osan lahjoista ihan itse :) Kun tuntuu että nää päivät ei kulu muuten millään!

Iloista viikon alkua ja joulun odotusta :xmas: :wave:

-Nora ja Vilma rv 39 tasan-
 
Heissan!

Onpas tänne tullut tekstiä!! Jotenki tuntuu siltä että porukka alkaa olla levotonta.. :whistle:
No sama vika rahikaisella.. Mun ne ke-to välisen yön kovatkin supparit ja sen torstai aamun supparit ovat siis siirtyneet jollekkin.. Näköjään.. kun noita vauvoja on sit putkahtanut maailmaan.. NIIN ETTÄ ONNEA TAAS JAKAUTUNEILLE!!! IHANIA VAUVOJA!! :heart: :heart:

Mulla muuten kans tuntuu toi vauvan hikka ihan kuule pyllynsilmässä asti.. :ashamed:

Ootte paljon porisseet siitä että kun koko ajan tulee joko joko kyselyä. Meillä ne kyselyt tulee mun miehelle!! :D Mua oikeesti jo huvittaa kun miehen työkaverit muistaa kysyä joka kerta että joko emäntä on synnyttänyt tai joko se on laitoksella!

Sätsis: Mulla ei kans pysy tavarat käsissä. En tiedä johtuuko se tuosta mun megaluokan turvotuksesta vai mistä mutta jotenki kummasti tavarat vaan pyörähtää handuista aina. |O |O

Tarttis varmaan lähte laittaa ruoka lautaselle noille termiiteille..
 
Täällä ollaan, en synnyttämässä!

En mä sua varmaan kiilaa Landir, elä pelkää.
Aamulla olin neuvolassa kitisemässä ja lähettivät mut ä-polille rauhoittamaan mieltä. Vauva on ollut niin tosi hiljainen että oon ollut ihan hermona taas.
Olin tunnin käyrällä ja sydänäänet hyvät ja muutamia supistuksiakin piirty, vaikka en ees ite tuntenut.
Sitten kävin lääkärillä ja kohdunsuu kiinni,pehmeä ja pari senttinen. Vauvalla kaikki hyvin ja virtaukset ja muut oli hyvät. Paino arvioksi tuli 3400 g. Vauva on jo aika alhaalla ja sf-mittakin on tippunut pari senttiä.
Perjantaina uusi neuvola aika ja maanantaina mennään sitten käynnistykseen jos ei sitä ennen tule.

Pää täällä kyllä on ihan kypsä. Alapää ei vielä...
Mut lekuri sanoi kyllä että ihan hyvä tilane ensisynnyttäjäksi.

Kyllä tää ihan varmasti seitsemän päivän sissään syntyy. :/

menninkäiselle Onnea! :heart:
Ja emmaalle kanssa! :heart:
Ja hippulalle vauva-onnittelut!

Ja kaikille meille kärvistelijöille :hug:

Tuitsu ja Tulppa rv 40+6
 
Riikkuli: *puhaltaa pari napakkaa supparia* :whistle: Tuliko? :D Lastenohjelmien jälkeen ois tarkoitus lähteä käymään kaupassa, jos vaikka tuo mäki auttais koventamaan näitä suppareita... Tuskin, tässä käy taas niin kuin ennenkin: Illalla nää loppuu... :/ Ja ihan varmasti osaat kuvan laittaa, jos se multakin onnistuu. :D Toi aijaa on helppo..., sinne kun menee niin siin tulee heti kohta mistä se kuva haetaan, et sitäkään ei tarvii löytää... :D

tivoli: kiitos tsemppaamisesta. :hug: Ihan oikeesti teistä on tosi iso apu, jaksaa paaaaljon paremmin... :hug: =)

saparo: oi, ihana päästä ulos syömään. :p Hauskaa iltaa. =)

Nora onkin ollut ahkera. :p Vois itekin koittaa leipoa jotain, kun viikolla pitäis kaverin tulla käymään. Mitäs sitä sit osais tehä tällänen joka ei tosiaan osaa kuin aineet sekoitella... :whistle: :D

Nyt kahville ja lastenohjelmia katsomaan, sit juoksemaan tota mäkeä. :D
 
Lumienkeli: Mulle mies sanoi tänään töistä tullessaan, et alkaa paremmin ymmärtää miks mua ottaa päähän "joko" kyselyt: häneltä ollaan viime aikoina töissä kyselty jatkuvasti et joko ja eikö vieläkään... :whistle: Saapahan tuokin osansa. :kieh:

Tuitsu: alkaa lähellä olla sullakin jo. :hug: :D :heart: Toivottavasti tosin pääset jo ennen käynnistysaikaa... Ja mulla alkaa olla kans pää kypsä... Yläpää siis... :whistle: Ja mulla vielä vähemmän päiviä kuin sulla... :ashamed:
 
Onnea vauvautuneille, Sue, Hippula, Menninkäinen ja Joulumami! :flower: :heart: Ja oli mukava lukea teidän synnytyskertomuksia.

Kimallus Tiedän ton tunteen, kun ei supistele ja odottelee, että koska alkais tapahtua jotain.

Shama Kiitos tosta vinkistä lähteä synnärille, jos on pahasti ummetuksen tunnetta, eikä juuri supistele näillä viikoilla. mut eipä ooo sitä ummetustakaan :kieh: Kiva mahakuva sulta! Oma maha kai sit pieni, kun tänään taas yksi sanoi, kun kuuli että laskettu aika oli perjantaina, että ei toi sun maha sitten iso ookkaan...

Veeruska :kiinnostais vaan tietää, että mikä on korkea alapaine sulla? Tosin jokaisellahan se on yksilöllistä, mutta mulla on nyt kotimittauksessa ollu 85-100 ja huomenna ä-polille kuulemaan tuomio. Käynnistetäänkö vai eikö...

Rillukka: Mun joulutähti ei kestänyt kans, kun viikon. Sit tippui kaikki lehdet. Uskoisin, että vika oli joulutähdessä, ei sen hoitajassa...


:whistle:

Saparo: Me käydään miehen kanssa harvase ilta ulkona syömässä...perustellaan sillä, että kohta ei voi rauhassa käydä...mut onhan se vähän turhaa, kun kotiruokakin on hyvää...Mut jotainn mukavaa tässä pitää keksiä, varsinkin jos vielä monta päivää täytyy malttamattomana odotella...

Mukavaa iltaa kaikille kärvistelijöille ja malttamattomille! Kiva lukee teidän juttuja, sillä itsestä tuntuu just samalta...haluu vauvan, mut ei välttämättä käynnistäen...
 
Saparo ja Nora: Muuten hyvä, mutta mun vajaat putelit oli 750 ml - vie tilan puolesta hieman liikaa, vaikka kevyitä ehkä olisikin :D .

Lumienkeli: Mukava kuulla, että meitä rähmäkäpäliä on enemmänkin B) .

Lohduttavaa, että Tuitsulle piirtyi supistuksia, vaikka et itse tuntenut. Ehkäpä mullakin supistaa koko ajan, mutten vaan tunne niitä :D B) ...

Vauvan hikka tuntuu täällä myös todella alhaalla. Siellä vauvelin pään seutuvilla, eli mun...siellä jossain. Luulis, et se olis vauvan pallea, joka nykii eikä pää :eek: ...
 
Hula : minulla alapaine on heitellyt rv:n 34 jälkeen 82-99. Mutta terveydenhoitaja on sitä mieltä, että ei kuulema ole vaarallista :whistle: Ihan mielelläni oisin ottanut lähetteen äippäpolille :) Tänään paineet oli 143/99 ja toisella kerralla 134/90 :whistle:

Saparo mukavaa iltaa ja hyvää ruokahalua :p

Joulutähdet ovat muuten tosi herkkiä paleltuu, että sekin voi olla syy miksi ne pudottavat lehdet ja kuolevat :ashamed:

Täällä alkoi tunti sitten tosi kova alaselkäkipu, joka ei hellitä yhtään :whistle: Mitä lie?!

taas kerran veeruska ja Heppu huoleton 41+0
 
Veeruska Aika erilasia käytäntöjä noilla terkkareilla, nimittäin mut laitettiin ä-polille heti, kun lukemat olivat noin korkeet. Mut ei siellä oo todettu mitään vakavaa, mut seurailee tota painetta tarkemmin ja enemmän. Tosin uhkaili kyllä käynnistyksellä jos muita oireita esim. päänsärkyä, kovaa turvotusta tai kutinaa ilmenee....
Toivottavasti sun alaselkäkipu enteilee kaikkea mukavaa, kuten esimerkiksi synnytystä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hula:
Veeruska Aika erilasia käytäntöjä noilla terkkareilla, nimittäin mut laitettiin ä-polille heti, kun lukemat olivat noin korkeet. Mut ei siellä oo todettu mitään vakavaa, mut seurailee tota painetta tarkemmin ja enemmän. Tosin uhkaili kyllä käynnistyksellä jos muita oireita esim. päänsärkyä, kovaa turvotusta tai kutinaa ilmenee....
Toivottavasti sun alaselkäkipu enteilee kaikkea mukavaa, kuten esimerkiksi synnytystä ;)
Ompas tosiaan :whistle: Minä olen vain käynyt terveydenhoitajan luona pari kertaa viikossa mittauttamassa paineet ja sillä selvä :snotty: Mutta mullekin on jauhettu tuota, että heti äippäpolille jos alkaa tulee noita oireita.
 
Shamandalie: Ei tullut perille!!!!!! :kieh: Mutta kiitos kuitenkin... Pidä mulle paikkaa, jos sulle tulee lähtö... :D

Veeruska: Mulla on täällä sama juttu. Alaselkää juilinut nyt neuvolakäynnin jälkeen lähes taukoamatta... En oikein miellä supistukseksi, vaan ajattelin, ett mun selkä vaan rasittu tosta kävelystä... Kävelin kyl koko viikonlopun ilman tällaisia kipuja. Kuulemma supistukset voi alkaa ensin selkäpuolelta... :D Toivotaan parasta... Ett nyt ois molemmilla tää sitä alkusoittoa!!!!


Riikkuli
 
Onko kenelläkään tietoa että mistä saisin jonkinlaisen enkelimallin. Siis tiedätte perinteiset kartonkitontut mitä lyödään seinään. Niin olisko enkelistä mitään vastaavaa?? Omat kädentaidot ei riitä piirtämiseen.
Tontuille löysin tulostettavan mallikappaleen mutta enkelille en. Tämähän nyt taas kuulukin odotuksen iloihin ja suruihin ihan kympillä mutta kun tiiän että täältä se apu löytyy.. :whistle:
 
Hula No mäkin ajattelin niin, kun toinen kukka vielä hengissä..KOROSTAN VIELÄ TOISTAISEKSI HENGISSÄ!!! :whistle: . Eiköhän sekin lurpsahda tässä viikon sisään :|

Kohdunkaulasta Mulla aina lääkärikatsonut. Viimeksi rv 36, jolloin 1 cm auki, pehmeä ja kaulaa ½ cm.. Huomenna taas neuvolalääkäri ihan tuon kohdunsuun takia, että mitä on tapahtunu 2 viikon aikana.. Neuvolatäti ei ole kertaakaan katsonut..

Shamandalie Sulla on komee maha!! Kumpa saisin itsekin aikaiseksi edes sen yhden masukuvan ottaa :ashamed:

Mä olen laittanut kassiin matkakoon shampoon ja hoitoaineen, kun ei niitä muuten koskaan tule käytettyä.. Ei nyt ainakaan lähiaikoina ole toedossa pidempiä reissuja :)

minä taas
 
Hurjan paljon ONNEA uusille vauvansa syliin saaneille :flower: .
Ihanaa kun niitä pienokaisia tuntuu tulevan ihan satamalla tähän väliin.

Minky kyseli tuota nenäsumutetta, niin ainakin sellainen kuin Otrimer on myös raskaanaoleville sallittu. Se on merisuolaliuosta, ei siis varsinaisesti tarkoitettu tukkoiselle nenälle, mutta avaa ja kostuttaa ihan mukavasti. Aika uusi tuote markkinoilla. Itsellä on se siis käytössä.

Täällä kans vilkkuu silmissä punaista, jos joku tulee "arvostelemaan" lapsen syntymäajankohtaa. Se oliskin niin pirun helppoa, jos lapsia vois tehdä kalenteri kourassa. Meilläkin on kuitenkin kyseessä muutaman vuoden projekti. Ihmiset tuppaa oleen tosi ajattelemattomia ja näin raskaanaolevan hormonimyrskyssä se vielä korostuu
;) .

Mä kans olen kovasti yrittänyt bongata jotain limatulpan tapaista vessareissujen yhteydessä, mut mitään ei näy :/ . Itseasiassa valkkarikin on viime viikkoina tainnut vähentyä. Silloin 32 viikon tuntumissa kun jouduin jarrupiikkiäkin hakemaan, niin mulla tuli myös vähän limatulppaa. Silloin se oli neuvolan terkastakin suorastaan kauheaa ja nyt kun sais tulla niin ei tietty mitään :whistle: .
Tänään mulla oli aamusta ihan sellainen olo alavatsalla, että olis menkat alkamassa. Toiveet heräili jo kummasti ja soittelin miehellekin töihin että tänään saattaa jotain tapahtua. Melkein heti laitoin perään viestiä: tuskimpa kuitenkaan. Onni liikkuu niin paljon, ettei todellakaan tänään meinaa ulos tulla, Höh.
Mulla kyllä tuntuviakin supistuksia ajoittain on, mut ei ne taida mitään tehdä.

Shamandalielle hurjasti tsemppiä. Kyllä sulla on ollut kestämistä ja riepottelua edes takas. Pidän peukkuja, että pääsisit pian tositoimiin :heart: .

Lenkille ( = lyllerrys kävelylenkki asuinalueen ympäri) piti tähän väliin lähteä, mut taidankin ensin katsella Salkkarit =) .

Jaksamisia kaikille
Lila ja Onni 38+5


 
äippäpolilla täytyi käydä päivystyksenä ku viime yönä heräsin jotain 4-5maissa ja niin kipee et huhhuh!! ylämahassa aaltoili ihan tuskainen kipu ja ist taas vaihteeks oksensin, pelkkää sappinestettä... (johan tuosta lauantain oksentamisesta oliki aikaa)
kaikki oli kuitenki ok, tulehdusarvo koholla, mut ei tarvinu jäähä osastolle ku huomenna kontrolli äippäpolille, en sit tiiä mitä sit jos ne viel koholla...

oon kuitenki tullu siihen tulokseen etten halua sektioita, vaik aika on jo varattu, haluan synnyttää.. jos huom!! jos haluan/saan vielä joskus lapsia niin en saa sit enää synnyttää ku 2sektiota takana ja sittenkää mahdollista enää yks raskaus... vaik tässä tilanteessa en haluu edes ajatella et joskus voisin vielä olla onnellinen jonkun kanssa ja ehkä tehdä lapsia, mut pakko sekin ajatella ja haluan jokatapauksessa kokea synnytyksen...
mulle varmaan perjantaina tulee kyselyitä et kumpi tuli ku sanonu et meen leikkaukseen, jos sit sulkis puhelimen nii ei tarvi kaikille vastailla.. :)

ONNEA kauheesti taas nyytin saaneille!! :heart:

sai joku nyttenki vauvan ku synnyttäjien vastaanotolla kävin.. olispa itse ollut se joka sai!! :p :p

on noissa lääkäreissä kyl eroja... ei voi muuta sanoa!!! toiset ymmärtäää mun tilanteen hyvin mut toiset ei taas ollenkaa.. tekis mieli sanoa et mietippä miltä tuntuu jos itelle kävis näin!!

nyt salkkareita katsomaan!!
 
en mä ainakaan mihinkään oo menny.. valitettavasti. täällä siis ollaan, nou hätä.
ois kyllä aika painajaismaista kun oikeesti kaikki muut ois synnyttämässä ja ite täällä vielä kärvistelee 42+5 :D
 

Yhteistyössä