**Joulun odottajat** Huhtikuu

Eka neuvolakäynti nyt ohi. Perussetti, paino, verenpaine, hemoglobiini(kirjoitinkohan oikein), pissanäyte ja taustatietoja.
mmilia(menikö oikein?) eka ultra on niskapoimu(seulonta?) ultra, täällä se on viikoilla 9-12+6, taitaa olla siinä 12 kieppeillä joka paikassa. Jos haluat aiemmin varmistella masukkisi tilannetta voit koittaa pyytää lähetteen tai kaikista helpointa kun hakeudut yksityiselle. Muista kysellä mieheltäs heidän suvun sairauksista, mahdollisista kehitysvammoista yms. kun niitä ekalla kerralla kysellään. Tuossa huomasin että olis voinu itekki vähä valmistautua taas paremmin vaikken ekaa kertaa ookkaan asialla. Monella taitaa eka neuvola olla 9viikon tuntumas ja sitten seuraavaksi onkin np ultra äitiyspolilla. Neuvola-ajan voi soitella koska vaan, vaikka heti.

Ajatus meni poikki. En muista enää mitä piti kirjoittaa. Kissa tuli tuohon haisemaan, se on tommonen pitkäkarvainen, epäsiisti mouku. Perskarvoissa roikkui jätöksiä..hyi yök!! Heitän sen pihalle hetkeksi kun en saata sattua enkä haluakkaan kun pelkään toksoplasm...ööö..mikä se nyt on.. :kieh: Ei meen hetkex lataamaan.. aivot ei toimi. :wave:

Muoks! <br><br>
 
Huomenta :wave: !
Eipä lennä laatta vieläkään... Mieltäni kyllä rauhoitti, kun luin helistimestä tai jostain, että pahoinvointi alkaa yleensä, kun kuukautiset on 2 vk myöhässä. Mulla ne on vasta reilun viikon. Eli toivottavasti ens viikolla pääsen jo halailemaan pyttyä =) .
Koko ajan palelee... Iho ihan kananlihalla. Sama oli silloin viime viikolla kun aloin epäilemään, ettei täti ehkä tulekaan.
Onko teillä muilla vilunväristyksiä :eek: ?
 
Shamandalie pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 10:02 Schätzchen kirjoitti:
Huomenta :wave: !
Eipä lennä laatta vieläkään... Mieltäni kyllä rauhoitti, kun luin helistimestä tai jostain, että pahoinvointi alkaa yleensä, kun kuukautiset on 2 vk myöhässä. Mulla ne on vasta reilun viikon. Eli toivottavasti ens viikolla pääsen jo halailemaan pyttyä =) .
Koko ajan palelee... Iho ihan kananlihalla. Sama oli silloin viime viikolla kun aloin epäilemään, ettei täti ehkä tulekaan.
Onko teillä muilla vilunväristyksiä :eek: ?
Mä olen iltaisin palellut oikein kunnolla, oisko se sitten masukin aikaan saannoksia? :eek: Tosin saattaa jotain flunssaakin olla, nenä vuotaa ja yskittää...

Sitten on pari päivää ollut vatsa vähän sekaisin, mitäköhän sekin sitten on. :kieh: En ole syönyt mitään epänormaalia ja jopa normaalia vähemmän, ettei siitä paljon syömisestäkään pitäs olla. Toivottavasti menee pian ohi... :whistle:

Nyt takas siivoileen. :wave:
 
Varovasti ilmottaudun mukaan! Eilen ja tänään testiin pamahti kaksi viivaa. Laskettuaika olisi laskureiden mukaan jouluaattona! =) Ja siis ikää minulla on vielä hetken 22 ja synnytän myös Vaasassa niin kuin mmiiliakin! =) Ja esikoinen olisi tulossa!

Jännittää kovasti pysyykö vaavi matkassa kun taustalla yksi keskenmeno.<br><br>
 
Ui kun on tullut paljon uusia joulumasuja =), kaikille onnea tasapuolisesti!

Meillä poika sai reaktion rokotteesta ja on ollut kolme päivää kovassa kuumeessa, tänään kuume onneksi laskenut. Voitte kuvitella kuinka riemukasta on ollut kun poika on ihan ressukkana ja äippä oksentelee ja muutenkin on muutenkin voimaton :x..Kämppäkin on aivan kamalan näköinen kun ei jaksa eikä pysty siivoamaan, mieskin on niin kiireissään (laiska) ettei pysty :\|

En nähtävästi pystykkään kirjottelemaan pidenpään, sillä oksennus tekee tulojaan..Kippura-asentoon siis :x
 
Helou!

Mulla ei mitään uutta raportoitavaa. Sinnikkäänä töissä olotilojeni kanssa..

Töissä kyllä aika kuluu rattoisasti kun on muutakin ajateltavaa kun oma napa ;)

Kiloista oli puhetta, mua ei kyllä haittaa yhtään tulevat lisäkilot, odotan vaan innolla että saan vetää bikinit päälle (toivottavasti jo viikonloppuna :p ) saa vähän lisätäytteitä niihinkin!! Sressi päällä kun pitäisi alkaa pihaa laittamaan kuntoon, just viime syksynä muutettiin uuteen taloon eikä pihalle ole tehty mitään. kun olotila on tämä \|O \|O \|O \|O
voitte kuvitella miten innostunut olen aiheesta..

Well.. Mauahtava kysyit siitä dokumentista se oli hirrvee. Joku espanjalainen abortti tehtailija jolla ei ole mitään moraalia, koko juttu perustuu pelkkään kusetukseen jossa äijä väittää että espanjan lainsäädäntö on pelkkää byroktatiaa, psykologien lausonnot aborttia hakevien naisten mielentilasta vääristellään jne.. jne..

Onneksi sen dokumentin ansioista ne on haastettu oikeuteen.
Muille palstalaisille jotka ei kyseisestä asiasta vielä kuullut niin siinä tehtiin siis "abortteja" yli 30 vko:sille vauvoille jotka tapettiin myrkyillä jne.. :snotty:

Mutta iloisempiin aiheisiin.. hmm no niitähän löytyy mutta jätän ne tälläkertaa muitten kerrottaviksi mun pitää mennä :wave:
 
Heippa, täältä yksi hämäläinen listahiljainen heräilee

Mulla la laskureiden mukaan 2.12. mutta neuvolan laskurilla virallinen 1.12. Olo on aika hyvä, rinnat vähän turpeet ja arat, paleltaa tosi rankasti aika ajoin ja iltaisin menen suosiolla nukkumaan ajoissa.

Mieli on kuitenkin korkealla, tätä kolmosta on tehty ja toivottu lähes kaksi vuotta. Ehdin syksyllä käydä lekurissakin ja verikokeessa selvisi että ainakaan siinä kuukausi ei ollu ovulaatiota. No onneksi suunta muuttui ja odotus alkoi.

Nyt ihmettelen että olenko turvonnut vai joko alan pyöristyä kun farkkuhame on pinkeä enkä mielellään enää pidä farkkujakaan. Edellisistä oli äitiyshousulinjalla komeestikin jo viikolla 16. Viikkoja on kai huomenna täynnä 7. En todellakaan pysy niissä mukana samaan malliin kuin esikoista odottaessa.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Suski
6+6(?)
 
päivää!

Tervetuloa uudet =) Missäspäin Suski meinaat synnyttää kun samoihin päiviin ajottuu meillä La?! Itse meen siis tayssiin!

Kauhee kun taas tänään häiritsi toi kertomattomuus kun kaikki tutut tuntuu puhuvan koko ajan vauvoista tai yrityksestä, yks tuttukin toivois kauheesti mut ei oo viä tärpänny, varmaan on vaikee kertoo sit kun uskallan, kun siis haluais jonkun varmennuksen asialle ennenkun...
Yleensä se oon ollu minä joille muitten on ollu vaikee kertoa omista odotuksistaan kun noita isompia yritettiin jonkun aikaa, no eihän sille minkään voi täytyy toivoo et muillakin onnistuu pian!!
Ja kerrotaan sit kun siltä tuntuu,sit ei varmaan voi enää salailla jos täs joskus se pahoinvointi alkaa =)
jepulis, kirjoittelemisiin :wave:
 
papana harmaana
Joo toivottavasti päästään sinne asti! :)
Tiäs vaikka oltais samaan aikaan synärillä, :)
Neuvolaan reilu viikko, hip hei. Edelleen kamala olotila jatkuu mutta oon oppinu sitä hieman hillitsemään. Oikee ruokavalio oikeeseen aikaan!
 
Perjantaita kaikille.
On niiiin saamaton olo. Ei jaksa, huvita ja plaaplaa. Kylmyys täälläkin vaivaa iltaisin ja nukkumaan mennessä. Aamuyöllä sit taas hiki virtaa. Omituista. Ukkokultakin lähti esikoisen kans appilaan ja tulevat varmaan joskus vasta aikas myöhään kotiin, saan viettää laatuaikaa kuopuksen kanssa. Ja notkua koneella ilman että mies tulee kurkkimaan olan takaa mitä mä kirjoittelen.. Oon sanonu et tää on mun juttu, linkki ulkomaailmaan ja muihin mammoihin. Enkä halua et mies lukee näitä löpinöitä kun ei se kuitenkaan tajuu.. :kieh: Ihana se on mutta ..hmm.. mies. Oon nukkunu tänään tosi paljon ja vieläki väsyttää, tarttis vähä skarpata ja mennä ulos mut kun siellä tuulee taas ja kuopus sit vaan haukkoo henkee ku tuulee naamalle, ressukka.
Ei kyllä nyt täytyy skarpata ja tehdä jotain. Siivotakin pitäis, täällä on hirvee kaaos. Siis todella hirvee et kyllä hävettää jos tulis nyt yllätysvieraita :ashamed: JOO EI OO KETÄÄ KOTONA :LOL:

moro :wave:
 
moron
Ihana lukea teidän juttuja, kun tuntuu olevan niiin samoja ajatuksia monella! Tavallaan se rauhoittaa, kun tietää että niin ne muutkin...etten oo ihan poikkeava :whistle: Vaikka tämmösta ittensä kyttäämistä harrastaakin.

Onneksi viikonloppu edessä, saa kotona rauhassa ravata veskis tarkistelemas..töissä se pian aiheuttaa ihmettelyä kun yks juoksee jatkuvaan vessan suunnalla. Iltasin ei tahdo mitkään peitot riittää kun niin kovasti palelee nukkumaan mennessä.

Maistoin muuten pääsiäisenä golden capin uutta raparperi light-siideriä, ai että oli hyvää! Siitä haaveillessa..mitäköhän tuokin tähän liittyi. EI NIIN MITENKÄÄ! :LOL: Varmaan huono omatunto kun tuli silloin maisteltua..
No eipäs murehdita turhia!

Hyvää viikonloppua kaikille !!
 
Onneksi olkoon uusille joulukuisille!

Suski: Siis mulla on sama juttu että vatsa on näyttää siltä että vauva on tulossa. Mies kysy tänään et oletko varma et viikko on vasta jotain 5 koska sun maha näyttää siltä et olisit jo pidemmällä. En ole kovin lihava vaikka en mikään laiheliinikaan niin kyllä huomaa et jotain tuolla vatsassa tapahtuu. En saa edes vatsaa vedettyy sisään.
Ja nyt mulle on alkanu tulla pahaa oloo. Öklöttää mut oksu ei ole tullu. Sitten ku saa suuhun jotain ruokaa niin paha olo menee ohi. Ja vatsaan on välillä sattunu niin paljon et pelkään et tiikeri ei jaksa matkaa loppuun asti mut onneksi ne kivut meni ohi. Niin ja kaiken lisäksi kaupassa tunsin kun jotain valahti alushousuihin ja olin ihan paniikissa et nytkö se on tässä tämä raskaus. Kotiin kun pääsin niin se olikin valkovuotoa. Et oikein perjantain 13. päivä kun oon saanu pelätä ja miettii kaikenlaista.

Nyt pyykin pesuun...
 
Terppari
Ihanasti joku totesi, että ollaan ihan yhtä kahjoja kaikki :LOL: Muuten epäilisinkin omaa mielenterveyttäni tän huolehtimisen suhteen, mutta onneksi te siskot ootte samassa jamassa! Kyllä se helpottaa, kun voi jakaa murheensa ja tämän suunnattoman onnen muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.

Me ollaan päätetty, että kerrotaan vauvauutinen ihmisille, jos tulee sellaisia tilanteita eteen, että olisi muuten salattava/valehdeltava. Ja isovanhemmille kerrotaan. Mutta vannotetaan niitä olemaan vielä hissukseen ihan siksi, että pelko keskenmenosta on olemassa kuitenkin sinne rv 12 ja tietty senkin jälkeen, mutta pienempänä sitten jo. Vähän helpottaa toi päätös, mutta en silti ole kertomassa vielä kenellekään. Hassu juttu, kun luulin soittavani heti kaikille. Ehkä se mun työtilanne (=koeaika) vaikuttaa, en halua duunissa kenenkään kuulevan asiasta vielä... Enkä jaksa vääntöä siitä kuka tulee mun tilalle jne., kun varmuutta koko raskaudesta ei vielä ole.

Paleltaa täälläkin!!! Ei muita oireita!

-Terppari 5+5
 
Ihania juttuja teillä =) Varsinkin mauahtavan jutuille naureskelen itsekseni. Samanlaisia tuntemuksia on täälläkin, juu. Farkut on heitetty nurkkaan, ja rennommatkin housut kiristää jo. Vatsa on mullakin iso, oon aika vatsakas muutoinkin. Mut se on vain turvonnut, jos jaksaisin sekuntia pidempään, voisin vetää vatsan sisään eikä kukaan huomais mitään. Toki kun oon normaalistikin vatsakas, tuskin kukaan vielä mitään huomaa. Just miehen kans saatiin siivottua. Vaikka olin ihan rätti töistä tullessa, ja vielä rätimpi nyt. Mut onneks mies ymmärsi ja antoi mun välillä levätä. Mä toivon ettei koko raskaus oo yhtä väsyttävää, meillä kun on elokuussa häät, ja heinäkuussa muutetaan, että sitä tekemistä, löytyis meinaan... :whistle:

Huomenna ajattelin soittaa hääpukuliikkeeseen ja kysyä, et ehtiikö se tehdä mulle miten myöhään sen puvun, ku on nähny minkälainen tästä raskaudesta tulee, et tuleeko koko häitä... Sormustakin pitäs käydä huomenna hankkimassa... Mikään ei vain oikein nappaa!!

\|O Nyt saunaan ja iltapalalle \|O
 
Mauahtavaa harmaana
Kiva haaveilija et nauratan sua :D Itestä tuntuu et kaikki mitä löpisen on silkkaa valitusta.. :kieh: Me mentiin naimisiin kun kuopuksen laskettuun aikaan oli enää vajaa 3viikkoa aikaa. Maistraatissa tosin pikana ja ristiäisissä pappi sanoi aamenen. Noh, kauhee ongelma tietenki vaatteiden kanssa mut löysin ees jotain kivaa päälleni. Mut sit kun mies yritti laittaa vihkisormuksen sormeeni niin eipäs onnistunutkaan :LOL: Jösses et oli tassut turvonneet. Huvittavaa näin jälkeen päin.
Täällä vaivaa myös turvonnut vatsa. Ens viikonloppuna olis parit juhlat ja äsken mietin ja koitin mitä päälle vois laittaa ettei tosiaan näyttäisi niin raskaana olevalta. Hankalaakin on. Täytyy varmaan toivoa vaan ettei juuri tuona juhlapäivänä olis kovin paisuksis.. niin varmaan. Koko päivän ku vetelee kahvia ja herkkuja niin ihan saletisti maha paisuu ja alkaa pierettää ja ryöittää yms.. Oonko ainut joka sikailee? Tuntuu et vatsaan kertyy niin helposti ilmaa et ihan hirveetä. Anteeksi ällö aihe.. :ashamed:

Nyt sielt alkoi amerikan versio laihdutusjutskasta. Jos sais vaikka virikkeen terveellisempään ruokailusysteemiin..*mässyttää dumlea*

:wave:
 
Olen 30 vuotias oulutar, ja tässä on nyt muutama päivä miehen kanssa totuteltu ajatukseen, että ensi jouluna meitä on kolme.. siis jos hyvin käy. =) Lasta olen yrittänyt aiemman kumppanin kanssa ihan lapsettomuus hoitoja myöden viitisen vuotta sitten, joten tämä on ollu kyllä niin uskomatonta, ettei todeksi tahdo sisäistää. Lasta emme ole tekemällä tehneet, mutta tervetullut on todellakin. Fiilikset heittelee kyllä niin laidasta laitaan, ettei paljon enempää vois. Kyllä tulee olemaan pitkä joulun odotus tänä vuonna, huhuh. Laskettu aika on 14.12.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 16:36 Tuitsu kirjoitti:
Ihanaa kun alkoi neljän päivän pidennetty viikonloppu! saan oikeen rauhassa istua himassa ja puristella tissejäni paniikissa.

Mailalla päähän tätä akkaa...

Tuitsu rv 6+2
:saint: hihhihii,tuotapa minäkin teen,tai siis;tissit on niin kipeet (=ihanaa,vaikka niin kovin sattuu)että hierontaa kaipais,mutta ei viitsi ukkoa pyytää hieroo kun se innostuis liikaa,ja itseä ei kauheasti huvita tuo puuhastelu nyt kun on jatkuva paha olo..... ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 14:36 Amppari kirjoitti:
terveeks kaikille
olin eilen no hiukan täpinöissäni niin unohdin laittaa iän mukaan
eli 25v. ja esikkoa odottelen synnäri on tammisaaressa ;)
en oikeen voi uskoa että on tärpännyt salamatkustaja mukaan koko aamun ja päivän olen rampannut veskissä tarkastamassa että onko ne menkat pöksyissä
kävin vielä apteekissa hakemassa testin ja varmana teen sen vielä tänään on vaan orpo onneton että onko tuolla ihan oikeasti joku
vointeja kaikille :hug:
AMPPARI missäispäin asustelet ;menetkö tammisaareen asuinpaikan mukaan vai muuten vaan...? minä meen kun se on niin maanläheinen paikka,muuten joutuisin lohjalle ja siellä olen nähnyt vauvaosastot eikä kyllä tammisaaren kokeneena houkuta! onnea raskaudesta!!
 
Tuitsu harmaana
No nytkö se sitten alkaa.
Kokopäivän ällönnyt niin ettei tiedä miten olisi. Kaikki ruoka ällöö, tekisi vaan mieli kaikkea kylmää ja raikasta ja vaikka syö niin etoo silti.

Hirveesti tekisi mieli pehmistä tai pirtelöä.

Ihanaa kylmää jätskiä, kylmää suihkua ja jääpaloja.
Limpparia ja jääpaloja!

Mut mikään ei oikeen maistu.
oon yrittäny syödä tänää paprikaa ja meetwurstia. Suolakurkkuja ja omenaa ja kananmunia ja nakertanut karjalanpiirakkaa ja kananrintaa. ei nappaa.

Mä haluun sitä pirtelöö.

Uskokaa tai älkää mut mulla rupee pukkaan alamaha jo ulos.
Eli tuolla häpyluun päällä oleva kiinteä alue vaan nousee ja nousee. Ekan kerran huomasin sen plussauksen aikoihin ja nyt tuntuu että kaikki housut painaa ja puristaa.

Ja sit kivoin. Mulle tulee näppylöitä. Ihanata. ei mitään paiseita onneksi mutta on ruvennu tuleen oikee pikkunäppyä otsaan ja poskiin. Sika siistiä. Toivotaan ettei mikään akne kuitenkaan hyökkää.

Tänään taas tuntuu vaihteeksi raskaammalta, ihmeitä tekee uskomiselle toi ällötys. :D :$

Tui ja napa rv 6+5
 

Yhteistyössä